In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

07 jun 2021, 07:48

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren kip aan het spit gegeten maar jammer genoeg niet buiten. Vanavond ga ik voor mijn maandelijkse behandeling naar Frank en zal als we de parking verlaten moeder bellen en zeggen dat ik in de buurt ben en of ze wil dat ik langs kom. maar als ze kuren krijgt, heft ik mijn kont op en ga weg. Vandaag zouden we naar de nieuwe broodjeszaak willen gaan en er op het terrasje een kopje koffie drinken en dan belegde broodjes meenemen. Zo hebben we dan ook gegeten en als we 's avonds moe thuis komen dan ligt er nog een stuk kaas in de frigo.
ik heb al hoef ik maar vanavond naar haar te bellen nu al zenuwen.
Gimly stond als ik naar beneden kwam al aan zijn teljoor. moest een nieuwe hebben en liefst met vers vleesje. ventje had weer a la sloddervos de lege verpakkingen laten rondslingeren. op zijn buro was alles piekko bello en thuis, amai. hij zal serieus een tandje bij moeten steken om dat hier "toonzaal" achtig te laten lijken. Maar het is nog zo erg niet zoals in die programa's over mensen die hun huis vol rommel steken en nooit iets weggooien. Overbuurman heeft gedaan met werken en nu mag de nieuwe wagen buiten pronken.
Overbuurvrouw zal straks wel heen en weer rijden want het brood van onze bakkers vind ze niet lekker dus rijdt ze naar een verre bakker. en dan gaat ze bij rommelare boodschappen gaan doen of in de carref. voor de prentjes die zoon spaart.
de laatste tijd was ze veel in de carref. te vinden zei ventje en ik denk dat hun oude auto op zijn laatste wielen reed. Toen wij hier kwamen wonen hadden ze nog maar pas die auto en overbuurman was duidelijk niet gewoon om te parkeren. we hebben nogal gelachen. vroeger reden ze met een scooter overal naartoe tot zelfs de wasserette want toen had ze nog geen wasmachine.
ventje heeft sodakristallen nodig. hij heeft de laatste gebruikt om het matje onder in de oven proper te maken. het rek mag ook eens een beurt krijgen.
heb nog wat van mijn slaatje over dus ik zal wel geen honger krijgen vanavond. alhoewel zo'n behandeling kruipt in je kleren. het doet alleszins geen deugd al dat geduw en gepor. maar zoals de liberalen zeggen: het is voor uw eigen goed. wees dus een schone liberaal.
Ze lieten weer Mr Van Grieken in het nieuws niet uitpraten en daar heb ik een hekel aan. anderen onderbreken ze niet maar hem? hola pola! had echt zin om een mail naar vtm te schrijven als den danny dat nog 1 keer doet dat hij een slagroomtaart in zijn gezicht krijgt. ( zonde van de slagroom)
Gimly is hier aan het zeuren om eten. niet moeilijk, heel zijn bord was leeg. nu ook dit mooi opeten voor mammie en hij is een flinke jongen. nu hopen dat hij vanavond braaf is en dat hij het niet weer naast of voor de bak doet want wij zijn weer ( lang) weg. hij heeft altijd een tikje verlatingsangst gehad dus moest ik tegen hem zeggen waar ik naartoe ging en hoe lang ik ongeveer wegbleef!
Ventje gaat dan ook moeten doen. de RD's hebben gewonnen, maar hier in de straat hangt geen enkele vlag uit, behalve die van Joyce en dat is een regenboogvlag. iedereen mag het weten.
Ze stond ook met foto in de krant toen dat regenboog zebrapad onthuld werd.
Stond gisteren een "klacht" op fb dat de horloge niet werkt in de bloementuin. wat wil je? zijn zijn er aan het werken en het is nog geen weer geweest om bloemen te planten. ook de bakken op de visserskaai staan er leeg bij. ja, maar daar zijn ze aan het werken. Proxymuis heeft het voetpad open gebroken. en dan gaat dat weer dicht tot er een andere firma dat weer moet opensmijten voor andere werken. ik heb nooit iets anders geweten. De PTT van vroeger: putje graven, tentje zetten , tukske doen.
Er gaat hier een kleine met veel tegengoesting naar de vooropvang. hij slentert er naartoe.
Gisteren was het hier gordijnenalarm. Er was waarschijnlijk bezoek en de kinderen moesten gezocht worden. dat doen die mannen niet. die zitten te lurken aan hun waterpijp. en koffie te drinken waar je het lepeltje in recht kan zetten of mierzoete thee.
Gisteren in de engelse versie van steenrijk-straatarm waren het pakistanen die eens hard gewerkt hadden. meestal zijn het de indiërs. maar die twee kunnen elkaar niet uitstaan. de kleindochter van meneer Patel wilde niet met de bus naar school omdat ze bang was een pakistaanse chauffeur te hebben, dus moest mijn buurvrouw Jill haar naar school voeren. te zot voor woorden zei Jill.
Haar vader zat in de autobizz en verkocht Mercedessen. vriendelijke mensen. Meneer Patel heeft mij eens van een bepaalde dip laten proeven op basis van yoghurt. maar het recept wilde hij niet geven want het zat al lang in de familie en werd doorgegeven van vader op zoon of van moeder op dochter. Dat was op de eerste straat bbq ter ere van de queen haar verjaardag.
Ik moet straks een kaartje gaan bussen. moet nog eens naar de webwinkel van Sunitha om er plakponsjes te kopen en nieuwe themaboeken. Gisteren ging dat een beetje moeilijk want mijn duimnagel is te kort afgeknipt. en ventje bijt op zijn nagels. hij heeft het 1 keer op mijn vraag 14 dagen volgehouden.
Zo, ik ga mijn morgentaken doen. de sims aan het werk zetten, zoeken naar de aanzetter van de moord en de boerderij. nog altijd geen kip gevangen en de viswinkel vind ik ook niet.
maar we hebben een hoefijzer in de derby. mijn boot heb ik zonder aubergines moeten laten wegvaren.
Fijne dag seizoentjes en geniet van de zon als ze schijnt. keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

