de tijd van toen: 70 plussers - TE BEWAREN
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Tijdens ons veblijf te GEMUND stonden er op het menu van die ronde caoutchou achtige aardappelen , Dit herinnerde mij dat wij tijdens de oorlog ook zulk een soort aardapel aten gemaakt van de petatschillen waarvan we een soort aardappel meel uit persten in een waterige oplossing welk door een doek werdt gedaan en de overblijvende soort aardappelmeel werdt als een petatbol gegeten........ enkel de vorm nu is gelijkaardig maar de smaak herinner ik mij is nu veel beter hoor !!!!!
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
Enkele E-mailtjes stellen mij vragen over mijn aktiviteiten na WW II, hier eeen korte reactie:
1946/1948 verhuisden wij naar ANTWERPEN-STAD war mijn ouders een Cafe open hielden ik liep ik school bij de STADSSCHOOL in de VAN MAERLANTSTRAAT voor het 7e en 8e studijaar en nadien 6 maand in de Meisstraat in de MTS.
Welke ik toen verliet om mij toe te leggen op het wielrennen en tevens met een leerkontrakt tot rijwielmaker in het jodenkwartier waar ik tevens met allerlei zaakjes het nodige geld kon verdienen om mijn koersfietsen van het merk L'EXPRESS aan te schaffen voor de baan en de piste waar ik aktief was als Onderbegineling, beginneling en liefhebber tot het jaar 1954
.
Hier enkele periodes die ik later wel verder zal toelichten over de intresante gebeurtenissen:
1954-1956
-MP LUCHTMACHT
-Kursus HONDENSTALMEESTER
1956-1962
Buitenland
-MP bij AIRCENT
-Kursus Criminal investigation
-Kursus Security advisor
1962
-opleiding Burger piloot als sport motor en zweefvliegen
-opleiding Militaire piloot LT/AVN en Instructeur
-aktief als Militair en Burger Helicopter piloot
-aktief in burgerluchtvaart als instructeur
1971
-zwaar ongeval
-Begin als SDW GENERAL AVIATION GROUNDSCHOOL
1980
-Liaison officer voor IAOPA( global) bij de EUROPEESE INSTELLINGEN en EUROCONTROL HQ te BRUSSEL en deelname aan de INTERNATIONALE meetings voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK
2003
-aanschaf van een PC
-Ontdek de wondere mogelijkheden van het E-MAIL
-Aktief via CHAT, FORUM en BLOG zie HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE bij het onderwerp LUCHTVAART INFORMATIE
2004
-OP RUST ................ maar .......??????
-Nu nog aktief als EU-LOBBYIST als HOBBY
-Nu nog regelmatig aanwezig op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN
-Adviseur GA & AW voor FLAG
Heb mogelijk nog een aantal intresante voorvallen die ik later wel kan vertellen uit deze verschillende peiodes !!!
1946/1948 verhuisden wij naar ANTWERPEN-STAD war mijn ouders een Cafe open hielden ik liep ik school bij de STADSSCHOOL in de VAN MAERLANTSTRAAT voor het 7e en 8e studijaar en nadien 6 maand in de Meisstraat in de MTS.
Welke ik toen verliet om mij toe te leggen op het wielrennen en tevens met een leerkontrakt tot rijwielmaker in het jodenkwartier waar ik tevens met allerlei zaakjes het nodige geld kon verdienen om mijn koersfietsen van het merk L'EXPRESS aan te schaffen voor de baan en de piste waar ik aktief was als Onderbegineling, beginneling en liefhebber tot het jaar 1954
.
