Goede morgen seizoentjes,
we zijn weer goedgekeurd voor de dienst. volgend jaar de bloedafname. ik had haar kaartje mee en ja, ik had er toch een paar moeten maken omdat ik zonder gewone zat. ze kreeg dus een kerstteddybeer. ventje heeft nieuwe wenskaarten mee. die zijn ook niet goedkoop.

maar ja, wat is er nog goedkoop de dag van vandaag?
Heb gezien dat buurman V toch niet meedoet met dakje leggen niemand zeggen. ze zijn dit jaar met een gehuurde mobilhome op reis geweest dus kan het er niet vanaf want ze geven een groot kerstfeest met de dochters en hun vriendjes. ma kijf en pa komen natuurlijk ook. buurvrouw heeft geen ouders meer.
we waren hier aan het wachten op kateten toen Benny die nog met ventje gewerkt heeft aanbelde met wat materiaal om te lezen. die zijn ook in de bijbelgroepen geweest zoals wij indertijd in engeland. tot ze de vragen van ventje niet konden beantwoorden en raad moesten vragen aan Tim, de vicar. en die wist het ook niet.

we zijn dan naar een andere groep moeten verhuizen. die was een heel stuk plezanter want onze vriend Chris zat erbij. en daar was geen jaloezie dat ik beter kon koken. zo had de eerste groep een pot-luck gedaan ( iedereen brengt iets mee om gezamelijk een maaltijd te verorberen.) ik had chili con carne ( zonder bruine bonen) gemaakt en wat extra kruiding en die was in een wip op terwijl die van de buurvrouw bleef staan. ook stak ze de pannekoeken die ik bakte tijdens de bbq's weg. Haar man Mel(vin) was daar heel kwaad voor. haar keuken werd zelden gebruikt daar ze meestal alles op de braai legden. ( gasbbq) mijn oven werd intensief gebruikt en we lieten elk jaar een firma komen om die te kuisen.
Allez, ventje heeft geen goesting om uit zijn bed te komen. we gaan vandaag de logeerkamer in orde brengen. ventje en zijn zus gaan pas na nieuwjaar terug naar het ouderlijke huis. zus ging gisteren naar de Yoga.
ventje moet nog naar de apotheek en een brood uit de automaat halen. beleg moet hij ook gaan halen. we eten vanavond spaghetti. de saus moet nog uit de diepvries. hij is gisteren de kaartjes voor de buren en onze kapster en de beenhouwer gaan rond dragen. het regende. nu hoorde ik vannacht de wind in de pijp van de chaufageketel. en vandaag is het beter weer dan gisteren.
ik heb nog de tv of zeg maar herhalingsgids te lezen en de andere twee. gisteren geen tijd gehad. ventje ondervind dat zelf dat hij precies geen tijd heeft nu hij op pensioen is. en niet te vergeten...goesting om te poetsen. die ontbreekt helemaal bij hem. eerst moet er geveegd worden want het kattenzand is nu eenmaal zo fijn dat het door heel het huis ligt. daarna gestofzuigd en dan gemopt. vooral de beneden wc moet eens goed onder handen genomen worden. en als ik bleekwater in de wc doe gaat Lilly daar snuffelen.
Anjelier en wilde eend: bedankt voor de kaartjes. ze hangen netjes op het lint onder de schouw. gisteren had ik al een van mijn vriendin die receptioniste is bij onze dokter in de bus gekregen. ze was er nu over de middag niet maar dokter ging het hare afgeven. vroeger maakte ik ook een kaartje voor de hele praktijk en dat hing dan aan de receptie maar enkele anders gekleurden waren daar door geschoffeerd.

voor hen is het geen merry christmas maar merry wonderland. dit jaar heeft onze pastoor dat aan zijn laars gelapt en toch een kerstmarkt gedaan want er is een tentoonstelling in de kerk van kerststallen door de eeuwen heen. nog tot 7 januari kan je die bewonderen.
ik ga een beetje verder doen.
Fijne dag seizoentjes