Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

06 mar 2021, 08:42

goeie morgen allemaal
ferm gevroren deze morgen
de vogeltjes eten gegeven en het was koud

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

06 mar 2021, 08:55

Goeie frisse morgen allemaal

Vriezeman is vannacht gekomen .....

versje uit mijn kindertijd, de rest ken ik niet meer. Wie wel ???

Meme-Rietje, 'k heb de vogeltjes al voorzien hoor vanmorgen :wink:

Mijn was hangt al stokstijf uit te vriezen; wat zal dat weer heerlijk ruiken.

Wat wordt het vandaag ?
Nog een dik vraagteken.
Ik kom in ieder geval buiten.

De eerste afspraak is ook al gemaakt om maandag met 10 vrienden te gaan fietsen. JOEPIE !
Oud maar niet Out

Ivette

06 mar 2021, 09:48

@Greetie, eerlijk: nu heb ik ook genoeg van de zeven zusters gelezen, vooral de laatste over Elektra vond ik nogal langdradig en in herhaling vallend, precies of ze moest het rekken om ook dit boek even dik af te leveren!
Nu ben ik de boeken van Elin Hilderbrand aan 't lezen, zomerzusjes beviel me heel goed daarom lees ik nu alles van haar wat onze beide bib's in huis hebben.
Nu heb ik het water van mijn was in emmers laten lopen, zal er mee de oprit schuren.
Vorige was schuurde ik de wegel achteraan en vind die veel minder groen en het stinkt ook niet zo als javel! Dus mijn groene kuissleffers aandoen en aan de slag, tot later!
Ik hoop ook dat het goed droogt buiten, Rietjes de goeie reuk hebben we al!
Oei Guga is daar al vlug eens gaan kijken op één!
Ivette

Oma-C

06 mar 2021, 09:57

@ Rietjes :lol: ik ken het versje als:

Vriezeman heeft op straat gezeten
hij heeft in mijne neus gebeten
Mijn neus ziet rood, rood, rood.
Ik wens de vriezeman dood, dood, dood

Groetjes en een fijn weekend :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

corry

06 mar 2021, 11:52

Goede bijna middag

Heb enkele telefoongesprekken gedaan, kan deugd doen om eensgezind een gesprek te voeren.

Veveke, je mama heeft een plek waar ze nog mooie jaren kan beleven.
Als je positief bent ingesteld zoals ik vele ontmoeten maakt een verblijf in een verzorgingstehuis best OK.
Het belangrijkste was wel het bezoek van hun kinderen en ook de belevenis van hen met wat daar gebeurt.

Parasolvoet van 100 kg ligt voor ons venster, mannen welke ze brachten leveren tegenwoordig alles af zonder extra dienstverlening. Dus kleinzonen komen donderdag de klus klaren en deze op zijn plaats zetten.

Ik kan dat verse van de vriezeman ook, oma-C fijn je hier te ontmoeten. Heb de indruk dat jij onze ouderdomsdeken bent. Ik ben van 39 ... Hebben al vele jaren achter onze rug maar nooit ervaren wat nu gebeurt, hoop snel op een vaccinatie zodat we weer zonder angst mekaar kunnen zien en knuffelen.

Morgen vroeg op de baan, 7,30u in het AZ van Brugge staan.
Begin van het einde aan de jaren pijn.
Ga wel op verplaatsing voor kinesist, hoop in Blankenberge ziekenhuis zodat Staf me kan brengen en halen , is maar een boogsprong van onze woning.

Voor de rest alles onder controle, hou me recht aan wat nog is, veel om mijn kop niet te laten hangen.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

viv

06 mar 2021, 12:50

Goede middag,

Zoals Veve schrijft, lees ik ook alles, soms moet ik wel van een paar dagen bij lezen.
Antwoorden is iets anders... heb weinig te melden en wat mij bezig houdt kan of wil ik hier niet delen - iedereen kan hier alles komen lezen hé.
Wij zouden nog eens samen moet kunnen komen... misschien kan het binnenkort weer :-)

Mooi weer hebben we toch - frisjes maar veel zon!
Gisteren heb ik voor de afwisseling eens een stadswandeling gemaakt. Moet voor de Franse les een artikel uit een Franstalige krant lezen en bespreken en hier in onze krantenwinkel hebben ze geen Franstalige kranten. Ben toen maar verder gewandeld naar het vernieuwde stadspark, het Kapermolenpark. Dat was een fijne verassing - ik vind het heel mooi geworden. Als alles weer groen wordt gaat dat zeker één van de mooiste plekken in Hasselt worden. Ik had toen ik terug thuis kwam toch meer dan 8 km op de teller staan.
Er is voor elk wat wils, rustige wandelpaadjes, wandelen over het water, veel zitbankjes, een binnen- en buitenzwembad, een speeltuintje voor de kleinsten en een skatepark. Achteraan sluit het park aan bij de Japanse tuin. Kijk er naar uit wanneer die in april weer open gaat... Hanami, kersenbloesems, fotograferen.

Corry, ik wens je veel succes met de knieoperatie! Maar het is zoals Rita schrijft erg belangrijk dat je een goede revalidatie volgt. Ik vrees dat op verplaatsing naar kinesist gaan, de eerste tijd na de operatie niet mogelijk is. Denk dat het best is dat je iemand aan huis laat komen... In elk geval, ik duim voor je - je bent een sterke vrouw!

En nu ga ik vlug iets eten en dan naar mijn zus. Zij zit midden in de verhuis naar haar nieuwe appartement en kan een hand hulp goed gebruiken.

Nog een goed weekend voor iedereen!

Afbeelding
Aan de linkerkant stroomt de Demer - rechts gewone vijver

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Toch ongelooflijk... overal kom je zwerfvuil tegen - wie doet dat nu :evil:

Afbeelding
In Hasselt kan je niet alleen door het water lopen maar ook over het water :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
F16 met de recordhouder De Vries met meer dan 5000 vlieguren, een Europees record!

Afbeelding

Ivette

06 mar 2021, 13:19

Prachtige foto's Viv, wat zal het dan niet zijn in de lente als zoals je zegt alles groen kleurt! Dank u wel om ze met ons te delen en ook om hier te komen schrijven...
Mijn was is wel nog niet kurkdroog maar de rest zal ik nu wel binnen drogen!
Proficiat aan metejoor die op één staat in de Top 30, duet wel met een Hollandse alhoewel we zoveel Vlaamse goeie zangeressen hebben maar misschien krijgen ze dan zo ook eens kansen in Nederland?
En nu eerst wat zetelduiken, ik ben al de hele morgen druk in de weer, zal er deugd van hebben!
Ivette

Ritavdm

06 mar 2021, 14:56

Mijn dagelijkse portie buitenlucht en beweging heb ik gehad.
Deze keer was ik met ventje op stap dus heel wat trager en voldoende fotostops onderweg.

En hoe of waar je ook stapt in de Westhoek de oorlog is nooit veraf vooral dan niet op een wandeling die "Kraters en Mijnen" heet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en daar zijn ze weer : de vleermuizen

Afbeelding

in de wind was het best frisjes, kap op

Afbeelding

mooie weidse vergezichten

Afbeelding

en kronkelende weggetjes

Afbeelding

Nu kan ik me met de theepot en de koekjesdoos in de zetel nestelen voor een portie koers.

VIV, dat ziet er inderdaad een leuke wandelplek uit.
JA dat samen komen, zal nog niet voor direct zijn zeker, ik hnker er nochtans ook naar hoor.

Het versje van de vriezeman, inderdaad nu ik jullie versie lees : zo was het !

Corry, hier kwam de kine de eerste week aan huis daarna in haar revalidatiecentrum.

Die 7 zussen, ben ik nog altijd niet aan begonnen, 'k heb er precies geen behoefte aan alsmaar dezelfde schrijver te lezen; ik hou van variatie.
Oud maar niet Out

meme-rietje

07 mar 2021, 08:53

goeie morgen iedereen
weer gevroren deze morgen
maar nu is het zonneke daar

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

07 mar 2021, 09:13

Goede morgen voor jullie allemaal, en een mooie zonnige zondag !
Veel plezier om te wandelen of te fietsen, al vind ik het zelf nog een beetje te koud om te fietsen...

Viv, heel blij dat je nog eens iets komt schrijven. Ik hoop ook dat we elkaar deze zomer nog eens kunnen ontmoeten om een beetje bij te praten.
Ik heb genoten van je mooie foto's, ja en dat zwerfvuil... niet te geloven hoe sommige mensen zijn.

Aan de westkust is het weer zonnig en mooi weer ! Dus vannamiddag wil ik weer graag een wandelingetje doen.
Morgen namiddag met drie andere vriendinnen een uurtje tennis gerserveerd, van 14u0 tot 15u30, ja kleedkamers en douches, en ook de bar is nog niet open, dus achteraf direct naar huis. Maar ik ben al blij dat het terug mag, en na maanden niksen, zal het zeker weer aanpassen worden, maar we zullen ons wel amuseren, dat is het voornaamste.
Voor de rest niks te vertellen, en ja, het is zoals Viv schrijft, iedereen kan komen lezen, dus liever voorzichtig zijn.

