In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

25 feb 2021, 12:30

Hallo iedereen,

Mammyretro: geniet van je bezoek vandaag.

Clive: met de ukjes alles oké, ukkemeisje 2 kan bijna lopen, ze heeft nog een beetje schrik.
Als ik was op 60° , giet ik altijd een beetje azijn in het vakje voor de wasverzachter.Azijn neemt de laatste restjes waspoeder weg.

MM: niet leuk dat jullie altijd als laatsten het nieuws horen.Maar denk dat dat bij vele families gebeurt.Hier ook eigenlijk.Wat de kinderen van manlief zijn broer en zus doen, weten wij ook niet.Zijn die al afgestudeerd? Werken ze al?Niet dat we ruzie hebben, maar we zien elkaar heel weinig.Heel soms bellen ze eens, als er iets is.
Met de dochter van mijn zus , ben ik wel close, die stuurt regelmatig foto's of berichtjes van haar kindje.Nichtje is ook wel een heel sociaal iemand, dat scheelt ook.

Gisteravond iets heel lekker gegeten en ook vlug klaar.
Schijfjes champignons aan bakken, daarbij gehalveerde kerstomaten, even laten meestoven.Ondertussen capellini of spaghetti koken.Een roux maken, aanlengen met een beetje melk, laten koken.Dan zure room onder roeren, niet meer laten koken! De groentjes onderroeren alsook ev.peterselie en bieslook en zalmsnippers.Deze saus over de deegwaren gieten.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

25 feb 2021, 15:16

Afbeelding

Goede middag alle seizoentjes,
tijd voor m'n kopje thee na de
middagwandeling 't was rustig op straat
en ongeveer 14° uit de wind zalig maar
verder een koele wind :roll: :oops:

Morgenvroeg bloedafname voor controle
en medicatie laten voorschrijven dan langs de
apotheek naar huis en dan zit mijn wanteling erop
dan heb ik ongeveer een uur en een kwartier gestapt

anjelierken ik gebruik ook azijn in plaats van wasverzachter

M-M ik heb ook geen familiecontact meer, ik heb
nog lang kaartjes geschreven, maar geen reactie, geen ruzie
maar ze maken geen tijd meer voor contact
ze zitten allemaal uitgezaaid over de hele wereld
dus heb ik er zelf de blok opgelegd, en ik mis het niet :roll:
't was hun keuze...en er zijn andere dingen om wakker van te liggen :oops:

Een fijne dag verder en tot morgen nadat ik van de dokter terug ben :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

granny M

25 feb 2021, 16:08

Ik denk, dat de verkoop van azijn/biotex e.d. deze week de hoogte is ingegaan na de tips van Bekske !
Heb mijn brievenbus vanmorgen ook eens aangepakt , die is als nieuw weer. Top-tip ; Bekske.
Buurvrouwtje ook al driftig in de weer (hoge drukreiniger van man niet goed genoeg) en bij de Delh. deze morgen de tip ook al doorgegeven aan iemand die vroeg waarom ik toch 4 flessen azijn tegelijk pakte .(.hamsteren? :D )
En ja hoor, die nam er ook meteen vijf mee + biotex, ook voor haar moeder. Ze zullen wel aan de kassa gedacht hebben ...
En ik herinner me, dat ik vroeger ook azijn gebruikte als wasverzachter voor de luierwas, toen waren pampers nog maar pas in opgang.
Kleinzoon wordt om 16.28 uur vandaag 16 jaar, ik zag het uur net op het geboortekaartje van hem. Wat is de tijd voorbijgevlogen , het lijkt nog maar pas geleden. Feestje geven voor de vriendjes/vriendinnetjes zit er niet in, maar hij krijgt het zeker dubbel en dwars als het weer mag. Morgenavond gaat hij met de 3 vaste een hamburger eten buiten op bankjes( elke vrijdagavond ) daar kijken ze een hele week naar uit.
Dames allemaal, tot de volgende !

Bekske

26 feb 2021, 06:24

Afbeelding
ik gebruik al jaren azijn bij de was .Ik giet azijn op de was voordat ik de machine start .Van doen heb ik geen elektriek meer in mijn kleding .En ook ondervonden dat de was sneller droogt en niet zo rimpel .Ik gebruik azijn voor zoveel dingen afijn ja ieder heeft zijn manier om te werken .groetje ps het heeft geregend hier alles is nat buiten ja ik ben al in de tuin geweest

Muddy Maddy

26 feb 2021, 07:33

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben maar opgestaan want ik kon niet meer slapen. Piekermolen. Er was wèl iemand content dat ik op was: Poes want hij had honger. er lag weer een leeg pakje zakjes op de tafel. Ventje is toch echt een sloddervos. ( zijn buro op 't werk: piekfijn, maar hier....)
Ventje is ondertussen ook opgestaan, moet straks naar Brugge rijden om papieren. Iedereen op het werk heeft er de mond van vol wat Ventjes opvolger gedaan heeft en niet in het minst de commandant die er zoveel voor gedaan heeft, die vent is er het hart van in. Hoe zou je zelf zijn?
het ziekenfonds heeft het geld gestort en nu moet ik dat verder storten op de rekening van de kinè.
vandaag zouden we skreifilet eten vanavond.
volgende maand gaan we een grotere bestelling vis laten leveren. onder andere Tongen, wulken en kreukels. die zijn echter wel per kilo want dat is maar een klein schelpdiertje.
het ABL gaat ons weer op kosten jagen. stoffen mondmaskers zijn niet langer toegelaten. ( hun regelmentaire ook tot er uitsluitsel is. en dat kan nog lang duren. :? )
Gisteren had ventje frietjes mee omdat hij stoofvlees gegeten heeft en ik heb veel frietjes naar binnen gespeeld met het gekende gevolg. mijn maag van slag. mijn kipfingers en fricandel ( alias curryworst) heb ik laten koud worden en dat warm ik dan op in de oven. je zou versteld staan van de hoeveelheid vet die er dan nog uitkomt! Ik had een kaartje voor Sandro gemaakt om hem te bedanken. ze vonden dat Tof van mij. ( toch ten minste 2 mensen die mij Tof vinden buiten de familie :roll: )
Ik heb gisteren met Suus contact opgenomen en die vind het vals wat de familie gedaan heeft. Sporen die niet of zo vroeg ze. Tsja, als ze de elementaire beleefdheid en ettiquette aan hun laars of stilletto's hangen dan zijn ze bij mij gebuisd. dan gaan ze ( inserteer vloek) heel veel moeite moeten doen om mijn vertouwen terug te winnen want die is zoek.
Gisteren was het de sterfdag van mijn papa en ik heb traantjes gelaten. mijn emoties zijn ook in de war door de volle maan.(98%) ik heb de moonapp op mijn telefoon want aan die cyclus kan ik me houden als Gimly weer haarballen heeft en dat is bijna altijd met nieuwe maan. je kan er dus de kalender op gelijk zetten. Morgen is ze voor 100% vol. opgepast voor de Weerwolven. ( :P )
Vampieren zal je niet zien denk ik. ( was een aflevering van csi over vampieren en weervolven vandaar) Ventje vind Lycans sympatieker. ( film Underworld)
Het is al licht buiten en ons Mies zou nu een toertje van haar territorium zijn gaan doen. Onze tuin, die van de buurvrouw met kat en de tuin met het tuinhuisje: ze was ook de baas over de kat van buurvrouw Jill. de andere kant Kathy & Mel tuinierden veel en er moet daar een incident gebeurd zijn want toen haar oppas met haar aan het knuffelen was, kwam die Kathy binnen ( deur stond op een kier) en Mies was Roef naar boven. Dat vond haar oppas maar vreemd. Wij niet in het kader van latere gebeurtenissen in engeland.
Gimly is zijn ochtendutje gaan doen. hij weet dat ventje aan het werk is en dan gaat hij hem niet achtervolgen. anders wel.
Gisteren geen boerderij gedaan. geen fut.
Ik hoop nu dat ik vandaag mijn sims hun taak kan laten voltooien. en in criminal case ben ik dichter bij de dader van de moord in Ivywood. geen wonder als je alle seizoenen van Csi in huis hebt.
Fijne dag seizoentjes, veel sterkte aan wie het nodig heeft en keep safe!
Cats Rule!

clive

26 feb 2021, 09:42

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, veel succes met de controle van jouw bloed. Rust je maar wat als je thuiskomt van de wandeling naar en van de dokter.

