Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Jan Jaap valt nog mee voor een Hollander hij komt soms grappig uit de hoek. Die kleine daar Marc Marie Huybrechts zeker werkt meer op mijn zenuwen!
Dat oorsuizen valt inderdaad niet mee. Ik heb nog de moeite genomen om een chauffeur te regelen om me naar de kliniek in Torhout te rijden, ze heeft daar de hele namiddag puzzels kunnen invullen maar ik werd niet wijzer: dat ik nog heel goed hoor en geen pijn voel wist ik zelf al nu moet ik eerst weer langs de huisarts een afspraak regelen om mijn halsspieren te controleren of ze voldoende bloed doorstuwen.
Ik zou wel eerst naar de oogarts willen gaan, ik denk dat mijn bril zal moeten verzwaard worden of heb ik een computerbril nodig, dat valt nog af te wachten!
Morgennamiddag is er seniorenfeest van Okra dus morgenochtend kappersbezoek. Ik ben benieuwd of die nieuwe Corona opstoot zal aanhouden en of we nog gaan mogen samenkomen!
Dat oorsuizen valt inderdaad niet mee. Ik heb nog de moeite genomen om een chauffeur te regelen om me naar de kliniek in Torhout te rijden, ze heeft daar de hele namiddag puzzels kunnen invullen maar ik werd niet wijzer: dat ik nog heel goed hoor en geen pijn voel wist ik zelf al nu moet ik eerst weer langs de huisarts een afspraak regelen om mijn halsspieren te controleren of ze voldoende bloed doorstuwen.
Ik zou wel eerst naar de oogarts willen gaan, ik denk dat mijn bril zal moeten verzwaard worden of heb ik een computerbril nodig, dat valt nog af te wachten!
Morgennamiddag is er seniorenfeest van Okra dus morgenochtend kappersbezoek. Ik ben benieuwd of die nieuwe Corona opstoot zal aanhouden en of we nog gaan mogen samenkomen!
Ivette
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag maatjes allemaal,
het is lang geleden dat ik nog iets heb laten horen maar dat heeft allemaal zo zijn reden.
De 18 weken chemo zijn achter de rug en ondertussen ook de daarna volgende scan. Die scan was niet helemaal oké. Normaliter zijn er geen zichtbare tumorcellen te zien na een reeks chemo maar nu waren er wel nog te zien. Dan zijn er ook nog telkens de onzichtbare die ergens verstopt zitten en zich dan langzaam weer melden en zichtbaar worden. Nu wordt het afwachten hoe snel dit weer op chemo uitdraait. Alle drie maanden wordt er een scan gemaakt en de volgende is op 3 december. De bijwerkingen van de 18 weken zijn nog niet verdwenen maar langzaam wordt het weer wat beter. Alleen het uitgeput zijn wordt precies niet beter en daarmee moet een mens dan leren leven. Heb deze week weer heel slecht nieuws gekregen. Wij waren met 7 vrouwen, die chemo kregen op dezelfde dag gedurende 4 à 5 jaren. Van deze groep waren we nog maar met 2 vrouwen overgebleven. De anderen waren gestorven. Nu is de 6de ook gestorven en blijf ik alleen maar over . van de 7 en dat is geen prettige gedachte. Probeer er zo weinig mogelijk aan te denken maar dat is niet echt eenvoudig.
Ik lees elke dagen jullie berichten en bewonder de foto's en beelden die hier geplaatst worden. Voor de rest lees ik me te pletter en vul boeken kruiswoordraadsels in . Ik geniet van jullie babbels dus babbel maar verder!
Fijne avond nog en slaap wel straks.
Michelly
het is lang geleden dat ik nog iets heb laten horen maar dat heeft allemaal zo zijn reden.
De 18 weken chemo zijn achter de rug en ondertussen ook de daarna volgende scan. Die scan was niet helemaal oké. Normaliter zijn er geen zichtbare tumorcellen te zien na een reeks chemo maar nu waren er wel nog te zien. Dan zijn er ook nog telkens de onzichtbare die ergens verstopt zitten en zich dan langzaam weer melden en zichtbaar worden. Nu wordt het afwachten hoe snel dit weer op chemo uitdraait. Alle drie maanden wordt er een scan gemaakt en de volgende is op 3 december. De bijwerkingen van de 18 weken zijn nog niet verdwenen maar langzaam wordt het weer wat beter. Alleen het uitgeput zijn wordt precies niet beter en daarmee moet een mens dan leren leven. Heb deze week weer heel slecht nieuws gekregen. Wij waren met 7 vrouwen, die chemo kregen op dezelfde dag gedurende 4 à 5 jaren. Van deze groep waren we nog maar met 2 vrouwen overgebleven. De anderen waren gestorven. Nu is de 6de ook gestorven en blijf ik alleen maar over . van de 7 en dat is geen prettige gedachte. Probeer er zo weinig mogelijk aan te denken maar dat is niet echt eenvoudig.
Ik lees elke dagen jullie berichten en bewonder de foto's en beelden die hier geplaatst worden. Voor de rest lees ik me te pletter en vul boeken kruiswoordraadsels in . Ik geniet van jullie babbels dus babbel maar verder!
Fijne avond nog en slaap wel straks.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Dag Michelly, even geleden gelezen maar altijd in gedachten.
Het zijn zware noten te kraken, een zinnig woord om je op te beuren is moeilijk gevonden.
Door wilskracht en geloof om nog zoveel mogelijk er te zijn is wonderbaarlijk.
Wens je nog vele fijne momenten samen met iedereen die je lief is.
Van harte
Corry

