In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Muddy Maddy schreef: ↑29 sep 2020, 06:35Goede morgen seizoentjes,
wij zijn gaan slapen om 20 uur! dat is toch niet normaal! In plaats van een verkwikkende slaap had ventje "nadorst" en zijn vettige kip bezorgde hem buikloop. Tsja, gulzig zijn hè. hij zegt niet uitgeslapen te zijn. ik heb geslapen maar heb veel wakker gelegen en een tijdje koude voeten gehad. tegen de ochtend viel ik dan toch in slaap en dan ging de wekker. Kine wist me te vertellen dat ik blokvast zat met mijn nek. vochtigheid, koude en stress. heb de vrouw van de beenhouwer gezien, die had me al lang niet in levende lijve gezien en vroeg hoe ik ging. ze was de winkel aan het poetsen en aan het vloeken op de fijne bladeren die aan een mens zijn zolen blijven hangen. ik moet er vandaag ook nog zijn om avondeten te zoeken maar vandaag is het de beenhouwer zelf.
Apotheek zal bellen als de griepspuit verdeelt wordt, maar er is er eentje gereserveerd.
Vrijdag terug naar de kine. En dan is de week om. Vandaag naar de dokter die zoals gevraagd "vrolijke" kaartjes gaat krijgen. zei ventje voor de grap; zeg dat het de prijs van een consult is. ( 4 euro) Ik denk wel met deftig materiaal dat je ergens tegen de 4 euro zit. Een paar jaar terug verkocht iemand in de broodjeszaak ook zelfgemaakte kaartjes met borduursel en 3D techniek. 2, 5 euro. ze waren niet erg mooi gedaan, eerder rap-rap afgewerkt, maar ze zaten wel in cellofaan zakjes.
moet nog een paar adressen waaronder dat van Granny M en het nieuwe adres van Wilde eend.
dan vragen aan een lotgenote of ze er ook eentje wil.
De wind is plots gedraaid in verband met het jeansjasje met Teddy. Nu wil ventje er ook een omdat ze unisex zijn. Toen hij de uitspraak zei stond de wind duidelijk op storm. dat zal vanavond ook niet anders zijn, tenzij brussel en consoorten behoorlijk braaf zijn.
Gimly is ergens ten velde. hij heeft van mij eten gehad. daarna deed ventje te veel bewegingen, zoals zijn aktentas en laptoptas in de koffer te steken en de lege bak bier. denk wel dat ventje eten mee heeft. hij was alleen mijn oud kortrijk kaas vergeten. ventje was in de ldl en er zei een stem heel de tijd pardon. ventje die het al op zijn heupen kreeg draaide zich om en zag: Sandro van de frituur. die zei dat hij net op tijd een beetje achteruit was gestapt met de winkelkar ( die je nu zelf moet ontsmetten) want hij zag aan ventjes lichaamshouding dat die klaar stond om uit zijn vel te springen. Sandro was daar om de promo voor auto-onderhoud te bekijken en ventje moest voor mij yoghurt meebrengen wat er stond nog een promo-app open. met mondmasker op moest ventje goed kijken zei hij. ik heb het ook al meegemaakt maar dan zonder. kreeg een goede dag , zeg die weer en nadien: ach, dat was..... zou het geroken hebben aan diens aftershave. nu mensen donkere kleren aan hebben zie je dat niet zo goed meer en nog minder als straks de mutsen boven komen. ik had mijn regenhoedje aan en een van de mannen van 't stad zong van 'allemaal beestjes'. had dat te maken met mijn mondmasker ( met een tijger en en katje) of ging ik zo een krokodil te lijf?![]()
nu wachten tot woensdag na het consult en dan kan ik voor mijn haar gaan vragen. kleuren en knippen. ben dan weer een paar maanden op mijn gemak want mijn haar groeit jammer genoeg niet rap. dat van ventje zal zaterdag onder handen moeten genomen worden denk ik. die heeft een periode van stilstand en dan een groeispurt met zijn coupe. dit keer wil ik er bij zijn voor het weer de spuigaten uitloopt. gisteren weer voor de honderdste keer gehoord, ik wil mijn pensioen. wat moet dat dan niet doen voor een persoon die zijn vooropzeg moet uitdoen? ik heb altijd einde contract gehad, dus ik moest niet meer weerkomen tenzij ze weer personeel te kort hadden ofwel met mijn klikken en klakken buiten.
Clive: dan had je dubbel werk gisteren. Is dat ook een beklede salontafel zoals een tijdje geleden in de mode was en je er een dienblad op zette?
Matice mag een klasje hoger. nu hopen dat het niet te zwaar voor hem is en hij niet "zakt". En hij is bijna 2 jaar, zou eens moeten opzoeken hoeveel dat in mensenjaar is. Ons Gimly is al een pak ouder dan wij!
Straks twee borden afwassen. dat is zo gedaan. ventje heeft zich over de pan met deksel ontfermd.
Moet een nieuwe plaats vinden voor mijn tablet. nu staat die op een boekkussen ( niet een echte maar wel ferm duur) en die flap voor het boek is aan het uitdunnen. zal eens kijken wat de eigenlijke prijs is voor een echte bookseat en of je die tweedehands kan krijgen.
Nu ik ga wachten tot Gimly gedaan heeft met eten en dan een tweede kopje koffie gaan maken.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@ Wilde Eend: Prive- bericht ontvangen en genoteerd! bedankt! 
Cats Rule!
-
Goede morgen seizoentjes,
Allemaal druk bezig geweest merk ik want de laatste berichtgeving was er een van wilde eend om 10 u 25.
Gisteren naar de dokter geweest: alles is prima in orde. zelfs de suiker is nog wat gezakt.
heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ventje meestal geen honger heeft of ik contramal heb genomen want dan is mijn eetlust er niet.
Gimly had last van ochtendhumeur. hij wilde eerst niet eten, maar ging met mij naar de keuken in de ijdele hoop dat de zak er nog stond waar de kip in zit, maar die is buiten in de ton. Is dan naar buiten geweest en eet nu korrels. zijn eten ( ventje geeft veel te veel) staat er nog. hij heeft er geen zin in.
ik geef hem 's morgens een zeer kleine hoeveelheid en daarna krijgt hij het restje. heeft hij nog honger dan mag hij nog een klein zakje.
Vandaag pas bevestiging gekregen van de buro dat ik Ir. nog moest betalen. ze is ook zo verstrooid.
moet nu nog wachten op mijn eigen bevestiging dat ik betaald heb.
gisteren droog doorgegaan om leesvoer en naar de beenhouwer en kletsnat terug gekomen. had mijn wollen poncho aan dus die was rap droog. Nog steeds nekpijn en ook rugpijn, maar ik hoop dat de denervatie door zal gaan omdat ik de laatste keer een proefinfiltratie heb gehad. Een denervatie moet altijd terug opnieuw gedaan worden en werkt ongeveer nu na nader onderzoek 14 maand. dan mag je er geen binnen het jaar dat je er een gehad hebt want dat is te kort na elkaar stond in de brochure.
zo, ik ga ventje gezeldschap houden en mijn boerderij gaan doen. koffie heb ik al.
dan gaat ventje werken. en nadenken over de boodschappen tijdens zijn pauze.
Fijne dag allen, Keep safe.
Allemaal druk bezig geweest merk ik want de laatste berichtgeving was er een van wilde eend om 10 u 25.
Gisteren naar de dokter geweest: alles is prima in orde. zelfs de suiker is nog wat gezakt.
heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ventje meestal geen honger heeft of ik contramal heb genomen want dan is mijn eetlust er niet.
Gimly had last van ochtendhumeur. hij wilde eerst niet eten, maar ging met mij naar de keuken in de ijdele hoop dat de zak er nog stond waar de kip in zit, maar die is buiten in de ton. Is dan naar buiten geweest en eet nu korrels. zijn eten ( ventje geeft veel te veel) staat er nog. hij heeft er geen zin in.
ik geef hem 's morgens een zeer kleine hoeveelheid en daarna krijgt hij het restje. heeft hij nog honger dan mag hij nog een klein zakje.
Vandaag pas bevestiging gekregen van de buro dat ik Ir. nog moest betalen. ze is ook zo verstrooid.
moet nu nog wachten op mijn eigen bevestiging dat ik betaald heb.
gisteren droog doorgegaan om leesvoer en naar de beenhouwer en kletsnat terug gekomen. had mijn wollen poncho aan dus die was rap droog. Nog steeds nekpijn en ook rugpijn, maar ik hoop dat de denervatie door zal gaan omdat ik de laatste keer een proefinfiltratie heb gehad. Een denervatie moet altijd terug opnieuw gedaan worden en werkt ongeveer nu na nader onderzoek 14 maand. dan mag je er geen binnen het jaar dat je er een gehad hebt want dat is te kort na elkaar stond in de brochure.
zo, ik ga ventje gezeldschap houden en mijn boerderij gaan doen. koffie heb ik al.
dan gaat ventje werken. en nadenken over de boodschappen tijdens zijn pauze.
