In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ;
HVT : hier ook .. geen gezeur aan de telefoon ... en zeker geen onbeleefde verkopers .. Die Robinson lijst negeren ze .. dus de telefoon gaat onmiddellijk dicht ..
Ik was ook wakker om 7u
... door de werken in het huis hiernaast
Het is helemaal geen groot huis , roll , dus ik vraag me af wat er al een week lang allemaal nog moet verdwijnen ,dat er nog steeds met die drilboor moet gewerkt worden ......... Het helpt natuurlijk helemaal niet als ik me er ga aan ergeren , je kan er toch niks tegen doen ......
Vandaag een stralende zonnige dag ..... de was hangt al te wapperen ... de bloesems bloeien hier volop achter de keuken .... het wordt 18° .... proberen te genieten dus.....
Een fijn weekend aan iedereen .. hopelijk zonder pijn ...
HVT : hier ook .. geen gezeur aan de telefoon ... en zeker geen onbeleefde verkopers .. Die Robinson lijst negeren ze .. dus de telefoon gaat onmiddellijk dicht ..
Ik was ook wakker om 7u
Vandaag een stralende zonnige dag ..... de was hangt al te wapperen ... de bloesems bloeien hier volop achter de keuken .... het wordt 18° .... proberen te genieten dus.....
Een fijn weekend aan iedereen .. hopelijk zonder pijn ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een fijne wandeling gedaan, en nu even theetijd..
er was wel een fris windje, dus wel een jasje nodig...
zwanenmeer, ja die werken kunnen even aanslepen
gewoonlijk wordt het tot de grond gelijkgemaakt
alleen de buitenmuren blijven staan
Proberen niet teveel naar te luisteren, 't is moeilijk
ik weet het... maar zolang ze het overdag doen
kunnen we niks zeggen.... dan mag het...
Hopelijk is het snel weer opbouwen...
Mijn was is droog en ik heb nu mijn broodje
dat aan 't bakken gaat seffens... heerlijke bakkerslucht
Ik kreeg dit in de mailbox en ik vond het leuk...
ik wil het met jullie delen... wie het niet wil lezen
slaat het maar over.... maar het is waarheid...(vind ik)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mevrouwtje Even
Er was eens vrouwtje dat zichzelf voorbij liep.
Als ze ‘s morgens opstond, dacht ze aan ‘s middags.
Als ze ‘s middags aan tafel zat was het weer: "Wat zal ik vanavond eten?"
En als ze dan eindelijk ‘s avonds naar bed ging, lag ze weer te piekeren
wat ze de volgende dag allemaal zou gaan doen.
Telkens als ze op straat liep, rende ze zo hard dat de mensen zeiden:
"Die loopt zichzelf nog eens voorbij, die vergeet te leven..."
Het vrouwtje praatte ook de hele tijd tegen zichzelf.
Om met anderen te praten, daar had ze gewoon geen tijd voor.
Ook dat hoorde bij haar "ziekte". En weet je wat ze telkens zei?
" Ik moet nog even... Laat ik gauw even... Ik kan nog net even..."
"Even" was haar stopwoordje geworden, en dus nu ook haar bijnaam.
Nu was er in het land een dokter die een heel wijs man was.
Toen hij dat vrouwtje zag en haar hoorde praten, zei hij;
"Mevrouw, u bent heel erg ziek en ik weet wat u mankeert."
"Zeg het maar eens gauw dokter, want ik moet nog vlug even..."
"Zie je, daar heb je het weer", zei de dokter,
"U bent zo haastig, U laat telkens de L liggen." "Wat laat ik liggen?" vroeg ze.
"De L", zei de dokter. "Zet de L steeds voor EVEN."
"Goed dokter, ik zal het doen," antwoordde ze en weg was ze weer.
Maar telkens als ze de L voor "even" zette, schrok ze zich een hoedje.
"Ik moet nog L---even......, Laat ik gauw L---even.... ik kan nog net L----even..."
Ze wist zich geen raad, plofte in een stoel en zei zacht:
"Zo kan ik nog wel even......... zo kan ik nog wel Leven."
En vanaf dat moment liep ze zichzelf niet meer voorbij.
Ze was zich ervan bewust geworden dat haar "even" haar belette van het "leven".
Ze besloot van nu af aan te LEVEN en bleef gewoon zichzelf.
Haar kwaal was snel genezen en ze dankte de dokter.
U hebt mijn Leven gered! Ze had de rust van binnen gevonden.
Voor iedereen die gehaast door het leven gaat en ook nog van alles "even" moet doen;
Denk aan vrouwtje "Even",
vind de tijd en de rust om te Leven.
Auteur onbekend. via ZIELSGELUKKIG
-------------------------------------------------------------------------------------------
Goeie nacht straks en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ik heb het ook zien passeren.
Seffens de was nog binnen halen.
Verder lezen in mijn boek want het moet uit.
Maandag moet het binnen in de bib.
Het is niet echt iets om rap, rap uit te lezen.
Het is een goed formaat om op de bookseat voor mijn neus aan tafel te zetten.
Dat is net lang genoeg lectuur om het boek niet weg te leggen en helemaal niet meer verder te lezen.
Er gebeurt niets in maar je wil toch wel weten hoe het nu verder gaat.
Als je daar de Man Booker Price voor krijgt, dan wordt het hoog tijd dat ik ook in mijn pen kruip...
Nog een fijne avond en voor straks wel te rusten!
Seffens de was nog binnen halen.
Verder lezen in mijn boek want het moet uit.
Maandag moet het binnen in de bib.
Het is niet echt iets om rap, rap uit te lezen.
Het is een goed formaat om op de bookseat voor mijn neus aan tafel te zetten.
Dat is net lang genoeg lectuur om het boek niet weg te leggen en helemaal niet meer verder te lezen.
Er gebeurt niets in maar je wil toch wel weten hoe het nu verder gaat.
Als je daar de Man Booker Price voor krijgt, dan wordt het hoog tijd dat ik ook in mijn pen kruip...
Nog een fijne avond en voor straks wel te rusten!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Ziezo, proper gewassen en gestreken, zeggen ze hier bij ons !
Wat zoveel als wat wil zeggen : gedoucht en boke gegeten en nu wat tv kijken ! 
Goede avond, dames,
Goed weder heeft ook goed nieuws meegebracht : onze aangepaste wagen is klaar en mag afgehaald worden ! Dat is nog voor de garage, moet nog wat opgekuist worden en onze platen op, en misschien nog wat 'dingetjes' ......
We leven op hoop, heeft lang genoeg geduurd, he ! En dan wat rondrijden hier in onze buurt, voor de auto goed te kennen, er zitten heel wat snufjes in en op die op onze andere niet was.
We zullen wel zien !
Mooi verhaaltje, omaC !
Hopelijk ook alles goed op de driedaagse uitstap van Clive, man en Matice ! Die zal zich nogal kunnen 'uitleven'
Moet hier nog wat bijlezen , nog geen tijd gehad.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende...
Goede avond, dames,
Goed weder heeft ook goed nieuws meegebracht : onze aangepaste wagen is klaar en mag afgehaald worden ! Dat is nog voor de garage, moet nog wat opgekuist worden en onze platen op, en misschien nog wat 'dingetjes' ......
We leven op hoop, heeft lang genoeg geduurd, he ! En dan wat rondrijden hier in onze buurt, voor de auto goed te kennen, er zitten heel wat snufjes in en op die op onze andere niet was.
We zullen wel zien !
Mooi verhaaltje, omaC !
Hopelijk ook alles goed op de driedaagse uitstap van Clive, man en Matice ! Die zal zich nogal kunnen 'uitleven'
Moet hier nog wat bijlezen , nog geen tijd gehad.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende...
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Manlief loopt er hier mooi bij, vol schrammen in zijn gezicht.Vanmorgen tijdens het scheren , begon zijn scheerapparaat raar te doen, met krassen in zijn gezicht tot gevolg.Heeft het scheerapparaat nadien "ontmantelt" om te zien wat er schort.Kon nochtans niks "raars" zien, heeft alles terug in elkaar gestoken , en nu afwachten .Als het terug gebeurt , wordt het een nieuw.Heb hem aangeraden om met zeep en kwast te doen, maar is daar geen voorstander van.Vader wel , die wil niks anders.
Mooi verhaaltje van Oma-C, schuilt wel waarheid in.De dingen in je leven doen, die je graag doet.Is wel heel belangrijk.
Deze namiddag gaan wandelen, heel mooie wandeling in de buurt waar zoonlief woont.Tijdens de wandeling kwamen we in straten waar heel veel wielrenners passeerden, die reden zo dicht tegen ons, dat ik ze soms letterlijk voelden.Vond het wel gevaarlijk, spaanse woef liep voor mij , en ook langs hem passeerden ze heel dicht.Vond het niet verantwoord, er was plaats genoeg.Veel wandelaars kloegen erover.Gelukkig is er niks gebeurt.
Dames, vergeet straks niet de klokken te verzetten, hier heeft manlief al verschillende uurwerken gelijk gezet.
Dames, tot morgen allemaal.
Manlief loopt er hier mooi bij, vol schrammen in zijn gezicht.Vanmorgen tijdens het scheren , begon zijn scheerapparaat raar te doen, met krassen in zijn gezicht tot gevolg.Heeft het scheerapparaat nadien "ontmantelt" om te zien wat er schort.Kon nochtans niks "raars" zien, heeft alles terug in elkaar gestoken , en nu afwachten .Als het terug gebeurt , wordt het een nieuw.Heb hem aangeraden om met zeep en kwast te doen, maar is daar geen voorstander van.Vader wel , die wil niks anders.
Mooi verhaaltje van Oma-C, schuilt wel waarheid in.De dingen in je leven doen, die je graag doet.Is wel heel belangrijk.
Deze namiddag gaan wandelen, heel mooie wandeling in de buurt waar zoonlief woont.Tijdens de wandeling kwamen we in straten waar heel veel wielrenners passeerden, die reden zo dicht tegen ons, dat ik ze soms letterlijk voelden.Vond het wel gevaarlijk, spaanse woef liep voor mij , en ook langs hem passeerden ze heel dicht.Vond het niet verantwoord, er was plaats genoeg.Veel wandelaars kloegen erover.Gelukkig is er niks gebeurt.
Dames, vergeet straks niet de klokken te verzetten, hier heeft manlief al verschillende uurwerken gelijk gezet.
Dames, tot morgen allemaal.
-
ik heb ontdekt dat ik heel de winter op zomeruur gefietst heb
de staande klok staat stil nu vermits ze beschermd en ingepakt is tijdens de schilderwerken
de autoklok zal voor de jongste zijn
hij heeft de radio afgezet in de auto, nu moet ik weer gaan uitvissen hoe ik die weer opzet
de rest van de klokken herzet zich zelf
ik ga slapen en zie morgen wel
ik sta op als ik wakker wordt
de staande klok staat stil nu vermits ze beschermd en ingepakt is tijdens de schilderwerken
de autoklok zal voor de jongste zijn
hij heeft de radio afgezet in de auto, nu moet ik weer gaan uitvissen hoe ik die weer opzet
de rest van de klokken herzet zich zelf
ik ga slapen en zie morgen wel
ik sta op als ik wakker wordt
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
bah, met de uursverandering weer donker 's morgens! had gisteren door ventje al wat klokken laten verzetten, mijn uurwerk, het klokje beneden en die van de microgolf moet ik straks nog doen. maar eerst een kopje koffie kwestie van de slapers uit mijn ogen te krijgen.
Gimly heeft een speciaal ochtendontbijt gehad. een vlootje kip/kalkoen. zo van die fijne stukjes. wij eten vanmiddag kip op maddy's wijze, knapperig gebraden met veel kruiden. zal al een zak soda korrels klaar zetten want zo'n vette afwas doe ik niet alleen, bovendien moet mijn keuken morgen zeker proper zijn als de mannen komen voor de badkamer. er zijn al meubelstukken weg ( zoals de kastjes met mandjes badlinnen) maar de wasmachine en droogkast mogen ze zelf wegzetten. ze moeten ook een wandkastje ophangen ( zo een met spiegel en speciale verlichting voor het aanbrengen van make-up en scheren) en ze mogen ook eens mijn douche herdoen met siliconen want ik vrees dat A. daar eens met produkt niet geschikt voor douches aan het werk geweest is. ( gezien haar voorliefde voor flessen chemische ontvetter!) gisteren kreeg ik zin in pizza. de pizzabakker was nog niet geweest dus ventje die eigenlijk niet wilde toegeven maar er ook zin in had, rap om een 4 kazen pizza met extra salami. was zeer goed gebakken en is helemaal op!
Fijne dag allen, ik ga nog een koffie maken en dan eerst een pilletje tegen hooikoorts want ik zit hier weer te niezen.( esdoorn staat in bloei)
bah, met de uursverandering weer donker 's morgens! had gisteren door ventje al wat klokken laten verzetten, mijn uurwerk, het klokje beneden en die van de microgolf moet ik straks nog doen. maar eerst een kopje koffie kwestie van de slapers uit mijn ogen te krijgen.
Gimly heeft een speciaal ochtendontbijt gehad. een vlootje kip/kalkoen. zo van die fijne stukjes. wij eten vanmiddag kip op maddy's wijze, knapperig gebraden met veel kruiden. zal al een zak soda korrels klaar zetten want zo'n vette afwas doe ik niet alleen, bovendien moet mijn keuken morgen zeker proper zijn als de mannen komen voor de badkamer. er zijn al meubelstukken weg ( zoals de kastjes met mandjes badlinnen) maar de wasmachine en droogkast mogen ze zelf wegzetten. ze moeten ook een wandkastje ophangen ( zo een met spiegel en speciale verlichting voor het aanbrengen van make-up en scheren) en ze mogen ook eens mijn douche herdoen met siliconen want ik vrees dat A. daar eens met produkt niet geschikt voor douches aan het werk geweest is. ( gezien haar voorliefde voor flessen chemische ontvetter!) gisteren kreeg ik zin in pizza. de pizzabakker was nog niet geweest dus ventje die eigenlijk niet wilde toegeven maar er ook zin in had, rap om een 4 kazen pizza met extra salami. was zeer goed gebakken en is helemaal op!
Fijne dag allen, ik ga nog een koffie maken en dan eerst een pilletje tegen hooikoorts want ik zit hier weer te niezen.( esdoorn staat in bloei)
Cats Rule!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@ Wingerd: oei, ik wens je veel sterkte toe.
Cats Rule!
-

Goede zondagmorgen iedereen....
de laatste dag van maart... de zon wil wel maar 't lukt nog niet zo goed
wingerd heel veel sterkte.... dat is geen aangenaam nieuws
ja en dan wil je erbij zijn...heel veel goede moed...
verder nog een aangename huwelijksverjaardag vandaag...

Ja... ik dacht aan clive als ik het verhaaltje van Mevrouwtje even hier plaatste....
zij loopt ook zichzelf voorbij
mee beginnen het leven is al zo kort
Dat geldt ook voor andere mevrouwtjes
ik vond het een fijn verhaaltje.....ik heb het geleerd toen mijn man
in 1992 op 54 jarige leeftijd voor altijd z'n ogen sloot... veel te jong
Toen heeft mijn huisarts me geleerd om "langzaam rap" te zijn...
Je hebt maar één leven... leer er mee Leven
Dat uur.... ik had vanmorgen nog geen zin om op te staan het was nog donker
dus ik ben nog even blijven liggen... en niemand die daar iets van zegt..
Ik wens alle maatjes een fijne laatste maartdag... morgen zijn we al 1 april...
Groetjes allen en tot later...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede morgen, iedereen,
Wingerd, veel sterkte bij het slechte nieuws dat jullie gekregen hebben.....
Logisch dat jullie erbij willen zijn.
Probeer toch ook van deze dag wat te genieten, jullie huwelijksverjaardag ......
