Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
[Dag maatjes allemaal,
Ik ben ook weer even van de partij. Heb de laatste dagen wat geprofiteerd van het mooie weer. Kan echter niet lang in de zon zitten want mijn huid verdraagt dat niet door de vele chemo die ik gehad heb. Maar nu en dan een half uurtje doet ook al deugd en ik merk dat ik daar meer fut van krijg.
Heb vandaag de vensters van twee glazen schuifdeuren gewassen en dat komt overeen met zes grote vensters binnen en buiten. M. wilde het absoluut zelf doen maar ik heb het toch gedaan. Was nadien natuurlijk stikkapot maar dan hijg ik maar wat in een zetel en nadien komt het wel goed. Was alleen bang dat ik van de stoel zou vallen waar ik voortdurend op en af moest. Maar alles is gelukt en ben best wel een beetje fier op mezelf.
Ik lees trouw al jullie wedervaren en hoor hier en daar ook dat het zwaar begint te vallen, zo lang afgezonderd te leven. Ik ben sowieso gewend om veel binnen te zitten en kan er waarschijnlijk daardoor wel wat beter tegen dan veel anderen. Maar ik merk aan mezelf dat het stilaan begint te bedrukken en ik weet dat ik de regels heel erg stipt moet volgen want zwaar risico patiënt en als dat virus me te pakken krijgt kan ik het onmogelijk overleven. Dus zijn we braaf en gedragen ons naar de voorschriften, maar het is zwaar.
Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor het spoelen van de port-a-cath en bloedonderzoek voor de tumormarker. Maandag a.s. gesprek met de oncoloog over de resultaten en maar hopen dat "het beest" zich nog gedeisd houdt.
Veel lieve groeten voor iedereen.
Michelly
Ik ben ook weer even van de partij. Heb de laatste dagen wat geprofiteerd van het mooie weer. Kan echter niet lang in de zon zitten want mijn huid verdraagt dat niet door de vele chemo die ik gehad heb. Maar nu en dan een half uurtje doet ook al deugd en ik merk dat ik daar meer fut van krijg.
Heb vandaag de vensters van twee glazen schuifdeuren gewassen en dat komt overeen met zes grote vensters binnen en buiten. M. wilde het absoluut zelf doen maar ik heb het toch gedaan. Was nadien natuurlijk stikkapot maar dan hijg ik maar wat in een zetel en nadien komt het wel goed. Was alleen bang dat ik van de stoel zou vallen waar ik voortdurend op en af moest. Maar alles is gelukt en ben best wel een beetje fier op mezelf.
Ik lees trouw al jullie wedervaren en hoor hier en daar ook dat het zwaar begint te vallen, zo lang afgezonderd te leven. Ik ben sowieso gewend om veel binnen te zitten en kan er waarschijnlijk daardoor wel wat beter tegen dan veel anderen. Maar ik merk aan mezelf dat het stilaan begint te bedrukken en ik weet dat ik de regels heel erg stipt moet volgen want zwaar risico patiënt en als dat virus me te pakken krijgt kan ik het onmogelijk overleven. Dus zijn we braaf en gedragen ons naar de voorschriften, maar het is zwaar.
Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor het spoelen van de port-a-cath en bloedonderzoek voor de tumormarker. Maandag a.s. gesprek met de oncoloog over de resultaten en maar hopen dat "het beest" zich nog gedeisd houdt.
Veel lieve groeten voor iedereen.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie voormiddag
Eerst en vooral ons meme-Rietje een ferme virtuele verjaardagsknuffel geven :

en van zodra Corona het land uit is gaan we er samen eentje opdrinken meme-Rietje, beloofd !
Michelly, bange dagen. We duimen met zijn allen.
Aangezien jullie met zijn allen genieten van mijn plaatjes zal ik er nog maar enkele plaatsen van ons uitstapje van gisteren.
Gewoon naar het buitengoed van buurman gaan zien

Menu : omelet met gerookte zalm, ricotta en spinazie
Eerst en vooral ons meme-Rietje een ferme virtuele verjaardagsknuffel geven :

en van zodra Corona het land uit is gaan we er samen eentje opdrinken meme-Rietje, beloofd !
Michelly, bange dagen. We duimen met zijn allen.
Aangezien jullie met zijn allen genieten van mijn plaatjes zal ik er nog maar enkele plaatsen van ons uitstapje van gisteren.
Gewoon naar het buitengoed van buurman gaan zien

Menu : omelet met gerookte zalm, ricotta en spinazie
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Michelly, fijn dat je ons blijft volgen, wens je het beste en hoop samen met jou op een goede uitslag maandag bij de oncoloog!
Mooie foto’s allemaal van Rita en mooie bloem bij Joke, en Viv die mooie vogel heb ik nog nooit gezien!
Meme-.rietjes is jarig vandaag net als onze koning!
Voor Rietje Hiephiephiephoera...van harte proficiat!

Is weer een aangename temperatuur buiten yeh!
Niet veel te doen vandaag wat breien deze namiddag, maar nu ga ik eerst een nieuwe bloes die ik online besteld had een maatje versmallen, heb al regelmatig bij H&M iets besteld en altijd past het uitstekend maar nu niet...en door het feit dat ik kan naaien moet ik ze niet terugsturen!
Nog een aangename woensdag en tot later daag...
Michelly, fijn dat je ons blijft volgen, wens je het beste en hoop samen met jou op een goede uitslag maandag bij de oncoloog!
Mooie foto’s allemaal van Rita en mooie bloem bij Joke, en Viv die mooie vogel heb ik nog nooit gezien!
Meme-.rietjes is jarig vandaag net als onze koning!
Voor Rietje Hiephiephiephoera...van harte proficiat!

Is weer een aangename temperatuur buiten yeh!
Niet veel te doen vandaag wat breien deze namiddag, maar nu ga ik eerst een nieuwe bloes die ik online besteld had een maatje versmallen, heb al regelmatig bij H&M iets besteld en altijd past het uitstekend maar nu niet...en door het feit dat ik kan naaien moet ik ze niet terugsturen!
Nog een aangename woensdag en tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36

Meme Rietje, proficiat met uw verjaardag en dan nog wel op dezelfde dag als koning Filip
maar net als hij valt er niet veel te vieren vandaag in deze corona tijd!
Hou er toch maar de moed in en leef nog veel gezonde jaren erbij!
Viv, die prachtige vogel heb ik ook nog nooit gezien.
Michelly, altijd blij om u te lezen maar ik maak me wel ongerust: ge kunt u wel weren en naarstig zijn maar pas toch op met op een stoel te klimmen enz, laat uw vensters liever vuil!Ik wens u alle succes bij de oncoloog maandag, we volgen u en wensen u het beste!
Rietjes bedankt voor uw foto's, jij bent de strafste volhouder van ons allemaal zeker?
Bij mij wordt het stil: ik ben niet zo'n vechter...
Tot later!
Ivette
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Rietepetietje , van harte een gelukkige verjaardag.
In afzondering niet zo prettig jarig te zijn.
Vandaag controle bij de cardioloog, alles verloopt naar wens.
Staf kan stilaan terug zijn gewoontes hervatten, heb de indruk dat het anders zal worden dan voorheen.
Is verstrooid, onzeker. Maar dat nemen we erbij.
Heb voor het eerst een masker opgehad, vraag me af als je gans de dag ermee rondloopt hoe vermoeiend het is. Ik had ademnood
Michelly, straffe madam, toch een beetje riskant op een stoel te staan.
Hoop met jou mee dat alles nog in diepe rust is.
Dag allemaal tot schrijfs
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
hartelijk dank voor al die wensen
en afbeeldingen voor mijn verjaardag
in deze tijd doet dat goed aan mijn hartje
merci

slaapwel iedereen
en afbeeldingen voor mijn verjaardag
in deze tijd doet dat goed aan mijn hartje
merci

slaapwel iedereen
-
goeie morgen iedereen

-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede namiddag allemaal!
Prachtig weer...ventje moest efkes naar zijn werk en als ie terug is gaan we fietsen!
Onze zoon en zijn keppe zijn vandaag 4 jaar getrouwd, de tijd vliegt heb speciaal een collage voor hen gemaakt...

Anders niet speciaals te melden, Oja heb deze middag voor de eerste keer eens een tortilla gemaakt, dat is een Spaans aardappelgerecht en het heeft gesmaakt, ga het in het vervolg vaker klaar maken!
Mijn wasmachine tuuut dwz dat er een wasje klaar is om op gehangen te worden...
Tot later daag....
Prachtig weer...ventje moest efkes naar zijn werk en als ie terug is gaan we fietsen!
Onze zoon en zijn keppe zijn vandaag 4 jaar getrouwd, de tijd vliegt heb speciaal een collage voor hen gemaakt...

Anders niet speciaals te melden, Oja heb deze middag voor de eerste keer eens een tortilla gemaakt, dat is een Spaans aardappelgerecht en het heeft gesmaakt, ga het in het vervolg vaker klaar maken!
Mijn wasmachine tuuut dwz dat er een wasje klaar is om op gehangen te worden...
Tot later daag....
You only have one life...live it!
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeieavond
Als je morgen het aantal Coronadoden hoort weet dan dat de bomma (moeder van W net geen 94)) erbij is.
JA, we wisten al enkele dagen dat ze besmet was maar hoopten nog altijd.
Deze namiddag dan bericht uit het rusthuis dat het over en out was.
Verdriet ten huize VGH maar ook opluchting te weten dat ze niet meer hoeft te lijden.
Het ergste vinden wij de manier van afscheid nemen, reeds ruim 3 weken geen fysiek contact.
Ze heeft zo vaak gezegd : "ik wil een mooie dienst na mijn overlijden met een etentje voor de hele familie"
We hadden het haar gegund maar ook dat kan niet.
Het wordt een crematie met dienst in de aula volgende week vrijdag , met max 15 personen, nog niet genoeg om al haar kinderen en kleinkinderen erbij te hebben.
Het even gaat door ......
Als je morgen het aantal Coronadoden hoort weet dan dat de bomma (moeder van W net geen 94)) erbij is.
JA, we wisten al enkele dagen dat ze besmet was maar hoopten nog altijd.
Deze namiddag dan bericht uit het rusthuis dat het over en out was.
Verdriet ten huize VGH maar ook opluchting te weten dat ze niet meer hoeft te lijden.
Het ergste vinden wij de manier van afscheid nemen, reeds ruim 3 weken geen fysiek contact.
Ze heeft zo vaak gezegd : "ik wil een mooie dienst na mijn overlijden met een etentje voor de hele familie"
We hadden het haar gegund maar ook dat kan niet.
Het wordt een crematie met dienst in de aula volgende week vrijdag , met max 15 personen, nog niet genoeg om al haar kinderen en kleinkinderen erbij te hebben.
Het even gaat door ......
Oud maar niet Out
-

-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Zoals meestal kom ik 's avonds hier nog eens kijken en ik ben echt verschoten: je hebt zo dikwijls van de bomma hier verteld Rita, van haar was en haar plas, jullie hebben haar zo vaak bezocht en nu zo'n triestig einde!
Van harte innige Deelneming aan jullie allebei!
Van harte innige Deelneming aan jullie allebei!
Ivette