Voor jullie allemaal een mooie zondag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

07 mar 2021, 09:58

@Greetie: zijn eerste liedje kartonnen dozen van Metejoor vond (en vind) ik nog altijd superschoon. Toen had mijn kleindochter het pas uitgemaakt met haar lief waar ze 4 1/2 jaar mee samen was en wij hadden allemaal compassie met die jongen. Intussen is Annelien met iemand anders samen en ze komen zo goed overeen dat ze samen een huis gekocht hebben in Assebroek dus het moet deze keer wel menens zijn.
Toch trof de heel aparte, schone tekst van kartonnen dozen me toen heel speciaal!
Soms hang je af van beslissingen van andere mensen waar je zelf niets aan kunt aan veranderen (ook van de regering bvb) maar die je toch moet ondergaan en dulden!

Vandaag is het misschien wel koud maar toch heel zonnig!
Ik heb alvast dikke sokken aan om wandelsavatten te kunnen aandoen en een tourke te doen, stoer van mij hé! dus allez, ga nu voortdoen!
Afbeelding
Annelien en Toby op wandel met hun twee "hondjes",Luc Christa neemt de foto
Tot later allemaal goeie zondag!
Ivette

Ritavdm

07 mar 2021, 13:08

Goeie middag

De abdij en De Vrede waren natuurlijk gesloten maar de omgeving en het weer nodigden ons uit tot een mooie, vroege, frisse wandeling

en .....

de shop was open 😋

Waar ? ZIe je wel op de foto's
en voor wie er nog meer wil zien... mijn fb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(die laatste is wel met mijn telefoon genomen dus minder goed, ik had het fototoestel al weggeborgen terwijl W de shop binnen was)

Voor de rest vd dag : koers kijken en koken... varkenswangetjes
Oud maar niet Out

vera-maria

07 mar 2021, 13:43

Goede namiddag allemaal!
Wij zijn nog aan het aperitieven...we drinken prosecco...zijn om een bestelling geweest voor deze middag in een dorp naast ons stadje en terwijl eens binnengesprongen bij onze zoon, hebben daar buiten ook al geaperitiefd alcoholvrij uiteraard en wat bijgebabbeld!
We hadden voor ons tweetjes 12 hapjes, echt superlekker en nu is onze oven aan het opwarmen voor de rest van het menu...vis op 3 wijzen klaargemaakt, ziet er lekker uit en hebben ook nog dessert!
Enja terwijl de oven opwarmt zijn mijn wederhelft eens aan het kijken op onze tablet en ben ik hier komen bijlezen!
Mijn oven tuut...dus ben er weer mee weg, wens jullie nog een fijne zondag daag...
You only have one life...live it!

Ivette

07 mar 2021, 15:55

Rietjes en W, alweer zo'n lange wandeling, vanmorgen was er hier veel volk wegens de grote prijs JP Monseré ,heel wat jonge wiertoeristen die de Gitsberg wegens Corona niet op mochten om de koers te volgen, deze namiddag de helikopter enkele malen overgevlogen. Zonder Corona zou er hier veel ambiance geweest zijn maar ja...
Ivette

corry

08 mar 2021, 07:17

Goedemorgen

Even hier niet geweest, gisteren om 8 u al gaan slapen, had het nodig

Vivke en ieder van jullie wat zou het fijn dat we mekaar weer kunnen ontmoeten, hopen dat Michelly erbij kan zijn.
Hoe de revalidatie zal verlopen ga ik een antwoord op hebben zodra de ingreep gepland is. Donderdag weet ik meer.

Heb veel boeken van overbuurtje te leen gekregen, een welgekomen afwisseling.

Vooruit kijken en plannen maken, doen wij ook. Ieder naar zijn mogelijkheden hebben de luxe aan zee te wonen.

Heb een foto mee van ons oudste achterkleinkind Rhune en ook eentje van de zusjes samen met Aria dochtertje van Bianca haar zus, diegene met het brilletje.
Afbeelding
Op wandel in Zeebrugge

Afbeelding

Heb het bezoek van onze kindjes uitgesteld, bang om besmet te worden.
Laatst bezoek waren ze juist voordien getest, en voor buiten te zitten zal het geen weer zijn.

Nog een fijne dag

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.