In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

02 okt 2019, 10:00

Anjelierken, oprecht medeleven bij het overlijden van mama.
Het is altijd .... te vroeg.

Tot later, moet een bus halen.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wingerd

02 okt 2019, 12:15

Anjelier, mijn innige deelneming bij het overlijden van je moeder.

Helena van Troje

02 okt 2019, 18:24

Anjelier, mijn oprechte medeleven bij het overlijden van je moeder.
Het is nog vlug gegaan.
Veel moed en sterkte voor de komenden dagen.

Helena van Troje

02 okt 2019, 18:27

Die klus is dan ook geklaard: alles is geschuurd beneden.
De vloerverwarming is opgestart.
Nu nog beginnen koken.
De laatste loodjes wegen het zwaarst.
Ik ga onze vriend eens mee aan het werk zetten.
Toen hij daarstraks thuis kwam zei hij dat hij best wou helpen koken.
Ik hou hem aan zijn woord.
Mijn dagje grote en kleine kleinkinderen is goed verlopen gisteren.
Nog een fijne avond aan allen.

clive

02 okt 2019, 19:07

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Met veel geduld Matice aan het eten gekregen vanavond, dat is toch zo'n matige eter. Manlief is gisteren blikvoeding van Hill's gaan halen in de dierenwinkel , hetzelfde merk als zijn brokjes. Er dat er tussen gedaan en hij at. Ook deze ochtend heeft hij vrij goed gegeten, maar deze avond was het weer met lange tandjes. En wil nog steeds niet eten uit een grote kom, neen, het moet nog steeds zijn puppybakje zijn. Enkel drinken doet hij uit een grote kom. Hebben dat al 1000X gezegd, maar het ras staat erom bekend slechte eters te zijn. In die mate dat zij tussendoortjes mogen hebben. Zeker op dagen dat ze bijna niets eten. Maar je kunt ze dan natuurlijk ook niet volstoppen, want dan eten ze misschien helemaal geen brokjes niet meer. Het is altijd wikken en wegen. En energie heeft hij genoeg en bruist van gezondheid, gelukkig maar. Is nu met een bal aan het spelen die licht geeft als hij stuitert, dat vindt hij fantastisch natuurlijk. Manlief had dan gisteren meteen ook 2 geschenkjes voor hem meegebracht voor zijn verjaardag zaterdag. Op dat gebied is hij een dankbare hond, hij ziet alles graag en speelt dan ook met alles wat we hem dan ook maar geven. Met een lichte voorkeur voor ballen. Hij wordt het komend weekend extra verwend , want vrijdag is het Wereldierendag en dan zaterdag zijn verjaardag. En zondag met een klein hartje naar de hondenschool :oops: .

Was aan het denken aan Anjelier, het moeten moeilijke dagen voor haar zijn. Het enige wat we kunnen doen, is er voor haar zijn, meer kunnen we helaas ook niet doen.

Zo, ik wens ieder van jullie nog een mooie avond en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs aan jullie allen en sterkte voor wie het kan gebruiken.

zwanenmeer

02 okt 2019, 20:21

Dag seizoentjes allemaal ,
MH : hulp bij het koken , dat zal makkelijker zijn ... (hopelijk) ;-)
Clive : ja, het is moeilijk als je kleine huisvriend niet zo goed wil eten hé .. Maar hij is gezond en speels , dus hij komt niets tekort :-) / want huisdieren met een overgewicht zijn er al genoeg. Hier krijgt poes ook Hills speciale brokjes en enkel de portie die ze mag hebben per dag. en toch is ze mollig omdat er gesteriliseerd is en ook al wat ouder , en minder beweging heeft (zoals haar baasje , denk ik dan aan mezelf :oops: :oops: )
Het zal wel meevallen zondag in de hondenschool . Die booswichten zullen dat geen tweede keer durven doen :evil: :evil:
Ben blij voor jou dat je volgend jaar naar Andrea Bocelli kan gaan kijken en luisteren : iets om naar uit te kijken :-) en jullie wonen dichtbij het sportpaleis , dat is ook een grote plus ..
OMa C en alle seizoentjes : ik hoop voor iedereen op een goede nachtrust en morgen gezond weer op , of toch zo goed mogelijk ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

