In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

01 okt 2024, 12:46

Goede middag iedereen!
Uitrustdag vandaag.
Haast je langzaam.
Alles opruimen van gisterennamiddag.
Het was plezant en we hebben veel gelachen.
De eerste vaatwasbeurt is gedaan.
Na het eten de tweede beurt met fijn servies en ondertussen handafwas.
Zilverwerk mag niet in de vaatwasser, maar ik gebruik het toch liever regelmatig.
Anders moet ik het weer allemaal oppoetsen met zilverpoets.
Ondertussen is het terras droog zie ik.
Het is hier best druk de laatste tijd!
Verjaardag schoon broer, optreden casanova, wandeling MechelenBinnensteBuiten.
Bezoek collega's van he teerste uur.
Morgen voordracht Avansa in de voormiddag.
Kapper in de namiddag, voorlaatste keer vrees ik.
De man gaat met pensioen.
Werkt al sinds zijn veertiende, dus dat is wel verdiend.
Donderdag naar MAS in Antwerpen.
Zal wel het laatste uitje van het seizoen zijn vrees ik.

Zo, een fijne dag verder ng aan iedereen.

anjelierken

01 okt 2024, 12:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

Inderdaad de herfst is begonnen. Maar de herfst is ook een aangenaam seizoen, met de herfstkleuren, de vallende bladeren, de paddestoelen enz. Zo heeft elk seizoen wel zijn charme. Ik vind persoonlijk de lente het mooiste seizoen. Je komt uit een koude winter en dan snak je naar de zon en de eerste bloemen.

Voor vanavond rijstpap als avondmaal. De bedoeling was om pannenkoeken te bakken, maar heb te weinig eitjes. De kippen leggen niet meer, bij zoon nog wel, dus breng ik er vandaar mee. Die kippen zijn jonger dan de mijne. Volgens een bericht van de gemeente eerder in het voorjaar , zouden we kippen kunnen kopen met een groepsaankoop. Tot nader order er nog niks van gehoord of gelezen. Weet niet of het nog doorgaat. Buren hadden het ook al eens gevraagd.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

01 okt 2024, 21:09

Voor allen een rustige avond en een heerlijke nacht
Slaapwel en tot morgen :)

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

02 okt 2024, 04:35

Afbeelding

Muddy Maddy

02 okt 2024, 05:46

Goede vroege morgen seizoentjes,

Tsja, en hier zitten we weer. Gisterennacht, kort nadat hij in slaap is gevallen, is ventje weer zonder adem gevallen. Lilly is nogal geschrokken. ja, ik ook natuurlijk. ventje heeft zijn gsm altijd mee naar boven en ik kon de hulpdienst wel bellen. Hoe het deze keer is kunnen gebeuren weet ik niet maar ventje heeft last gehad van bijwerkingen van zijn Covid spuit. niezen vooral. Kan het daardoor zijn?

Gisteren kreeg ik telefoon van Suus naar aanleiding van Hans zijn verjaardag gisteren. Hij zou 72 geweest zijn. ( Suus en Hans scheelden in leeftijd) Ze is wat griepachtig. Er zit weer een nieuw werk in de pijpleiding. En met Theo is het helemaal amen en uit. Hij wilde meer dan een vriendschappelijke relatie. Hij zat haar te pushen en uiteindelijk hebben ze een gigantische ruzie gehad met de nodige scheldwoorden over vrouwen. wij zouden zurkeltrut zeggen maar ginder is het een ander woord. Eerlijk gezegd: ik zou hem ook aan de deur gezet hebben want zo aandringen! Hij deed me meteen denken aan een persoon met een narcistisch kantje. (Ex)
ik ben nu ook dingen te weten gekomen over die andere oude-vriend. Die is nog steeds een liegebeest. ik heb medelijden met diens vrouw. Ze is amerikaanse en was waarschijnlijk naïef genoeg om hem te geloven. Maar een leven gebaseerd op leugens? sorry, maar ik neem de eerste trein naar nergenshuizen.
Gelukkig zijn ventje en ik eerlijk tegen over elkaar want we vinden dat de basis. dat en heel veel praten natuurlijk.

