In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

08 sep 2020, 09:26

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, nog 1 nachtje (proberen ) te slapen en dan weet je of je de woning mag betrekken. Voordeel voor jou is, dat er "maar" 2 slaapkamers zijn, dus gezinnen met 2 kinderen of meer vallen eigenlijk af. De kaarsjes blijven hier branden voor een positief antwoord voor jou.

Oma-C, druk bezig met de kaartjes en het huisje, dat is daar bij jou ook altijd spic en span.

MJ, vandaag zijn dan de 2 rakkertjes aan de beurt voor hun trimbeurt. Ze zijn al mooi en nu zullen ze er zeker fantastisch uitzien. Het is wel veel werk voor jou, dat er maar één per één kan worden gedaan.
De trimster zei gisteren tegen ons dat Matice echt wel heel braaf is in haar rijdend salon, enkel hem droog föhnen heeft hij niet graag. Maar hem dan een snoepje geven, schijnt wonderen te doen.

Anjelier, ik was gisteren aan jouw vloer aan het denken, is dat allemaal in orde gekomen ?

HVT, al een idee wat je vandaag gaat uitspoken :) ?

Granny M, gisteren een kennis van ons tegengekomen die ook een nieuwe heup heeft. Hij is voor jou geopereerd en kan nog steeds niets. Of liever gezegd ,wil niets doen, hij heeft zo'n brommobiel en die gebruikt hem constant. Wil ook geen kine volgen. Alle operaties zijn anders natuurlijk, maar als ik dan aan jouw karakter denk en aan jouw vorderingen, heb ik enkel nog meer respect voor jou.

Muddy Maddy, ik deel de mening van velen, dat jullie toch contact moeten proberen te houden met Suus en Hans. Het zijn jullie vrienden en daar deel je lief mee, maar ook leed. Begrijp wel dat Suus veel aan haar hoofd heeft nu, maar een vriendelijk berichtje of een mailtje kan wonderen doen. Het is maar een tip. Je moet natuurlijk niets als je je er niet goed bij voelt.
Had jij vandaag geen afspraak ? Dacht van wel. Wens je heel veel succes.

Heb nu echt het laatste van alle strijk achter de rug , moet enkel nog mijn lingerietjes wassen op zijdewasprogramma met Woolite, maar dat is was die ik natuurlijk niet moet strijken.

Gisteren nieuwe zwarte boots gaan halen voor op de fiets, mijn andere zijn van lakleer en daarom iets te fragiel voor in weer en wind op de fiets. Het zijn er zwarte en ze zien er stoer uit. Wat er heel gemakkelijk aan is, is dat ze zowel veters hebben en een rits opzij, dus heel makkelijk aan te trekken. Hebben meteen mijn zwarte laarzen mee naar de schoenwinkel genomen, want daar moet een nieuw hakje op en in die winkel hebben ze een eigen atelier wat superhandig is. Maar ben blij met mijn fietsboots, kan ze eigenlijk overal op dragen en ze kunnen tegen een stootje.

Zo, ik hoop niemand vergeten te zijn. Ik wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy

08 sep 2020, 09:47

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren heb ik dan toch een mailtje van Suus mogen ontvangen nadat we haar op de hoogte brachten van jullie steunknuffels. Ze schreef dat ze ons net wilde mailen ( wat toevallig, hoor, schreef ze) want nu zaterdag wordt Hans met de wensambulance, Suus en haar hartsvriendin Marieke, opgehaald om een laatste keer naar zijn geliefde kuststadje Domburg te gaan waar hij en Suus heerlijke herinneringen aan hebben. Daarna is het afwachten. :cry: :cry: Of we in staat zullen zijn om naar de begrafenis te gaan is koffiedik kijken want ik moet na de infiltratie bij Dr Clicteur morgen dan nadien wel de toestemming hebben van de behandelende dokter en dat is Dr achternaam genoot om te mogen reizen. Wat me ook zorgen baart is dan Covidmonster. Indien ik negatief test dan moet ik me toch nog houden aan de covidregels en dat is niet knuffelen. :|
Er zal wel een aangepast reisgedrag zijn met nederland, maar dat zien we dan wel weer.
Ons moeder belde. ik had al een ba'al dag. dat kon er nog net bij! maar ze was positief en wat ze moest vertellen had te maken met de buurvrouw en daar kom ik morgen in het langer en breder op terug en met het verslag van de test.
Ik ga nu nog een kopje koffie drinken, mijn neus spoelen dat er geen vuile snot beesten in zitten.
daarna gaan we naar de dranken centrale en naar de action.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

08 sep 2020, 10:08

Nu de pc nog even openstond
nog even de gegevens ingevuld
voor de jaarlijkse groepsaankoop
van elektra en gas, daar heb ik al heel veel jaren
veel voordeel mee gedaan, zij zoeken uit
met welke ik het voordeligste ben
en ik ben vrij het aan te nemen of niet
zij zorgen ook voor de eventuele overgang
en de bijbehorende paperassen
Heel gemakkelijk... en nu verderdoen met de planning

M-M, sterkte bij de testen....
clive een aangename dag
Fijne dag aan allen
:wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

08 sep 2020, 10:51

Hoi allen,

Mijn fietstochtje al gedaan.
Brood en een taartje gehaald.
Deze namiddag was het plan om met de vroegere buurvrouw een koffietje te drinken op mijn terras.
Ik vrees dat we binnen zullen moeten blijven.
Ik hoop dat ze dat niet erg vindt.
Dat zijn voorlopig de plannen voor vandaag.
Er staat nog ene reuze strijk te dansen, maar die mag blijven dansen.

Allemaal propere hondjes zo te lezen.
We duimen voor de huizenjacht.
We hopen dat Hans deugd beleeft aan zijn ritje naar zee met de wens ambulance.
We gaan ervan uit dat oma-C weer hele mooie kaartjes gaat maken.
We wensen dat de ukjes snottebellenvrij blijven deze winter.
We supporteren voor de revalidatie van de nieuwe heup
We denken aan allen die ik vergeten te vernoemen ben...

Nog een fijne dag aan dames dieren.

wilde eend 2

08 sep 2020, 13:16

Lieve seizoentjes allemaal : :-D :-D :D :D
Hier ben ik met het goede nieuws ! Vanmorgen om 9u20 telefoon gekregen van het immokantoor dat ik het mooie huurhuis toegewezen krijg !!! Ik ben dolblij !! Kan het eigenlijk nog niet geloven ... maar het IS waar !!
Eerst maken ze nog het contract klaar om te ondertekenen natuurlijk ... :) :)
Nu volgt er nog een grote taak om alle instanties te verwittigen maar ik had al veel genoteerd : welke postadressen ik moet verwittigen en al een deel opgezegd dat ik niet meer wil ontvangen ..

Vandaag ga ik naar de autokeuring , dat dat ook achter de rug is en ik kan verder werken met opruimen en inpakken .....
DANK !! aan jullie allemaal voor de goede raad en de steun !! Eindelijk komen er gelukkige dagen aan !!
Tot vanavond en groetjes aan iedereen !!! :-D

granny M

08 sep 2020, 15:50

Het fijnste nieuws vandaag komt van W.E. !
Vrouwke wat ben ik ( en wij allemaal denk ik/weet ik wel zeker ) blij voor jou.
Dat is geen nieuw hoofdstuk, maar een begin van een nieuw boek voor jou :D Je ziet wel, nooit de moed opgeven ! Goed dat je al zoveel hebt opgeruimd, scheelt weeral in het verhuizen. En netjes nog voor de winter, vind ik ook al een plus.
Dat je drukke dagen in het verschiet zult hebben neem je op de koop toe, maar denk er aan kalmkes aan hoor. En ook fijn, dat je iets over kunt nemen van de vorige huurder. Hoef je voor aansluiten enz. weeral geen zorgen te maken. Wordt hopelijk vervolg !
Clive : dat zijn dus geen "Boots for walking " (liedje van Nancy Sinatra) maar boots for cycling en superhandig lijkt me met de ritsen.
Anjelier, ja hoe is het met de vloer, ben ook nieuwsgierig. En heb je al een nieuw tuigje voor Spaanse Woef ? Ik zag toevallig in het foldertje van de Lidl vanaf 19/09 ook een hondenharnas in de aanbieding staat, maar ik weet natuurlijk niet hoe die in het echt er uit zien en wat de kwaliteit zal zijn.
M.J. ik zie jullie al samen gezellig koken in de keuken, hoort daar ook een aperitiefje bij ?
M.M. vielen de testen een beetje mee en ben je nog tot in de Action geraakt ? En eerlijk gezegd, een klein berichtje zo tussendoor naar Suus en Hans zou je zeker moeten doen. Je weet niet half hoe al is het maar een klein blijk van medeleven goed kan doen, echt waar !
Mijn nichtje is vorig jaar ook nog met de laatste wensen-ambulance naar het strand van Bergen aan zee (Noordholland) geweest, ze zijn met de brancard tot aan de branding geweest en in haar favoriete strand paviljoen t nog wat gedronken/gegeten. Toch mooi, dat het nog door kan gaan voor Hans en Suus.
HvT, misschien toch nog koffie op het terras kunnen drinken ? Hier was het vanmiddag goed te doen, precies buiten warmer als binnen en droog. Heb ook nog even buiten gezeten met de gazet.
En donderdagmiddag mag ik naar de kapper, hèhè eindelijk. Niet dat ik zoveel ga, maar nu was het echt wel lang geleden. En ze hebben beloofd, dat ik er geen last van zou hebben en me in de watten gaan leggen. Zien jullie het voor je ?
Tot zover, lieve groetjes aan allemaal !

granny M

08 sep 2020, 16:07

Was ik Oma-C toch wel vergeten (en wie weet wie nog..)
Ja, ik doe ook elk jaar mee met met groepsaankoop van iChoosr. Zoveel werk is het niet en ik heb er toch al mijn voordeel mee gedaan. Mijn vriendin+man durven dat niet aan, ze zitten al jaren aan een stuk bij dezelfde leverancier. Tot ik vorige week mijn afrekeningen nog eens heb laten zien. Dat was echt een heel stuk minder te betalen dan zij doen. Hun huis is ongeveer hetzelfde als het mijne. En ik denk nog altijd, of je met zijn tweetjes woont of alleen, dat je daarom meer/minder verstookt om te verwarmen. Ja, ze gingen het toch ook misschien eens proberen ... Och ja, er zijn ergere dingen in het leven en het hun beslissing, maar voor de rest komen we heel goed overeen hoor en ik heb heel veel aan hen ook te danken de laatste weken. En dat weten ze ook en doen het met plezier, niets is te veel. !
tot de volgende !

Oma-C

08 sep 2020, 20:55

@ alle seizoentjes en wilde eend in het bijzonder :lol:
Ik ben blij voor jou dat je de woning toegewezen kreeg
je zal er eindelijk rustig en gelukkig kunnen wonen hoop ik :)
Heel fijn voor jou....
Ik kwam een slaapwel zeggen en zag het goede nieuws :lol: :wink:

granny M, niet erg hoor, ik trek me dat niet zo aan als ik
eens vergeten word :lol: er zijn ergere dingen :wink:

Nog een fijne nacht allemaal en een rustige slaap
Groetjes allen en tot morgen :)

wilde eend 2

08 sep 2020, 21:09

Aan alle seizoentjes : een hele goede avond ...
het was een spannende , speciale dag vandaag ....
Ik hoop dat jullie goed kunnen slapen . ik zal dat ook proberen .... :-) ;-)
Dank voor al jullie steun !! :D

anjelierken

08 sep 2020, 22:47

Hallo iedereen,

Wilde eend2: mijn hart maakte een sprongetje toen ik het las, wat fijn voor je.

Clive en GrannyM: de vloer ligt er nog niet.Waarschijnlijk eind deze maand of begin volgende maand.Ze moeten ons wel op tijd verwittigen, want alles moet hier beneden leeg zijn , behalve de garage.
Spaanse Woef heeft een harnasje waar hij volledig inzit, en toch is het al enkele keren gebeurt , dat hij zich eruit wringt.Daarom ga ik een anti-ontsnappingstuigje bestellen.Dat komt erop neer dat er aan dat tuigje 1 riempje is om de hals , verder 1 riempje op de borstkas en nog 1 riempje achter de borstkas.Door dat riempje achter de borstkas kan hij er niet uit, omdat het daar veel smaller is.

In de namiddag op wandeling met vader en de bewoners van het wzc.Het was een mooie wandeling tussen het groen.We zijn naar het nabij gelegen natuurdomein gegaan, was wel een eindje stappen ( 3 km).Was eigenlijk de eerste keer dat ik zo ver met een rolstoel gewandeld hebt.Was wel moe achteraf, 6 km heen en weer .De andere vrijwilligers waren ook blij toen we in het wzc aankwamen.Maar ze hebben allemaal genoten van de wandeling, en da's het voornaamste.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

09 sep 2020, 07:52

Afbeelding

@ Wilde eend, van harte gefeliciteerd met jouw prachtige nieuwe woning. Lees het nieuws nu pas en je maakt mijn hele dag goed, zo blij ben ik voor jou. Ik zei je nog hé, dat je een goede kans maakte door het feit dat er 2 slaapkamers in JOUW huis aanwezig zijn en dat veel gezinnen zouden afvallen. De eigenaar heeft de goede keuze gemaakt jou te kiezen. Misschien hebben de kaarsjes en de duimen ook wat geholpen :D .
Maar alleszins, jij mag binnenkort verhuizen, een heel nieuw hoofdstuk en we hopen dat je er heel gelukkig wordt. Liefs en een dikke hoeraknuffel.

