In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 okt 2023, 11:54

Het zomertje van Sint Klara zei ons moeder altijd.
Of het Franciscus zomertje.
Ik ben telkens in de wintermaanden bevallen.
Dat nazomertje was het sein om de kleertjes en al het andere kindergerief uit te halen.
Alles netjes wassen en strijken en de valies klaar zetten.
En het wiegje opmaken en dekken.
Dan netjes een laken erover.
Ach, ach, waar is de tijd...

Brood is al gehaald, mooi fietstochtje achter de rug.
Ik mag niet vergeten de batterij op te laden of ik sta voor verrassingen.
Kalenders veranderen, anders krijg ik dat morgen te horen van poetsje.
De flaminogplant heeft mijn verlof niet overleefd...
Ik zal hem straks wegdoen, anders is er morgen weer commentaar dat hij niet genoeg water kreeg.Teveel ja...en niet genoeg licht...

Straks mijn boek verder uitlezen, deze keer op het terras buiten.

Zonnig zondag iedereen!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

01 okt 2023, 13:11

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Heb vandaag wel heel lang geslapen, manlief was komen kijken en zei dat ik echt heel vast sliep en dat is een uitzondering. Hij besloot me te laten slapen en was terwijl al naar de AH geweest.
Toen ik uiteindelijk opstond, stond er een boeket bloemen op mij te wachten. Dat is leuk opstaan natuurlijk. Vorige vrijdag de bloemetjes moeten wegdoen en gisteren geen tijd gehad om er nieuwe te kopen. En wij vinden het beiden heel fijn dat er altijd bloemetjes staan. Dat is echt zo een gewoonte geworden. Alle seizoenen een beetje lente in huis.

Gaan vandaag enkel wandelen met Matice. En verder er een rustige zondag genieten. Denk eraan een tekening te maken en in te verven.

Manlief zegt net dat hij nu al gaat wandelen met Matice, dan kan ik badje in, want zit hier nog in pyajama :oops: Kan toch niet in pyjama blijven lopen. Echter voordat ik badje neem, moet ik eerst nog mijn oefeningen doen Gisteren bericht gekregen dat onze hometrainer aangekomen is. Kunnen we die morgen gaan halen. En dan is alles in huis voor mijn oefeningen die ik voor mijn longen moet doen.

Na de oefeningen nog vlug alles zoeven, dan is het weer netjes. Dat doe ik elke dag ondanks dat Matice geen haren verliest. Is echt een gewoonte en is eigenlijk vlug gedaan.

Zo, zonder namen, ik wens iedereen een mooie zondag. Liefs en een knuffel voor jullie allemaal.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

01 okt 2023, 17:49

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: bij de vorige aardappelboer liep die hond los op het erf. Iedereen bleef daar in de auto zitten tot ze kwamen. Ja, ik zou ook niet durven uitstappen. Je weet nooit.

Vandaag heel mooie stadswandeling gemaakt in de thuisstad van HVT.
Je kon kiezen tussen wandelingen in het groen of een stadswandeling. Manlief wou de stadswandeling maken, dus zo gezegd, zo gedaan .Echt een aanrader, wist niet dat Mechelen zo mooi was . Je komt langs straatjes waar je anders nooit komt. Sint-Romboutskerk, Kruidtuin, ook langs het water gelopen waar ze aan het suppen waren , en nog zoveel meer.
Onderweg een terrasje gedaan in een van die straatjes. Op de Markt zaten alle terrassen vol, zoveel volk.
Winkels waren open , maar zijn nergens binnen gegaan, Spaanse woef was erbij en dan gaan we niet binnen.
Was een heel leuke, aangename namiddag.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 okt 2023, 19:27

Het was "warm welkom weekend" en koopzondag eerste zondag van de maand.
Ik zou de moeite moeten doen om tot in het centrum te gaan.
Ik zie daar tegenop als er zoveel volk is.
Inderdaad Mechelen is mooi voor de toeristen, maar ondertussen genieten de inwoners er toch ook van.
Vroeger deed ik regelmatig de wandelingen van "MechelenBinnenseBuiten".
Spijtg genoeg lukt me dat nu niet meer. Is van 14 uur tot 17 uur op zondagen in de vakantie.
Ook op woensdag maar dan 's avonds. In augustus is het dan dikwijls al donker tegen dat he gedaan is.
Er is telkens rond een bepaald thema gewerkt.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