Hier enkele periodes die ik later wel verder zal toelichten over de intresante gebeurtenissen:
1954-1956
-MP LUCHTMACHT
-Kursus HONDENSTALMEESTER
1956-1962
Buitenland
-MP bij AIRCENT
-Kursus Criminal investigation
-Kursus Security advisor
1962
-opleiding Burger piloot als sport motor en zweefvliegen
-opleiding Militaire piloot LT/AVN en Instructeur
-aktief als Militair en Burger Helicopter piloot
-aktief in burgerluchtvaart als instructeur
1971
-zwaar ongeval
-Begin als SDW GENERAL AVIATION GROUNDSCHOOL
1980
-Liaison officer voor IAOPA( global) bij de EUROPEESE INSTELLINGEN en EUROCONTROL HQ te BRUSSEL en deelname aan de INTERNATIONALE meetings voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK
2003
-aanschaf van een PC
-Ontdek de wondere mogelijkheden van het E-MAIL
-Aktief via CHAT, FORUM en BLOG zie HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE bij het onderwerp LUCHTVAART INFORMATIE
2004
-OP RUST ................ maar .......??????
-Nu nog aktief als EU-LOBBYIST als HOBBY
-Nu nog regelmatig aanwezig op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN
-Adviseur GA & AW voor FLAG
Heb mogelijk nog een aantal intresante voorvallen die ik later wel kan vertellen uit deze verschillende peiodes !!!
-
Enkele namen die mij nog iets zeggen:
JAN ZAGERS
GUST PEETERS
SAELENS
MIEL SEVERIJNS
RIK VAN LOOY
LEEMANS
RUPSkE LAUWERS
VAN DE WALLE
Er waren natuurlijk vooral op PISTE de grote jongens gezien ik deelname aan het voorspel van de Zesdaagse te ANTWERPEN en in t'KUIPKE te GENTzoals:
RIK VAN STEENBERGEN
SCHULTE
GERRITS
BRUNEEL
ANQUETILLE
BOBET
VERSCHUEREN
STAN OCKERS
SCHERENS(poeske)
DAt zijn enkele namen die ik mij zo herinner.
Een intresante ervaring was met RIK VAN STEENBERGEN/ BRUNEEL tijdens een ZESDAAGSE gaven wij als jonge renners een premie van 100 BFR voor de eerste ploeg die een ronde verloor en wie weet die deze inpalmde RIK VAN STEENBERGEN/BRUNEEL en tevens wonnen zij de premie van 500 BFR voor de eerste ploeg die een ronde nam.
RIK dankte ons met de vermelding " WIJ ZIJN BEROEPSPILOTEN HOOR "
JAN ZAGERS
GUST PEETERS
SAELENS
MIEL SEVERIJNS
RIK VAN LOOY
LEEMANS
RUPSkE LAUWERS
VAN DE WALLE
Er waren natuurlijk vooral op PISTE de grote jongens gezien ik deelname aan het voorspel van de Zesdaagse te ANTWERPEN en in t'KUIPKE te GENTzoals:
RIK VAN STEENBERGEN
SCHULTE
GERRITS
BRUNEEL
ANQUETILLE
BOBET
VERSCHUEREN
STAN OCKERS
SCHERENS(poeske)
DAt zijn enkele namen die ik mij zo herinner.
Een intresante ervaring was met RIK VAN STEENBERGEN/ BRUNEEL tijdens een ZESDAAGSE gaven wij als jonge renners een premie van 100 BFR voor de eerste ploeg die een ronde verloor en wie weet die deze inpalmde RIK VAN STEENBERGEN/BRUNEEL en tevens wonnen zij de premie van 500 BFR voor de eerste ploeg die een ronde nam.
RIK dankte ons met de vermelding " WIJ ZIJN BEROEPSPILOTEN HOOR "
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
mensen toch, wat een gevuld leven.!!
Ik denk dat het bij mij kalmer geweest is.