Muddy Maddy

09 sep 2020, 08:11

Goede morgen seizoentjes,

Wilde eend: wat een fantastisch nieuws! ik ben zoo blij voor je!
Gisteren de covid-test. aan de witte tent aan Spoed hadden ze gezegd. op de parking van spoed geen witte tent. wij toch naar daar en toen hing daar een plakaat(je) dat je rechts moest voor pre-operative covidtests. Links voor spoed zelf. Wij op weg. en we waren bijna aan de ingang en wat staat daar? juist. dè tent. hadden we zoals ik al had gezegd tegen ventje, we rijden in via de hoofdingang en dan hadden we het rapper gevonden. enfin swat. ik binnen ( er waren er nog een 6-tal voor mij) geef mijn ID af en een papier van de dokter. ja, bleek mijn voorschrift te zijn 8O toch nog het papier gevonden in de tas en afgegeven. Het is een lange wattestaaf zoals het staafje voor DNA- swabs bij Csi. Toch zag die verpleegster in covidpak me achteruit deinzen tijdens die swap en zei nog heel eventjes terwijl ze bezig was naar een stuk van mijn vermiste hersenen te zoeken? zo voelde het op dat moment maar het gelijkt heel erg op die onder druk gezette neussprays die je in je neus moet sprayen als je neus dicht zit. aangenaam is het niet maar het was pijnloos. Vroeg of wanneer ik de uitslag ging krijgen: als je niet voor 5 uur van ons gehoord hebt, ben je negatief en kan je ingreep plaats vinden. Dank u, volgende!
Niet van hen gehoord om 5 uur wel van mijn moeder. die wilde het fijne weten van zo'n test.
Had natuurlijk niets van pillen genomen en geen ontbijt en ik besef toch dat ik die vit. B-complex voor de rest van mijn dagen zal moeten nemen want mijn synapsen vuurden er gisteren lustig op los. Dan naar de drankencentrale en eerst naar het kruidvat voor spuitbussen warmtespray en nog wat spulletjes. kreeg een brooddoos kado en ik zei dat ik zoiets nog nooit gehad heb. zei ze jij staat dan ook aan de kassa zoals ik. Neen, ik kreeg mijn bammetjes voor schoolreis mee gewikkeld in zilverpapier. Een brooddoos was te kostelijk. Mijn vader had er een dacht ik want daar moest zijn 9 uur 'break' in en zijn 12 uurtje en het 4 uurtje maar dat bestond in de zomermaanden meestal uit liquides. :wink:
Na het kruidvat naar de boekhandel om een agenda. en een paar metalique stiften voor mijn kaartjes. Ook de Boekskes van daar meegebracht. heb inmiddels al weer een bon van -3 euro voor mijn boek(en). dan naar action en heb 12 vinnykaarsen ( hoge) mee. Kom daar de donkere maanden wel mee door en theelichtjes verkopen ze tegen kerst dan ook wel weer terug. En er staat hier nog een doos met theelichtjes van 6 uur en van 4. en een stuk of wat grote voor in bredere theelicht houders. Tv-boekje ligt naast mijn bed. dat heb ik dan gelezen ipv mijn boek.
Gisteren spaghetti gegeten met een restpakje cappelini. nu moet ik weer mijn kasten afzoeken waar de rest van mijn spaghettistokken ligt. en 's avonds dan de rest van ham & kaas als een croque.
mag vandaag mee naar de beenhouwer omdat de vraag: wat eten we vandaag er weer is.
Morgen dus mijn ingreep en aan het einde van de maand terug naar de dokter om dan een nieuwe afspraak te maken voor Denervatie en natuurlijk een nieuwe Covidtest.Want dat zal er altijd bij horen zolang ze geen vaccin hebben en dat is ergens als het heel goed gaat las ik, midden maart.
Toen ik thuis kwam van de action en Co passeerde een vrouwelijke wijkagente op fiets die ventje een compliment gaf over zijn T-shirt van Iron Maiden. ik riep, ja, hier ook nog eentje en ze riep terug dat ze me niet gezien had en dus ook mijn 'boommens'-shirt niet, ik heb dan mijn mondmasker opengelegd zodat die kon drogen en meteen mijn 'toolbox' aan een grondige opkuis onderworpen. er is wat muntgeld gevonden. talloze stylo's die werkeloos helemaal onderaan zaten en medicatie blisters. kom ik tot de ontdekking dat ik een etuitje bij heb waarin een set stylo's zit! nooit meer zoeken voor iets om te schrijven want ik heb die in het zijvak bij de sleutels van moeder's voordeur gestoken samen met mijn leesbril.
Zo; koffie 2 is op, maar ga er nog maar 1 nuttigen. dan ontbijt en zeker mijn pillen niet vergeten.
terwijl de koffie loopt, kan ik al wat borden die geweekt zijn weg zetten. Ventje is zich gaan aankleden. die begint om kwart na 8 te werken. ( is al ingelogd van 7 uur- dat mag)
Fijne dag seizoentjes en Wilde eend, nogmaals mijn felicitaties! het is je gegund!
Cats Rule!

