In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

05 apr 2025, 08:58

Afbeelding

Goede morgen een zonnige groet :wink:
aan allen, wasje kan zo naar buiten
broodje bakt, de vaatwasser doet ook z'n werk,
en ik doe de rest van de dagelijkse huistaken :)
Aan iedereen een fijn weekend en heel veel
moed, sterkte en welgemeende beterschap
gewenst aan de zieken..... :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

05 apr 2025, 09:35

Afbeelding

Helena van Troje

05 apr 2025, 10:32

Na een zeer uitgebreid leesontbijt, oh schande nog in pyjama, zullen we eens aan de dag beginnen.
Aan allen een zeer aangename zonnige dag gewenst.

wilde eend 2

05 apr 2025, 18:06

Prachtig weer vandaag ! Zo mag het nog lang blijven !
Groetjes aan alle seizoentjes ...
Afbeelding

Oma-C

05 apr 2025, 18:13

Afbeelding

Fijne avond allemaal en een rustige nacht
tot morgen... :)

anjelierken

05 apr 2025, 18:32

Afbeelding

Hallo iedereen,

Prachtig weer, zo mogen ze verder doen.

De was zal wel droog zijn, straks vlug strijken. Als je dat strijkt, wanneer het pas van de wasdraad komt, gaat het eens zo snel.

Zoon en gezinnetje zijn ook riebedebie voor 1 week. Dus vanaf morgen terug de diertjes gaan eten geven. Zoon belde dat poes in huis zit, da's goed. Ik vind dat ze te oud is om buiten te blijven. Ze heeft eten genoeg en drinken, een kattenbak en overal plaatsjes waar ze kan slapen. Op de vloer ( in hoekjes) liggen hier en daar zo van die dikke matjes die je bij Ikea kunt kopen, dus ze kan kiezen waar ze ligt. En bovendien in de warmte en de stilte, wat moet ze nog meer hebben :D

Deze namiddag met manlief en Spaanse woef de wandeling gedaan die ik 2 weken geleden gedaan heb met het vrouwengroepje. Manlief vond het heel mooi. Onderweg nog een reetje gezien.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

06 apr 2025, 07:25

Goede morgen seizoentjes,

Het was een geslaagde dag gisteren. Zonnig met wel wat wind die iets koud aanvoelde. De zeepbellen na de trouw vlogen alle kanten uit. :D Dat was wel een unieke locatie. Goederenloods noemt dat. We kregen de geschiedenis te horen ervan. Het ligt vlak naast de spoorlijn.
Deed dus vroeger dienst om ruwe producten om te 'weven': Wevelgem op te slaan. In die streek en errond is er tapijtnijverheid zag ik onderweg naar de brunch. Eerst een groot glas bubbels en rauwkost, broodstengels en flinterdunne chorizo op de tafels op het terras. De Brush zelf vond ik maar flauwtjes. Charcuterie en twee warme gerechten, gehaktballetjes met weing smaak en zalm in witte saus. Och ja, ook nog groentensoep en broodjes.

De kindjes hebben zich kostelijk geamuseerd. Ik minder in het in en uitstappen van het oldtimer volkswagentje omdat het maar een drie deur was. Ik was op een gegeven moment gelijk 'n sardien die uit een blikje werd getrokken. Ik mocht het lak van zijn wagentje met mijn hakken niet beschadigen. :roll: Ik heb wel krassen op mijn scheenbeen. 'n minpuntje. En dat was aan Hotel T toen ze me eruit moesten trekken. Die straat helde naar achter.

In Hotel T logeerde Tom Boonen. Jawel ,Dè Tom Boonen. De wielrenner. Moest ik op de foto en ik kèn hem niet. Ze gaan die afdrukken en opzenden. Wel op 't laatst goede gesprekken gevoerd en het ging over Ventjes passie: Whisky. Uitgelegd wat 'on the rocks' betekend en dat is geen ijs. Dat zijn gekoelde steentjes uit het loch. Ijs verdunt de godendrank. Heb die drankjes zelf betaald om het koppel niet op kosten te jagen.

En heel de dag geen last gehad van mijn rug. Geen vochtig weer en aangename temperatuur. Maar nu ben ik stijf. Raar feitje. De trouwring van Frè is krèk dezelfde als de onze maar in het goud. De vader van Justine was in het hotel aan halve liters brugse zot. Nadat ze getekend hadden en hun 3 mannelijke getuigen mocht Suzanne ook tekenen.De ringen zaten in een huisje maar tegen dat ze die moest uithalen voor echt, had ze het al 4 a 5 keer open gekregen. Zus ventje moest er telkens heen. Die heeft geen klop meer aan dat oudelijk huis gedaan in de week dat ventje voor zijn ogen moest. Ik heb hem een 'terminator' zonnebril kado gedaan. Hij lijkt daarin op 'n ruige Rocker. Of een Celeb. Hoop dat ventje zijn schelp opgedaan heeft want verder na het thuiskomen ging mijn licht uit. Steenmoe. Na zijn ogen gedruppeld te hebben in bed. was redelijk vroeg.

Zo en dat was mijne dag in wevelgem en omstreken.
Maandag behandeling en ook vandaag moeder bellen met het verslag.
Iedereen zei dat ik er netjes uit zag maar de outfit was ook zorgvuldig uitgekozen. Het zal hetzelfde zijn als het lang kleed. Wil een sketch maken van hoe ik het wil. Zullen we zien of de winkel dat aankan.

Zou vandaag nog zonnig weer zijn dus gaan we opnieuw gaan wandelen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

06 apr 2025, 09:16

Afbeelding

Goede zondagmorgen allemaal, :wink:

Aan alle seizoentjes een aangename dag.

M-M dan is de uitstap meegevallen, fijn zo :)

anjelierken, weer een huisoppas, makkelijk als
er een mama in de buurt is hé, hopelijk
kunnen ze genieten allemaal :)

Vandaag koers kijken, "de ronde van Vlaanderen"
Hopelijk blijft het een beetje spannend :?
(en geen doden of gekwetsten zoals gisteren
Er zijn altijd mensen die onverantwoord bezig zijn).... :roll:

Er zal veel volk op afkomen met dit mooie weer,
het is ooit al anders geweest met hagel en sneeuw :roll:

Allen een fijne dag en maak er het beste van.

Bekske

06 apr 2025, 09:25

Afbeelding

stokroos

06 apr 2025, 10:43

Wij zijn sinds vrijdag terug van ons "jubileumreisje" van 5 dagen. Het was zeer fijn. We ondervinden wel dat reizen hoe langer hoe vermoeiender wordt, ook al doen we niet veel...Ja wat wil je op onze gezegende leeftijd.
Nu straks nog een kleine traktatie voor enkele buren, wat hapjes en drankjes, en dan zijn de feestelijkheden voorbij en gaat alles terug zijn gewone gangetje.
M-J, nog eens extra bedankt voor de fijne kaart, ik apprecieer dat erg hoor.

clive

06 apr 2025, 11:04

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Sorry dat ik hier weer zo'n lange tijd niet meer geweest ben, maar eerst en vooral duizend x bedankt voor alle kaartjes die ik mocht ontvangen.
Wij waren dus 5 dagen naar Texel geweest, hadden daar heel mooi weer met wind natuurlijk, het is een eiland. Daar is alles goed gegaan mits veel rustpauzes tijdens onze wandelingen met Matice. Zondagavond terug naar huis gekomen en onmiddellijk de valies en de zakken leeggemaakt en de was gesorteerd en al een machine was ingestopt. Maandagochtend sta ik op en voel ik me niet lekker en nauwelijks een uurtje later wist ik ook meteen weer waarom. Deed een heel erge opstoot van meniére. Die heeft tot en met donderdagavond geduurd en pas vrijdag was ik er volledig van af en was ik eindelijk niet meer duizelig en kon ik terug stappen zonder van rechts naar links te zwaaien en vice versa. Nu voel ik me terug goed. Ik neem reeds de zwaarste medicatie en de maximum hoeveelheid, was dus een ietsiepietsie de moed kwijt.
Matice heeft me gedurende deze dagen niet uit het oog gelaten. Hij kwam met mij in bed liggen, normaal mag hij dat niet, maar hij legde constant zijn poten op mijn buik of borst, kwam met mij mee als ik naar toilet zwaaide. En hij verliest toch geen haren. Zelfs de huisdokter waar ik vrijdagavond moest zijn, zei dat Matice naast mij in bed nog helemaal niet zo' n slecht idee was. Want als ik zo'n opstoot doe, stress ik enorm en dat was veel minder met Matice bij mij. Dus , hond mag in bed op medisch advies :D .
Zo, sorry voor deze klaagzang.

IK wens jullie allemaal nog een heel aangename zondag. Liefs en een dikke sterkteknuffel voor diegenen die er eentje nodig hebben en Bekse , jij bent zo bedankt voor de prachtige hondenplaatjes.

Oma-C

06 apr 2025, 17:03

Afbeelding

Een gezellige avond allemaal, :wink:
en tot morgen..

Beterschap en moed aan alle zieken.... :?

Bekske

07 apr 2025, 08:47

Afbeelding

Oma-C

07 apr 2025, 08:55

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Geniet van 't zonnetje zolang het duurt

Heel veel beterschap gewenst aan hen
met pijn en last...Sterkte... :?

clive

07 apr 2025, 11:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Was achter met de was, dus nu is de één na de andere an het draaien. Er hangt al heel wat op de droogparaplu buiten in het zonnetje en er staat een briesje, dus ik hoop alles droog te krijgen vandaag. Heb ook nos strijk liggen, daar ga ik dadelijk aan beginnen, alles is reeds opgeruimd en gestofzuigd. Af en toe een kleine rustpauze nemen. En rond 14:00H gaan wandelen met Matice, manlief werkt van thuis uit en gaat met me mee. Is er nog niet 100% gerust in, maar ik voel me heel goed vandaag.

@ Wingerd, ik moet jullie nog proficiat wensen voor jullie huwelijksverjaardag op 31 maart. Ga je nog een kaartje sturen, maar dat is dan wel heel erg laat, maar goed bedoeld. Hoop dat je er toen een fijne dag hebt van kunnen maken.

Zo, ga er terug aan beginnen. Liefs aan jullie allemaal en beterschap aan hen die ziek zijn of last hebben?