In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes, een donkere
regendag is het, en de wind is er ook nog
niks aangenaam... maar er is niks aan te veranderen
Hier geen nieuws, dus de gewone huistaken
een beetje beter dan vorige week want toen was het
maar met de lange arm, en dat zie je rap
straks misschien ook nog iet van kerstversiering
bovenhalen....ik zie wel...
Ik wens iedereen een aangename dag en veel sterkte
aan wie het nodig heeft, dan denk ik vooral aan anjelierken
met de zorgen voor haar papa
Naar de apotheek moet ik ook nog maar dat is niet dringend
ik heb voorlopig nog vanalles genoeg maar ik wil
de briefjes van de dokter inruilen...
Groetjes aan allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen,
Bah wat een weer!
Ik denk dat ik dat ik deze middag een wafel of ene pannenkoek ga eten.
Zit zonder brood, maar geen twee keer door die nattigheid vandaag.
Zal straks wel brood gaan halen en toespijs.
Trouwens de winkel is nu nog gesloten.
Anjelier hopelijk gaat met je vader de goede kant op met de medicatie.
Normaal gezien gaat een mens naar het ziekenhuis om te genezen.
Niet om met een bacterie naar huis te gaan...
Mammyretro, ook hier een gelukkige verjaardag!
De lucht klaart uit en volgens de buienradar zou het nu een uurtje droog zijn.
Buienradar vergist zich me dunkt.
Prettige natte dag nog iedereen!
Bah wat een weer!
Ik denk dat ik dat ik deze middag een wafel of ene pannenkoek ga eten.
Zit zonder brood, maar geen twee keer door die nattigheid vandaag.
Zal straks wel brood gaan halen en toespijs.
Trouwens de winkel is nu nog gesloten.
Anjelier hopelijk gaat met je vader de goede kant op met de medicatie.
Normaal gezien gaat een mens naar het ziekenhuis om te genezen.
Niet om met een bacterie naar huis te gaan...
Mammyretro, ook hier een gelukkige verjaardag!
De lucht klaart uit en volgens de buienradar zou het nu een uurtje droog zijn.
Buienradar vergist zich me dunkt.
Prettige natte dag nog iedereen!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Mamyretro, een Gelukkige Verjaardag gewenst ! Het gaat vlug, he?
Dag seizoentjes,
Hier momenteel bezig met pakjes inpakken voor onder de kerstboom. Die voor Nieuwjaar voor de kids zijn al ingepakt.
De kerstboom gaan we nog zetten maar niet vandaag of morgen. Vandaag komt pedicure nog en morgen naar de kapster.....
De tijd vliegt voorbij. Het jaar is bijna vervlogen en het is, naar mijn gevoel, nog redelijk pril.......
Anjelierken, met vader terug wat beter? Ik hoop van wel. Leuk is anders maar op veel hebben we geen vat, nietwaar?
Kaarsje brand.....
Dames, ik ga nog wat verder doen, zou graag vandaag gedaan krijgen met inpakken, al weet ik dat het een illusie zal zijn, heb eens gekeken wat nog moet gebeuren.
En maar regenen en veel wind.....
Gisteren naar kerstfeest geweest van ziekenzorg. Heel goed meegevallen, net zoals vorig jaar. Lekker eten en amusement was ook in orde! Het was een almoezenier uit het Limburgse, die werkt in een ziekenhuis in Lommel, die een optreden gaf van muziek en zang, het was muisstil in de zaal.....
En nu ga ik echt verder doen, mijn 'dagschema' geraakt anders niet lukken gelijk ik het gepland had !
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Dag seizoentjes,
Hier momenteel bezig met pakjes inpakken voor onder de kerstboom. Die voor Nieuwjaar voor de kids zijn al ingepakt.
De kerstboom gaan we nog zetten maar niet vandaag of morgen. Vandaag komt pedicure nog en morgen naar de kapster.....