07 jun 2021, 08:50

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Een stralende zon al van vroeg in de morgen
een beetje wind maar dat doet deugd :)
Straks komt de chauffageman de gasbrander kuisen
2jaarlijks verplicht onderhoud, ...
als ik wacht tot tegen de winter dan is het druk
en nu kon hij vandaag al komen, gedaan is gedaan :lol:

morgen mijn 2e prik en dan ben ik er vanaf....
nog wel voorzichtig blijven voor alle zekerheid :roll:

Vanmorgen vroeg de slaapkamer al gekuist en gedweild
dan is het daar nog niet te warm want dat is de zonnekant
en gedaan is gedaan....

M-M sterkte met je behandeling...hopelijk valt het mee... :roll:

Allen een fijne maandag en een aangename werkweek
groetjes allen ik wens iedereen een fijne dag en tot.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

07 jun 2021, 10:07

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren naar de hondenschool geweest met Matice, heb ik jullie al verteld dat hij een klasje hoger zit ? Er was gisteren een vriend van ons bij. Hij heeft recent een hond uit Roemenië geadopteerd, maar hij heeft er veel problemen mee. Dat beestje heeft ik weet niet wat allemaal meegemaakt en hij gromt en laat zijn tanden constant zien. We zagen hem zaterdag met zijn hond, zeer kort aangelijnd, en hij is echt niet te vertrouwen.
Dus begonnen we over de therapeut en blijkbaar had hij daar toch wel over nagedacht, want gisteren stond hij op de plein, hond veilig in de auto met koffer en ramen open en in de schaduw. Enfin , manlief en hij waren naar de prestaties van Matice en mij aan het kijken tot P. gedaan had. Dan hebben ze hem aangesproken en onze vriend legde het probleem uit. P. de therapeut , zei hem de hond uit de wagen te halen. Beestje begon onmiddellijk te grommen en P. zei onze vriend zijn hand zachtjes op zijn nek te leggen terwijl hij aan het grommen was en daarna zijn hand op zijn rug te leggen. En het grommen stopte. P. heeft nu een paar afspraken geregeld met onze vriend, waarvan 2X aan huis. En hij had er een goed oog in .
Maar Matice had gisteren echt zijn best gedaan. Ik vond het een leuke les en het verzette mijn gedachten wat. Daar we pas om 13.00H klaar waren , hebben we daar geluncht in de bistro.
Volgende zondag komen, als er niets tussenkomt, mijn buren mee naar de hondenschool. Dat was al lang afgesproken, maar Covid-19 gooide meermaals roet in het eten. En ook dan lunchen we daar dan na de les van Matice. Het was trouwens warm gisteren op het plein.

