In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Sita

08 dec 2019, 00:17

mariajohanna schreef:
07 dec 2019, 15:00
En hoe heb ik dan geblokkeerd? Hoe kan ik het terug deblokkeren dan? Ik weet niet wat hier op de pc allemaal misgaat tegenwoordig, maar leuk is wel anders.
Waar vind ik wat ik moet doen?
mariajohanna, ik merk dat onder jouw gebruikersnaam niet "Contacteer:" staat
zoals bij de meeste anderen wel het geval is.
Ik denk dat je iets moet veranderen in je gebruikerspaneel.

Ga naar je gebruikerspaneel (rechtsboven aan de pagina)
klik op Forumvoorkeuren (1) > Wijzig algemene instellingen (2)

Als bij jou "Sta gebruikers toe om je privéberichten te versturen" (3) het bolletje bij Nee staat moet je dat veranderen naar Ja.

Afbeelding

Hopelijk is dan je probleem opgelost.

vriendelijke groeten,
Sita

mariajohanna

08 dec 2019, 07:56

Goede morgen allemaal,
Even in de rapte.....
Sita, heb het aangepast, maar er staat geen Contacteer onder mijn gebruikersnaam, wel erboven 'afmelden'......
Zal voor vanavond zijn, de rest, nog wat voortdoen, straks zijn we weg en moet nog van alles doen......
Anjelierken, weeral tegenslag voor vader..... Sterkte voor jullie, ziekenhuisbacterie hoor je tegenwoordig weer veel....
Tot vanavond allemaal, hou jullie goed warm binnen, en tot .... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

08 dec 2019, 08:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, hopelijk is jouw probleem nu opgelost :)

Moeten om 10.00H vertrekken naar de hondenschool en dat met dit weer. Heb mijn oude jeans aan, een hemdje van DA*ART, een pull en daarover een thermisch golfje. En als we vertrekken mijn okergele buff, muts en jasje + natuurlijk mijn regenlaarzen. En als we thuis komen, natte kleren uit en terug even onder de warme douche en droge comfortabele kleren aandoen, dat is dan een echte luxe. En dan meteen de natte kleren in de wasmachine stoppen.

Gisteren is de trimster voor Matice geweest. Hij is weer gewassen en zijn krullen zijn terug wat ingekort. Daarna heeft hij zijn Sint van ons gekregen, een snuffelmat waarin je snoepjes moet verstoppen en een lichtgevende kluif, hij was weer tevreden.

En dan de kerstboom zetten en de rest van de versiering zetten. In de hal komt er ook het één en het ander staan. Heb de bovenverdieping en de benedenverdieping al opgeruimd en gestofzuigd,
De keuken en de living doe ik pas als de Kerstboom staat en alle dozen terug zijn opgeruimd.

Ga nu nog even de vaatwasser leegmaken en de tassen voor warme chocolademelk klaarzetten voor na de hondenschool en na de douche.

Maak het binnen gezellig en kijk maar niet naar buiten. Ik wens iedereen een aangename zondag en stuur jullie allemaal veel liefs en een warme knuffel.

Muddy Maddy

08 dec 2019, 08:11

Goede morgen seizoentjes,

Anjelier: beterschap voor je papa. Hoop dat de ziekenhuisbacterie kan verslagen worden.kaarsje extra brand.

De wind zit in de schouw. Moet niet buiten met zo'n weer, morgen ook niet want dan wordt mijn verjaardagskado afgeleverd. een gloednieuwe tablet van de firma Coolblauw. ( op hun dozen staat: gevaarlijk: aantrekkingskracht voor katten!) maar nu zal de onze er niet in kunnen, want de doos zal plat zijn.
gaan deze mogen ons kerstdiner online bestellen ( met dank aan onze spaarzame Gimly) en dinsdag onze weekend boodschappen on line want ventje is vrijdag van wacht. de effectieve had vergeten dat ze een cursus had die dag! ventje zei, ik blijf al langer uit congè voor de Loma en nu ook dit. gelukkig mag hij naar huis komen. ze gaan nu kijken om die weekend wachten af te schaffen. diegene in het wachtlokaal hebben meestal zich vrijwillig opgegeven om daar te zitten dag en nacht.
Ik heb een leuke verjaardag gehad. was maar 1 klacht op mijzelf: mijn haar. ( was achterovergetrokken met zo'n klein paardenstaartje al boven en de rest los) ze zei: ik zie niet graag je voorhoofd. het is te kaal!
Eten viel mee. ventje had zich alleszins dik gegeten. ( ossobucco met mergpijp op brood)
dan naar de blauwe toren om een wasmachine en een droogkast. viel mijn oog op een highloader.
moet moeder niet bukken. is bovendien smal. droogkast kan verwisseld worden met een kastje en de microgolf met een niet goed meer werkend oventje. zei tegen moeder dat ze moest wachten tot de solden. had natuurlijk weer iets misverstaan. :roll:
Thuisgekomen hadden we gelukkig parking, maar we zijn niet naar de kerstmarkt geweest. geen zin en te koude wind + geen gelegenheid om te zitten. tenzij in de tent waar de muziek ging spelen)
ik heb het eindtotaal nog niet berekend, maar bij thuiskomst waren er 33 virtuele wensen, ook van neef en nichtje op fb. 1 sms van mijn schoonzus via ventje en 1 messenger van mijn vriendin Domeniek. ( hartje klop: ze had de chippendales gestuurd! :lol: ) en schoonmoeder had de dag voordien gebeld omdat ze gisteren weg moest.
Dus iedereen bedankt voor de mooie kaartjes die ik thuis mocht ontvangen. en de virtuele wensen op fb en hier op het forum.
heb als verjaardagskado van ventje de hele reeks van Enterprise gekregen ( had het wel gedacht) hebben al naar 1 aflevering gekeken. mijn kerst/nieuwjaar is ook toegekomen maar ventje heeft de afzender doorstreept omdat ik niet zou te weten komen via de firma-naam wat het is.
Buurvrouw van moeder die maandag verjaard, had wat keukengerief voor mij bijeengesprokkeld. waaronder twee dunschillers. dunschiller heb ik niet. meestal schilt ventje de petaten. nu geen kans meer op in mijn duim te snijden. buurvrouw was weer op tramar. moeder moest praline en carmel eten geven en de stoor naar beneden doen.
heb aan ventje gevraagd of we vandaag het kerstgerief gaan zetten. normaal was dat op papa's verjaardag. hij moet dan naar de zolder voor onze futuristische kerstboom. ( gelijkt op een antenne voor extraterrestrials)
ik heb ook een lichtgordijn voor het raam en dank aan arlette die die verlengkabels beu was, het ik een stopcontact ervoor.
Gimly is aan het snurken. was nog niet helemaal wakker toen ik om 7 uur naar beneden kwam. heb hem dan op tafel goedemorgen gewenst en daarna hem eten gegeven nadat ik mezelf van koffie had voorzien. ( capsules zijn nu afgesloten met papier ipv zilver om door te prikken)
in de keuken moet er ook een lichtdraad komen onderaan de kast. die is ook op stekker en daarvoor heb ik ook een stopcontact op reserve.
Clive zal wegwaaien op de hondenweide want het is 50 tot 70 km per uur voor de moment. kan nog meer waaien later op de dag. ( en was gisteren kouder dan ik dacht want moeder moest haar cassette aansteken als we bij haar terug kwamen om alles te meten)
zo, ik eindig met alle seizoentje en meelezers een fijne zondag te wensen.
Cats Rule!

clive

08 dec 2019, 08:24

@ Anjelier, sorry, had erover gelezen. Heel veel beterschap voor jouw papa. Hopelijk slaat de medicatie aan.

Dikke sterkteknuffel.

Oma-C

08 dec 2019, 10:00

Afbeelding

Een goede morgen groet aan alle seizoentjes :wink:
een hondenweer, en wie niet buiten moet zijn blijft beter binnen
je waait uit je jas :oops: en de regen erbij... :roll:

clive je mag het hebben in zo'n weer, maar wat moet dat moet hé :roll:
geniet straks van de gezellige warmte binnen .

M-M, een drukke dag gehad, en ja, toestellen kopen is eerst goed meten
dat ze kunnen staan waar je het gepland hebt, succes ermee (allé de mama hé :lol: )
fijn dat je zoveel wensen kreeg, dat is altijd fijn... :lol:

anjelierken, heel veel sterkte voor jullie en je papa, op die leeftijd is dat niet alles
en je krijgt het gratis :oops: .... ik hoop dat ze de beest snel onder controle krijgen :roll:
er komt veel op je af de laatste tijd... :roll:

M-J, hopelijk krijg je de moeilijkheden onder controle
met dank aan Sita :lol:

Dag Sita, een gezellige zondag voor jou.. :wink:

Aan alle seizoentjes een aangename dag.... hou het droog en warm :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:
Bert

08 dec 2019, 11:42

Sita schreef:
08 dec 2019, 00:17
mariajohanna schreef:
07 dec 2019, 15:00
En hoe heb ik dan geblokkeerd? Hoe kan ik het terug deblokkeren dan? Ik weet niet wat hier op de pc allemaal misgaat tegenwoordig, maar leuk is wel anders.
Waar vind ik wat ik moet doen?
mariajohanna, ik merk dat onder jouw gebruikersnaam niet "Contacteer:" staat
zoals bij de meeste anderen wel het geval is.
Ik denk dat je iets moet veranderen in je gebruikerspaneel.