De tijd vliegt voorbij. Het jaar is bijna vervlogen en het is, naar mijn gevoel, nog redelijk pril.......
Anjelierken, met vader terug wat beter? Ik hoop van wel. Leuk is anders maar op veel hebben we geen vat, nietwaar?
Kaarsje brand.....
Dames, ik ga nog wat verder doen, zou graag vandaag gedaan krijgen met inpakken, al weet ik dat het een illusie zal zijn, heb eens gekeken wat nog moet gebeuren.
En maar regenen en veel wind.....
Gisteren naar kerstfeest geweest van ziekenzorg. Heel goed meegevallen, net zoals vorig jaar. Lekker eten en amusement was ook in orde! Het was een almoezenier uit het Limburgse, die werkt in een ziekenhuis in Lommel, die een optreden gaf van muziek en zang, het was muisstil in de zaal.....
En nu ga ik echt verder doen, mijn 'dagschema' geraakt anders niet lukken gelijk ik het gepland had !
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Goede namiddag, 't is al bijna helemaal donker
en zo de hele dag regen, ik ben niet buiten geweest
je zou met de plu de lucht ingaan, en daar heb ik geen zin in
Ik om jullie allen een fijne dag wensen verder, maak er het beste van
en voor later een goeie nacht
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Wat een dag, ben niet buiten geweest vandaag, zelfs niet gaan wandelen met Matice. En zo vroeg donker. Manlief belde juist, die is naar huis aan het komen.
Heb vandaag ook geen extra taak gedaan, wel gestreken en de rest van het HH. Deze ochtend met het leegmaken van de vaatwasser al een glas laten vallen, scherven brengen geluk zeker ?
Oma-C, ook binnen gebleven, ik ga morgen wel naar de apotheker, had er vandaag echt geen zin in.
Wilde eend, ja, het was echt weer om terug in bedje te kruipen.
Muddy Maddy, ben benieuwd hoe ventjes eerste werkdag thuis gaat meevallen. Leuk dat je zo van jouw verjaardag genoten hebt.
HVT, student druk met studeren ?
MJ, jij bent druk bezig pakjes in te pakken en nog een hele hoop dingen. Had de sinterklaas van de kindjes niet laten inpakken, hun Kerst wel en baby C zijn verjaardagsgeschenk ook. Ben niet zo'n held in inpakken;
Leuk dat jullie zo'n mooie dag hebben genoten, zal jullie deugd gedaan hebben.
Tuinman is niet komen opdagen, had ook gezegd dat hij enkel kwam als het niet regende. En het stortregende hier en dan dat waaien, brrr.
Matice is al een hele dag vervelend met die wind, kan hij echt niet tegen. Nu is hij eindelijk wat rustiger .
Zo, ik wens iedereen nog een gezellige avond en voor later een zachte slaapwel. Liefs.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Mammyretro: gelukkige verjaardag .
Waaide bijna weg , toen ik uit de auto stapte aan het ziekenhuis.In een open vlakte is het veel erger , en dan die regen erbij.Met vader gaat het beter, krijg nog steeds de medicijnencocktail.Ligt ook alleen op kamer wegens medische redenen.Er liggen nog mensen met de ziekenhuisbacterie , dat kun je zien op de gang, als er aan de deur een tafeltje staat met handschoenen, mondmaskers , ontsmetting,enz.Op de deur hangt ook een papier met info.Denk dat vader zich goed voelt, want hij maakt grapjes
.
MM: toevallig was ik vandaag in Da*art en heb daar dikke kousen zien liggen, of het termische waren , weet ik niet.Heb voor manlief termische hemdjes gekocht nr.3.En ook een termische pyama.Heb ook alles al gewassen.
De ukjes waren gisteren blij met het speelgoed van de Sint.Had voor hun een keukentje gekocht met allerlei kookgerei erbij en groenten en fruit.Dan kunnen ze samen ermee spelen.We hebben nogal moeten "eten"
Dames, tot morgen allemaal.
