In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen seizoentjes allemaal
Vandaag de laatste dag van het jaar
en even donker als de vorige dagen
Iedereen zal het wel druk hebben met
alle voorbereidingen die nodig zijn voor
het feest vanavond of morgen...
Dan is het weer voorbij voor een jaar en ik
zal het niet spijtig vinden
Geniet van het feest en hou het veilig....
bij de overstap naar het nieuwe jaar..
Alvast een gezond en gelukkig 2025
Fijne dag allen en veel moed aan onze zieken...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Iedereen fijne eindejaarsdag,
Bekske, die 'hulp' voor boodschappen, die komt, van waar komt die? Kan je het anders eens naar je mutualiteit vragen, als het daar niet van komt. Want anders, die hebben ook verscheidene diensten voor 'dienstverlening' aan mensen die het zelf niet kunnen....
Tegen zo'n praktijken kan ik niet goed tegen, sorry. Er moet toch een zekere regelmaat voor bestaan.....
En nu moeten we hier beneden gaan middagmaal, het is hoog tijd. Ik kom wel terug...
Dames, hou jullieallemaalzogoedmogelijkentot..... de volgende.
En onze Michiel ook natuurlijk !.
Tot .....
Bekske, die 'hulp' voor boodschappen, die komt, van waar komt die? Kan je het anders eens naar je mutualiteit vragen, als het daar niet van komt. Want anders, die hebben ook verscheidene diensten voor 'dienstverlening' aan mensen die het zelf niet kunnen....
Tegen zo'n praktijken kan ik niet goed tegen, sorry. Er moet toch een zekere regelmaat voor bestaan.....
En nu moeten we hier beneden gaan middagmaal, het is hoog tijd. Ik kom wel terug...
Dames, hou jullieallemaalzogoedmogelijkentot..... de volgende.
En onze Michiel ook natuurlijk !.
Tot .....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
De laatste dag van het jaar.
Manlief heeft de tafel al gedekt en ik ga straks aan het eten beginnen. Uitgebreid gaat het niet zijn, gewoon simpel en lekker. We zijn met ons 3. Dochter komt in de late namiddag.
De laatste dagen zijn rustig verlopen. Ik koop zoveel mogelijk al op voorhand , en de dingen die vers moeten zijn gisteren. Dus vandaag hoeven we de deur niet uit.
De cadeautjes zijn ook al ingepakt.
Over het weer zullen we maar zwijgen, koud , grijs en miezerig.
Nu had ik in de tuin, zoals elk jaar, pindanootjes hangen voor de vogels. Nu deze week kijk ik er eens naar , blijken die allemaal beschimmeld. Heb die dan maar weg gedaan. Dat heb ik nog nooit voorgehad, volgens mij komt dat door de vele regen.
Ik wens jullie allemaal een fijn en gezellig eindejaar.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik lag in bed om 22.30 uur heb enkele uren geslapen dan even op geweest daarna er terug in .Nog een paar dagen en het word terug gewoon .Zal superblij zijn als deze heisa voorbij is .Afijn ja iedereen beleeft het op zijn manier dus denk ik wel dat jullie de feestneus heb opgezet .Geniet er maar van .Nog een knusse dag verder groetje
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
Goedemorgen iedereen
Ik wens jullie een rustig, ,en vooral een goede gezondheid
Voor 2025 , ,gelukkig, en alles wat jullie willen
Ik wens jullie een rustig, ,en vooral een goede gezondheid
Voor 2025 , ,gelukkig, en alles wat jullie willen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
HAPPY NEW YEAR !
Vandaag de eerste dag van het nieuwe jaar en lap het begint al goed met: Regen! Buiten en gisteren een Haarbal van Gimly zijn eindejaarskado.
Hopelijk maar 1 dag regen en krijgen we de zon te zien en dat voor lange tijd.
Wij hebben het rustig gehouden met cava, hapjes patè en ja; Lilly is de tafel grondig gaan inspecteren want hè: glitterlopers? glitterplace mats? servieten in stof met een ring rond? ha, maar met die ring mag ik daarna spelen hè?
Ventje vond de krabscharen flets. ja wat wil je: ze waren niet 100% ontdooid.
Vandaag eend. knapperig gebakken op vel zonder iets erbij behalve pikante saus. bij onze chinees frituren ze die en na verloop van tijd wordt dat vel slap. 't is de enige manier dat ze het snel kunnen bereiden.
Gisteren hadden ze in Nederland wel de Knaldrang in.
tijdens onze videoverbinding met Suus hoorden we die verboden Cobra 6 al om 17 u afschieten. Beer, van de buurvrouw durfde niet meer naar huis. Jeetje, wat was dat een lawaai.Het was gelijk ventje zegt een bombardement.
