In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 dec 2019, 14:41

@ Helena, die poes weet waar het goed is :D
slim is hij/zij wel....geniet van de vriendschap :wink:

Zopas een afspraak met de dokter gemaakt,
kan pas woensdagmiddag terecht
andere dagen gaan ook maar dan rond 21 u en later :roll:
maar ik ga zo laat niet meer naar daar,
alleen als maar het dringend is :oops:

Voeten zijn verzorgd en de boodschappen zijn binnen
er zit een ijzige wind die het echt koud maakt... :roll:

De werkmannen van de stad zijn hier het voetpad aan 't repareren
de bomen duwende stoeptegels omhoog en dat is gevaarlijk om te struikelen
mensen met hun rolwagentje hadden er ook moeite mee,
ik was ook al eens gestruikeld :oops: :oops: maar gelukkig niet gevallen

Nog een fijne dag verder voor alle seizoentjes...
misschien tot straks nog eens en anders tot morgen.
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 dec 2019, 15:23

Goede middag seizoentjes,

Oma C: hartelijk dank voor het mooie kerstkaartje in de bus deze ochtend.
Cape zal voor morgen zijn of maandag.
verneem net dat mijn nederlandse vriendin mogelijk moet stoppen met haar pas opgestartte massagepraktijk. Iets met de belastingsdienst. ze waren naar Domburg geweest en daar was ze ziek en zaten ze zonder geld. Hun katertjes worden pas volgend jaar "geholpen" omdat er dan die maand 20% korting is bij castratie bij alle dierenartsen.
Als het Idd zo koud is als gezegd, zal ik ventje om de spaghetti moeten laten gaan ipv er te gaan eten want ik zit hier nog in pijama :oops: :oops: :oops: , moet toch rond een uur of 9 naar bed. morgen ook 'n vroege, want ventje moet alles buiten zetten van papier & karton en de vuilniszak in de anti-meeuwenbak en dat houdt me wakker. ( plus de volle maan)
Fijne namiddag nog aan iedereen!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 dec 2019, 15:31

Afbeelding

is ze niet mooi! en duidelijk goed verzorgd.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 dec 2019, 18:33

Oeps...
Tijdens het schrijven is alles weg ,zal vlugger moeten versturen, denk ik. 🤔

Ja, MH, de poes is mooi en ziet er goed verzorgd uit ! Ziet er ook uit dat ze/hij weet wat ze/hij wil ! In elk geval, de stoel bevalt wel ! 😊

OmaC, voetjes zijn weer OK voor een tijdje, doet deugd als men er aan bezig is, he? Bij mij toch !

Gisteren zijn hier al een reeks kaartjes gepost en morgen maak ik er nog een groot deel klaar. Mijn hobbytafel is afgeruimd en alles in kast en schuiven. Tot het nieuwe jaar worden er hier geen kaartjes meer gemaakt en beginnen we met een propere lei aan de verjaardagskaartjes !
(dit al posten 😊)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 dec 2019, 18:50

Ja Clive, alles hier in orde hoor, alleen is het soms veel te druk. Vandaag al hapjes gemaakt voor het eindejaar, het zijn bladerdeegjess met gemengd gehakt in, gemaakt met zo een plaat met gaten, van Tupperware. Dat eten ze heel graag, die kan je ook vullen met andere dingen zoals kruidenkaas, zalm, enz. Maar met gehakt lusten ze het liefste ! Ze zijn al op plankjes in de vriezer gezet en straks, als ze bevriezen zijn, gaan ze in een plastiek zakje en dan heb ik ze maar uit te nemen naar believe en ze te bakken. Gemakkelijk als je ze maar te pakken hebt ! 😊
Morgen ga ik kaas en garnaaltjes halen naar de Okay, en maak ik kaaskroketten en garnaalkroketten, ook voor de vriezer tot we ze nodig hebben 😊.
Vermoedelijk gaan we nu eens bij Ren***s, voor hun feestmenu, en de speciallekes van hapjes en voorgerechtjes, of ze dat lusten, dat weet ik niet, daarom mijn voorzorgen allemaal !
Ook soep maak ik zelf, zonder room, puur vinden we het lekkerst, maar weerom moeten er natuurlijk balletjes in !
Je ziet het, he, de 'vooruitziende vrouw ' !
Het voorgerecht en hoofdschotel neem ik van hun.
En de rest zien we wel. Ik wil wel alles zoveel mogelijk onder controle hebben, dat alles vlot verloopt !
(al posten 😉)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 dec 2019, 19:12

Hallo iedereen,

Oma-C: dank je wel voor het kerstkaartje.Doet me eraan denken om ook de kerstkaartjes al te schrijven, vorig jaar had ik ze al verstuurd half december.

HVT: denk dat je er binnenkort een logé (poes) bij hebt, is toch plezant :D .

Daarstraks van zus een verontrustend telefoontje gekregen over vader, het gaat niet te best.Volgens verplegend personeel moeten we ons voorbereiden.Heb daarnet naar beste vriendin gebeld , om ons gepland uitstapje van zaterdag af te lassen.Die schrok ook.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 dec 2019, 19:13

Oei, MM, vriendin juist bezig met haar nieuwe zaak en al moeten stoppen? 🙄 Niet zo leuk. Misschien niet alles correct aangevraagd of zo iets, er is veel aan gelegen he, al die regeltjes......
Hopelijk laat ze de moed niet zakken en probeert ze het later opnieuw.

Anjelierken, vader nog OK? Hopelijk wel. En van de medicatie die hij krijgt kan hij waarschijnlijk heel goed slapen. Het zal hem in elk geval geen kwaad doen, zo kan hij 'aansterken'. Kaarsjes branden hier , hoor, voor ieder die licht, warmte en gedachten kunnen gebruiken. Evengoed voor onszelf, hoor, voor de .... gezelligheid 😊😉.

Wilde eend, alles goed? Hopelijk wel. Veel wandelplezier nog, als het zich voordoet.

Wie ben ik nu nog vergeten? We waren toch met meer? 🤔
Oma Senga heeft moeilijkheden om hier te geraken, die pc-problemen toch, he.....
Hier is het efkes terug OK, met veel hulp van Sita en OmaC. Ik wist niet wat er gaande was toen men me wou contacteren, tot ik hier de 'noodkreet' van MH tegenkwam. 🤔 En dan begint het zoeken he, naar wat er fout zit. In dit geval was het 'een aanvinkje' te veel of te weinig, en dan heb je het zitten he, of je het weet of niet ......

En nu ga ik verder wat naar het nieuws kijken, het bijzonderste zal al wel voorbij zijn, maar dat geeft niet.

Dames allemaal, hou jullie zo goed mogelijk en tot...... de volgende ! 😃
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 dec 2019, 20:31

Oei, Anjelierken, je zal gepost hebben toen ik nog aan het schrijven was.....
Sterkte voor de zware tijd die jullie kant op komt. Kaarsjes branden .......
Het zal toch schrikken geweest zijn.

Een goede avond iedereen, ik sluit af.
Tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 dec 2019, 21:46

Afbeelding

@ Anjelier, ach anjelier, wat een slecht nieuws en zo plots dat hij achteruit is gegaan. Hoop dat hij zich herpakt. Wens jou en jouw familie al heel veel sterkte voor de komende dagen.

Liefs en een dikke sterkteknuffel. Kaarsjes branden hier

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

12 dec 2019, 23:07

Veel moed voor Anjelierken ...
Afbeelding
....................;

HVT : wow , wat een mooie poes en inderdaad , ze ziet er uit dat zij / hij weet wat ze wil ..

Voor alle seizoentjes : hopelijk een goede nachtrust ..

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 dec 2019, 06:26

Goede morgen seizoentjes,

Anjelier: veel moed.

Ben gisteren na een telefoontje van ventje begonnen met kaartjes maken. die voor te verzenden zijn bijna klaar vandaag die voor rond te dragen. ik was rond 10 u begonnen en heb doorgewerkt tot het begon te schemeren rond 3 uur. de afwas is daardoor niet gedaan. maar ik ga gewoon tellen hoeveel nog, die maken en dan mijn huishouden doen. Gimly is er door, dus ook moppen!
die zong vanmorgen zijn aria der hongerigen.
Ventje ging normaal vanavond in verlof maar ja: hij was eerste reserve en dan nog de problemen van de LoMa. Gisteren een spaghetti gedeeld. ventje ook roddelblaadje gehaald. Jan zijn kat was in de winkel: zodra het sluitingstijd is 's avonds komt ze tevoorschijn.
ventje zei dat het een mooie is en duidelijk goed verzorgd.
het is aan het regenen en dus de ton tegen de meeuwen staat niet buiten.
mail gekregen dat ze binnenkort mijn damarkes komen leveren, dus niet verschieten dat ineens post be hier staat.
vanavond vis, weet nog niet goed hoe of met wat.
HVT: zwerfpoes bij jouw binnengeraakt? ziet er wel een mooie uit en Zij/hij is zeker al goed verzorgd.
MJ: loop jezelf niet voorbij hè. als ik lees wat je allemaal gaat doen wil ik al gaan slapen.
hoe het zit met die vriendin weet ik ook niet. en al helemaal niet wat die belastingen daar mee te maken hebben als ze nog maar amper 6 mnd bezig is. Door die situatie zijn ze weer eens blut. de katertjes kunnen maar volgend jaar geholpen worden dan geven de dierenartsen in nederland 20% korting op een castratie/sterilisatie. Toen wij naar daar gingen waren ze op dat moment ook blut.
dat krijgt ventje dan niet in zijn hoofd. hij vermoed, dat zodra er geld is, dat op moet. dat zag je in engeland ook. eerste van de maand: kar voller dan vol en eind van de maand, iedereen bij de afgeprijsde produkten. daar had je dan ook firma's die elke maand een bedrag vroegen en bij de eindejaarsweeken werd dat uitgekeerd in de vorm van blikken bier en flessen sterke drank of het hele kale koen menu met dan alles erop en eraan.
ga voor ik verder doe aan de kaartjes, een tijdje met mijn rug & schouder verwarmer gaan zitten.
die spieren zijn door het kaartjes maken nu gespannen en doen pijn. moet nog een tekstje vinden om in de kaartjes te steken want ik denk dat ventje ze anders gaat mogen schrijven. mijn hand was gisteren ook precies geblokkeerd. en als die moe wordt, schrijf ik niet zo mooi.
koffie gemaakt, zal het dan wel rap warm krijgen. ( tot tropische reizen toe)
Gimly heeft alleen van ventjes actimel gedronken. voor vast vlees wacht ik tot zondag. indien hij echt hongerig zou zijn dan at hij wel van zijn korrels. kwam gisteren bij mij restje kersenyoghurt vragen. op 't lepeltje likte dan niet zo makkelijk.
zo, ik ga me in mijn verwarmer hijsen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 dec 2019, 08:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik hoop van harte dat Anjelier geen slecht nieuws heeft.

Muddy Maddy, fijn te horen dat Gimly aan de betere hand is. Vind het erg voor jouw vrienden, hopelijk komt dat op korte termijn in orde. En gisteren pyjamadag gehouden :) ?

Wasmachine is al aan het draaien. EN het regent, Matice kan weer ongestoord zijn geliefde tuin in. Gisterenavond is manlief voor het slapen gaan nog met hem gaan wandelen.

Ik ga er meteen invliegen, de 2 benedenverdiepingen dweilen en de was doen. Naar de glasbol gaan en dan heb ik in principe gedaan. Manlief zou vandaag vroeg thuis zijn, dus ga ik niet beginnen aan een extra taak, de lijst daarvan wordt korter en korter en dat vind ik leuk. Na de feestdagen heb ik de dressing en de kleerkast op mijn lijstje staan.
Heb gisterenavond mijn tekstjes in alle kaartjes geplakt, nu ze nog tekenen en in de envelop stoppen + frankeren en dan kunnen ze morgen op de bus.

Zo , ga niet alle namen noemen, maar ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke vrijdag. Liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 dec 2019, 08:14

@ Clive: ja, bleef in pijama want ik mocht niet buiten wegens te koud en ik zat kaartjes te maken. vandaag weer 'n pijama dag want ik moet niet buiten.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 dec 2019, 09:42

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes
amaai er was veel leeswerk maar dat is fijn :wink:
en dank aan de kaartzendsters, mooi! dank je :D

anjelierken, ik wens je sterkte, nu weer net in deze dagen(maand)
niet aangenaam maar je kan niks tegenhouden...
let leven komt en het leven gaat..... mijn kaars brandt ook...voor jullie
en ik dacht in de week nog, oppassen met die opflakkeringen... :roll:

Helena, wat een mooie poes, lief zoals ze daar poseert :lol:
in het mooie zeteltje, ze geniet daar wel :)

M-J, vroeger deed ik ook al dat werk en ik wordt nu al moe als ik het lees...
maar we doen (deden) het met liefde, smakelijk alvast :lol:

M-M, wat erg van de vriendin, maar waarom het moeilijk maken
zodat ze dan blut zijn... een beetje verdelen maar 't is niet altijd makkelijk
ik hoop dat het goedkomt...
Daarom begin ik soms al in de zomer aan de kerstkaarten
omdat er dan veel licht is en alles klaarligt tegen de feestdagen
ook als de handen niet goed meewillen.. sterkte en hou je warm :roll:

wilde eend jij ook dank voor de mooie kerstkaart, :lol: ze hangt
mooi te zijn in de kaartenhanger aan de deur, dat is wel fijn aan deze tijd
en voor mij geeft dat al genoeg versiering al die kaartjes, :lol:

Alle seizoentjes een aangename vrijdag en straks een goed weekend
ik duim voor alles wat nodig is.... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 dec 2019, 12:50

Oef, we zijn weer heelhuids over en weer geraakt.
Ik ga toch echt werk moeten gaan maken van naar de binnenstad verhuizen.
Ik word al maar banger en banger op de fiets en onzekerder met zo een weer.
Maar, de buit is binnen: alle kerstgeschenkjes zijn gekocht.
Over de menu moet ik nog denken.
De kerstkaartjes moet ik ook nog aan beginnen.
Dank alvast aan oma-C voor het gezellige kaartje.

En wie denk je dat er hier stond natter dan nat als ik thuiskwam, ook nogal nat?
Jawel Poessiepoes. Ze ligt hier gezellig te maffen in het zeteltje.
Ik heb er dan maar een handdoekje in gelegd in het zeteltje.
Ik zou toch echt willen weten van wie ze is.
Ik vind dat maar niets met zo een weer de kat buiten zetten als je weg gaat.
Hou ze dan minstens in de garage.

Ik ga hier de stal eens uitmesten.
Het is hier schoon foor zou ons moeder zeggen en d poetsvrouw haar haren zouden ten berge rijzen.
Een natte jas over de stoel, een natte sjaal over een andere stoel, hoedje handschoenen idem.
Er staat nog een wasrekje met droge was de moet weggewerkt.
Mijn pantoffels liggen hier ook nog ergens rond te slingeren.
De wasmand op tafeltje...
Als ik daar eens in vlieg is dat rap oogproper terug hoor.

Anjelier ik hoop het beste voor je vader. Veel moed!

Alle anderen: laat de zon in jullie harten schijnen, als ze aan de hemel blijft verdwijnen.