Het zijn zware noten te kraken, een zinnig woord om je op te beuren is moeilijk gevonden.
Door wilskracht en geloof om nog zoveel mogelijk er te zijn is wonderbaarlijk.
Wens je nog vele fijne momenten samen met iedereen die je lief is.
Van harte
Corry

ik tel alleen de zonnige dagen.
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede bijna middag allemaal!
Remie ik heb een schoonbroer die een Hollander is en ken nog enkele Nederlanders en het zijn stuk voor stuk leuke mensen!
Michelly, heb al vaak aan je gedacht, het is fijn om jou hier weer tegen te komen, wens je veel moed!
Hier is onze tuinman bezig de hele tuin opnieuw aan te leggen, Corry het krentenboompje is al geplant…

Onze zoon heeft met het stormweer dinsdagnacht pech gehad…een elektriciteitskabel heeft 400 watt inplaats van 250 watt hun huis ingestuurd en alle electriciteit en elektrische apparaten in huis zijn kapot, ze hebben dus enorm veel schade, niets werktte nog ze hadden geen verwarming , licht enz ook konden ze hun auto’s niet uit de garage halen, zal verzekering zijn van Fluvius uiteraard maar wanneer ze geld gaan zien daar gaat er makkelijk bijna 2 jaar over! Dus ze kunnen niet wassen, koken hebben geen warm water, tv kapot hun stereo-installatie enz…
Deze namiddag weer ons kleindochter van school halen, naar de muziekschool brengen en dan voor eten zorgen want haar ouders komen dan’s avonds eten en daarna naar de repetitie van het kerkkoor, dus deze vrijdag is weer goed gevuld!
Ga onze tafel dekken, straks eten we een boterham want ik kook deze avond, tot later daag…
Remie ik heb een schoonbroer die een Hollander is en ken nog enkele Nederlanders en het zijn stuk voor stuk leuke mensen!
Michelly, heb al vaak aan je gedacht, het is fijn om jou hier weer tegen te komen, wens je veel moed!
Hier is onze tuinman bezig de hele tuin opnieuw aan te leggen, Corry het krentenboompje is al geplant…

Onze zoon heeft met het stormweer dinsdagnacht pech gehad…een elektriciteitskabel heeft 400 watt inplaats van 250 watt hun huis ingestuurd en alle electriciteit en elektrische apparaten in huis zijn kapot, ze hebben dus enorm veel schade, niets werktte nog ze hadden geen verwarming , licht enz ook konden ze hun auto’s niet uit de garage halen, zal verzekering zijn van Fluvius uiteraard maar wanneer ze geld gaan zien daar gaat er makkelijk bijna 2 jaar over! Dus ze kunnen niet wassen, koken hebben geen warm water, tv kapot hun stereo-installatie enz…
Deze namiddag weer ons kleindochter van school halen, naar de muziekschool brengen en dan voor eten zorgen want haar ouders komen dan’s avonds eten en daarna naar de repetitie van het kerkkoor, dus deze vrijdag is weer goed gevuld!
Ga onze tafel dekken, straks eten we een boterham want ik kook deze avond, tot later daag…
You only have one life...live it!
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Weeral vrijdagmiddag...
wat vliegt die tijd toch snel.
Deze voormiddag op bevoorradingstocht geweest
koel- andere kasten zijn weer gevuld.
En elke keer verschiet ik weer aan de kassa
Oei Veve dat zijn serieuze toestanden bij je zoon.
Hopelijk worden ze vlug geholpen want zonder dat alles kunnen we helaas niet meer leven hé.
Remie, we scheren niet alle hollanders over dezelfde kam hoor.
Laat je maar niet afschrikken en laat je eerst maar eens beter kennen zodat we je kunnen beoordelen
.
k' zeg wel beoordelen en niet veroordelen hé.
Michelly die boldletters zijn hier altijd welkom
want ook al spreken we hier niet veel met je of over je
het betekent zeker niet dat je niet in onze gedachten blijft
soms
is het eerder niet durven vragen
uit angst voor het antwoord.
't is zonnig
dus
wandelschoenen aan en op jacht naar kaboutertjes onder de paddestoelen
wat vliegt die tijd toch snel.
Deze voormiddag op bevoorradingstocht geweest
koel- andere kasten zijn weer gevuld.
En elke keer verschiet ik weer aan de kassa
Oei Veve dat zijn serieuze toestanden bij je zoon.
Hopelijk worden ze vlug geholpen want zonder dat alles kunnen we helaas niet meer leven hé.
Remie, we scheren niet alle hollanders over dezelfde kam hoor.
Laat je maar niet afschrikken en laat je eerst maar eens beter kennen zodat we je kunnen beoordelen
k' zeg wel beoordelen en niet veroordelen hé.
Michelly die boldletters zijn hier altijd welkom
want ook al spreken we hier niet veel met je of over je
het betekent zeker niet dat je niet in onze gedachten blijft
soms
is het eerder niet durven vragen
uit angst voor het antwoord.
't is zonnig
dus
wandelschoenen aan en op jacht naar kaboutertjes onder de paddestoelen
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
gisteren voor de eerste keer weer gaan ontbijten in Elckerlyc
we waren nog niet met zoveel
maar weer de zelfde groep vrouwen van zondag
en het was weer heel leuk en wat hebben we weer gelachen en getaterd
volgende week is er donderdag avond een kaas en wijn avond
vlug meepakken wand het is niet voor lang, ze spreken van vierde lokdown

gisteren voor de eerste keer weer gaan ontbijten in Elckerlyc
we waren nog niet met zoveel
maar weer de zelfde groep vrouwen van zondag
en het was weer heel leuk en wat hebben we weer gelachen en getaterd
volgende week is er donderdag avond een kaas en wijn avond
vlug meepakken wand het is niet voor lang, ze spreken van vierde lokdown

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Wat gaat de tijd snel, onze kindjes met overbuur kinderen.
Elke leeftijd heeft zijn charme, al is dit niet altijd waar. Het beste ervan maken is soms een hele inspanning.
Kleinzoon Gunther aan de telefoon, zou dit weekend komen, ze hebben beide een verkoudheid, dus liever niet. 1 november komen ze dan, ook op 24 december zijn we uitgenodigd om naar hen te komen.
26 december naar kleinzoon Jurgen en zijn gezin, we worden verwent. HOOP DAT HET KAN DOORGAAN

Remie, ik ben ook een Nederlandse geweest, ben nadien Belg geworden, was dus toen een emigrante
. Mijn naam is Cornelia, klinkt Nederlands toch?
Welkom hier !
Rietepetietje, geniet zolang het kan, ik draag nog altijd mijn mondmasker in winkels en warenhuizen, Staf is een kasplantje zou het niet willen meemaken hem te besmetten.
Prachtig weer ga straks een toerde om hoop op gezelschap.
Nog een fijne dag en tot later
Corry
Elke leeftijd heeft zijn charme, al is dit niet altijd waar. Het beste ervan maken is soms een hele inspanning.
Kleinzoon Gunther aan de telefoon, zou dit weekend komen, ze hebben beide een verkoudheid, dus liever niet. 1 november komen ze dan, ook op 24 december zijn we uitgenodigd om naar hen te komen.
26 december naar kleinzoon Jurgen en zijn gezin, we worden verwent. HOOP DAT HET KAN DOORGAAN

Remie, ik ben ook een Nederlandse geweest, ben nadien Belg geworden, was dus toen een emigrante
Welkom hier !
Rietepetietje, geniet zolang het kan, ik draag nog altijd mijn mondmasker in winkels en warenhuizen, Staf is een kasplantje zou het niet willen meemaken hem te besmetten.
Prachtig weer ga straks een toerde om hoop op gezelschap.
Nog een fijne dag en tot later
Corry
Laatst gewijzigd door corry op 23 okt 2021, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goeie middag
Iets om naar uit te kijken Corry, bezoek van of op bezoek bij je kleinzonen. Geniet er maar van.
Jammer dat die anderen niet beseffen wat ze missen en wat ze jullie doen missen.
Ik kan er moeilijk bij dat zoiets voorkomt.
Gisteren zijn we dus op paddestoelen jacht geweest.
't waren er minder dan ik had verwacht. Nog wat te vroeg op het seizoen of op de verkeerde plaatsen gezocht
We hebben toch genoten van onze wandeling, zie maar.

Straks nog ff richting kust, frisse neus halen
Iets om naar uit te kijken Corry, bezoek van of op bezoek bij je kleinzonen. Geniet er maar van.
Jammer dat die anderen niet beseffen wat ze missen en wat ze jullie doen missen.
Ik kan er moeilijk bij dat zoiets voorkomt.
Gisteren zijn we dus op paddestoelen jacht geweest.
't waren er minder dan ik had verwacht. Nog wat te vroeg op het seizoen of op de verkeerde plaatsen gezocht
We hebben toch genoten van onze wandeling, zie maar.

Straks nog ff richting kust, frisse neus halen
Oud maar niet Out
-

Rietjes paddestoelen krijgt er nooit genoeg van, zelfs van op afstand.
Veveke, jullie gaan genieten van het krentenboompje, elk jaargetijde bijzonder.
Raaike had er eentje in haar voortuin staan herinner de foto's nog.
Goedemorgen
Problemen bij het schrijven, mijn klavier is in twee delen.
Hoe het gebeurde geen gedacht maar het is niet handig, daardoor hou ik het even kort.
Groetjes
Corry
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
je klavier kapot ?
een mooie kippepadestoel nog nooit gezien
een terrasje doen is nog leuk hé
ze komen deze voormiddag mijn deurbel vermaken
heel ambetant zonder bel
niks sorry oma-c je mag hier ook iets plaatsen

je klavier kapot ?
een mooie kippepadestoel nog nooit gezien
een terrasje doen is nog leuk hé
ze komen deze voormiddag mijn deurbel vermaken
heel ambetant zonder bel
niks sorry oma-c je mag hier ook iets plaatsen

Groetjes van meme-rietje,
-
Goeie mooie zondagmorgen
Meme-Rietje, niets beter dan een ouderwetse klingelbel, zo eentje waar je moest aan trekken om belleketrek te doen.
Vanmorgen om 8u gestart voor 8 km en 't was zalig; echt waar.
Het fototoestel lag spijtig genoeg nog thuis op te laden er waren nochtans heel veel mooie plaatjes te schieten hoor.
Nu ga ik me wat optutten voor het etentje straks, kleedje
, hakjes
Enkele beelden van gisteren aan 't zeetje

Meme-Rietje, niets beter dan een ouderwetse klingelbel, zo eentje waar je moest aan trekken om belleketrek te doen.
Vanmorgen om 8u gestart voor 8 km en 't was zalig; echt waar.
Het fototoestel lag spijtig genoeg nog thuis op te laden er waren nochtans heel veel mooie plaatjes te schieten hoor.
Nu ga ik me wat optutten voor het etentje straks, kleedje
Enkele beelden van gisteren aan 't zeetje

Oud maar niet Out