Goede morgen seizoentjes,
Sinds gisteren 14 uur is ventjes congè ingegaan. Ik heb van een van zijn collega een hele mooie pot bloemen gekregen voor mijn kerst, ik geloof dat het krokussen zijn of van die andere die je in een glazen pot kan kweken. in dat laatste geval zal ik ze niet in huis moeten zetten want van die krijg ik hoofdpijn. en dan nog een doos koeken van zijn andere collega. de doos van verleden jaar is nog niet eens opgegeten. en die van het vorige jaar ook niet. ventje had een flesje cava mee en daarmee zijn we gestart.
avondmaal viel tegen, vanavond eitjes. ten zij we naar de carref. rijden om vlees.
ik heb mijn damartje en sokken. niet dat ik nu koude voeten heb. ben weer een rondreis door de tropen aan het maken.
ben gisteren dan ook begonnen in het boek dat ventje moest afhalen. er was toch na kitchen nightmares niet veel op tv. ventje trok dan ook redelijk vroeg naar bed, en ik ging mee. daar heb ik een paar pagina's in Rose Madder van stephen King gelezen. dan m'n licht uit.
Rond 8 uur naar de praktijk bellen om te vragen of ik twee voorschriftjes kan krijgen en dan geef ik de dokter ook haar kerstkaartje. anders moet ik het vragen in de apotheek en later die voorschriften binnenbrengen.
vandaag dan de kaartjes rond dragen in de buurt. ik moet nog Anjelier, Oma C, MJ en Wilde eend bedanken voor de kaartjes. die zijn al toegekomen. ventje moet ze nog aan het lint hangen.
verleden jaar hadden we een dubbel lint met kaartjes.
kassierster in de liedl, die volgend jaar met pensioen gaat zei voor het eerst in jaren ventje naam goed.

anders zegt ze "benny" tegen hem. hoe ze daar bij komt? in zijn ogen moet ze ook net kijken om een link te leggen naar zijn naam want die zijn blauw.
er is opnieuw kaviaar in de winkel en kwarteleitjes dus gaan we omdat we toch op toer zijn naar de winkel want die ligt op weg naar de apotheek.
Gimly is al weer gaan "zetelen". Is moe poessie. verdenken hem ervan moe geboren te zijn. toen ik hem als kitten zag was die pas wakker. ik had eerst Vinny vast. en die was wakker. ze kregen koffiemelkjes en dat kregen ze hier ook af en toe maar dan had Gimly de dunne en pas later legden we het verband. En, ze zaten onder de hondenvlooien wat onze dierenarts tot wanhoop dreef. Uiteindelijk met overleg met zijn collega, die nu Gimly's dierenartse is, druppels tegen hondenvlooien in hun nek. nooit geen een vlo meer gezien.
Mies raapte egelvlooien op. er zaten er vaak in de tuin in engeland. dat pipetje geven moest stiekem gebeuren. Ze was dan dagen boos op mij. ik wachtte tot ze op ventjes schoot zat, hij haar lichtjes vasthield en kwam dan met pipet achter mijn rug naar haar, pipet leeggeknepen, Mies er vandoor naar boven met een blik van "jij heks!". ik vermoed dat zo'n bestrijdingsmiddel een soort brandend gevoel geeft in hun nek.
Anjelier: van dat "eten" van de ukjes ga je niet dik worden. sterkte met je vader. ik ben blij dat het goed gaat maar ben verdrietig als ik lees dat de dokter zegt niet veel hoop meer te koesteren.
HVT: 14 man? een heel regiment? alle kinderen en partner, en kleinkinderen en zus? en vandaag de kerstboom zetten. poes gisteren nog gezien?
Oma C: je doet me goesting krijgen in chinees eten, maar de ons is vandaag gesloten. en de donderdag is het frietjes avond die nu vervangen is naar spaghetti van de frituur. ventje is frietjes eten beetje beu geworden en straks keren we weer om van de wekelijkse spaghetti naar toch frietjes.
Clive: zo lang in het ziekenhuis.

zit Matice dan los in huis of in zijn bench? hopelijk voor je vriendin slaat haar behandeling voor haar rug aan.
MJ: je gaat jezelf voorbij lopen!
Mammy: dan woon jij ver van een dorpskern? 6 km voor een brievenbus? als dat hier gebeurt schreeuwen ze moord en brand op de fb-site van de Opex. ( ja, je moet van onze vroegere burgemeester: vuurtorenwijk zeggen, maar nu het hier een soort ghetto aan het worden is, zegt iedereen toch Opex want de vuurtorenwijk is maar ingevoegd voor de rijken aan de oosteroever. die afkorting OPEX is erg verlagend. je was een derde rangsburger als je er woonde. ik heb foto's gezien van vroeger en dat floreerde hier goed, nu, tsja.
Koffie is op, hoofdpijn is aan het minderen. Gimly is aan het snurken en ventje is boven onder de dons zijn digitale krant aan het lezen.
ik ga mijn dagelijkse taak doen in Hay-day, kijken naar klondike ( waar ik net als de andere spelletjes opnieuw moet beginnen) en misschien een dueltje doen in yu-gi-oh.
Fijne woensdag seizoentjes en meelezers.