Mammyretro: gelukkige verjaardag .
Waaide bijna weg , toen ik uit de auto stapte aan het ziekenhuis.In een open vlakte is het veel erger , en dan die regen erbij.Met vader gaat het beter, krijg nog steeds de medicijnencocktail.Ligt ook alleen op kamer wegens medische redenen.Er liggen nog mensen met de ziekenhuisbacterie , dat kun je zien op de gang, als er aan de deur een tafeltje staat met handschoenen, mondmaskers , ontsmetting,enz.Op de deur hangt ook een papier met info.Denk dat vader zich goed voelt, want hij maakt grapjes
MM: toevallig was ik vandaag in Da*art en heb daar dikke kousen zien liggen, of het termische waren , weet ik niet.Heb voor manlief termische hemdjes gekocht nr.3.En ook een termische pyama.Heb ook alles al gewassen.
De ukjes waren gisteren blij met het speelgoed van de Sint.Had voor hun een keukentje gekocht met allerlei kookgerei erbij en groenten en fruit.Dan kunnen ze samen ermee spelen.We hebben nogal moeten "eten"
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
werd wakker om te gaan plassen en dacht kruip er nog effe in en dan hoorde ik een geluid...
yep, Gimly is weer ziek. vond dan bij het opstaan een stuk plastiek uit het vuilnisbakje aan de zetel, dus... Hij is ook niet al te happy op de vele lichtjes. En dat ik het aangedurfd heb een kerststukje op "zijn " tafel te zetten!
ventje's thuiswerkdag aangepast, moet maar 1 zending doen. naar zeebrugge. dan hier verder werken.
hij gaat voorlopig aan de eettafel zitten naast Gimly. wij eten dan samen warm: mergueze met gebakken aardappelen. die moeten nog geschild worden, maar ik heb als kado een paar dunschillers gehad. ventje brengt mijn leesvoer mee uit zeebrugge. ventje denkt dat hij veel meer werk zal kunnen verzetten omdat ze niet om de haverklap aan zijn buro gaan staan en lange telefoonconferenties willen. ( dat laatste wordt (nog) niet vergoed.)
Tablet is aangekomen. zal hem vandaag alleen gebruiken voor hay-day. ik krijg mijn andere spelletjes wel overgezet maar moet opnieuw beginnen.
Moeder belde. ze hadden in de bank haar kaart geanalyseerd en ze had inderdaad 2 x verkeerde code gedrukt. in het vervolg gaat ze daar toch niet meer, maar gaan we naar de lunchgarden want bij de Buffet moet je nu 2, 5 euro bijbetalen voor je frieten die een bleke kleur hebben.
volgende keer dat we moeten gaan eten is volgend jaar. en wiens hoofd zal er dan zeer doen?
Anjelier: Goed dat je vader zich al beter voelt. ik heb ergens gelezen dat iedereen die ziekenhuisbacterie bij zich draagt in de keel. of er een uitbraak komt is te wijten aan een verzwakt imuunsyteem en gewone ziekenhuisbacteria. Of dat waar is? Fijn dat de ukjes zich zo goed geamuseerd hebben met "koken-eten".
Clive: Matice gene voorstander van veel wind? ik ook niet. en Vinny vroeger liet de deur naar de koer opendoen, stak zijn neus buiten, neen: te veel wind en was roef weg kattenkwaad gaan uitsteken en zijn broer pestten.
Oma C: als het echt heel dringend is, wil onze apotheker(es) het wel komen brengen.
Zo eerste kopje koffie is op, tweede staat al klaar. ik ga boven brielen als ventje werkt. er moet nog een flinke witte was gedaan worden. de volgende keer mag Ir. 4 uur hemden strijken. en niet meer opplooien want ze blijven nu hier.
Gimly ligt op tafel nog steeds boos naar mij te kijken. laat hem maar, hij heeft tot 2 januari de tijd om terug blij te worden.
