In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Granny M: mijn medeleven met overlijden van je poes,maar het is de juiste beslissing, een harde beslissing maar de juiste.Je zal haar missen , maar in je hart is er een speciaal plekje voor haar waar ze eeuwig blijft "wonen".
HVT: gelukkig dat je een alarm hebt, dat moet toch schrikken geweest zijn.Ik zou die nacht geen oog meer dicht doen, denk ik.
Het is flink aan het regenen, de natuur zal blij zijn.
Deze namiddag bij vader geweest, zus kwam ook langs.Aan de muur een mooie foto van zijn 4 achterkleinkinderen ( zus had daar voor gezorgd).Vanaf volgende week is het onbeperkt dat we op bezoek mogen gaan zoals vroeger( als alles goed blijft natuurlijk).
Dames, tot morgen allemaal.
Granny M: mijn medeleven met overlijden van je poes,maar het is de juiste beslissing, een harde beslissing maar de juiste.Je zal haar missen , maar in je hart is er een speciaal plekje voor haar waar ze eeuwig blijft "wonen".
HVT: gelukkig dat je een alarm hebt, dat moet toch schrikken geweest zijn.Ik zou die nacht geen oog meer dicht doen, denk ik.
Het is flink aan het regenen, de natuur zal blij zijn.
Deze namiddag bij vader geweest, zus kwam ook langs.Aan de muur een mooie foto van zijn 4 achterkleinkinderen ( zus had daar voor gezorgd).Vanaf volgende week is het onbeperkt dat we op bezoek mogen gaan zoals vroeger( als alles goed blijft natuurlijk).
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oei, wat lees ik hier allemaal ?
HVT, een poging tot inbraak
Misschien toch een klein hondje dat goed waakt in huis nemen ? Ik wens jou heel veel innerlijke rust.
Granny M, jij zult poes altijd in jouw hart dragen. En een nieuwe heup, vind dat zo erg voor jou. En ik maar zeuren over mijn knie
Nu met deze 2 berichten, ben ik zo van slag dat ik de rest vergeten ben, moet dat allemaal dadelijk opnieuw lezen.
Gisteren de keuken en living grondig kunnen poetsen, maar daarna heb ik toch forfait moeten geven. Vandaag de slaap- en de badkamer. Manlief moet me enkel de douchebak uitschuren, dat kan ik echt nog niet. Maar de rest wel. En dan de strijk van de oude dekbedden doen. Morgen alles beneden (proberen) te doen en ben ook een beetje achter met de was. Maar ook dat komt wel goed.
Matice moet nog medicatie nemen, maar is een stuk beter. Heb voor de lol zijn medicatie eens vergeleken met de samenstelling van onze GAVISCON. Dat is dus net hetzelfde. Enkel is er iets meer glucose in de zijne ( voor de smaak denk ik). Maar voor de rest is dat identiek aan elkaar. Heel, heel vroeger was het normaal dat je mensenmedicatie kreeg als jouw viervoeter ziek was, maar dat is echt wel heel lang geleden. En dan is stilaan de medicatie enkel voor diergeneeskundig gebruik opgekomen. Een stuk duurder dan onze medicatie dus. En nu krijg je enkel diergeneeskundige medicatie. Tja, de tijden zijn veranderd. Hondenscholen en laat staan , dierentherapeuten waren er vroeger ook niet. En dat is nu de gewoonste zaak van de wereld. Maar ben aan het mijmeren geslaan.
Manlief is al naar de garage, moeten 4 nieuwe banden op onze tuut.
Het regent flink buiten, misschien niet zo leuk, maar wel broodnodig.
Zo, ik ga alles nog eens herlezen. Ik wens iedereen nog een fijne dag en heel veel sterkte voor elkeen die het nodig heeft.
Liefs aan jullie allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
Hier al de hele tijd regen maar dat is
goed voor moeder aarde, 't is nodig...
Helena, goed dat je alarm hebt, het zal
wel schrikken geweest zijn
dat geprobeerd heeft om binnen te komen
dat is de vraag of ze die ooit te pakken krijgen
en ja dan....laten lopen wegens geen plaats
schandalig, ik denk altijd ze moesten ter
plaatse stijf blijven staan... en niet meer
kunnen bewegen
weet hadden ze nog een wapen bij of zoiets
Ik mag er niet aan denken...
anjelierken ik heb gehoord op tv dat je vader nu
een knuffel mag geven ook, dat zal deugd doen...
M-J, opgepast voor ontstekingen op die wonde in je mond
dat is niet om mee te lachen... sterkte en moed...
clive niet te hevig er weer invliegen, morgen komt ook nog langs
Granny M, sterkte voor de heupoperatie, ik heb
hier 2 buurvrouwen die het ook hebben laten doen
dit voorjaar en die waren al redelijk rap terug
"de oude".. natuurlijk is het even tanden bijten
en niet leuk maar die heuppijn is ook niet leuk
veel sterkte, en je hebt goede hulp...
M-M zal nog narusten want die hebben vakantie
wilde eend, oppassen met je rug... kan blijvend worden
dat is heel vervelend... sterkte ook
Ik wens alle seizoentjes een aangename woensdag
ik ga niet naar de markt in die regen, ben het al zoveel
weken niet meer gewoon geweest, ik vind overal wat ik op
de markt koop, als het beter weer is ga ik wel weer
dan maak ik er mijn wandelingetje van
Groetjes allen (sorry wien's naam ik vergat)....en tot...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje is in congè halleluja hallo en hangt aan de telefoon met zijn moeder.
ik ben naar beneden gegaan toen hij zei dat hij nog niet terug had gebeld. dat ze hun secreten houden hè.
HVT: een inbraakspoging, ik werd direct terug gekatapulteerd naar die keer in engeland toen ze hadden geprobeerd in de garage in te breken. heb toen slachtofferhulp gehad, is en blijft maar een vies gevoel. de huisbaas zei dat het kinderen geweest waren, maar ik zie geen kind van 10 jaar of zo rondlopen met een stuk gereedschap om het slot van de garage af te breken.
Ventje heeft veel plannen om te doen in de vakantie. Of ze af geraken is de zaak.
heb twee personen die willen komen catsitten.
Gisteren een pizza samengesteld en laten afkomen. jammer genoeg was het deeg te taai en de broodjes te zacht. Is nochthans een firma waar we regelmatig iets bestellen. hebben nog broodjes om terug op te warmen aangezien deze te zacht zijn gaat dat wel lukken. en ik heb als een roos geslapen.
Clive: dat klopt, vroeger gaven ze mensenmedicatie aan huisdieren. nu mag dat niet of er moet een stof weggelaten worden of toegevoegd zodat het dier het opneemt. ik heb al dikwijls gezegd als Gimly spuwt, dat ik hem geen domperidone kan geven. Bovendien heb ik geen weet hoe hij zou reageren als ik zo'n smelttabletje geef. ik vind ze al vies genoeg van smaak.
Doe het maar rustig aan.
Granny M: een actie op poten om je te helpen met je nieuwe heup. Ik hoop dat alles goed gaat.
ik heb een tante gehad die heel in het begin een nieuwe heup liet steken. ze sneden een zenuw door waardoor ze niet meer mobiel was, maar zenuwen genezen en ze had opnieuw als ze had gewild kunnen wandelen. maar ze was erg koppig en als ze iets niet wilde dan gebeurde dat niet tot wanhoop van haar kinè. Schoonbroer liet haar begaan, maar de zoon van vrienden die moest tijdelijk overnemen zei tegen mijn moeder dat ze het wel kon. Tsja, van waar haalde ze die koppigheid? ze had nu een maal het besluit genomen dat ze nooit meer ging goed te been zijn en dat werd ze dan ook.
Zo, ik ga nu mijn door ventje gebracht kopje koffie opdrinken en dan denken aan ontbijt.
Fijne dag allen en Keep Safe!
ventje is in congè halleluja hallo en hangt aan de telefoon met zijn moeder.
HVT: een inbraakspoging, ik werd direct terug gekatapulteerd naar die keer in engeland toen ze hadden geprobeerd in de garage in te breken. heb toen slachtofferhulp gehad, is en blijft maar een vies gevoel. de huisbaas zei dat het kinderen geweest waren, maar ik zie geen kind van 10 jaar of zo rondlopen met een stuk gereedschap om het slot van de garage af te breken.
Ventje heeft veel plannen om te doen in de vakantie. Of ze af geraken is de zaak.
heb twee personen die willen komen catsitten.
Gisteren een pizza samengesteld en laten afkomen. jammer genoeg was het deeg te taai en de broodjes te zacht. Is nochthans een firma waar we regelmatig iets bestellen. hebben nog broodjes om terug op te warmen aangezien deze te zacht zijn gaat dat wel lukken. en ik heb als een roos geslapen.
Clive: dat klopt, vroeger gaven ze mensenmedicatie aan huisdieren. nu mag dat niet of er moet een stof weggelaten worden of toegevoegd zodat het dier het opneemt. ik heb al dikwijls gezegd als Gimly spuwt, dat ik hem geen domperidone kan geven. Bovendien heb ik geen weet hoe hij zou reageren als ik zo'n smelttabletje geef. ik vind ze al vies genoeg van smaak.
Doe het maar rustig aan.
Granny M: een actie op poten om je te helpen met je nieuwe heup. Ik hoop dat alles goed gaat.
ik heb een tante gehad die heel in het begin een nieuwe heup liet steken. ze sneden een zenuw door waardoor ze niet meer mobiel was, maar zenuwen genezen en ze had opnieuw als ze had gewild kunnen wandelen. maar ze was erg koppig en als ze iets niet wilde dan gebeurde dat niet tot wanhoop van haar kinè. Schoonbroer liet haar begaan, maar de zoon van vrienden die moest tijdelijk overnemen zei tegen mijn moeder dat ze het wel kon. Tsja, van waar haalde ze die koppigheid? ze had nu een maal het besluit genomen dat ze nooit meer ging goed te been zijn en dat werd ze dan ook.
Zo, ik ga nu mijn door ventje gebracht kopje koffie opdrinken en dan denken aan ontbijt.
Fijne dag allen en Keep Safe!
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive:medicatie voor mens en dier verschilt niet zoveel.Heb ooit eens gelezen dat je paracetamol (pijnstiller) niet aan honden mag geven, dat is dodelijk.
Heeft al veel geregend, nu is het even over en manlief is op wandel met Spaanse woef.
Straks de veranda een beurt geven, nu is het er niet meer zo warm in.
Clive:medicatie voor mens en dier verschilt niet zoveel.Heb ooit eens gelezen dat je paracetamol (pijnstiller) niet aan honden mag geven, dat is dodelijk.
Heeft al veel geregend, nu is het even over en manlief is op wandel met Spaanse woef.
Straks de veranda een beurt geven, nu is het er niet meer zo warm in.
-

zomaar even om jullie allen een fijne dag te wensen
sterkte en moed aan wie het kan gebruiken
Een fijne avond en straks een goeie nacht
straks de vuilzakken buitenzetten, voor morgen (niet vergeten)
slaaplekker en tot morgen
-
Dank je OMA C en de andere seizoentjes ,
zo'n goede spreuk komt af en toe echt van pas als het wat moeilijker gaat ....
Groetjes aan iedereen ...
zo'n goede spreuk komt af en toe echt van pas als het wat moeilijker gaat ....
Groetjes aan iedereen ...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goedenavond,
En vandaag waren er fresiaatjes bij de boodschappen.
Het is toch een lieverdje die jongste van mij.
Ons moeder haar vriendinnen vonden het een charmante jongeman.
Ja, stel u voor elke maand was dat daar bij haar bijeenkomst van de oud-leiding van haar gidsen.
En hij maar thee inschenken en koffie maken en cake ronddragen.
Ik zie het zo al voor mij.
Verder was er vandaag een geboortekaartje.
Ik ben voor de 29ste keer groottante geworden.
Kleinkindje van een zus van grootvake.
Op dezelfde dag geboren als waarop de vader van schoondochtertje is overleden.
Voor de zoveelste keer staan leven en dood hier samen op het muurtje tussen de keuken en de ex-speelhoek.
Nog een fijne avond aan iedereen.
Ik ga eens in de diepvries loeren.
En vandaag waren er fresiaatjes bij de boodschappen.
Het is toch een lieverdje die jongste van mij.
Ons moeder haar vriendinnen vonden het een charmante jongeman.
Ja, stel u voor elke maand was dat daar bij haar bijeenkomst van de oud-leiding van haar gidsen.
En hij maar thee inschenken en koffie maken en cake ronddragen.
Ik zie het zo al voor mij.
Verder was er vandaag een geboortekaartje.
