In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wingerd

28 feb 2018, 08:15

Ikke eerst ? Gebeurt ook niet gauw...we waren vroeg wakker vanwege manlief zijn hoesten... Hij heeft er al een poosje last van maar voelt zich niet ziek. Dus "niet naar de dokter, want daar word ik pas ziek van het gehoest in de wachtzaal" en eigenlijk heeft hij gelijk.

Woef wou weer persé naar buiten (ja Clive, dat wil hij altijd als het niet regent) maar pelsje is zo koud nu dat hij toch maar vlug terug in zijn mandje kroop.

Weet nog absoluut niet wat de dag brengen zal, behalve een wasje en een strijkje. We zien wel.
Dames geniet er van, van wat dan ook.

clive

28 feb 2018, 08:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Het was de koudste nacht, hoorde ik net op de radio. Wat een gelukkige mensen zijn wij toch allemaal. Een dak boven ons hoofd, verwarming en een zalige dikke dons die ons ' s nachts behaaglijk warm houdt. 
En kleren, die ons zelfs met deze  koude temperaturen, lekker warm houden. 
Het is maar een bedenking die ik maak. 

De zwerfkatjes eten nu enorm veel. Water durf ik hen nu niet geven, want dat bevriest en ik wil  niet dat hun tong vast vriest als ze willen drinken. Maar ze hebben toch al eten.

Ga stilaan beginnen, eerst badje nemen en dan starten met het HH. Af en toe een flinke rustpauze inlassen. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijn dag. Sterkte voor wie het nodig heeft. 
En een hele warme knuffel voor wie hem wil. Liefs. 

Muddy Maddy

28 feb 2018, 08:18

Goede morgen seizoentjes,

ben opgestaan met hoofdpijn. Gimly is nog altijd ziek. pakte gisteren mijn hand vast mèt nagels om een stukje beenham te pakken. maar zijn maag is duidelijk nog niet in orde want ik heb hem vannacht horen overgeven en vanmorgen lag hij weer lusteloos in de zetel. als ventje thuis is naar de dierenarts bellen want nu duurt het me tè lang.
zwanemeer: ik heb al eens kattegras geprobeerd maar geen van beiden ( Vinny leefde toen nog) komt aan planten.
ventje heeft een sms gestuurd dat hij druk in de weer is. gisteren moest hij toneel spelen want er is vandaag een ceremonie en ze moesten repeteren.
straks nog het restje van mijn afwas doen.
amai, morgen zijn we al maart! ze voorspellen weer stijgende temperaturen. hopelijk krijgen ze gelijk.
we gaan waarschijnlijk frietjes gaan eten ipv morgen.
ik had een fles melk gekocht om pannekoeken te maken maar ze is al over datum! A. zou die meteen in de gootsteen uitgieten. zal dan maar melkpoeder gebruiken om melk te maken. kan moeilijk pannekoeken maken met chocomelk. of misschien toch wel. we zullen eens experimenteren.
moet ook nog alle theelichtjes vervangen. had die gisteren allemaal aangestoken.
gisteren zat er een brief in de bus: een aanmaning van de schoorsteenveger. maar we hadden nooit iets ontvangen! gelukkig zaten er geen meerkosten aan. en mijn pakje is toegkomen. rond een uur of drie. 1 dag te laat.
Clive: ik moest niet naar de cardioloog maar gewoon naar de dokter voor mijn bloeduitslagen. normaal mag je daar voor bellen maar ik vind dat je dan niet de uitleg krijgt want er zit dan nog een patient bij de dokter en 't moet dan rap- rap gaan. mijn lever ( zoals ik al dacht) is weer van slag. witte bloedcellen waren ook weer verhoogd.(zoals gewoonte) dus pilletje bij.
en er is weer geen bal op de tv. zelfs geen film met doris day. 't zal dus weer digicorderen worden.
gisteren de live versie van beauty en the beast bekeken. dan begonnen in real steel maar mijn ogen werden moe dus naar bed.
gisteren weer ferme rugpijn gehad tijdens het halen van mijn boekjes. ik geraakte amper thuis. kan nog een infiltratie gaan halen maar dan zijn mijn benen weer zo voos.
ik ga nu even loeren op de sociale media, dan afwassen en tegen dan is ventje ver thuis.
Fijne woensdag allen, groetjes en een warme knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

28 feb 2018, 09:33

AfbeeldingGoede morgen iedereen...
koud hé Afbeeldingbbbrrr vandaag gaan we niet boven.. min twee gr de hele dag 
zei de weerdeskundige...hier binnen achter het glas is het mooi en heerlijk... 
en gelukkig hebben we vuur...
schoondochter brengt de producten van de markt mee... ik ga vandaag niet
ze had het zelf gezegd gisteravond dus dat is makkelijkAfbeeldingik denk
dat er veel staat te bevriezen als ze niet verwarmen... :roll:
Ik wil vandaag savooi met worst klaarmaken... winterkost.

M-M Gimly nog altijd niet terug op z'n plooi.... ja de dokter eens raadplegen
dan weet je wat er scheelt   :roll: het duurt wel lang nu en dikwijls kort na mekaar...

clive, wingerd, Helena, anjelier, zwanenmeer, omasenga, M-J, bobijntje
en wie ik vergeet...sorry :oops: ik ga nog wat doen...Eerst mijn dekbed binnenhalen
dat heeft even mogen opvriezen buiten...
en tegen dan is schoondochter hier met de marktwaar dan is het even koffietijd :)
Allen de groetjes en hou je warm...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

zwanenmeer

28 feb 2018, 10:11

Dag seizoentjes allemaal , 
HVT , ik moest lachen met uw voorstelling van KLara , maar Clive en nog anderen passen daar ook bij , iedereen die goed voor de dieren zorgt hé .. :-) :-D 
Ik geef ook stukken appel , daar zit ook sap in en dat bevriest niet zo snel .. jammer dat poezen dat niet eten / Voor de vogels , een beetje water met wat suiker erin ... 
Ja t'is vreselijk koud buiten met die ijzige wind.....  
WINGERD : bisolvon pilletjes of hoestfles , dat kan helpen om de fluimen te lossen ... Maar de ongemakken duren lang , deze winter .. veel sterkte ! 

Afbeelding

Groetjes aan iedereen ... 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

28 feb 2018, 10:56

Gelukkig dat ik gisteren dat vuurtje gaan halen ben.
Ik zal wel een beetje meer elektriciteit verbruikt hebben, maar als de wasmachine, de waterontharder en zo stuk zijn, zou dat wel een beetje meer gaan kosten vrees ik.
De auto staat nu ook binnen. 

Ik heb heel lieve buren die voor vogeltjeseten zorgen en de vijvers zijn nog open, want er dobbert daar zoiets in om een wak te laten. Zal eens moeten vragen waarom dat dient, want de koi duiken toch helemaal naar onder in de winter dacht ik.

Hoe vlug een mens iets vergeet, als hij het niet onderhoud. Buurvrouw kwam gisteren uitleg vragen over of men het patroon van een mouw op de dubbelstof moet leggen, en of men dan sowieso een linker en een rechtermouw heeft. Ik dacht van wel, maar voor alle zekerheid nog eens nagekeken. Nergens te vinden op dat wereldwijze web! Straf toch.Ik heb haar gezegd van het eerst in een slecht stuk stof te proberen dan was ze zeker dat ze geen kostbare stof verspeelde.

Wat gaan we vandaag doen? Eerst orde in de keet scheppen. Dan nog een strijkje doen. Het zal toch niet drogen buiten vrees ik. Vanavond witte was en linnendroger. Ik moet dringend ondergoed gaan bijkopen. Ineens verslijt de ene slip na de andere. En ik wil nu wel een volle machine. Niet alleen van ondergoed uiteraard, maar zoveel "kookwas" heb ik nu ook weer niet.

Inderdaad Clive wij hebben het goed. Klagen van weelde zei ons moeder altijd. Natuurlijk er kunnen dingen tegen gaan en minder plezant zijn, maar voor de rest is het zoals laatst in het onderschrift van oma-c over gelukkig zijn.

De zon schijnt, ik heb bijna warm genoeg, zit beneden in de speelhoek en hier is een probleem met de radiatoren, maar ik heb gisteren een vertwijfelde mail gestuurd en hoera! Ik heb vandaag al antwoord gekregen. Ik hoop nu maar dat hij het probleem opgelost krijgt en we onder ons twee de oorzaak van de miserie gevonden hebben. Mensen leg nooit een éénpijpscicuit voor de verwarming! Dikke miserie...jawel hoor ondertussen weet ik dat er serieel geschakelde radiatoren zijn en paralel geschakelde, dat er een éénpijp circuit bestaat met in en uit langs dezelfde buis en een systeem waarbij het warme water apart en het koude water apart aan en afgevoerd worden. Ik ben mezelf aan het testen op aanwezigheid van beginnende dementie. :wink:

Wat ga ik nu nog allemaal bijleren? Oh ja, een heleboel over lux en watt en led en zo nog wat een en ander over zuinige verlichting. Begrepen dat het een ramp aan het worden is om deftige spots te vinden met een diameter van 8 cm veronderstel ik. Beneden hangt nog een eenheid aan lampen, maar overal en nergens heb ik verschillende soorten spots hangen, omdat alles één voor één stuk gaat...
Wat hebben die beleidsmakers toch in hun vel om alles te veranderen en te verplichten!!!!
Eerst nadenken en dan doen, maar gezond verstand, dan stonden ze toch op de laatste rij als dat uitgedeeld werd. Allez, het laatste nieuw: madammeke Schauvliege gaat alle houtkachels in beeld brengen!!!!Ik zie ze al gaan tellen aan alle huizen. Waar houden ze zich mee bezig... 
Zo af en toe hoor ik iets in het nieuws van ver, want ik wil er niets meer van weten. Slecht voor de bloeddruk.

Geniet allemaal nog van de koude dag met zon! Ik moet vandaag niet buiten, maar ik zie het toch gebeuren dat ik deze namiddag wel weg wil...

anjelierken

28 feb 2018, 15:33

Hallookes iedereen,

Het jonge gezin is thuis sinds deze morgen.Vanmorgenvroeg zijn we samen naar ginder gereden.Ze waren wel moe van de lange reis, en ukkepuk zat er stilletjes bij, die moest nog een beetje bekomen.En natuurlijk een tijdsverschil van 7 uur is wel veel.Dat duurt toch enkele dagen voor je terug je ritme hebt.
Ze gingen deze week eens kijken bij hun in de buurt naar de kleuterschool.Enkele huizen verder is er een heel oud kleuterschooltje, waar ukkepuk naar school zou gaan.Is toch gemakkelijk zo bij de deur.En de kindjes die daar school lopen, zijn meestal uit de buurt.

HVT: tijdens een vorstperiode is het best dat er een wak is in het ijs van de vijver zodat de gassen kunnen ontsnappen.Wij hebben hier een waterval die in de winter ook aanstaat,zodat we op bepaalde plaatsen geen ijsvorming hebben.Dat wak moet je al maken voor de ijsvorming.Een gat slaan in ijs is nefast voor je vissen, daar kunnen ze van sterven.

Manlief is vlug met spaanse woef gaan wandelen, hij ging een heel klein toertje doen, wegens de koude.

Dames, tot morgen.

Helena van Troje

28 feb 2018, 17:40

dat ding blijft er in dus er blijft aaltijd een opening in hn vijver
voila nu weet ik dat ook weeral
maar ik ben niet zinnens een vijvertje te graven, twee buren met een redelijk grote vijver volstaat
kikkers, libellen, muggen, muggen, muggen....het volstaat

anderzijds is het geborrel van het water dat in de vijver loopt uit zo een zogezegde kruik erg rustgevend
in de andere vijver staat een waterwerkje, zo een steen waarover water loopt

echt een gerief zo een fervente tuinbezitters: ik kijk en geniet zonder me moe te maken  :)

Oma-C

28 feb 2018, 17:49

Afbeelding

Goede avond iedereen... het vriest nog steeds :roll: nog min 2
zeker als je in de wind bent voel je het... alsof een mes door je kleren gaat  :?

Ik ben toch maar naar de post gewandeld om een voorraad postzegels op te slaan
die heb ik altijd nodig en als ik ze maar te plakken heb is dat makkelijk... :lol:
vanaf morgen zijn ze een heel stuk duurder.... en dat is ook weer meegenomen.. :wink:
die drie kwartiertjes buiten hebben deugd gedaan... ook al was het niet mijn plan

Ik wens iedereen een fijne avond en straks en rustige en warme nacht... tot morgen...

Helena van Troje

28 feb 2018, 18:49

toch ook een half uur gaan stappen, hoedje op en kap sweater erover en dan nog de kap van mijn anorak, ik heb niet veel haar zie je...mijn hoofd deed echt pijn
ik vrees dat ik morgen voor de begrafenis toch een niet bij de rest van mijn outfit passend hoedje zal opzetten en dikke handschoenen mee nemen en een warme sjaal extra
je kan daar moeilijk in je skipak aan komen zetten...
was dat maar al voorbij, maar het zal nog niet de laatste keer zijn zeker...

allez het zal een blij weerzien zijn daarboven met moeke en vokke en de zus en de broer en het kleine zusje dat maar zes weken mocht leven.
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 28 feb 2018, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

clive

28 feb 2018, 19:47

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Kom iedereen een gezellige avond wensen en een zachte slaapwel voor straks.

HVT, heel veel sterkte voor morgen. 

Liefs en een warme knuffel voor wie hem wil. 

wingerd

28 feb 2018, 20:17

Oma-C ik gebruik ook veel postzegels dus kocht er ook deze week... Ik heb nu een hobby waardoor ik van overal in de wereld kaarten krijg en er ook zelf stuur...het zijn natuurlijk maar oppervlakkige contacten maar toch leuk. Doet me denken aan mijn jonge jaren toen ik pennenvrienden in verschillende landen had.

