NACHTUILTJES (1)2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

12 mar 2020, 19:03

Alle uiltjes een goede nacht en slaapwel.... :)

Goed dat er op veel plaatsten een verbod komt tegen bezoeken
mensen kunnen alleen maar de (oudere)gezonden nog besmetten
en dat is veel erger... doen wat we moeten doen en rustig blijven...
meer kunnen we niet doen... en niet teveel onder de mensen komen
en afwachten...
Slaap lekker straks en tot later... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Michelly

12 mar 2020, 23:30

Jongens wat is er toch maar loos in de wereld! Een van deze dagen komen ze ons opsluiten in onze woning. Mensen gedragen zich alsof het oorlog is en plunderen de winkelrekken! En wat vinden de media het fijn om de paniek nog een beetje aan te zwengelen. Ik ben een dubbele risicopatiënt want: een heel stuk ouder dan zestig en kankerpatiënt. Mag me dus nergens meer vertonen en moet me terugtrekken in eenzame opsluiting! Ik ga geen gekke dingen doen en ben best voorzichtig maar ga mijn dagen echt niet doorbrengen in eenzame opsluiting. Ik hoop dat de meeste mensen hun gezond verstand gebruiken en hun leven niet stopzetten door deze hysterie! Fijne avond nog en een weldoende nacht.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Bekske

13 mar 2020, 07:44

Afbeelding

corry

13 mar 2020, 09:33

We zijn zoals kudde dieren, onze afstamming zal er iets mee te maken hebben.
Heb altijd voorraad in huis, zal me ook niet laten verleiden tot hamsteren.
Toch vraag ik onze dochter niet wekelijks op bezoek te komen, door haar beroep komt ze met veel mensen in aanraking. Zelf ga ik boodschappen doen, meest op de rustige momenten, een gewoonte tijdens de vakantie en nu ook.

Een koffie gaan drinken, een hapje eten, het zal wennen worden.

Mijn vrijwilligerswerk ligt ook plat, heb met de bewoners te doen, vele begrijpen niet wat hen overkomt.

Het beste ervan maken en hoofd koel houden.

Dokter komt, Stafke zijn bloeddruk maakt sprongen, zijn hartritme is onregelmatig, en mijn bloeddruk vliegt de hoogte in. Hoe zou dat komen ? 😏

Lieve mensen hou die beestjes buiten, het zijn ouderen en zeker de zwakste welke moeten gevrijwaard blijven 🤞 VELE VAN ONS DUS
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

13 mar 2020, 11:05

Ik was vanmorgen in onze Carrefour, lang geleden dat er daar zoveel klanten volle karren vulden! Ik heb mijn gewone aankopen gedaan, ben niet van plan te hamsteren, ik kan daar toch altijd nog terecht, zal wel verwittigd worden zeker als ook die moet sluiten!
Ik heb wel te doen met alle inrichters van sportactiviteiten die al hun voorbereidingen te niet zien gaan, met winkels, cafés, restaurants enz die hun deuren moeten sluiten in 't weekend en zo zonder inkomen blijven!
Erg ook die vrees die vooral bij ons ouderen opduikt.
Ik hou me wel aan de regels maar vind het zo'n vreselijk virus dat zo onverwacht toeslaat, dat zo fataal is, geen wonder dat die corona zoveel paniek zaait!
Maar net nu nodigt de zon ons naar buiten na al dat somber weer is dat toch een verademing!
Ik heb zo mijn best gedaan om dinsdag door de regen naar de Roeselaarse markt te trekken om verse vis te kopen. Nu komen mijn oudste kleindochter en haar lief niet zondag: geen voetbal en ze willen memée zeker niet aansteken dus vispan is voor later!
Vele agenda's zullen schrappingen ondergaan maar erger is het voor de vele mensen die er schade zullen van ondervinden!

Niet teveel piekeren, denken aan mijn te hoge bloeddruk en...heel rustig voortdoen!
Ivette

meme-rietje

13 mar 2020, 12:14

goeie vrijdag iedereen
heb zojuist mijn wekelijkse boodschappen gedaan
toen ik toekwam was er geen enkel winkelkarretje meer
heb moeten wachten tot er weer een vrij was
heb toch aardappelen mee surplus en katte korrels
maar verder alles normaal gekocht
ben toen naar mijn beenhouwer gegaan
en toch een beetje vlees gekocht voor in den diepvries
ik moet niet naar de gastjes vandaag
omdat van de universiteit uit bevolen is dat diegene die thuis kan werken
dat moeten doen dus F. is thuis
volgende week was het verjaardagsfeestje voor de twins
V. heeft het ook afgelast en met de schoolvriendjes ook
en dat vond Aiko niet fijn
tja we kunnen niet verder of luisteren hé

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

13 mar 2020, 13:22

Goeie vrijdag...

of nee die komt pas over enkele weken zeker :?: :idea:

Net als de meesten ben ik vandaag ook mijn gewone aankopen gaan doen.
Druk druk druk... en niets dan volle karren :roll:
'k begrijp het niet goed dat hamsteren, de voedingswinkels blijven toch gewoon open.
Ik heb trouwens altijd voorraad van zowat alles voor 2 weken in huis, daarvoor is de diepvries en de voorraadkast toch.

Vanaf morgen gaat de bib ook dicht, ik kan weg maar W gaat zich deze namiddag toch nog gaan bevoorraden want onze fietsuitstappen voor volgende week zijn ook al afgelast, de kaarting gaat niet door, geen voetbal of koers om naar te kijken.
Met goed weer doen we dan maar een toertje op onszelf, helaas zonder drankstop onderweg of 't zal moeten uit de bidon zijn :wink:

Nu : tijd voor de kine

Menu : gyros met rijst
Oud maar niet Out

Oma-C

13 mar 2020, 14:52

Goede middag alle uiltjes, :)
Wie zijn toch al die gekke mensen die
net luisteren naar wat gezegd wordt en de
winkels gaan leegplunderen :oops: :roll: :roll:
Dat is nergens voor nodig... maar ja en spreekt van
"het mensdom" hé... met hun gek gedoe...
Voeding zal beschikbaar blijven...., ze kunnen beter
voor hun gezondheid de voorzorgen naleven :roll: :oops:
Als alles stilvalt gaan we boeken lezen en puzzelen zeker :lol: :lol:
Fijne dag allen.... en straks een fijn weekend :)

Bekske

14 mar 2020, 08:40

Afbeelding

Ritavdm

14 mar 2020, 09:22

Goeiemorgen

De zon is er
we hebben geen afspraken
rustig kranten lezen
uitgebreid koken en eten : lamskroontje met verse boontjes en krieltjes en nog ergens een dessertje :?:
kerkhofbezoek, we mogen niet bij de nog levenden dan gaan we de doden nog maar eens een bezoekje en een bloemetje brengen
wandelen

en voor we het beseffen is het avond :mrgreen:
Oud maar niet Out

meme-rietje

14 mar 2020, 09:54

goeie morgen allemaal
het zonneke schijnt
ik ga straks eens naar het wandelpad met Quickie
het is stil in de straat
zou dat door dat virus zijn ?
deze middag hutsepot met hoofdvlees
jullie zeggen daar waarschijnlijk iets anders tegen "hoofdvlees"

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Assa

14 mar 2020, 10:05

Goede morgen, en een fijn weekend

Afbeelding

meme- rietje, wij zeggen daar kip-kap tegen, ik eet het niet ben er vies van
wie weet wat malen ze daarin, afval en veel vet

Wens aan iedereen een fijne zonnige dag assa
Groetjes van assa

Ivette

14 mar 2020, 10:36

lekker meme-rietje, eet ik ook graag.
Voor de liefhebbers:
20:15 op ARD grote show met Florian Silbereisen, hulde aan Marie Rose bij haar afscheid
Die große Schlager-Überraschung zum Abschied!
Wel treden de artiesten op die er gewoonlijk bij zijn als Roland Kaiser, Howard Carpendale
Semino Rossi enz. In deze triestige tijd wilde ik het toch laten weten!

Gisteren liep ik hier weer dronken rond, toen ik mijn bloeddruk mat was het weer meer dan 18. Het was al 18u en ik belde de huisarts , ik mocht direct op bezoek.
Toen ik mijn fiets uit de garage achteraan gehaald had en vooraan reed, was Christa daar juist: fiets geparkeerd en mee in haar auto naar de dokter. Daar was mijn bloeddruk ook zo hoog en ik mocht bij onze apotheker een medicament halen dat ik 's morgens en 's avonds na het eten mocht nemen. Vanmorgen meet ik (gelukkig) eerst mijn bloeddruk die was maar 103, dus heb ik die nieuwe pil niet genomen!
Dan had ik vorige week nog zo'n zwaar, pijnlijk onderzoek in de kliniek maar ik geraak niet verder!

Onze Bib is ook gesloten en dat komt allemaal zo onverwacht, zo vlug!
Alhoewel, dat zijn allemaal maar luxeproblemen, vooral als we dat virus niet krijgen zijn we heel gelukkige mensen die zeer tevreden moeten zijn met ons leventje!
Laatst gewijzigd door Ivette op 14 mar 2020, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivette

Oma-C

14 mar 2020, 10:53

Michelly schreef:
12 mar 2020, 23:30
Jongens wat is er toch maar loos in de wereld! Een van deze dagen komen ze ons opsluiten in onze woning. Mensen gedragen zich alsof het oorlog is en plunderen de winkelrekken! En wat vinden de media het fijn om de paniek nog een beetje aan te zwengelen. Ik ben een dubbele risicopatiënt want: een heel stuk ouder dan zestig en kankerpatiënt. Mag me dus nergens meer vertonen en moet me terugtrekken in eenzame opsluiting! Ik ga geen gekke dingen doen en ben best voorzichtig maar ga mijn dagen echt niet doorbrengen in eenzame opsluiting. Ik hoop dat de meeste mensen hun gezond verstand gebruiken en hun leven niet stopzetten door deze hysterie!
Michelly
Dag Michelly, ik heb jouw berichtje pas gelezen :wink:
ja de mensen luisteren niet altijd goed naar wat gezegd of geschreven wordt
en dan beginnen ze te hamsteren alsof de oorlog uitgebroken is... :oops:
Niemand moet binnen blijven en voeding en de hoogst nodige dingen zulle we altijd
vinden in de winkels want die gaan niet dicht...
Als iedereen voorzichtig is en niet bij elkaar gaat kruipen dan zal het wel voorbij gaan
we moeten even geduld hebben en doen wat moet...ik denk dat het niet zo moeilijk is... :roll:
Ik wens je sterkte en goede moed dat alles van miserie aan jouw deurtje voorbijgaat
Je hebt jouw deel al gehad..... een aangenaam weekend...

corry

14 mar 2020, 11:58

Wij noemen het frut of preskop, eet liever cornedbeef met wortelstamppot heel lekker.

Het is hier stilletjes, blijf dicht bij huis, straks een wandeling rond het park.

Niet veel te melden, gelukkig maar !

Groeten en hou het veilig.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.