In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond, ,het begon een grijze dag ,
maar in de namiddag kwam de zon piepen,was toch droog geraakt buiten
lekker wapperen in de wind,
ik sta op de wachtlijst voor het vaccin, ,
granny inderdaad,triest als het regend ,hier nog eentje waarvan het weer een invloed heeft
op mijn karakter
het gras is hier ook al afgereden,
clive fijn dat alles goed is voor matice
fijne avond nog ,bisous
maar in de namiddag kwam de zon piepen,was toch droog geraakt buiten
lekker wapperen in de wind,
ik sta op de wachtlijst voor het vaccin, ,
granny inderdaad,triest als het regend ,hier nog eentje waarvan het weer een invloed heeft
op mijn karakter
het gras is hier ook al afgereden,
clive fijn dat alles goed is voor matice
fijne avond nog ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ben maar opgestaan omdat ik niet meer in slaap geraakte. er weer te vroeg in gekropen. Gimly heeft zijn 4 wekelijkse haarbal. best dat Poetske niet geweest is anders was het dweilen voor niets geweest. Straks naar de praktijk bellen voor een doos combi pijnstillers. ik kan voorlopig zonder contramal.
vandaag kaartjes maken. En nieuwe Soep. ' t wordt waarschijnlijk ardeense oester met aardappelbolletjes of fruit. de oven is uitgekuist geraakt. gelukkig ligt daar onderaan zo'n speciaal vel om vet op te vangen. dat is wasbaar. gisteren dan preisoep en kippesatè gedoopt in currysaus. 's middags hadden we haaienvinnen soep gegeten: dat is eten en drinken.
beetje moeten gaan liggen maar korter dan anders en dan nog wat gelezen in de flair en de libelle met een potje chili popcorn. moet nu nog nieuwe chili- olie bestellen.
heb al de boodschappenlijst voor de ldl gemaakt. de promo's van de app zijn weer niet gunstig.
het gaat stormen voor drie dagen. amai. ik moet er niet door maar ventje wel.
ventje had bij de bloemenzaak potten lavendel gezien. hij denkt van die te zetten in plaats van geplante. Zijn beslissing want enkel mijn salie heeft die vrieskou overleefd. Plumbago en Papyrus zijn er aan. en waarschijnlijk de zuidafrikaanse plant met blauwe bloemen ook. Binnen heb ik geen plaats dus zou ik opteren voor zo'n plastic serre waar die planten dan in de winter kunnen staan. plaats genoeg achteraan. maar dat is toekomst muziek. ( die potten lavendel ook vrees ik)
ik heb al veel gedaan van de spelletjes. enkel the sims zijn in actie, de rest moet wachten tot er een nieuwe "dag" begint. ook de laatste criminal case in Ivywood duurt nog ruim 4 uur eer ik er kan aan beginnen. Dus we gaan nu Fb-en. ochtendplaatje zetten en daarna surfen voor een aantal zaken.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
ben maar opgestaan omdat ik niet meer in slaap geraakte. er weer te vroeg in gekropen. Gimly heeft zijn 4 wekelijkse haarbal. best dat Poetske niet geweest is anders was het dweilen voor niets geweest. Straks naar de praktijk bellen voor een doos combi pijnstillers. ik kan voorlopig zonder contramal.
vandaag kaartjes maken. En nieuwe Soep. ' t wordt waarschijnlijk ardeense oester met aardappelbolletjes of fruit. de oven is uitgekuist geraakt. gelukkig ligt daar onderaan zo'n speciaal vel om vet op te vangen. dat is wasbaar. gisteren dan preisoep en kippesatè gedoopt in currysaus. 's middags hadden we haaienvinnen soep gegeten: dat is eten en drinken.
beetje moeten gaan liggen maar korter dan anders en dan nog wat gelezen in de flair en de libelle met een potje chili popcorn. moet nu nog nieuwe chili- olie bestellen.
heb al de boodschappenlijst voor de ldl gemaakt. de promo's van de app zijn weer niet gunstig.
het gaat stormen voor drie dagen. amai. ik moet er niet door maar ventje wel.
ventje had bij de bloemenzaak potten lavendel gezien. hij denkt van die te zetten in plaats van geplante. Zijn beslissing want enkel mijn salie heeft die vrieskou overleefd. Plumbago en Papyrus zijn er aan. en waarschijnlijk de zuidafrikaanse plant met blauwe bloemen ook. Binnen heb ik geen plaats dus zou ik opteren voor zo'n plastic serre waar die planten dan in de winter kunnen staan. plaats genoeg achteraan. maar dat is toekomst muziek. ( die potten lavendel ook vrees ik)
ik heb al veel gedaan van de spelletjes. enkel the sims zijn in actie, de rest moet wachten tot er een nieuwe "dag" begint. ook de laatste criminal case in Ivywood duurt nog ruim 4 uur eer ik er kan aan beginnen. Dus we gaan nu Fb-en. ochtendplaatje zetten en daarna surfen voor een aantal zaken.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Het licht HH is al gedaan, ga nu de vensters van de boven- en de benedenverdieping wassen. Heb mijn alarm op 14.00H gezet, zodat ik me nog kan opfrissen en iets anders aandoen voordat ik vertrek naar het ziekenhuis voor een EMG.