Ik ben voor de 29ste keer groottante geworden.
Kleinkindje van een zus van grootvake.
Op dezelfde dag geboren als waarop de vader van schoondochtertje is overleden.
Voor de zoveelste keer staan leven en dood hier samen op het muurtje tussen de keuken en de ex-speelhoek.
Nog een fijne avond aan iedereen.
Ik ga eens in de diepvries loeren.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, bedankt voor de mooie tekst gisteren, het was er weer eentje om bij stil te staan.
HVT, ik hoop dat je een beetje bekomen bent.
MJ, denk dat jij weer druk bezig bent. Neem op tijd en stond ook een beetje rust.
Wilde eend, die regen van gisteren heeft onze gazon goed gedaan, haast alle droge plekken zijn terug groen. Keerzijde van de medaille is dat het geen leuk wandelweer is.
Muddy Maddy, al naar de luisterdokter geweest ? Geniet van het verlof.
Anjelier, maak er een mooie dag van.
Ben precies iemand vergeten en ik weet niet wie
Ik heb de strijk van de dekbedden al achter de rug + nog een klein mandje gewone strijk. Morgen en zaterdag de rest van de was, want daar sta ik een beetje achter. Gelukkig gaat hij niet lopen.
Dadelijk een afspraak maken met de huisarts, want moest op controle komen van hem .= al gebeurd, maandag om 18.00H.
Gisteren een nieuwe aarden voerbak van Blond Amsterdam besteld voor Matice. Echt wel een mooie. Zijn inox bakken schuiven constant weg en als ik er rubbertjes onder kleef , kunnen zij niet meer in de vaatwasser. Heb daar redelijk veel spulletjes van. Heb dat leren kennen in een winkel in Texel en werd daar onmiddellijk verliefd op. Hij heeft er ook zijn waterbus van, een dubbelwandige, dus zijn water blijft daar heerlijk koel in.
Zo, ik wens ieder van jullie een mooie dag. Liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.
-

Goede donderdagmorgen,alle seizoentjes,
ziet er een grijze dag uit , we zien wel wat we krijgen
de regen is goed voor de tuinen
maar niet zo leuk als je er door moet.
vandaag boodschappendag, 't is nodig
want de muizen liggen dood in de kast
maar goed dat alles eens bijgewerkt is
en de hele boel ververst kan worden
clive ik heb veel van die mooie spreuken
in een mapje zitten, maar ik wil niet telkens
zo'n plaatje zetten, 't is zo belerend vind ik...
doe ook maar rustig aan...
anjelier proficiat, ik had je verjaardag niet meer
in mijn lijstje, ik vind het niet terug , sorry ik noteer nu 2 juli
goed dat clive het ook een beetje bijhoudt
maak er een fijne dag van
Helena, ja, een sterfgeval en een geboorte
liggen dikwijls dicht bijeen... het ene vervangt
het andere
altijd leuk, ik ruik de fresia's tot hier
alle seizoentjes een fijne dag vandaag
ook al komt er nog een bui....denk maar :
na regen komt zonneschijn...
Groetjes en tot later
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag dames,
Neen Clive, niet bezig nu met iets te doen, geen zin nu mijn mond zo pijn doet. Er zitten 3 draadjes in die het tandvlees moet samen houden en die ambeteren me ferm. Bruffen en Dafalgan forte zijn nu mijn vriendjes !
Jongens toch, tandpijn wordt niet geteld, maar hier tandpijn zonder tanden ! 
We maken er wel het beste van, dinsdag mogen ze er uit......
Anjelierken, fijne verjaardag vandaag
, hopelijk veel zon en geen regen (die regen van gisteren was voor vandaag bij !
)
Moet betaling doen en nog iets opzoeken..... Het is toch vlug middag altijd......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot....... de volgende
.
Neen Clive, niet bezig nu met iets te doen, geen zin nu mijn mond zo pijn doet. Er zitten 3 draadjes in die het tandvlees moet samen houden en die ambeteren me ferm. Bruffen en Dafalgan forte zijn nu mijn vriendjes !
We maken er wel het beste van, dinsdag mogen ze er uit......
Anjelierken, fijne verjaardag vandaag
Moet betaling doen en nog iets opzoeken..... Het is toch vlug middag altijd......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot....... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-