Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Trotse papa met zijn dochter Eleanor.
Veveke om op ja vraag te antwoorden.
Wij hebben er over gepraat om Tom, Bianca en Eleanor samen uit te nodigen.
Hebben een mooi geschenk voor hun baby.
Wel te verstaan geen kwaadsprekerij over onze kleinzoon, papa van onze kindjes.
Was ook reden om af te haken.
Tom is heel blij dat hij welkom is.
Ook onze kindjes komen mee, zijn nu bij hun papa, voor hen ook beter dat die problemen opgelost zijn.
Bianca, was en is altijd iemand bijzonder voor ons geweest en wij voor haar.
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Corry, ik ben blij voor jullie dat het blijkbaar opgelost is met Tom, zo veel beter als ze SAMEN welkom zijn bij u, ook voor de kinderen, mogelijk brengt Eleonor jullie dichter bij mekaar!
Ik ben een heel spannend boek aan het lezen: SAMEN van Julie Cohen, absolute aanrader!
Vanmorgen niet zo veel volk op de markt, ambetant omdat je soms heel de markt rond moet voor je aan het kraam komt waar je wil zijn. Ik heb er wel deugd van: voor mij is het een verplichte wandeling weliswaar met een mondmasker aan de hele tijd!
Ik moet nog mijn vis verpakken en invriezen, Christa is juist weg, ik dacht haar niet te zien omdat ze met de fiets was maar ze draaide toch langs hier af.
Ik ben een heel spannend boek aan het lezen: SAMEN van Julie Cohen, absolute aanrader!
Vanmorgen niet zo veel volk op de markt, ambetant omdat je soms heel de markt rond moet voor je aan het kraam komt waar je wil zijn. Ik heb er wel deugd van: voor mij is het een verplichte wandeling weliswaar met een mondmasker aan de hele tijd!
Ik moet nog mijn vis verpakken en invriezen, Christa is juist weg, ik dacht haar niet te zien omdat ze met de fiets was maar ze draaide toch langs hier af.
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie mooie zomeravond
Corry, alles komt goed maar het vergt soms wel een beetje tijd en heel veel begrip
Veve, de link die ik hier gezet had betreft inderdaad fietsknooppunten maar er bestaat iets gelijkaardigs voor het wandelen.
'k zet ze hier alletwee nog eens
https://www.wandelknooppunt.be/nl/routeplanner
https://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx
Vandaag hadden wij een dagje Oostende, ideaal weertje daarvoor.
We hebben ongeveer 10 km geslenterd, helaas met mondmasker.
Respect voor diegenen die het de hele dag aan moeten hoor.
Heel weinig volk aan zee.
Enkele sfeerbeelden :

Corry, alles komt goed maar het vergt soms wel een beetje tijd en heel veel begrip
Veve, de link die ik hier gezet had betreft inderdaad fietsknooppunten maar er bestaat iets gelijkaardigs voor het wandelen.
'k zet ze hier alletwee nog eens
https://www.wandelknooppunt.be/nl/routeplanner
https://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx
Vandaag hadden wij een dagje Oostende, ideaal weertje daarvoor.
We hebben ongeveer 10 km geslenterd, helaas met mondmasker.
Respect voor diegenen die het de hele dag aan moeten hoor.
Heel weinig volk aan zee.
Enkele sfeerbeelden :

Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Goeie morgen iedereen
Woensdag, marktdag
Ik ruik de kippen aan het spit en de frieten
tot in mijn bed met het venster open
En het is nog een beetje vroeg om daar goesting naar te hebben
Zo n eID-kaartlezer waar zou ik dat kunnen verkrijgen
Dat heb ik nodig om ergens binnen te geraken oficieel
Woensdag, marktdag
Ik ruik de kippen aan het spit en de frieten
tot in mijn bed met het venster open
En het is nog een beetje vroeg om daar goesting naar te hebben
Zo n eID-kaartlezer waar zou ik dat kunnen verkrijgen
Dat heb ik nodig om ergens binnen te geraken oficieel
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeiemiddag
Meme-Rietje, ondertussen al kaartlezer gevonden zeker dankzij reacties vd vrienden.
Mijn manen zijn gekortwiekt, 't was nodig en 'k voel me precies een kg lichter, was dat maar waar
Straks eens op zoek naar een nieuwe stofzuiger, de mijne heeft het begeven en daar kan ik toch niet lang zonder hoor.
Er is wel nog de grote boven maar 't is mijn snoerloze Dyson en die wordt dagelijks gebruikt. Ventje heeft hem al onderhanden genomen maar krijgt er geen leven meer in.
Verder niets op het programma vandaag, rustdagje
Menu : pasta met kippeborst, paprika, tomaatjes met bechamelsaus en gegratineerd met wat kaas
Meme-Rietje, ondertussen al kaartlezer gevonden zeker dankzij reacties vd vrienden.
Mijn manen zijn gekortwiekt, 't was nodig en 'k voel me precies een kg lichter, was dat maar waar
Straks eens op zoek naar een nieuwe stofzuiger, de mijne heeft het begeven en daar kan ik toch niet lang zonder hoor.
Er is wel nog de grote boven maar 't is mijn snoerloze Dyson en die wordt dagelijks gebruikt. Ventje heeft hem al onderhanden genomen maar krijgt er geen leven meer in.
Verder niets op het programma vandaag, rustdagje
Menu : pasta met kippeborst, paprika, tomaatjes met bechamelsaus en gegratineerd met wat kaas
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenamiddag allemaal.
Corry wat goed dat Tom & Bianca nu samen bij jullie komen, mooie foto van de trotse papa en zijn dochter!
Rita, heb die app van Wandelknooppunten maar vind het spijtig dat er niet overal bij staat waar je eventueel je auto kwijt kunt!
Meme- rietje ik kan overal inloggen met de app “ itsme” en heb mijn ID kaartlezer niet meer nodig, is veel eenvoudiger om binnen te geraken op websites van de overheid!
Niet speciaals te melden, heb ons huis gedweild en wat gestreken enz...en nu heb ik al de helft van mijn nieuwe Libelle uitgelezen!
Ventje is gaan werken en ik heb geen zin om uit mijn huis te gaan, dus houd ik me binnen bezig!
Wens jullie allen nog een fijne dag daag...
Corry wat goed dat Tom & Bianca nu samen bij jullie komen, mooie foto van de trotse papa en zijn dochter!
Rita, heb die app van Wandelknooppunten maar vind het spijtig dat er niet overal bij staat waar je eventueel je auto kwijt kunt!
Meme- rietje ik kan overal inloggen met de app “ itsme” en heb mijn ID kaartlezer niet meer nodig, is veel eenvoudiger om binnen te geraken op websites van de overheid!
Niet speciaals te melden, heb ons huis gedweild en wat gestreken enz...en nu heb ik al de helft van mijn nieuwe Libelle uitgelezen!
Ventje is gaan werken en ik heb geen zin om uit mijn huis te gaan, dus houd ik me binnen bezig!
Wens jullie allen nog een fijne dag daag...
You only have one life...live it!
-
goeie morgen allemaal
veel verkoeld en beter om te slapen
Rietjes welk verschil is er tussen een gewone Dyson,
die ik heb en zwaar is voor de rug
en een snoerloze die jij beneden gebruikt
ik heb een robotje maar dan mag er niet te veel staan
en met mijn poezen heb ik wel iets nodig

veel verkoeld en beter om te slapen
Rietjes welk verschil is er tussen een gewone Dyson,
die ik heb en zwaar is voor de rug
en een snoerloze die jij beneden gebruikt
ik heb een robotje maar dan mag er niet te veel staan
en met mijn poezen heb ik wel iets nodig

-
Goede regenachtige morgen.
Gisteren dochter en vriend op bezoek geweest, binnen de tafel groter gemaakt zodat we een redelijke afstand konden bewaren.
Tuintje oogt weer onkruidvrij, in het najaar gaat onze dochter en Ineke vrouwtje van kleinzoon ons tuintje opnieuw aanleggen zodat er minder onderhoud aan is.
Stafke is veel beter, leeftijd blijft maar daar zijn geen remedies voor.
We gaan uit eten, is lang geleden, moet aan mijn ventje het geen tweemaal, dagen.
Ben eens benieuwd wat de Veiligheidsraad zal beslissen.
Tot nog eens
Gisteren dochter en vriend op bezoek geweest, binnen de tafel groter gemaakt zodat we een redelijke afstand konden bewaren.
Tuintje oogt weer onkruidvrij, in het najaar gaat onze dochter en Ineke vrouwtje van kleinzoon ons tuintje opnieuw aanleggen zodat er minder onderhoud aan is.
Stafke is veel beter, leeftijd blijft maar daar zijn geen remedies voor.
We gaan uit eten, is lang geleden, moet aan mijn ventje het geen tweemaal, dagen.
Ben eens benieuwd wat de Veiligheidsraad zal beslissen.
Tot nog eens
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenamiddag allemaal!
Geniet van jullie etentje Corry!
De Veiligheidsraad heeft beslist dat de bubbel van 5 blijft, en je mag weer met 2 gaan winkelen maar naar het vervolg van de beslissingen heb ik niet meer geluisterd!
Hier was het deze morgen op het terras 22° en het bijna de ganse voormiddag gedruppeld, pas nu komt de zon er af en toe door de wolken en is het nu 25° in de schaduw op ons terras!
Ben blij dat het hier geen 30° zoals ze voorspeld hadden.
Ventje is weer gaan werken, hij had normaal morgen een dag verlof maar hij moet nu toch gaan werken in de voormiddag...de reden...mijn man heeft een verantwoordelijke functie over 30 personen en door het feit dat hij op 1/1/21 op pensioen gaat moet er een vervanger komen...er zijn er al verschillende sollicitanten van buitenaf de revue gepasseerd en geprobeerd maar niemand is voorlopig geschikt, de recentste heeft deze voormiddag zijn ontslag gehad na 6mnd en weeral wegens niet bekwaam!
Mijn echtgenoot neemt hen 3 mnd in opleiding en dan moeten ze het proberen zelf te doen maar lukt dus niet...alles loopt in het honderd ook finaciëel door hun onkunde, best dat mijn man dat nu nog allemaal kan rechtzetten!
Dus mag mijn man nu weer alles oplossen...de job is zo gecompliceerd dat de firma nu 2 mannen in dienst moet nemen om ventjes job te doen.
Ik zal blij zijn als hij op pensioen is hoor en hij geen stress meer heeft!
Ja genoeg daarover gepalaverd
verder niks speciaals te doen vandaag...
Tot later daag...
Geniet van jullie etentje Corry!
De Veiligheidsraad heeft beslist dat de bubbel van 5 blijft, en je mag weer met 2 gaan winkelen maar naar het vervolg van de beslissingen heb ik niet meer geluisterd!
Hier was het deze morgen op het terras 22° en het bijna de ganse voormiddag gedruppeld, pas nu komt de zon er af en toe door de wolken en is het nu 25° in de schaduw op ons terras!
Ben blij dat het hier geen 30° zoals ze voorspeld hadden.
Ventje is weer gaan werken, hij had normaal morgen een dag verlof maar hij moet nu toch gaan werken in de voormiddag...de reden...mijn man heeft een verantwoordelijke functie over 30 personen en door het feit dat hij op 1/1/21 op pensioen gaat moet er een vervanger komen...er zijn er al verschillende sollicitanten van buitenaf de revue gepasseerd en geprobeerd maar niemand is voorlopig geschikt, de recentste heeft deze voormiddag zijn ontslag gehad na 6mnd en weeral wegens niet bekwaam!
Mijn echtgenoot neemt hen 3 mnd in opleiding en dan moeten ze het proberen zelf te doen maar lukt dus niet...alles loopt in het honderd ook finaciëel door hun onkunde, best dat mijn man dat nu nog allemaal kan rechtzetten!
Dus mag mijn man nu weer alles oplossen...de job is zo gecompliceerd dat de firma nu 2 mannen in dienst moet nemen om ventjes job te doen.
Ik zal blij zijn als hij op pensioen is hoor en hij geen stress meer heeft!
Ja genoeg daarover gepalaverd
Tot later daag...
You only have one life...live it!
-