Tot mijn 14 jaar in de plaatselijke gemeenteschool, waar het de
meesters waren die achter de haag naar school gingen.
en wij ook.
tot 18 naar de vakschool voor kleermaker.
een gans jaar zonder werk als kleermaker
-4maanden Turnhout- 3 o c i
-2 maanden Verviers 14e linie
-6 maanden Luik 14e linie
-6 maanden Siegen Carabiniers
-tot 24 jaar gewerkt als kleermaker
-Nam het ouderlijk bedrijf over en liet een serre bouwen
getuigschrift gewestelijke tuinbouwschool ,
getuigschrift groenten- en fruitteelt tuinbouwschool vilvoorde
getuigschrift Loonsproeier tuinbouwschool Anderlecht
getuigschrift gebruik bijzonder giftige bestijdingsmiddelen.
getuigschrift perkplantenteelt
Vrije cursussen bloementeelt.
Vergaderingen en bedrijfsbezoeken over gans het land.
Gekweekte producten;
aardbeien in open lucht
appels en peren
pruimen
In serre 2 teelten per jaar;
eerst aardbeien en tomaten
aardbeien en grootbloemige chrisanten
eenjatige planten en grootbloemige chrisanten
eenjarige planten en blauwbessen.
Neen, ik heb me niet verveeld
op 60 jaar mijn pensioen genomen.!!!!
Nadien de wereld gaan verkennen en
met het vrouwtje op de camino de compostela gaan stappen.
Na 6 jaar zijn we weer door het compostelavirus overvallen
op onze 70 en 75 jaar stappen we een laatste keer
na de camino Frances, de camino primitivo en de camino Ingles
stappen we dit voorjaar de camino Portugues.
ziedaar mijjn CV
Ik denk dat het bij mij kalmer geweest is.
Tot mijn 14 jaar in de plaatselijke gemeenteschool, waar het de
meesters waren die achter de haag naar school gingen.
en wij ook.
tot 18 naar de vakschool voor kleermaker.
een gans jaar zonder werk als kleermaker
-4maanden Turnhout- 3 o c i
-2 maanden Verviers 14e linie
-6 maanden Luik 14e linie
-6 maanden Siegen Carabiniers
-tot 24 jaar gewerkt als kleermaker
-Nam het ouderlijk bedrijf over en liet een serre bouwen
getuigschrift gewestelijke tuinbouwschool ,
getuigschrift groenten- en fruitteelt tuinbouwschool vilvoorde
getuigschrift Loonsproeier tuinbouwschool Anderlecht
getuigschrift gebruik bijzonder giftige bestijdingsmiddelen.
getuigschrift perkplantenteelt
Vrije cursussen bloementeelt.
Vergaderingen en bedrijfsbezoeken over gans het land.
Gekweekte producten;
aardbeien in open lucht
appels en peren
pruimen
In serre 2 teelten per jaar;
eerst aardbeien en tomaten
aardbeien en grootbloemige chrisanten
eenjatige planten en grootbloemige chrisanten
eenjarige planten en blauwbessen.
Neen, ik heb me niet verveeld
op 60 jaar mijn pensioen genomen.!!!!
Nadien de wereld gaan verkennen en
met het vrouwtje op de camino de compostela gaan stappen.
Na 6 jaar zijn we weer door het compostelavirus overvallen
op onze 70 en 75 jaar stappen we een laatste keer
na de camino Frances, de camino primitivo en de camino Ingles
stappen we dit voorjaar de camino Portugues.
ziedaar mijjn CV
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
-
Een der E-mailers stelde mij de vraag of ik RUPSKE LAUWERS werkelijk heb gekend.