02 okt 2023, 09:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Amai, net nieuwe adresstickes met mijn naam en adres er alleen op besteld, maar moest die ook ontwerpen, want er staat een hondenpootje op. Uiteindelijk is het me gelukt.
Ik hoop dat iedereen zijn zondag heeft kunnen invullen, het was prachtig weer.
Manlief was alleen met Matice gaan wandelen. Want hij wou de grote tour doen, helmaal via het bos.
Ik had net alles klaargelegd om te tekenen en te verven toen manlief op zijn wandeling onze buren schuin tegenover tegen kwam. Die kwamen van de mis. Walter vroeg hen of ze zin hadden in een koffietje en dat hadden ze. Ik hoorde boven dus verschillende mensen binnenkomen.
Ze kwamen naar boven. Ik begon onmiddellijk mijn tekengerief terug in te pakken en daarom vroegen ze mij of ze me niet stoorden, neen hoor. Had gelukkig nog lekkere koekjes in huis. De koffieklets duurde lang en werd afgesloten met een glaasje wijn en wat warme hapjes. Het was dan onverwacht echt wel een hele leuke middag/namiddag. Zijn ook echt lieve mensen. Ik kreeg een complimentje dat ons huis zo netjes was. En ze vonden mijn Halloweentjes met ledlichtjes er rond ook mooi en creatief gedaan. Zulke complimentjes krijg ik niet elke dag. Nu, bij hen is het ook altijd alles om door een ringetje te halen.
Dus het tekenen is ermee ingeschoten, maar dat geeft niet.

Vandaag van alles en nog wat te doen. Mijn oefeningen zijn al gedaan en shortje en hesje liggen al in de was, die moet ik eerst nog sorteren. Maar ga vandaag alle was doen, want kan alles buiten drogen.

Veel meer heb ik niet te vertellen. Ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke maandag. Geniet van waarschijnlijk de laatste zonnige dag. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 okt 2023, 09:17

Goede morgen.
Vroege maandag.
Poets is al een uurtje in de weer met emmer en dweil.

Mijn fijne was steekt ook al in de machine.
Verder weet ik het nog niet.

Poes is haar nieuwe woonst al gewoon naar het schijnt.
De twee poezen liggen op hun gewone plekje en dekentje in de grote zetel.
Dat is een bekend voorwerp.
Voor de rest als ze maar op tijd hun eten en drinken hebben en hun bakje vinden is het oké.
Ze zijn toch gewoon van binnen te blijven.
Poes gaat voor het raam zitten kijken naar buiten.

De zon doet haar best om er door te komen.
Fijne dag iedereen!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

02 okt 2023, 09:21

Goede morgen allemaal :wink:
een zonnige dag om weer van te genieten als je kan
Tussen de werkjes door want het kan de laatste
dag zijn dat het zomert :) meepakken dus :)

Iedereen een fijne zondag gehad?, 't was heerlijk buiten.
Ik heb nog een beetje strijk staan dat wordt vandaag gedaan
weg is weg en opgeruimd is netjes :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

02 okt 2023, 09:55

Afbeelding

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

02 okt 2023, 22:10

Afbeelding

Hallo iedereen,

Alle 3 de ukjes op bezoek gehad vandaag. Alles is vlot verlopen, ze waren braaf.
Ukkemeisje 2 had koorts, waarschijnlijk hetzelfde als ukkemeisje 1 vorige week. Die heeft ook 3 dagen koorts gehad , en toen was het over.

In de namiddag even naar de huisarts voor covid-spuit. Tot hiertoe alles in orde, geen last. Hopelijk blijft het zo. Heb al van verschillende mensen gehoord dat ze toch een beetje last hebben gehad, we zien wel.

Vond het warm vandaag. Niet normaal voor oktober. De bladeren vallen van de bomen , en het is 25°.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

03 okt 2023, 08:31

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Vroeg gaan slapen gisteren, dus ook vroeg wakker.
Gisteren is onze hometrainer aangekomen, dat hadden we niet verwacht, want normaal moesten we die zelf gaan halen. Maar toen we daar waren, was de hometrainer nog niet beschikbaar en ze waren ons vergeten te verwittigen. Dus was hun tegenprestatie dat ze hem gratis aan huis hebben geleverd. Vond ik een leuke geste.
Hij staat al op zijn plaats. Op de gang boven heb ik een verloren hoek. En we hebben hem daar gezet en die staat daar perfect. Stoort daar totaal niet. En dan staat de roeimachine, de hometrainer en al mijn kleine apparaten bij elkaar en op dezelfde verdieping en dat is handig.

MJ, jij bent zo ontzettend bedankt voor dat prachtige kaartje. Wij zijn er zo blij mee. Het staat nu te pronken in de hal, zodat ieder die binnenkomt het juweeltje ziet. Later kleef ik het in zijn map. De derde al. Ik hou die mappen al bij vanaf de eerste dag dat hij hier was. En al jullie geboortekaartjes zitten daar bijvoorbeeld in. Ook als we op vakantie zijn in TEXEL, plak ik daar alle foto's van hem voorzien van commentaar. En overal waar we hem meenemen ( in Nederland vooral) koop ik een paar kaarten van die plaats en ook deze worden op heel mooi papier ingekleefd. Het is leuk dat te hebben, want vaak kijken we daar nog in, zeker als we het niet eens zijn over een bepaalde plaats waar we geweest zijn en waarvan manlief of ik niet zeker weten of hij mee was ja dan nee. Pak dan één van de 3 mappen en zoeken het op. Dat is echt leuk. Zijn dagboek heb ik bijgehouden van pup tot en met zijn eerste verjaardag. Die heb ik toen alle dagen ingevuld en dat lezen we beiden wel eens graag terug, want er zijn toch dingen die je vergeet. Nu schrijf ik alleen nog in zijn dagboek als we op vakantie zijn of als er echt iets is, wat niet vergeten mag worden.

Zo, ga mijn oefeningen doen, dan badje in en dan de badkamer poetsen. En alle strijk doen. De slaapkamer is voor morgen. En dan even overal zoeven. Had gisteren alles gewassen zodat ik alles nog eens een keer kon buitenhangen. Het droogde goed gisteren.

Ik wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs en een knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

03 okt 2023, 09:39

Goeiemorgen seizoentjes, :wink:
Hier is het beginnen regenen, niks aan te doen :?
Binnenshuis is altijd wel iets te doen
Hopelijk is de regen van voorbijgaande aard
en krijgen we nog een aantal mooie dagen
Fijne dag en sterkte aan wie het nodig heeft :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

03 okt 2023, 10:35

Dat was ik gisteren ook aan het denken: oktober en ik liep in short en topje rond.
Ik heb wat in de tuin gewerkt en was doornat van het zweet.
Gedoucht en toen kwam ik in de slaapkamer om propere kleren aan te doen.
Raar de kleerkast stond half open.
Toen ik ze verder open deed viel heel de inhoud naar buiten.
Er had een legplank het begeven.
Enfin, de dragertjes vonden het na veertig jaar welletjes.
Bijna een volledige beroepsloopbaan. :?
Ze gingen duidelijk met pensioen.

Daar gaan we dan seffens eens opruimen.
Het is toch te slecht om in de tuin verder te doen.
Trouwens ik heb hulp gevraagd voor deel twee.
Daar begin ik niet alleen aan.

Ook al regent het maak er alleszins een fijne dag van.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

03 okt 2023, 11:44

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier heeft het enkel gedruppeld. Manlief was daarstraks naar de viswinkel gereden ongeveer 5 km verder, en daar had het gegoten.

Voor vanavond frieten met mosselen. Was ook al een tijdje geleden, en dan kunnen morgen de schelpen mee met de vuilniswagen.

Gisteren covid - spuit gekregen en we hebben beiden geen last. Op het einde van de maand is de griepspuit voorzien. Volgens huisarts zat in de covid-spuit de nieuwe varianten van corona.

Living en keuken zijn gepoetst, je ziet de doortocht van de ukjes niet meer :D

Dames ,tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

03 okt 2023, 11:45

Goede middag seizoentjes,

heel lang geslapen. zo lang dat ventje mij is moeten komen wakker maken.
ik ga nu mijn pillen nemen.
Cats Rule!

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

03 okt 2023, 20:45

goede avond
oma c graag gedaan
zondag is kl zoon en zijn 2 zussen gekomen ,
de oudste+ klein dochter is is niet meer in het zuiden ,die is terug in hier
het slechte nieuws ,ze is niet meer samen met haar vriend
vind het jammer na 15 jaar samen en 3 kinderen weer ongelukkig
het beste nieuws is dat + kl dochter een kindje verwacht voor februari
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi