In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

31 dec 2022, 10:49

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is niet het beste weer om het jaar mee af te sluiten.

De feesttafel staat al gedekt. Ben deze morgend mijn bestelling gaan afhalen , die ik enkel moet opwarmen vanavond. Toch gemakkelijk, alles verloopt hier rustiger. Andere jaren sta ik al van s' morgens vroeg achter de kookpotten. Had bij de colruyt verschillende hoofdgerechten bestelt, kan iedereen kiezen wat hij wil. Moet wel enkel kroketten bakken. Had nochtans opgevulde aardappelen bestelt, maar gisteren belde ze dat er geen waren. Maar geen probleem, kroketten zijn ook goed.

De pakjes liggen onder de kerstboom, hier worden die geopend op oudjaar. Dat deden we bij ons thuis ook .
De kinderen en familie komen tegen 18u. Denk niet dat zoonlief en gezinnetje zullen blijven tot het nieuwe jaar. Denk dat de ukjes te moe zullen zijn.

Ik wens iedereen een prettig oudjaar.
En voor het nieuwe jaar veel geluk en vooral een goede gezondheid.

Helena van Troje

31 dec 2022, 12:20

Oud jaar
Nieuw jaar
Twee koeken is een paar
Ik wens jullie een Gelukkig Nieuwjaar!

Lang geleden gingen ons mannen "koeken zingen" in het dorp bij ons moeder.
Die had een oude silver cross (kinderwagen) van het stort gered.
De jongste werd verkleed in die versierde voiture gezet.
De ander waren ook verkleed.
De buurkinderen en een deel neefjes en nichtjes gingen mee.
Al wat een muziekinstrument bespeelde speelde een wijsje.
Ze hadden nogal succes en brachten manden vol fruit en koeken en centen mee.

Ik ben al over en weer naar de beenhouwer en de bakker gevlogen met de fiets.
Ik heb zelfs op "sport" moeten zetten om vooruit te geraken.
Meestal rij ik op "eco".

Eten en drinken voor morgen is in huis.
Morgenavond komen ze dus allemaal nog eens langs voor de avondeditie met pistolets.
Het waaide nogal.
En nu is aan het gieten en waaien....

Vanavond voetjes onder tafel steken bij de schoonzus die achter het hoekje woont.
Hoef ik geen chauffeur.

Prettig einde van het jaar.
Het was fijn jullie te lezen alle dagen.

mariajohanna

31 dec 2022, 13:11

Prettig eindejaar aan alle seizoentjes

Sterkte aan de zieken, goede moed voor iedereen die wat moed kan gebruiken......

Indien mogelijk, geniet van de laatste dag van dit jaar, met of zonder uitgebreid feestdis....

Aan zee hier is geen internet, dus zuinig met mobiele data, sorry .
Morgenvoormiddag huiswaarts , uitpakken en terug de gewone trant........

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

01 jan 2023, 06:23

Afbeelding

clive

01 jan 2023, 07:46

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Vooreerst wens ik jullie en jullie dierbaren een gelukkig maar vooral gezond 2023. Dat het een mooi jaar mag worden voor iedereen.

Gisteren was hier toch vuurwerk ondanks het verbod. Ik was boos, want Matice kroop onder de tafel van de angst. Dan kwam hij weer op ons hangen en hij trilde als een espenblad. Ik durfde hem niet slapen gaan leggen in zijn kamer, dus heeft hij deze nacht bij ons op bed op een plaid mogen slapen. Was hij minder bang omdat wij bij hem waren. En we hadden geen sedatief in huis om hem te kalmeren. Maar tenslotte is hij in slaap gevallen en heeft hij ons rond 06:30H wakker gemaakt met een natte zoen.
Wij hebben voordat we hem buiten in de tuin lieten, de hele tuin gecontroleerd of en geen vuurwerkpijlen lagen die niet waren afgegaan. Dat was niet het geval. Hij kon dus veilig buiten.

Manlief en ik hebben gisteren het heel rustig gevierd, nog een beetje moe ook van de dag ervoor. We hebben na het eten en de opruim ervan Rummikub gespeeld met een glaasje wijn erbij. Hadden ons dan al gaan douchen en een pyjama aan. Was gezellig en zijn rond 00:30 H gaan slapen met Matice in ons kielzog dan.

Zo, vandaag eten we varkenswangetjes. Hadden gisteren hapjes en een kaasschoteltje gegeten.

Ik wens iedereen en in het bijzonder Wilde eend nog een mooie dag zonder veel te piekeren.
Liefs aan jullie allemaal en een stevige knuffel.

Muddy Maddy

01 jan 2023, 10:44

Goede morgen seizoentjes,

Happy 2023.

het is hier rustig geweest. geen "knaldrang" het vuurwerkverbod werd gerespecteerd. ventje is terug naar bed. die was opgestaan omdat onze donzige zoon & dochter honger hadden en nog geen klein beetje. nu roept de pastoor zijn gelovigen op. ten minste zij die niet gezopen hebben en nu een "hair of the dog" drankje nodig hebben. voor de moment kan je in je blote kont rondlopen op straat want er passeert hier geen levende ziel. het is draaien van kant en de enige die juist staat is overbuurvrouw. al de rest ligt nog in zijn/haar bed. al dan niet aan het uitslapen. of aan het bekomen van een stevige mannelijke miauw. met liters & liters koffie om straks de rest van de familie, als ze komen te ontvangen voor de nieuwjaarsbrunch. de kinderen/kleinkinderen komen hun nieuwjaarsbrief voorlezen. wij hebben nog een restje fondue maar die gaan in de pan want het heeft geen zin om die hete olie op te warmen voor 4 stukjes gehaktbal met kruiden. als je dat doet verspil je energie. en dat mag je niet doen van regering vivaldi. waarom in joostnaam moest die regering genoemd worden naar de componist van de 4 seizoenen? ten minste ik denk dat vivaldi die gecomponeerd had. en diene mens draait zich nu om in het graf. en meerdere keren me dunkt. dat was een italiaanse componist weet ik via de alwetende Wiki. ik was aan het twijfelen. best voor alle zekerheid die naam door wiki gesleurd. Gimly ligt op zijn fleece aan de kast met dvd's . waar Lilly is? geen idee. ze is erin geslaagd om de wipmuis van de oude krabpaal die we vroeger hadden om Vinny bezig te houden in de mate van het mogelijke eraf te krijgen. ach ja. dat ze de rest ook maar sloopt. Vinny was aan begonnen. hij heeft helaas zijn levenswerk niet kunnen afmaken. dus doet zij het wel. hoe veel keer ik die zet waar ik wil dat die staat, evenveel keren is die paal gaan "wandelen". come one you piratescum, there is knifework to be done here. euch.... dat was een quote uit "the return of the king" waarom haal ik die aan? ventje wist de lyrics niet van het liedje: what shall we do with the drunken sailor? en toen is de chaos hier begonnen. ik leg het wel later uit. wie nieuwsgierig is en toegang heeft tot u-tube zoek het op. ik ben nog te moe om meer uitleg te verschaffen. seffens bellen naar ons moeder. die verwacht een verplicht telefoontje. het kerstkaartje met de wensen voor de buurvrouw zat in moeders bus en dit met een non-prior 2. kerst is al voorbij mannen/vrouwen van de post. nummer kopte en toch.... veel e, veel te laat. andere buurvrouw had het eerder gekregen met dezelde non- prio 2 op. begrijpe wie begrijpen kan. om kwart voor 12 begon de "ping" van de burenchat. dat was natuurlijk gisteren. anyway deze ochtend pingde dat ding nog eens. boodschappen verstuurd na de mijne.
och joy zo wijlen dr Mccoy in de orginele versie van star trek gezegd hebben. "bones" is er helaas niet meer. van de orginele cast blijven nog over: captain kirk, mr sulu en mr checov. all de rest is er niet meer. die drie blijven over.
ik heb net gebeld met moeder en die zie ik maandag toch in levende lijve. dan heeft ventje met zijn zus een "spoedvergadering" over hun moeder. ik wordt op dat moment onder handen genomen door schoonbroer.
verder wens ik Wilde Eend niet te veel last van de bestraling ( mijn vader zaliger was er alleen moe van) want voor sommige seizoentjes wordt 2023 een strijd. en je kan die winnen!
Fijne dag seizoentjes, keep safe & dry. beterschap voor de herstellenden en deze die ziek zijn en een dikke knuffel om dit epistel af te sluiten. Happy 2023. voor allen.
Cats Rule!

wilde eend 2

01 jan 2023, 11:06

Afbeelding
Voor alle lieve seizoentjes : het beste voor 2023 en dank voor alle steun en goede raad !
Ocharme : de dieren die weeral , zoals Matice , zo bang waren van het vuurwerk . Helaas hier werden in de buurt ook pijlen afgeschoten . Maar gelukkig trok poes Mollie zich er niet veel van aan .
Hopelijk vanaf vandaag of morgen terug de gewone dingen van alle dag .
Heel veel groeten aan iedereen !!

Oma-C

01 jan 2023, 11:24

Afbeelding

Goede morgen (bijna middag alweer)
van de eerst dag van het nieuwe jaar :wink:
Het gaat weeral rap!
Ik wens allen dat jullie gelukkig mogen zijn
en vooral goed gezond.... :roll: :oops:
Heel veel sterkte aan de zieke wilde eend

Ik ben nog niet lang thuis, het was een fijne
gezellige avond bij de kinderen en ik ben
er blijven slapen, vandaar mijn late bericht.
Nu kan ik alles lezen, en dan nog wat rusten :oops:

Hier hebben vandalen vannacht een auto in de fik
gestoken met vuurwerk, ondanks het vuurwerkverbod :evil:
maak het maar mee...!! :evil:
Groetjes allen en nog een fijne dag! tot later.....
Laatst gewijzigd door Oma-C op 01 jan 2023, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

01 jan 2023, 11:26

Ook van mij een Gelukkig Nieuwjaar.
Iedereen bedankt voor de lieve wensen, zo vergeet ik niemand.

Ik lag er toch al om half drie in...
Het was gezellig bij de schoonzus van achter de hoek.
En heel lekker.
Stoofpotje van wild met appeltjes met veenbessensaus.
Verschillende groentjes erbij.
Lekkere Tiramisu als dessert.
Gezellige gesprekken.
We worden ouder en rustiger.

Volledig vuurwerkverbod op het grondgebied hier.
Wegens de felle wind.
Ik was toch blij dat ze me thuis hebben afgezet na afloop van de avond.
Op de heenweg te voet vloog ik bijna weg op een bepaald punt.

Straks dus de avondeditie met pistolets.
Die moeten nog gebracht worden.
Hopelijk vergeet de middelste het niet...

Bij de zus is iedereen ziek.
Gelukkig dus geen feest want het was normaal bij haar te doen.
Het wordt februari.

Maak er een fijne eerste dag van het jaar van.

Een pakket extra moed en vertrouwen voor Wilde Eend!

mammyretro

01 jan 2023, 14:44

goede namiddag

ook hier wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar vooral gezondheid
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

01 jan 2023, 20:46

Goede avond allemaal,
mijn bezoek is weg en ik moest nog iets opzoeken :)
Dus nog even een goeie nacht komen wensen
Ben blij dat "die dagen" achter de rug zijn en we
terug aan onze gewone routine kunnen beginnen :wink:

Veel sterkte aan de zieken en hou jullie warm en sterk
want de verkoudheden zijn gratis.... :roll: :oops:
Slaapwel en tot morgen... :)

Bekske

02 jan 2023, 08:28

Afbeelding
ik ben superblij dat de gewone trend terug is een normale week enz groetje

Muddy Maddy

02 jan 2023, 09:40

Goede morgen seizoentjes,

De tweede dag van het nieuwe jaar en we zijn hier geloof ik met velen blij dat dit "feestgedoe" voorbij is.
geen speciaal eten meer. terug op het normale regime.
Lilly is nu zo zot als een achterdeur en haar broer wil eten, maar ik kan me niet bukken voor de moment. hopelijk kan ik dat wel na de inwerking van de medicatie. je moet hier ook nog goed uitkijken waar je je voeten zet want de verlengkabel staat nog waar die staat. :? de fonduepot staat ook nog op tafel en de stukken gelezen krant van zaterdag liggen op de vloer. wij hebben onze eend op vel gebakken met pikante saus ( en minisojascheutjes) pas 's avonds gegeten. gelukkig was er geen brood gehaald want ventje voelde zich niet lekker.
ik heb wel de balletjes gehakt in een klein pannentje gebakken en opgegeten. ( het restje van de fondue) en later dan die eend. moet dus nog een klein afwasje doen. het wordt weer een duistere dag. En een bewolkte dag. dan mag je hier vrij lang met het licht aan zitten. voorlopig nog geen levende ziel op straat gezien ook niet degene die rond dit uur hun 4-voeter uitlaten.
Janet van de poezenhaven is overleden. nu moet Huub het alleen doen. haar verhaaltjes over de bewonertjes van hun poezenhaven gaan we moeten missen. de dochter komt een handje toesteken. De Tsaar zal zijn "pleegmoeder" moeten missen. geen eten op schoot. bediend worden op z'n wenken. want er zijn nog zoveel bewonertjes die Huub alleen moet doen. en dan spreek ik niet over bv brandon, die je met de hand zijn blaas moet legen en daar met 2 voor moet zijn. de kleinzoon heeft beloofd indien hij kan hij er ook zal zijn. de kleindochter is nog te klein. ze blijven echter hun donatie van 1 euro per maand van mij ontvangen. in naam van Bartje. zo kunnen de dieren naar de dierenarts. want ventje was ook geschrokken dat de sterisisatie van Lilly zoveel geld kostte. gelukkig is zij verzekerd maar een maatschappij die dieren verzekerd gaat dat niet doen voor een meute katten die al een aandoening hebben. ( en een paar honden) er zijn er met zware ataxie, een blind katje ( zipi) en de halfverlamde brandon. Peter alias de tsaar heeft de zwaarste vorm van ataxie. de anderen een mildere vorm of een katje dat men wilde laten inslapen wegens onzindelijkheid en die haar laatste dagen in de poezenhaven slijt.
Janet's overlijden kwam onverwacht. er werd zo weinig mogelijk verteld waarom Janet in het ziekenhuis lag.
Wilde Eend, ik wil je heel veel sterkte wensen met de bestralingen die vandaag startten. ik probeer een portie kracht te sturen.
de rust is hier weder gekeerd. Lilly is als een racepilote naar boven gerend. Gimly ligt op de doos. hij heeft niet gezeurd om eten. teken dat hij geen echte honger heeft.
Vandaag moeten wij naar Brugge omdat ik behandeld moet worden en ventje die vergadering met zijn zus heeft. eerst gaan we naar de kwak en dan naar mijn moeder en ondertussen doet ventje de boodschappen van de ldl. nu zouden we plaats hebben om te parkeren want 't school is nog niet begonnen. en na de behandeling recht naar huis. naar onze bontjasjes op pootjes. ik denk dat ik morgen of overmorgen de kerstversiering zal wegnemen. Donderdag heb ik 2 afspraken. eerst met Dr Jonathan en later met Tieneke voor een pedicure. De dokter is 's morgens en Tieneke is in de late middag. of mijn eigen dr al genezen is, daar heb ik geen weet van. zou het eventueel via messenger kunnen vragen aan mijn vriendin/secretaresse maar ik durf niet goed. het is aan het regenen zie ik aan het wagentje van B-post. het is ene die pakjes komt ronddragen. er is niets voor mij bij want ik heb geen bericht gehad van de app.
ik moet nog een verjaardagskaartje maken maar mijn schouders staan stijf. even stijf of mijn rug. straks misschien een wrijf geven met flexium. en ik heb het ontzettend warm maar geen koorts. zal wel een verdwaalde opvlieger zijn. die heb ik van tijd tot tijd. buurman V is bezig met stofzuigen. hij doet maar. ik ga mijn fb goede morgen plaatje zetten en dan een bestelling doen want Lilly zit bijna zonder kittenkorrels. en ze hebben ook kattenzand nodig.
Fijne dag seizoentjes keep safe en dry. beterschap aan de zieken. sterkte voor wie een behandeling ondergaat. knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

02 jan 2023, 09:42

Afbeelding

Goeie morgen allen, ja we zijn weer in een nieuwe week
en een nieuwe maand en jaar...... alles nieuw
Nu wij nog :roll: (als dat moest kunnen) :roll:
We zullen het moeten doen met de situatie waar we
inzitten en elke dag eentje ouder worden :oops:
't voornaamste is dat we gezond mogen worden
of blijven... en we kijken uit naar de komende lente :)

Momenteel is 't hier grijs en regenachtig dat moeten we
erbij nemen en voor onszelf zorgen :lol:
Voor allen een fijne dag en hou jullie sterk en moedig....

clive

02 jan 2023, 09:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, bedankt voor het plaatje en ook ik ben blij dat die dagen voorbij zijn, ondanks dat wij buiten de 30° december, het heel rustig en gezellig gevierd hebben met ons drietjes.

Toen ik gisterenavond Matice wou gaan slapen leggen in zijn kamer, rende hij plots de trappen op naar boven naar de slaapkamer :D . Na even overlegd te hebben met manlief werd het besluit genomen, dat hij gewoon in zijn kamer moest blijven slapen en dat slapen in de slaapkamer enkel gebruikt wordt voor dagen zoals eergisteren met dat vuurwerk en wanneer hij ziek is. Dus Matice terug naar beneden en ik heb hem nimmer gehoord. Hij was gisteren nog wat tam van de dag ervoor.

Ik hoop dat ondertussen iedereen haar kaartje van mij heeft gehad. Als dat niet zo is, geef me dan een seintje, dan krijgen jullie een nieuw..

Ik ga eens rustig beginnen aan het HH. Alles is goed bijgehouden behalve de strijk. Daar ga ik meteen aan beginnen na het HH.

Oma-C, fijn dat je zo genoten hebt bij de kinderen en lekker blijven slapen.

Wilde eend, probeer niet teveel te piekeren over morgen. De kaars blijft branden. Je krijgt van mij een extra sterkteknuffel.

Aan iedereen een mooie maandag gewenst. Liefs voor iedereen.