In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

09 sep 2020, 10:37

Wilde eend fijn voor jou dat je "gewonnen" hebt!
Verder is er hier niet veel te vertellen.
We hebben gisteren binnen ons stukje taart opgegeten.
Daarna zijn we buiten verder gaan babbelen op het terrasje van het tuinhuis.
Het terras dichter bij huis was nogal veel wind.
Maar het was plezant zo nog eens iemand over de vloer.

Fijne dag nog iedereen.

mammyretro

09 sep 2020, 21:05

goede avond ,
kom even langs en leesde dat wilde eend zal verhuizen,
gefeliciteerd dat je het huis mag bewonen, je zal gerusterde zijn ,
fijne avond,zie dat het al laat is
met mij gaat alles goed ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje

09 sep 2020, 23:15

De bomma naar de bib! Avontuur!
Stap 1: Alle boeken bijeen rapen doorheen het hele huis.
Stap 2: Ticket cheque dat ik ze allemaal verzameld heb
Stap 3: Alle boeken in de boekenzak.
Stap 4: Boekenzak in fietstas foefelen.
Stap 5: Alle vensters en deuren sluiten...
Stap 6: De corona sacoche in orde
Stap 7: Jas aan en fiets buiten zetten.
Stap 8: Alarm in schakelen, oeps nog vensters open
Stap 9: Vensters sluiten
Stap 10: Alarm in schakelen
Stap 11: Weg zijn wij, oeps, na 50m mijn masker vergeten.
Alarm af, masker op, alarm terug op en wij weer weg.So far, so good
Bril en masker waren vandaag in conflict.
Bril af, ik kan zonder, maar dat is niet echt comfortabel.
In de bib leesbril vergeten. Nog erger: gewone bril buiten vergeten.
Besef dat ik die in het mandje van mijn fiets gelegd heb.
Hopen dat hij erin blijft liggen, is vrij licht montuur.

De bomma naar de bib avontuur: vervolg
Heel de ontsmetceremonie doorlopen.
Pierel, pierel, zonder bril boeken zoeken.
Boeken registreren.
Stap 1: Ontsmet je handen vooraleer het scherm aan te raken.
Stap 2: Steek je ID in de lezer.
Stap 3: Toets aan wat je wil doen
Stap 4: ID uit de lezer.
Oeps lidmaatschap niet oké, ga naar de balie.
Naar de balie.
Boete betalen, lidmaatschap betalen is de boodschap.
Deze stoere Bomma gaat contactloos betalen.
Niet aan de balie cash.
Opnieuw ontsmetten, ID insteken, betalen in toetsen.ID uithalen.
Dat werkt niet! Hulp gevraagd. Je moet bevestigen dat je wil betalen...
Heel de rimram opnieuw, betalen lukt.
Boeken registreren, lukt weer niet.
Ah neen, je moet weer je ID insteken, uithalen, intoetsen dat je wil uitlenen...
Uiteindelijk is alles gelukt. Mijn bril lag nog in het mandje, oef!
Een mens moet straks nog ,naar d universiteit om in die supermoderne nieuwe bib boeken te ontlenen...
Bij al dat gedoe komt nog eens dat je in Mechelen best je fiets met twee sloten vastzet en bij voorkeur met een slot van kaliber...

