In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

10 dec 2020, 20:26

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Mammyretro, Jij zult wel fier zijn op Florian en terecht. Heb helaas geen FB.

Spring enkel binnen om iedereen nog een fijne avond te wensen en voor later vandaag, een zachte slaapwel.
Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Muddy Maddy

11 dec 2020, 08:33

Goede morgen seizoentjes,

Ventje heeft zich overslapen. was moe, dus hij moet vandaag wat langer werken.
ik heb gisteren nog wat extra kerstkaartjes bijgemaakt want ik had net voor iedereen die op de lijst stond en dan zal je zien dat je er toch nog extra krijgt. vandaag worden ze afgewerkt en geschreven.
daar was gisteren geen tijd voor. moest stoppen wegens pijn. vandaag dus stofzuigen beneden en moppen.Gimly zal niet content zijn en misschien uit baldadigheid morgen iets doen, maar hij zal er zich weer moeten bij neerleggen zoals Monique zei omdat er een nieuwe poets start.
Ik heb van collega ventje een Rendier gekregen. Ja, een soort jutten Rendier en het is best zwaar omdat hij zou blijven staan. Hij draagt een muts een sjaal. Wel grappig nu ik er een maal aan gewoon ben, want hij staat naast de kachel. Aan de voordeur zetten is geen optie want dan was hij binnen de korste keren spoorloos verdwenen. En neen, hij heet geen Rudolf! :D
Alle verjaardagskaartjes zijn binnen gekomen en ik moet zeggen dat schoonzus diep in de portemonee heeft getast. een echt 3D kaartje. met katten. En schoonmoeder had er ook eentje gezonden. dat mmsje was dus alleen van de vriend. via mail.
Dus mijn To-do lijstje van gisteren is aardig geslonken.
ventje heeft wel een superlange boodschappenlijst.
We hebben gisteren in bed nog ijspralines gegeten. had daar ineens zin in, ventje blijkbaar ook want die ging erom. het waren friteursnacks gisteren en ik heb dus een loempia met pikante saus gegeten. de loempia werd dus in de friteuse bereidt en het lukte!
vandaag garnaalkroketten en kaasballetjes, misschien nog wat van vis wat er te krijgen valt. verleden week een koude vis schotel gemaakt wat ook lekker was, maar eigenlijk niet voor de winter.
Dan zou ik eerder denken aan een bouillabaisse. De lekkerste in oostende is die van het restaurant net naast de Mc-D. ( ben de naam vergeten) de beste kreeft en aanverwante visgerechten eet je bij Arnold, ook op het wapenplein. Maar ja, de Horeca is nu in lock-down. Nederland krijgt een verstrengde lockdown en ik hoor hier net van ventje dat er weer lock-down feestjes opgedoekt zijn. :? Hoe is het mogelijk dat ze hun verstand niet gebruiken? Ventje vind naast de boete voor zo'n feestje ze hun plaats voor verzorging kwijt zouden moeten raken als ze ziek worden. Beetje streng maar er zijn er meer die er beginnen zo over te denken.
Schoonbroer zijn moeder is gisterenmiddag overleden. 97 jaar geworden en twee dagen later overleden. Was geen covid. ze was al lang ziek. heeft veel afgezien zei schoonbroer met zijn vader die dokter was.
Nog 10 dagen en de vaste telefoon vliegt hier de deur uit. mijn contract met het nieuwe buro is afgeprint, zal dat waarschijnlijk in bijlage terug moeten sturen. of wel heeft nieuwe poets die mee, of is ze nog onderweg met de post. ( dan kan dat nog lang duren :? )
Dinsdag worden de kaartjes gebust in de buurt. moet toch om mijn leesvoer en eten.
Mijn "deadline" was 15 december. Neef krijgt een gewoon kaartje. hij doet de moeite niet om zijn nieuw adres door te geven en ik zei al dat ik niet ga smeken.
ik krijg een kopje koffie geserveerd. Gimly is mee naar boven gegaan want ventje heeft geen actimel meer en daar neemt hij zijn pillen mee in. Maar Gimly is dol op mijn roomyoghurtjes. met actimel neemt hij geen genoegen meer. Vinny zou ze alle twee genomen hebben. als het maar eetbaar was.
Vandaag eerst de theelichtjes vervangen en stof met nat afdoen. ( is 1 van de taken vandaag op de to-do lijst- vind dat als ik er een maak à la boodschappenlijst het vlugger gaat)
Zo, ik ga effen naar de boerderij mijn kerstkado op gaan halen en dan de adventskalender in Klondike. Moet ook naar mijn Sims Mobile want daar heb ik een taak van 15 delen.
Ik zal me vandaag niet vervelen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

clive

11 dec 2020, 09:07

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, jij bent heel veel van plan vandaag. Ik ben al een tijdje bezig met het HH. Maar heb nog veel te doen. Ik maak elke dag en lijstje van wat ik moet doen in het HH. Dat brengt structuur en dat heb ik nodig.
Jouw 2° kaartje is verstuurd :D , voor dan wel een hele late verjaardag. :D .

Vandaag gaat manlief de kaartjes in het dorp in de brievenbus stoppen, het regent hier behoorlijk en dan heeft hij niet zo graag dat ik fiets, alhoewel ik uitstekende regenkledij heb, broek en alles. Maar aan de andere kant heb ik vandaag wel niet zoveel tijd over als ik alles van mijn lijstje gedaan wil hebben.
Kan wel de kaartjes van de buren gaan posten na het HH.

Voor de rest heb ik weinig te vertellen.

Ik wens iedereen een mooie vrijdag, maak het gezellig binnen. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

11 dec 2020, 10:04

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
hier ook regen fijne miezerregen
maar je wordt er even nat van :oops:
Ik moet niet buiten dus zal er geen last van hebben

clive ik geef de kaartjes mee met zoon
of schoondochter als ze de boodschappen binnenbrengen
en die in de buurt doe ik zelf in de brievenbussen
ik heb er ook al 5 in de bus gevonden
Het begint nu... :lol:

M-M, veel werk bij jou en ja het werkt makkelijker
als je er een lijstje van maakt dat je kan afvinken :lol:
Ik hoop dat je een goede poetsvrouw krijgt :)
Het is zoveel gezelliger als je netjes zit te wonen...

Helena, ik ben niet alleen een verstrooide professor :lol:
ik heb ook al een verjaardagskaart gekregen gisteren
en dat voor volgend jaar al.... :lol:
Heb die dan bovenaan de kerstkaarten gehangen
ik heb er dus ook lang plezier van :P :P

mammyretro, proficiat voor Florian, en ik heb ook geen FB
kan het dus ook niet zien... maar je zal wel fier zijn :)

anjelierken, mmm lekker tomatensoep met bollekes
dat lust iedereen graag, laat het smaken en een vispannetje
is ook niet te versmaden :lol:
en nog alles goed met je vader?
en ja tekstjes zat op internet de moeite om te zoeken :)

Alle seizoentjes een fijne vrijdag... ik ga nog wat verderdoen
heb gisteren wat kerstversiering uit de garage gehaald
en dan kan ik nu alles stofzuigen en dweilen ,
het stof is al weggehaald....
Allen een fijn weekend na vandaag :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

11 dec 2020, 10:18

Goeie morgen...
Plannen voor vandaag zijn de keuken die gisteren niet gedaan geraakte verder poetsen.
Hopelijk is er toch ergens een droog gaatje om de ruiten te doen.
Het lukte niet meer gisteren.
Ik had zo graag alle ruiten beneden deze week gedaan gekregen.
Dan kan ik proberen J. wijs te maken dat ze alle ruiten boven moet doen...
En anders doe ik ze zelf de week erna grondig.

Vandaag geen koerier.
Hij is jarig de jongste en heeft een druk programma af te werken.
Hij krijgt een "raamverjaardag" aan de garagepoort van de vrienden.
Coronaproef en in regel. Om het uur twee.
Ik weet niet of hij dat zelf al weet.

Maak er ondanks de regen een fijne dag van allemaal.

anjelierken

11 dec 2020, 11:50

Hallo iedereen,

Oma-C: alles oké met vader.Dokter was er gisteren toen ik er ook was, en volgens omstandigheden vrij goed.

Hier zijn de kaartjes de deur uit, heb ze daarstraks gepost.Die voor in de buurt , doe ik zelf volgende week.

De cadeautjes voor de ukjes heb ik ingepakt, die hebben alle 3 een boekje.Verder krijgen ze centjes voor een weekendje weg.Zoon en gezinnetje gaan soms naar een kindvriendelijk park ( als de toestand het toelaat).