Hier is het nu al min 6.

Toch een warme avond en nacht gewenst allemaal !

Muddy Maddy

01 mar 2018, 06:59

Goede morgen seizoentjes,

nog een kwaal erbij: oorsuizen. het is precies of er een alarm staat te blèren, maar dat is niet zo.
Er kwam al geluid uit bij Gimly en hij heeft netjes zijn bak gebruikt, jammer genoeg de fleece op de zetel ondergekotst. maar het waren korrels, dus hij had gegeten.
gisteren al boodschappen gedaan omdat ventje vreest voor vrijdag. als het aanvriezende regen wordt... -6° hier aan de kust: gevoelstemperatuur -15°. we zitten precies in siberie. moet nog naar de apotheker: ze hadden iets niet op voorraad en het zou veel te laat toekomen. ontdekt dat de dokter weer de verkeerde pantomed had voorgeschreven en pillen ipv mijn vloeibare pijnstiller.
ze wordt met de maand verstrooider.
ga na de apotheker naar het zonnehuis een paar afspraken vastleggen.
ventje is om 6 uur in zijn bed gekropen en er niet meer uitgekomen.
ik had een vraag gesteld in twee leesgroepen en blijkbaar is die verkeerd begrepen.
vandaag nog twee wasjes doen en morgen nog 1.
A. kan woensdag dan de boven doen want we hebben nieuwe donsdekens. en er gaat strijk zijn.
moet nog de boodschappen wegsteken. en ik heb kou voeten. en koude handen.
Ik ga eens de reacties gaan lezen.
Fijne donderdag allen, groetjes, duffel je warm in als je buiten komt en een warme knuffel!
Cats Rule!

clive

01 mar 2018, 07:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, ventje dan extra vroeg gaan slapen. Hoor hier net op de radio dat de gevoelstemperatuur 
- 20°C is, brr. En Gimly weer overgeven deze nacht  :(. Toch maar eens de dierenarts raadplegen misschien. Want heb de indruk dat het deze keer wel heel lang duurt. En A. komt vandaag en moet boven poetsen, dat heb ik eergisteren en gisteren gedaan. Doe het voortaan in 2 keer, want kan het de laatste maanden niet meer de ganse boven op 1 dag doen + dan we was van het bedlinnen en het badlinnen  en de strijk van de dekbedden. Dus doe ik het voortaan in 2 dagen. Hoe is het met jouw vader momenteel ? 

Ik zal er vanavond toch door moeten met de fiets naar het dorp. Moet bij de dokter zijn. Zal me wel extra dik induffelen, ga een licht dons zomerjasje aandoen onder mijn jas. Doe ik vaak als het zo koud is. En handschoenen niet vergeten. Moet rond 17.00H vertrekken. Hopelijk is er dan niet teveel volk in de wachtkamer. 

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen. Donderdag is hier een relatief rustige dag. Soms doe ik dan iets extra's in het HH, maar voel me geen 100% en ga dus niets extra's doen.

Ik ga Niels nu al eten geven en de rest wat hij laat liggen rond 10.00H. 

Ik wens ieder een fijne dag. Sterkte voor wie het nodig heeft. En een warme knuffel voor jullie allen. 

Oma-C

01 mar 2018, 09:08

AfbeeldingGoede morgen iedereen, heelander weer vandaag...
geen zon te zien en donker.... alsof we regen gaan krijgen...
Afwachten wat het wordt...de boodschappen zullen rap gedaanzijn 
want ik heb niet veel nodig ... er is nog voorraad genoeg...en als
de wind goed zit zal ik rap terug zijn.. :lol: want er is veel wind...

wingerd waarschijnlijk doe jij aan "postcrossing" ik heb dat ook
een aantal jaren gedaan maar het is op de duur niet meer bij te houden
plezant is het wel van overal over de wereld post te krijgen en als
ze er nog iets meer opschrijven dan alleen de naam... heel aangenaam
maar ik ben ermee gestopt het was niet meer bij te benen :roll: :oops:
Geniet ervan... ik heb hier 4 schoendozen vol met kaartjes staan... :lol:alleen
van postcrossing...van de hele wereld...

clive als het zo koud is rij ik niet met de fiets.. je krijgt rapper warm als je doorstapt.
sterkte en een fijne dag... 

Helena, sterkte vandaag bij de begrafenis...dat is nooit een leuke dag...

M-M vervelend dat oorsuizen,
hopelijk is het geen tinnitus en alleen een hoofdverkoudheid...er zijn dagen dat het niet te doen is
dat geluid in je hoofd... daar kan ik al 10 jaar over meepraten... sterkte... :o :oops:

Ook voor alle seizoentjes een aangename dag.... lekker warm binnen...