Fijne dag allen, Keep safe.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, fijn te lezen dat alles oké was bij de dokter.
Gisteren na de kine en meteen daarna de wandeling met Matice, was het al behoorlijk laat en heb dan besloten vandaag boven alles te poetsen. Keuken, living en beneden zijn reeds gedaan. Moest daar enkel stofzuigen en de glazen deur ontneuzen. Zijn allemaal neusjes van Matice
Ga dadelijk mijn haren wassen en douchen natuurlijk en als ik daarmee gedaan heb, trek ik het bed af en leg de nieuwe hoeslakens al , stop de eerste van de 4 machines in, lucht de dons in de droogkast en als dat gedaan is , kan ik aan de slaapkamer beginnen en zo verder werken tot overal alles is afgeveegd . Dan daar gaan dweilen.
Daar dan alles laten drogen en alles terugzetten + dan nog het bed opmaken samen met manlief.
Matice heeft wat slijm gespuwd buiten in de tuin, zag het nog net gebeuren. Hebben hem net met de hulp van een spuitje maagmedicatie in zijn mond gespoten , dat legt een film op zijn maag. En hem verder in het oog houden vandaag, want als hij nu nog eens spuwt desondanks zijn medicatie, dan moeten we naar de dierenarts vanavond. Hopelijk spuwt hij niet meer.
Gisteren was het een echt zonnige dag. Moest dan naar de kine en heb daarna een ommetje naar het dorp gemaakt, want moest bij de slager zijn. Thuisgekomen dan meteen omdat ik toch al aan was, meteen met Matice gaan wandelen in een truitje zonder jasje. En het was echt warm buiten op dat moment.
Zo, ga even mijn mails checken en dan ga ik douchen en meteen boven beginnen.
Ik wens zonder namen , iedereen een mooie dag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
minder zon als gisteren maar we zien
wel wat er komt
Ik kom alleen vlug even goede dag zeggen
want zoon kom een karwei opknappen
deze voomiddag en schoondochter bengt
straks de boodschappen van de markt
en dan kan ik niet aan de pc zitten
I wens allen een fijne dag en een goede gezondheid
Groetjes van hieruit en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Kom ook even binnen en buiten
MM : hopelijk helpt de spuit tegen de pijn ..
OMA C : gisteren was onverwacht een mooie, zonnige dag . ik ben na de kiné s'middags hier in de buurt nog een wandeling gaan doen . Het was misschien de laatste keer dat ik nog even daarvoor de tijd had . En het was zo zalig rustig op de wandelweg , zelfs weinig fietsers ...
Gelukkig slaap ik nu iets beter , zodat ik niet s'nachts uren wakker ben ...
Clive : hopelijk houdt Matice op met spuwen .. Als baasje ben je onmiddellijk ongerust hé . ik ben ook zo .
Nu ga ik verder werken want namiddag moet ik toch weer onverwacht naar mijn zus / tandarts omdat ik zondag een stukje van een tand heb afgebroken
En vermits er zware werken zijn (al jàren ) in de stad waar zus woont ..... ben ik weer een halve dag kwijt .
Dus : aan alle seizoentjes een fijne dag en tot ..................
Kom ook even binnen en buiten
MM : hopelijk helpt de spuit tegen de pijn ..
OMA C : gisteren was onverwacht een mooie, zonnige dag . ik ben na de kiné s'middags hier in de buurt nog een wandeling gaan doen . Het was misschien de laatste keer dat ik nog even daarvoor de tijd had . En het was zo zalig rustig op de wandelweg , zelfs weinig fietsers ...
Gelukkig slaap ik nu iets beter , zodat ik niet s'nachts uren wakker ben ...
Clive : hopelijk houdt Matice op met spuwen .. Als baasje ben je onmiddellijk ongerust hé . ik ben ook zo .
Nu ga ik verder werken want namiddag moet ik toch weer onverwacht naar mijn zus / tandarts omdat ik zondag een stukje van een tand heb afgebroken
En vermits er zware werken zijn (al jàren ) in de stad waar zus woont ..... ben ik weer een halve dag kwijt .
Dus : aan alle seizoentjes een fijne dag en tot ..................
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Dag allemaal,
Oei, W.E duimen dat het vanmiddag goed afloopt bij de tandarts, kan zo vervelend zijn als je er met je tong langs gaat.
En M.M. doktersbezoek mag ook wel eens goed nieuws brengen hè?
HvT, nog wel je haakwerk afmaken nu je weer een nieuw project op de pennen hebt staan. ( Hoor mij bezig, de strenge juf )Welke kleur heb je gekozen, misschien heb je het geschreven, kan het zo vlug niet terug vinden .