Ga naar je gebruikerspaneel (rechtsboven aan de pagina)
klik op Forumvoorkeuren (1) > Wijzig algemene instellingen (2)

Als bij jou "Sta gebruikers toe om je privéberichten te versturen" (3) het bolletje bij Nee staat moet je dat veranderen naar Ja.

Afbeelding

Hopelijk is dan je probleem opgelost.

vriendelijke groeten,
Sita
Sita, dit is zeer goed uitgelegd. Ik wil me niet moeien maar een kleine aanvulling geven.
Als laatste handeling moet je dan onderaan op "verstuur" klikken.
Anders veranderen de instellingen niet.
mariajohanna, onder uw naam staat hier wel degelijk "contacteer" hoor.
Grts
Sita

08 dec 2019, 12:38

Hallo iedereen en sorry voor het zomaar binnenvallen ...

mariajohanna schreef:
08 dec 2019, 07:56
Sita, heb het aangepast, maar er staat geen Contacteer onder mijn gebruikersnaam, wel erboven 'afmelden'......
Zal voor vanavond zijn, de rest, nog wat voortdoen, straks zijn we weg en moet nog van alles doen......
Anjelierken, weeral tegenslag voor vader..... Sterkte voor jullie, ziekenhuisbacterie hoor je tegenwoordig weer veel....
mariajohanna, het was hier onder jouw gebruikersnaam dat er geen "contacteer" stond.
Wat op jouw gebruikerspaneel staat kan ik niet zien.
Nu is het hier wel zichtbaar en zou je PB's moeten kunnen ontvangen.
Ik zal een test PB naar jou sturen.
En hopelijk is alles nu in orde.

Bert, je hebt gelijk, ik was "versturen" erbij vergeten te zetten :oops:
Maar blijkbaar heeft mariajohanna het toch gedaan want nu is "contacteer" hier wel te zien.
Gisteren was dat niet het geval.

Oma-c, ook voor jou een gezellige zondag gewenst :)
En jij had ook je best gedaan met een duidelijke uitleg.
Maar dat is enkel voor het versturen van een PB.
Andere mensen konden mariajohanna zo nog niet bereiken.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd :oops: :)

Aan iedereen nog een mooie dag gewenst.

groetjes,
Sita

Afbeelding

Oma-C

08 dec 2019, 17:03

Alle maatjes een gezellige avond nog,
Hier niks bijzonders gehad vandaag,
Veldlopen en cyclocross gezien
Er staat nog een broodje te bakken het ruikt al heerlijk
Ik eet straks een eitje met een klein sneetje spek
dat is heel lang geleden, dat zal weer smaken...
morgen ga ik hutsepot maken en deels invriezen
zo heb ik maar te nemen als ik er weer eens zin in heb :wink:

Dag Sita en alle seizoentjes, smakelijk eten straks :lol:
groetjes allen en voor straks een goeie nacht...slaapwel :)

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

08 dec 2019, 17:13

Hoi hoi!

Plezant zo eens andere mensen onder ons.
Fijn dat jullie MJ hebben verder geholpen.

Ik ben er vanmorgen wel door gemoeten.
Veiligheidshalve de bus gepakt.
Ik denk niet dat ik anders de berg over de brug was opgekund.
Natuurlijk was mijn bus terug net weg en moest ik eigenlijk een uur wachten op de volgende.
Mijn dappere schoenen aangetrokken en te voet naar huis geteend.
Is klein half uurtje.
Maar was al meer dan een uur aan het rondlopen op de geleide wandeling in het oude station.
Eerlang wordt dat afgebroken, daarom was er voor de laatste keer nog eens een gegidste wandeling.
De inrichters dachten een veertigtal mensen te krijgen.
Ze hebben er nog drie beurten moeten aan breien.
Er waren 237 mensen ingeschreven!
De groep mocht van de veiligheid maar 22 mensen tellen.
Het was best interessant.
Voor de rest dan maar een beetje kalmer aan gedaan.
Morgen weer een trip van twee keer twintig minuten.
Met dank aan de stad, die geen bus naar de cinema wil betalen.
Het ligt dus niet aan de Lijn, maar aan de stad die geen bijdrage wil leveren.
Enfin, we zullen onze beweging wel hebben.