Niet veel zin vandaag om veel te doen. De was is wel al opgeplooid en in de kasten maar verder ....
Waarschijnlijk omdat de zon forfait geeft .....
We zullen wel zien.
Zal eens wat klaarzetten al voor het middagmaal, zal varkenshaasje zijn met kroketjes, vlug klaar !
Dames, geniet nog van deze (zon)dag en tot ... de volgende.
Wingerd, veel sterkte bij het slechte nieuws dat jullie gekregen hebben.....
Logisch dat jullie erbij willen zijn.
Probeer toch ook van deze dag wat te genieten, jullie huwelijksverjaardag ......
Niet veel zin vandaag om veel te doen. De was is wel al opgeplooid en in de kasten maar verder ....
Waarschijnlijk omdat de zon forfait geeft .....
We zullen wel zien.
Zal eens wat klaarzetten al voor het middagmaal, zal varkenshaasje zijn met kroketjes, vlug klaar !
Dames, geniet nog van deze (zon)dag en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Minder goed nieuws, Wingerd.
Toch gelukwensen met jullie huwelijksverjaardag.
Nog vele gelukkige jaartjes samen gewenst.
Ik ben pas om 9:20 huidige tijd wakker geworden.
Daar heeft ook niemand op gereclameerd.
Mijn maag misschien, had honger.
Ik ga dapper verder lapjes aaneen haken.
Nog vier rijen.
En dan in de andere richting.
Daarna nog een mooie rand errond.
Ik hoor niets van de zingende vriendin, dus zal iemand anders chaufferen.
Het is hier maar grijs en grauw.
Toch gelukwensen met jullie huwelijksverjaardag.
Nog vele gelukkige jaartjes samen gewenst.
Ik ben pas om 9:20 huidige tijd wakker geworden.
Daar heeft ook niemand op gereclameerd.
Mijn maag misschien, had honger.
Ik ga dapper verder lapjes aaneen haken.
Nog vier rijen.
En dan in de andere richting.
Daarna nog een mooie rand errond.
Ik hoor niets van de zingende vriendin, dus zal iemand anders chaufferen.
Het is hier maar grijs en grauw.
-

Goede bijna avond aan iedereen,
Een mooie dag was het weer.... maar er zat een frisse zeg maar koude wind
Morgen is het 1 april... laat jullie niet voor de gek houden hé...
De koers was spannend, van Gent naar Wevelgem 255 km
een flink eind en dat met veel wind... en spannend tot het einde
Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond nog
en een goeie nacht...tot morgen...
Ik heb een lasagne met spinazie voor straks
dat is ook al even geleden dus zal het smaken...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
We zijn terug van zee. Alles is al uitgepakt , maar enkel de natte spullen ( badkleding) is al gewassen, dat kon ik nu moeilijk laten liggen. Matice heeft zich, zijn jonge leeftijd in acht genomen heel goed gedragen, was over het algemeen trots op hem. Het was een heel mooi hotel. Gisteren bij het diner werd ik door het personeel verrast met een " vuurpijltje" ( kan niet op het juiste woord komen) in mijn dessert. En in de ochtend lag er een verjaardagskaart met een prachtig doosje chocolaatjes. Was blij verrast. Hebben buiten vandaag stralend weer gehad, met een T-Shirt op het terras. Het enige was dat Matice weer weinig gegeten heeft = dan te moe om al zijn brokje op te eten. Maar zeker voor herhaling vatbaar. Maar gaan volgende keer een midweek boeken in plaats van vrijdag tot en met zondag. Gaan zeer zeker hetzelfde hotel nemen. Dat staat al vast.
Heb met aandacht het verhaaltje van Mevrouw Even gelezen, tja
De pret werd een beetje gedrukt door het nieuws van Wingerd toen ik in de late namiddag jullie kwam lezen.
Ik bedank iedereen ook voor de mooie verjaardagswensen en de kaartjes, hartverwarmend.
Zo, ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor veel later vandaag zachte welterusten, al zal die niet voor iedereen weggelegd zijn.
Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.