Fijne dag seizoentjes en waai niet weg!
werd wakker om te gaan plassen en dacht kruip er nog effe in en dan hoorde ik een geluid...
yep, Gimly is weer ziek. vond dan bij het opstaan een stuk plastiek uit het vuilnisbakje aan de zetel, dus... Hij is ook niet al te happy op de vele lichtjes. En dat ik het aangedurfd heb een kerststukje op "zijn " tafel te zetten!
ventje's thuiswerkdag aangepast, moet maar 1 zending doen. naar zeebrugge. dan hier verder werken.
hij gaat voorlopig aan de eettafel zitten naast Gimly. wij eten dan samen warm: mergueze met gebakken aardappelen. die moeten nog geschild worden, maar ik heb als kado een paar dunschillers gehad. ventje brengt mijn leesvoer mee uit zeebrugge. ventje denkt dat hij veel meer werk zal kunnen verzetten omdat ze niet om de haverklap aan zijn buro gaan staan en lange telefoonconferenties willen. ( dat laatste wordt (nog) niet vergoed.)
Tablet is aangekomen. zal hem vandaag alleen gebruiken voor hay-day. ik krijg mijn andere spelletjes wel overgezet maar moet opnieuw beginnen.
Moeder belde. ze hadden in de bank haar kaart geanalyseerd en ze had inderdaad 2 x verkeerde code gedrukt. in het vervolg gaat ze daar toch niet meer, maar gaan we naar de lunchgarden want bij de Buffet moet je nu 2, 5 euro bijbetalen voor je frieten die een bleke kleur hebben.
volgende keer dat we moeten gaan eten is volgend jaar. en wiens hoofd zal er dan zeer doen?
Anjelier: Goed dat je vader zich al beter voelt. ik heb ergens gelezen dat iedereen die ziekenhuisbacterie bij zich draagt in de keel. of er een uitbraak komt is te wijten aan een verzwakt imuunsyteem en gewone ziekenhuisbacteria. Of dat waar is? Fijn dat de ukjes zich zo goed geamuseerd hebben met "koken-eten".
Clive: Matice gene voorstander van veel wind? ik ook niet. en Vinny vroeger liet de deur naar de koer opendoen, stak zijn neus buiten, neen: te veel wind en was roef weg kattenkwaad gaan uitsteken en zijn broer pestten.
Oma C: als het echt heel dringend is, wil onze apotheker(es) het wel komen brengen.
Zo eerste kopje koffie is op, tweede staat al klaar. ik ga boven brielen als ventje werkt. er moet nog een flinke witte was gedaan worden. de volgende keer mag Ir. 4 uur hemden strijken. en niet meer opplooien want ze blijven nu hier.
Gimly ligt op tafel nog steeds boos naar mij te kijken. laat hem maar, hij heeft tot 2 januari de tijd om terug blij te worden.
Fijne dag seizoentjes en waai niet weg!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, wat een opluchting dat het beter gaat met jouw papa. Ik heb vroeger in een ziekenhuis gewerkt en heb daar MRSA opgelopen; Heb toen veel Bactroban moeten " snuiven" .Ik ben dus nog altijd drager van de bacterie en elke keer dat ik geopereerd moet worden, moeten ze daar nog steeds rekening mee houden.
Wat een leuk geschenk van de Sint voor de Ukjes. Heb dat ook zien staan in de speelgoedwinkel, met inductievuur en alles erop en eraan. Maar het zijn 2 jongens, moest er een meisje bij geweest zijn, zou ik zeker zo'n keukentje gekocht hebben. Overeet je nu maar niet
Muddy Maddy, manlief werkt tot deze middag thuis en vertrekt dan naar BXL. Had in alle vroegte de 2 benedenverdiepingen al opgeruimd en gestofzuigd en ook hij heeft zich in de living gezet. Toen ik vroeg waaromhij niet in mijn hobbykamer ging zitten, was het antwoord dat het nu met de kerstversiering zo gezellig was in de living. Was dus blij dat ik daar alles al gedaan had.
Het is dinsdag, dus ga ik boven poesten en nieuwe dekbedden leggen. Ga de winterdons uitpakken en deze luchten en die opleggen en de zomerdons terug inpakken. Ben al een paar keer wakker geworden dat ik het te fris had, slapen dan ook altijd met de venster op klap, want anders sta ik op met hoofdpijn.
Het spijt me te lezen dat Gimly ziek is. Kun je de plastic nergens anders zetten ' s avonds zodat hij er niet aankan ? Hoop dat hij vlug beter is.
Zo, heb de 2 benedenverdiepingen in pyjama gedaan. Dus ga ik nu douchen en de strijk van gisteren eerst wegleggen en als ik klaar ben, begin ik boven met het bed af te trekken.
Wens iedereen een fijne ( droge ) dinsdag. Liefs aan jullie allen en een warme knuffel.
-

Een goede morgen vandaag aan alle seizoentjes
de zon is aan 't proberen en dat is heel
wat fijner dan de regen van gisteren
maar we moeten pakken wat komt...
Vandaag naar de apotheek, niet echt dringend maar
ik laat de briefjes niet graag liggen
clive, Matice niet gelukkig met wind, hij is niet alleen
ik hou ook niet van zo'n windstoten, hierover lagen
afgebroken isolatieplaten te wachten om opgehaald
te worden en het dak te vernieuwen, ze zijn ze nu aan 't opladen
een heel werk met zo'n kraan, ik dacht altijd 'straks haan ze vliegen met die wind'
M-M toch eens moeten kijken dat je plastic ergens
kan opbergen waar Gimly er niet bij kan
als dat beestje telkens zo ziek is,... hij beseft zelf niet
dat het niet eetbaar is...
Hopelijk valt het thuis werken van je ventje mee...
anjelierken, fijn dat je vader al ets beter is,
en ik zie die ukjes al samen "koken-etentje" spelen
plezant toch, en gelukkig ligt dàt eten niet zwaar op de maag
M-J, Helena, wilde eend, mammyretro, en alle seizoentjes
waarvan ik de naam even niet in gedachten heb
allen een fijne dag... maak er het beste van
Groetjes aan allen en tot......
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen,
Voor we er in vliegen (toepasselijk met dit weer) hier even dag komen zeggen.
Gisteravond nog met de fiets om brood gereden naar de bakker.
Dacht ineens ook naar de Spar te gaan.
Ben alleen met brood teruggekomen.
De dichtstbij zijnde bakker genomen en terug naar huis.
Op dat kort stukje twee keer een onverwachte windstoot van opzij.
Ik was blij dat ik terug thuis was.
Eerlijk? Ik was bang.
's Middags had ik nog een paar boterhammen gevonden.
De student heeft pannenkoeken gebakken als avondmaal.
Heel lekkere, het was jaren geleden dat ik nog meer dan twee pannenkoeken gegeten had.
Vandaag dan maar een volwaardige maaltijd geven.
Op zijn suggestie een recept van zijn moeder.
Erwtjes en worteltjes met spekjes en kaassaus met volkorenpasta.
Lijkt me nogal zware kost. We proberen het uit.
Veel op het programma vandaag:
Keuken uitmesten en dweilen.
Orchideeën verzorgen, andere planten water geven.
Hor op blauwe kamer uitdoen en naar zolder verhuizen.
Hopelijk laat ik ze niet naar beneden vallen...
Was sorteren.
Naar de winkel, naar de kine.
Deze keer brood voor in de diepvries meebrengen.
We zien wel wat er gedaan geraakt.
Morgen komt ook nog voorbij.
De zon schijnt hier zalig door heel het huis.
Ik geniet van mijn huis en van mijn vrijheid.
Alle avonturen van iedereen met aandacht en eerbied gelezen.
Hopelijk is Gimly vlug beter.