Ik heb samen met hem verschillende malen demonstraties op rollen gehouden in de winter periode;
Volgens mijn herineringen woonde hij toen in Hemiksem en reed met de fietsen van LIBERTAS
Ik heb samen met hem verschillende malen demonstraties op rollen gehouden in de winter periode;
Volgens mijn herineringen woonde hij toen in Hemiksem en reed met de fietsen van LIBERTAS
-
volvoke4411 - Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:15
proficiat mannen doe rustig verder met uw verhaal,ik ben van 44 geboren
en ik leef met u meedaar ik ook van de buiten ben, in mijne tijd was het ook niet veel beter , tevens maak ik u nog mijn beste wensenvoor 2008
en moge nog lang gezond blijven, ik volg uw verhalen op de voet en kijk uit naar het volgende daar voor mijn beste dank
groetjes , volvoke
mg]http://forumimages.seniorennet.be/volvo ... 0c25b5.gif[/img]
en ik leef met u meedaar ik ook van de buiten ben, in mijne tijd was het ook niet veel beter , tevens maak ik u nog mijn beste wensenvoor 2008
en moge nog lang gezond blijven, ik volg uw verhalen op de voet en kijk uit naar het volgende daar voor mijn beste dank
groetjes , volvoke
mg]http://forumimages.seniorennet.be/volvo ... 0c25b5.gif[/img]
-
Ik geloof dat ik de meeste intresante herinneringen over de periode WWII hier heb beschreven, maar sedert 1945 heb ik mogelijk nog intresante ervaringen die ik hier kan plaatsen als daarvoor intresse is ??
SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Zie ook opmijn bLOG LUCHTVAART INFORMATIE
SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Zie ook opmijn bLOG LUCHTVAART INFORMATIE
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
SWD
Ook aan andere lezers,
Het moeten niet altijd oorlogsverhalen zijn.
Natuurlijk zijt ge welkom met andere verhalen uit uw jeugd.
Iedereen heeft wel deugenietestreken uitgehaald ,
Fikske en ik hebben zowat alles bovengehaald.
Wees niet bang voor; " wat zullen ze van mij denken."
grtjs
Ook aan andere lezers,
Het moeten niet altijd oorlogsverhalen zijn.
Natuurlijk zijt ge welkom met andere verhalen uit uw jeugd.
Iedereen heeft wel deugenietestreken uitgehaald ,
Fikske en ik hebben zowat alles bovengehaald.
Wees niet bang voor; " wat zullen ze van mij denken."
grtjs
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
-
Tot op heden heb ik steeds getracht mij aan de verkeersregels te houden en tot op heden drie boetes bekomen waarvan 2 voor verkeerd parkeren.
Mijn eerste boete is van mijn periode als wielrenner in het Antwerpse Sportpaleis.
Het was in de winterperiode dat ik mijn pistefiets voor het rijden op de piste in Walem moest naar huis brengen en ik vond niet beter dan deze fiets welk geen remmen heeft maar wel een vaste pion heeft langs de baan naar huis te rijden, het was tevens in de periode dat we op rollen demonstraties deden en allerlei kunstjes uitvoerden.
Toen we ter hoogte van het schijnpoort waren had ik mijn stuur losgemaakt en reed ik zonder stuur toen een zwaantje naast mij kwam rijden en mij teken deed om te stoppen, hij bewonderde mijn rijvaardigheid maar schreef een bekeuring voor het rijden zonder handen wat eigenlijk niet juist was want ik hield het stuur los van de kader in mijn handen, maar die spitsvondiheid heeft mij toen toch 25 BFR gekost
Heden tracht ik mij 100% als voetganger en autobestuurder aan de verkeersregels te houden wat echter niet steeds gemakelijk in de huidige verkeersrodeo op onze banen
Mijn eerste boete is van mijn periode als wielrenner in het Antwerpse Sportpaleis.
Het was in de winterperiode dat ik mijn pistefiets voor het rijden op de piste in Walem moest naar huis brengen en ik vond niet beter dan deze fiets welk geen remmen heeft maar wel een vaste pion heeft langs de baan naar huis te rijden, het was tevens in de periode dat we op rollen demonstraties deden en allerlei kunstjes uitvoerden.
Toen we ter hoogte van het schijnpoort waren had ik mijn stuur losgemaakt en reed ik zonder stuur toen een zwaantje naast mij kwam rijden en mij teken deed om te stoppen, hij bewonderde mijn rijvaardigheid maar schreef een bekeuring voor het rijden zonder handen wat eigenlijk niet juist was want ik hield het stuur los van de kader in mijn handen, maar die spitsvondiheid heeft mij toen toch 25 BFR gekost
Heden tracht ik mij 100% als voetganger en autobestuurder aan de verkeersregels te houden wat echter niet steeds gemakelijk in de huidige verkeersrodeo op onze banen
-
Na mijn ervaringen als wielrenner , had ik nog steeds de droom om PILOOT re worden en vervoegde ik als milicieen op 01 October 1954 de LUCHTMACHT voor een opleiding van MP te TERVUREN en dan in April 1955 vervoegde ik als MP de Munitiedebot te Meerdael.
Daar had men in een kennel drie honden waar niemand zich met bezig hield dan ze eten geven en voor de rest bleven ze in het hok en werden de hokken met de spuit gereinigd waarbij deze honden ook met de spuit werden bewerkt door de O/off van dienst.
Toen ik dit zag vroeg ik het verslag van de Cdt omdat ik dit onaanvaardbaar gedrag vond, met als resultaat dat ik werdt aangeduid om deze honden te verzorgen.
Een der honden was een zeer grote en gevaarlijk aantoonende soort scheper van het type wolfshond, dus ben ik als eerste in zijn kot gestapt en het dier was zo verbaast dat hij niet wist wat er gebeurde en ik hem de muilband kon omdoen en toen met hem op stap going of eigenlijk dat hij ging en ik mee ging.
Na een tijd kreeg ik de bovenhand en luisterde de hond naar nij , via mijn bluf want ik kende toen niets over het werken met honden.
Ik bekwam toen dat ik voor een week naar Vogelzang op zending mocht bij de Landmacht voor een blits opleiding van Hondenstalmeester.
Van toen heb ik al de patrouilles in de depot met een der honden gedaan en heb toen zelfs enkele indringers welk kwamen stropen in de debot gepakt.
In 1955 tekende ik bij als vrijwilliger en werdt mijn lot bezegelt als hondenstalmeester, wat echter niet mijn bedoeling was, daarom stelde ik mijn kandidatuur voor de job van MP bij de NATO HQ te Parijs.
Dit lukte niet maar kon mijn overplaatsing bekomen naar de Belgische delegatie bij AIRCENT te Fontainbleau in Frankrijk.
Een intresante ervaring bewijst dat bluf in het leven werkt is het feit dat ik moest een test doen in DAILY te Brussel over mijn kennis van het engels wat in werkelijkheid niet verder reikte als de ervaring opgedaan in de periode 1945 met de Amerikaanse GI voor chuwinggom for me, sigaret for papa.
Via een vriend kwam ik te weten dat de Franstalige majoor die mijn test moest afnemen zelf niet veel engels kende en op een woensdag als de meeste van zijn staf die wel goed engels kende naar het sport waren ben ik bij deze man binnengestapt en met de woorden #SIR I like to whisch you a good afternoon #
De man dankte mij in het frans en tekende mijn test als geslaagt met het gevolg dat ik in 1956 Fontainbleau vervoegde.
Ik bood mij aan bij de Belgische delegatie die mij verwezen naar een gebouw nabij de ingang waar ik mij moest aanbieden en welk tot mijn verwondering de Provoost section was met enkel Engelse, Amerikanen en Canadezen( engelstalige) en dit met mijn kennis van 10 engelse woorden tot een zeer intresante toestand gaf.
Ik heb dan in sneltempo met vallen en staan Engels of beter gezegt Amerikaans geleerd en mijn dienst in de bewaking opgenomen
Tevens in September was ik getrouwd met Annabel die mij ginder vervoegde.
Dat was mijn eerste ervarig in de LUCHTMACHT
Daar had men in een kennel drie honden waar niemand zich met bezig hield dan ze eten geven en voor de rest bleven ze in het hok en werden de hokken met de spuit gereinigd waarbij deze honden ook met de spuit werden bewerkt door de O/off van dienst.
Toen ik dit zag vroeg ik het verslag van de Cdt omdat ik dit onaanvaardbaar gedrag vond, met als resultaat dat ik werdt aangeduid om deze honden te verzorgen.
Een der honden was een zeer grote en gevaarlijk aantoonende soort scheper van het type wolfshond, dus ben ik als eerste in zijn kot gestapt en het dier was zo verbaast dat hij niet wist wat er gebeurde en ik hem de muilband kon omdoen en toen met hem op stap going of eigenlijk dat hij ging en ik mee ging.
Na een tijd kreeg ik de bovenhand en luisterde de hond naar nij , via mijn bluf want ik kende toen niets over het werken met honden.
Ik bekwam toen dat ik voor een week naar Vogelzang op zending mocht bij de Landmacht voor een blits opleiding van Hondenstalmeester.
Van toen heb ik al de patrouilles in de depot met een der honden gedaan en heb toen zelfs enkele indringers welk kwamen stropen in de debot gepakt.
In 1955 tekende ik bij als vrijwilliger en werdt mijn lot bezegelt als hondenstalmeester, wat echter niet mijn bedoeling was, daarom stelde ik mijn kandidatuur voor de job van MP bij de NATO HQ te Parijs.
Dit lukte niet maar kon mijn overplaatsing bekomen naar de Belgische delegatie bij AIRCENT te Fontainbleau in Frankrijk.
Een intresante ervaring bewijst dat bluf in het leven werkt is het feit dat ik moest een test doen in DAILY te Brussel over mijn kennis van het engels wat in werkelijkheid niet verder reikte als de ervaring opgedaan in de periode 1945 met de Amerikaanse GI voor chuwinggom for me, sigaret for papa.
Via een vriend kwam ik te weten dat de Franstalige majoor die mijn test moest afnemen zelf niet veel engels kende en op een woensdag als de meeste van zijn staf die wel goed engels kende naar het sport waren ben ik bij deze man binnengestapt en met de woorden #SIR I like to whisch you a good afternoon #
De man dankte mij in het frans en tekende mijn test als geslaagt met het gevolg dat ik in 1956 Fontainbleau vervoegde.
Ik bood mij aan bij de Belgische delegatie die mij verwezen naar een gebouw nabij de ingang waar ik mij moest aanbieden en welk tot mijn verwondering de Provoost section was met enkel Engelse, Amerikanen en Canadezen( engelstalige) en dit met mijn kennis van 10 engelse woorden tot een zeer intresante toestand gaf.
Ik heb dan in sneltempo met vallen en staan Engels of beter gezegt Amerikaans geleerd en mijn dienst in de bewaking opgenomen
Tevens in September was ik getrouwd met Annabel die mij ginder vervoegde.
Dat was mijn eerste ervarig in de LUCHTMACHT
-
Een situatie die mij steeds is bijgbleven van de eerste dagen op gebied van gebruik van het Engels betrof een avond dat ik tegen een Engelse collega vertelde dat ik naar de ' MOUVIE' ging en mijn collega vertelde dat hij naar de ' PICTURE' ging en wij ans samen terugvonden in de CINAMA.
Duidelijk een verschil tussen het Engels en het Amerikaans.
Ik moet ook toegeven dat de Amerikanen veel meer behulpzaam waren dan de Engelse die meer afstandelijk bleven met het gevolg dat ik veel meer en veel liever met de Amerikanen omging en ook de voorkeur gaf aan de Amerikaanse maaltijden in de mess ten opzichte van de Engelse of Franse mess, alhoewel dat ik bij onze amerikanen soms voor verassingen kwam te staan wanneer men een heerlijke bifsteak met CRAVEY overgoot zijnde CANDIJSUIKER ....... afschuwelijke ervaring maar al doende leert men !!!
Duidelijk een verschil tussen het Engels en het Amerikaans.
Ik moet ook toegeven dat de Amerikanen veel meer behulpzaam waren dan de Engelse die meer afstandelijk bleven met het gevolg dat ik veel meer en veel liever met de Amerikanen omging en ook de voorkeur gaf aan de Amerikaanse maaltijden in de mess ten opzichte van de Engelse of Franse mess, alhoewel dat ik bij onze amerikanen soms voor verassingen kwam te staan wanneer men een heerlijke bifsteak met CRAVEY overgoot zijnde CANDIJSUIKER ....... afschuwelijke ervaring maar al doende leert men !!!
-
Toen ben ik onmiddelijk begonnen deel te nemen aan de verschillende opleidingen die de Amerikanen beschikbaar haden zoals:
-On the JOB training
-Findrprinting
-Ineterogation techniek
-Security investigation
-Duikcursus
-fotografie
-selfdefence
-Schooting expertise
-language courses
-Radiocommunication
-en natuurlijk de vliegclub vervoegt als leerling piloot
Dit heeft me dan zeer goed geholpen om nadien in verschillende intresante projecten betrokken te geraken ook wegens mijn kennis van de franse taal welk een zeer grote troef was voor de provoost opdrachten waar ik later wel nog wel zal over vertellen.
-On the JOB training
-Findrprinting
-Ineterogation techniek
-Security investigation
-Duikcursus
-fotografie
-selfdefence
-Schooting expertise
-language courses
-Radiocommunication
-en natuurlijk de vliegclub vervoegt als leerling piloot
Dit heeft me dan zeer goed geholpen om nadien in verschillende intresante projecten betrokken te geraken ook wegens mijn kennis van de franse taal welk een zeer grote troef was voor de provoost opdrachten waar ik later wel nog wel zal over vertellen.
-
Tijdens een zeker bewakingspost ontstond er twijfels over de identiteit van een Engelse Groupkapitein welk op zending kwam in de HQ, de procedure bestond er uit om een intruder niet te weigeren maar hem toegang te verschaffen maar hem discreet op afstand onder toezicht te houden wat ook wedrt gedaan en de twijfels bevestigde zodat wanneer hij de HQ wenste te verlaten hij werdt aangehouden en overgedragen aan de Provoost-Investigation dat bestond uit een Amerikaan ,een Engelsman en mijzelf.
De ondervraging werdt afwiselend door ons gedaan vanaf 1900 uur toen de bezoeker de HQ wilde verlaten.
Bij nazicht met de eenheid van de betrokken Groepkapitein bleek dat de echte persoon thuis ziek was en daarom de voorziene zending niet had uitgevoerd.
Bij de afwiselende ondervragingen kwamen er steeds meer tegenstrijdigheden naar voor en omstreeks 0200 uur snacht zette de man zich recht en eiste te worden behandelt als Kolonel van de Rusische KGB.
Bij het doorgeven van die informatie werden wij onmidelijk verwitigd dat er een speciaal team van de US-CID de man zou komen ophalen en alle gegevens van onze activiteit moesten worden afgegeven.
Wij hebben nooit iets vernomen dan een persoonlijke mondeling felicitatie van de de Stafghef van AIRCENT in die periode
De ondervraging werdt afwiselend door ons gedaan vanaf 1900 uur toen de bezoeker de HQ wilde verlaten.
Bij nazicht met de eenheid van de betrokken Groepkapitein bleek dat de echte persoon thuis ziek was en daarom de voorziene zending niet had uitgevoerd.
Bij de afwiselende ondervragingen kwamen er steeds meer tegenstrijdigheden naar voor en omstreeks 0200 uur snacht zette de man zich recht en eiste te worden behandelt als Kolonel van de Rusische KGB.
Bij het doorgeven van die informatie werden wij onmidelijk verwitigd dat er een speciaal team van de US-CID de man zou komen ophalen en alle gegevens van onze activiteit moesten worden afgegeven.
Wij hebben nooit iets vernomen dan een persoonlijke mondeling felicitatie van de de Stafghef van AIRCENT in die periode