Muddy Maddy, ik hoop dat je een mooie plaats vindt voor de doodshoofdjes van ventje.
Ik ga niet alle namen noemen, want dan vergeet ik weer iemand en dat is uiteraard de bedoeling niet.
Zo, ga boven beginnen met de vensters.
Ik wens iedereen een prettige woensdag . Liefs en een hele dikke knuffel voor ieder.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Allen een goeiemorgen, grijs en grauw,
ik kom later nog terug, de voetenverzorgster
komt zo dadelijk, en mijn voeten verlangen ernaar
groetjes en sterkte.... tot straks....
ik kom later nog terug, de voetenverzorgster
komt zo dadelijk, en mijn voeten verlangen ernaar
groetjes en sterkte.... tot straks....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Hallo allen, voetjes zijn weer goed verzorgd
ik loop weer op wolkjes
heerlijk is dat
straks een croque messieurs klaarmaken,
een plakje kaas en ham moet op...anders
wordt het slecht, en dat is zonde...
Smakelijk eten allemaal en tot later...
ik loop weer op wolkjes
straks een croque messieurs klaarmaken,
een plakje kaas en ham moet op...anders
wordt het slecht, en dat is zonde...
Smakelijk eten allemaal en tot later...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Manlief is naar de kiné geweest, hij voelt het verschil al, zegt hij.Volgens kinesist zitten er "knopen" in zijn spieren, die voelen hard aan.Waarschijnlijk heeft hij dit al jaren, maar er nog nooit eerder last van gehad.
Straks gaat het regenen, maar manlief gaat eerst voeding op de gazon strooien.We doen dat 2x per jaar, eens in de lente en net voor de winter.Dan blijft het gras toch min of meer groen.
Vanavond eten we veggieschotel met spinazie.De spinazie in mijn serre moet eruit, want manlief wil de serre volledig klaar hebben( alhoewel de ene helft al gedaan is).
Dames, tot morgen allemaal.
Manlief is naar de kiné geweest, hij voelt het verschil al, zegt hij.Volgens kinesist zitten er "knopen" in zijn spieren, die voelen hard aan.Waarschijnlijk heeft hij dit al jaren, maar er nog nooit eerder last van gehad.
Straks gaat het regenen, maar manlief gaat eerst voeding op de gazon strooien.We doen dat 2x per jaar, eens in de lente en net voor de winter.Dan blijft het gras toch min of meer groen.
Vanavond eten we veggieschotel met spinazie.De spinazie in mijn serre moet eruit, want manlief wil de serre volledig klaar hebben( alhoewel de ene helft al gedaan is).
Dames, tot morgen allemaal.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Vandaag vlijtig 3 deuren in het achtersaske lichtjes afgeschuurd, klinken/scharnieren al afgeplakt (mijn man haalde gewoon de klinken en de hele deur er efkes uit ) maar dan moet ik weer hulp vragen en efkes moeilijk gaat ook. Ik heb de tijd aan mijzelf ...
En ik doe alleen maar de voorkant die je ziet, want daar had twee jaar geleden al de kat van de oude buurtjes tegenaan gesproeid; de verf was uitgebeten. Maar vorig jaar kwam het er niet van.
Het was een armoedig zicht, ik ergerde mezelf eraan. De binnenkant ziet er nog goed uit, die sla ik vrolijk over, ziet toch niemand.
Meteen naar de H.bo gereden en hoera, de verf was net in promotie zelfs en haast dezelfde kleur genomen. Morgen maar meteen eraan vliegen.
En zo komt alles van het nog to-do lijstje wel in orde
En mocht het onverhoopt nog goed weer worden, dan schuiven we het werk gewoon toch naar achter ?
Fijne kalme avond voor iedereen !
En ik doe alleen maar de voorkant die je ziet, want daar had twee jaar geleden al de kat van de oude buurtjes tegenaan gesproeid; de verf was uitgebeten. Maar vorig jaar kwam het er niet van.