-
Goeie zaterdagmiddag
Ja hoor ik ben er nog, alleen ff op de achtergrond
want er is nog heel wat in het leven buiten Sennet;
soms leuke dingen, soms minder leuke .
Menu : steak champignon met roomsaus en gebakken patatjes
Hier is het winderig en nat
maar deze voormiddag heb ik toch al twee machines was kunnen drogen tussen de buien door, kwestie van allert te zijn en bij de eerste drupjes binnen te halen.
TIjd om wekelijkse voorraad vers binnen te halen, liefst op dit uur dan is het meestal kalm in de warenhuizen.
Ja hoor ik ben er nog, alleen ff op de achtergrond
want er is nog heel wat in het leven buiten Sennet;
soms leuke dingen, soms minder leuke .
Menu : steak champignon met roomsaus en gebakken patatjes
Hier is het winderig en nat
maar deze voormiddag heb ik toch al twee machines was kunnen drogen tussen de buien door, kwestie van allert te zijn en bij de eerste drupjes binnen te halen.
TIjd om wekelijkse voorraad vers binnen te halen, liefst op dit uur dan is het meestal kalm in de warenhuizen.
Oud maar niet Out
-
Goedemorgen
Nooit meer rust, nooit meer samen wandelen, het zit er allemaal in.
Wat er met van ventje aan de hand is ?
Na bloedtransfusies voelt hij geen verandering, zelf slechter dan voordien.
Heb spoedarts opgebeld, via deze weg is hij opgenomen voor transfusie.
Ze gaven me de raad morgen een afspraak met voorrang bij de cardioloog te maken.
Kan maar een oorzaak geven, het te lang wachten voor transfusie heeft zijn hart verzwakt.
Heb mijn bezoeken aan Huis Aan Zee gestopt.
Afwachten en hopen op een verklaarbare uitleg.
Morgen is ons kleintje jarig, word 10 jaar

Het bezoek van Tom en kroost zal nog even moeten wachten.
Nog een fijne zondag, wij maken er het beste van.
Corry
Nooit meer rust, nooit meer samen wandelen, het zit er allemaal in.
Wat er met van ventje aan de hand is ?
Na bloedtransfusies voelt hij geen verandering, zelf slechter dan voordien.
Heb spoedarts opgebeld, via deze weg is hij opgenomen voor transfusie.
Ze gaven me de raad morgen een afspraak met voorrang bij de cardioloog te maken.
Kan maar een oorzaak geven, het te lang wachten voor transfusie heeft zijn hart verzwakt.
Heb mijn bezoeken aan Huis Aan Zee gestopt.
Afwachten en hopen op een verklaarbare uitleg.
Morgen is ons kleintje jarig, word 10 jaar

Het bezoek van Tom en kroost zal nog even moeten wachten.
Nog een fijne zondag, wij maken er het beste van.
Corry
-
goeie morgen iedereen
knufje voor jullie Corry

knufje voor jullie Corry

-
Goeie zondagvoormiddag
Oei, Corry, te vroeg gejuichd.
Hopelijk kunnen ze hem terug op de been helpen zodat jullie nog jaren samen kunt genieten ook a moet het op een laag pitje.
Moed houden !
De halve voormiddag in de keuken doorgebracht.
Buurman gaf me een emmer appels voor moes en die heb ik meteen verwerkt, goed voor volgende winter.
Aangezien het gisteren helemaal geen fietsweer was hebben we de wandelschoenen nog maar eens aangetrokken voor een pittig wandelingetje op en rond de rode -& zwarteberg.

Oei, Corry, te vroeg gejuichd.
Hopelijk kunnen ze hem terug op de been helpen zodat jullie nog jaren samen kunt genieten ook a moet het op een laag pitje.
Moed houden !
De halve voormiddag in de keuken doorgebracht.
Buurman gaf me een emmer appels voor moes en die heb ik meteen verwerkt, goed voor volgende winter.
Aangezien het gisteren helemaal geen fietsweer was hebben we de wandelschoenen nog maar eens aangetrokken voor een pittig wandelingetje op en rond de rode -& zwarteberg.

Oud maar niet Out