Morgen naar lezing over "benefiet", wat het ook worden mag.
Ik ben al even erg als ons moeder aan het worden.
Mijn tante zegt altijd:"Als ons R. het hoorde ruisen ergens, was ze weg."
Met dat verschil dat ons moeder in haar koekendoos stapte en rond reed.
Ja, vroeger waren wij met twee weg en nu ga ik in mijn eentje overal naartoe.
Zolang ik dat kan doe ik dat.

Vandaag twee keer de magie gevoeld tussen twee mensen die elkaar graag zien.
Een ouder koppel die aan een blik naar mekaar genoeg hadden.
Een jonger koppel, die op hun manier lieten blijken, hoe graag ze mekaar zien.
Heel even een heel klein beetje jaloers... en verdrietig.
Maar ook blij dat het toch nog kan bij andere koppels.

Voila, dat was het voor vandaag.
Nog iets uit de diepvries vissen om te eten straks.
Dat zal een verrassing zijn.
Ik weet niet meer zo goed wat er nog allemaal in steekt.

Nog een fijne zondagavond.
Hier heeft de zon zelfs nog even geschenen.

wilde eend 2

08 dec 2019, 18:19

Afbeelding
Dag seizoentjes allemaal ,
Kom gewoon een fijne avond wensen .
Veel nieuws is hier niet ..
Ik hoop dat iedereen een goede nacht zal hebben zonder pijn en ongemakken .
Voor Anjelierken : veel moed en beterschap voor je vader ..

Bobijntje

08 dec 2019, 20:05

@ MM

Ik ben jouw verjaardag echt niet vergeten hoor,
heb me gewoon van dag vergist :(
Dus ....een dagje later maar niet minder van harte!!!
Een heel fijne verjaardag gewenst!!!

Afbeelding
Geniet nu... niet morgen

Muddy Maddy

09 dec 2019, 06:45

Goede morgen seizoentjes,

amai, slecht weer, veel wind: tot 80 km/u. ik heb het wachtertje voor Coolblauw. heb alleen een bevestingsmail gekregen en de track & trace nog niet.
Morgen werkt ventje van thuis uit. eens zien wat dat gaat geven want er zitten twee zendingen tussen. 1 naar zeebrugge en 1 in oostende zelf waar de collega ook naartoe komt en wij dan met 3 gaan eten.
de saus van het vlees laat ik wijselijk aan me voorbijgaan: champiognonroomsaus. eikes, beuh.
't is toch zelfbediening.
ventje zat gisteren verstopt van het vele eten. hebben pas om 4 uur de steak met peperroomsaus gegeten. straks eens in mijn frigo kijken wat we vanavond bikken.
gisteren het eten voor de 24 ste besteld, vanavond voor de 31 ste. twee verschillende data kon niet.
ook kerstversiering aangebracht met uitzondering van de futuristische boom en het kerstmanentje met pakjes die aan de voordeur moet hangen. dat is pas voor volgende zondag.
voor nu staan mijn verjaardagskaartjes er nog want ik heb nog 1 te goed van iemand die de juiste datum niet meer wist en zag het dan op fb. Bobijntje: bedankt voor de wens. er zijn er nog die de juiste datum niet meer wisten. Nederlandse vriendin is het ook vergeten. geeft niets. we gaan het dan subtiel aan haar neus hangen bij een volgende mail. :?
morgen de rekening aanspijzen want ik moet online damartjes bestellen. twee stuks om eens uit te proberen. ben ik er goed mee, dan bestel ik er nog.
zaterdag in het restaurant aan de tafel naast ons zag ik een oud ventje zijn glas met twee handen pakken. die konden dus ook niet meer buigen door artrose. ben daar een beetje bang van als ik pijn krijg in mijn handen op sommige dagen. daarom had de therapeute me ook dat kaartjesmaken aangeraden. En niet vergeten handschoenen zonder vingers! vind dat heel makkelijk dat je de zooi niet uit en weer aan moet trekken na het betalen.
Goed dat we zaterdag al het vergeten wc-papier meebrachten want met zo'n wind ga ik er niet door.
ik heb nog afbakbrood en een rijpe brie.
morgen ook de boodschappen on-line doen. hebben we de brunt al mss donderdag. want vroeger bestelden we op woensdag en kregen we ze op een gegeven moment maar de vrijdag en laat.
en wij zijn niet echt gewoon om tot na 10 uur op te blijven. dus veel rusten voor de foute nieuwjaarsparty. ventje gaat dan toch niet verkleed. gaat op een blad schrijven: me, myself & I.
en dat op zijn borst vastspelden. er zijn toch hoedjes en hawaiislingers voorhanden. hij vond het veel geld om als viking te gaan. voor iets dat je maar 1 keer aandoet. nu, ik kan mijn cape verder dragen en als ventje het de zondag het weer laat uithangen doe ik mijn Arwenkleed aan en zet de Elrond kroon op mijn hoofd. neh! ( heb ook de ring van elrond bij wish besteld.Gratis. moet 3 euro aan verzendkosten betalen en heb hem ergens na nieuwjaar.)
zo, ventje is er, was moeilijk rijden en op de koop toe is de verwarming kapot! ze gaan moeten werken met hun burgervest aan. :? ze hebben zelfs geen botinnen met bont als militaire winterkledij! doe maar 2 paar wintersokken aan zeggen ze. 8O
met mijn ijsvoeten is zelf 2 paar nog niet genoeg. zouden ze thermische sokken hebben bij damart?
moet nog de krant van zaterdag lezen dus ik heb mijn bezigheid tegen dat het licht is. ook nog 2 borden en bestek afwassen. het wordt laat licht en dan nog bewolkt. theelichtjes verversen en aansteken. dan pillenontbijt en ontbijt. zal yoghurtje worden met bramen.
zo, Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