Toen ik gisteren thuiskwam van vader, stond de kerstboom in de living.Manlief had die tijdens mijn afwezigheid gezet.Ik zag het al toen ik de oprit opreed, met al die lichtjes.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

11 dec 2020, 14:28

goede middag dames,
HvT als het weer bij jullie hetzelfde is als hier zal je geen ramen moet kuisen.... De vriendelijke chauffage-man is hier voor het 2 jaarlijks onderhoud, hij zal ook even alle radiatoren ontluchten. Toen hij voor de 1e keer hier kwam (komt al jaren) dacht ik eerst : Een oudere hippie ?? met echt lang krullend haar ( wel goed gesoigneerd !) nu heeft hij zijn haar in een flinke staart. Maar het is zo iemand die er echt mee staat
En Poetske is maandag niet geweest, ze moest voor een corona-test maar goed gekeurd gelukkig. Als ze vlg week een gaatje heeft, zou ze het laten weten, we zien wel.
Anjelierke, da's een fijn gevoel als je aankomt en je ziet de lichtjes branden hè ?
Ben ondertussen ook bezig met kaartjes. Hier in de straat stopt haast iedereen bij elkaar er eentje in de bus bij elkaar, die van mij kan ik in het w.e. bij het dagelijks blokje meteen in hun brievenbus stoppen. De buurjongetjes krijgen er elk een om zelf te schilderen, voor dat van de buurman van verderop , die pas weduwnaar is geworden moet ik nog even tegen aan hikken . Zal maar schrijven zoals mijn hart me ingeeft...
Het meest "foute" kerstcadeautje van 2020 zoals op de verpakking stond heb ik al gekregen, vond het eigenlijk heel leuk!
een piepklein groen/rood truitje met een sneeuwman voorop met mouwtjes voor op een fles te zetten . heb het aangetrokken bij een klein beertje ( restant knuffel van kleinzoon) en het op de vensterbank voor de keukenraam gezet.
Ga nog even vlug een tasje koffie drinken met mijn hippie ! Hij heeft een speciaal masker op, ik mijn mondkapje maar dat drinken zal toch even moeilijk worden...
tot de volgende keer !

mammyretro

11 dec 2020, 15:29

goede achternoen, ,
clive en oma c jammer genoeg kan ik de video niet opslaan
mijn zoon zou hem moeten zenden met messenger,kan hem dan nemen,heb het al gevraagt
zal het nog eens vragen, ,
hier regen,de helft van de kerstboodschappen zijn binnen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje

11 dec 2020, 20:09

Granny M : verleden jaar bij het nakijken van de chauffage, of had ze weer kuren, ik weet het al niet meer, belde de technieker aan. Ik keek naar mijn kotstudent en hij naar mij...De man had zowaar een blauwe kuif.
Ik noem hem de blauwe geschelpte. Maar, let wel, ik heb nog nooit zo een vakman gehad als hij. Ik durf het niet hardop schrijven, maar dit jaar heb ik warm en maakt ze geen lawaai van alle duivels. Seffens is het weer van dat. Ik zou dit jaar eens het jaar willen afmaken zonder beroep te moeten doen op de chauffagist.
Ondertussen durf ik wel zelf het water bijvullen van het drukvat.

En inderdaad de emmer met water staat nog te wachten, maar de keuken is gedaan en bijna al de kaartjes zijn geschreven, maar pfff mijn hand geeft he top... Een goed oefening voor uw fijne motoriek zei de kine.
Eindelijk is de trok die niet mag droogzwieren droog geraakt. Kletsnat ophangen en maar wachten...

Slaap wel voor straks.

Muddy Maddy

12 dec 2020, 07:19

Goede morgen seizoentjes,

@Wingerd: Bedankt voor mijn verjaardagskaartje! het is wel te voet gekomen, maar het is er!

Ik moet mijn ergens geforceerd hebben gisteren bij het poetsen van de beneden wc. heb in elk geval ferme last van mijn rug. zag aan het gedrag van Gimly deze morgen dat er een plasje speeksel lag en hij naar buiten wilde. Dat belooft. Zieke kat net op het moment dat het niet uitkomt.
Vandaag opnieuw een poging de kaartjes af te werken en te schrijven. dan kan ventje ze bepostzegelen ( wat een woord) en gereed leggen voor de brievenbus. Gisteren had hij er geen zin in.
En ik moest nog ander huiswerk doen.
Vandaag bellen naar moeder en haar op de hoogte brengen dat schoonbroer zijn moeder overleden is. Ventje zei gisteren dat schoonbroer nu een wees is. hij heeft nog 1 zus en 5 broers dus de erfenis moet verdeelt worden over die 7.
Garnaalkroketten gegeten en vandaag zijn het croque monsieurs, zal maar wachten met stofzuigen want ventje eet die rechtstaand op en de vloer ligt dan vol kruimels. Had hem gisteren gevraagd als hij naar bed kwam om een kersenpit kussentje te warmen en mee te brengen. maar ik had al een vaag vermoeden en heb sokken naast het bed gelegd want effectief kwam hij naar boven zonder kussentje maar met zijn fles water voor naast zijn bed. zal maar niets zeggen.
zondag eten we dan ardeense oester met kroketten. Ventje moet nog een bloemkool meebrengen van bij de Don Juan, maar het is de vraag of hij dat wel zal willen doen. mijn yoghurtjes is hij ook vergeten tijdens zijn ldl- shopping. vandaag kranten lezen en eerst naar moeder bellen. omdat het nieuw tarief nog niet in werking is, hoop ik dat de vaste telefoon geen kuren vertoond want er zal weer veel te vertellen zijn.
Er is niet veel afwas dus die doen we dan wel als we wachten tot de george clooney klaar is om koffie te zetten. Ventje moet vandaag ook om brood en ik hoop stiekem dat hij een koffiekoek meebrengt. Verleden week had hij er mee van de buro want als er iemand jarig is trakteren ze met koffiekoeken. maar die zijn nooit opgegeten. was een reuze suisse en een lange rozijn. geen van beiden m'n favoriet. geef mij maar een chocolade broodje of een met frangipane.
Dinsdag komt de diepvries maar we hebben weer niets nodig. ook niet van de feestgerechten want de menu ligt al vast. en hetgene dat eventueel wel intresse voor was: sneeuwkrabscharen, die zijn weer 5 euro duurder geworden. :? En trouwens diepvries zit vol.
Hebben gisteren ook kaasballetjes met abdijkaas gegeten, die mochten in de oven. hadden iets warmer gemogen maar dan waren ze uit elkaar gebarsten. Dat kan je ook voorhebben in de oven.
ik heb vannacht gedroomd dat ik zelf boodschappen ging doen, prè-covidmaatregelen maar met mijn wandelstok. want ik moet sommige dingen niet aan ventje vragen want die weet het dan niet liggen. idem voor de likeurpralines die hij moest meebrengen. hij vroeg het aan iemand die aan het aanvullen was en die zond hem naar de middelste rayon waar altijd de speciaaltjes liggen. Daar gaat hij nooit langs.
Kan zijn dat ik donderdag langs m'n moeder ga, als de maatregelen ten minste weer niet verstrengen. Daar krijgt ik het langzaam van want met ventjes werk gaan ze dan weer dwars liggen.
Hij moet nu werken tot de 24 ste. Een halve dag maar. en de eindafrekeningen beginnen nu langzaam toe te komen, want vanaf januari werken ze weer voor het rekenhof dat dit jaar ook nog niet alles heeft gekregen door de Covid.
We gaan na de opvlieger een kopje koffie gaan maken en dan de tablet nemen en de boerderij en aanverwanten doen tot er kranten zijn of ik moet gaan telefoneren. ( 8 u 45) Denk dat de kranten wel een beetje later gaan zijn want ventje ligt nog op 1 oor. 't zal wel middag zijn eer hij mee kan helpen aan de kaartjes. want ventje heeft last van ochtendhumeur en zeker de zaterdag als ik naar moeder bel. Hij moet ook nog naar de beenhouwer voor beleg voor morgen, maar kan dat morgen ook nog als hij weer eens geen zin heeft.
Gimly ligt plat. heeft niet gezeurd om ontbijt. dat zegt me al genoeg buiten dat plasje speeksel.
Suus is door d'r knie gegaan. ze moet nu zien dat haar binnenste banden ook niet scheuren. Gelukkig had ze d'r telefoon in de hand toen ze viel en was de buurvrouw er snel want die heeft de sleutel daar ze voor de katten zorgt als Suus naar Zeeland is. De dokter is geweest en die heeft haar dus rust voorgeschreven.
Ik blijf nog steeds opvliegen dus ik denk dat ik wacht tot die over is want als ik nu koffie drink heb ik er weer een en weer een lange. Die komen met tussenpauzes bij mij.
We gaan ons dan maar bezig houden met de boerderij.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

clive

12 dec 2020, 09:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, dat verjaardagskaartje was dan wel heel vroeg of heeeeeel laat :D . En jij gaat toch wat versieren voor Kerst, vind ik leuk voor jou. Nog altijd last van die vervelende "M"? Hoop echt dat je vlug terug beter bent.

HVT, denk niet dat je gisteren jouw ruiten hebt kunnen wassen, hier heeft het alleszins een hele dag geregend. En een late gelukkige verjaardag voor de jongste.

Anjelier, fijn te lezen dat het goed gaat met jouw vader. Manlief heeft mijn kaartjes gisteren ook gepost, maar dan in de postbus van de Post zelf. Hij kwam daar toch langs.
Dat zal dan voor jou een mooie verrassing geweest zijn, de kerstboom die versierd was door manlief toen je thuiskwam. En de ukjes hun geschenkjes ook al ingepakt. Is jouw arm nu helemaal beter of voel je bepaalde bewegingen nog. Hem niet forceren hoor.

Wingerd, van harte bedankt voor jouw mooie kaartje, was er heel blij mee.

Granny M, wat lief van de verwarmingsman dat hij ook de radiators heeft ontlucht. En ja, ik vind lang haar bij mannen ook mooi ( als het verzorgd is), maar ze moeten daar echt wel het gezicht voor hebben. Niet elke man kan dat zich veroorloven. Mijn manlief al zeer zeker niet.
Jouw beertje heeft dan een goed zicht op straat als hij bij de venster staat :D . Hij weet meteen alles wat in de buurt gebeurt. Matice ligt ook heel graag aan het raam. Ook hij weet alles van de buurt :D .

Mammyretro, wens Florian toch maar een dikke proficiat van manlief en van mij. En jij hebt al een groot deel van de kerstboodschappen in huis, verstandig van jou.

Muddy Maddy, dat hebben we gisteren gegeten , croque madames. Manlief wou per se de nieuwe machine uitproberen waar je ook meteen 2 spiegeleitjes gelijktijdig met de croques kunt in bakken. En dat ging na eerst een toastje zonder iets erin te hebben gebakken omdat die nieuw is en dat stond in de handleiding dat je dat moest doen bij het eerste gebruik, heel erg goed, ook de eitjes. Had terwijl manlief eraan bezig de borden voorzien van wat sla en een vers tomaatje. Ik eet dat doodgraag, zo'n croque en heb er liefst 2 gegeten. En de bakplaten kun je er na gebruik uitnemen zodat je ze kunt fatsoenlijk kunt afwassen. Mijn oud ligt sinds gisteren op het containerpark. Dat ding was 30 jaar oud.

Zo, ik ga beginnen aan het licht HH. Ik wens iedereen een mooie zaterdag. Liefs en een dikke knuffel voor allen.

Oma-C

12 dec 2020, 09:44

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes... :wink:
Een natte en donkere dag, het heeft
zo goed als de hele nacht geregend :?
niet hard, maar er liggen overal plassen
niks aan te doen, nog even en de dagen
gaan weer lengen, stilletjes maar het is zo :)

Ja clive ik heb een paar beeldjes gezet ,
niet veel hoor, alleen de zittende kerstman
en een sneeuwman uit steen
aan de luchters een trosje kerstballen
en aan de ramen hangen mijn kanten
kerstvoorstellingen die vind ik mooi...:)
en eens het 3koningen is zal alles weer
rap opgeruimd zijn :oops:
Dank voor je overzichtje... :lol:

M-M Gimly weer ziek aan 't worden, dat is niet leuk
niet voor hem en niet voor jullie, maar ja dat beestje
voelt zichzelf hé :oops: hij moet er weer door...
Ik hoop dat ie snel weer beter is...
En de boodschappen heb ik nu ook niet allemaal
zoals ik het zelf doe de kinderen brengen mee
wat ze weten dat ik dikwijls gebruik en ik ben
er tevreden mee... :? als het weer wat beter is
dan haal ikzelf wel bij wat ik echt graag heb :) :oops:
Mijn medeleven met het overlijden in de familie...

Zonder alle namen wil ik iedereen een fijne dag wensen
ook al is het nat en donker... ik hoop dat iedereen
gezond is voor zover als je de kwalen niet meetelt.. :roll:
die krijgen we gratis erbij met ouder worden
dat is minder leuk maar er is geen keuze :?
Allen een aangename dag en tot later... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

12 dec 2020, 14:51

Hallo iedereen,

GrannyM: in de voormiddag had ik er wel over gesproken om de kerstboom te zetten, en toen ik thuiskwam van vader stond hij in de living.Met lichtjes en al :D , hij heeft zijn werk goed gedaan :D .

Clive: ben gisteren de 1ste keer naar de kiné geweest.Eerst shockwave( om de kalk te verbrijzelen op de pezen) en daarna iets zoals een haardroger maar dan met koude lucht.Kinesist heeft me ook enkele oefeningen getoond die ik dagelijks meerdere keren mag doen.Als ik mijn oefeningen hier thuis doe, steek ik eerst Spaanse woef in zijn bench, want...hij doet mee :D :D .Niet te doen.Maar mijn arm verbetert wel.
Mijn croque-machine is 36 jaar oud en werkt nog steeds.

Wie graag een kerstkaartje wil en wiens adres ik niet heb, laat het gerust weten, dan komt er een kaartje jou richting uit.

De wafels waren lekker die manlief gemaakt had.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

12 dec 2020, 17:21

goede natte zaterdag
het is rot weer ,het regent al de ganse namiddag,
clive zal het door zenden aan flo

ik kreeg een kerstroos van daniel dinsdag, ,
en donderdag liet hij al zijn oren hangen, wat bleek er zat plastiek rond de pot
en ik denk dat zij hem teveel water heeft gegeven ,want ik deed het niet
ik heb een foto genomen en ben naar de winkel geweest
en hem getoond ,en vroeg wat ik ermee kon doen ,zij zei dat hij kapot was
ik kreeg een nieuwe maar heb nu voor alle zekerheid het plastiek rond de pot
afgedaan, ,hij stond weer in het water, de andere heeft daniel verpland
nu hopen dat hij het haald
angelierke was een verrassing toen je thuis kwam
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

wilde eend 2

12 dec 2020, 17:26

Wow , Anjelierken een croque machine van 36 jaar oud en die werkt nog !! Dat vind je niet veel meer ..
Ik heb een nieuwe combi frigo /diepvries gekocht bij een andere elektro winkel omdat de mijne van amper 4 jaar oud van V@ndb*rre vol gas zat en dus niet meer te herstellen :evil: was // 25 november leveren ze mij een nieuwe en nogal hoog 185 cm omdat ik in de garage plaats genoeg heb :roll: :roll: :roll: / Een paar dagen geleden was alles ontdooid wat in de diepvries zat!!! .... :evil: :evil: Ik bel naar de winkel :" ja, die staat te koud in uw garage ,de omgeving moet warmer zijn dan 10° .... 8O 8O " Plaats hem ergens anders . " Gelukkig heb ik nog plaats in een hoek van de keuken maar ik kan zo'n zwaar ding niet zelf verplaatsen. Na Anderhalve dag wachten komt er iemand van de winkel , gisterenvoormiddag . Maar dat is niet gratis ... :roll: 8O / Ok , dat moet dan maar . Maar die bracht geen stootkarretje mee naar binnen ... Tiens .... Dan tilt hij doodleuk het toestel omhoog want aan de achterkant staan blijkbaar kleine wieltjes 8O 8O 8O 8O en NIEMAND , ook de baas niet aan de telefoon, zegt dat dan op voorhand . Dus die jonge man had 2 minuten werk met het toestel te duwen van de garage naar de keuken . " Dat is dan 25 EU ." ..............Van een goede service gesproken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had nog nooit gehoord dat een frigo/diepvries niet in een koude omgeving mag staan ........... Zucht ....
Verder ga ik niet reageren .... Slaap goed allemaal . Groetjes aan alle seizoentjes !!