En Clive, goed dat je er op tijd bij was voor Matice,
Oma C : gelukkig dat je zoon komt voor een karweitje en ondertussen een babbeltje, is wel zo gezellig. Ik besef nu wel heel goed, hoe belangrijk dat kan zijn.
Buurman heeft net mijn spotje in de living gemaakt , nog geen 5 minuten. Had trapleertje al klaar gezet en hij heeft meteen de andere spotjes even mee schoongemaakt. Dus het licht schijnt hier weer helderder als ooit tevoren, dat zijn van die dingetjes die niet elke maand gedaan worden moet ik bekennen
Mammyretro, ondertussen nog altijd geen "beeld en klank" ? Moet toch wel zo pijnlijk zijn voor jou, leef mee...
Anjelier : ik dacht dat het hier een soep was met de Corona, maar als je nu ziet in NL, hoe dat ze daar kunnen blijven zeuren over mondkapjes ... Dat ze het gewoon verplichten en daar mee uit. Tuurlijk is het niet plezant, maar hebben ze dan liever weer zo'n opstoot ? Net even een stukje van het Amerikaanse verkiezingsdebat gezien, ook zo iets. Maar wie ben ik om me daar druk over te maken...Weet je wat, ik ga een beker wortel soep drinken, dan kan ik mijn opruiende gedachten weg spoelen
Lieve groetjes voor allemaal !
Oei, W.E duimen dat het vanmiddag goed afloopt bij de tandarts, kan zo vervelend zijn als je er met je tong langs gaat.
En M.M. doktersbezoek mag ook wel eens goed nieuws brengen hè?
HvT, nog wel je haakwerk afmaken nu je weer een nieuw project op de pennen hebt staan. ( Hoor mij bezig, de strenge juf )Welke kleur heb je gekozen, misschien heb je het geschreven, kan het zo vlug niet terug vinden .
En Clive, goed dat je er op tijd bij was voor Matice,
Oma C : gelukkig dat je zoon komt voor een karweitje en ondertussen een babbeltje, is wel zo gezellig. Ik besef nu wel heel goed, hoe belangrijk dat kan zijn.
Buurman heeft net mijn spotje in de living gemaakt , nog geen 5 minuten. Had trapleertje al klaar gezet en hij heeft meteen de andere spotjes even mee schoongemaakt. Dus het licht schijnt hier weer helderder als ooit tevoren, dat zijn van die dingetjes die niet elke maand gedaan worden moet ik bekennen
Mammyretro, ondertussen nog altijd geen "beeld en klank" ? Moet toch wel zo pijnlijk zijn voor jou, leef mee...
Anjelier : ik dacht dat het hier een soep was met de Corona, maar als je nu ziet in NL, hoe dat ze daar kunnen blijven zeuren over mondkapjes ... Dat ze het gewoon verplichten en daar mee uit. Tuurlijk is het niet plezant, maar hebben ze dan liever weer zo'n opstoot ? Net even een stukje van het Amerikaanse verkiezingsdebat gezien, ook zo iets. Maar wie ben ik om me daar druk over te maken...Weet je wat, ik ga een beker wortel soep drinken, dan kan ik mijn opruiende gedachten weg spoelen
Lieve groetjes voor allemaal !
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ben binnen moeten komen door de regen, was bezig een krentenboompje aan het planten.Heb meteen ook winterviooltjes gekocht in het plantencentrum, die plant ik straks.Vind dat zo aangenaam dat je in de winter toch bloeiende plantjes heb staan, ik heb gele genomen.Voor zoonlief nog een sparretje gekocht ( in zijn tuin was er een kapot gegaan).
MM: een jasje met teddy erin, is heel warm.Manlief heeft ook een vest met teddy erin, en doet die steeds aan, is zijn lievelingsvest.
Clive: het bezoek van de kindjes kan ik me zo voorstellen
, dat gebeurt bij ons bijna wekelijks.Alleen worden de restjes eten direct verorberd door Spaanse woef,die fungeert dan als stofzuiger
.Als de ukjes weg zijn, kuisen manlief en ik en na een klein uurtje zie je het niet meer.Maar het is natuurlijk heel plezant als ze er zijn.EHBO cursus voor honden, ik wist niet dat dat bestond.
HVT: breien is toch een mooie hobby.Als ik naar vader rijdt, passeer ik een wolwinkeltje, en dan bekruipt me steeds de goesting om toch nog eens te breien.Maar ga het toch niet doen, want het lukt niet.Vroeger kon je zelfs in een wolwinkel(phildar), een trui laten breien.Heb dat ooit eens gedaan, je koos het model en de wol , en na x aantal weken kon je die afhalen.
Dames, tot morgen allemaal.
Ben binnen moeten komen door de regen, was bezig een krentenboompje aan het planten.Heb meteen ook winterviooltjes gekocht in het plantencentrum, die plant ik straks.Vind dat zo aangenaam dat je in de winter toch bloeiende plantjes heb staan, ik heb gele genomen.Voor zoonlief nog een sparretje gekocht ( in zijn tuin was er een kapot gegaan).
MM: een jasje met teddy erin, is heel warm.Manlief heeft ook een vest met teddy erin, en doet die steeds aan, is zijn lievelingsvest.
Clive: het bezoek van de kindjes kan ik me zo voorstellen
HVT: breien is toch een mooie hobby.Als ik naar vader rijdt, passeer ik een wolwinkeltje, en dan bekruipt me steeds de goesting om toch nog eens te breien.Maar ga het toch niet doen, want het lukt niet.Vroeger kon je zelfs in een wolwinkel(phildar), een trui laten breien.Heb dat ooit eens gedaan, je koos het model en de wol , en na x aantal weken kon je die afhalen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Anjelier, ik heb nog een korte tijd, voor ik terug ging werken, voor een Phildar winkel gebreid.
Ik vond dat die mensen wel veel geld moesten betalen voor een pullover.
De kleur Granny M is petroleumblauw.
Ik heb al heel mijn leven minstens één trui in die kleur gehad.
fijne avond nog iedereen.
Ik vond dat die mensen wel veel geld moesten betalen voor een pullover.
De kleur Granny M is petroleumblauw.
Ik heb al heel mijn leven minstens één trui in die kleur gehad.
fijne avond nog iedereen.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
granny m ,ja hier nog altijd beeld zonder klank,
zelfs als ik iets vraag zoals gisteren,,hoeveel vogels zonder kop eet je morgen,
toonde hij 2 vingers, en ja of nee knikken, ,enfin,
of ik ga met brood naar ma
verder ben ik weer gaan wandelen, en het bleef droog,
maar toen ik van de zaal naar huis ging ,regen gehad
en was toch nat toen ik thuis kwam
bisous ,tot later eens
granny m ,ja hier nog altijd beeld zonder klank,
zelfs als ik iets vraag zoals gisteren,,hoeveel vogels zonder kop eet je morgen,
toonde hij 2 vingers, en ja of nee knikken, ,enfin,
of ik ga met brood naar ma
verder ben ik weer gaan wandelen, en het bleef droog,
maar toen ik van de zaal naar huis ging ,regen gehad
en was toch nat toen ik thuis kwam
bisous ,tot later eens
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-

Goede avond alle seizoentjes,
zoon heeft mooi werk gehad met de rolluiklinten
te vernieuwen, voor alle zekerheid heeft hij al
die uitrafelden vervangen anders moet hij dikwijls
zo'n jobke doen en nu zijn ze allemaal nieuw en stevig
verschillende begonnen uit te rafelenen dan kan het rap gaan
Ik heb alles bijgelezen maar ga niet overal op reageren (sorry)
ik ga douchen en straks op tijd mijn kofferke in
Hopelijk nog eens een nacht goed slapen
Ik wens jullie allen een goeie en rustige nacht
een knuffeltje wie het wil en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Goede morgen seizoentjes,
Ventje heeft vanmorgen zijn kleine teen gestoten tegen de poot van het bed. teennagel ingescheurd en hij kan er moeilijk op lopen. zal naar huis komen als de pijn niet verdwijnt.
Vandaag zou Hans 69 jaar zijn geworden. Ik kreeg een mailtje van Suus of ik wilde kletsen en een link.
heb dat dan gedaan en we hebben twee uur en een kwartier bijgepraat via videochat. Er is gelachen geweest en gehuild. Maar het deed haar zichtbaar deugd en het heeft ons ook deugd gedaan. Ze zal een copy van de uitvaartvideo opsturen want omdat de 3 vaste camera's heel de tijd versprongen hebben we een paar foto's gemist van ons met Hans. Het restaurant waar we op hun huwelijk zijn gaan eten, heeft hem een Teddybeer gegeven en toen de jongen die ons bediende die avond hoorde dat Hans overleden was, is die in tranen uitgebarsten. De beer heet ijsje en Hans zijn bijnaam was Baloe. Suus ging als ze nog eens de mensen van het restaurant zag, zeggen dat ik gedaan heb wat ik beloofd heb. hun 5 sterren op tripadvisor gegeven.
Dan ben ik naar de kliniek geweest en heb een papier voor de covidtest op 6 oktober om op 8 oktober een denervatie te ondergaan. Dokter heeft ook nog eens de zenuwen van mijn arm getest met electriciteit en alles is normaal. Het komt wel van de nek, die tintelingen en slapende handen, maar we gaan eerst mijn rug doen en daarna misschien infiltraties van de nek omdat die nog eerder uitwerken. ik moet 3 weken na de rugdenervatie soelaas hebben, anders heeft het geen zin meer.
Dan moeten ze helaas overgaan tot operatie. Nu is het normaal dat de pijn terug is. ( ook mede dank zij het vochtige weer en de storm van het afgelopen weekend) Dokter heeft aangeraden mijn wandelstok te gebruiken omdat ik een andere houding moet aanleren en met een stok lukt dat beter. waarom we daar niet eerder op gedacht hebben zei ze. Jongen aan de ingang zag dat het niet goed ging en meneer mocht onmiddelijk mee. ( laatste keer vloog ventje buiten) Ook me naar de dagkliniek brengen mag ventje doen want ze heeft toelating gegeven. 4 weken na de Denervatie wordt ik terug bij haar verwacht. dan is het evaluatie ervan en de nek verder behandelen indien nodig. We leven dus op hoop.
Suus zei dat ze ons zeker niet kwijt wilde en Ventje heeft wat kleren van Hans geërfd. Zijn T-shirt van Sabaton, die we voor zijn verjaardag hadden gekocht, zijn draken t-shirt en nog een t-shirt + een trainingsbroek met ook iets "heavy" erop. Suus hoopt dat Covid zich tijdens de eindejaarsperiode koest houdt want dan wil ze afkomen. Voor kerst heeft ze al plannen.
Gimly heeft gisteren een haarbal gehad. nu hopen we dat het bij alleen haar blijft. vanmorgen was hij flink geweest en lag zijn kaka in de bak. ook vond ik geen speeksel of gal. duimen dus.
Ik hoef de deur niet uit vandaag. had voor de verjaardag van de klein van de frituur een kaartje gemaakt en Ventje is dat gaan afgeven vlak voor Shana hem ging afhalen. Hij moest het kaartje mee hebben om aan zijn vriendjes te tonen! moet daar nog antwoord opgeven want ik zat in de kliniek toen de foto doorkwam. Zal vanavond wel horen hoe het was en hoe de vriendjes en de juf/meester er op reageerden. ( zijn gezichtje glunderde- dus ik zal wel in zijn bovenste schuif liggen zoals we in brugge zeggen)
nu wacht ik op ventje zijn telefoontje en hoe het met de teen gaat en hopelijk is die niet gebroken want ze gaan die alleen maar kunnen intapen. Ventje is van plan om Dinsdag en Donderdag verlof op te nemen, ten eerste om me te brengen naar de Covid test en dan donderdag naar de dagkliniek.
Moet de badmatjes wassen want ventje heeft er op gebloed. maar dat is voor straks. er is nog biet genoeg licht en je mag maar lawaai maken vanaf 7 uur. Aangezien mijn wasmachine in mijn badkamer staat en aanleunt op de buren hun keuken...
Mijn lotgenote was aangenaam verrast met mijn verzoek om haar adres. ik had haar dag opgefleurd zei ze. We hebben elkaars wegen gekruisd op een vreemde manier want ze dacht dat ik een andere MV was die en ex- collega was. Toen wist ik nog niet dat zij ook op de libelle-Fb zat en ook met de rug sukkelt. Dus voordien hadden we al met elkaar gesproken over mijn profiel en omslagfoto.
Zo, ik ga koffie maken. Ventje is er.
Fijne dag en Keep Safe.
Ventje heeft vanmorgen zijn kleine teen gestoten tegen de poot van het bed. teennagel ingescheurd en hij kan er moeilijk op lopen. zal naar huis komen als de pijn niet verdwijnt.
Vandaag zou Hans 69 jaar zijn geworden. Ik kreeg een mailtje van Suus of ik wilde kletsen en een link.
heb dat dan gedaan en we hebben twee uur en een kwartier bijgepraat via videochat. Er is gelachen geweest en gehuild. Maar het deed haar zichtbaar deugd en het heeft ons ook deugd gedaan. Ze zal een copy van de uitvaartvideo opsturen want omdat de 3 vaste camera's heel de tijd versprongen hebben we een paar foto's gemist van ons met Hans. Het restaurant waar we op hun huwelijk zijn gaan eten, heeft hem een Teddybeer gegeven en toen de jongen die ons bediende die avond hoorde dat Hans overleden was, is die in tranen uitgebarsten. De beer heet ijsje en Hans zijn bijnaam was Baloe. Suus ging als ze nog eens de mensen van het restaurant zag, zeggen dat ik gedaan heb wat ik beloofd heb. hun 5 sterren op tripadvisor gegeven.
Dan ben ik naar de kliniek geweest en heb een papier voor de covidtest op 6 oktober om op 8 oktober een denervatie te ondergaan. Dokter heeft ook nog eens de zenuwen van mijn arm getest met electriciteit en alles is normaal. Het komt wel van de nek, die tintelingen en slapende handen, maar we gaan eerst mijn rug doen en daarna misschien infiltraties van de nek omdat die nog eerder uitwerken. ik moet 3 weken na de rugdenervatie soelaas hebben, anders heeft het geen zin meer.
Dan moeten ze helaas overgaan tot operatie. Nu is het normaal dat de pijn terug is. ( ook mede dank zij het vochtige weer en de storm van het afgelopen weekend) Dokter heeft aangeraden mijn wandelstok te gebruiken omdat ik een andere houding moet aanleren en met een stok lukt dat beter. waarom we daar niet eerder op gedacht hebben zei ze. Jongen aan de ingang zag dat het niet goed ging en meneer mocht onmiddelijk mee. ( laatste keer vloog ventje buiten) Ook me naar de dagkliniek brengen mag ventje doen want ze heeft toelating gegeven. 4 weken na de Denervatie wordt ik terug bij haar verwacht. dan is het evaluatie ervan en de nek verder behandelen indien nodig. We leven dus op hoop.
Suus zei dat ze ons zeker niet kwijt wilde en Ventje heeft wat kleren van Hans geërfd. Zijn T-shirt van Sabaton, die we voor zijn verjaardag hadden gekocht, zijn draken t-shirt en nog een t-shirt + een trainingsbroek met ook iets "heavy" erop. Suus hoopt dat Covid zich tijdens de eindejaarsperiode koest houdt want dan wil ze afkomen. Voor kerst heeft ze al plannen.
Gimly heeft gisteren een haarbal gehad. nu hopen we dat het bij alleen haar blijft. vanmorgen was hij flink geweest en lag zijn kaka in de bak. ook vond ik geen speeksel of gal. duimen dus.
Ik hoef de deur niet uit vandaag. had voor de verjaardag van de klein van de frituur een kaartje gemaakt en Ventje is dat gaan afgeven vlak voor Shana hem ging afhalen. Hij moest het kaartje mee hebben om aan zijn vriendjes te tonen! moet daar nog antwoord opgeven want ik zat in de kliniek toen de foto doorkwam. Zal vanavond wel horen hoe het was en hoe de vriendjes en de juf/meester er op reageerden. ( zijn gezichtje glunderde- dus ik zal wel in zijn bovenste schuif liggen zoals we in brugge zeggen)
nu wacht ik op ventje zijn telefoontje en hoe het met de teen gaat en hopelijk is die niet gebroken want ze gaan die alleen maar kunnen intapen. Ventje is van plan om Dinsdag en Donderdag verlof op te nemen, ten eerste om me te brengen naar de Covid test en dan donderdag naar de dagkliniek.
Moet de badmatjes wassen want ventje heeft er op gebloed. maar dat is voor straks. er is nog biet genoeg licht en je mag maar lawaai maken vanaf 7 uur. Aangezien mijn wasmachine in mijn badkamer staat en aanleunt op de buren hun keuken...
Mijn lotgenote was aangenaam verrast met mijn verzoek om haar adres. ik had haar dag opgefleurd zei ze. We hebben elkaars wegen gekruisd op een vreemde manier want ze dacht dat ik een andere MV was die en ex- collega was. Toen wist ik nog niet dat zij ook op de libelle-Fb zat en ook met de rug sukkelt. Dus voordien hadden we al met elkaar gesproken over mijn profiel en omslagfoto.
Zo, ik ga koffie maken. Ventje is er.
Fijne dag en Keep Safe.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Heb de strijk van de dekbeddenovertrekken al achter de rug. Gisteren ging dit er echt niet meer bij. Maar ze zijn niet weggelopen. En nu liggen ze al keurig in de mand. Leg die dan morgen pas in de kast.
Oma-C, gisteren vond ik het weer goed, ben met Matice gaan wandelen met enkel een wat dikkere vest aan die open hing. Ik vond het totaal niet koud. En al jouw rolluiklinten zijn mooi vervangen, dat zal een heel ander zicht zijn. Jouw zoon is toch echt wel van alle markten thuis, zo handig dat hij is. Hoop dan dat je deze nacht een goede nachtrust hebt gehad.
Wilde eend, oeps, een stukje van jouw tand gebeten. Gelukkig is jouw zus tandarts. Heb dat ook eens aan de hand gehad , lang geleden, onze Niels, onze bruine Labrador was nog jong en terwijl ik mij voor iets bukte, sprong hij op en er was een stuk van mijn voortand af. Dat gebeurde natuurlijk op een zaterdagavond. Manlief is dan meteen beginnen te bellen naar een tandarts van wacht en dat was er eentje uit stad. We mochten zondagochtend meteen komen. En hij heeft de tand gefikst. Was zelfs niet eens zo duur en vond dat een hele goede tandarts. Ben blij te lezen dat je terug wat beter slaapt.
Granny M, jij hebt een lieve buurman ( en hij een lieve buurvrouw
Ik deel jouw mening wat de mondmaskers betreft, dat ze het gewoon verplichten. En niet alleen op het openbaar vervoer of op plaatsen waar het druk is. Want misschien heeft druk bij mij een heel andere interpretatie dan voor jou. Ik persoonlijk vind het nogal vlug druk, dus ik heb eigenlijk wel veel een mondmasker op. Dankjewel ook voor het overzichtje. En hoop dat de wortelsoep gesmaakt heeft.
Anjelier , manlief en een grondwerker gaan zaterdag doorwerken aan de voortuin, ( een werk van lange adem) en in het midden komt een ruimte om bloemetjes en dergelijke te planten en weer geef je me een goed idee. Namelijk de winterviooltjes. Vind ik heel mooi en kan dan verschillende kleurtjes nemen.
En ja , de kindjes op bezoek , nu ik heb precies als jullie gedaan, alles gestofzuigd, dweilen moest ik niet en heb alles na de opruim afgeveegd waar kinderhandjes op zaten en inderdaad , ook ik had op een klein uurtje gedaan en alles was weer netjes. Maar had het voor geen goud willen missen.
HVT, jij hebt wel een hele mooie kleur gekozen voor jouw pull. Een kleur die ik heel graag zie.
MJ, van het zeetje terug ? Hoor net op de radio dat zo'n blokvergadering binnen een bepaalde termijn moet gebeuren.
Mammyretro, heb vaak medelijden met jou. Wou dat Papy wat kon veranderen . Maar een oude boom verplant je zo maar niet. Fijn dat je bent gaan wandelen, spijtig dat je nat geworden was bij het naar huis gaan. Ik wens jou erg veel sterkte en er brandt hier vaak een kaarsje voor jou.
Muddy Maddy, oeps, ventje teen gestoten en een ingescheurde nagel, kan pijnlijk zijn.
Fijn van jou, die babbel met Suus. Dat zal ze zeker goed gedaan hebben.
Hopelijk moet je niet geopereerd worden.
Ik was de badmatjes elke week, de ene week zijn dat de witte en dan daarbij witte handdoeken en de andere week de grijze en de grijze handdoeken. Die bloedvlek misschien eerst behandelen met een product alvorens ze in de machine te stoppen. Het is maar een tip.
Zo, moet vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen , lees alles afvegen met nat of de tere spulletjes met een zachte verfborstel ontstoffen. Manlief vroeg of ik vandaag al de Halloweentjes ging zetten, ( hij ziet dat graag), maar ga dat pas volgende donderdag doen. Dan kunnen ze nog 3 weken blijven staan. Rond 12.00H zou het volgens mijn weerapp op mijn GSM even droog zijn, dan ga ik wandelen met Matice. Die heeft gisteren gelukkig geen tweede keer gespuwd, dus moesten we ook niet naar de dierenarts met hem. Was opgelucht.
Zo, het is hoog tijd dat ik terug ga starten en plaats maak voor Oma-C en voor jullie allemaal.
Liefs aan iedereen en een sterkteknuffel voor wie hem nodig heeft.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
ik heb nog niks bijgelezen, altijd bezig geweest
ik zie dat clive een mooi overzicht heeft gemaakt
dat is plezant, en dat leest vlot... dat ga ik nu eerst lezen
en de anderen ook hoor
mijn plannen waren om de ruiten te wassen maar
het regent, dus zal het voor later zijn, en anders tussendoor
een paar en de andere ook als het over is
Ik zit hier te tokkelen op mijn oude pc want zoon heeft
mijn laptop meegenomen, er moesten volgens hem