clive

09 sep 2020, 08:44

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Granny M , wat moest ik lachen met jouw " boots for cycling". Ken dat liedje van boots for walking, jaren geleden was er een programma op TV van een maffia familie en dat liedje was er de begintune ervan. En moet je nu iets weten, deed ze gisteren eens even aan en manlief zegt doodleuk dat hij ze een beetje te " netjes" vindt om te fietsen. Hij was er nochthans bij toen ik ze kocht. Zei dan dat ik eens moet uitkijken naar een ander paar dat nog beter geschikt is om te fietsen en die ik dan helemaal niet moet ontzien. Was zelfs op het internet aan het kijken voor een ander paar. Maar daar ga ik nu eens niet aan toegeven. Heb die speciaal gekocht omdat mijn ander schoeisel te teer is en dat ik die niet wil beschadigen. Kan niet blijven kopen. Maar ben er bijna zeker van , dat als we gaan shoppen, hij zeer zeker een ander paar gaat vinden die hij geschikter vindt voor op de fiets.
En dank je wel ook voor jouw mooie overzichtje, ga niet alles herhalen.

Moet vandaag om 10.00H bij de kapster zijn en om 13.00H bij de kine. Er is al een machine 60°C wit te draaien, geen strijk deze keer , enkel opplooien en wegleggen, want die was is kurkdroog als die uit de droogkast komt. Verder vandaag enkel licht HH.

Het lijkt erop dat we vanaf vrijdag een mooie nazomer in het verschiet gaan hebben. Alhoewel het zou moeten regenen voor het gras en de plantjes. Want alles staat nog kurkdroog.
En zie wie hier opstaat, Matice, had hem reeds om 07.00H wakker gemaakt, maar volgens mij doet hij stiekem nachtwerk, zo moe dat hij in de ochtend altijd is :D .

Zo, bedenk me net dat ik me iets anders moet gaan aandoen, want zoals gezegd moet ik ook naar de kine en dan moeten mijn beide benen vrij zijn, gaat dus een rokje of een shortje worden.

Ik ben en blijf reuzeblij voor Wilde eend. Hoop dat iedereen een mooie woensdag kan genieten zonder pijn of ongemakken. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie hem wil.

Oma-C

09 sep 2020, 09:45

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes
voor het geval ik iemand vergeet :oops:
grijs zoals gisteren is het buiten en ik ga
nog steeds niet naar de markt, mijn
schoondochter zorgt voor mijn boodschappen
en daar ben ik heel blij mee...'t is een
goeie 20 minuten stappen en dat met
een masker op je snoet, dat is warm en vochtig
ik gooi die nadien in een mandje en dan
worden ze samen gewassen, ik gebruik
zo'n ding maar één keer.... ik heb er een 10 tal
dus kan eens wisselen, dat is nodig :roll:

Dank allemaal voor de overzichtjes,

M-M goed dat de covid-test is meegevallen :)

clive, sterkte bij de kine...en de kapper :)

anjelierken, een goeie wandeling gehad mat je vader
't zal ook hem deugd gedaan hebben :)

Granny-M, Helena, M-J, en allen die ik vergeet sorry hoor
wilde eend heb je kunnen slapen?
Iedereen een fijne woensdag, groetjes en tot later :wink:

wingerd

09 sep 2020, 10:27

Wilde Eend ook langs deze weg nog eens proficiat gewenst :lol: :lol: :lol: