In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

10 dec 2019, 19:23

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, toen hier de apotheek nog niet was ( op stapafstand) en ik nog naar de apotheek in het dorp moest fietsen, belde ik altijd eerst naar de apotheek met de vraag of ze alles in voorraad hadden. Meestal was dat niet het geval en dan bestelden ze dat en kon ik dat dezelfde dag na 14.30H gaan halen Moest dan maar 1 keer gaan. Wil me niet bemoeien, maar ik vond dat toen handig, zeker omdat ik altijd nog al veel moest en moet hebben. Ben trouwens vandaag ook nog naar de apotheek geweest. Het is maar een kleine tip.

Was deze voormiddag al met Matice gaan wandelen, dan moest ik mijn werk niet onderbreken boven met het HH. Heb net de dekbedden nog gestreken en nog een aantal shirts die gisteren niet in de droogkast mochten.
Nu is er nog 1 droogkast opplooiwas aan het draaien. En het bed moet nog worden opgemaakt met de dikke dons. Hoeslakens liggen er al op en de kussens zitten reeds in de slopen.
Heb 2 aparte matrassen, dus die hoeslakens kan ik alleen opleggen, maar heb 1 grote donsdeken en dat vind ik een gesukkel als je dat alleen moet doen, dus wacht ik steeds op manlief om mij daarmee te helpen.
Hij heeft nog niet gebeld, dus die zit nog in BXL.
Heb ook de eivolle vuilbak al klaargemaakt en buiten gezet en ben me daarna gaan klaarmaken voor de nacht.

Matice heeft voor een keertje goed gegeten vandaag, wel in 4 keer, maar beter zo dan heel weinig eten. Vraag me soms af waar hij zijn energie blijft halen.

Mammyretro, jouw hondje hield dan net zoals jou wel van de wind :) . Matice echt niet, hij is dan zenuwachtig en zelfs stout omdat hij dan niet luistert. Vandaag is hij wel braver

Zo, laatste droogkast is uitgedraaid, ga die nog leegmaken en opplooien.

Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs.

Oma-C

11 dec 2019, 09:20

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :wink:
na weer een regennacht, nu is het weer even over
en de wind is ook wat gaan liggen...die zal ook moe zijn :roll:
en nee gedaan is het niet er komt nog meer (is beloofd)

Iedereen nog in z'n warme bedje? groot gelijk daar is het
heerlijk warm en rustig...
Hier is geen nieuws, alleen even naar de apotheek

Dank voor de tip clive maar dan moet ik 4 briefjes
voorlezen aan de telefoon en ik moet maar
10 minuutjes gaan en ik ben er :lol:

Ik wens jullie allen een aangename dag vandaag...
Groetjes en tot.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

11 dec 2019, 09:44

Goede morgen seizoentjes,

ben opgestaan. Gimly is gaan liggen op de dweil in de gang. mag vanavond papiertjes rapen want ventje legt er een stukje keukenrol op, terwijl ik dat met poetsdoekjes doe. hij lag gisteren op ventjes pijama op bed en ik hoorde zijn maag een darmen grommelen. hopelijk heeft hij eind van deze week het ergste achter de rug dan kan ik eens heel grondig moppen. Ir. is wel grondig in haar gedweil maar ik vond toch nog een vergeten plekje van speeksel van de laatste keer nu lang geleden dat hij ziek was en het aan de tafelpoot had gedaan.
moet vandaag op boodschappentocht maar heb niet veel goesting. kan zijn dat ventje een halve dag neemt, er is niemand anders in de buro, denk ik.
zijn eerste thuiswerkdag viel mee. maar zou toch liever hebben dat hij apart gaat zitten. ( nu was hij beneden aan het werk) want het telefonisch verkeer tussen de diensten daar heb ik geen zaken mee. Alle kerst & nieuwjaarskadootjes zijn binnen. mijn horloge van wish ook, maar die zijn wijzers vallen plat. het is nu tien voor 4. ga in 't stad als ik er eens geraak een goed horloge kopen zonder dat mijn arm groen en geel uitslaat en ik rode vlekken heb. laatste horloge kwam van de liedl.
denk dat ik de boel eerst goed ga laten genezen, en dan pas gaan kijken voor een mooi horloge met grote wijzerplaat. je hebt daar een site: vakantieveilingen, maar daar moet je eerst je rekeningnummer opgeven! was op een enquete site aan het meedoen om genoeg punten te halen om 3 billboards out of epping missouri aan te kopen, maar raak maar niet ingelogd. heb me dan maar uitgeschreven. mijn punten moeten ze dan maar doneren aan een kattenasiel. ( dat weten ze al: ik ben voor team Kat) Ventje heeft een middeleeuwese hoodie gevonden voor 15 euro bij wish. beter dan al die aparte stukken te kopen die je maar 1 keer aandoet. ( ik meerder keren als ventje weer tegendraads doet) moest er nog over nadenken.
vandaag ook via mijn pc de eindjaarsgerechten bestellen, je kon niet voor de twee datum op 1 pc bestellen.
Bobijntje: bedankt voor je kaartje. de postbode is er net mee gearirriveerd, samen met mijn arwen kleed en de sweater. cape denk ik is voor morgen/overmorgen. sweater beetje aan de dunne kant, kleed ook. hoop dan dat de cape dikker is anders bibber ik de tent uit.
zal denk ik ook nog naar veritas moeten gaan om dat kleed een beetje op te pimpen.
en na de boodschappen terug kaartjes maken.
zo, Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

clive

11 dec 2019, 09:52

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, neen hoor lag nimmer in mijn bedje, mijn GSM wekte mij om 06.30H :D .Haren zijn al gewassen en douche is genomen + boven is alles al gedaan.
En ja , je hebt gelijk, als je 4 voorschriften telefonisch moet doorgeven wordt dat teveel van het goede.

Muddy Maddy nog niet hier, misschien een beetje aan het uitslapen.

Wilde eend, het plaatje bovenaan is voor jou. De vogeltjes en de andere diertjes eten geven :) . Hoop dat de pijn middels kine nu wat beter is.

Anjelier, gaat het nog steeds beter met jouw papa ?

HVT, welke avonturen staan vandaag op jouw programma ?

Mammyretro, wens jullie een fijne dag.

MJ, nog altijd druk bezig ? En heb je al tijd gehad de kerstboom te zetten ?

De tuinman zou deze namiddag moeten komen, want het gaat droog zijn in de namiddag.
Dan is de tuin winterklaar. Manlief heeft daar echt geen tijd voor, krijgt nauwelijks het gras gemaaid.
En ik kan dat er onmogelijk bijnemen.

Zo, ga eens doordoen met het HH. Ga dan vandaag toch wel echt een extra taak doen, maar eerst de wasmachine instoppen en de vaatwasser leegmaken. Opruimen in de living heb ik gisteren voor het slapen gaan al gedaan, dus moet ik daar enkel stofzuigen.

Ik wens alle Seizoentjes een prettige woensdag en stuur jullie veel groetjes; Maak er een leuke dag van.

Helena van Troje

11 dec 2019, 12:54

Mijn avonturen voor vandaag?
Mijn voeten zijn gedaan.
De student is juist buiten.
Nu ga ik eten.
Deze namiddag beneden een dweiltje erdoor slagen.
De keuken plakt een beetje.
Vanavond sla, tomaatjes, wortel en gebakken aardappeltjes met kipfilet.
Vrijdag verwissel ik de grote kleinzoon voor de kleinste kleinzoon en zijn zusje.
Papa en mama moeten weggaan.
Om zeker te zijn dat de kindjes goed opgevangen zijn worden ze al dadelijk na school gebracht.
Ik zorg voor eten en slapen.
Dat gaat nog een groot avontuur worden, die twee!
Ze komen niet zo dikwijls en het is de eerste keer dat ze blijven slapen.
Wanneer ze zaterdag opgehaald worden dat weet ik ook niet.
Impliceert dat ik genoeg eten en drinken in huis moet hebben.
Geen film dus de vrijdag namiddag.
Voor de rest ben ik opgestaan met een ontstoken of verstuikte enkel.
Om een of andere reden is die dik en pijnlijk en blauw.
We wachten even af of het niet vanzelf geneest.

Het blijft hier grijs en triestig, ondanks dat wens ik iedereen een aangename dag toe.

anjelierken

11 dec 2019, 13:44

Hallo iedereen,

MM: wat je schrijft over de ziekenhuisbacterie is helemaal waar.Dezelfde uitleg hebben we gekregen van de spoedarts. Is eigenlijk niet gevaarlijk, enkel voor mensen met een zwak immumsysteem.
Gisternamiddag bij vader geweest, maar hij lag constant te slapen.Na 1,5 uur ben ik maar doorgegaan.Vandaag en morgen gaat zus.

Deze morgend de geboortelijst van nichtje bekeken en mijn " bestelling" :D gedaan.Heb dingen genomen die ze eerst nodig had.Ze kunnen die spulletjes zelf afhalen in de winkel.Is wel gemakkelijk.Zoon en schoondochter nemen geen geboortelijst, ja, die hebben alles al.Het begint te kort, halfweg januari is het zover :D .Tot hiertoe gaat alles prima, een veel betere zwangerschap dan de vorige.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

11 dec 2019, 16:37

Afbeelding

Goede bijna avond maar het is al bijna donker...
ik heb licht nodig... ben bij de apotheker geraakt
en alles in orde ik kan weer efkes verder met de pillen
ik heb graag vanalles in voorraad, dat is gemakkelijk :wink:

Helena, vannacht gesport en ergens tegen geshot :roll:
hopelijk is het spoedig beter.... voorzichtig zijn, al zeker
met 2 kindjes in huis, je weet wat te doen dan... :lol:

anjelier, het is weer om te slapen en je vader zal moe zijn
ik wil ook wel eens een slaapkuur doen, want van een winterslaap
daar komt weer niks van.... ik ben de laatste tijd ook altijd moe,
dat donker weer denk ik, 't zit ook in de gewrichten... :roll:

Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond en straks een goeie nacht...
'k ga eens in de vriezer kijken wat er te eten valt, :wink: groetjes en tot.....:)

Helena van Troje

11 dec 2019, 17:53

MM: Three bilboards enz... is een heel harde film.
Ik weet niet of jij dat graag zou gezien hebben.
Ik heb er toch nog een tijd mee in mijn hoofd gezeten.
Wel fantastische acteurs en actrices.

clive

11 dec 2019, 22:14

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Kom enkel nog langs jullie na een drukke dag nog even slaapwel te wensen.
Liefs en tot morgen.

Muddy Maddy

12 dec 2019, 06:33

Goede morgen seizoentjes,

weinig geslapen. Is volle maan vandaag. Zijn gisteren gaan boodschappen doen en zijn een gepensioneerde collega van ventje tegengekomen. Hij zag er goed uit, vergeleken bij 6 mnd terug.
Hebben ook online geshopt: damart en ons oudejaarsavond eten.
heb dus gisteren mijn arwenkleed ontvangen. ik zou stillettohielen nodig hebben om dat kleed niet op de grond te laten slepen. Vandaag of morgen komt de cape aan. hopelijk is die een beetje warmer dan het kleed zelf, al stond er winter op, het is toch ietsjes te fris. Cape is wol. Maar het kleed past. moet alleen nog de veters in de lusjes krijgen en heb daarvoor een fijne sluitspeld nodig. er ligt nog wel ergens ene in het schof van de buffetkast met opzetter.
Gimly is terug gaan slapen. had zich op de plaats van ventje neergelegd en mijn bakje voor de vierkantjes had hij omgegooid, dus alle vierkantjes terug opgeraapt van het kussen en terug in het bakje. anders moest ik de stofzuiger uithalen. Gimly is er quasi door. denk tegen maandag dat hij weer beter zal zijn. hij had diarree voor de bak, maar een deel was vast en een deeltje niet.
Moet (tip van een kattenpagina) daar dan 70° alcohol op deppen nadat ik het opgekuist heb. moest hij een parasiet hebben. Normaal zou het geen Giardia zijn want hij is 4 jaar geleden binnenste buiten gekeerd in het dierenhospitaal. ik denk eerder aan nu met de maanfase want we hebben geen haarbal gevonden, wel had hij plastiek gegeten ( Pica) ondanks onze voorzorgen had hij het uit het vuilnisbakje gevist en het lag helemaal onderaan, bovenop lagen de bakjes van mijn fruit.
Ook kan hij zich weer gespiegeld hebben, nu aan ventje die nerveus is vanwege die 2 dagen extra dat hij in de LoMa moet steken. En hij niet thuis is als ze de boiler komen onderhouden. ( hopelijk zijn ze het nu weer niet vergeten gelijk laatst)
van de damartjes moest ik nr 4 kopen zeiden ventje en zijn collega. ze hadden geen tweede in een ander kleur dus dan sokken gekocht. die gaan ook toekomen met de post.
vandaag heel de dag kaartjes maken want ik ben achter.
HVT: ik heb de film op play more gezien. hij is inderdaad best heftig. De casting van de acteurs is zeer goed gedaan. Soms kijk ik ook eens naar een film buiten mijn "genre". Of lees ik een boek dat niet past volgens mijn comfortzone. overlaatst prezen ze op een boekenpagina op fb een aan; zodra ik 4 alinea's gelezen had, wist ik al, dit is niet voor mij. ik doe ook niet mee aan de hype van de 7 zussen. Lise Split was ook mijn dada niet.
Hoe is het geweest met de kleinere logeetjes?
vanaf morgen moet ik mijn agenda en kalender goed in het oog houden of ik mis van dagen.
mijn nieuwe moet ik ook invullen en de data waarop de denervaties gedaan zijn. kwestie van te zien of de tijdsduur klopt. als ik een nieuwe nodig heb voor het jaar om is, moet ik dat uit eigen zak betalen. is het meer dan 1 jaar geleden dan komt de ziekenkas en DKV tussen. ( en dat is het jaar vanaf de denervatie, niet het jaar zelf)
En morgen is ventje laat thuis met die weekendwacht. anders ging zijn collega maandag de vlag gaan hijsen. Er zal waarschijnlijk morgen ook vlaggengroet zijn. Ventje moet alleen toezicht houden bij het middagmaal van de leerlingen. En die gaan 's avonds toch naar huis dus moet hij blijven tot de laatste weg is. dan alles afsluiten en werkgsm uit het wachtlokaal halen omdat hij dag&nacht bereikbaar moet zijn. Dus moeten we geen afspraken plannen.
Volgend jaar begint ventje zodra zijn vakantie gedaan is met 3 dagen thuiswerk.
Straks een redelijk grote afwas doen, want het was voetbal. we hebben rap ardeens gebraad met noedels naar binnen gespeeld.
vandaag gaan we spaghetti gaan eten. voor morgen is het kabeljauwhaasje. denk gepocheerd met aardappelnootjes.
Zo, ik ga dan eens kijken of ik het adventskado in hay- day vind op de tablet. Klondike op tablet is herbeginnen van 0, evenals de criminal cases. geeft niets, zo kan ik mijn score verhogen!
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

12 dec 2019, 09:03

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
na een natte nacht probeert de zon erdoor te komen
maar de kou moeten we erbij nemen het is bijna half december :roll:
veel beter kunnen we niet meer verwachten....
Eerst alvast Dank U aan de kaartesschrijfsters :lol: heel fijn...

M-M, jouw verhaal was weer de moeite waard :lol:
altijd fijn je te lezen...
Ik hoop dat ze nu de boiler komen onderhouden :)
Een fijne dag verder....

alle seizoentjes, ik ga geen namen noemen, sorry :oops:
ik wens jullie een aangename dag, ik ga douchen
Straks komt de voetenverzorgster en dan wil ik klaar zijn
ook met de huistaken, vanmiddag dan de boodschappen doen
morgen is het al terug vrijdag en dan weer het weekend...
Groetjes allen en tot.... :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 12 dec 2019, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

clive

12 dec 2019, 09:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, hoop dat jouw enkel snel betert.

Wilde eend, vond het gisteren een mooie dag zo zonder regen.

MJ, alles oké met jullie ?

Anjelier, fijn te lezen dat de zwangerschap goed verloopt, jullie kunnen al beginnen af te tellen.
Jouw papa zal gisteren erg moe geweest zijn, slapen is soms de beste medicatie.

Oma-C, ik heb ook altijd reserve medicatie in huis, geeft me een rustig gevoel. En nu zijn de voorschriften exact 3 maanden geldig, dus niet meer tot het einde van de 3° maand.

Muddy Maddy, online geshopt. Het enige vervelende is het wachten op het pakje en daarom probeer ik het zo weinig mogelijk te doen. Ik zou als ik jou was een Damarreke onder jouw kleedje aantrekken en hopen dat jouw cape wat warmer is. Goed te lezen dat Gimly aan de betere hand is. Mijn nieuwe agenda heb ik op een regenachtige zondag volledig in orde gemaakt. Vind dat een plezant werkje.