Muddy Maddy

10 sep 2020, 07:50

Goede morgen seizoentjes,

vandaag om 16 u 30 heb ik de ingreep. een proefinfiltratie. duimen en kaarsjes gevraagd aub.
HVT: dat verhaal over de bib doet mijn nare droom in duigen vallen, want 't is afnemende maan en dan heb ik de meest uiteenlopende rare en nare dromen.
Gisteren vroeg ventje naar waar mijn voorkeur naar uitging qua eten. ik neigde naar cordon blue zei ik en dat is het geworden. en de kaas erin was zelfs nog lopend. jammie. en nadien direct de afwas gedaan. flink hè?
vandaag als ventje om de boodschappen is, een veeg met de rubberen robbie in de salon en living en een mop-emmer vullen met heerlijk ruikende marseïllezeep. zo is de gang dan ook weer gevoed want je ziet nu duidelijk de vlekken waar Gimly zijn maaginhoud had achtergelaten. :? en maagzuur "bijt" in de vloer. en aangezien die al er ligt sinds de jaren 1950... moet geen tekeningske maken zeker? ze is dof en nu nog meer. heb al veel geprobeerd maar echt glanzend zal ik ze nooit meer krijgen. Hebben gisteren adresstickers besteld. met al die kaartjes die ik ga moeten verzenden binnenkort is dat wel een must. moest ook nog een paar inktkussens hebben en aangezien ik die alleen vond op B. com heeft ventje de lampen voor onder de keukenkasten ook besteld. schijnt dat je eigenlijk niet mag bestellen bij die nederlandse firma want ze zijn tegen zwarte piet. Koop Locaal dus, maar waar dan? Ventje zei dat wij veel te laat op de e-commercekar gesprongen zijn en dat er nog meer faillisementen gaan komen door de Covidcrisis gecombineerd met het feit dat vele winkels niet eens een online shop hebben en collishop stopt er ook mee, moeder wist te zeggen dat Makro ook verdwijnt enz.
Hebben ook nog nieuwe dienstencheques besteld en ik had een nieuwe landlijn nodig nadat mijn display raar deed, maar vanmorgen gezien dat die weer normaal is. zal door de nieuwe batterijen komen en het feit dat het display nu deftig is opgeladen want ik heb weer moeten resetten. al weer 2 keer een onbekend nummer. dat heeft eerst ook naar mijn gsm proberen te bellen, maar is ondertussen daar geblokkeerd. het is weer de tijd van de onbekende telefoontjes. Dinsdag ook. iemand die in het engels aan het rattelen sloeg. niet met mij. heb gezegd excuse me? en heb neergelegd. was trouwens rond het uur dat ik mijn dutje wilde doen en ik wou rust. ( was trouwens een 059 nummer!) mijn nummer van de landlijn staat alleen in de witte gids en ik zelf weet hem niet van buiten. in elk geval heb ik 25 euro uitgespaard dan want ventje stond al weigerachtig tegen een nieuwe landlijn voor zover we die eigenlijk nog gebruiken. alleen gehouden omdat moeder weigert om naar mijn gsm te bellen als ze me nodig heeft voor haar babbels. jullie hebben nog de reden waarom ze verleden week belde te goed. Buurvrouw heeft verleden jaar een badkamer bijgebouwd. ( ipv de badkamer beneden te houden) daarvoor moest ook de keuken vergroten om als platform dienst te doen om het extra verdiep erop te zetten. nog mee? nu hoort ons moeder ineens achteraan geluid dat ze niet thuis kan brengen. ze gaat naar buiten, ziet dat die mannen die panelen naar boven dragen, dus op het dak van de badkamer. en terwijl ze staat te kijken en op het woord: zonnepaneel te komen, glijdt er zo'n paneel uit de handen van een van die gasten, pats op de lichtkoepel met alle gevolgen van dien. ze vroeg mij waar/wat die paar zonnepanelen moesten dienen en ik zei dat buurvrouw waarschijnlijk een zonneboiler wilde maken. maar eerst gaan ze van de verzekering moeten komen om die lichtkoepel te vervangen en dat kan lang duren.
Dus dat was de reden waarom ze me verleden week zo dringend nodig had. ( kon toen niet inzenden , kreeg errors)
Enfin, we gaan vanmiddag iets lichts eten want 's avonds zijn het frituursnacks. ik denk van een paar paardenogen te maken. ventje is zich gaan klaarmaken want hij moet een half uur eerder stoppen voor mij via de omleiding naar de kliniek te voeren.
heb Suus laten weten dat ik vandaag een infiltratie onderga en heb nog geen antwoord gekregen.
Morgen pedicure en dat zal deugd doen.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

10 sep 2020, 08:42

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Een zonnige dag zo te zien hopelijk
mag het zo blijven, en s'nachts dan
een bui voor de grond, meer hebben we niet nodig :lol:

M-M, wat een verhaal, het zonnepaneel
dat valt door het glas van het dak
dat zal schrikken geweest zijn en kosten :roll:
Benieuwd hoe dat afloopt....

Helena, wat een story om aan boeken te geraken :oops:
wat moeten mensen doen die niet met
een pc overweg kunnen en zo geen ding hebben
die zijn er nog genoeg hoor... die worden overal van afgesloten :oops:
Ik ben al een hele tijd niet meer in onze bib geweest
heb nog een voorraad boeken van mijn schoondochter
die ik nog moet lezen, en dat is een miserie want als
ik wil lezen val ik in slaap :oops: ik moet bezig zijn :roll:

Dag mammyretro, hou je goed :)

Dag wingerd, ook een fijne dag...

Aan alle seizoentjes geniet van 't zonnetje
en maak er een fijne dag van :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

10 sep 2020, 09:48

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ben wat later vandaag maar heb al de living volledig met nat afgeveegd zodat ik morgen daar enkel nog de keuken volledig moet afvegen en dan kan ik daar in de vroege ochtend al alles dweilen. Dadelijk de benedenverdieping ook onder handen nemen zodat ook die dweilklaar is voor morgen. Boven is alles al gedaan in de slaap- en badkamer. Moet dan vandaag nergens naar toe, dus ga tijd over hebben om een extra taak te doen. Ga alle schoendozen ordenen en ga buiten 2 à 3 paar, de winterschoenen/ laarzen vooraan zetten. En ook mijn regenlaarzen voor op de hondenschool ga ik terug grijpklaar zetten. Want als het regent zijn die pleinen daar echt wel modderig. Ga daar wel even zoet mee zijn. Maar ze staan me te slordig nu en heb het graag netjes en heb geen kabouter die het voor mij komt doen. Zal blij zijn als het werkje geklaard is.

Muddy Maddy, zal aan jou denken en een kaarsje branden. Heb dat al vaak gehad , een infiltratie, nooit last van gehad daarna. Hoop dat het bij jou ook zo gaat zijn. Dikke sterkteknuffel.

Oma-C, was dat vergeten te zeggen, maar vind het fijn van schoondochter dat ze jouw boodschappen doet. Want we moeten alert en zeer voorzichtig blijven. Alhoewel er mensen zijn die denken dat alles oké is.
Het aantal besmettingen is weer zachtjes aan het stijgen.

Mammyretro, fijn jou te lezen en te horen dat alles goed met jou gaat.

HVT, heb jouw avontuurlijk verhaal met een glimlach gelezen. Je moet daar inderdaad bijna unief gedaan hebben om een boek te ontlenen. Maar het is jou dan toch maar gelukt.

Gisteren liep mijn planning wat in het honderd. Moest dan om 10.00H bij de kapster zijn, maar daar was iets mis gelopen bij een dame, waardoor ik pas om 10.30H aan de beurt was. Niet erg, maar moest om 13.00H ook bij de kine zijn. En dat was nipt. Heb dan nog wat licht HH gedaan toen ik daar vandaan kwam.
En toen belde een vriendin uit onze bubbel, of we zin hadden een terrasje te doen. Manlief was bezig, maar had ook nimmer veel zin door te doen, dus was het antwoord ja. Matice mocht natuurlijk mee.
Hij heeft geen last van Covid regels en ging zowat iedereen op het terras begroeten, tot grote hilariteit van velen, mijn zakje met hondensnoepjes was vlug leeg, want de meesten vroegen of ze hem een snoepje mochten geven, dat mag, Matice neemt zeer voorzichtig aan, maar het moeten wel hondensnoepjes zijn en geen suikerklontje of een koekje dat ze bij de koffie geven. Gek beest. Hij liep daar natuurlijk niet los, maar had zijn automatische lijn aan die 10 meter lang is. Toen hij zowat alle tafels gedaan had, kwam hij terug bij ons 4 zitten na nog even half op mijn schoot gekropen te zijn. Hij laat mensen steevast lachen, dat is zelfs meer dat van bepaalde mensen kan gezegd worden.
Ah ja, mijn haren zijn dan gisteren gedaan, het is een pittig kopje geworden , vanachter korter dan vanvoor en een aantal roze mechen erin, hoe ouder , hoe zotter zullen we maar zeggen, manlief heeft me er een beetje mee geplaagd, maar ik zag wel dat hij het mooi vond.

Zo, ik ga doordoen. Ik heb niet alle namen genoemd, maar wens iedereen, meelezers inbegrepen, een mooie donderdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

wilde eend 2

10 sep 2020, 10:54

Dag seizoentjes allemaal !!
MM : veel moed en sterkte voor vandaag bij de dokter .
Clive : je zal er weer piekfijn uitzien, zoals altijd :-)
en wat een fijne lieverd is Matice toch , ik zie het zo voor me ..
HVT : wat een beproeving om aan boeken te geraken ... dan zou ik het al opgeven ...
Wingerd , Clive , Oma C , Anjelierken , Granny M, Mammy retro , Oma Senga , MJ .. en alle lieve seizoentjes die ook zo blij zijn , samen met mij met het vinden van een mooi huurhuis .. Ben nu begonnen aan de administratieve rompslomp .... :roll: :roll: / Gisteren heb ik het huurcontract al ondertekend ... met hulp vooraf van de huurdersbond. Daar ben ik lid van en die jurist helpt mij werkelijk echt zodat alles verloopt zoals het moet ..... Oef !!! :-D
De huidige huisbaas gaat de verrassingsbrief van zijn leven ontvangen van mij , volg week :-D
En de ***gebuur is een muur tussen ons aan het bouwen van bijna 2 m hoog :-D :-D en ik zwijg natuurlijk in alle talen over mijn goede nieuws ... :-D
Lieve seizoentjes , ik ga verder werken .. Dank aan iedereen voor de steun !!!!

clive

10 sep 2020, 20:09

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Hoop dat de infiltratie van Muddy Maddy gelukt is.

Spring eigenlijk enkel even nog binnen om jullie allemaal nog een fijne avond te wensen en voor later een zachte welterusten.
Liefs en een dikke knuffel voor ieder.

anjelierken

10 sep 2020, 22:36

Hallo iedereen,

HVT: het bib bezoek zoals je het omschrijft is heel herkenbaar, heb het zelf al meerdere keren op die manier meegemaakt.Ik moest ook vaak hulp vragen. Veel mensen sukkelen ermee.Nu is het al een tijdje geleden dat ik nog geweest ben.

Gisteren een goede daad gedaan, in de tuin zat een duif die bleef zitten als je er langs liep. Dacht als ze blijft zitten is ze een vogel voor de kat ( in ons geval voor Spaanse Woef).Heb ze in een schoenendoos gestopt en ermee naar het vogelopvangcentrum ( dat hier vlak in de buurt is).Verantwoordelijke nam ze uit de doos, draaide ze om op haar buik en zei," uitgeput en graatmager".Hopelijk komt ze erdoor, want eigenlijk weet je niet hoe de toestand evolueert.Je moet wel je gegevens geven, maar je hoort er nadien niks van.Heb daar al vaker vogels of egels binnen gebracht.

Wil je geloven dat ik me nog een beetje vermoeid voel van die rolstoelwandeling.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

11 sep 2020, 06:37

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben mee opgestaan met ventje. Kom ik beneden en werd begroet door een drol een eind voor de bak. uit baldadigheid. wij waren niet volgens zijn wensen naar boven gegaan wanneer hij het wenste.
En als mammie thuiskwam rook ze raar! In het ziekenhuis mocht ventje niet mee naar boven maar ik zei dat hij nog iets te vragen had ivm de verzekering maar dan moest hij terug wel naar buiten, terwijl de folder, die ik meegekregen heb zegt: laat u begeleiden en rij niet zelf. Die verpleegster/vrijwilligster was vies gezind m.a.w en hield ventje duidelijk in de gaten dat hij ook effectief verdween na een bezoek aan inschrijvingen.
De verzekering moet vandaag nog gecontacteerd worden want er moeten papieren in orde gemaakt worden zoals de vorige keer. En ze kreeg op haar scherm een fout melding. aangezien ventje gepikeerd was door dat voorval binnen, heeft hij een mail gestuurd naar DKV. ze moeten het maar uitvechten.
Heb niet lang moeten wachten en de dokter was welgezind en duidelijk uitgeruster dan de vorige keer. we hebben het zelfs gehad over series. De denervatie is al ingepland op 8 oktober.
Op 30 September nog eens langs dr naamgenoot passeren. In de folder staat dat de ingreep die ik nu gehad heb, verschil zou moeten uitmaken maar mogelijk na een twee tal weken het volledige resultaat zich pas voelbaar zou maken, maar ik ben vanmorgen opgestaan zonder rugpijn van het liggen, heb me al moeten bukken en normaal heb ik prijs. ik voel alleen een kleine druk daar waar ze de vloeistof hebben geinfiltreerd. dat was ook tijdens de ingreep zo en een teken dat de dokter juist zat.( zei hij) hij heeft een beetje meer links gespoten omdat daar de pijn erger is. maar ik moet het een beetje rustig aan doen vandaag. Aangezien ik vandaag naar de pecicure moet, zal dat geen probleem vormen. De folder was ook bijgewerkt en ipv 18 mnd werking is het nu 8 à 14 maanden.
En je hebt maar recht op 1 denervatie per jaar anders moet je de volle prijs betalen en dat lag een goed jaar geleden al op 2000 euro. Dus we zullen zien, zei de blinde maar voorlopig heb ik dus al resultaat.
Ventje heeft niet goed geslapen. was nog aan het slapen toen de wekker ging en was nog niet goed wakker als hij na mij de badkamer ging gebruiken. hij moet vandaag ook een bon afdrukken van B. com want de sjablonen blijken die voor een muur te zijn. :?
Anjelier: twee jaar geleden een meeuw gevangen op de koer die er niet meer af kon en iemand van de vogelbescherming is hem dan komen halen op zondag omdat wij niet tot ginder konden rijden. ik moest ook mijn e-mail adres geven en ze gingen me op de hoogte houden wat ze ook gedaan hebben. het dier, nog jong, was dus idd volkomen uitgeput .De meeuw was wit-bruin gespikkeld. Zou eens moeten opzoeken wat voor soort dat was. maar we hadden een goede daad gedaan en meneer of mevrouw meeuw is dan later terug in het wild uitgezet nadat het volledig terug op eigen krachten was.
Nu ligt Gimly op zijn dweil. hij heeft al zijn morgen uitstapje naar buiten gedaan, heeft een nieuw bord gekregen en vlees. Als hij nu nog malcontent is, dan weet ik het niet meer.
Heb gisteren nieuwe plaids gelegd in de zetel en een nieuw kussenovertrek. Ik zou nog eens moeten rond kijken voor nieuwe overtrekken voor de kleine kussentjes, denk dat tegen kerst er te krijgen zullen zijn. Ventje heeft in het boodschappen doen geen wulken gevonden. Misschien in den Delhais, maar ventje weet nog niet of die van wacht is. want de wekelijkse planning van volgende week verandert anders in z'n geheel. ipv maandag thuiswerk zou het dan dinsdag zijn.
Nu is 8 Oktober ook een donderdag, een dag dat ventje uitwerkt. dat zal wel weer een dag verlof zijn want gisteren moest hij nl controle doen van een schip, maar zijn collega zat met "vrouwelijke" problemen waar ventje geen fluit van gelooft want met hem in verlof voor mij, moest zij dat schip gaan controleren. al een beetje mee waar de klepel hangt?
Dus het zal weer het dagje zijn ginder zo te horen en dan moet ik niet aan zijn oren zagen om bv de wulken te gaan halen in Delhais of de Ald*. ( daar hadden ze tot verleden jaar ook zulke potjes en sinds de uitbraak ben ik er niet meer geweest.)
Goesting is ver te zoeken bij ventje de laatste tijd en zeker nu DKV dwars ligt. ( en we de verkeerde maat sjablonen kregen- er kwam een scheldwoord aan te pas, ook omdat er geen formulier bij zat)
Moet vandaag ook een enquete vervolledigen, anders ben ik 100 bonuspunten kwijt. De 10 euro van Q&A Panel zal ik op mijn buik mogen schrijven. :? :?
En ik heb me uitgeschreven op die site daar waar ik niet kon inloggen om mijn punten in te wisselen voor die dvd. en dan heb ik gedacht: ik doe geen moeite meer, hou de punten en.....
Straks me even bezig houden met mijn boerderij en wat andere spelletjes. Boek boven is uit en dus opnieuw een keertje herbegonnen in LoTr. 6 fijne boekjes en 1 appendix. Moest van ventje eerst the hobbit lezen maar in de proloog wordt er een overzicht gegeven.
En bovendien heb ik ook eerst na de film de boeken gelezen. wel in originele versie want ik krijg nog steeds de krul als ik zelfs maar de nederlandse uitspraak van de namen hoor. ( schoonzus vertelde jaren geleden dat het figuurtje uit 'beauty & the beast' dat wij kennen als 'chip': tasje was! 8O )
Ventje is er maar gaat terug bellen.
Gimly is nu in de zetel gaan liggen en ik heb hem verteld dat het Him & Me is vandaag. Geen pappie, pappie, pappie. ( hij hangt enorm aan ventje de laatste tijd)
Zo, Fijne dag seizoentjes ( we krijgen mooier weer) en keep Safe!
Cats Rule!

clive

11 sep 2020, 08:43

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy , het ingreepje goed verlopen dan, fijn zo. En Gimly boos ? Matice gaat hier om 21.00H slapen, maar hij dwingt ons gelukkig niet dan ook te gaan slapen. Tja, een hond heeft een baasje en een katje personeel :D .

Anjelier, wat heb jij de vogel goed verzorgd, dat siert jou echt.

Ben nog altijd blij voor Wilde eend, vind tot mijn grote spijt de foto nergens meer. Maar het is een erg mooi huis.

Boven is alles al gedaan, heb daar het zonnescherm naar beneden gelaten. Ga dadelijk de keuken goed nat afvegen en dan alles overal wegzetten en dan kan ik daar meteen de keuken en de living dweilen. Vaatwasser moet eerst nog leeggemaakt worden. Als ik daar alles gedweild heb, neem ik een kleine rustpauze en dan dweil ik de ganse benedenverdieping. De eerst machine witte was zit al in en daarna nog een volle machine bont. Met dit weer kan ik alles buiten ophangen, dat doe ik graag. De strijk is voor morgenochtend.

Ga terug beginnen, trapje staat al klaar in de keuken, anders kan ik mijn dampkap niet opblinken.

Ik ga niet alle namen noemen , bang dat ik er eentje ga vergeten. Dus wens ik jullie allemaal zonder uitzondering een heel mooie vrijdag. Liefs en een knuffel voor wie het nodig heeft.

