In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

06 jun 2020, 09:32

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een dun zonnetje schijnt nu maar
we hebben gisteren en vannacht
wel goed veel regen gehad...
't was nodig, en nog niet genoeg :roll:

clive, je zal wel geschrokken zijn als Matice
zo vroeg blafte, je weet nooit wat het is hé... :oops:
Geniet van het weekend en ik hoop dat de voortuin
mooi wordt en gespaard blijft van hen die er niet
moeten zijn... :roll:

M-M, alles gaat in het leven niet zoals we
het graag zouden hebben maar 't voornaamste is
dat we gezond mogen blijven... :roll:
ik wens jouw vrienden ook sterkte...
en dat ze binnenkort weer eens kunnen afkomen... :)

Alle seizoentjes een fijn weekend, met regen oké
maar de hoop is goed het gaat weer beteren de
volgende dagen
Sterkte aan wie het nodig heeft en groetjes :wink:
wasmachine roept....ik denk niet dat ik het buiten hang :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

06 jun 2020, 10:02

Hoi iedereen,

Inderdaad Oma-C dat lijkt me geen idee nu de was buiten hangen.
Ik heb maar één wasmandje gekleurd 30° dat kan wachten.

Welopgevoede Matice het is alleen maar te hopen dat dat vanaf nu niet elke nacht moet.

Oudste zit aan de zee in het tweede verblijf.
Hij was zo gelukkig als een kind.
De zee terug zien na zolang en dan op een bijna leeg strand de wind door zijn haren voelen.
Ik kan er alleen maar van dromen.
Stel dat ik een studio zou gekocht hebben aan zee, ik zou er nu niet meer geraken...

Hopelijk kan ik vandaag nog eens ene poging wagen meer dan een paar honderd meter ver te geraken.

Oeps, ik zie hier net een berichtje verschijnen "opening na corona"
Troostmaat zit op hete kolen om op restaurant te gaan.
Nog even wachten, vrees ik.
Al zou het misschien wel deugd kunnen doen.
Het slechte nieuws over familie komt erger aan dan ik dacht.

De zon schijnt, het onkruid glorieert in de gazon en ik ga vandaag de keukenvloer schuren.
Dat ging er gisteren echt niet meer bij.
Ondertussen al geleerd dat het dan moet stoppen.

Zalige zaterdag allemaal.

anjelierken

06 jun 2020, 13:58

Hallo iedereen,

Wat de oorzaak is van het omhoog komen van de vloertegels weten we nog niet.
Volgende week gaat er iemand komen voor waterdetectie.We zien nochtans nergens water , maar je weet maar nooit.Van de waterleiding is het niet, want de teller blijft staan .We hebben ook regenwater dat we gebruiken voor de was , enz.
De vloerder is langs geweest, kende ook de oorzaak niet , maar volgens hem lag de chappe toch niet gelijk ( ja, met een waterpas ).Ja, 30 jaar geleden werd dat anders gedaan dan nu, nu is dat op de mm.Kon misschien ook komen door de droogte van de grond, ja, wij zitten hier op het hoogste punt van het dorp en het is droger dan anders.Misschien dat we binnenkort meer weten, maar we moeten toch al zeker opnieuw vloeren.De vloerder komt dat doen, maar dan moet ook de chappe eruit, hij wil helemaal opnieuw beginnen, want de kans is groot een nieuwe vloer op deze chappe, dat het probleem terugkomt.
Dus wij staan voor grote werken, werken die volgens hem 2 maanden gaan duren.Maar daarbij komt, dat hij veel stof gaat maken , zodus opnieuw behangen, misschien verven, enz.Wij gaan gedurende die tijd boven wonen, dat lukt wel, alleen voor te koken moeten we nog zien.Het zal niet gemakkelijk worden, maar ja, het zal ook wel passeren.Dus we hebben veel werk voor de boeg, want alles moet hier leeg zijn , als hij de werken aanvat.Ja, we weten weeral wat te doen, aan een huis is er ook altijd iets hé.
En de verzekering, dat valt nog af te wachten wat de oorzaak is.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

06 jun 2020, 19:01

zeg dat wel dat er aan een huis altijd wat is...

