Goede morgen seizoentjes,
Fijne werelddierendag vandaag!
Ligt het aan mij, maar is het de laatste tijd stiller in ons hoekje? Blijkbaar heeft Michiel besloten weg te blijven omwille van een ander cafè?
Hij zou toch beter moeten weten.... Ik heb dat ook eens meegemaakt in het oude buurthuis. Een zekere Bernadette had daar de hele boel overgenomen. En Zij besliste wie er in het buurthuis mocht komen! de laatste keer dat ik er was en begon te praten tegen iemand , begon ze te huilen want mijn stem deed pijn aan haar oren!

het kan waar geweest zijn pas op, maar ik zag geen uiterlijke tekenen van een hooroparaat of zo en ze had ook geen oordopjes in wat je toch doet als je oren pijn doen van geluid?

Als ik haar echt zo stoorde kon er toch iemand zijn mond open gedaan hebben? en de laatste die aan die lange tafel zat, die moest toch ook luider spreken om gehoord te worden door haar?
Toen ik in het ziekenhuis lag na de dood van mijn vader was er daar een die haar kende. hij ging na zijn genezing in een andere kliniek me opzoeken en we gingen samen haar op haar nummer zetten want hij was er beter gekend dan zij. ik heb mijn schouders eens opgehaald en ok gezegd terwijl ik wist dat samen naar de Ballon gaan er voor mij niet langer inzat. ( ik had toen al last met lange afstanden.) Tsja.
Enfin: ergens ben ik blij dat dat buurhuis dan verdwenen is want ik kreeg de kriebels van hun drie daagse feesten. ik kon meezingen en dansen in mijn salon. ik heb daar regelmatig voor van mijn tetter gaan maken maar er werd nooit geen gevolg aan gegeven. Buurman V smeerde hem voor 3 dagen. wij hadden die middelen niet. we konden toen nog geen dubbel glas steken, kan je nagaan. Later vertelde buurman die ook evenementen doet dat hun PA installatie niet aan de normen voldeed en je mocht maar een bepaald volume hebben voor een beperkte tijd. Hij zei dat ze er toch altijd over zaten en dat hij omwille van die reden niet meer wilde samenwerken. ( en hij moest ook heel lang wachten op zijn centen)
Ik hoor dat de kranten er zijn en we een vrolijke postbode hebben met volle bak muziek in z'n bestelwagentje! Alles is in huis geraakt gisteren. in twee keren. Een keer met het bestelwagentje en een keer per fiets. ventje was al gaan kijken of die niet weer de brievenbus aan het afbreken was en hij had het pak van mijn boek erin gefrutseld en ventje zei: ge gaat daar mijn potje chiliolie niet in steken zeker? neen, dat had hij netjes bij.
Ventje zal om room moeten want dat heb ik vergeten. ja, als hij pas zegt na de boodschappen dat hij diabolique wil....
Lilly is al mopperend binnen gekomen. ze heeft vannacht niet op mijn voeteinde geslapen. ze lag bij ventje en besloot daar te blijven. Een keer zo en een keer anders. Ze is wel komen keppen. ze was wel boos omdat ik toch naast haar ga zitten als ze op m'n plaats ligt. Ik vind wel een manier. desnoods ga ik op de leuning zitten als de zetels hier zijn. twee van die zetels hebben een vrij brede armleuning. of ik ga op het salontafeltje zitten dat ventje tussen de zetels wil. Kunnen we eindelijk het bakje met afstandbedieningen zetten. nu staat het naast mij en plaats ik er mijn telefoon in. Ventje is de zijne heel vaak kwijt. Komt tussen de kussens terecht of hij zit erop.

Vandaag is het vroeg opstaan voor hem want het is vuilnisbakzakdag. wat een woord zeg! zou dat bij scrabble tellen?
Ik ga naar de boerderij want er zijn weer taken tegen tijd. dan een heerlijk kopje oploskoffie want ventje is de koffiecapsules vergeten We gaan online moeten kijken. Buurvouw V bestelde vroeger regelmatig capsules. die konden ook in de brievenbus maar de toenmalige postbode was extra voorzichtig. Ik ga ook mijn uitstrijkje laten voorbij gaan. ik wil het niet weten. ignorance is bliss.
Het motertje van de waterfontein maakte gisterenavond lawaai. Ventje moet de electricien opbellen omdat hij extra stopcontacten wil aan de andere kant van de kast. Ben benieuwd of de electricien in de kruipkelder gaat kunnen. We kunnen wel deze van buurman gebruiken want die is breder. Bij ons ligt er een steen waar je eerst op moet zitten vooraleer je erin kunt. Moeder dacht daardoor dat er puin in die kelder lag wat geen waar was.
Fijne dag seizoentjes!