NACHTUILTJES (1)2020
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Wandeling op toekomstige ring rond het dorp twee meter afstand tussen mij en buurtje
Dan in garage nog genoten van de zon zalig uit de wind en van verre een babbeltje gedaan met buren en wandelaars!
Een mens herleeft, hopelijk morgen terug!
Frankje, help foto !
Nog een gezellige avond en morgen gezond op, hier twee besmet
Greetie
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeien avond iedereen
Evy Vandendriessche
8 uur
Zou het kunnen zijn...
Zou het kunnen zijn...
Dat terwijl wij ziek worden,
de aarde kan helen
Zou het kunnen zijn...
Dat nu de wereld vertraagt,
de liefde kan versnellen
Zou het kunnen zijn....
Dat als we thuis moeten blijven,
we weer kunnen ervaren van wie we houden
Zou het kunnen zijn...
Dat nu de maatschappij overleeft op de zorg,
we beseffen hoe cruciaal dat is
Zou het kunnen zijn...
Dat nu de luxe om ons heen kleiner wordt,
we onszelf net nu verrijken
Zou het kunnen zijn....
Dat na de chaos en strijd van deze tijd,
een nieuwe wereld wordt geboren
Zou het kunnen zijn....
Dat het zo moet zijn,
opdat liefde, respect en genot in de kleine dingen wederkeert
Evy Vandendriessche
8 uur
Zou het kunnen zijn...
Zou het kunnen zijn...
Dat terwijl wij ziek worden,
de aarde kan helen
Zou het kunnen zijn...
Dat nu de wereld vertraagt,
de liefde kan versnellen
Zou het kunnen zijn....
Dat als we thuis moeten blijven,
we weer kunnen ervaren van wie we houden
Zou het kunnen zijn...
Dat nu de maatschappij overleeft op de zorg,
we beseffen hoe cruciaal dat is
Zou het kunnen zijn...
Dat nu de luxe om ons heen kleiner wordt,
we onszelf net nu verrijken
Zou het kunnen zijn....
Dat na de chaos en strijd van deze tijd,
een nieuwe wereld wordt geboren
Zou het kunnen zijn....
Dat het zo moet zijn,
opdat liefde, respect en genot in de kleine dingen wederkeert
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goede morgen vandaag
Gisteren een slechte dag voor mijn ventje, heeft bijna gans de dag in zijn zetel geslapen. Kon niet wakker blijven, zag enorm wit.
Kreeg er geen zinnig woord uit.
Vandaag veel beter, hadden me verwittigd dat er hoogte en laagte in de revalidatie kunnen zijn.
Alleen de vaste bewoners mogen hier lijven
Over heel de kust worden tweede verblijven niet meer toegelaten.
Lees dan op fb , voor mij mogen voor altijd wegblijven.
Vraag me af, als deze mensen op reis gaan en daar ook toerist zijn, voor hen het als normaal beschouwen.
Het zeetje is van iedereen ! En jullie zijn van harte welkom, eerst moet die verdomde virus terug in zijn kot.
Heel veel respect voor al diegene welke hun steentje bijdragen , zowel in de zorg als zorgen voor onze oudere, waar wij ook bijhoren
Bedankt lieve dochter
De kusttram rijd bijna zonder reizigers, hun traject loopt nooit vertraging
De pier van Blankenberge had aantrek, in het zonnetje op de banken met ze alle samen kort bijeen.
Ook aan de Paravang hokte ze samen.
Wordt vandaag afgesloten. Verstand komt niet altijd na de jaren.
Ivette mooie teksten, je hebt je talent doorgegeven.
Rietepetietje, hoe is het met je rug ?
Stafke slaapt weer naast me, is ouder geworden, handen bibberen, kleur is niet goed, vrijdag komt de huisdokter.
Het zal mijn zorgenkind blijven,
voor mezelf, een hele aanpak , maar graag gedaan. Al is het soms niet makkelijk, heb ook van die kwaaltjes waarbij een handje toesteken welkom zou zijn.
We maken er het beste van, heeft veel tijd nodig.
Corry
Gisteren een slechte dag voor mijn ventje, heeft bijna gans de dag in zijn zetel geslapen. Kon niet wakker blijven, zag enorm wit.
Kreeg er geen zinnig woord uit.
Vandaag veel beter, hadden me verwittigd dat er hoogte en laagte in de revalidatie kunnen zijn.
Alleen de vaste bewoners mogen hier lijven
Over heel de kust worden tweede verblijven niet meer toegelaten.
Lees dan op fb , voor mij mogen voor altijd wegblijven.
Vraag me af, als deze mensen op reis gaan en daar ook toerist zijn, voor hen het als normaal beschouwen.