Anjelier het beste voor je vader.Gelukkig wordt een mens niet dik van al dat "kokeneten" eten.
Ik heb daar ook veel porties van opgegeten en gedronken in de tijd.
Oma-C een wandelingetje zit er waarschijnlijk wel in vandaag goed aan gekleed.
Wilde Eend zie ik ook niet thuis blijven vandaag.
Clive zo te zien aan de bomen buiten is de wind gaan liggen, dus Matice zal rustiger zijn vandaag.
Aan iedereen nog een fijne zonnige dag gewenst vandaag.
Voor we er in vliegen (toepasselijk met dit weer) hier even dag komen zeggen.
Gisteravond nog met de fiets om brood gereden naar de bakker.
Dacht ineens ook naar de Spar te gaan.
Ben alleen met brood teruggekomen.
De dichtstbij zijnde bakker genomen en terug naar huis.
Op dat kort stukje twee keer een onverwachte windstoot van opzij.
Ik was blij dat ik terug thuis was.
Eerlijk? Ik was bang.
's Middags had ik nog een paar boterhammen gevonden.
De student heeft pannenkoeken gebakken als avondmaal.
Heel lekkere, het was jaren geleden dat ik nog meer dan twee pannenkoeken gegeten had.
Vandaag dan maar een volwaardige maaltijd geven.
Op zijn suggestie een recept van zijn moeder.
Erwtjes en worteltjes met spekjes en kaassaus met volkorenpasta.
Lijkt me nogal zware kost. We proberen het uit.
Veel op het programma vandaag:
Keuken uitmesten en dweilen.
Orchideeën verzorgen, andere planten water geven.
Hor op blauwe kamer uitdoen en naar zolder verhuizen.
Hopelijk laat ik ze niet naar beneden vallen...
Was sorteren.
Naar de winkel, naar de kine.
Deze keer brood voor in de diepvries meebrengen.
We zien wel wat er gedaan geraakt.
Morgen komt ook nog voorbij.
De zon schijnt hier zalig door heel het huis.
Ik geniet van mijn huis en van mijn vrijheid.
Alle avonturen van iedereen met aandacht en eerbied gelezen.
Hopelijk is Gimly vlug beter.
Anjelier het beste voor je vader.Gelukkig wordt een mens niet dik van al dat "kokeneten" eten.
Ik heb daar ook veel porties van opgegeten en gedronken in de tijd.
Oma-C een wandelingetje zit er waarschijnlijk wel in vandaag goed aan gekleed.
Wilde Eend zie ik ook niet thuis blijven vandaag.
Clive zo te zien aan de bomen buiten is de wind gaan liggen, dus Matice zal rustiger zijn vandaag.
Aan iedereen nog een fijne zonnige dag gewenst vandaag.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond ,
dank jullie voor de verjaardags wensen hier ,en met de post die ik kreeg
vandaag is + klein dochter pamela 22 jaar, ,
wat zonnig begon ,eindigt deze dag grijs,
leve de zon is toch fijner,
dank jullie voor de verjaardags wensen hier ,en met de post die ik kreeg
vandaag is + klein dochter pamela 22 jaar, ,
wat zonnig begon ,eindigt deze dag grijs,
leve de zon is toch fijner,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
clive,onze fanny ,ons hondje die hield wel van wind,kon
soms uren in de wind zitten ,
gekke hond,zoals zijn baasje ikke dan,hou ook van wind
soms uren in de wind zitten ,
gekke hond,zoals zijn baasje ikke dan,hou ook van wind
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-

Goede avond alle seizoentjes,
bbbrrr een koude snijdende wind is er buiten
vooral als je tegenwind gaat
Bij de apotheek hadden ze weer niet alles in voorraad
dus morgen nog eens terug
Veel zon was hier niet te zien, een grijze dag was het
Ik wens alle dames een gezellige avond
en voor straks een rustige warme nacht
Ik wens iedereen het beste en tot morgen...