Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie voormiddag
Let the sun shine....
en dat doet ze hoor
Vanmorgen vroeg al confituur gemaakt van rabarber; buurvrouwtje kwam er gisteren mee af en ja dan moet het wel hé. Er zal wel iemand blij zijn een potteke mee te krijgen zeker.
Mooi wandel- en fietsweer en toch zal het thuisblijven zijn.
W is zonet thuis van de dokter, knie niet in orde
, voorlopig afwachten, laten rusten, pilletje slikken, inwrijven....
Misschien doe ik toch een toertje alleen
Menu : casselrib met prinsesjes
Let the sun shine....
en dat doet ze hoor
Vanmorgen vroeg al confituur gemaakt van rabarber; buurvrouwtje kwam er gisteren mee af en ja dan moet het wel hé. Er zal wel iemand blij zijn een potteke mee te krijgen zeker.
Mooi wandel- en fietsweer en toch zal het thuisblijven zijn.
W is zonet thuis van de dokter, knie niet in orde
Misschien doe ik toch een toertje alleen
Menu : casselrib met prinsesjes
Oud maar niet Out
-
goeie morgen iedereen
en anders, wel hier is het grijs
menu een
en Corry het is geïnstalleerd en nu maar zoeken en kijken

en anders, wel hier is het grijs
menu een
en Corry het is geïnstalleerd en nu maar zoeken en kijken

-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen aan jullie allemaal !
Oei, Ritavdm, ja dat W. maar een beetje rust, kniepijn is niet zo plezant. Hopelijk komt het weer goed, met een beetje langzamer aan doen. Ik heb dat eens gehad, ja de tijd toen ik ook te veel sportte, je weet hoe dat gaat, vrienden die vragen om te vervangen, en geen "nee" kunnen zeggen.... nu weet ik wel beter.
Vandaag wordt een rustige dag. Hier begint het op te klaren, dus na de middag eens op de fiets voor een tourke langs rustige weggetjes, tussen de duinen.
Corry, zorg ook maar goed voor jezelf, niks forceren.
Vera Maria, geniet maar van je lieve kleindochter, ja ze worden zo snel groot hé,
Vele groetjes aan jullie allemaal ! omadina
Oei, Ritavdm, ja dat W. maar een beetje rust, kniepijn is niet zo plezant. Hopelijk komt het weer goed, met een beetje langzamer aan doen. Ik heb dat eens gehad, ja de tijd toen ik ook te veel sportte, je weet hoe dat gaat, vrienden die vragen om te vervangen, en geen "nee" kunnen zeggen.... nu weet ik wel beter.
Vandaag wordt een rustige dag. Hier begint het op te klaren, dus na de middag eens op de fiets voor een tourke langs rustige weggetjes, tussen de duinen.
Corry, zorg ook maar goed voor jezelf, niks forceren.
Vera Maria, geniet maar van je lieve kleindochter, ja ze worden zo snel groot hé,
Vele groetjes aan jullie allemaal ! omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
goeie regenachtige morgen allemaal
ik weet het de grond heeft water nodig
maar dat verveeld vlug hé
mijn buurvrouw naast de deur zijn nu ook op verlof
en ik moet hun konijntje eten geven
en de poes voor de deur
ik heb mijn bezigheid

ik weet het de grond heeft water nodig
maar dat verveeld vlug hé
mijn buurvrouw naast de deur zijn nu ook op verlof
en ik moet hun konijntje eten geven
en de poes voor de deur
ik heb mijn bezigheid

-
majoker - Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:48
Goedemorgen allemaal
Eerst Corry ,natuurlijk is alles oke
Proficiat met het boeleke , jammer gat je het nog niet in real life gezien hebt.
We houden het rustig hier . Heel weinig bezoekers aan huis en dan nog buiten onder de tent.
1 keer per 14 dagen naar ons ma ,de andere week naar de kinesist en Anita ,met mondmasker en zonder knuffels. De kinderen kennen dat ,ze hebben knuffel kipjes.
Iedereen geslaagd op school ,Shaye gaat naar type 2, vooral gericht op zelfredzaamheid en krijgt zijn driewieler.
Gezondheid oke, tenniselleboog genezen, klikduim ook met cortisonespuit.
De gewone dingen ,Naaimachine heeft het opgegeven 40 jaar ,nieuwe besteld een juweeltje.
Foto's zetten hier is een probleem of ik moet eerst verkleinen zijn meestal boven 10mb , oorzaak nieuw fototoestel en fotograferen op manueel zijn echter wel mooi te bewerken .
Vandaag komt de kapster ons kortwieken.
Elke dag tomaatjes verzorgen ,ze beginnen te rijpen ,vanaf nu ook plukken
Ik zit met een kippenkuiken van 4 dagen in een emmertje op schoot ,uitgebroed door een eend , ze zit nog op eenden eieren die komen op 28 dagen uit (kip 21 dagen) als ze zich alleen voelt gaat ze roepen in het hok op ...
mama , nu is het stil , ziet bewegingen is tevreden dat gaat ook een knuffeltje worden.
Maatjes allemaal ,hou het veilig , blijf gezond wens ik met heel mijn hart.
knuffel voor jullie allemaal
een paar kleintjes gevonden