Zo, ik ga doordoen aan het HH. Aan alle Seizoentjes een mooie maandag gewenst.

anjelierken

07 jun 2021, 13:16

Hallo iedereen,

Clive: een therapeut kan nodig zijn voor honden met problemen.En vaak met goede afloop.Hopelijk kan het jullie vriend en zijn hond helpen.Als je soms leest wat ze in die landen met honden doen, draait je maag om.In het Spaanse asiel waar Spaanse woef vandaan komt, komen ook vaak mishandelde en zwaar verwaarloosde honden binnen.Soms kun je hun verhaal lezen .

Ben in de tuin bezig.Heb mijn hoedje opgezet voor de zon.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

07 jun 2021, 14:17

test test test

Helena van Troje

07 jun 2021, 14:19

We zullen beginnen met de kleine gelukjes van vandaag.Twee keer stopt een grote vrachtwagen om mij te laten oversteken op een punt waar ik absoluut niet graag de baan over ga! De tweede keer zag ik een mastodont van de andere kant afkomen, maar die had geen keus hij moest wel stoppen gezien de andere trucker hem daar bijna toe dwong. Altijd gevaarlijk als iemand voor je stopt en er is nog een andere kant.
Gelukkig was de mijnheer van de gordijnenwinkel op zijn uur daar deze morgen.Vooral hij heeft een oplossing.Spijtig genoeg zal ik deze zomer nog een keer mijn hangende tuinen van Babylon moeten toepassen tegen de zon.Kan pas tegen september in orde gebracht. Maar ik bijt door nu.
Toen was het geluk op. Gisteren de staafmixer naar de filistijnen geholpen. Vandaag een nieuwe gehaald. Gelukkig moet ik daar nu geen financieel drama meer van maken, wat ooit anders is geweest.
Toen vond de chocopot dat het goed geweest was en viel hij uit mijn handen in duizend stukjes plak affaire. Het is al opgekuist. De zoveelste keer dat de keuken deze week gedweild is.
Nu maar hopen dat die dahlia geplant geraken vandaag en morgen.

terug opgevist, want ik kreeg forbidden te zien

Oma-C

07 jun 2021, 15:14

Afbeelding

Goede middag alle seizoentjes,
ik heb mijn dagelijkse wandelingetje gedaan :wink:
wel warm in 't zonnetje, maar ik zoek
altijd de schaduwkant daar is er een windje
en dat doet deugd....een bakje verse aardbeitjes
meegebracht, we moeten ervan genieten zolang het kan
als het weer omslaat worden ze weer duurder :oops:
De chauffage-man was al vroeg vanmorgen en hij
had niet veel werk, brander was niet veel vuil...

Ai Helena een ongeluksdag, je hebt zo van die dagen hé
ik had dat zaterdag dat alles wat door mijn handen ging
tegen de grond moest, gelukkig geen broks hier :oops:
maar voor 't zelfde geld had ik ook prijs,
en ja op de straat is het gevaarlijk, ik ga nooit meer over
waar geen zebrapad is, en dan nog moet je de ogen goed
gebruiken...mooi als één auto stopt maar als de tegenligger
wat verstrooid is neemt hij je mee...
beter even wachten, we hebben tijd :oops:

anjelierken, het is warm in 't zonnetje, hier is het 24° maar
als je bezig bent voelt het warmer aan... :lol:

Alle seizoentjes een fijne dag verder, ik ga nog wat tennis
kijken van in Parijs.... als het interessant is anders ga ik verder lezen
alle ramen tegeneen open, heerlijk weertje
Aangename dag verder en tot................... :lol:

clive

08 jun 2021, 07:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, ja, een therapeut is soms nodig. Ik dacht me te herinneren , maar ik kan fout zijn, dat Spaanse Woef ook in het begin therapie heeft gehad. Sommige mensen, die dan wel geen huisdieren hebben, vinden een therapeut voor viervoeters overdreven. Maar we leven niet meer in de jaren stilletjes hé, waar honden in die tijd nog gewoon van tafel mee aten en nauwelijks een dierenarts zag. Ik hoop echt dat het P. lukt de hond van onze vriend " beter" te maken.

HVT, gisteren een dag met gelukjes en eentje met ongelukjes. Wens jou een betere dag vandaag.

Oma-C, gisteren fijn een wandelingetje gemaakt in de schaduw. En aardbeitjes, hmm, ga er vandaag halen. En fijn dat de technieker niet veel werk had bij jou.

Zo, ik ga al beginnen aan het HH. Manlief is net overbuurman die een nieuwe heup moet hebben, naar het ziekenhuis brengen en vrijdag mag hij hem al terug gaan halen. Overbuurman en vrouwtje hebben 4 zonen, maar er kon slechts eentje tijd vrij maken, maar die heeft een gewone lage auto en daar kan buurman nimmer uit, hetzij met veel moeite. En wij hebben een hoge auto, dat is gemakkelijker om in - en uit te stappen, ( ook voor mij trouwens).

Ik wens iedereen een mooie dinsdag. Voorzichtig als je de zon gaat opzoeken, goed insmeren met zonnemelk dan. Liefs en een dikke knuffel voor allen.

Muddy Maddy

08 jun 2021, 08:08

Goede morgen seizoentjes,

De behandeling van deze maand zit erop. schoonbroer heeft me een hoofdkussen aangeraden speciaal voor mensen met rugklachten. kost wel een ferme duit.
Bedankte me nog eens voor zijn kaartje en het feit dat ventje hen hier heeft uitgenodigd.
maar schoonzus heeft de agendan dus afwachten.
ben ook 't een en 't ander te weten gekomen over schoonmoeder en over loverboy. en hoe schoonbroer niet te spreken was over hoe schoonmoeder in de tijd schoonvader behandelde.
zelf heeft hij ziltz voor zijn verjaardag gekregen, alleen maar een telefoontje. ik heb soms dingen gekregen als ze er aan dacht en dan nog. Toen ze de zetel indertijd kwamen leveren en een van die mexicaanse houten beeldjes vloog van de hoge cd kast heb ik gezegd is niet erg, is toch van mijn schoonmoeder. want ik zie die absolut niet graag. anders hadden ze wel een ander plaatsje gekregen.
het was bijna 7 toen we thuis waren. ventje had geen zin meer in haaienvinnensoep want die broodjeszaak zag er toen hij terug kwam van de drankencentrale verdacht dicht uit. dus hebben we chinees gegeten. ik moet straks de soyascheuten verdelen in boterham zakjes en de diepvries in.
vandaag bbq want ventje moet toch langs de beenhouwer passeren voor vlees omdat hij om mijn leesvoer moet.
Buurman wil zijn diploma handelaar in tweedehandse wagens halen denk ik want hij was het gisteren aan verschillende mensen aan het uitleggen aan zijn VW bestelbus. ofwel gaat hij hem laten schilderen met logo's en wilde hij aan verschillende mensen hun mening. buurman v stond er ook, met een emmer. ik begin met af te vragen wanneer we buurman v eens zonder poetsgerei in zijn handen gaan zien staan praten met iemand. een 'flock of seagulls" moet weer verkondigen aan de buurt dat zij hier de baas zijn. ( was dat ook geen band uit de jaren 80?) als je met het raam open slaapt hoor je ze al van 4 uur 's ochtends. gisteren ook luid gepraat in gebroebel om kwart voor 1. Die avondklok hadden ze gewoon nog effe mogen laten lopen als je het mij vraagt.
Om 12 uur in je kot en daar blijf je tot 5 uur. maar de horeca van de langestraat, de straat om boel te zoeken zou het daar zeker niet mee eens zijn. ik heb gisteren 't een en 't ander bij de hobbywinkel besteld en het zou al in de depot van post- nl liggen, klaar voor verzending. kan dan voor lange tijd voort. zeker wat de verjaardagskaartjes betreft.
moeder had gevraagd om het boekje van H&C mee te brengen zodat ze wist waar ik het zaterdag over gehad had. maar ik denk dat ze het nog niet snapt. ze vroeg ook om die party-tent. daar moet ik nog voor naar AS- adventures om speciale poten te kopen omdat die tent anders kan wegwaaien had buurman v aangeraden want dat hadden ze ook eens voorgehad op een feestje. in die poten waarin je de poten van de tent zet , zit zand.
Gimly moest echt honger hebben want hij greep mijn arm vast met zijn klauwtjes. dat heeft hij nog nooit gedaan. Vinny durfde wel bijten maar dat was van de deugd. als je op diens buik mocht kriebelen dan moest je hem in de gaten houden of je hand kreeg een liefdesbeetje. en maar snorren terwijl je bezig was. Op 31/6 2015 is hij om kwart voor 8 heengegaan aan hartfalen. Ventje wou nog thuisblijven maar ik zei dat hij maar moest werken. en dan moest ik hem bellen met het droevige nieuws. wij hebben hem dan in de reismand waarin hij gestorven was naar oudenburg gebracht voor crematie. en dan hebben we 's anderdaags nog uitgebreid afscheid van hem genomen voor hij in de oven ging waar iets aan mankeerde want ze hadden vertragingen.
Ventje is nu ook op en kan dan straks op pad.
ik ga effe swiferen want Gimly verliest zijn wintervacht.
Zo, nu de dagelijkse spelletjes.
Fijne dag seizoentjes en geniet van de zon maar Keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

08 jun 2021, 08:30

Afbeelding

Oma-C

08 jun 2021, 09:00

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Een mooie zonnige dag en het wordt steeds warmer
als we de weermakers mogen geloven :roll:
volgende week gaan we naar 30° dat is weer teveel
van het goede ze kunnen het nooit eens mooi verdelen
zodat we de hele zomer "zomer" hebben :oops:
maar ja... erover zagen helpt niks :oops: :oops:

Straks tegen 15u naar het 'prikcentrum' voor mijn laatste
prik en morgen krijgt zoon z'n 2e prik die is er dan ook vanaf
schoondochter moet nog en maandje wachten
Ik had gisteren in de mail een 'uitnodiging' om het niet te vergeten :lol:
Ik hoop dat ik er geen last van heb straks of morgen, afwachten!

clive dank voor je overzichtje, een fijne dag verder :lol:

M-M familie moet je nemen zoals ze zijn, allemaal andere
karakters.... niet teveel van aantrekken :oops: :roll:

Alle seizoentjes een fijne dag maak er het beste van....
groetjes en tot..................... :wink:

Oma-C

08 jun 2021, 20:17

Afbeelding

Goeienavond alle maatjes,
prik nr 2 gehad vanmiddag en niks gevoeld
hopelijk blijft het zo... :roll: :oops: afwachten hé

Alle maatjes een fijne avond ik ga nog wat tennis kijken :wink:
tot morgen en slaapwel straks

anjelierken

08 jun 2021, 22:25

Hallo iedereen,

Clive: in het begin heeft manlief met Spaanse woef naar de hondenschool geweest.Maar na een tijdje is hij ermee gestopt, Spaanse woef had meer aandacht voor de konijntjes die in het bosje ernaast liepen, en je zag duidelijk dat hij het niet graag deed.Maar die korte tijd heeft toch iets opgeleverd, hij loopt keurig aan de lijn.Als we gaan wandelen heb ik de leiband en loopt Spaanse woef mooi achter manlief aan .

Gisteravond mijn 1ste prik met Pfizer.Alles is vlot verlopen.Ik was de laatste persoon die dag dat ze moesten inenten.De volgende is over 4 weken.Manlief moet nu vrijdag gaan voor de 2de prik.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

09 jun 2021, 06:58

Afbeelding

clive

09 jun 2021, 08:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Het wordt weer een mooie dag.

Anjelier, manlief en jij hebben gelijk te stoppen met de hondenschool als je ziet dat Spaans Woef het niet graag deed. Matice doet het wel heel graag op voorwaarde dat hij daar af en toe de clown mag uithangen :D . En zelf doen manlief en ik het ook graag. Fijn te lezen ook dat Spaanse Woef zo goed wandelt. Hij is daar bij jullie met zijn poepje in de goede boter gevallen.

Gisteren boven alles gedweild en nieuwe dekbedovertrekken gelegd en vandaag focus ik me op de was en de strijk. Ga daar meteen aan beginnen, dan ben ik voor de warmte van de dag.

Ik wens elkeen een prettige woensdag. Opgepast als je in de zon zou gaan zitten, goed insmeren met zonnemelk. Liefs aan iedereen en een dikke knuffel.