Het zeetje is van iedereen ! En jullie zijn van harte welkom, eerst moet die verdomde virus terug in zijn kot.
Heel veel respect voor al diegene welke hun steentje bijdragen , zowel in de zorg als zorgen voor onze oudere, waar wij ook bijhoren
Bedankt lieve dochter
De kusttram rijd bijna zonder reizigers, hun traject loopt nooit vertraging
De pier van Blankenberge had aantrek, in het zonnetje op de banken met ze alle samen kort bijeen.
Ook aan de Paravang hokte ze samen.
Wordt vandaag afgesloten. Verstand komt niet altijd na de jaren.
Ivette mooie teksten, je hebt je talent doorgegeven.
Rietepetietje, hoe is het met je rug ?
Stafke slaapt weer naast me, is ouder geworden, handen bibberen, kleur is niet goed, vrijdag komt de huisdokter.
Het zal mijn zorgenkind blijven,
We maken er het beste van, heeft veel tijd nodig.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
Corry het verder onderzoek is uitgesteld
tja en ik ben niet content met mijn rug
je zou me sommige momenten moeten zien lopen
helemaal in een S, nu tot daar corona is slechter
ben een beetje triestig, mijn twee gastjes zijn jarig en ik kan ze niet knuffelen
ze zijn vandaag jarig maar hebben het gisteren gevierd
hier zijn ze pizza aan het maken

Corry het verder onderzoek is uitgesteld
tja en ik ben niet content met mijn rug
je zou me sommige momenten moeten zien lopen
helemaal in een S, nu tot daar corona is slechter
ben een beetje triestig, mijn twee gastjes zijn jarig en ik kan ze niet knuffelen
ze zijn vandaag jarig maar hebben het gisteren gevierd
hier zijn ze pizza aan het maken

Groetjes van meme-rietje,
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo hier drukke dag geweest gisteren..
We zijn in de morgen al vroeg vertrokken met "voetem" van uit "Beddegem"
Na een korte wandeling op de laan "terrassa" naar het restaurant à table cuisine..Het zelfmade ontbijt was heerlijk en uitgebreid het was tenslotte zondag.Intussen was de deur al open van "salle du bain", het was er aangenaam warm..Vandaar uit nog eens op wandel langs de "fenêtrelaan" waar we van alles zagen o.a.
de vogels die druk bezig waren met kwetteren, en die ene Italiaanboom die heen en weer aan het wiegen was..De buurman was druk bezig in zijn tuin. hondendrollen op kuizen.
De jonge buurman was elekticiteitskabels aan het trekken over het dak heen.Een attraktie op zijn eigen..Hij had heel veel assistentie van vrouwke lief.Terwijl zijn mini helpertjes duchtig aan zijn broekpijpen hingen..
Enfin na al dat gezien te hebben zijn we verder gegaan naar "livingseat"
Daar kon ik de weekendkrant overlopen en een tijdschrift..De jukebox kweelde aardig wat deuntjes van smartlappen en andere songs...Het eten zou door gaan in de eettafel, maar eerst mocht de kok nog de handen uit de mouwen steken in de keuken (ikke dus)..De menu was een "quickske doen" tot groot jolijt van manlief en zoon..Het middagmaal eindigde dan toch maar op de hoge stoelen in de keuken.
Het wandelingetje achteraf was klein maar fijn..
In de avond zijn we dan maar naar de "cinema" geweest.We zaten op de eerste rij in confortabele zetels.Een versnapering en een drankje maakte het compleet...
Zo is onze dag min of meer verlopen..We eindigen terug in "Beddegem" .En deze morgen fris om met nieuwe moed en goed gezind aan de dag beginnen...
Ik wens jullie allen een fijne gezonde dag toe
toedeloe
menu: slavinken met appelmoes en patatjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Meme Rietje, proficiat met de verjaardag van uw gastjes!
Ook uw gedichtje is zo mooi! Ik sla alles op om er toch enkele in mijn eerstvolgende Krantje (wanneer?) te zetten zodat ook zij er kunnen van genieten.
Ons Jolien is meestal heel optimistisch en vrolijk, weten jullie nog toen ze moest herstellen van die zware knieoperatie? Gisteren zei ze me , memé toen moest ik ook zo'n lange tijd binnenblijven en had toen nog zoveel pijn erbij! maar klagen doet ze nooit!
Jullie zouden eens moeten haar verhalen lezen over Thomas, hun witte kat, hilarisch!
Corry, veel moed, een zieke verzorgen daar weet ik alles van maar koester toch uw nog samenzijn want alleen leven is zo erg! vooral in deze corona tijd.
Ik ben zo blij dat ik hier terecht kan, dat mensen me eens bellen of mailen maar ik schrei teveel, ik weet het maar na wat er in het weekend gebeurde is dit verstaanbaar.
Zaterdagavond belde een nicht van mijn man me op met "slecht nieuws": er leeft nog één tante van mijn man 96 jaar , ze had 3 zonen maar 2 ervan hebben de derde dood aangetroffen in zijn huis, hartaderbreuk. Ik heb aan de zonen een rouwmail gestuurd maar haar durf ik nog niet bellen, ik zou er niet tegen kunnen met mijn te hoge bloeddruk.
Het is natuurlijk zeer moeilijk om nu een begrafenis te regelen, die gaat vrijdag door in heel beperkte kring. Nog miserie bovenop!
Gisterennamiddag zat ik hier aan mijn PC(zoals veel de laatste dagen) en zag plots door het venster een blauw zwaailicht van een ambulance naast mijn deur. Twee verplegers met maskers aan trokken witte, beschermende kledij aan en haalden mijn buurman, kankerpatiënt op, in een draagberrie is hij mee naar de kliniek.
Dat heeft me natuurlijk ook weer erg "gepakt" ik had beter niet gekeken!
Hopelijk keert hij nog terug, hij was zo hoopvol de laatste tijd, en nu dit...
Maar we moeten allemaal hoopvol blijven en proberen toch te genieten van kleine dingen
Wees voorzichtig en zorg liefdevol voor mekaar!
Ook uw gedichtje is zo mooi! Ik sla alles op om er toch enkele in mijn eerstvolgende Krantje (wanneer?) te zetten zodat ook zij er kunnen van genieten.
Ons Jolien is meestal heel optimistisch en vrolijk, weten jullie nog toen ze moest herstellen van die zware knieoperatie? Gisteren zei ze me , memé toen moest ik ook zo'n lange tijd binnenblijven en had toen nog zoveel pijn erbij! maar klagen doet ze nooit!
Jullie zouden eens moeten haar verhalen lezen over Thomas, hun witte kat, hilarisch!
Corry, veel moed, een zieke verzorgen daar weet ik alles van maar koester toch uw nog samenzijn want alleen leven is zo erg! vooral in deze corona tijd.
Ik ben zo blij dat ik hier terecht kan, dat mensen me eens bellen of mailen maar ik schrei teveel, ik weet het maar na wat er in het weekend gebeurde is dit verstaanbaar.
Zaterdagavond belde een nicht van mijn man me op met "slecht nieuws": er leeft nog één tante van mijn man 96 jaar , ze had 3 zonen maar 2 ervan hebben de derde dood aangetroffen in zijn huis, hartaderbreuk. Ik heb aan de zonen een rouwmail gestuurd maar haar durf ik nog niet bellen, ik zou er niet tegen kunnen met mijn te hoge bloeddruk.
Het is natuurlijk zeer moeilijk om nu een begrafenis te regelen, die gaat vrijdag door in heel beperkte kring. Nog miserie bovenop!
Gisterennamiddag zat ik hier aan mijn PC(zoals veel de laatste dagen) en zag plots door het venster een blauw zwaailicht van een ambulance naast mijn deur. Twee verplegers met maskers aan trokken witte, beschermende kledij aan en haalden mijn buurman, kankerpatiënt op, in een draagberrie is hij mee naar de kliniek.
Dat heeft me natuurlijk ook weer erg "gepakt" ik had beter niet gekeken!
Hopelijk keert hij nog terug, hij was zo hoopvol de laatste tijd, en nu dit...
Maar we moeten allemaal hoopvol blijven en proberen toch te genieten van kleine dingen
Wees voorzichtig en zorg liefdevol voor mekaar!
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
Mijn inspiratie om eens iets anders dan anders te doen raakt op
't zal nochtans nog heel hard nodig zijn als je naar het nieuws luistert;
we zijn er nog niet vanaf.
Aan mij zal het in ieder geval niet liggen ik probeer de regels zo strikt mogelijk te volgen.
Helaas zijn er altijd nog altijd anderen
Gisteren namiddag zijn we op wandel geweest in eigen dorp langs de landelijke weggetjes, teruggekeerd langs het kerkhof.
Nee niet luguber, eerder verrassend als je ziet hoe lang sommigen die we gekend hebben al dood zijn of hoe oud sommige nog in leven zijnde personen al zijn.
Straks fietsen we terug, alleen met zijn tweetjes op de boerenbuiten; hier kan dat nog.
Corry, nu beseffen we hoe ouder we worden hoe meer dat we elkaar nodig hebben hé. Hou er de moed maar in en verzorg ook goed jezelf, niet teveel willen doen.
Meme-Rietje, ik kan me inbeelden dat het pijn doet de verjaardag van je gastjes van op afstand te moeten beleven, temeer dat je er alleen voor staat. Kan een dikke virtuele knuffel wat troost geven.
Dat feestje heb je in ieder geval nog tegoed hé.
Ivette, trieste berichten in trieste tijden
. Ook voor jou een dikke virtuele knuffel, blijf naar de zon kijken.
Menu : kalfsfricasee met natuuraardappel, fruitsla.
Mijn inspiratie om eens iets anders dan anders te doen raakt op
't zal nochtans nog heel hard nodig zijn als je naar het nieuws luistert;
we zijn er nog niet vanaf.
Aan mij zal het in ieder geval niet liggen ik probeer de regels zo strikt mogelijk te volgen.
Helaas zijn er altijd nog altijd anderen
Gisteren namiddag zijn we op wandel geweest in eigen dorp langs de landelijke weggetjes, teruggekeerd langs het kerkhof.
Nee niet luguber, eerder verrassend als je ziet hoe lang sommigen die we gekend hebben al dood zijn of hoe oud sommige nog in leven zijnde personen al zijn.
Straks fietsen we terug, alleen met zijn tweetjes op de boerenbuiten; hier kan dat nog.
Corry, nu beseffen we hoe ouder we worden hoe meer dat we elkaar nodig hebben hé. Hou er de moed maar in en verzorg ook goed jezelf, niet teveel willen doen.
Meme-Rietje, ik kan me inbeelden dat het pijn doet de verjaardag van je gastjes van op afstand te moeten beleven, temeer dat je er alleen voor staat. Kan een dikke virtuele knuffel wat troost geven.
Dat feestje heb je in ieder geval nog tegoed hé.
Ivette, trieste berichten in trieste tijden
Menu : kalfsfricasee met natuuraardappel, fruitsla.
Oud maar niet Out
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag maatjes allemaal,
ik kom me ook nog eens melden.
Ik ben het wel gewoon om veel binnen te zitten maar dit is anders. Vroeger konden we er even tussenuit en ergens iets gaan drinken en kletsen met vrienden en kennissen. Nu is het verplicht binnen zitten en je bezig houden met lezen, kruiswoordraadsels, TV, schrijven enz. Maar onze kleindochter kon al niet meer inkopen doen voor ons want ze mag al heel wat dagen niet de grens over. In Nederland beginnen ze nu ook te begrijpen dat het erg is en dat ze zich naar de regels moeten voegen. Maar wij kunnen zelfs niet van achter het vensterglas op hen wenken. Bellen elke dag en face-timen regelmatig en zo voelen we ons niet helemaal verloren. M. en ik lezen ons te pletter. De BIB is toe tot ???, maar een vriendin heeft deze namiddag nog een tas met boeken afgegeven aan de deur, zodat we weer voldoende leesvoer hebben. Als het zonnig is wil ik graag wat wandelen en dat kan natuurlijk ook maar niet als het zo koud waait als vandaag. Als ik een kilometer wandel moet ik een keer of vier stoppen om op adem te komen en veel haalt dat niet uit om mijn conditie te verbeteren. Maar we doen ons best en als ik dat zo lees, jullie allemaal. Wens iedereen nog een fijne avond en straks een weldoende nacht.
Michelly
ik kom me ook nog eens melden.
Ik ben het wel gewoon om veel binnen te zitten maar dit is anders. Vroeger konden we er even tussenuit en ergens iets gaan drinken en kletsen met vrienden en kennissen. Nu is het verplicht binnen zitten en je bezig houden met lezen, kruiswoordraadsels, TV, schrijven enz. Maar onze kleindochter kon al niet meer inkopen doen voor ons want ze mag al heel wat dagen niet de grens over. In Nederland beginnen ze nu ook te begrijpen dat het erg is en dat ze zich naar de regels moeten voegen. Maar wij kunnen zelfs niet van achter het vensterglas op hen wenken. Bellen elke dag en face-timen regelmatig en zo voelen we ons niet helemaal verloren. M. en ik lezen ons te pletter. De BIB is toe tot ???, maar een vriendin heeft deze namiddag nog een tas met boeken afgegeven aan de deur, zodat we weer voldoende leesvoer hebben. Als het zonnig is wil ik graag wat wandelen en dat kan natuurlijk ook maar niet als het zo koud waait als vandaag. Als ik een kilometer wandel moet ik een keer of vier stoppen om op adem te komen en veel haalt dat niet uit om mijn conditie te verbeteren. Maar we doen ons best en als ik dat zo lees, jullie allemaal. Wens iedereen nog een fijne avond en straks een weldoende nacht.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)