In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

28 feb 2021, 17:48

Afbeelding

Een fijne avond alle seizoentjes,
vanmiddag koers gezien (en meegereden
maar winnen hoeft voor mij niet :lol:
meedoen is belangrijker dan winnen
is de olympische spreuk hé) :lol:

Iedereen hopelijk een fijne dag gehad vandaag
Ik wens iedereen een fijne avond en
straks een rustige nacht :lol:

Helena, op zondag of een andere dag mag dat niksdoen hoor,
je bent je eigen baas hé, niemand zal je komen controleren :lol:

Mmmm anjelierken, ananastaart, zal lekker geweest zijn...:lol:

wilde eend ook genoten van de fijne zondag... :)

granny M soms heeft men meer dan men denkt...
vergeten 'schatten' :lol:

clive, M-M, en alle andere seizoentjes een fijne avond verder

Tot morgen allemaal en blijf gezond... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

01 mar 2021, 07:10

Afbeelding

Afbeelding

Muddy Maddy

01 mar 2021, 07:56

Goede morgen seizoentjes,

Het is maart en dan zeggen ze: maart roert zijn staart en daarna startten de aprilse grillen.
ik verwacht me dus aan veel maartse buien.
ik heb gisteren iemand gevonden in maria-kerke, niet ver van oostende die aan shiatsumassage doet.
misschien daar eens informeren. ik weet zeker dat èn schoonbroer èn nichtje nog verplaastingsonkosten zouden doorrekenen als ze naar mij moeten komen. dan zou het eerder augustus zijn eer ventje me zou kunnen voeren naar Brugge.
Er heeft gisteren iemand me ontvriend omdat ik gevraagd had de kaarten te leggen. schandalige prijs: voor 1 kaart vroeg ze 10 euro! ik zei dat ik dat een beetje prijzig vond. En dan gaan ze op beurzen staan en doen het gratis! ( allez was zo in de tijd dat ik nog de paranormale beurzen afdweilde met ex) Ik pendel zelf maar doe het niet meer omdat Ventje daar erg sceptisch tegenover staat. bon, als ik antwoord wil op de vraag waarom nichtje niet gezegd heeft dat ze voor de wet getrouwd is moet ik maar kijken naar alle gebeurtenissen in het verleden. daar zijn wij ook altijd in genegeerd, tenzij het niet anders kon. Grote pech voor hen want ze verwachten natuurlijk een goot ( lees duur) kado en dat zullen ze niet krijgen. ( waarom zou ik?)
Moeder heeft zelfs gezegd dat ze het ook niet moeten weten als zij overleden is. :roll:
Nu op naar een luchtiger thema. Het boek van Stephen King zou al in de boekhandel liggen. straks eens een mail naar mijn vaste standaard of dat zo is en of ze willen een exemplaar opzij houden.
Er passeert hier een volwassen man op zo'n electrische step. hij keek binnen omdat het groot licht achteraan waar ventje zit te werken aan is. kijk niet binnen, je ziet er uit als een bejaarde teenager!
Beetje benidorm basterds. het is mistig. zaterdag in de late namiddag hebben wij een fenomeen gehad: mist die van uit zee naar land rolde. het was precies de beschrijving van hoe Stephen King The mist beschrijft in zijn boek. je zag ook het uiteinde van de oosterlijke strekdam niet meer.
Fascinerend zou Mr Spock gezegd hebben.
Varkenshaasje met pickelsaus was lekker. heb alleen een bijna volle pot pickels moeten gebruiken eer de saus indikte naar ventjes wens. hij heeft er dan toch maizena in gedaan. :roll: het was geen volle kookroom ook. hebben wel geen aardappelbolletjes gegeten. 's avond een pot natuurpopcorn om de gaatjes te vullen. waren toch naar csi aan het kijken.
vandaag is het ardeense oester daar hoeft alleen een koud curry sausje bij. wel gebakken aardappelen want de mijne schieten al wortel.
Zo, we gaan de ronde van de spelletjes eens doen, daarna als ventje gaan douchen is, mijn morgengroet op fb zetten en mijn pillenontbijt pakken. nu met een potje mango.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

01 mar 2021, 09:40

Afbeelding

Goede maandagmorgen alle seizoentjes, :wink:
Een grijze morgen en afwachten wat er komt
ik moet straks naar de apotheek en een
verjaardagskaart wegbrengen, maar eerst
nog wat huistaken...en in de mail zien.... :?