Oma-C

11 sep 2020, 09:19

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes
:wink:
Weer een zonnige dag vandaag,
ook al begon het wat nevelig in de vroegte...

clive genoeg bezigheid voor vandaag :lol:

M-M, tot hiertoe een goed gevoel na de behandeling
van gisteren.... fijn is dat :)

anjelierken, een arme duif geholpen, dat beestje
mag je dankbaar zijn :lol:

Iedereen (sorry zonder namen.... :oops:
een fijne dag vandaag, ik ben "van wacht"
want de loodgieter kon niet zeggen wanneer hij
juist zou komen, dus afwachten maar en me
bezig houden ondertussen :wink:
Groetjes allen en tot later......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

11 sep 2020, 10:14

Hallo iedereen,

Ben hier al , wat vroeg is voor mij :D , maar heb het ontsnappingstuigje bestelt voor Spaanse Woef.Daar kwam veel meetwerk aan te pas, want dat wordt op maat gemaakt.Weet nu wel niet wanneer het geleverd wordt, kan waarschijnlijk wel even duren.

MM: fijn te lezen dat de inspuiting al werkt, het kan alleen maar beteren.

Voor de komende dagen een nazomertje, daar zeggen we geen nee tegen :D :D , laat ze maar doen.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

11 sep 2020, 10:29

M.M., fijn dat het allemaal meeviel voor jou, hopelijk blijft het zo nog. Het is nog al wat allemaal in het ziekenhuis hè om er wegwijs te raken, maar gelukkig ben je nu al een beetje geholpen. Hier in de wijk is een mevrouw, die ook al 2 maanden aan het wachten is op een ingreep en dat elke keer wordt uitgesteld. Ik heb haar wijselijk maar niets gezegd, dat het bij mij van maart in de planning stond. Gewoon geduld hebben en afwachten is de boodschap.
Vanmorgen al even naar de bakker gedarteld , moest een "proevertje" nemen , kwamen ze net mee van achterin de bakkerij. Ja, dat moeten ze geen twee keer vragen aan mij, het was ook echt lekker. Morgen begint de verkoop ervan, misschien toch dan maar eens teruggaan? Heb ik een excuus om nog een wandelingetje te doen :D
HvT , dat was weer een echt HvT-reportage van jou over de boeken-jacht. Zalig om te lezen. Maar wel gelukkig dat je de bril nog terug vond!
En Clive, ik sta altijd versteld hoe jij je huishouden clean houdt, complimentje hoor ! Ik zal er, zodra ik weer helemaal in de running ben, eens een groot voorbeeld aan moeten nemen. De winterlaarzen voor op de zondagse training zal je dit w.e. nog niet nodig hebben, maar ze kunnen maar gereed staan.
Oma C, het is tegenwoordig nog al moeilijk genoeg om een vakman "vast" te krijgen dus als hij komt niet loslaten voor hij gedaan heeft :D
Anjelierke, duif gered, super-lief van jou en nu in afwachting van een "dwangbuisje" (niet slecht bedoeld hoor) voor S.W., dan zal je wat geruster wandelen ook .
W.E. weeral wat dagjes dichterbij de verhuis. Ja ik zou de huisbaas zijn gezicht/commentaar ook wel willen zien :D
Voor alle Seizoentjes een dag zonder kommer en kwel !

Helena van Troje

11 sep 2020, 12:27

Goede middag iedereen,

Zo, dat hebben we dan al overleefd de eerste inhaal les Latijn.
De boodschappen komen straks in he laat.
Gisteren de boel de boel gelaten en een spannend boek uit gelezen op het terras in het zonnetje.
Mijn zus heeft gebeld.
Zij komt woensdag.
Ze had niet veel te vertellen, maar ik weet toch dat haar boontjes opnieuw in de bloem staan, dat ze genoeg aardappeltjes geoogst heeft om het eerste stuk van de winter door te komen, dat de kervel groeit en de spinazie en de pluksla en de plukselder staan ook mooi. Ze heeft tomaten geoogst à volonté en dat allemaal op haar stukje hof van 8 meter op 6 meter. Die heeft toch echt groene vingers.
Daar heeft ze dan ook nog bloemen in staan ook.

Het was een beetje frisjes in de klas met de ramen en de deur open.
Wat we deze winter gaan doen dat weet ik niet.

Dames en dieren geniet van het zonnetje!