Seniorennet Café

In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Gestart door redpoppy op 05 apr 2024, 17:36 7189 berichten 654.898 keer gelezen Reageer
jadi 27 sep 2026, 12:25 de boterstad 8.664 berichten

Afbeelding
Ik heb een beetje de klop van de hamer, maag- en darm niet in orde .. draaierig leve de relaxzetel ..

Hallo ik kom vlug even binnen om iedereen een fijne zondag te wensen .
Tja veel weet ik niet te vertellen
smakelijk eten voor wie nog moet eten
Adam om 20.30u , je hebt geluk dat die nog komen op dat uur !
mama-Inge meepakken voor ze u pakken zei ma zaliger.. Geniet er van je hebt daar niet elke dag de kans van
toedeloe
menu: friet met gebakken kipfilet(aangekocht) ikke een biscotje met een beetje magere soep
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
    Citeer
    Koffie 27 sep 2026, 13:15 145 berichten
    Goedemidddag,

Adam en zijn ze nog langs geweest voor de tv hier komen
    ze op de zaterdagavond niet meer langs.
    vanavond ook voetbal om 6 uur Nederland -Servië
    zullen jullie dan ook wel gaan kijken niet aan het verkeerde knopje komen. :D
    Inge leuk om naar de dierentuin in Emmen te gaan is echt een koopje.
    Jadi l;ekker kipfilet en eet jij tussen de middag warm?
    wij in de avond is maar net wat je gewend ben en vaak ook op vaste tijden.
    Zonnebloemetje nog op bezoek geweest bij de honden.
    Bekske ook een fijne zondag.

Afbeelding
      Citeer
      mama-inge 27 sep 2026, 19:08 3.421 berichten
      Fijne avond
      Het was inderdaad een koopje koffie
      Normaal betaal je iets van 25 euro
      Het was een gezellige dag en nu moe en met zere voeten weer thuis
      Maar even makkelijk gedaan met eten en frietjes gehaald
      Afbeelding
        Citeer
        zonnebloemetje 28 sep 2026, 08:38 Brugge die schone 6.269 berichten
        een goeie maandagmorgen iedereen

de dag begint hier nat in Brugge maar das dan weer goed voor de plantjes en de beestjes
        en tis echt niet koud
        gisteren gans de voormiddag op den draai geweest in mijn rolstoel ( want anders kan het niet )
        en na het middageten zijn Celine en haar vriend gekomen om samen ons nieuw tapijt uit de garage naar boven te brengen en het andere tapijt uit de living naar beneden te brengen langs de trap , want zo'n groot tapijt kon niet in de lift , en dat kunnen wij niet zelf
        en tis echt mooi met het nieuw tapijt
        het andere tapijt hadden wij nog maar sinds we hier wonen ( nog geen drie jaar ) maar ik vond het te dik om op te stappen en dus hebben we een nieuwe gekocht , voila

jadi hopelijk ben je al een beetje beter ????? want ziek zijn is niet leuk hé
        doe zeker rustig aan vandaag en misschien heb je iets verkeerd gegeten , wie weet
        en om naar de markt te gaan is het toch geen weer met die regen , vlug beterschap hoor

Afbeelding

Inge wat leuk die uitstap naar de dierentuin , das lang geleden dat wij dat nog eens hebben gedaan

koffie de hondjes waren thuis gebleven gisteren , maar wij gaan regelmatig wel eens bij Celine langs en dan zijn ze héél blij , die sloebertjes