Eerst Corry ,natuurlijk is alles oke
Proficiat met het boeleke , jammer gat je het nog niet in real life gezien hebt.
We houden het rustig hier . Heel weinig bezoekers aan huis en dan nog buiten onder de tent.
1 keer per 14 dagen naar ons ma ,de andere week naar de kinesist en Anita ,met mondmasker en zonder knuffels. De kinderen kennen dat ,ze hebben knuffel kipjes.
Iedereen geslaagd op school ,Shaye gaat naar type 2, vooral gericht op zelfredzaamheid en krijgt zijn driewieler.
Gezondheid oke, tenniselleboog genezen, klikduim ook met cortisonespuit.
De gewone dingen ,Naaimachine heeft het opgegeven 40 jaar ,nieuwe besteld een juweeltje.
Foto's zetten hier is een probleem of ik moet eerst verkleinen zijn meestal boven 10mb , oorzaak nieuw fototoestel en fotograferen op manueel zijn echter wel mooi te bewerken .
Vandaag komt de kapster ons kortwieken.
Elke dag tomaatjes verzorgen ,ze beginnen te rijpen ,vanaf nu ook plukken
Ik zit met een kippenkuiken van 4 dagen in een emmertje op schoot ,uitgebroed door een eend , ze zit nog op eenden eieren die komen op 28 dagen uit (kip 21 dagen) als ze zich alleen voelt gaat ze roepen in het hok op ...
mama , nu is het stil , ziet bewegingen is tevreden dat gaat ook een knuffeltje worden.
Maatjes allemaal ,hou het veilig , blijf gezond wens ik met heel mijn hart.
knuffel voor jullie allemaal
een paar kleintjes gevonden

ken je zelf,deel je kennis.
-
Goeie grijze morgen
Het weer is zoals mijn stemming : grijs
Je zou voor minder nu Vlaanderen oranje kleurt, gaan we echt terug naar een volledige lockdown ?
Menu : kip, sla, aardappeltjes
Joke, blij je hier weer eens te lezen; je bent en blijft een actieve duizendpoot hé met heel veel liefde voor de natuur, alles wat leeft, groeit en bloeit.
Het weer is zoals mijn stemming : grijs
Je zou voor minder nu Vlaanderen oranje kleurt, gaan we echt terug naar een volledige lockdown ?
Menu : kip, sla, aardappeltjes
Joke, blij je hier weer eens te lezen; je bent en blijft een actieve duizendpoot hé met heel veel liefde voor de natuur, alles wat leeft, groeit en bloeit.
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Juist een verontrustend telefoontje van de mama van onze kindjes.
Ze was totaal van streek. Haar oudste de reden ervan.
Een goed gesprek heeft haar tot rust gebracht.
Kinderen opvoeden en de juiste beslissingen nemen, niet altijd makkelijk.
Morgen vertrekken ze op kamp.
Mijn bezoek aan de home was heel anders dan daarvoor.
De bewoners mogen in de cafetaria maar moeten hun mondmasker aanhouden zelfs op het terras. alleen af tijdens het drinken.
Je ziet vanhier dat dit nageleefd wordt.
Zag het nut er niet van in.
Dat wij het doen daar kan ik inkomen.
De angst is groot, voel je overal.
Dag Joke, wat een verhaal hoe doe je het nog allemaal
Heel goed nieuws voor Shaye , een zorgenkind met een guitige lach en een thuis uit de duizend.
Rietepetietje, er zijn veel mooie reeksen op NETFLIX. Stateless een aanrader, waar gebeurd verhaal.
Ondertussen gedaan met regenen de zon komt er schuchter door, dochter komt hoop dat we buiten kunnen zitten.
Zij houd binnen haar mondmasker op, reden ervan, angst om ons te besmetten, haar werk maakt daar deel van.
Nu maar hopen dat de jeugd eens dooreengeschud wordt.
Tot nog eens

Corry
Juist een verontrustend telefoontje van de mama van onze kindjes.
Ze was totaal van streek. Haar oudste de reden ervan.
Een goed gesprek heeft haar tot rust gebracht.
Kinderen opvoeden en de juiste beslissingen nemen, niet altijd makkelijk.
Morgen vertrekken ze op kamp.
Mijn bezoek aan de home was heel anders dan daarvoor.
De bewoners mogen in de cafetaria maar moeten hun mondmasker aanhouden zelfs op het terras. alleen af tijdens het drinken.
Je ziet vanhier dat dit nageleefd wordt.
Zag het nut er niet van in.
Dat wij het doen daar kan ik inkomen.
De angst is groot, voel je overal.
Dag Joke, wat een verhaal hoe doe je het nog allemaal
Heel goed nieuws voor Shaye , een zorgenkind met een guitige lach en een thuis uit de duizend.
Rietepetietje, er zijn veel mooie reeksen op NETFLIX. Stateless een aanrader, waar gebeurd verhaal.
Ondertussen gedaan met regenen de zon komt er schuchter door, dochter komt hoop dat we buiten kunnen zitten.
Zij houd binnen haar mondmasker op, reden ervan, angst om ons te besmetten, haar werk maakt daar deel van.
Nu maar hopen dat de jeugd eens dooreengeschud wordt.
Tot nog eens
Corry
Laatst gewijzigd door corry op 25 jul 2020, 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Majoker, ik zie het al voor me : het emmertje met kuiken op schoot
Ivette : heb je een fijne tijd gehad ? Vanavond op ARD weer een show uit Oostenrijk (Schlager, Stars & terne) of wist je het al ?Ik heb het geprogrammeerd dan kan ik kijken wanneer ik wil ...
Voor allemaal een hopelijk beetje fijn W.E. en blijf gezond !
Ivette : heb je een fijne tijd gehad ? Vanavond op ARD weer een show uit Oostenrijk (Schlager, Stars & terne) of wist je het al ?Ik heb het geprogrammeerd dan kan ik kijken wanneer ik wil ...
Voor allemaal een hopelijk beetje fijn W.E. en blijf gezond !
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemiddag allemaal!
Dag Joke fijn om jou nog eens hier te lezen!
Wij zijn op verplaatsing, en hier is het ook serieus aan het miezeren
we waren vertrokken voor een mooie wandeltocht van 10 km en het begon te miezeren, ik had een donsjasje aan met kap en mijn wederhelft een sweater met kap, na 4,5 km hebben we ons kar gekeerd ik was al nat tot op mijn vel!
Dus heb ik al droge kleren aan en zal een tocht worden met de auto nu!
Een foto tijdens de wandeling...

Wens jullie allen nog een fijn wknd daag...
Dag Joke fijn om jou nog eens hier te lezen!
Wij zijn op verplaatsing, en hier is het ook serieus aan het miezeren
Dus heb ik al droge kleren aan en zal een tocht worden met de auto nu!
Een foto tijdens de wandeling...