02 okt 2019, 20:49

Afbeelding

Een goede avond alle seizoentjes,
een frisse wind en een paar buien was hier voorzien vandaag :roll:
Ik heb net de vuilzak gaan buitenzetten en het papier (regen of niet)

Helena, een helper kok.. :lol: dat kan hem altijd van pas komen
je weet maar nooit en ze kunnen het maar leren :)

Voor iedereen een fijne avond en een rustige nacht
Groetjes allen en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

02 okt 2019, 20:59

Hij heeft dat niet slecht gedaan dat koksmaatje.
Bij ons dochter moeten ze uit hun pijp komen.

clive

03 okt 2019, 08:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, jullie kunnen nu echt wel aftellen naar de vakantie in Dordrecht. Spannend. En Gimly zal zich wel aanpassen, zeker omdat buurman komt oppassen; dus maak je daar geen zorgen over in het weekend, maar geniet er ten volle van. Medicatie niet vergeten in te pakken :oops: . Want die heb je nodig natuurlijk.

Zwanenmeer, ik lees het al, poes is bij jou niet verwend :D :D :D . Kon ook niet anders , zo'n grote dierenvriend die jij bent. Dus ook poes krijgt Hill's , uit ervaring weet ik dat dat de topvoeding is onder de voedingen. Wij bestellen Matice zijn voeding wel in Nederland op Brekz.nl. Dat is daar werkelijk een stuk goedkoper. En ze hebben andere merken ook. Bijvoorbeeld, manlief had dan in de dierenwinkel blikvoeding van Hill's gaan halen en moest 3€ en iets betalen, in Nederland kost zo'n blikje 2,50€ . Is maar 50 cent, maar als je 24 blikjes koopt en dat dan op jaarbasis, =dat toch meteen een heel verschil.

Matice heeft deze ochtend al zijn eten opgegeten. Heeft al een beloning gekregen.

Oma-C, HVT, MJ en iedereen die ik vergeet, ik wens jullie allemaal een fijne donderdag.
Liefs en een sterkteknuffel voor diegenen met verdriet, pijn of zorgen.

Muddy Maddy

03 okt 2019, 09:10

Goede morgen seizoentjes,

ben er nu pas uit. gisteren te veel gedaan. zware boodschappen en naar de brievenbus waar juist het busje stond voor de lichting. die nog kunnen meegeven want het rouwkaartje voor Anjelier zat er tussen en een kaartje dat zeker vrijdag moet toekomen.
vanavond gaat ventje dan het kaartje voor de klein van de frituur meedoen.
liggen nog spugplekken, dus die straks wegmoppen. hij is nu pas van ergens gekomen. hij was alleszins niet beneden toen ik opstond. en vanmorgen hem ook niet horen miauwen.
afwas doen want gisteren is de grillpan gebruikt. dus zal ferm moeten frotten.
postbode is voorbij de bus gereden. geen post dus.
vandaag pakje voor Hans maken en wat kadootjes voor de katjes en ook voor Suus natuurlijk.
dingen die ze in haar massagepraktijk kan gebruiken. Ik heb aan Suus gevraagd het weder in de gaten te houden. er gaat alleszins een jeans mee en een dikkere trui.
vanavond mag ventje die sierspeld herstellen. doet ie het niet dan heb ik nog de leaf of lorïen.
nu gebruik ik een gewone kiltspeld zonder sier. de helft van de prijs!
nu pillen pakken en ontbijten. dan gewoon rustig zitten en daarna de afwas doen. tegen dan mag ik een pakje noedels koken met currysmaak met een restje mergueze.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

03 okt 2019, 09:36

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
voor de verandering nog wat regen :lol:
Maar ik zit droog binnen gelukkig maar...

M-M het voornaamste wat je zeker niet mag vergeten
zijn de medicamenten :roll: bovenaan je lijstje zetten :oops:
en een heel fijn weekend gewenst, hopelijk komt het met de poes goed
vervelend dat Gimly nu net moet ziek zijn...

Dag clive, een fijne dag voor jullie drietjes :wink:

Helena, ik vind dat goed dat de gasten thuis de handen
af en toe uit de mouwen moeten steken,
dat komt altijd van pas als ze ouder zijn, hier was dat ook zo
en ze zijn er dankbaar voor... ze kunnen hun plan trekken
Er zijn veel jonge gasten die nog niet een aardappel kunnen schillen
Slimme mama hebben ze..... die kleinkinderen van jou :wink:

zwanenmeer, als je dieren hebt moet je er goed voor zijn
zo denk ik er ook over, de dame hier onder mij heeft prachtige poezen
grote wollige met spitse pluimpjes aan de oren, en zo lief...
ze heeft heel haar terras moeten afspannen zodat ze niet weg kunnen :roll:

anjelier we denken aan jou en wensen je sterkte... :?

M-J, druk bezig... geniet ervan..:lol:

Sorry als ik nog dames vergeten ben... allen een fijne donderdag
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

03 okt 2019, 11:18

Goede voormiddag,

Ben nog later opgestaan dan MM.
Zo slecht geslapen. Veel te moe.

Over helpen gesproken:
Mijn gezinshulp had nog nooit snijboontje gekuist en gesneden.
Ik doe daar altijd een greepje van in de minestrone.
Ze was ze in heel kleine stukjes aan het snijden.
Toen heb ik maar voorgedaan hoe het hoort.

Ergens een tijdje gelden vroeg het meisje aan de kassa in de supermarkt wat ik gekocht had.
Ze kende geen savooikool...

Vraag ik mij af wat de mensen eten tegenwoordig.
Pasta, pizza en sushi en broodjes met smos??????
Dat is toch geen eten?
Bon ieder zijn goesting, maar ik speel toch niet mee.

Vandaag warm op de middag.
Ik weet nog altijd niet wat.

Namiddag bibliotheek of ik moet boete betalen.
Ik ga dus de laatste bladzijden uit mijn boek lezen.

Een fijne dag aan iedereen.

zwanenmeer

03 okt 2019, 11:34

Dag seizoentjes allemaal ,
Ja, inderdaad poes is hier verwend . Vroeger had ik er zes toen ik hier kwam wonen . Helaas zijn ze ondertussen overleden . Slechts één is 18 jaar geworden .De poes die ik nu heb, is van ons moeder . Vlak na haar plots overlijden , heb ik de poes geadopteerd . Dat zou ons moeder gelukkig gemaakt hebben , en ik heb er gezelschap van .
MM : vandaag had poes hier ook overgegeven . Ze zijn aan het verwisselen van pels en eten daardoor meer haren , helaas . Ik voeder ze nog nochtans elke dag een paar sprietjes kattengras en ze wordt regelmatig gekamd .
Oma c : dan heb jij ook hele mooie poezen als buren :-)
Clive : ik ga het eens opzoeken wat betreft die dierenvoeding . in het buiten land is dat inderdaad goedkoper . Voor mijn kat heb ik per maand slechts één zak nodig omdat ze niet te veel mag eten . Dank voor de tip ! :-)
Hvt : veel hulp bij het koken .. alhoewel als je de familiehulp nog alles moet leren :roll:
Ik denk aan Anjelierken , MJ en iedereen die wat sterkte kan gebruiken ..
en nu moet aan de slag in het HH of er wordt weer niet veel gedaan vandaag . groetjes aan iedereen !!

zwanenmeer

03 okt 2019, 11:36

Foto van poes was nogal groot ... een andere staat iets verderop :-)
Laatst gewijzigd door zwanenmeer op 05 okt 2019, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

zwanenmeer

03 okt 2019, 11:40

Afbeelding
Dit is "das Haus am Obersee" in de Eifel , waar ik zo graag naar toe wandel .... :-)