In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro

29 sep 2018, 13:51

goedee namiddag 
hier ook mooi weer ,maar koud , maar we kunnen ons ernaar kleden hé 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

29 sep 2018, 17:56

Een goede avond iedereen,  alle was is gedaan, mooibuiten gedroogd
en nadien gestreken terwijl de koers opstond
Alles weer netjes aan de kant...de geplande wandeling is voormorgen
ik kan niet alles op één dag meer...maar ik ben content
met wat er vandaag allemaal gedaan is :wink:

Helena, ik kan je niet helpen ik had niks te beitsen vroeger
alleen verven en dat deed ik niet graag :oops:maar het moest wel
als ik proper wilde wonen...

Iedereen een gezellige avond en een goeie nacht straks:Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

29 sep 2018, 22:06

Hallookes iedereen,

HVT: mijn berichtjes doen je terug denken aan de vakanties bij  je moeder :D.Als je op het platteland woont, leef je wel meer mee  met de natuur.
Ik zou info vragen in de winkel voor de geschikte beits voor je tuinhuis.Ik zou zeker niet de goedkoopste beits nemen, je tuinhuis staat tenslotte in weer en wind.
Door het ondertekenen van een contract ben je inderdaad gebonden, maar staat daar een datum in tegen wanneer de werken zeker moeten gedaan zijn?Door er een datum in vast te leggen, is de dakwerker meer verplicht om daar aan te voldoen, zoniet vervalt het contract( ik zou dat zo doen).Dan heb je toch meer zekerheid.
Wij hebben heel lang geleden ook zoiets meegemaakt en sindsdien zijn we wel een beetje wantrouwig aan contracten.Als er toch een contract moet opgesteld worden, staat daar altijd een datum in.

Gisterenavond net voor ik aan het avondmaal ging beginnen, geen water.Ik dacht: ja, dat kan toch niet met een nieuwe waterleiding.Jawel ,dat kan!Dus, ons avondmaal zag er anders uit.Ik had gehakt liggen voor spaghettisaus, je kan geen spaghetti koken.Dus heb ik ballekes gehakt gedaan met bosbessenconfituur en brood.Was ook lekker.
En vanmorgen toen ik naar vader reed, in het begin van onze straat een reuzegroot omheind  gat .

MM: kop op, hoor.Je zult wel iemand vinden voor die klus op de koer.Al eens gedacht aan studenten die een centje willen bijverdienen of mensen die in pensioen zijn?

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

30 sep 2018, 09:53

Afbeelding
Ik de eerste vandaag... en ik ben al laat... 8O Goedezonnige zondagmorgen iedereen.. 
Jammer dat het waarschijnlijk de laatste voorlopig is
maar ja... 't is herfst... en alles op z'n tijd is best.
Een fijne dag voor iedereen...

anjelierken ze kunnen zonde te verwittigen toch
de mensen niet zomaar zonder water zetten in een weekend..? :roll:

Helena van Troje

30 sep 2018, 10:20

Goede voormiddag zeker.
Ik ga dus vandaag met dezelfde beits die ik al gebruikte opnieuw aan de slag.
Twee lagen opzetten aan die kant hebben ze gezegd...
Je moet niet smossen, maar je mag niet te zuinig zijn.
Daar ligt mijn fout. Ik durf niet genoeg verf te gebruiken.

Op hoop van zege.
Voorlopig is het nog een klein beetje te fris om eraan te beginnen.
Maar, het moet vandaag gedaan...

Aan allen maak er een mooie zondag van.

clive

30 sep 2018, 11:27

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes, 

Muddy Maddy niet hier geweest ??? Hopelijk is daar alles oké. 

Wij vinden het koud binnen en hebben de verwarming zachtjes opgezet, nu is het overal aangenaam warm. 

Gisteren de laatste boodschappen gedaan in shopping voor de reis, waren vooral producten van de parfumerie; extra douchgel en deodorant voor manlief, een aantal producten van RI*TUALS voor mij en  nog zo wat van die kleine dingen. Wat kleding betreft hebben we al alles. Ook mijn parfum was bijna op en mijn lievelings bodylotion. Waren teveel zakjes om met de fiets te gaan, vond manlief. En het was er ondanks dat het zaterdag was, voor een keertje niet druk. Heb dan ook maar meteen 2 paar zwarte dikke panty's gekocht want heb nu toch de indruk dat de herfst echt wel zijn intrede heeft gedaan en dat blote benen wat killig gaan zijn. 

Heb alles van het zondagse licht HH al gedaan. Ga straks de Halloweentjes zetten. Dat doe ik graag en manlief vindt dat ook leuk. Moet ze dan wel voor de 30° oktober terug in de box doen. Ga me daar straks aan amuseren. Wat moeten vandaag nergens zijn, dus een heerlijk rustige zondag. 

Moeten ook nog een echte autobench hebben, maar ga daar dan toch mee wachten tot de pup geboren is. Gaan wel onmiddellijk voor de grote gaan, want het zou wat kostelijk zijn om te beginnen met een mini bench en dan voortdurend er een nieuwe moeten kopen naarmate hij groeit. Zijn afhaalbenchke ben ik wel al gaan halen, dat is niet zo prijzig. Zetten die dan in de grote autobench zolang hij klein is. De buren zeiden gisteren dat we ook nog iets moesten overlaten voor hen als geboortegeschenk. Dat verraste me  aangenaam. 

Zo, manlief gaat de box met de (niet griezelige ) Halloweentjes in de living zetten en dan kan ik me daar wat mee bezighouden. Vinden we beiden gezellig. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een prettige verderzetting van deze zondag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C

30 sep 2018, 18:21

Afbeelding Goede avond iedereen, ik heb vandaag op de 
hometrainer gereden inplaats van te wandelen
want ik wou de koers zien, de laatste wedstrijd
van het WK voor demannen
Het was heel spannend tot het laatste moment... :?

clive, nee M-M niet geweest vandaag... ze zal geen zin hebben gehad..

en op hotel heb je eigenlijk geen toiletartikelen nodig
alleen de persoonlijke dingen....er liggen altijd zeepjes
champoo's en meer van die spulletjes.... vanalles gewoonlijk... 
en als ze begonnen zijn leggen ze er verse, tot
een kammetje en nagelgerief... ook een haardroger en meer 
en in een goed hotel is dat goede kwaliteit, 
ik kan het weten wat ik heb een vreselijk vervelend velletje :oops: :roll:

Helena zal nog geluk hebben gehad met het beitsen... het was aangenaam buiten :)

Alle seizoentjes een fijne avond.. morgen is het al 1 oktober :roll:
Een goeie nacht... en tot morgen...

mariajohanna

30 sep 2018, 20:25

Goede avond, seizoentjes,
Wat een reuze goed weertje was het ! 😀
Dit weekend was het feest in ons dorp en het is de eerste keer dat manlief veel gewandeld heeft met zijn rollator. We zijn gaan ontbijten ergens, waar het zoveel was dat we het middageten maar zo gelaten hebben ! Je kan niet eten om te eten, nietwaar. We zijn doorgewandeld naar de rommelmarkt, er waren old timers aan het rondtoeren waar we er maar 2 van gezien hebben. Volgens de organisatoren waren ze heel vroeg aan de ontbijttafel en zijn ze daarna direct vertrokken naar ....
Eigenlijk moeten ze het 'programma' wel respecteren, vind ik, ze zouden in de namiddag ergens te bezichtigen zijn geweest. Niet dus.
Er reed ook een koets met paarden rond die mensen meenamen
voor een rondrit. Er konden redelijk veel mensen in 1 keer mee, het was leuk om te zien !
Manlief was goed moe toen we thuis kwamen. Vanavond is het nog dansen met een DJ en dan is het 'feest' weer voorbij voor een jaar. 
Het was een organisatie van de 'landelijke gilde en dat doen ze al enkele jaren. Voor herhaling vatbaar, zou ik zo zeggen, als God het belieft ....... 🙄

En nu ga ik eens deftig 'bijlezen' zodat ik terug 'mee' ben 😉.

Dames, geniet nog van deze avond, morgen zouden we weer ander weder krijgen..... Belgisch, he ! 
Wat zijn we toch 'sterke mensen' 😊
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot ....... de volgende 😊.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

30 sep 2018, 22:06

Hallookes iedereen,

Oma-C: wij hebben enkele uren zonder water gezeten, onze afwas hebben we om 20u30 gedaan.Ik vermoed dat we volgende week terug prijs zullen  hebben, als ze het verder  herstellen, want die put ligt nog open (is eigenlijk een heel grote put).

Deze namiddag een heel mooie wandeling gemaakt, eigenlijk de mooiste tot hiertoe.Bijna altijd in veld of bos gewandeld.Vader wou nochtans naar moeder gaan, maar heb voorgesteld om dinsdag te gaan.Het was de laatste mooie dag vandaag en we waren van plan om te gaan wandelen.Ik had nu echt geen zin om in een wzc te zitten :oops:.
Voor vader was het oké, gelukkig is vader een gemakkelijke mens.

Schoonouders zijn ook verhuist naar een nieuw wzc.Afwachten of schoonvader tevreden is :roll:.Volgens manlief hadden ze beter gebleven waar ze waren, deze kamer is veel kleiner , en het raam kijkt uit op een flatgebouw .Bovendien hebben ze geen zon , want het is de noordkant.