Anjelier, Ukkemeisje 2 begint al te stappen. De tijd vliegt. En weer zo'n lekker recept, jij bent toch wel een echte keukenprinses.

Granny M, wens kleinzoon een late gelukkige verjaardag van mij. 16 worden is echt wel een mijlpaal. En dat hij zich vanavond mag amuseren met zijn vaste vrienden.

Bekske, alweer zo'n mooi plaatje.

Muddy Maddy, piekermolentje niet afgezet deze nacht. En vandaag de kine betalen, dat zijn altijd hoge bedragen vind ik alhoewel ik 60 beurten mag hebben. Skreifilet heb ik moeten opzoeken :oops:. Dat is een soort kabeljauw las ik. Hoop dat je meer fut hebt dan gisteren.

Zo, ik was vroeg op deze ochtend. Ga nu doordoen aan het HH zodat deze namiddag er alles weer spic en span bijligt. En tot mijn grote vreugde heeft Matice weer zijn ontbijt volledig op. Met zijn tapas erin, eet hij vlugger en veel beter. Hij is dan ook nog een kieskeurige eter.

Voilà, ik wens iedereen een mooie vrijdag. Liefs en een knuffel voor elk van jullie.

Helena van Troje

26 feb 2021, 09:46

Goede morgen.
Om half zeven klaar wakker.
Nog eventjes blijven soezen en dan maar opgestaan.
Seffens boodschappenlijstje maken voor jongste.

Over maan gesproken: jongste kleinzoon had dus een sterrenkijker gekregen voor zijn nieuwjaar.
In de week was het helder weer en hebben ze zelfs mooie foto's van de maan kunnen maken!
Stel je voor! Wat tegenwoordig allemaal mogelijk is.
Waar jongetjes van negen, bijna tien zoal allemaal interesse in hebben.
En hun papa even goed denk ik. :D

De zon heeft goesting om te schijnen.

Ik denk dat ik het terras van zijn winterjasje ga bevrijden.
Kan ik stelselmatig de klinkers en de paadjes gaan ontmossen voor zolang dat duurt.

Prettige allen!

anjelierken

26 feb 2021, 11:38

Hallo iedereen,

Bekske: gebruik je azijn ook bij de bonte was? Ik enkel op 60° ( de witte was).Ik denk altijd dat azijn de kleuren zou kunnen verbleken bij de bonte was( misschien is dat een verkeerd idee?)

Gisteren de veranda onder handen genomen, de planten die er niet goed meer uitzagen liggen op de composthoop.Van zodra de verandadeur opengaat , springt Spaanse woef in de zetel.Deze morgend heeft hij er ook al ingelegen, nu terug in de woonkamer.Hij zal het te warm gehad hebben met de zon op hem.

Manlief heeft een wandeling uitgestippeld, straks zijn we weg.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

26 feb 2021, 13:57

ik gebruik bij iedere was azijn zet de kleuren vast en frist de kleuren op .Dat doe ik al meer dan 15 jaar zo Vele hebben een vreemd gedachte over azijn .Maar azijn is een goed middel om iets te ontsmetten ook .Ik gebruik geen produkt voor mijn wc .Ik maak dat proper met azijn en een beetje alles reiniger .Weet je als je javel gebruik dat honden dan op die plaats hun behoefte doen .Voor katten weg te houden zet in de tuin citroen planten .Of vul potjes die je sluit maar in deksel gaatjes maken met azijn dat houd ook katten weg .Dat doet een buur hier verderop .Die heeft veel citroenplanten nu gezet .Ik heb geen last van katten door mijn dieren .Afijn ja ik laat het gewoon maar weten dus ik gebruik azijn voor zoveel dingen .Geniet van jullie dag groetje

Helena van Troje

26 feb 2021, 14:07

Van oma-C heb ik al veel bijgeleerd in het huishouden, maar van Bekske gaan we ook nog veel leren, denk ik.

Oma-C

26 feb 2021, 14:13

Afbeelding

Goede middag alle seizoentjes :wink:
voor niks naar de dokter geweest,
nergens een 'aanprikbare' ader te vinden
maar hij heeft wel veel gaatjes gemaakt :roll: :oops:
moet bij gelegenheid nog maar eens teruggaan :roll:
hij gaat nu voort op de laatste uitslag en die was goed
Ik had vanmorgen nog tegen iemand gezegd dat ik
bij deze arts nog nooit blauwe plekken had, nu sta ik vol :lol:
maar dat trekt wel weer weg...ik heb mijn medicatie
voorgeschreven gekregen dat had ik nodig, dus niet helemaal
voor noppes weggeweest :roll: :oops:

Het was goed buiten alleen een koude wind als je wind
tegen had, maar in de zon en uit de wind was het heerlijk,

Ik kon tegen 11u30 eindelijk ontbijten, en een goeie tas
koffie drinken...toen ik thuis kwam....daar was ik wel aan toe :oops:
onder het nieuws van 13u wat gerust en dan hier even komen kijken...
Alles terug oké zie ik, goed zo... hou het safe en gezond

gisteren heeft het hier tegen de avond geregend
en vanmorgen lag alles nog nat :oops:
Nu is alles opgedroogd, ik al mijn beddengoed aftrekken
dat gaat in de wasmachine om morgen te draaien

Ja Helena men is nooit te oud om te leren,
ik ben ook dankbaar voor elke tip :lol:

Geniet van de mooie dag, en tot later :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

granny M

26 feb 2021, 20:08

Oei, Oma-C :Het is wel te hopen, dat als je iets drinkt het nu niet aan alle gaatjes er uit komt.... Grapje hoor, maar het is wel vervelend natuurlijk. Volgende keer - betere keer.
Vanmiddag bij de doe-het-zelf nieuwe bankirai-tegels gehaald voor mijn kleine koerke van achteren in de tuin. Die lagen er al jaren en waren aan vernieuwing toe.
Ook iets wat ik vorig jaar al van plan was en toeval bestaat niet, toen ik terug thuiskwam , stond de buurman net klaar om naar het containerpark te gaan, heeft de oude voor mij er uit gehaald, meegenomen en de nieuwe al achterin gereed gezet. De klinkertjes ertussen zijn voor driekwart proper, maar de rug begon van deeg te protesteren. Eens verstandig geweest en gestopt.
En dan moet ik er eerst nog nieuw worteldoek onder leggen, heb ik nog staan. Iets voor morgen misschien.
Bij HvT alles gegaan op het terras ? Toch leuk als je voor en na ziet hè ?
Fijn w.e. voor jullie allemaal, lekker wandelen-fietsen-of uit de wind even buiten zitten !

Bekske

27 feb 2021, 06:21

Afbeelding

Afbeelding

clive

27 feb 2021, 09:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, dank je wel voor het mooie plaatje en de mooie tekst.

Oma-C, arme jij. Vind het echt erg dat ze geen prikbare ader hebben gevonden. Volgende keer hoop ik echt dat het van de eerste keer lukt.

Granny M, jij hebt lieve buren en vice versa :D .

Ben een beetje aan het genieten van een cappuccino . Zit wel nog in pyjama :oops: . Maar heb de 2 benedenverdiepingen al gestofzuigd. Speelgoed van Matice had ik gisteren voor het slapen gaan, in zijn speelgoedboxen gedaan, maar dat ligt hier al weer overal verspreid. Want hij is druk aan het spelen. Straks zijn ontbijt geven.

Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Oma-C

27 feb 2021, 09:36

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen alle seizoentjes :wink:
Een mistige morgen hopelijk als de zon
erdoor kan branden dat we weer een
mooie dag krijgen net als gisteren :)

ja clive maar deze dokter stopt na 3 pogingen
mijn vorige dokter bleef proberen, soms 15-16 keer
maar dan lukte het wel, goed dat ik niet bang ben
van prikjes :oops: maar ik kan het ook niet helpen :roll:

Nee granny M ik heb zoals elke dag nog genoeg