M-M ik heb ook niks met dat paranormale gedoe
maar elk z'n gedacht natuurlijk :oops:
Ik hoop dat die shiatsumassage jou meevalt
en niet te duur is maar wat is tegenwoordig
niet te duur :oops: :roll:

Ik ga de andere seizoentjes aan de beurt laten
en ga verder doen met de huistaken... :wink:

Allen een fijne 1e maart en tot later...

clive

01 mar 2021, 09:46

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wasmachine is al aan het draaien, heb er verschillende vandaag en ga hem buiten hangen, denk wel dat het gaat drogen straks.
Ik lees dat ieder zich geamuseerd heeft gisteren.
Heb gisteren een afspraak online gemaakt bij de huisdokter, was de eerste keer dat ik dat kon doen, want de vorige keer was mijn identiteitskaart nog niet ingelezen en dan gaat dat niet. Ik heb voor woensdag 10.30H gekozen. Moet vooral nieuwe voorschriften hebben voor mijn medicatie.
Verder heb ik weinig te vertellen, ik wens jullie allemaal een hele mooie maandag. Liefs en een dikke knuffel.

Helena van Troje

01 mar 2021, 11:04

Ook hier grijs maar droog.

Straks een hele onderneming om in de kliniek te raken.
Ik moet bij de luisterdokter om af te sluiten.
Na tien jaar hoop ik het nu wel alleen aan te kunnen.
Waar corona dan weer goed voor geweest is.
Telkens als ik weer een afspraak had, heb ik die afgebeld omdat de besmettingen stegen.
Zo kan ik nog lang blijven doorgaan.
Dus maar even door de zure appel heen bijten vanavond.
Bel ik een taxi?
Ga ik met de bus?
Ga ik met de fiets?
Val ik toch een van de kinderen lastig?

Met de bus moet ik om op tijd te zijn een bus te vroeg nemen.
De volgende is te riskant en op het nippertje.
Een taxi? Die zal dat niet tof vinden op het spitsuur daar naartoe te rijden.
Trouwens de vraag is of die het de moeite vinden van voor te rijden.
De fiets? Liefst, ware het niet dat het al donker zal zijn als ik moet terug rijden.
De auto? Geen optie want die is momenteel niet gekeurd...
Jongste heeft geen tijd.
Dan toch maar de kinderen?
Jongste heeft geen tijd en middelste moet op dat uur om de kinderen, denk ik.
Ja, dat was echt een heel goed gedacht om het ziekenhuis zover buiten de stad te zetten...
Erg hé als je zo onzeker wordt...

Dames en dieren kom de dag op een aangename manier door.

Oma-C

01 mar 2021, 11:09

@ Helena, ik zou in jouw plaats een taxi bellen
die zijn er om je ergens naartoe te rijden...
en druk verkeer of niet... ze zijn het gewend...
Maar jij kiest zelf natuurlijk en als de kinderen niet kunnen
zo doe ik het ... :oops: :roll:
Sterkte en moed....blijf veilig..!

anjelierken

01 mar 2021, 13:14

Hallo iedereen,

Manlief komt net thuis van wandeling met Spaanse woef en zegt dat het toch koud is met een heel frisse wind.
Ben eigenlijk nog niet buiten geweest, heb de ganse voormiddag boven gepoetst.

Buurvrouw is al aan de grote kuis bezig, heb ik gezien.Ik doe dat niet , de grote kuis, ik neem elke week iets extra mee, en dan is ook alles gedaan.Denk dat jonge mensen dat zelfs niet meer doen.

Gisternamiddag in de veranda gezeten, dat was daar gezellig.Als de zon erop schijnt wordt het er vlug warm.
Manlief keek naar de koers en Spaanse woef en ik in de veranda.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

01 mar 2021, 19:56

Dag dames,
Vandaag een paar stukjes keukenmuur bijgeverfd. Bij het elekr. maken van de rolluiken, waren er in de keuken een paar stukjes van de muur beschadigd, de mannen hadden het wel netjes bijgesmeerd maar omdat ik zo stom geweest het rolgordijntje meteen weg gegooid had keek ik elke keer op de witte plekken. En elke keer denk ik ook aan HvT met haar rolgordijntje :D
Maar ja, ik had nog wel verf staan, dus ik dacht, dat is 5 minuten werk. Niet dus... Kleur kwam niet mooi overeen, dus kleine potjes gemengd met een beetje witte verf erbij en nog een beetje, nog weer een ander potje gemengd, nog eens geprobeerd. Ik voelde me net zo'n toverkol, die giftige drankjes stond te mengen
Was wel zo verstandig geweest om plastic handschoenen aan te doen.
Nu maar afwachten hoe het morgen is en anders maar meteen de hele keuken opnieuw doen (zijn niet zoveel kubieke meters) Had ik beter meteen gedaan......
Maar wel een lief cadeautje gehad van de buurjongetjes na schooltijd, de eerste madeliefjes nog hééél kort van steel voor complimentjes-dag.
Tot in den draai allemaal !

Oma-C

01 mar 2021, 20:21

Afbeelding

Nog even na het avondeten een slaapwel komen zeggen
ik moest nog iets opzoeken en dan kan ik evengoed
efkes langskomen :lol:
Ik vond het een koude dag ondanks dat de zon er nog doorkwam
maar ik had mijn bezigheid binnen dat scheelt al veel :)

granny M, met verfjes gemengd, hopelijk is het goed
en moet je niet de hele keuken verven :wink:

Allen nog een gezellige avond en tot morgen... sloppel :lol:

Muddy Maddy

02 mar 2021, 07:58

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag naar de dokter. weer bespreking van het pijnregime en voorschriften. controle van mijn bloeddruk, hartslag en longen. suikerwaarden. heb gisteren een nurofen pleister moeten leggen.
Ventje moet om papieren naar het werk, maar komt naar huis. ligt in stokken met zijn pc, die zegt dat hij gisteren geen telewerk gedaan heeft. vrijdag is ventje van wacht. komt wel heel laat thuis dus dat zijn fishsticks voor mij. Als die nog honger gaat hebben dan moet hij maar donderdag iets meebrengen dat lichtverteerbaar is.
Granny M: Met kleurtjes gespeeld? hier moet er eerst nog grote delen gestuckt worden voor we een nieuwe laag verf kunnen leggen. het is al beslist welk kleur. lichtgrijs met een donkerder accent aan de schouwmuur. In de gang hangt gedeeltelijk rijstpapier, dat ons Vinny vakkundig op sommige plaatsen gesloopt heeft. dat was lichtgroen geschilderd. De traphal was origineel babyroze.
De gang zou dan intregraal wit geverfd worden. Nog heel veel werk maar je hebt nooit gedaan aan een huis. er moet ook nog een nieuw dakvenster komen in de logeerkamer, die slechts twee keer dienst heeft gedaan. er ligt daar ook geen stopcontact, dus kan je er niet terecht tijdens de winter.
( alhoewel Hans en Suus er sliepen in januari verleden jaar, maar die hadden hun eigen dikke dons mee.) Moet dringend een kaartje maken en af gaan geven want hun winkel is dicht wegens jaarlijks verlof. gelukkig is het niet ver. tot aan de chinees en dan linksaf. op het einde is zo'n winkeltje met prullen, bier edm. vroeger was de strijkcentrale aan de overkant. nu is daar een etalage voor ramen en deuren van H*rmann. Mijn moeder moet 750 euro betalen voor haar rolluik. komt ook van hen.
zonder plaatsingskosten.
Heb mijn sims al aan het werk gezet, straks even een goede morgen plaatje op fb en dan me gaan klaarmaken. lijstje maken van medicijnen die gehaald moeten worden.
Ventje moest gisteren naar de drankencentrale en heeft binnengesprongen in de boekhandel voor het boek van Stephen King. ze hadden maar 3 exemplaren meer. de inkijk en twee stuks. Alfie in de sneeuw zal even moeten wachten. heb een bon voor -3 euro dus volgende maand staat de therapeut van BA Paris op de lijst. die is iets duurder. moet ook nog de twee laatste posthume Deflo's aanschaffen.
Zocht gisteren naar een broche voor op mijn grijze trui maar vond mijn goesting niet. Ik zou iets Keltisch willen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Bekske

02 mar 2021, 08:11

Afbeelding

clive

02 mar 2021, 08:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Het was inderdaad niet zo warm gisteren als het eruit zag. Had een hoop was buiten gehangen, maar om 16.00H was die nog klam, te klam zelfs om te strijken. Heb hem dan in de droogkast gestopt op 20 minuten warme lucht en nu is hij strijkklaar. Eigenlijk heb je dan 2 keer werk met je was te drogen.
In het bos was het wel wat warmer toen ik met Matice ging wandelen. Je bent daar een beetje beschut.

Granny M, mijn fantasie sloeg op hol toen ik jouw las. Dames opgelet, er zit een gifmengster op ons topic :D :D :D :D :D .

Gisteren dan op advies van manlief een nieuwe GSM gaan halen. Was wel echt nodig. De mijne , ook al heel wat jaartjes oud, deed de raarste dingen. Bijvoorbeeld, met volle batterij plots uitvallen als ik aan het bellen of aan het SMS'n was. De laatste nummer die ik ingetoetst had, plots zelf bellen terwijl ik niet in de buurt van het toestel was. Zeer vervelend, want hij heeft dat eens op een nacht gedaan. De gebelde persoon kreeg bijna een hartinfarct op manier van spreken op dat uur 's nachts. Een batterij die van 89 naar 0 ging enz.
Manlief heeft dus gelijk. Maar ik vind dat allemaal zo zonde van het geld. Heb wel een ander merk gekocht en aan een redelijke prijs. Enfin ja, niets aan te doen. Manlief moet hem nog installeren. Heb net online er een hoesje voor besteld, waar ik ook wat kaartjes kan instoppen. In de winkel gisteren waren er geen die ik en mooi en handig vond.
Manlief was wel bij me in shopping, je mag dan wel niet met zijn tweeën winkelen, maar had toch graag zijn advies betreffende de telefoon. In 2 andere winkels ben ik braaf alleen binnen geweest. Er was zeer weinig volk in shopping gisteren, dat viel echt op. Voor mij is dat oké.

Vandaag boven poesten en morgenochtend naar de huisdokter.

Het zonnetje komt erdoor.

Wens elkeen een prettige woensdag. Liefs voor jullie allen en een dikke knuffel.

Oma-C

02 mar 2021, 09:35

Afbeelding

Allen een zonnige maar koude morgen :wink:
Fijn als het zo licht is, dan kan ik al veel doen :lol:

clive het is nog dinsdag vandaag hoor :lol:
het gaat al snel genoeg vind ik :D :)
Succes met je nieuwe gsm, ik heb nog
een oud beestje dat zeker meer dan 15jaar
oud is ik weet het zelf niet meer :oops:
er zit al jaren een nieuwe batterij in, echt nog
een ouderwets model maar zolang het
ding goed werkt.... :oops: :roll: ik gebruik
het toch uitzonderlijk alleen om te bellen
of een boodschap te sturen, ik ben geen
echte telefoon gebruiker :oops:

M-M succes bij de dokter en ja, als je
graag netjes woont heb je altijd werk in een woning :)
maar dat houdt het gezellig.

Bekske, weer een lief plaatje, dank jé... :lol:

Alle seizoentjes een fijne dinsdag.... blijf gezond en veilig

anjelierken

02 mar 2021, 12:09

Hallo iedereen,

GrannyM: vandaag zal je pas de echte kleur zien.

Heb ook een nieuwe gsm.Gekregen van zoon en schoondochter voor nieuwjaar.Alhoewel mijn oude gsm( al heel oud) nog prima was.Maar ze vonden dat het tijd was voor een nieuw exemplaar.Nu kan ik wel filmpjes en video's zien van de kindjes.Ja, het is beter, maar moet er toch nog een beetje aan leren.

Straks gaan we fietsen, gisteren was er een koude wind , dus hebben we het uitgesteld.Vandaag is beter.Manlief heeft al een route uitgestippeld.

Als ik thuiskom, dan ga ik soep koken, heb nog een zoete aardappel liggen die verbruikt moet worden.Daarbij nog ajuin, prei, wortel en dat zal oké zijn, denk ik :D .

Dames, tot morgen allemaal.