Muddy Maddy

01 okt 2018, 06:34

Goede morgen seizoentjes,

nieuwe werkweek begonnen met gisterenavond ventje zijn broek te strijken. ben er vanmorgen redelijk goed uitgerold. Ons Ma zit zonder verwarming. Ze heeft gebeld en hij komt deze middag. ik denk dat ze een nieuwe ketel gaat mogen zetten. En dan moet het gat in het dak van het kot ook nog gedaan worden.
ventje is zaterdag zelf begonnen aan de koer. telkens als het redelijk goed weer is, gaat hij iets doen, zei hij. ik heb mijn twijfels. hij heeft al de salie gesnoeid en moet nog de lavendel doen.
Wat Gimly in heeft weet ik niet. Gisterenavond naar stargate gekeken en toen moesten we naar bed van Gimly. hij liet het blijken door op zijn achterste pootjes te gaan zitten en zich helemaal uit te rekken met een gigantische gaap.
Moet nog de ovenschotel een wreefke geven met afwasprodukt en twee borden afwassen. dat gaat wel gaan denk ik. had een nieuwe marinade geprobeerd. ze viel in smaak bij ventje, maar zijn achterwerk stond 's avonds in vuur. ik heb nog 1 kippendij over. zal wat noedels koken. vanavond dan merguezen met puree.  ventje wil er appelmoes bij, dus ik ga dan eens kijken of de beenhouwer zo'n klein potje heeft en wat mee brengen voor morgen te eten.
Ons Ma moet vandaag naar de bank en ze wilden dat ik er ook bij was, maar in de bestelwagen van Mia is geen plaats voor mij. En Roland gaat voor die gelegenheid zijn volvo niet uitlenen.
Mona van de buren vroeg waar papa was en ons ma zei dat hij niet meer terugkomt. ze heeft dat een paar keer herhaalt. ons Ma denkt dat ze nu doorheeft dat hij overleden is. want als je zei dat hij naar de hemel was, of een sterretje was, ze blijft vragen waar hij is.
ik ga nog een kopje nemen en de bonus van homescapes is al binnen. bij de boerderij zouden we 1 ste zijn, maar ik denk dat we het niet gaan halen want er was nog een hele dag om je taak af te werken. Om 10 uur kan ik dan de bonus daarvan binnenhalen en dan is het even een week pauze in lassen.
Fijne dag voor allen, Toedels.
Cats Rule!

clive

01 okt 2018, 07:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Zo te lezen heeft iedereen het naar zijn zin gehad gisteren, fijn zo. 

MJ, manlief mee gegaan met de rollator , hij zal inderdaad dan wel moe geweest zijn toen jullie thuiskwamen. Spijtig dat het programma niet gevolgd werd. Maar jullie hebben jullie toch geamuseerd en het is dat wat telt. 

Oma-C, ik weet het wel hoor dat alle producten beschikbaar zijn in het hotel, maar zowel manlief als ik gebruiken toch graag onze eigen producten. Het enige wat ik gebruik in een hotel, zijn de badjas, de badslippers en natuurlijk het badlinnen.  Was de koers spannend gisteren ? Hoop van wel.

Anjelier, schoonvader zal nog een tijdje moeten wennen. Zonde van de kamer dat ze kleiner is en  het uitzicht niet zo mooi is. Maar dat kan je niet op voorhand weten natuurlijk. 

Muddy  Maddy, de koer stukje per stukje opruimen, dat gaat natuurlijk ook. En Gimly bepaalt wanneer jullie slapen gaan . Dat vind ik echt wel grappig.

HVT, nog bezig met het tuinhuis en de tuin ? 

Ik heb gisteren de Halloweentjes niet kunnen zetten wegens onverwachts bezoek. Was wel leuk alhoewel de box die al boven in de living stond mij een doorn in het oog was. Toen het bezoek weg was , was ik en te moe om nog te beginnen en was het ook te laat om alles nog uit te pakken en bepaalde dingen in te pakken. Maar vandaag is ook nog een dag en de box staat er nog, dus ga ik ze vandaag zetten. Manlief was al bang dat ik ze nimmer ging zetten, hij ziet dat graag en ik ook. Maar eerst moet het HH gedaan zijn, keuken en living stofzuig ik pas als alles staat. 

Gisteren de verwarming moeten opzetten, niet hoog, maar zo dat de kilte gebroken was. Heb dan alle theelichtjes aan gedaan, dat geeft psychologische warmte vind ik. 

Zo, ga badje nemen en dan meteen boven al alles doen. Dan is daar al alles gedaan en moet ik daar tot ik mij vanavond ga opfrissen voor de nacht niet meer zijn. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens elk van jullie een zo'n fijn mogelijke maandag. Groetjes aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken. Liefs. 

Helena van Troje

01 okt 2018, 09:39

Goede morgen,

Al om half acht opgestaan, enfin, uit mijn bed gekropen.
Ik ben natuurlijk gebroken vandaag.
Maar, de voorkant van het tuinhuis is gisteren gebeitst geraakt.
Ik moet er vrees ik toch nog een tweede laag op zetten.
Ondanks het feit dat ik een maskertje gedragen heb, zit de geur van de beits nog in mijn neus.
De offerte gekregen van de schilder.
Het is wel een smak geld, maar misschien ben ik dan voor een jaar of vijf gerust alweer.
Ik twijfel toch nog of ik niet de stukken waar ik aan kan, zelf ga doen.
Dat is de grootste kost...
Ik wacht nog even tot de jongste de zaak bekeken heeft om toe te zeggen.

Vandaag moet de beneden geschuurd.
Dat beperkt zich dan tot de vloer schuren en voor de rest niets anders dan dat.
In ellevendertig stukjes, maar het zal we lukken.
Vervelend is dat de kine voor onderbreking zorgt.
De boeken moeten dringend terug naar de bib.
Kon niet meer verlengd wegens gereserveerd door iemand anders.

Dat is schering en inslag zeker dat alles stuk gaat als je alleen komt te vallen.
Toen ons vader gestorven was heeft ons moeder waterleiding laten aanleggen, het dak moeten laten herstellen, een nieuwe diepvrieskist moeten kopen, gingen de platen van haar elektrisch vuur stuk en gaf de wasmachine de geest.
Hier idem dito: platte band=> nieuwe banden auto, doorstroomapparaat, chauffageketel, computer, lekkende daken...koffiezet gaf de geest, enfin, het hield niet op in het begin.

Clive amuseer je met de Halloweentjes. Ik kan de moed niet meer opbrengen om voor mij alleen sfeerhoekjes te scheppen in mijn huis. Ik ben al zo bij dat ik alles een beetje opgeruimd krijg.Ik heb zelfs geen zin in een kerstboom, maar kom we zijn nog zover niet.

Alle anderen maak het gezellig tussen de buien door.

Oma-C

01 okt 2018, 10:12

Afbeelding Goede maandagmorgen iedereen, de zon schijnt 
maar het heeft al goed geregend vannacht en onder de morgen
Vandaag 1 oktober dus kunnen we geen zomer meer verwachten
eens een mooie dag hier of daar en dat zal het zijn vrees ik :roll:

Helena, die toestellen gaan tegenwoordig maar kort mee
en die weten niet of je alleen bent of niet :lol:maar het is zo...
alles moet vervangen worden op z'n tijd...als we de luxe ervan willen behouden :oops:
Hopelijk komt er nog eens een mooie dag die het beitsen toelaat
en dat het dan redelijk goed droogt... mooi werkje...
En jij verschiet ervan dat je moe bent :roll: veel sterkte

anjelierken, jammer dat de ouders niet meer een mooie kamer hebben
vooral het uitzicht... en ja spijt zal telaat komen denk ik :roll:

M-J wel een hele fijne zondag gehad, jammer dat alles niet
volgens de planning verliep.... jouw manlief zal wel moe geweest zijn
dat kan ik best begrijpen.... het stappen en de indrukken kan veel zijn
maar hij heeft het toch maar gedaan hé.. een dikke proficiat !! :wink:

clive vandaag de Haloweentjes zetten... geniet ervan :)

M-M, af en toe een stukje koer in orde krijgen kan ook... 
en dan kost het alleen inspanning van je man...is te overwegen waard :wink:

Ik moet stoppen er wordt gebeld.... tot later, groetjes allen

anjelierken

01 okt 2018, 15:34

Hallookes iedereen,

Ben net terug van haarkapper, die 6 weken waren weeral om.Thuis vertrokken met zon, aangekomen in de gietende regen bij de haarkapper, is nochtans maar 5 minuutjes rijden.Heb nog even in de auto blijven zitten, het was niet te doen om erdoor te lopen.

Manlief is nu even weg met Spaanse woef, hij ging maar een heel klein toertje doen, met dit weer weet je nooit.

Straks zal ik vlug eten hebben, de rest van gisteren opwarmen.Dit is een lekker gerechtje, vader eet het ook graag.
Een fijngesneden ui glazig stoven in boter, daar blokjes kip bijdoen en even laten meebakken ( moet niet bruin zijn).Hierop kippenbouillon gieten, 2 el curry en fijngesneden plakjes wortel.Met deksel op de kookpot 15 min.laten sudderen, room(20%) toevoegen en stukjes ananas (uit blik) en ananassap.Nog even laten koken , kruiden met peper en zout en binden met maizena.Lekker met rijst.

Helena van Troje

01 okt 2018, 17:13

Anjelier, dat is bij dezen opgeslagen bij mijn recepten, ziet er erg lekker uit.
Waarvoor dank.
Eerlijk gezegd staan daar al een hele serie à la Anjelier tips in. :D