Gisteren belde hij zijn zus en die is bezig foto's uit de oude doos te trieëren. ze heeft foto's van ventje in kostuum van de harmonie. ik kon er niet aan doen maar bij de beschrijving alleen al begon ik te lachen. ja, lap.
ventje zus heeft de plannen van het huis gevonden, die ze nodig hebben en ze vond dat mooi getekend en in kleur zelfs. een creatieve architect dus. Nu er beter nieuws op de huizenmarkt is, kunnen de kopers in de rij gaan staan. De gevel is van het huis staat zelfs geklaseerd en moet zo blijven. Die plannen moet ze dan overhandigen en daarop wordt dan de verkoopprijs gebaseerd en bla-bla. 't is nog lang niet verkocht. ventje wil zijn deel want het staat zo beschreven en doet er niets van de prijs af. Eerlijk is Eerlijk, een huis met een geklaseerde gevel zal nog meer gewild worden in die kôte waar ze echt die herenhuizen willen.

Ik was gisteren weer postpunt en nu voor de dochter maar ik moet dan een bericht sturen naar de salon en dat is een geautomatiseerd bericht dat je terug krijgt. Ik had ze gezien en ben gaan aanbellen. We hebben nu afgesproken dat ik direct naar haar naam een bericht zend. Zo'n automatisch bericht doet me denken aan een antwoord apparaat en daar praat ik niet graag tegen. als het moet zeg ik wel mijn naam en gewoon 'bel.".
Cooper en Louis waren weer alarmsysteem van dienst. zegt de dochter; wat hebben jullie weer in vandaag? ik heb daar helemaal geen last van. soms hoor ik ze zelfs niet.

Lilly heeft een nieuwe gewoonte die we niet gaan aanmoedigen. dat is de restjes uit ons bord opeten. Pikkedieven. Vinny was daar kampioen in. Ik heb haar gezegd dat ze een dame is en dames dat niet doen. het waren spieringen met fruit en dus luste ze ook wel een stukje. zo'n perzik op een witte kat leggen dat zou je een ei opleveren. Wat ze dus ook lust. iets wat Suus niet wist.
Storm is uit de krabpaal gedonderd en heeft zijn pootje bezeert. Gelukkig had Suus nog medicatie. Metacam wil Gimly aan geen kanten oplikken. ( is een pijnstiller) En Gelukkig hebben we Lilly nooit geen moeten geven. ( hout vasthouden) Gimly moest ook een pasta nemen om zijn maag te kalmeren maar nemen? nooit. ik denk dat die de thermometer van Nick nog altijd herinnerd.

Straks ga ik de reclame doornemen en aangezien ventje nu 2 weken vrij is van hulp, gaan we als de reclame van de A. intressant genoeg is, naar daar en dan door naar de brico. omdat er schuursponsjes op de lijst staan heb ik eens onder de wasbak gekeken. en ja hoor, daar waren er nog in alle kleurtjes. ventje had alleen in de schuif gekeken. Het zijn dus vaatdoeken die we nodig hebben. anti geur. misschien vinden we er in de A. En ik heb nog een pak microvezeldoekjes voor het geval dat. Aangezien ik naar het winkelcentrum zou gaan kan ik misschien al een agenda meepakken ( pakken mag niet, betalen wel) En.... ik moet nog de kalender veranderen van maand. Ik heb in 2019 een heel jaar met dezelfde kalender gewerkt. die nieuwe ( 2020) hing er vlak achter. Daar moet je echt Muddy Maddy voor heten. Tieneke waar ik ook nog een afspraak mee moet maken, kwam bijna niet meer bij.

Vandaag naar de kapster en volgens mijn meteo zou het droog blijven. Maar er is nog die wind. Ze is wel afgezwakt. Vandaag weten we niet wat we gaan eten en uit eten kunnen we niet tenzij friet ter plaatse. Zaterdag zou Frank komen. kan die fijn de oude zware antieke kleerkast mee afbreken. we doen dan vandaag de schuiven als we terug zijn van het winkelcentrum want ventje moet toch tanken. De schuiven van de kleerkast zijn de laatste. Het zijn slaapkleren en overtrekken. Lilly die graag 'kneed' heeft al 2 hoeslakens in gaatjes getrokken. Gelukkig hebben we een website waar we ze kunnen vinden. Myrza ging een stapje verder. Ze kneede mijn pegnoir en bleef er in haperen. allemaal lusjes. en kwijlen deed ze ook. ze heeft me ook een keer een wat pijnlijke hoofdmassage bezorgd door product dat ik in mijn haar gedaan had. ze werd wild!

Ik ga dus nu naar mijn promomail.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

02 okt 2024, 08:52

Afbeelding

Goedemorgen allemaal de seizoentjes
of zij die al wakker zijn :roll:
Het wordt een mooie dag vandaag
de zon is al van de partij en daar
gaan we van genieten :)
We doen wel een jasje aan tegen de kou :oops:
De wind is zo goed als gaan liggen zie ik aan de bomen.

Veel sterkte en moed aan wie het kan gebruiken :?

Oma-C

02 okt 2024, 16:26

Afbeelding

Goede namiddag, hier was het zo mooi zonnig vanmorgen
maar half in de voormiddag kregen we fijne regen
Ik heb toch een deel van mijn boodschappen gedaan
de rest is voor morgen of vrijdag, ik zie wel... :roll:
Ik hoop dat jullie toch een mooie dag hadden.....
Geniet van wat kan, een fijne dag verder en tot morgen
Sterkte en moed aan wie het nodig heeft :)

Muddy Maddy

03 okt 2024, 06:49

Goede morgen seizoentjes,

Ja, ik ben al weer vroeg op. Deze keer was het door Lilly die een haarbal had. Das al de tweede die ze binnen heeft gedaan. Gisterenmorgen had ze ook weer prijs. En ze spuwt op het tapijt. Ik zit te denken of ik binnen geen kattengras kan kweken? Normaal als Lilly een haarbal heeft, laat ze die buiten uitkomen, maar ja: nu zijn we geen zomer mee hè. Dus ik op en naar beneden en heb haar buiten gelaten. kan ze daar gras eten want dat doet ze en de haarbal buiten deponeren.

Gisteren dan toch niet naar de A. gegaan. koste me te veel moeite. mijn handen konden mijn knoopsgaten van mijn jas niet dichtdoen. 't is gedaan met kaartjes maken zei ik tegen Stefanie, de kapster. Jammer maar als het niet meer gaat... De verkiezingen waren dè topic in het kapsalon. 't is er op of eronder voor Oostende. en ventje weet al voor wie hij gaat stemmen. Een die de geldkraan naar de oosteroever dicht wil draaien. Eerst onze wijk opknappen. ( ja, maar politici zijn als de wind, je weet nooit dat die ineens draait :roll: ) Vandaag gaat ventje naar de A. want hij moet gaan tanken. en hij vond het goed dat we gisteren niet geweest zijn, moet ie maar 1 keer tuutje laten rijden. :?

Lilly is nu binnen. Gimly ligt al op de plaats voor wanneer Rika aanslaat. En dat is binnen een uur. Er komen een hele boel pakjes af, beginnende met vandaag. ja, besteld en vandaag al in huis, das leuk vind ventje. Het zijn vooral praktische dingen. twee zwevende planken en we beginnen onderaan. Ook filters voor de waterfontein zijn besteld. Gimly gaat dat allemaal niet leuk vinden al dat gebel. Lilly van haar kant, zal dan weer de inhoud moeten controleren. Dan gaat ze in de doos zitten en begint die prompt te vernielen. En Gimly kijkt afkeurend toe.

Gisteren een zoektocht naar truffels gedaan. De chocoladesoort dan. Bij persoone hebben ze maar 1 soort en dan nog met pralinè. nope. moet ik niet hebben. ventje heeft er gevonden en de verzendprijs is dezelfde als het doosje. 't viel me op tijdens de zoektocht dat karamel en zeezout een opmars hebben. doe eens peper op je aardbeien voor een extra belevenis. heb ik ergens gelezen. niet te veel natuurlijk en wel uit de molen. Wij vrouwen kijken naar kookprogramma's zoals mannen voetbal. Veel te weinig boter! en in mijn geval: Veel te weinig peper! ik geloof dat ventje die gekeken heeft gezegd heeft dat de club zou gewonnen hebben. maar ik ben het niet zeker. We zaten gisteren te eten: speklappen en Lilly had het gezien. Maar dan begon ze er een spelletje van te maken. Bij mij loopt ze de kans dat ik ze ga halen. En twijfelen in het deurgat dat durft ze ook. tenzij ze hoge nood heeft. 't waren deze keer korrels.En daarna haar kattenbak. meestal is het omgekeerd. Ze heeft ook netjes haar stukjes kaas opgegeten. Ze is daar dol op.

Qua eten weten we dat er genoeg dingen in de diepvries zitten. Vandaag is het frituurbrol. Morgen Piadina. Ventje wil wel zondag varkenswagentjes doen. die moet hij bestellen. Dat zal voor morgen zijn want vandaag is de beenhouwer dicht. dan doet ventje boodschappen voor 2 dagen. Morgen komt de diepvries en ik moet nog een mail zenden want we hebben nog van alles. In foodstylist hebben ze nu een nieuw thema waar je zelf bepaald waar een bord of bestek moet komen te staan. Kan je nog meer je goesting doen.
Perkindol is niet bepaald vriendelijk voor gekleurde stoffen. Mijn zwart T-shirt met lange mouwen gaf af. ik had precies een blauwe plek in mijn nek. Dat weten we voor de volgende keer. En ik had weer last met de haakjes van mijn Bh. dat lukt me nooit. zeker als het er 3 zijn. en deze keer was het echt erg. zat in de totaal verkeerde haakjes. Ik moet als ventje thuis is en de levering nog niet binnen mijn gezichtsroutine doen. Als ik het een keer vergeet, dan voelt mijn huid weer droog aan. en vooral moet ik nu aandacht besteden aan mijn benen. die zijn krukdroog.

Er is weer een herhaling van Bar rescue. je krijgt prompt zin in een cocktail. En Jon Taffer, net als Gordon Ramsey is heel heel streng. Taffer loopt nog liever weg van bar-eigenaars die zelf aan de fles zitten. Hij heeft dat 3 keer gedaan. Gordon bij mijn weten alleen bij Amy's bakery. dat vrouwmens kon echt geen kritiek slikken en de man inde de fooien van de diensters. Het internet smulde ervan en zij gaven natuurlijk weerwoord. En dan beweerden ze dat ze gehackt waren. zij hadden dat allemaal niet geschreven. Geen kat die het geloofde. De bars die Taffer het liefste red zijn die voor de veteranen. Dat en sportbars. Hij is ook een enorme fan van een apparaat die bacterieën op je handen detecteerd. Dat en zijn eigen geprogrameerde inventaris. de aflevering die we bekeken hebben was kantje boord. die Ierse eigenaar kon het land uitgezet worden. Voorgoed. De gemeenschap had al iets gedaan voor zijn hond die een poot mist en zij wilden ook niet dat de bar verdween.

Ik heb hier weer een oorwurm. Een liedje dat in mijn hoofd zit en er niet uitgeraakt. Vandaag is het Blondie. Zou een ideale ringtoon zijn. Ik zou de crazy frog houden voor Frank. past bij hem.
Ik ga koffie zetten. het is wel oplos want ik heb geen capsules meer buiten caffeïnevrije.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

03 okt 2024, 08:36

Afbeelding
straks de kinesist gisteren avond laat met de honden nog buiten geweest hijkon niet vroeger kwam rechtstreeks van zijn werk .En deze morgen stond hij met de vroege dus veel slapen zal hij dan niet gedaan hebben .En toch doet hij het om tezorgen dat de honden hun rondje kunnen doen .Ben wel blij dat we nog buiten kunnen gaan daardoor .NU HOPEN DAT IK EEN BERICHT TERUGKRIJG VAN HUISARTS HEB AL VAN DINSDAG EEN MAIL GESTUURD MAAR NOG GEEN ANTWOORD .Ook had ik gisteren een doosbuiten gezet metdingen dat ik nietmeer gebruik met gratisop maarhet staat er nog vroeger was het zo snel weg en nu niet .Geniet om het even hoe het is frisser maar zo lang hetdroog lijft is het oke hier wis het al een paar dagen droog hopelijk blijft het zo groetje

Oma-C

03 okt 2024, 09:10

Afbeelding

Goede morgen allemaal :wink:
Een zonnige groet van hieruit....
Het "zou" een mooie dag worden?
Afwachten, het zag er gisteren ook heel mooi uit
en toch kregen we regelmatig een bui 'zeverregen'
erg is dat niet maar je wordt er ook nat van :roll:

Allen een aangename donderdag, en sterkte
aan wie het kan gebruiken :)

Helena van Troje

03 okt 2024, 13:07

Hier zon à volonté!

Toe aan een kleine pauze voor ik bokes ga eten.
De hele voormiddag, op twee wassen na, gevuld met vijf minuten taakjes.
Normaal gezien waren we vandaag naar het MAS geweest, maar the old ladies hebben besloten de afspraak naar volgende week te verplaatsen, kwestie dat we alle twee wat veel hooi op onze vork hadden genomen. Wij zijn duidelijk geen opgevers me dunkt...

Deze namiddag maar verder foefelen.

Twee wassen gedaan en opgehangen, de "tuinzetelkussens" naar het zolder, de parasols evenzo, de zonnewering in de was, het bed half verschoond, deel twee voor seffens, van alles en nog wat dat lag rond te slingeren als daar zijnde schoenen en sokken en een jas op zijn plaats gezet, de wijnglazen opgeborgen, nog naweeën van het bezoek van maandag. Om die weg te zetten moest ik zien dat ik genoeg kracht had en stabiliteit. Ga daar nog eens een andere oplossing voor bedenken. Die moeten naar beneden op het rek. De berging is aan een reorganisatie toe.

Voila één uur ik ga eten.

Nog een zonnige namiddag gewenst aan allen.

Oma-C

03 okt 2024, 19:57

Afbeelding

Goeienavond allemaal, :wink:
Een mooie dag vandaag en ietsje minder koud
maar ja als je bezig bent voel je die kou ook niet zo :?

Veel beterschap aan al onze zieken en voor straks
een goede nacht met mooie dromen :)

Muddy Maddy

04 okt 2024, 06:39

Goede morgen seizoentjes,

Fijne werelddierendag vandaag!

Ligt het aan mij, maar is het de laatste tijd stiller in ons hoekje? Blijkbaar heeft Michiel besloten weg te blijven omwille van een ander cafè?
Hij zou toch beter moeten weten.... Ik heb dat ook eens meegemaakt in het oude buurthuis. Een zekere Bernadette had daar de hele boel overgenomen. En Zij besliste wie er in het buurthuis mocht komen! de laatste keer dat ik er was en begon te praten tegen iemand , begon ze te huilen want mijn stem deed pijn aan haar oren! 8O het kan waar geweest zijn pas op, maar ik zag geen uiterlijke tekenen van een hooroparaat of zo en ze had ook geen oordopjes in wat je toch doet als je oren pijn doen van geluid? :roll: Als ik haar echt zo stoorde kon er toch iemand zijn mond open gedaan hebben? en de laatste die aan die lange tafel zat, die moest toch ook luider spreken om gehoord te worden door haar?
Toen ik in het ziekenhuis lag na de dood van mijn vader was er daar een die haar kende. hij ging na zijn genezing in een andere kliniek me opzoeken en we gingen samen haar op haar nummer zetten want hij was er beter gekend dan zij. ik heb mijn schouders eens opgehaald en ok gezegd terwijl ik wist dat samen naar de Ballon gaan er voor mij niet langer inzat. ( ik had toen al last met lange afstanden.) Tsja.