Wens jullie allen nog een fijn wknd daag...
You only have one life...live it!
-
't was precies de nacht van slapeloosheid
ik ben verleden nacht met de fiets op stap geweest met een ex-lerares,
bleek die haar man na 20 km al uitgeput,
het regende,
'k had mijn geldbeugel verloren...
blij dat het tijd was om op te staan
Deze namiddag gaan we toch ff tot bij I&K en M...ke, 'k heb er behoefte aan iemand te zien, te spreken voor het weer helemaal verboden wordt
Er is kermis hier bij ons op het dorp, mini-versie welliswaar met flink wat maatregelen maar 'k ga er toch niet naartoe hoor en hoop dat zij die het niet kunnen laten extra voorzichtig. Het weer is ook al een spelbreker maar 'k zie net dat bepaalde buitenactiviteiten verplaatst worden naar de kerk. Had je 50 jaar geleden eens moeten durven voorstellen je vloog meteen in de ban van de kerk.
Oei Veve, uitgeregend
Corry, ja kleine meisjes worden groot en kunnen weleens verkeerd in de zak zitten (zo zeggen wij dat hier) en voor problemen zorgen maar een goed gesprek kan veel goedmaken zowel voor het kind als voor de opvoeder en daar ben jij goed in.
ik ben verleden nacht met de fiets op stap geweest met een ex-lerares,
bleek die haar man na 20 km al uitgeput,
het regende,
'k had mijn geldbeugel verloren...
blij dat het tijd was om op te staan
Deze namiddag gaan we toch ff tot bij I&K en M...ke, 'k heb er behoefte aan iemand te zien, te spreken voor het weer helemaal verboden wordt
Er is kermis hier bij ons op het dorp, mini-versie welliswaar met flink wat maatregelen maar 'k ga er toch niet naartoe hoor en hoop dat zij die het niet kunnen laten extra voorzichtig. Het weer is ook al een spelbreker maar 'k zie net dat bepaalde buitenactiviteiten verplaatst worden naar de kerk. Had je 50 jaar geleden eens moeten durven voorstellen je vloog meteen in de ban van de kerk.
Oei Veve, uitgeregend
Corry, ja kleine meisjes worden groot en kunnen weleens verkeerd in de zak zitten (zo zeggen wij dat hier) en voor problemen zorgen maar een goed gesprek kan veel goedmaken zowel voor het kind als voor de opvoeder en daar ben jij goed in.
Oud maar niet Out
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen allemaal en een fijne zondag !
Majoker, blij dat je hier ook nog eens komt schrijven, jij bent een echte dierenliefhebber, natuurliefhebber, zal ik maar zeggen, en een optimist, ik bewonder je zeker !
Oei, Ritavdm, zo een rare droom, ja dan ben je inderdaad blij dat je wakker schiet en beseft dat het maar een droom was.
Ivette ben je nog steeds op reis of al veilig terug thuis ?
Hier gaat alles zijn gangetje. Ik blijf in ieder geval voorzichtig, ga liever in de duinen wandelen dan op de dijk.
't Belooft een mooie dag te worden, dus buiten in de open natuur, en voor de rest hou ik me wel bezig, een beetje lezen is altijd een optie.
Hou jullie allemaal veilig en gezond !
Groetjes aan jullie allemaal . omadina
Majoker, blij dat je hier ook nog eens komt schrijven, jij bent een echte dierenliefhebber, natuurliefhebber, zal ik maar zeggen, en een optimist, ik bewonder je zeker !
Oei, Ritavdm, zo een rare droom, ja dan ben je inderdaad blij dat je wakker schiet en beseft dat het maar een droom was.
Ivette ben je nog steeds op reis of al veilig terug thuis ?
Hier gaat alles zijn gangetje. Ik blijf in ieder geval voorzichtig, ga liever in de duinen wandelen dan op de dijk.
't Belooft een mooie dag te worden, dus buiten in de open natuur, en voor de rest hou ik me wel bezig, een beetje lezen is altijd een optie.
Hou jullie allemaal veilig en gezond !
Groetjes aan jullie allemaal . omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
-
goeie morgen allemaal
hallo Joke
de zon is geweest maar is weeral weg
misschien komt ze terug
wat we gaan doen vandaag, wandelingske met Quickie
wat we gaan eten, kipfilets met mengeling bos champignons en lente ui en natuur petatjes
en voor de rest rottekotten binnen en buiten
heb vrijdag worteltjes en andijvie gezaaid
hopelijk komt het uit, de grond is poer droog

hallo Joke
de zon is geweest maar is weeral weg
misschien komt ze terug
wat we gaan doen vandaag, wandelingske met Quickie
wat we gaan eten, kipfilets met mengeling bos champignons en lente ui en natuur petatjes
en voor de rest rottekotten binnen en buiten
heb vrijdag worteltjes en andijvie gezaaid
hopelijk komt het uit, de grond is poer droog

-
Goeie zondagmorgen
De zon heeft precies peper in haar gat, springt weg en weer ....
deze nacht enkele buien gehad maar zeker niet genoeg voor alles wat zou moeten groeien en bloeien, zoals de worteltjes en andijvie van meme-Rietje
Gisteren een fikse wandeling gedaan met I terwijl de mannen aan het opruimen waren in de werkplaats van K, 't heeft deugd gedaan en me bovendien een topje en koffiekopjes opgebracht; van de kringloopwinkel
M...cke had ook een verrassing voor zijn oma : een nieuwe pannenkoekenpan. Toen ik laatst met hem erbij pannenkoeken had gebakken had ik geklaagd over mijn pan, hij heeft het meteen overgemaakt aan zijn mama en voila sè, 'k heb een nieuwe.
Menu : hamburgers, sla en tomaatjes, gebakken aardappel
Namiddagactiviteit : 'k denk dat het een wandeling in de vrije natuur zal worden, misschien eens rond de Kemmelberg.
De zon heeft precies peper in haar gat, springt weg en weer ....
deze nacht enkele buien gehad maar zeker niet genoeg voor alles wat zou moeten groeien en bloeien, zoals de worteltjes en andijvie van meme-Rietje
Gisteren een fikse wandeling gedaan met I terwijl de mannen aan het opruimen waren in de werkplaats van K, 't heeft deugd gedaan en me bovendien een topje en koffiekopjes opgebracht; van de kringloopwinkel
M...cke had ook een verrassing voor zijn oma : een nieuwe pannenkoekenpan. Toen ik laatst met hem erbij pannenkoeken had gebakken had ik geklaagd over mijn pan, hij heeft het meteen overgemaakt aan zijn mama en voila sè, 'k heb een nieuwe.
Menu : hamburgers, sla en tomaatjes, gebakken aardappel
Namiddagactiviteit : 'k denk dat het een wandeling in de vrije natuur zal worden, misschien eens rond de Kemmelberg.
Oud maar niet Out