Goede morgen seizoentjes,
Ik ben mee opgestaan met ventje. Kom ik beneden en werd begroet door een drol een eind voor de bak. uit baldadigheid. wij waren niet volgens zijn wensen naar boven gegaan wanneer hij het wenste.
En als mammie thuiskwam rook ze raar! In het ziekenhuis mocht ventje niet mee naar boven maar ik zei dat hij nog iets te vragen had ivm de verzekering maar dan moest hij terug wel naar buiten, terwijl de folder, die ik meegekregen heb zegt: laat u begeleiden en rij niet zelf. Die verpleegster/vrijwilligster was vies gezind m.a.w en hield ventje duidelijk in de gaten dat hij ook effectief verdween na een bezoek aan inschrijvingen.
De verzekering moet vandaag nog gecontacteerd worden want er moeten papieren in orde gemaakt worden zoals de vorige keer. En ze kreeg op haar scherm een fout melding. aangezien ventje gepikeerd was door dat voorval binnen, heeft hij een mail gestuurd naar DKV. ze moeten het maar uitvechten.
Heb niet lang moeten wachten en de dokter was welgezind en duidelijk uitgeruster dan de vorige keer. we hebben het zelfs gehad over series. De denervatie is al ingepland op 8 oktober.
Op 30 September nog eens langs dr naamgenoot passeren. In de folder staat dat de ingreep die ik nu gehad heb, verschil zou moeten uitmaken maar mogelijk na een twee tal weken het volledige resultaat zich pas voelbaar zou maken, maar ik ben vanmorgen opgestaan zonder rugpijn van het liggen, heb me al moeten bukken en normaal heb ik prijs. ik voel alleen een kleine druk daar waar ze de vloeistof hebben geinfiltreerd. dat was ook tijdens de ingreep zo en een teken dat de dokter juist zat.( zei hij) hij heeft een beetje meer links gespoten omdat daar de pijn erger is. maar ik moet het een beetje rustig aan doen vandaag. Aangezien ik vandaag naar de pecicure moet, zal dat geen probleem vormen. De folder was ook bijgewerkt en ipv 18 mnd werking is het nu 8 à 14 maanden.
En je hebt maar recht op 1 denervatie per jaar anders moet je de volle prijs betalen en dat lag een goed jaar geleden al op 2000 euro. Dus we zullen zien, zei de blinde maar voorlopig heb ik dus al resultaat.
Ventje heeft niet goed geslapen. was nog aan het slapen toen de wekker ging en was nog niet goed wakker als hij na mij de badkamer ging gebruiken. hij moet vandaag ook een bon afdrukken van B. com want de sjablonen blijken die voor een muur te zijn.
Anjelier: twee jaar geleden een meeuw gevangen op de koer die er niet meer af kon en iemand van de vogelbescherming is hem dan komen halen op zondag omdat wij niet tot ginder konden rijden. ik moest ook mijn e-mail adres geven en ze gingen me op de hoogte houden wat ze ook gedaan hebben. het dier, nog jong, was dus idd volkomen uitgeput .De meeuw was wit-bruin gespikkeld. Zou eens moeten opzoeken wat voor soort dat was. maar we hadden een goede daad gedaan en meneer of mevrouw meeuw is dan later terug in het wild uitgezet nadat het volledig terug op eigen krachten was.
Nu ligt Gimly op zijn dweil. hij heeft al zijn morgen uitstapje naar buiten gedaan, heeft een nieuw bord gekregen en vlees. Als hij nu nog malcontent is, dan weet ik het niet meer.
Heb gisteren nieuwe plaids gelegd in de zetel en een nieuw kussenovertrek. Ik zou nog eens moeten rond kijken voor nieuwe overtrekken voor de kleine kussentjes, denk dat tegen kerst er te krijgen zullen zijn. Ventje heeft in het boodschappen doen geen wulken gevonden. Misschien in den Delhais, maar ventje weet nog niet of die van wacht is. want de wekelijkse planning van volgende week verandert anders in z'n geheel. ipv maandag thuiswerk zou het dan dinsdag zijn.
Nu is 8 Oktober ook een donderdag, een dag dat ventje uitwerkt. dat zal wel weer een dag verlof zijn want gisteren moest hij nl controle doen van een schip, maar zijn collega zat met "vrouwelijke" problemen waar ventje geen fluit van gelooft want met hem in verlof voor mij, moest zij dat schip gaan controleren. al een beetje mee waar de klepel hangt?
Dus het zal weer het dagje zijn ginder zo te horen en dan moet ik niet aan zijn oren zagen om bv de wulken te gaan halen in Delhais of de Ald*. ( daar hadden ze tot verleden jaar ook zulke potjes en sinds de uitbraak ben ik er niet meer geweest.)
Goesting is ver te zoeken bij ventje de laatste tijd en zeker nu DKV dwars ligt. ( en we de verkeerde maat sjablonen kregen- er kwam een scheldwoord aan te pas, ook omdat er geen formulier bij zat)
Moet vandaag ook een enquete vervolledigen, anders ben ik 100 bonuspunten kwijt. De 10 euro van Q&A Panel zal ik op mijn buik mogen schrijven.
En ik heb me uitgeschreven op die site daar waar ik niet kon inloggen om mijn punten in te wisselen voor die dvd. en dan heb ik gedacht: ik doe geen moeite meer, hou de punten en.....
Straks me even bezig houden met mijn boerderij en wat andere spelletjes. Boek boven is uit en dus opnieuw een keertje herbegonnen in LoTr. 6 fijne boekjes en 1 appendix. Moest van ventje eerst the hobbit lezen maar in de proloog wordt er een overzicht gegeven.
En bovendien heb ik ook eerst na de film de boeken gelezen. wel in originele versie want ik krijg nog steeds de krul als ik zelfs maar de nederlandse uitspraak van de namen hoor. ( schoonzus vertelde jaren geleden dat het figuurtje uit 'beauty & the beast' dat wij kennen als 'chip': tasje was!

)
Ventje is er maar gaat terug bellen.
Gimly is nu in de zetel gaan liggen en ik heb hem verteld dat het Him & Me is vandaag. Geen pappie, pappie, pappie. ( hij hangt enorm aan ventje de laatste tijd)
Zo, Fijne dag seizoentjes ( we krijgen mooier weer) en keep Safe!