Het was een armoedig zicht, ik ergerde mezelf eraan. De binnenkant ziet er nog goed uit, die sla ik vrolijk over, ziet toch niemand.
Meteen naar de H.bo gereden en hoera, de verf was net in promotie zelfs en haast dezelfde kleur genomen. Morgen maar meteen eraan vliegen.
En zo komt alles van het nog to-do lijstje wel in orde
En mocht het onverhoopt nog goed weer worden, dan schuiven we het werk gewoon toch naar achter ?
Fijne kalme avond voor iedereen !
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
Goedemorgen ,vanuit een stormachtig noord frankrijk ,
Donderdag 11 Maart, , goed geslapen, maar ik slaap
Altijd goed met storm,
, Fijne dag vandaag

Donderdag 11 Maart, , goed geslapen, maar ik slaap
Altijd goed met storm,

les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, jij loopt sinds gisteren weer op wolkjes . Fijn hé, als jouw voeten zo goed verzorgd zijn.
Anjelier, ben blij dat de kine bij manlief helpt. Spinazie lust ik graag, eigenlijk eet ik alle groenten graag, alleen rode kool, dat eet ik wel, maar dat is niet mijn favoriete groente.
Granny M, als ik jou lees word ik vrolijk. Wat goed van jou die deurtjes zelf af te schuren en dan vandaag te verven, het is er het weer voor.
Mammyretro, dan stormt het al serieus bij jullie. Hier waait het hard en tegen de middag zal het dan echt stormen. Niet mijn favoriete weer en dat van Oma-C ook niet. Vond het dus grappig dat jij zei, dat jij goed slaapt als het stormt
Gisteren dan die EMG gaan laten doen. Er is een zenuw(en) gekneld vanuit mijn nek over de volledige arm naar mijn hand toe. Ben doorverwezen naar een chirurg, maar of die gaat opereren is nog maar de vraag. De laatste operatie aan mijn arm is nog geen twee jaar geleden en in het totaal ben ik daar 3 keer van geopereerd. Maar blijkbaar heeft dat allemaal geen nut gehad. We zullen het maar zonnig inzien.
Zo, ik ga beginnen aan het HH. Alles dweilklaar maken voor morgen en nog een behoorlijke strijk die op mij staat te wachten. Ik wens iedereen een rustige donderdag zonder schade. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.
-

Een stormachtige morgen
middag zou het volgens de weerman nog erger worden
echt bangelijk, er is weer niet veel geslapen
maar ja, niks aan te doen, bezig blijven en
niet teveel aan denken...
clive dat is geen aangenaam nieuws en o zo pijnlijk
heel veel sterkte en moed, ontzie jezelf een beetje
want het vele werk zal er ook geen goed aan doen..
mammyretro, als jij goed slaapt in zo'n stormweer ben
je een gelukkig mens, ik heb er echt problemen mee
anjelierken, fijn dat je man baat heeft bij de kine, dat is
ook de bedoeling van een kinesist, beterschap verder
granny M, mooi werkje als het gedaan is, dat afschuren
geeft zoveel stof hé, maar nadien zit je weer mooi
Ik wens allen die het kunnen gebruiken beterschap en
een fijne dag, en dat die storm maar rap voorbij is
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgens seizoentjes,
Wij zitten met een verstopte afvoer in de badkamer. ventje heeft er HG in gegoten en we zullen zien. anders is het de zwanehals afdraaien door de loodgieter. ( wèèral kosten
)
gisterennacht ook onwel geworden daarmee heb ik het gezien. de ardeense oester is me blijkbaar niet bevallen. vandaag geen idee wat we gaan eten, voor morgen weet ik het wel. fishsticks en zalm.
Gimly is nog altijd ziek, ventje had hem eten gegeven omdat hij aan zijn etenspotje stond te likken. Niet genezen dus.
Gisteren 3 kaartjes gemaakt, voor april zijn het er 5. ruim op tijd beginnen dus want mijn handen werkten niet al te goed mee. ( begin dus toch mijn fijne motoriek te verliezen)
Het is nu inderdaad aan het stormen, was begonnen hier vannacht op 3 uur.
Clive: dat is minder goed nieuws.
Oma C: ik slaap normaal ook nooit niet goed bij stormweer. ik hoor de wind in de buis van de stoof en de afvoer van de verwarming. en het maakt me superzenuwachtig.
Anjelier: goed dat manlief baat heeft bij zijn behandeling. de mijne heeft ook deugd gedaan.
Granny M: bezig bijtje.