Bekske hopelijk alles goed daar bij jou

voor alle andere leutertjes ook een goeie morgen

en nu ist tijd voor ons ontbijt , want ik krijg al honger

tot later

Afbeelding
        Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
          Citeer
          Bekske 28 sep 2026, 09:34 13.158 berichten
          Afbeelding
          de maand september loopt op haar laatste beentjes nog enkele dagen en het is foetsie .dus geniet met volle teugen van iedere dag hoe moeilijk zwaar het ook is je kun het toch niet veranderen wel lichter maken .Door niet er te zwaar over te denken of blijven denken .Tracht van iedere dag te genieten want de tijd vliegt voorbij .groetje
            Citeer
            jadi 28 sep 2026, 11:14 de boterstad 8.664 berichten
            Afbeelding
            Hallo aan iedereen een fijne .. maandag, ik moest kijken wat een dag het was
            Sorry maar de dagschotel vrijdag met mijn dochter was gestoomde zalm in mostardsaus . Mijn dochter at alles op en heeft niks, en ik heb een voedsel vergiftiging opgelopen. Voel me precies een vod
            Komt goed .. met geduld en uitzieken
            Fijne dag iedereen
            * jullie zijn nog niet van mij af .. :lol:
            toedeloe
              Citeer
              Koffie 28 sep 2026, 13:11 145 berichten
              Goedemiddag luitjes,
              Zonnebloemetje een nieuw tapijt gekocht
              en fijn dat ze jullie geholpen hebben zal vast mooi zijn en bij jullie dus regen vanmorgen.
              Jadi in de lappenmand door het eten met je dochter apart jij er last van!sterkte hoor maar je kwam toch even langs.
              Bekske ja nog even en de maand zit er bijna op ja pluk de dag en geniet van de kleine dingen om je heen.
              Inge leuke foto vanuit de dierentuin.
              De Afrikaantjes staan nog in bloei

Afbeelding
                Citeer
                zonnebloemetje 28 sep 2026, 18:14 Brugge die schone 6.269 berichten
                een goeie namiddag alweer

oeps, jadi een voedselvergiftiging ????? en hoe kan dat genezen , met de nodige medicatie zeker ?? ?? , verzorg je goed en vlug beterschap

Bekske ja ouder worden is niet altijd gemakkelijk hé als je geen goeie gezondheid hebt
                ik kan er van mee spreken , maar blijf vooral positief denken want anders zou het niet meer leefbaar zijn en het veranderd er toch niet mee , dus proberen te genieten van de kleine dingen

koffie , mooi hoor die Afrikaantjes , wij noemen dat tagettes
                en hieronder een fotootje van ons tapijt

allé ik ga vroeg douchen sè

voor iedereen nog een aangename avond verder

Afbeelding

vorig tapijt

Afbeelding

nieuw tapijt
                  Citeer
                  jadi 29 sep 2026, 10:17 de boterstad 8.664 berichten

Afbeelding
                  Goede morgen iedereen ,
                  fijne dag
                  straks naar de huisarts
                  toedeloe
                  menu : ?
                    Citeer
                    Koffie 29 sep 2026, 12:04 145 berichten
                    Zonnebloemetje dat is een prachtig vloerkleed kan je een poos mee vooruit.
                    Jadi goed dat je naar de dokter gaat.
                    Vanmorgen naar de markt geweest fruit en groente in geslagen.

Afbeelding
                      Citeer
                      zonnebloemetje 29 sep 2026, 18:48 Brugge die schone 6.269 berichten
                      een goeie avond al bijna weer

nog niet lang terug thuis van de dokter en in de rapte zojuist nog een koffietje gedronken
                      het is hier een mooie zonnige dag in Brugge en vorige nacht had het wat geregend maar dat was alweer voorbij tegen de ochtend , dus geen probleem en warm najaarsweer

koffie , bedankt en wij vinden ons tapijt ook mooi hoor en hoe langer ik er naar kijk hoe mooier ik het vind en het gaat veel beter voor mij om er over te stappen met mijn spierziekte , en dus moeten we voor ons comfort kiezen hé
                      en ben jij al naar de markt geweest vandaag , en met dat weer was er zeker veel volk ???

jadi hopelijk ben je vlug weer beter hé
                      doe maar rustig aan en zeker je maag nog niet teveel belasten

morgen hebben wij hier weer een heel drukke dag
                      eerst komt er iemand om ons tapijt af te halen die we gratis weggeven ( nog als nieuw )
                      en dan heb ik halverwege de voormiddag een afspraak bij de kiné
                      en daarna direct doorrijden naar Celine en bij haar buren ( frituur) een frietje gaan stekken
                      en daarna nog enkele nodige boodschappen richting Oostende
                      en als we dan bijna thuis zijn in het passeren nog onze wekelijkse boodschappen doen in de Colruyt , en dan zal het zeker al goed halverwege de namiddag zijn
                      en rond 16.30u komt er nog iemand iets af halen dat ventje verkoopt
                      en dan zal ik mij laten vallen in mijn zetel denk ik en voor de rest van de dag niks meer ( kunnen) doen

marietteke , ik zie dat SDW deze week jarig is
                      hoor jij soms nog iets van hem ????????? want ik denk dikwijls eens aan hem

An , rapuzel , Inge , Adam , Anne-marie en Bekske ( hopelijk niemand vergeten )
                      nog een gezellige avond verder en geniet nog van het mooi weer buiten als dat kan

Afbeelding
                        Citeer
                        mama-inge 30 sep 2026, 08:15 3.421 berichten
                        Goedemorgen en een fijne dag
                        Gisteravond kruimel opgehaald
                        Daarna nog even met beide honden naar het bos geweest

Straks boodschappen doen en vanmiddag een afspraak

Afbeelding
                          Citeer
                          jadi 30 sep 2026, 09:58 de boterstad 8.664 berichten

Afbeelding
                          Goede morgen iedereen,
                          Verdorie ik schrok me een aap deze morgen, ik heb bijna de klok rond geslapen.
                          En ja dus ik heb goed geslapen, :D blijkbaar staat er op de bijsluiter van die misselijkheid pillen dat je er slaperig van kan worden . Dus ja ik moet het niet ver zoeken dan
                          Verder nog elastieken benen, komt wel goed .. Alleen het duurt me wat te lang
                          Ik stond niet op de eerste rij toen men "geduld" uitdeelden blijkbaar
                          Straks te voet naar de pedicure het is achter de kerk ..
                          koffie ik ga ook graag naar de markt , hier is het bij ons op maandag. Maar deze week kon ik niet gaan.. Mijn kasten worden stilaan leeg de muizen houden er feest.. Ik heb nog 1 banaan, maar morgen ga ik op boodschappen en breng dan maar fruit mee van de winkel . Al heb ik het liever van de markt .. maar deze keer is het overmacht. Of ik zou nog moeten wachten tot zaterdag en naar de boerenmarkt gaan dan. Wat een mooie foto, heb jij dat genomen ?
                          Zonnebloemetje het tapijt is vandaag al weg lees ik , dat gaat vlug als het gratis is .. Eerlijk ik zie ook liever jullie nieuw tapijt . Oeps je had het gezegd van de dokter, maar ik was het vergeten sorry maar mijn geheugen is echt een zeef.. Vandaag is het een aangenamere dag , frietje stekken, Celine bezoeken boodschappen doen. Nog een beetje overlaten voor mij hé, ik moet morgen ook boodschappen doen (als het me lukt natuurlijk)Picske* de grote kuis aan het doen in zijn mancave .. Moet ook eens gebeuren alhoewel dat het daar ook spic en span zal zijn, jullie kennende
                          O ja SDW hoe zou het daar mee zijn, en met zijn vrouwtje ik ben de naam vergeten .
                          mama-inge kruimel weer thuis, zal weer een aanpassing zijn , maar oost west thuis best.
                          Zo ik ga eindigen, want het zweet breekt me weeral uit, en ik heb nog niks gedaan
                          Fijne dag vandaag iedereen , het zou weer een mooie dag kunnen worden dus profiteer er van zou ik zeggen
                          toedeloe
                          menu: ik heb een gehaktbroodje dat ik hoognodig moet bakken .. maar of ik er veel van zal eten weet ik niet .. Maar klaargemaakt kan er een deel van invriezen. En zoon krijgt ook zijn deel nog ..we zien wel.
                            Citeer
                            Koffie 30 sep 2026, 16:57 145 berichten
                            Goededag,

Jadi dan heb je het wel nodig gehad dus
                            wel pilletjes gekregen en doe maar rustig aan.En je zal heus nog wel iets in huis hebben om te eten.
                            En ja nog niet goed op je benen
                            Inge dus kruimel is weer thuis en zal wel blij zijn.
                            Zonnebloemetje een druk dagje zeg met van alles en het tapijt gratis weg gegeven.

Wij zijn een middag je de hort op geweest.

Afbeelding
                              Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.