09 dec 2019, 08:53

Afbeelding

@ Mammyretro, een heel gelukkige verjaardag gewenst.
Liefs en een dikke verjaardagsknuffel.

Van harte proficiat.

clive

09 dec 2019, 09:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Iedereen zijn zondag gisteren kunnen invullen ?

Na de hondenschool meteen een warme douche genomen en droge kleren aangetrokken = echt luxe vind ik dan. En dan een grote beker warme chocolademelk gedronken.
Heb al veel gedaan vandaag, dus heb ik tijd voor een extra taak. Het gaat de waskamer worden, denk ik. Eerst de tegeltjes afwassen en dan alles wat erin staat of hangt. Tuinman komt als het niet regent nog 1 keer de tuin bemesten voor de winter, maar denk dat het zowat een hele dag gaat regenen.
Moet ook naar de apotheek vandaag.

Gisteren dan de kerstboom gezet en de rest van de versiering. Manlief had ook veel gedaan. De kerstboom in elkaar gezet, hebben geen echte want dan kan Matice naaldjes tussen zijn kussentjes krijgen.
Manlief heeft hem dan voor de terrasvenster gezet en heeft dan een hele lange slinger lampjes erin gehangen. Dan ben ik begonnen met de kertsballen erin te hangen, de echte glazen en uiterst breekbare van boven in de boom en de niet breekbare onderaan en dit voor Matice. Toen alle ballen er in hingen, ben daar 2 uurtjes zoet mee geweest, heeft manlief hem afgewerkt met de zilveren slingers erin te doen.
Resultaat =echt wel heel mooi, al zeg ik hetzelf :oops: :oops: :oops: .
Dan alle boxen opgeruimd en deze terug gaan zetten en dan de keuken en de living grondig gestofzuigd. Matice komen halen om hem te laten wennen aan de kerstboom, heeft er uitgebreid aan gesnuffeld en is nu zijn interesse kwijt in de boom. Gaan wel niet zijn geschenkjes onder de boom leggen want dat ruikt hij en heb liever dat hij daar wat uit de buurt blijft. Ook de hal is niet vergeten, staat een strak kerstboompje met lichtjes en een lichtgevend kerstornament en in het midden een hele zittende kerstbeer.
Buiten hangt een kerstkransje van de AC*ION, als ze dat pikken is het geen ramp. En aan het tuinhuis hangt een " slinger " plastic kerstmannen. Daar moest Matice met het buitengaan wel even aan wennen, want door de wind, slingeren die alle kanten op.

Zo, moet nog ontbijten, magere yoghurt met havervlokjes en zonder suiker. Heb nu al genoeg suiker binnen van mijn glas sinaasappelsap.

Ik ga niet alle namen noemen, blijven jullie maar binnen als je niet echt moet buiten zijn.
Ik stuur elk van jullie een dikke knuffel en veel liefs.