Zo, ga me een kopje koffie maken en opdrinken.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Wij zitten met een verstopte afvoer in de badkamer. ventje heeft er HG in gegoten en we zullen zien. anders is het de zwanehals afdraaien door de loodgieter. ( wèèral kosten
gisterennacht ook onwel geworden daarmee heb ik het gezien. de ardeense oester is me blijkbaar niet bevallen. vandaag geen idee wat we gaan eten, voor morgen weet ik het wel. fishsticks en zalm.
Gimly is nog altijd ziek, ventje had hem eten gegeven omdat hij aan zijn etenspotje stond te likken. Niet genezen dus.
Gisteren 3 kaartjes gemaakt, voor april zijn het er 5. ruim op tijd beginnen dus want mijn handen werkten niet al te goed mee. ( begin dus toch mijn fijne motoriek te verliezen)
Het is nu inderdaad aan het stormen, was begonnen hier vannacht op 3 uur.
Clive: dat is minder goed nieuws.
Oma C: ik slaap normaal ook nooit niet goed bij stormweer. ik hoor de wind in de buis van de stoof en de afvoer van de verwarming. en het maakt me superzenuwachtig.
Anjelier: goed dat manlief baat heeft bij zijn behandeling. de mijne heeft ook deugd gedaan.
Granny M: bezig bijtje.
Zo, ga me een kopje koffie maken en opdrinken.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag aan alle seizoentjes ;
Clive : dat is geen fijn nieuws .. hopelijk volgt er niet weer een operatie als je al verschillende keren behandeld bent .... veel moed !
Granny M : ik bewonder jouw werklust / het zal weer mooi zijn bij jou als dit klusje achter de rug is
OMA C , MM en Co : ja, die stormwind kunnen we missen . ik heb toch ook maar de kleine tuintafel in het tuinhuis gezet . normaal blijft die buiten staan met een zware bloempot erop en enkele klinkers op de voet, maar ik vertrouw het nu toch niet . als er schade is doordat iets wegvliegt , is het te laat .
Ik heb net 3 grote potten verschillende soorten soep gemaakt . dan heb ik mijn groenten ook op en ik zet de doosjes in de diepvries .
Verder iedereen een fijne dag en groetjes !
Clive : dat is geen fijn nieuws .. hopelijk volgt er niet weer een operatie als je al verschillende keren behandeld bent .... veel moed !
Granny M : ik bewonder jouw werklust / het zal weer mooi zijn bij jou als dit klusje achter de rug is
OMA C , MM en Co : ja, die stormwind kunnen we missen . ik heb toch ook maar de kleine tuintafel in het tuinhuis gezet . normaal blijft die buiten staan met een zware bloempot erop en enkele klinkers op de voet, maar ik vertrouw het nu toch niet . als er schade is doordat iets wegvliegt , is het te laat .
Ik heb net 3 grote potten verschillende soorten soep gemaakt . dan heb ik mijn groenten ook op en ik zet de doosjes in de diepvries .
Verder iedereen een fijne dag en groetjes !
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ben ik blij dat ik een taxi besteld had om naar de tandarts te gaan.
Daar was ik met de fiets nooit geraakt.
Viel heel erg mee.
Vriendelijke chauffeur, sympathieke dispatching.
Die firma staat genoteerd in mijn adresboekje.
Dat is wel een dure affaire, maar beter dat dan ongelukken en/of breuken.
Bij de tandarts viel het ook mee.
In augustus beginnen we aan de nieuwe prothese.
Vijf keer naar de tandarts.
De data liggen vast.
Toen ik daarstraks buiten kwam lag ik bijna omver door een plotse windstoot.
Gezien de buur, Bob de bouwer, bijna alle bomen heeft omgehakt, voel ik me heel gerust in de zaak.
Ik voorzie dat ik er een heel deel ga planten in mijn tuin.
Hou jullie vast aan de takken van de bomen.
PS: Ik lees alle dagen alles met aandacht en eerbied.
Daar was ik met de fiets nooit geraakt.
Viel heel erg mee.
Vriendelijke chauffeur, sympathieke dispatching.
Die firma staat genoteerd in mijn adresboekje.
Dat is wel een dure affaire, maar beter dat dan ongelukken en/of breuken.
Bij de tandarts viel het ook mee.
In augustus beginnen we aan de nieuwe prothese.
Vijf keer naar de tandarts.
De data liggen vast.
Toen ik daarstraks buiten kwam lag ik bijna omver door een plotse windstoot.
Gezien de buur, Bob de bouwer, bijna alle bomen heeft omgehakt, voel ik me heel gerust in de zaak.
Ik voorzie dat ik er een heel deel ga planten in mijn tuin.
Hou jullie vast aan de takken van de bomen.
PS: Ik lees alle dagen alles met aandacht en eerbied.