NACHTUILTJES (1)2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

14 mar 2020, 13:05

Oud maar niet Out

greetie

15 mar 2020, 05:57

Afbeelding

Terug een mooie dag, wandelingetje doen zoals gisteren :D

Nog wasje doen ook!

Verder niet veel te vertellen, we houden ons aan de regels!

Groetjes
Greetie

Bekske

15 mar 2020, 08:01

Afbeelding

jadi

15 mar 2020, 09:41

Zondagsgrapje.
Een professor in de wiskunde stuurde een fax naar zijn vrouw.
"Beste vrouw, je moet je realiseren dat je 54 jaar oud bent en dat ik bepaalde behoeften heb die jij niet langer kunt waarmaken. Ik ben anders blij met je als vrouw, en ik hoop oprecht dat je je niet gekwetst of beledigd zult voelen om te vernemen dat tegen de tijd dat je deze brief ontvangt, ik in het Grand Hotel ben met mijn 18-jarige assistente. Ik ben voor middernacht thuis. - Je man "
Toen hij in het hotel aankwam, wachtte hem een gefaxte brief met de volgende tekst:
"Geachte man. Ook u bent 54 jaar oud en tegen de tijd dat u dit ontvangt, zal ik in het Breakwater Hotel zijn met de 18-jarige zwembad redder. Jij, als briljant wiskundige die u bent, kunt u gemakkelijk berekenen dat 18 veel vaker in 54 gaat dan 54 in 18. Blijf niet op me wachten vannacht.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

meme-rietje

15 mar 2020, 09:48

goeie morgen allemaal
hier ook niet veel te vertellen
gisteren een lang telefoontje gehad van V.
om te vragen of alles in orde was
en te zeggen wat ik mag en niet mag :lol:
toch lief vind ik
alleen eens naar het wandelpad met Quickie
en verder gezellig thuis
in de spende of berging een beetje grote kuis gehouden
morgen komen ze om de blauwe zakken, heb er al twee
en twee kartons vol met flessen en glazen voor de glascontainer
je ziet thuis blijven heeft ook zijn voordeel :wink:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

15 mar 2020, 09:51

De show op ARD gisterenavond was maar een vervangprogramma. De mega show zou LIFE uitgezonden worden met duizenden gasten dus door het corona virus was dat absoluut onmogelijk natuurlijk.Maar, hun kaarten blijven geldig, dus zullen ook wij wel later van die show kunnen genieten op TV.

Dat de Hollanders graag geld verdienen weten we maar dat ze in deze super lastige periode hun grenzen, winkels en restaurants openlaten is toch een kaakslag voor de Vlamingen die wel de regels moeten in acht nemen!
In feite zouden ze allemaal het gevaar moeten inzien en weten dat een grens niet door het virus aanvaard wordt!

Nog een prettige zondag, kom allemaal hier maar veel posten, goeie bezigheid nu!
Ivette

Assa

15 mar 2020, 10:29

Goede morgen allen

Droog en zonnig,

Yorkske Cornedbeef eet ik ook niet, voor mijn man kocht ik het wel
ik lust geen vet, mijn vlees moet zonder vet zijn
kost gewoon als ik een klein stukje per ongeluk in mijn mond krijg,

Frankje mooie bewerking, de link is voor straks
Rietje jou link is ook voor straks

Jadi dat is een goeike, poets weder poets 8)

Yorkske en is veel opvang voorzien voor de kinderen,
waar van de ouders moeten gaan werken,

Michelly erg dat hamsteren, ze zouden in de winkels strenger moeten zijn
zo heeft iedereen iets, verkocht is verkocht
je moet je niet opsluiten, maar wees voorzichtig zeker in jou geval
hou je sterk en wens je nog veel moed, liefs

Ik wens aan allen een fijne zondag, assa
Groetjes van assa

Assa

15 mar 2020, 10:47

Yorkske heb jou plaatje gepikt, zal het verder doorgeven
hou je goed, voorzichtig hé

assa
Groetjes van assa

Assa

15 mar 2020, 13:16

Yorkske bedankt

Tof dat er opvang is voor Lily zo kan ze haar oma en opa niet besmetten,
door de scholen kunnen de kinderen drager zijn, zonder ziek te worden
dat je dochter maar een tijd thuis blijft werken, ze moet het niet zoeken hé
later zullen jullie dubbel genieten van de uitstap, nu is het veel te gevaarlijk

Groetjes en aan allen veel sterkte... assa
Groetjes van assa

corry

15 mar 2020, 13:57

Hier is ook alles afgesloten , er komt niemand meer in, uitzonderlijk huisdokter indien nodig.

Dochter brengt morgen boodschappen tot aan de voordeur.

Staf is enorm bang , had gisteren een slechte dag, vandaag veel beter.

Mijn bloeddruk zwaait de pan uit. Veel te hoog 16,7 normaal 13 .
Neem al pillen, wacht nog even , lost misschien van zen eigen op. Al de spanningen zijn in mijn vel gekropen.

Hartelijke groeten, 🤞zodat ieder van ons gespaard mag blijven.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

jadi

15 mar 2020, 15:52

Afbeelding
Wat kan een mens zoal doen...wel ik ben pannenkoeken aan het bakken
Wat je daarnaast ziet liggen is ambachtelijke peperkoek
Ga verder doen
toedeloe

greetie

16 mar 2020, 06:54

Afbeelding

Toch nog eens buiten geweest als de zon doorkwam,deed deugd!

A. loopt ook onrustig met het nieuws en de verpleging met masker aan ,kreeg telefoon als ze nog mogen komen voor A. is het zijn houvast!

Moet extra voorzichtig zijn, ga naar de lokale winkels minder volk.

Niet goed geslapen, weet niet wat ik mag doen !

Sorry, jullie kennen me ondertussen sla efkens in paniek🙄

Ga nu rustig ontbijten en de knop omdraaien en er een mooie dag van maken😉

Sorry, moest het eens schrijven@
Fijne dag
Greetie

Bekske

16 mar 2020, 07:58

Afbeelding

jadi

16 mar 2020, 08:54

Afbeelding

Goede morgen iedereen, het zonnetje is hier
En maar een handjevol kindjes die naar de opvang komen op school
Onze kleindochter geeft zich kandidaat gesteld voor oppas..Gans haar week is al
volzet in een mum van tijd..
Max. vier à vijf kindjes wil ze opnemen..
Chapeau voor onze 19-jarige studente
Verder weet ik niet veel te vertellen..Mijn neus loopt als een lekkende kraan, ik hoest mijn longen uit mijn lijf.Hees als een otter
En NEEN geen koorts ik ben een voorbeeldige burger en neem elke morgen en avond mijn temperatuur op...
Hopelijk ben ik vlug wat beter, want dat zombiegedoe krijgt daar krultenen van
Ga jullie laten en weg en weer een kippetje halen, en eierkoeken..
Daarna in de Aldi papieren zakdoeken en koffie en nee geen wc papier...Alhoewel als het moet kan je daar ook uw neus in snuiten hé...woeha
Mijd massa mensen, ga niet buiten als het niet moet
Er is maar één nodig om je te besmetten
Fijne dag allen
toedeloe
menu: misschien kip of pizza...het hangt er van af wat er op de markt staat...