Gisteren is de tuinman dus gekomen en zolang het niet regent, mag Matice niet in de tuin. En wat doet het nu net niet, regenen natuurlijk. Gisteren is manlief voor zijn slaaptijd nog met hem gaan wandelen.
Maar toen ik deze ochtend om 06.30H opstond, was manlief al vertrokken naar zijn werk.
Heb Matice dan wakker gemaakt en heb een lange jas over mijn pyjama getrokken :oops: en ben zo met hem gaan wandelen. Het was nog donker. Heb dat thans niet zo graag, maar onze krullenbol moest wel zijn behoeften doen natuurlijk. Ga rond 11.00 h nog eens en dan hoop ik, ( sorry voor alle seizoentjes) dat het gaat regenen in de late namiddag.

Gisteren een serieuze extra taak gedaan. De waskamer met tegels , kasten, sanitairtoestanden volledig af- en uitgewassen, was nodig zag ik aan mijn sopje. En daarna nog de kasten in de garage afgewassen.
Mijn waskamer blinkt weer, ikke content. Wel nadien 2 pijnstillers moeten nemen.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken voor morgen en nog een machientje zijdewasjes die ik moet ophangen. Gisteren dan ook nog een kleine strijk gedaan.
Deze ochtend eerst de centjes voor de tuinman gestort, dat ik dat niet vergeet.

Gisteren 2 zeer mooie kaartjes uit de bus gehaald, met dank aan Oma-c en wilde eend. Hangen al op mijn nieuw kaartenlint te schitteren.

Zo, ik wens iedereen een mooie dag. Liefs en een warme knuffel.

wilde eend 2

12 dec 2019, 10:50

Dag seizoentjes allemaal,
Hier heeft het gisteren ferm geregend tot 'smiddags ...
Namiddag hadden we kerstdiner van Okra , was zeer gezellig ,lekker en mooi opgediend .
S'avond s in Diest naar de voorstelling " Hommage a Brel " geweest . Filip Jordens zingt Brel en die doet dat zo goed dat je gelooft dat de echte Brel er staat . Prachtig !!!
Vandaag ben ik dus geen sikkepit waard .... :oops: :oops: :oops: Ga nochtans nog verder nieuwjaarswensen schrijven en een en ander in HH doen (of dat zou toch moeten .......) :oops: :oops:
Nu is het hier zonnig en weinig wind , heel mooi weer dus ...
Clive : de regen is voor vanavond besteld, :wink: :wink: maar komt bij jullie miscchien iets eerder ... , ?
Groetjes aan iedereen en tot ......

Helena van Troje

12 dec 2019, 10:59

Goede voormiddag,

MM die logeetjes zijn voor vrijdag.
Dan verwissel ik de grote voor twee kleintjes.
Ze hebben spinaziepuré met worst besteld.
U vraagt, wij draaien.
Lise Spit is ook niet aan mij besteed.
De zeven zussen ook niet.

Als ik de was ging ophangen verscheen ineens uit het niets de passeerpoes.
Binnen de kortste keren wou ze in mijn volle wasmand kruipen.
Ik heb ze er resoluut uitgezet.
Geen avance, ze zat er rapper terug in, dan ik haar eruit had gezet.
Na een resoluut "Neen!" is ze toch afgedropen.
Mijn vod om de draad af te kuisen was bevroren.
Ze was van de draad gevallen in het gras.

Vandaag dan maar proberen de beneden een dweilke te geven.
Gisteren ging nogal moeilijk al pikkelend.
Nu geen pijn meer, maar wel nog dik.
Raar onderdeel van mijn lichaam.
Het is wel de enkel die ooit gebroken is zonder dat ze dat gezien hadden.

Dinsdag had ik op aangeven van de student erwtjes en worteltjes met kaassaus en spekjes gemaakt met volkorenpasta erbij. Was best lekker.
Vandaag alleen voor mij koken. Dat wordt pens met appelmoes en een boterham.

Buiten hier een daar een sluierwolkje is de lucht helemaal blauw en schijnt de zon!
Amuseer jullie de rest van de dag nog.

Helena van Troje

12 dec 2019, 11:26

Madame of mijnheer Poes heeft zich geïnstalleerd in, jawel het poezenzeteltje, waar generaties poezen bij ons moeder thuis en hier bij mij gaan in liggen...Toch wel straf!. Ze zoekt nog niet direct weg te gaan, want ze heeft zich uitgebreid getoiletteerd.
Ze heeft eerst het voetenbankje geprobeerd, maar de zetel is toch beter hoor!