Enfin: ergens ben ik blij dat dat buurhuis dan verdwenen is want ik kreeg de kriebels van hun drie daagse feesten. ik kon meezingen en dansen in mijn salon. ik heb daar regelmatig voor van mijn tetter gaan maken maar er werd nooit geen gevolg aan gegeven. Buurman V smeerde hem voor 3 dagen. wij hadden die middelen niet. we konden toen nog geen dubbel glas steken, kan je nagaan. Later vertelde buurman die ook evenementen doet dat hun PA installatie niet aan de normen voldeed en je mocht maar een bepaald volume hebben voor een beperkte tijd. Hij zei dat ze er toch altijd over zaten en dat hij omwille van die reden niet meer wilde samenwerken. ( en hij moest ook heel lang wachten op zijn centen)
Ik hoor dat de kranten er zijn en we een vrolijke postbode hebben met volle bak muziek in z'n bestelwagentje! Alles is in huis geraakt gisteren. in twee keren. Een keer met het bestelwagentje en een keer per fiets. ventje was al gaan kijken of die niet weer de brievenbus aan het afbreken was en hij had het pak van mijn boek erin gefrutseld en ventje zei: ge gaat daar mijn potje chiliolie niet in steken zeker? neen, dat had hij netjes bij.
Ventje zal om room moeten want dat heb ik vergeten. ja, als hij pas zegt na de boodschappen dat hij diabolique wil....

Lilly is al mopperend binnen gekomen. ze heeft vannacht niet op mijn voeteinde geslapen. ze lag bij ventje en besloot daar te blijven. Een keer zo en een keer anders. Ze is wel komen keppen. ze was wel boos omdat ik toch naast haar ga zitten als ze op m'n plaats ligt. Ik vind wel een manier. desnoods ga ik op de leuning zitten als de zetels hier zijn. twee van die zetels hebben een vrij brede armleuning. of ik ga op het salontafeltje zitten dat ventje tussen de zetels wil. Kunnen we eindelijk het bakje met afstandbedieningen zetten. nu staat het naast mij en plaats ik er mijn telefoon in. Ventje is de zijne heel vaak kwijt. Komt tussen de kussens terecht of hij zit erop. :roll: Vandaag is het vroeg opstaan voor hem want het is vuilnisbakzakdag. wat een woord zeg! zou dat bij scrabble tellen?

Ik ga naar de boerderij want er zijn weer taken tegen tijd. dan een heerlijk kopje oploskoffie want ventje is de koffiecapsules vergeten We gaan online moeten kijken. Buurvouw V bestelde vroeger regelmatig capsules. die konden ook in de brievenbus maar de toenmalige postbode was extra voorzichtig. Ik ga ook mijn uitstrijkje laten voorbij gaan. ik wil het niet weten. ignorance is bliss.
Het motertje van de waterfontein maakte gisterenavond lawaai. Ventje moet de electricien opbellen omdat hij extra stopcontacten wil aan de andere kant van de kast. Ben benieuwd of de electricien in de kruipkelder gaat kunnen. We kunnen wel deze van buurman gebruiken want die is breder. Bij ons ligt er een steen waar je eerst op moet zitten vooraleer je erin kunt. Moeder dacht daardoor dat er puin in die kelder lag wat geen waar was.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

04 okt 2024, 08:36

Afbeelding

Oma-C

04 okt 2024, 09:16

Goede vrijdagmorgen allemaal,
Een zonnige morgen vandaag :wink:
Geniet van deze dag,
we zijn op weg naar het weekend

Ja M-M ik vind ook dat het stiller is tegenwoordig