Straks naar mijn moeder bellen. Morgen gaat de versiering weg. Ik laat die niet hangen tot de 6 de want dan moet ik naar Frank voor mijn behandeling.Had Gisteren mijn nieuwe outfit aan. Ik die nooit kleren koop had me gewaagd aan een zwarte satijnen broek in maat 46. Ze zit als gegoten. Dit jaar verder goed ons best doen en passen we misschien in maat 44. Mijn topje was bordeau en in mesh. ( allez, de mouwen toch) Heb in lange tijd me niet zo goed gevoeld in kleren. En voor de gelegenheid mijn evenstar aangedaan. ( het juweel dat Arwen aan Aragon geeft in 'the fellowship of the ring'.)
Nog 1 pakje open doen. Het is echter zo mooi verpakt dat ik het nog even laat staan en er eerst een foto van ga maken.
Fijne eerste dag van het nieuwe jaar seizoentjes!
HAPPY NEW YEAR !
Vandaag de eerste dag van het nieuwe jaar en lap het begint al goed met: Regen! Buiten en gisteren een Haarbal van Gimly zijn eindejaarskado.
Hopelijk maar 1 dag regen en krijgen we de zon te zien en dat voor lange tijd.
Wij hebben het rustig gehouden met cava, hapjes patè en ja; Lilly is de tafel grondig gaan inspecteren want hè: glitterlopers? glitterplace mats? servieten in stof met een ring rond? ha, maar met die ring mag ik daarna spelen hè?
Ventje vond de krabscharen flets. ja wat wil je: ze waren niet 100% ontdooid.
Vandaag eend. knapperig gebakken op vel zonder iets erbij behalve pikante saus. bij onze chinees frituren ze die en na verloop van tijd wordt dat vel slap. 't is de enige manier dat ze het snel kunnen bereiden.
Gisteren hadden ze in Nederland wel de Knaldrang in.
Straks naar mijn moeder bellen. Morgen gaat de versiering weg. Ik laat die niet hangen tot de 6 de want dan moet ik naar Frank voor mijn behandeling.Had Gisteren mijn nieuwe outfit aan. Ik die nooit kleren koop had me gewaagd aan een zwarte satijnen broek in maat 46. Ze zit als gegoten. Dit jaar verder goed ons best doen en passen we misschien in maat 44. Mijn topje was bordeau en in mesh. ( allez, de mouwen toch) Heb in lange tijd me niet zo goed gevoeld in kleren. En voor de gelegenheid mijn evenstar aangedaan. ( het juweel dat Arwen aan Aragon geeft in 'the fellowship of the ring'.)
Nog 1 pakje open doen. Het is echter zo mooi verpakt dat ik het nog even laat staan en er eerst een foto van ga maken.
Fijne eerste dag van het nieuwe jaar seizoentjes!
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Ik wens jullie allemaal een Gelukkig Nieuwjaar en vele vreugdevolle momenten in het nieuwe jaar.
Hier is alles rustig verlopen. Alles is al opgeruimd. Straks gaan we naar de buren ( dat doen we elk jaar).En verder er een rustig dagje van maken. Koken hoeft niet, we hebben nog over van gisteren.
Tot morgen allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Eerst en vooral een supergelukkig 2025 gewenst voor iedereen en het allerbelangrijkste een goede gezondheid.
Gisteren met ons drietjes gezellig met een kaasschotel en een glaasje wijn oud nieuw gevierd. Een aantal geschenkjes uitgepakt en voor Matice hadden we een fluffy koe gekocht, hij is er gek van. Vandaag krijgt hij nog 1 geschenkje, een pluchen olifant.
En ook voor ons ligt er nog iets onder de kerstboom, hadden we nodig en heb het voor de fun gewoon ingepakt.
Gisteren was het toch weer vuurwerk en Matice had er weer een helse schrik van. Dus hebben we zijn sedatief gebruikt, is zoals ik al eens zei, een pasta die je op zijn tandvlees moet uitsmeren. Het hielp. 00:00H hebben we niet gehaald. Alles keurig opgeruimd en de vaatwasser gevuld en rond 22:30H gaan slapen. Matice lag al in zijn comfy mand in de slaapkamer toen ik na mijn verzorging uit de badkamer kwam. Hij ziet deze mand duidelijk als een veilig oord en zijn sedatief deed ook zijn werk. Gisterenavond wou hij de tuin niet meer in voor pipi te doen. Deze ochtend is hij dan wel gewoon de tuin ingelopen, zijn angst was weg. We hebben voor alle zekerheid voor vandaag ook nog 1 portie pasta liggen, voor het geval dat ze ook vandaag nog vuurwerk gaan gebruiken.
Vandaag wordt het een even rustige dag als gisteren. We gaan wel 1 glaasje cava drinken op onszelf, want het voorbije jaar was echt geen leuk jaar wat gezondheid betreft, we gaan hoopvol 2025 in, alhoewel mijn nieuwe agenda al behoorlijk volstaat met doktersafspraken.
Zo, ik wens iedereen een rustig begin van het nieuwe jaar.
Liefs en een dikke nieuwjaarsknuffel voor jullie allemaal.
-
Michieldvd
Goede morgen allen,
een zalig en gezond 2025 gewenst.
Gisteren avond naar een film gekeken op jawel, DVD. Misschien ouderwets maar ik heb er zo veel liggen waar ik nog nooit naar omgezien heb. Hoog tijd om die eens van onder het stof te halen.
Gezellig met een donkere trappist naast mij.
Om 10.30 lag ik reeds te ronken in mijn bedje. Voor wie of waarom zou ik moeten wakker blijven vraag ik me dan af.
En zo zijn we nu weer een nieuw jaar ingezet. Misschien wat pessimistisch van mij, maar waarom een nieuw jaar vieren? Alle prijzen gaan elke keer de hoogte in na nieuwjaar. Dat vier ik niet hoor, het leven is al duur genoeg.
Dus geen kater en goed uitgeslapen, meer moet het niet zijn.
Deze middag mag ik naar mijn jongste dochter gaan eten, haar zus zal er ook zijn. En de kleinkinderen natuurlijk ook. Ik weer gelukkig.
Dus toch nog gezellige en leuke momenten.
Maar de onkosten voor de maaltijd heb ik betaald, ze verdienen wel meer dan ik ooit verdiend heb maar ze hebben ze wel harder nodig dan ik denk ik zo. Beter dat ze die centjes nu krijgen dan later als ik er niet meer ben.
Een guur weertje, maar voorlopig nog droog. Ik hoop dat het zo blijft vandaag.
Zal weeral tv kijken worden, hangt ervan af wanneer ik terug thuis zal zijn.
Zo, genoeg gezaag voor nu,
tschuss
een zalig en gezond 2025 gewenst.
Gisteren avond naar een film gekeken op jawel, DVD. Misschien ouderwets maar ik heb er zo veel liggen waar ik nog nooit naar omgezien heb. Hoog tijd om die eens van onder het stof te halen.
Gezellig met een donkere trappist naast mij.
Om 10.30 lag ik reeds te ronken in mijn bedje. Voor wie of waarom zou ik moeten wakker blijven vraag ik me dan af.
En zo zijn we nu weer een nieuw jaar ingezet. Misschien wat pessimistisch van mij, maar waarom een nieuw jaar vieren? Alle prijzen gaan elke keer de hoogte in na nieuwjaar. Dat vier ik niet hoor, het leven is al duur genoeg.
Dus geen kater en goed uitgeslapen, meer moet het niet zijn.
Deze middag mag ik naar mijn jongste dochter gaan eten, haar zus zal er ook zijn. En de kleinkinderen natuurlijk ook. Ik weer gelukkig.
Dus toch nog gezellige en leuke momenten.
Maar de onkosten voor de maaltijd heb ik betaald, ze verdienen wel meer dan ik ooit verdiend heb maar ze hebben ze wel harder nodig dan ik denk ik zo. Beter dat ze die centjes nu krijgen dan later als ik er niet meer ben.
Een guur weertje, maar voorlopig nog droog. Ik hoop dat het zo blijft vandaag.
Zal weeral tv kijken worden, hangt ervan af wanneer ik terug thuis zal zijn.
Zo, genoeg gezaag voor nu,
tschuss
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

Mijn allerbeste wensen aan alle seizoentjes !
Vol goede moed vooruitkijken , al is dat soms heel moeilijk ...
Hier in de buurt was het voor één keer eens wat rustiger : ben wel om middernacht wakker geworden van een paar knallen maar kon gelukkig doorslapen .
Zoals velen zal ik blij zijn als die dagen weer voorbij zijn.
Heel veel sterkte voor iedereen en nog een fijne dag verder .
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Aan iedereen een heel Gelukkig Nieuwjaar gewenst !
Enne, Michiel, ge 'zaagt ' niet hoor ! Integendeel, je zegt gewoon je gedacht, en ja, dat wordt gerespecteerd..... !
Wij hebben hier rond 16 u 'de volgende ronde ' !
Maaaaaar : heel respectvol, en zelf uitgenodigd !
Welk uur het nu gaat worden ??? Geen gedacht van !!!
We zien wel ........
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot
.... de volgende.
Enne, Michiel, ge 'zaagt ' niet hoor ! Integendeel, je zegt gewoon je gedacht, en ja, dat wordt gerespecteerd..... !
Wij hebben hier rond 16 u 'de volgende ronde ' !
Maaaaaar : heel respectvol, en zelf uitgenodigd !
Welk uur het nu gaat worden ??? Geen gedacht van !!!
We zien wel ........
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot
.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen