In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hey er is er eentje jarig !
proficiat met je verjaardag ghyrake ,
geniet van jou dagje ,
Miesje ja vanmorgen was het geen weer om je fietske boven te halen ,
maar nu is het al veel beter met het zonneke erbij hé
Jadi ook aan je vrijdagse kuis ,
wel leuk dat je kontent bent van je "poetske " ,
Bekske fijne vrijdag
Lenk , oei ...ja je hebt zo van die dagen ,
dat alles eens wat tegen zit , maar hopelijk een betere dag vandaag ,
en het is weekend , is ook al iets hé
bloemeke vandaag dus weer een lekker , zelf gebakken koekebroodje ,
een koekebroodje , zitten daar dan rozijne in of zoiets ?
Bertje , tja ...die grijze hersencellen ,
...heb ik ook hoor ,
omadina die is zeker hier of daar een balletje aan 't slaan
sita
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
Sita

Ghyra, nog net op tijd om je een gelukkige verjaardag te wensen.
Van harte gefeliciteerd !
Bert, hier zijn het enkele ganzen die lawaai maken. Zowel overdag als 's nachts.
Ze worden ook als waker gehouden en 's nachts is het soms een gegak van jewelste.
Geiten en eenden zijn er ook nog, maar die laten zich 's nachts niet horen.
Het is zoals je zegt, toch nog wat natuur in de omgeving.
Bloemeke, bij jou moet het vaak heel goed ruiken, broodjes, verse wafeltjes, soep en al de rest.
Altijd iets lekker bij de koffie maar met mate of met maten, hé
Marietteke, zo'n spuit is zeker pijnlijk. Ik heb er zo 2 in mijn schouder gehad toen ik een frozen shoulder had
Niet om mee te lachen maar gelukkig kon ik mijn arm dan weer bewegen.
Veel beterschap met je knie en hopelijk de tweede spuit minder pijnlijk
Lenk, een baaldag... Niet elke dag is even fijn. Gelukkig weekend nu, zoals Marietteke zegt.
Tijd om weer wat in de plooi te komen en laat de zorgen maar wegwaaien met de aangekondigde storm van zondag.
Marietteke, Bloemeke, Lenk, Miesje, Jadi, Ghyra, Bert en Bekske, mooie avond nog en een fijn weekend gewenst.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, morgenstond geeft goud in de mond
Pfff...bij mij is het alleen mijn valse tanden en honger
De natuur ontwaakt stilaan NU al uit de winterslaap, hopelijk
als Ciara voorbijkomt brengt die niet veel schade toe
Je ziet aan de vogels dat ze al in lentemodus zijn.De eksters
zoeken al hun oud nest op. En de meeuwen vliegen precies met duracell
batterijen. Van die vuile kauwen gaan we maar zwijgen die zijn er ook
in heel veel aantallen,...lelijke beesten
Er is een zuchtje wind, maar of het koud is weet ik niet.
De temperatuur buiten meet hier 8°C
Wat de dag brengt weet ik nog niet..
Zal het weten te zeggen deze avond
Aan iedereen een superfijne dag
Toedeloe
menu: gentse waterzooi à la Jadi
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag iedereen
amai ik heb nog geen tijd gehad voor mijn pc , maar tussenin kom ik toch efkes langs
gisteren was hier een drukke dag met veel boodschappen zowel in de voormiddag als in de namiddag en na de middag zijn we ook een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom aan de rand van Brugge en dan daarna nog enkele boodschappen gedaan en onze laatste halte was om mijn ventje zijn nieuwe laptop op te halen en hij is in de wolken met zijn nieuwe aankoop
maar ja voor duizend euro heb je toch al een hele mooie laptop van hele goeie kwaliteit hé
hij was er gisteren gans de avond mee bezig en had bijna geen tijd om te gaan slapen
en vandaag heb ik ook al van alles gedaan , aan de wasjes en de vers gewassen lakentjes liggen ook alweer op ons bed en de visjes een vers badje geven en in de voormiddag heb ik ook nog een pot wafeldeeg gemaakt en de wafeltjes ga ik dan bakken later in de namiddag
maar morgen doe ik het dan rustiger aan want tis dan zondag
jadi tis buiten maar frisjes vind ik maar ja tis winter hé
en hopelijk waait er daar bij jou morgen niet teveel weg zo hoog van je terras
Bekske ook voor jou een fijn weekend
Sita ja bij mij word er nogal veel gebakken en ik doe dat graag en zo weet je ook altijd wat er in zit hé
marietteke ik bak alleen koekebroodjes zonder rozijnen om dat ik geen rozijnen lust , maar dat kan ook met rozijnen hoor
miesje oei is dat bij jullie niet te krijgen een lekker koekebroodje ???
en ja dat smaakt altijd goed hoor en met het recept dat ik gebruik is het heel lekker
en hopelijk heeft de beuling je gesmaakt
Lenk oeps een slechte dag gehad , wat jammer voor jou
hopelijk valt je weekend goed mee
Bertje geniet maar van jou weekend
omadina hopelijk is die storm daar aan 't zeetje toch niet te erg morgen
ghyra veel plezier morgen op de dog training
allé mijn droogkast roept alweer
en daarna gaan we een koffietje drinken met een lekker stuk frangipanne er bij
daaaaaag