Oma-C

06 jun 2020, 20:25

Een gezellige avond alle maatjes :wink:
hier heeft het vandaag niet meer geregend,
er was wel veel wind...

anjelierken, ja dat zijn grote werken, ik voorzag
dat er aan mijn huis ook grote werken gingen komen
en ik heb het verkocht op aangeven van de kinderen
hier zit ik nu goed en zijn er geen kosten en werken
maar ja iedereen kan of wil dat niet hé,
ik ben ook maar alleen :wink: 't is ondertussen
al weer 8 jaar dat ik hier woon de tijd vliegt echt :oops:

Helena ja, altijd kosten... ik woonde er 42 jaar
en als het begint dan stopt het niet meer
ik had nog wel nieuwe ramen en rolluiken laten steken :)
Was is toch buiten gedroogd en ligt al terug in de kast :)

Ik wens alle maatjes een fijne avond verder en
straks een goede nachtrust... :wink: tot morgen

Afbeelding

Oma-C

07 jun 2020, 08:48

Goede zondagmorgen, hier al een regenbuitje gehad
nu weer een beetje zon maar met donkere wolken
Allen een aangename dag :wink:

Afbeelding

clive

07 jun 2020, 08:52

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, helaas grote werken voor de boeg, maar jullie komen er wel door. Toen ons huis verbouwd werd, zijn de werken juridisch stil gelegd geweest door grove fouten van de eerste aannemers destijds. De werken hebben toen 10 maanden geduurd. Ik heb daar echt een trauma van over gehouden, wil die miserie nooit nimmer meemaken. Ik wil jou daardoor geen angst aanjagen, maar probeer je enkel te zeggen dat je echt wel een heel goede, nederlands sprekende, aannemer moet aannemen en dat je best even zijn referenties nagaat. Als je dat hebt, dan zijn die 2 maanden zo om. Laat de geschatte duur van de werken ook op papier zetten met een boeteclausule erbij voor elke dag dat de werken langer zouden kunnen duren. Heel streng , ik weet het, maar als je meegemaakt hebt wat wij meegemaakt hebben, je zou voor minder. Ik wens jullie alle succes. En als het je even teveel wordt gedurende die 2 maanden, denk dan aan het eindresultaat, dat gaat prachtig zijn.

Oma-C, nauwelijks te geloven dat jij al 8 jaar in je mooie appartement woont, de tijd vliegt echt.

Wilde eend, alles oké met jou. Je kunt nu wat verder gaan wandelen als je dat wil. Hoop dat de buur zich wat koest houdt.

HVT, dank je wel om Matice een welopgevoede hond te noemen. En deze nacht heeft hij gewoon doorgeslapen. Bleek dat manlief hem om 03.00H ook al had horen blaffen en ook toen moest hij kaka doen en dan in de vroege ochtend opnieuw. Hebben hem dan gisteren goed in het oog gehouden, maar wat hij ook had, het was voorbij. Vandaag met hem naar de hondenschool. Voor mij voorlopig de laatste keer op de plein, vanaf volgende week is het de beurt aan manlief. Hoop van harte dat je ook eens positief nieuws krijgt.

MJ, ook alles nog goed bij jullie ? Matice ziet er niet uit met zijn nu toch wel veel te lange krullen. Maar hij is pas de 26° juni aan de beurt bij zijn trimster.

Muddy Maddy, een tweede taxirit voor de boeg. Nu hebben we hier op stapafstand een tram die voor het ziekenhuis stopt wat heel gemakkelijk is. Maar toen die er nog niet was, nam ik ook een taxi naar het ziekenhuis als ik daar moest zijn. Kon daar ook met de fiets naartoe, maar probleem daar is dat je nergens je fiets aan kunt vastketenen en daar worden dus alle dagen veel fietsen gestolen. Belde dan een half uurtje dat ik moest vertrekken een taxi en kreeg dan steeds een SMS'je dat hij er bij een 5 minuutjes ging zijn.

Gisteren dan mijn kleedje gaan halen en er dan maar meteen ook een bijpassend golfje over gekocht. Manlief heeft het dan betaald, want het was hij die het zo mooi vond. Voel me er ook wel heel goed in. Het is toch de XS geworden, de S was me toch wel iets te ruim. Het kleedje is te fijn om er een jeansjasje of een leren jasje over te dragen, vandaar het golfje erbij. Dan kan ik het meer aandoen, want zelfs in de zomer kan het
' s avonds nog flink afkoelen. Ben er heel blij mee en manlief ook . Heb het meteen op kapstok gehangen toen we thuiskwamen. Nu loop ik in mijn hondenschoolkleren. Ga toch een wat dikker jasje aandoen, want vind het fris. Als ik thuiskom kleed ik me onmiddellijk om en gaat vooral de jeans de was in.

Ik wens iedereen een mooie zondag. Liefs en een dikke knuffel voor ieder.

Helena van Troje

07 jun 2020, 10:52

Hallo,

Is dat al acht jaar dat je daar woont oma-C?
De tijd vliegt.
Amuseer je op de hondenschool Clive

Ik ga eens nakijken wat het voor weer wordt de rest van de dag en een fietstochtje maken in de buurt.
Al ben je nergens meer gespaard van die onopgevoede wielerterroristen.
Zelfs hier in ons stukje straat rijden ze, zomaar, want het leidt nergens naartoe.

Als het te vies weer wordt ga ik filmpjes kijken die ik opgenomen heb.
En mijn bureau opruimen. Dringend nodig!

Maak er een fijne dag van allemaal.

mariajohanna

07 jun 2020, 11:42

Goede zondag allemaal,
Hier de was ook 'uit de voeten ' , met dank aan de droogkast 😊, gisteren veel regen, goed voor de hof maar deprimerend voor de rest.....

Clive, je weet niet hoe blij je gaat zijn met de airco 😊, wij hebben dat al zovele jaren en zou dat niet graag meer missen.

Anjelierken, Clive zegt het goed, alles op papier, voor die grote werken. Waren wij maar 'zo slim' geweest met ons nieuwe buren ......
Hopelijk gaat alles naar wens. Ik denk ook dat het met de droogte zou kunnen te maken hebben, wij hebben ook op bepaalde plaatsen losliggende tegels maar we zijn er nog niet uit hoe we dat gaan fixen, we zullen wel zien.....

MM, even over die glitterslijm, ik heb wel gezegd dat het niet is gelijk de glitters die jij altijd gebruikt. Ik gebruik de glitterslijm voor accenten op een deel van de prent te leggen. Van de glitters die van de kaart en uit de omslag springen, hou ik niet. Dat komt er toch van als de lijm echt opgedroogd is......

OmaC, hoofdpijn beter, of gedaan? Ik wist niet dat dit van de reuma zou komen. Hoop in elk geval dat het gedaan geraakt met medicatie....

En nu weet ik niet meer wat ik nog allemaal gelezen heb......
Ga verder aan mijn eten doen, allemaal fijne middag nog, en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

07 jun 2020, 11:59

Goede middag, seizoentjes,

Ben al even op hoor, maar moest nog terug bellen naar casa mama en dat kan duren. :roll:
Slechte nacht gehad, de spaghetti saus is niet goed bevallen. dan rare dromen.
Hopelijk bevalt de steak au poivre met frietjes beter.
Moeder zei dat de 1, 5 regel voor in cafè's en restauranten dat dit beter is. je zit dan niet zo op elkaar gepakt. Enfin, ik had eergisteren geopperd aan ventje om 's middag een chineesje te verorberen maar zaterdag was die niet al te goed gezind. Misschien maandag? je moet toch eerst bellen.
Gisteren nogal veel last gehad van mijn rug.
Anjelier: ik wacht nog steeds op nieuws van mijn losse tegel in de keuken. ik zou nu ook werken met een datum want ik weet nog hoe ik verleden jaar moest zeuren om die tegels in de keuken te laten leggen.
MJ: meestal koop ik de ponsbladen waarop al glitter zit. Maar vooral meisjes verwachten wil iets bling.
Oma C: hopelijk heb je nu geen hoofdpijn meer en al 8 jaar. Ik kan het ook soms moeilijk bevatten dat het hier bijna 16 jaar is.
Clive: na het hondenplein platte rust?
Zo, ik heb in 7 haasten mijn taak op de boerderij gedaan en nu wachten tot alles uit productie komt.
Fijne namidag en avond en Keep Safe!
Cats Rule!

wilde eend 2

07 jun 2020, 15:50

Dag seizoentjes allemaal,
Anjelierken ... veel moed voor zo'n ingrijpende werken in huis maar wat moet gebeuren , dat moet hé ...
Clive : het zal fris geweest zijn vandaag in de hondenschool ..Dan hebben jullie ook teen en tander meegemaakt bij de bouw van jullie huis . 8O 8O ///
Ben niet gaan wandelen .... vriendin van 87 jaar vond de weersvoorspelling ook niet veel goeds ... dus heb ik maar verder opgeruimd ...zodat eind deze week weer een deel naar het containerpark kan ... Gelukkig mag je terug elke week gaan rommel afleveren ..
Kijk er naar uit om vanaf 15 juni eens naar de Eifel (D) te gaan ... maar afwachten hoe het weer zal zijn ..
Hier is het voorlopig rustig ....... het zou tijd worden ... Gelukkig is het geen weer voor een barbecue .... :roll: :roll: :roll:
OMA C : ik hoop dat de hoofdpijn genezen is .....
aan alle seizoentjes nog een fijne zondag !!

clive

07 jun 2020, 18:52

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Wilde eend, leuk dat vooruitzicht om te gaan wandelen in de Eifel. Zal jou echt wel deugd doen. Ja , we hebben veel meegemaakt bij de verbouwing van ons huis. Ben nu ook supervoorzichtig als er werken moeten gebeuren. Was zo streng voor de firma die onze airco komt zetten dat de man vroeg of ik iets had meegemaakt met eerdere aannemers. Maar hier heb ik een goed buikgevoel bij. Moeten enkel nog een vaste datum hebben, maar manlief die normaal morgen terug naar Brussel moest heeft vorige week te horen gekregen dat hij pas de 22° juni naar BXL moet, dus dan is ook hij thuis als ze komen. En vanaf dan is het 1 week Brussel en 2 weken thuis en dat tot juli volgend jaar !!!!

De hondenschool was leuk, Matice heeft echt weer zijn best gedaan tot mijn grote vreugde. Vanaf volgende zondag moet manlief dan wel overnemen. Moest lachen met Matice. Ze hadden de tunnel daar nog eens opengelegd. En de laatste oefening is de vrije oproep. Dat is een oefening waar jij als baasje aan de (gesloten) uitgang gaat staan en jouw hond staat dan helemaal aan het einde van de plein bij de trainer. Je roept dan op hem en het is de bedoeling dat hij dan los naar jou komt toelopen en je hem met een commando voor je laat zitten. Matice vertrekt dus in volle vaart recht naar mij toe, maar ziet dan de tunnel, wijkt uit en rent door de tunnel, komt eruit, wijkt uit naar links en komt echt met een reuzesnelheid naar mij toe , net op tijd kunnen stoppend om voor mij te gaan zitten. Ik hing bijna in het decor. Nu ja , ze noemen hem daar dan ook een clown. Was echt wel grappig.

Zo, ik wens elkeen nog een mooie avond. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Oma-C

07 jun 2020, 20:39

Goede avond allemaal, even slaapwel komen zeggen
de kinderen zijn vandaag hier geweest,
mijn hoofdpijn is iets minder als ik de nek warm hou
maar artrose en hernia, zorgen dat het dikwijls terugkomt
ik wil er niet telkens over praten de ene keer is het
al erger dan de andere keer, ik ga morgen een
afspraak maken met de dokter, moet toch gaan
voor bloedafname voor suikeronderzoek en
dan vraag ik ineens of hij me een beetje van
die pijn kan afhelpen, kine moet ik niet want
die durft amper masseren omdat het allemaal kraakt
door die artrose :roll: :oops:
Ach ja.... 't zal wel weer eens minderen :?

Allen een goede nacht en een rustige slaap
tot morgen...(Sorry zonder alle namen ) :oops: :oops:

Afbeelding

Helena van Troje

07 jun 2020, 21:23

oma-C hopelijk word je geholpen
kine bij mij masseert nooit
die doet iets met zijn handen, ik weet niet wat, en heel voorzichtig en dat helpt enorm.
de ene keer is dat drukpunt therapie, de andere keer is dat fasciatherapie, ik ben zijn oefenobject
hij studeert nog steeds bij.
clive ik heb gelachen met je verhaal van de hondenschool.
slaap wel voor straks

anjelierken

07 jun 2020, 21:54

Hallo iedereen,

We hebben de indruk dat er meer tegels aan het omhoog komen zijn, langzaam maar zeker.We lopen er om heen, ik durf er niet meer op te lopen.

Iedereen bedankt voor de raadgevingen.De vloerder die hier geweest is , is uit de gemeente zelf.Wij kennen die man niet, maar kwam wel heel eerlijk en direct over, is ook nogal recht voor de raap.Zegt waar het op staat.We gaan proberen er een clausule in te laten zetten in verband met de duur van de werken.

Clive: Dat zal een komisch zicht geweest zijn op het hondenplein, zie het zo voor me.Fijn voor je man dat hij maar 1 week naar Brussel moet en dan 2 weken van thuis uit werken, is toch minder stresserend en geen file.

Dames, tot morgen allemaal.