Ivette

16 mar 2020, 09:44

Dit kreeg ik zopas in mijn mail box en wil het graag met jullie delen:
> JE STOPT HET VIRUS NIET MET PANIEK, JE STOPT HET MET INTELLIGENTIE!
>
> Deze nieuwe informatie komt van een onderzoeker van Shenzhen die naar Wuhan is overgeplaatst om met de Coronavirus Outbreak Task Force te werken. De informatie is duidelijk, eenvoudig en toegankelijk voor iedereen, en beschrijft precies wat het virus is, hoe het van persoon tot persoon wordt overgedragen en hoe het in het dagelijks leven kan worden geneutraliseerd.
>
> Coronavirusinfectie presenteert zich niet zoals de gebruikelijke verkoudheid, met een loopneus of een hoest met catharsis en sputum, maar eerder met een droge hoest. Dit is het eerste signaal dat goed wordt geïdentificeerd.
>
> Belangrijk om te weten: het virus is niet hittebestendig en sterft bij blootstelling aan temperaturen van 26 / 27°.
Het is daarom zeer belangrijk om gedurende de dag alle mogelijke warme dranken zoals thee, kruidenthee, bouillon, soepen of gewoon warm water te consumeren.
De hete vloeistof neutraliseert het virus en het is niet moeilijk om ze te absorberen.
>
> Belangrijk: Vermijd vooral het drinken van ijswater of het zuigen van ijsblokjes of sneeuw voor degenen die in de bergen zijn, vooral kinderen.
> Voor wie dat kan, is het belangrijk om zich zoveel mogelijk bloot te stellen aan de zon in overeenstemming met de huidige weersomstandigheden.
>
> Nummer 1. Coronavirus is vrij groot, ongeveer 400-500 nm in diameter. Dat betekent dat elk soort masker het kan stoppen. In het normale leven is het dus niet nodig om speciale maskers te hebben. De situatie is anders als u een arts of gezondheidspersoneel bent en u moet worden blootgesteld aan sterke ontladingen van het virus en in dit geval is het essentieel om speciale maskers te gebruiken.
> Als een persoon die al getroffen is, voor u niest en 3 m weg is, zal dit het virus op de grond doen vallen en zo voorkomen dat het u bereikt. Daarom is een veilige afstand tussen mensen belangrijk.
>
> Nummer 2. Als het virus zich op metalen oppervlakken bevindt, overleeft het ongeveer 12 uur! Het is daarom uiterst belangrijk om bij het aanraken van metalen oppervlakken zoals deurklinken, deuren, huishoudelijke apparaten, steungrepen op trams, enz. uw handen grondig te wassen en te desinfecteren.
>
> Nummer 3: Het virus kan verborgen in kleding en stoffen leven voor ongeveer 6 tot 12 uur. Normale wasproducten kunnen het vernietigen. Voor kleren die niet elke dag kunnen worden gewassen, als je ze kunt blootstellen aan de zon of een bron van hoge warmte, zal dit het virus doden.
>
> Hoe het virus zich manifesteert:
>
> 1. Het virus nestelt zich eerst in de keel en veroorzaakt een ontsteking en een gevoel van droge keel: dit symptoom kan 3 tot 4 dagen aanhouden.
>
> 2. Het virus reist met behulp van het vocht dat aanwezig is in de luchtwegen van de luchtwegen, daalt af in de luchtpijp en nestelt zich in de longen, waardoor een longontsteking ontstaat. Deze passage duurt ongeveer 5 tot 6 dagen.
>
> 3. Pulmonitis komt voor met hoge koorts en ademhalingsmoeilijkheden en lijkt in het geheel niet op een verkoudheid. Je kan zelfs het gevoel hebben dat je verdrinkt omdat je moeilijk kan ademen. In dit geval is het essentieel om onmiddellijk een hulpdienst te bellen.
>
> Hoe vermijd je het virus:
>
> 1. Overdracht van het virus vindt in de meeste gevallen plaats door direct contact, door het aanraken van stoffen of materialen waarop het virus aanwezig is: frequent wassen van de handen is absoluut noodzakelijk.
Het virus overleeft ongeveer 10 minuten op je handen, maar tijdens deze 10 minuten kunnen er veel dingen gebeuren: je ogen wrijven of je neus krabben bijvoorbeeld en het virus in je keel laten komen!
> Dus, voor uw eigen welzijn en dat van anderen, was uw handen zo vaak mogelijk en desinfecteer ze!
>
> 2. u kunt gorgelen met een desinfecterende oplossing die de quota van het virus dat mogelijk in uw keel is binnengedrongen elimineert of verlaagt. Door dit te doen elimineer je het virus voordat het de luchtpijp en vervolgens je longen binnenkomt.
>
> 3. Desinfecteer uw computertoetsenbord en -muis, evenals uw mobiele en vaste telefoon.
>
> We moeten allemaal goed opletten en voor ons zelf zorgen en voor onze naasten
Ivette