In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Gelukkig ook droog over en weer.
Met de bus drie kwartier op en drie kwartier af.
Met de wagen 10'.
Ze heeft haar cadeautje, dus...
Met de bus drie kwartier op en drie kwartier af.
Met de wagen 10'.
Ze heeft haar cadeautje, dus...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
uitslag bloed: goed en minder goed nieuws en dan nog eens slecht nieuws.
eerst het slechte nieuws: de dokter stopt met de praktijk en de ander gaat met pensioen. ventje heeft al gekeken waar hij een dokter vind die meewerkt met het leger. volgende week eens een afspraak maken. Minder goed nieuws: ik heb een serieus te kort aan vit. D en mijn suiker staat op het randje. Goed nieuws: mijn lever is nog piekobello in orde, ondanks een paar keer een bachenale. en ik heb ook geen cholesterol.
gisteren kwam ventje thuis en zijn we naar de action geweest voor grote kaarsen voor Vinny. en wat knutselmatriaal. heel veel dingen hebben ze niet meer, dus ik ga on line moeten gaan voor ponsvellen. vandaag kan ik dus rustig hier moppen en op mijn gemakje naar de apotheek, de winkel voor wat restjes, want de boodschappen zijn gedaan.gisteren frietjes gegeten, weekend ribben en croques. Fijne dag, ik ga koffie maken.
uitslag bloed: goed en minder goed nieuws en dan nog eens slecht nieuws.
eerst het slechte nieuws: de dokter stopt met de praktijk en de ander gaat met pensioen. ventje heeft al gekeken waar hij een dokter vind die meewerkt met het leger. volgende week eens een afspraak maken. Minder goed nieuws: ik heb een serieus te kort aan vit. D en mijn suiker staat op het randje. Goed nieuws: mijn lever is nog piekobello in orde, ondanks een paar keer een bachenale. en ik heb ook geen cholesterol.
gisteren kwam ventje thuis en zijn we naar de action geweest voor grote kaarsen voor Vinny. en wat knutselmatriaal. heel veel dingen hebben ze niet meer, dus ik ga on line moeten gaan voor ponsvellen. vandaag kan ik dus rustig hier moppen en op mijn gemakje naar de apotheek, de winkel voor wat restjes, want de boodschappen zijn gedaan.gisteren frietjes gegeten, weekend ribben en croques. Fijne dag, ik ga koffie maken.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, heel veel beterschap voor jouw vader.
Oma-C, gisteren dan droog gebleven tussen de druppels door.
Zwanenmeer, vervelend dat je steeds opnieuw moet inloggen. Verder alles goed met jou ?
HVT, gevonden wat je zocht. Neem ook niet graag de bus naar het dorp, verlies je zoveel tijd mee; Maar als het zo waait, durf ik niet meer met de fiets. Ben zo eens omgewaaid door een hevige rukwind.
Muddy Maddy,, vitamine D te kort. Manlief ook, neemt daar wekelijks een capsule voor in. En de suiker op het randje, toch maar opletten wat je eet. Heel vervelend dat jouw huisdokter ermee stopt. Hoop dat je vlug een nieuwe vindt. En naar de AC*ION geweest. Heb daar zaterdag nog een hamamhanddoek gekocht voor onder de autobench van Matice zodat de zetel niet beschadigd raakt, maar ga er nog eentje halen om hem af te drogen als we naar zee gaan. Koop daar ook altijd mijn kaarsenaanstekers , dat kost daar bijna niets.
Zo, ga eraan beginnen. Gisteren Matice moeten straffen wegens een hele dag stout zijn. En vandaag is hij dan weer een echte engel.
Liefs en de groetjes aan iedereen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen iedereen,
een zonnige groet zolang ze schijnt
zijn we weeral blij maar het is nog
een hele week wisselvallig gelukkig
niet al te koud, hoewel de wind niet gezellig aanvoelde...
Nu is die goddank wat geluwd..;
ik waaide bijna van mijn terras
clive Matice had last van de wind dek ik
je hebt dat met kinderen ook dat ze last hebben
van stormachtig weer en wilder zijn...
Dank voor je overzichtje ik ga niet alles herhalen...
M-M, niet zo leuk dat je een nieuwe huisdokter
moet zoeken, 't is altijd afwachten of het "klikt"
voorzichtig met de suiker, 't is niet leuk diabeet te zijn
en alles moeten nalezen voor je iets koopt...
Bijna in alles zit suiker.. 't kan gevaarlijk worden...
Anjelier, sterkte voor je vader, longontsteking
kan gevaarlijk zijn.... zeker op die leeftijd..
't brengt weer zorgen mee...
Helena, openbaar vervoer is makkelijk
maar het vraagt zoveel tijd hé....
en dat is iets wat wij niet meer hebben
Alle seizoentjes een fijne vrijdag en een
goed weekend straks... ondanks het weer
groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
@ Oma C: dat klopt. ventje moet zelfs een huisarts hebben die goedgekeurd is door het leger en van die gele briefjes schrijft. ikzelf ga nu weer de volle pot voor een consultatie moeten betalen, anders stond ik op speciaal tarief per discretie van de dokter. Ventje gaat zelf moeten bellen naar degene die op de lijst staat, ikzelf ga bellen of de vrouwelijke dokter nog vrij is. ik weet nu niet of je je eigen medische gegevens moet opvragen of dat via het GMD van het ziekenfonds gaat. moet dat nog nagaan. Zou wel in brugge terecht kunnen bij de huisartse van mijn moeder, maar daar ik om de zoveel keer zonder bepaalde medicatie kom te zitten is dat ook geen oplossing.
@ Clive: mijn buit bij action: 4 vinnykaarsen, 1 tulbandhanddoek voor mijn haar, verschillende knustelspullen en een spons voor het aanbrengen van BB creme. ( heb je dat nodig? vroeg ventje- ja want anders heb ik vegen) moest ook naar het kruidvat: twee spuitbussen voor mijn schouder en heup en een pakje van 3 ontsminkingsdoekjes, die ik 's morgens gebruik als ik rap-rap ergens moet zijn. had eigenlijk nog naar de veritas gemoeten voor een deftige speld voor mijn wintersjaal, maar we wilden rap thuis zijn. heb toch al twee broches voor op mijn poncho.
@ Clive: mijn buit bij action: 4 vinnykaarsen, 1 tulbandhanddoek voor mijn haar, verschillende knustelspullen en een spons voor het aanbrengen van BB creme. ( heb je dat nodig? vroeg ventje- ja want anders heb ik vegen) moest ook naar het kruidvat: twee spuitbussen voor mijn schouder en heup en een pakje van 3 ontsminkingsdoekjes, die ik 's morgens gebruik als ik rap-rap ergens moet zijn. had eigenlijk nog naar de veritas gemoeten voor een deftige speld voor mijn wintersjaal, maar we wilden rap thuis zijn. heb toch al twee broches voor op mijn poncho.
Cats Rule!
-
Daarnet met de fiets naar de bakker.
Duwen in het opgaan en naar huis gevlogen door de wind.
De was hangt op en gaat rap droog zijn.
Alleen de buien in het oog houden.
Die tijd dat is wel niet zo erg, maar gisteren was het niet echt aangenaam om buiten twintig minuten op een aansluiting te wachten. Ik was dan al aan een halte afgestapt waar ik wist dat er een schuilhokje was.
Het zal de wind geweest zijn als Matice niet braaf was.
Iedereen een zonnige zalige dag gewenst.
Duwen in het opgaan en naar huis gevlogen door de wind.
De was hangt op en gaat rap droog zijn.
Alleen de buien in het oog houden.
Die tijd dat is wel niet zo erg, maar gisteren was het niet echt aangenaam om buiten twintig minuten op een aansluiting te wachten. Ik was dan al aan een halte afgestapt waar ik wist dat er een schuilhokje was.
Het zal de wind geweest zijn als Matice niet braaf was.
Iedereen een zonnige zalige dag gewenst.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag dames,
Terug van een bewogen begrafenis.
De kerk was te klein, velen moesten blijven rechtstaan. Was dan ook nog een jonge man met grote familie en brede kennissenkring. Was ook bij de zwaantjes geweest, dus waarschijnlijk ook wat collega's......
Heb me goed kunnen houden, had dan ook een hele kalmeringspil genomen en die heeft zijn werk gedaan.......
Nu wat eten maken...
Dames, hou jullie goed en tot ...... de volgende.
Terug van een bewogen begrafenis.
De kerk was te klein, velen moesten blijven rechtstaan. Was dan ook nog een jonge man met grote familie en brede kennissenkring. Was ook bij de zwaantjes geweest, dus waarschijnlijk ook wat collega's......
Heb me goed kunnen houden, had dan ook een hele kalmeringspil genomen en die heeft zijn werk gedaan.......
Nu wat eten maken...
Dames, hou jullie goed en tot ...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: best op tijd beginnen zoeken naar nieuwe huisarts.Velen hebben een patiëntenstop.Je medisch dossier wordt meestal doorgestuurd naar de nieuwe arts.
Clive: Ja, die wind zal er voor iets tussen gezeten hebben
, dat Matice zo ondeugend was.Ach ja, jong leven moet soms eens uit de bol gaan
.Spaanse woef heeft hier soms ook van die kuren.
Gisteren bij vader geweest, voelt zich al wat beter met de nodige medicatie.Vandaag gaat manlief op bezoek, kan ik hier thuis een beetje werken.Heb deze voormiddag al bloemkoolplantjes en slaplantjes geplant in de serre.Het seizoen begint stilaan.
Dames, tot morgen allemaal.
MM: best op tijd beginnen zoeken naar nieuwe huisarts.Velen hebben een patiëntenstop.Je medisch dossier wordt meestal doorgestuurd naar de nieuwe arts.
Clive: Ja, die wind zal er voor iets tussen gezeten hebben
Gisteren bij vader geweest, voelt zich al wat beter met de nodige medicatie.Vandaag gaat manlief op bezoek, kan ik hier thuis een beetje werken.Heb deze voormiddag al bloemkoolplantjes en slaplantjes geplant in de serre.Het seizoen begint stilaan.
-

Even koffiepauze, de poets is gedaan
blij dat alles weer netjes is
groentesoepje staat te koken en het ruikt weeral lekker...
straks mixen en de balletjes erin doen
dan laten koelen en verdelen in potjes
voor de vriezer dan heb ik weer maar te pakken
De zon is weggeweest en we hebben een goeie
regenbui gehad nu schijnt ze weer maar er zitten
nog dikke wolken klaar.. het is iets minder koud
doordat de wind minder is
de weerman belooft nog geen lente
Vrouwendag vandaag...? ik voel er niks van...
maar ja de dagen moeten een naam krijgen...
Aan alle maatjes, een fijne vrouwendag dan...
Veel sterkte voor de zieken en
nog een fijne dag verder, ik ga nog eens in
de andere sennetstraatjes rondwandelen
en dan de soep mixen...
Groetjes aan iedereen en tot.....
-
Goede morgen seizoentjes,
ventje is ook al wakker, Gimly heeft al deel 1 van het eerste ontbijt binnen. vandaag eten we croques. gingen gisteren ook ei met garnaal eten. is een cholestrolbom wist de hoofdgeneesheer ooit te zeggen toen ventje bij hem patiënt was en hij vroeg wat ventje gegeten had. Morgen begin ik aan de vit.D kuur. mag niet vergeten een flesje fruitsap in de frigo te zetten.
Anjelier: fijn dat je vader zich beter voelt. toen de mijne ten tijde van de dood van mijn schoonvader net ook opgenomen was met het begin van een longontsteking voelde hij zich al na 2 dagen beter. Helaas overleed schoonvader op dag twee: de zondag. 1 april, net alsof het om een goeie grap ging. Mijn moeder ging over de rooie omdat ze gebeld had en we geen kip hadden meegebracht.
Denk op zo'n moment daar dan aan... Fijne dag allen, ik ga "george clooney" martelen tot hij me koffie geeft!
ventje is ook al wakker, Gimly heeft al deel 1 van het eerste ontbijt binnen. vandaag eten we croques. gingen gisteren ook ei met garnaal eten. is een cholestrolbom wist de hoofdgeneesheer ooit te zeggen toen ventje bij hem patiënt was en hij vroeg wat ventje gegeten had. Morgen begin ik aan de vit.D kuur. mag niet vergeten een flesje fruitsap in de frigo te zetten.
Anjelier: fijn dat je vader zich beter voelt. toen de mijne ten tijde van de dood van mijn schoonvader net ook opgenomen was met het begin van een longontsteking voelde hij zich al na 2 dagen beter. Helaas overleed schoonvader op dag twee: de zondag. 1 april, net alsof het om een goeie grap ging. Mijn moeder ging over de rooie omdat ze gebeld had en we geen kip hadden meegebracht.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
MJ, sterkte, van zo'n begrafenis kun je echt enkele dagen van de kaart zijn.
Muddy Maddy, Gimly heeft dan al flink gegeten. Matice heeft hier ook al zijn ontbijt op. Hij blijft net voor het slapen gaan ' s avonds zijn 20 gram overgebleven brokjes opeten. En als zijn kommetje toch al leeg is, vraagt hij het en dan geef ik hem 20 gram bij en eet hij dat op. Wij noemen dat zijn geeuwhongertje. Wil nog steeds niet uit zijn grote eet- en drinkkom eten of drinken, ook niet als ik de puppybakjes erin zet, wat een goed idee was van HVT en Oma-C. Matice heeft een grote mond, maar een heel klein hartje. Het is een schat als hij niet ondeugend is gedurende de hele dag zoals donderdag het geval was.