amai ik heb nog geen tijd gehad voor mijn pc , maar tussenin kom ik toch efkes langs
gisteren was hier een drukke dag met veel boodschappen zowel in de voormiddag als in de namiddag en na de middag zijn we ook een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom aan de rand van Brugge en dan daarna nog enkele boodschappen gedaan en onze laatste halte was om mijn ventje zijn nieuwe laptop op te halen en hij is in de wolken met zijn nieuwe aankoop
maar ja voor duizend euro heb je toch al een hele mooie laptop van hele goeie kwaliteit hé
hij was er gisteren gans de avond mee bezig en had bijna geen tijd om te gaan slapen
en vandaag heb ik ook al van alles gedaan , aan de wasjes en de vers gewassen lakentjes liggen ook alweer op ons bed en de visjes een vers badje geven en in de voormiddag heb ik ook nog een pot wafeldeeg gemaakt en de wafeltjes ga ik dan bakken later in de namiddag
maar morgen doe ik het dan rustiger aan want tis dan zondag
jadi tis buiten maar frisjes vind ik maar ja tis winter hé
en hopelijk waait er daar bij jou morgen niet teveel weg zo hoog van je terras
Bekske ook voor jou een fijn weekend
Sita ja bij mij word er nogal veel gebakken en ik doe dat graag en zo weet je ook altijd wat er in zit hé
marietteke ik bak alleen koekebroodjes zonder rozijnen om dat ik geen rozijnen lust , maar dat kan ook met rozijnen hoor
miesje oei is dat bij jullie niet te krijgen een lekker koekebroodje ???
en ja dat smaakt altijd goed hoor en met het recept dat ik gebruik is het heel lekker
en hopelijk heeft de beuling je gesmaakt
Lenk oeps een slechte dag gehad , wat jammer voor jou
hopelijk valt je weekend goed mee
Bertje geniet maar van jou weekend
omadina hopelijk is die storm daar aan 't zeetje toch niet te erg morgen
ghyra veel plezier morgen op de dog training
allé mijn droogkast roept alweer
en daarna gaan we een koffietje drinken met een lekker stuk frangipanne er bij
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

hallo goeienamiddag ,
donker weertje ik zit hier al met mijn licht aan ,
en morgen wordt het een dagje thuis blijven ,
want ze voorspellen niks goed hé , ik heb nu al schrik ,
dus morgenvroeg nog eerst effe naar de bakker ,
en op zondagochtend koffieklets bij zoon ,
volgende zondag ga ik bij hun ontbijten ,
en dan zal ik voor de eerste keer ons Sookie zien ...spannend ,
zal zeker een fotootje nemen hoor
jadike ook voor jou een super fijne zaterdag ,
Bekske fijne dag ook voor jou ,
voor de resr is mijn knie echt niks beter ,
doet nog altijd even zeer ,
dan zal die spuit toch niet geholpen hebben ,
en een tweede spuit wil ik niet meer ,
de dokter moet maar een mri voorschrijven ,
want die pijn moet toch van ergens komen ,
zit echt aan de binnenzijde van mijn rechter knie ,
allee fijne dag iedereen ,
geluk vind je onverwacht
-

hallo
bloemeke juist over mij gesprongen ,
veel succes met je ventje zijn nieuwe aanwinst ,
ja voor die prijs heb je zeker iets goed in huis gehaald ,
Laat je wafeltjes smaken hoor ,
en die zijn super lekker , ik kan het weten hé
sita lenk ghyra miesje bert ,
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
Bert
Hey leutertjes,
Marietteke, groot gelijk dat u die tweede spuit niet meer wil. Het is ergens ook niet normaal dat die zo'n pin deed.
Binnenkant knie, zou dit geen scheurtje in de meniscus zijn?
Bloemeke, allé, een nieuwe laptop voor uw ventje. Dat hij er maar veel plezier mee heeft.

De mijne is al weer bijna versleten en ik heb die pas enkele maanden. (Misschien geraak ik zo ook weer aan een nieuwe)
En ik weet niet hoe u het doet, maar met een pijnlijke knie en wat nog allemaal, nog zoveel doen.
Ik zou het niet kunnen denk ik.
Jadi, ja, het is nog winter maar de natuur voelt de warmte en begint te ontwaken.
Sita, niet veel lawaai hier, en die haan dat zijn we al lang gewoon. Het beestje stoort ons niet.
Maar tegenwoordig kunnen de mensen tegen niet veel meer. Ze beginnen direct te klagen als ze een haan horen.
Dat is toch het beestje zijn natuur? Wij mensen palmen alles in en de dieren vinden dan geen thuis meer.
Miesje, heeft de beuling gemaakt??
Ik eet dat ook graag, maar dan gebakken in schijfjes bij een boterham.
Lenk, Ghyra, Bekske, Omadina,
nog een mooi weekend verder. En hopelijk niet te veel storm.
Marietteke, groot gelijk dat u die tweede spuit niet meer wil. Het is ergens ook niet normaal dat die zo'n pin deed.
Binnenkant knie, zou dit geen scheurtje in de meniscus zijn?
Bloemeke, allé, een nieuwe laptop voor uw ventje. Dat hij er maar veel plezier mee heeft.
De mijne is al weer bijna versleten en ik heb die pas enkele maanden. (Misschien geraak ik zo ook weer aan een nieuwe)
En ik weet niet hoe u het doet, maar met een pijnlijke knie en wat nog allemaal, nog zoveel doen.
Ik zou het niet kunnen denk ik.
Jadi, ja, het is nog winter maar de natuur voelt de warmte en begint te ontwaken.
Sita, niet veel lawaai hier, en die haan dat zijn we al lang gewoon. Het beestje stoort ons niet.
Maar tegenwoordig kunnen de mensen tegen niet veel meer. Ze beginnen direct te klagen als ze een haan horen.
Dat is toch het beestje zijn natuur? Wij mensen palmen alles in en de dieren vinden dan geen thuis meer.
Miesje, heeft de beuling gemaakt??
Lenk, Ghyra, Bekske, Omadina,
nog een mooi weekend verder. En hopelijk niet te veel storm.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooooo een goeie avond leutertjes allemaal
voila sé ons avond eten hebben we daar juist ook al binnen en de wafeltjes zijn gebakken en ik heb voor het avondeten ook nog een naaiwerkje gedaan en nu leg ik het stil voor vandaag
Bertje ja mijn ventje is zo blij met zijn nieuwe laptop zoals een kind met een nieuw speeltje
en ik heb al veel mankementen en dan nog die knie er ook bij maar ondanks alles probeer ik toch altijd om van alles te doen want niet gaan staat niet in mijn woordenboek hoor en ik ben geen trunte zoals ze hier bij ons zeggen
marietteke de wafeltjes zullen zeker smaken hoor , morgenvoormiddag bij onze koffie zullen we er wel van proeven
allé en nu efkes relaxen in een warm badje sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder
en morgen ist alweer zondag
daaaaaag

voila sé ons avond eten hebben we daar juist ook al binnen en de wafeltjes zijn gebakken en ik heb voor het avondeten ook nog een naaiwerkje gedaan en nu leg ik het stil voor vandaag
Bertje ja mijn ventje is zo blij met zijn nieuwe laptop zoals een kind met een nieuw speeltje
en ik heb al veel mankementen en dan nog die knie er ook bij maar ondanks alles probeer ik toch altijd om van alles te doen want niet gaan staat niet in mijn woordenboek hoor en ik ben geen trunte zoals ze hier bij ons zeggen
marietteke de wafeltjes zullen zeker smaken hoor , morgenvoormiddag bij onze koffie zullen we er wel van proeven
allé en nu efkes relaxen in een warm badje sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder
en morgen ist alweer zondag
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Hallo, aan jullie allemaal !
Gisteren ben ik hier niet geraakt, ja pc, niet open gedaan zelfs. Ik heb mee gedaan met een natuurwandeling, en we zijn achteraf gaan eten, een soep en daarna garnaalkroketten met frietjes, simpel maar lekker.
Gisteren was het nog kalm wandelweer , in de namiddag hebben we zelfs heel even de zon gezien.
Wat wordt het vandaag ? Ik hoop dat het toch niet zo erg is als ze hebben voorspeld. Ik zie de hoge bomen in de duinen wel al goed bewegen, maar het is nog steeds droog, dus hopen maar dat het zowel aan zee als in het binnenland toch nog meevalt. Ik verwacht rond 11 uur mijn kleinzoon Danté, die verleden maand 18 jaar is geworden, samen met zijn meisje Céleste, ook 18 jaar. Céleste heeft al haar rijbewijs en ze komen samen met haar wagentje, dat ze gekregen heeft van haar ouders, maar in de weekends en de vakanties werkt ze voor de kosten in een gekend warenhuis(die ik hier maar niet zal noemen)... Danté doet op 12 februari zijn practisch examen voor zijn rijbewijs. Nu mag hij enkel rijden als zijn pa erbij zit, als begeleider.
En nu zal ik alles bij lezen van de laatste dagen, en wens jullie allemaal een gezellige zondag ! Hopelijk niet te erge storm,wees voorzichtig allemaal !
Groetjes, omadina
Gisteren ben ik hier niet geraakt, ja pc, niet open gedaan zelfs. Ik heb mee gedaan met een natuurwandeling, en we zijn achteraf gaan eten, een soep en daarna garnaalkroketten met frietjes, simpel maar lekker.
Gisteren was het nog kalm wandelweer , in de namiddag hebben we zelfs heel even de zon gezien.
Wat wordt het vandaag ? Ik hoop dat het toch niet zo erg is als ze hebben voorspeld. Ik zie de hoge bomen in de duinen wel al goed bewegen, maar het is nog steeds droog, dus hopen maar dat het zowel aan zee als in het binnenland toch nog meevalt. Ik verwacht rond 11 uur mijn kleinzoon Danté, die verleden maand 18 jaar is geworden, samen met zijn meisje Céleste, ook 18 jaar. Céleste heeft al haar rijbewijs en ze komen samen met haar wagentje, dat ze gekregen heeft van haar ouders, maar in de weekends en de vakanties werkt ze voor de kosten in een gekend warenhuis(die ik hier maar niet zal noemen)... Danté doet op 12 februari zijn practisch examen voor zijn rijbewijs. Nu mag hij enkel rijden als zijn pa erbij zit, als begeleider.
En nu zal ik alles bij lezen van de laatste dagen, en wens jullie allemaal een gezellige zondag ! Hopelijk niet te erge storm,wees voorzichtig allemaal !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Hallo,
Alles bijgelezen, en zeker goedgekeurd !
Maar nu zie ik dat ik een verjaardag gemist heb, daarom, een dag te laat, maar heel gemeend:
Een heel gelukkige verjaardag Ghyra, en nog heel veel mooie gelukkige jaren !

Een bloemetje er bovenop, de aankondiger van de komende lente !
Alles bijgelezen, en zeker goedgekeurd !
Maar nu zie ik dat ik een verjaardag gemist heb, daarom, een dag te laat, maar heel gemeend:
Een heel gelukkige verjaardag Ghyra, en nog heel veel mooie gelukkige jaren !

Een bloemetje er bovenop, de aankondiger van de komende lente !
Mama, oma, wat maakt het uit !
-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
Goede morgen leuterkes,
met de wind van achter ,

kom ik vlug even langsfietsen , voor het té erg wordt ….
en den deze draait ook al overuren

en appelmoes natuurlijk !
haha, bloemeke... je ventje een nieuw speeltje ??? zal ie zeker een tijd zoet mee zijn ....
en bloemeke, hopelijk vandaag zondag , rustdag ... geef je knietje ook een dagske rust …
en trouwens t zal voor iedereen wel meer binnenblijven zijn vandaag …..
als je niet buiten moet zijn …. blijf gezellig binnen … een goede raad van …. de weermannen ..
wens iedereen nog een fijne zondag
smakelijk eten !

met de wind van achter ,

kom ik vlug even langsfietsen , voor het té erg wordt ….
en den deze draait ook al overuren

t was zééér lekker ...ik bak die ook, nonkeltje, eet die ook het liefst warm … met brood erbij .Miesje, heeft de beuling gemaakt?? Ik eet dat ook graag, maar dan gebakken in schijfjes bij een boterham.
haha, bloemeke... je ventje een nieuw speeltje ??? zal ie zeker een tijd zoet mee zijn ....
en bloemeke, hopelijk vandaag zondag , rustdag ... geef je knietje ook een dagske rust …
en trouwens t zal voor iedereen wel meer binnenblijven zijn vandaag …..
als je niet buiten moet zijn …. blijf gezellig binnen … een goede raad van …. de weermannen ..
wens iedereen nog een fijne zondag
smakelijk eten !