We zijn gisterenavond al naar de supermarkt gegaan, dan is het daar lekker rustig. Vandaag mag ik mijn nagels gaan laten doen en uitzonderlijk bij een 2 weken weer. Dan ook een pedicure. En daarna gewoon weer
om de 3 weken. Maar de data kwamen niet uit. Manlief zei nu eens een kleurtje te nemen wat ik nog nooit gehad heb, is dan toch maar voor 2 weken moest het tegenvallen.
De strijk is al gedaan, manlief slaapt nog. Vandaag licht HH en de rest van de boodschappen gaan doen, Matice kan dan onmiddellijk mee.
Zo, ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een heel fijn weekend ondanks het minder goede weer. Liefs en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-

Goede zaterdagmorgen iedereen,
een grijze dag weer, en de wind blijft maar blazen
vannacht veel regen gehad maar nu is het droog...
een lui weekend zal het worden, beetje dit en een beetje dat
om wat bezig te zijn...
Zo te zien gaat het bij iedereen goed (of toch beter)
Dat is fijn...geen nieuws hier,
schoonzus van een vriend wordt vandaag begraven
maar wegens te ver kan ik er niet naartoe...
Ik ben in gedachten er wel bij...
mijn wasmachine draait al en is bijna klaar,
dan gaat alles de linnendroger in
ik heb geen zin om binnen en buiten te lopen
met het wasgoed, als het weer gaat regenen
Straks nog een broodje bakken...
de vaatwasser is voor morgen...
Voor alle seizoentjes een aangename dag
en een fijn weekend verder en tot later
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Straks vlug eten maken en dan naar moeder in het wzc.Ik ben al in geen 10 dagen geweest
, gewoon geen tijd.Met vader in het ziekenhuis is mijn routine een beetje doorbroken.Heb gisteren gehoord dat ukkemeisje ook de windpokken heeft.Zoon vroeg al opvang voor volgende week.Zullen we ook maar doen.
Vannacht als een blok geslapen.Als ik overdag verschillende uren in de tuin werk, dat ik s'nacht heel goed slaap.Toen de radiowekker om 8uur met het nieuws startte , schrok ik wakker.
Straks vlug eten maken en dan naar moeder in het wzc.Ik ben al in geen 10 dagen geweest
Vannacht als een blok geslapen.Als ik overdag verschillende uren in de tuin werk, dat ik s'nacht heel goed slaap.Toen de radiowekker om 8uur met het nieuws startte , schrok ik wakker.
-
lea*** - Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54
Maddy,
Jij spreekt over twee spuitbussen die je in kruidvat hebt gekocht voor je schouders en heup.
Is dat iets dat pijnstillend werkt?
Mijn geopereerde schouder doet ook weer flink pijn, heb geen tijd voor drastische ingrepen
(door baby die onderweg is bij dochter), maar dit interesseert me toch wel.
Kun je er aub iets meer over zeggen?
Alvast bedankt en een fijn weekend gewenst aan alle seizoentjes.
Jij spreekt over twee spuitbussen die je in kruidvat hebt gekocht voor je schouders en heup.
Is dat iets dat pijnstillend werkt?
Mijn geopereerde schouder doet ook weer flink pijn, heb geen tijd voor drastische ingrepen
(door baby die onderweg is bij dochter), maar dit interesseert me toch wel.
Kun je er aub iets meer over zeggen?
Alvast bedankt en een fijn weekend gewenst aan alle seizoentjes.
-
Bodem van de strijkmand is zichtbaar!
Alles ligt in de kast.
Vooral: alles is nu eindelijk allemaal opgeplooid naar mijn goesting:
Ik wil namelijk dat de zakdoeken, servetten, slopen, tafellakens en zo voort allemaal in dezelfde richting geplooid zijn en op dezelfde manier.
Met alle respect voor de hulpen: iedere keer was het anders gedaan.
Hoe kan je dat dan deftig wegleggen in de kast?
Beetje autistisch aangelegd ik weet het...
Voor de rest waai ik hier bijna weg als ik buiten kom.
Nog een fijne avond voor iedereen.
Alles ligt in de kast.
Vooral: alles is nu eindelijk allemaal opgeplooid naar mijn goesting:
Ik wil namelijk dat de zakdoeken, servetten, slopen, tafellakens en zo voort allemaal in dezelfde richting geplooid zijn en op dezelfde manier.
Met alle respect voor de hulpen: iedere keer was het anders gedaan.
Hoe kan je dat dan deftig wegleggen in de kast?
Beetje autistisch aangelegd ik weet het...
Voor de rest waai ik hier bijna weg als ik buiten kom.
Nog een fijne avond voor iedereen.