NACHTUILTJES(5) 2021
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede frisse morgen iedereen
Zalig dat windje, kan toch deugd doen hé..
En vooral als je minder goed hebt geslapen.
Gisteren avond met het naar bed gaan, voelde mijn man zich opeens draaierig en kon op zijn benen niet meer staan
Ik had net de tijd om de kruk te nemen..
Nadat hij wat bekomen was, dacht hij dat het zou gaan om in zijn bed de stappen niks van. Ik kon hem niet meer houden en hij zakte op de grond..
Soit dan toch in bed, bloeddruk en suiker gecontroleerd en alles was o.k.
Benen hoger en zo de nacht in gegaan.
Nu ligt ventje te slapen zijn hoofd is licht zegt hij en bloeddruk laag
Enfin . . dat was toch efkes schrikken
Zo zijn we hier de dag begonnen.. Oma zal moeten wachten op bezoek tot morgen.
Wens jullie allen een onbezorgde dag toe..
toedeloekes
menu: gehaktbroodjes met wortels..(het is nu wat frisser en ventje geeft daar goesting op)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Belofte maakt schud
zoals beloofd dus enkel fotootjes gemaakt tijdens de wandeling deze namiddag ook al viel er niet veel te zien of misschien was ik wel niet aandachtig genoeg; veel te druk aan 't babbelen
We zijn trouwens dicht bij huis gebleven voor een niet zo grote wandeling omdat mijn ventje vanavond nog weg moet naar een vergadering en zich voldoende fit wil voelen

zoals beloofd dus enkel fotootjes gemaakt tijdens de wandeling deze namiddag ook al viel er niet veel te zien of misschien was ik wel niet aandachtig genoeg; veel te druk aan 't babbelen
We zijn trouwens dicht bij huis gebleven voor een niet zo grote wandeling omdat mijn ventje vanavond nog weg moet naar een vergadering en zich voldoende fit wil voelen

Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
mooie foto's weer

mooie foto's weer

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Alle uiltjes een aangename woensdag
een stralende zon, maar het wordt tropisch warm
dus beschutting zoeken en de warmte buitenhouden
als het kan...
maak er een leuke dag van, groetjes allen en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede morgen allen
Ik zal voorlopig weinig komen, per ongeluk met mijn zij tegen een scherpe hoek gebotst
kan zeer moeilijk blijven zitten, moet mij uit bed laten rollen
met pijnstillers en geduld zal het het wel beteren, een beetje geduld tot het iets beter gaat
Ik wens aan allen een fijne dag, liefs assa
Ik zal voorlopig weinig komen, per ongeluk met mijn zij tegen een scherpe hoek gebotst
kan zeer moeilijk blijven zitten, moet mij uit bed laten rollen
met pijnstillers en geduld zal het het wel beteren, een beetje geduld tot het iets beter gaat
Ik wens aan allen een fijne dag, liefs assa
Groetjes van assa
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen lieve dames en heer.
Jadi, oei dat heeft nazorg nodig, bloeddrukval is niet uitgesloten.
Staf om 7 u naar ziekenhuis gebracht voor een nieuwe pacemaker en zeker 3 zakjes bloed, was even geleden, probeerden met EPO spuiten zijn beenmergfabriek weer op te starten. Volgens onze huisdokter was het tijdverspilling, ondertussen daalde zijn bloedwaarden.
Was emotioneel als ik hem afzette, zag tranen. De situatie met onze dochter en zijn ellendige toestand maakt het allemaal niet makkelijk.
Ook ik moest op mijn tanden bijten.
Heb met dan maar afgereageerd door vijvertje met een klein emmertje ( grote emmer weegt te zwaar) bijna leeg te maken, teveel regenwater maakte het nodig, met de tuinslang terug gevuld.
Terras onderhanden genomen, tapijtjes gereinigd, overal gedweild.Van de gelegenheid profiteren wanneer mijn ventje niet thuis is
Greetie, mooi zijn de bermen en oevers nu er niet meer wordt gemaaid.
Knietjes en rug zijn niet tevreden, ik wel.
Ga spaghetti welke klaar staat eten, heb ook vroeg ontbeten.
Tot later
Corry
Jadi, oei dat heeft nazorg nodig, bloeddrukval is niet uitgesloten.
Staf om 7 u naar ziekenhuis gebracht voor een nieuwe pacemaker en zeker 3 zakjes bloed, was even geleden, probeerden met EPO spuiten zijn beenmergfabriek weer op te starten. Volgens onze huisdokter was het tijdverspilling, ondertussen daalde zijn bloedwaarden.
Was emotioneel als ik hem afzette, zag tranen. De situatie met onze dochter en zijn ellendige toestand maakt het allemaal niet makkelijk.
Ook ik moest op mijn tanden bijten.
Heb met dan maar afgereageerd door vijvertje met een klein emmertje ( grote emmer weegt te zwaar) bijna leeg te maken, teveel regenwater maakte het nodig, met de tuinslang terug gevuld.
Terras onderhanden genomen, tapijtjes gereinigd, overal gedweild.Van de gelegenheid profiteren wanneer mijn ventje niet thuis is
Greetie, mooi zijn de bermen en oevers nu er niet meer wordt gemaaid.
Knietjes en rug zijn niet tevreden, ik wel.
Ga spaghetti welke klaar staat eten, heb ook vroeg ontbeten.
Tot later
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
rinske - Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:23

Dag allemaal
Corry is toch een zorg hè voor Stafke .
Gretie waar jij nu woond ziet het er heel mooi uit .
Jadi ventje ook wat op de sukkel .toch maar oppassen .
Assa ook kalm aan .... betershap
Hier valt niet veel te beleven voor D..... het clubhuis is voorlopig niet meer open .Er is geen voorzitter nu ....wat er juist gebeurt is weten we niet .
Nog goe dat ik nog naar de fitness kan , voorlopig lukt het nog heel goe .
De grote zalen waar de groepslessen doorgaan hebben heel goede airco ....gelukkig .Nu mag het met 25 op voorhand reserveren
Ga eerst beetje nieuws kijken .
Groetjes
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallokes iedereen,
Puf...Puf. . van de warmte...Een ijskoude cola Z voor mijn neus met heel veel ijsblokken.
Deze voormiddag naar de Lidl en afwisselend Aldi geweest.En nu binnen hier is het mooi fris sedert onze screens
Wij hebben al ons covid pas afgedrukt, dus we vanaf 1 juli kunnen we Eu. rond..
Met wat een mens zich bezig houd al het warm is hé
Wat ventje betreft, die loopt vandaag rond alsof niks gebeurd is. Oef ! ! ik denk dat het door de warmte kwam.
Eerlijk het deed maar vreemd zo uw man zien vallen...moest er echt van bekomen..
Toch ga ik het een beetje opvolgen
Maar het is allemaal goed afgelopen.Dank aan allen voor jullie bezorgdheid ♥
Hartelijk dank voor de mooie foto's Rietjes waar we mochten mee van genieten...Doet altijd deugd.
Meme-rietje kan je u verwarmen. En de katjes en Quikie die zullen ook wel warm hebben met hun dikke pels
Inderdaad Oma-c de warmte buiten hé. Ik vergelijk me met een vleermuis, in de dag in den donker en 's avonds vliegen we uit...Bedoel op het terras hé
Greetie wauw inderdaad dat moet daar plezant fietsen zijn langs het water.
Dag Frankje die mooie tulpen zullen niet lang meegaan in zo'n hitte. Maar het moet gezegd worden het is wondermooi wat je gemaakt hebt
Oei Assa . . zo'n pijn, hopelijk vlug beter. Bekijk het wat positief nu het toch te warm is om iets te doen...Magere troost hé, maar wou je wat opbeuren.
Corry toch,. . . het was nog maar aan val van mijn ventje en ik was al van de kaart. Wat moet dat dan niet zijn voor je. Dikke virtuele knuffel, maar in het echt zou ik hem heel intens willen geven het mag nu weer hé.Wanneer mag uw Stafke weer naar huis komen.Ja de zinnen verzetten is het beste wat je kan doen..
Rinske nog altijd fanatiek aan de fitness, ik kan je geen ongelijk geven. Als je dat graag doet waarom niet. Je kan er maar deugd van hebben
Hier is ook niet veel te vertellen hoor. Ventje was vroeger nooit thuis door zijn werk. En nu met geen stokken buiten te krijgen..
Yorke ik kijk echt naar je op zo'n energie en zo vastberaden en zoveel geduld met uw prothese..En zoals je zegt als het kan met een opplooibare scooter, doen nu je nog alles kan. Ik ben gisteren mee geweest naar het wooncenter naar de oma en de mensjes zaten buiten. Als je hen ziet zitten in de schaduw van de kerktoren,. . . je staat er toch wel eens bij stil hoor
Michelly zwaai zwaai
Hopelijk hen ik niemand vergeten, zo ja sorryyyyyyyyyyy.... het is onbewust
Wens jullie verder allen een fijne namiddag verder
Hou het frisssssssssssss............
toedeloe
menu was: koude schotel met mijn kipsalade en een eitje sla, honingtomaatjes en mais...
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Hoe jammer is dit, bloed niet aanwezig morgen terug.
Is totaal op, spieren worden niet voldoende gevoed, ademnood er nog bij, is een sukkelaar wat gezondheid betreft.
Bij het plaatsen van pacemaker is Staf even van de wereld geweest, kan gebeuren zeiden ze nadien.
Huisdokter eens raadplegen, hoe uitzonderlijk dit is.
Rinske, gelukkig terug voluit kunnen sporten, zou er voor tekenen, hou het bij schoonmaken voor mij ook sporten, viel nadien bekaf in de zetel, heb toch bewogen.
Het is broedend heet ook aan zee, morgen terug vroeg op , zalig in de tuin mijn eerste tasje koffie drinken.
Nog een fijne avond
Corry
Is totaal op, spieren worden niet voldoende gevoed, ademnood er nog bij, is een sukkelaar wat gezondheid betreft.
Bij het plaatsen van pacemaker is Staf even van de wereld geweest, kan gebeuren zeiden ze nadien.
Huisdokter eens raadplegen, hoe uitzonderlijk dit is.
Rinske, gelukkig terug voluit kunnen sporten, zou er voor tekenen, hou het bij schoonmaken voor mij ook sporten, viel nadien bekaf in de zetel, heb toch bewogen.
Het is broedend heet ook aan zee, morgen terug vroeg op , zalig in de tuin mijn eerste tasje koffie drinken.
Nog een fijne avond
Corry
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Hier waait het onweer weg, hoor in de radio dat het in West Vlaanderen onweert???
CORRY, duimen voor de goede afloop voor Staf
Deze middag komt er iemand van de stadsdienst, waarvoor weet ik niet
Assa, hoe is het? De heup beter, blauwe plek daar? En de benen last met de warmte?
Memerietje, Rietjes, Rinske, Jadi, Frankje, Yorkske, Ivette, Michelly, hopelijk niemand vergeten!
Greetie
-

Goedemorgen
Reeds weer vroeg op , koffie in de tuin gedronken, naar Wenduine geweest om papieren voor mantelzorg in de bus te steken, indien Staf in aanmerking komt is het voor onze kleinzonen.
Yorkske, waar ik al bang voor was is jammer genoeg uitgekomen, hoop dat ze je prothese toch nog kunnen aanpassen.
Groot gelijk niet bij pakken blijven zitten, je spieren actief houden.
Het regent aan zee geen onweer , in Ieper hadden ze prijs hoorde het van buurman welke brood van de markt mee had. Lekkerder dan uit het warenhuis.
Hij had ook bakharing besteld, wij noemde het panharing, dateert uit mijn kinderjaren , zoveel graten , zou er nu niet meer aan beginnen. Een pladijs, forel of tong, het lekkerst uit zijn geheel. Wacht op de maatjesharing een lekkernij om duimen en vingers af te likken.
Oppassen ze durven nog van vorig jaar uit de vriezer verkopen.
Ondertussen slaapt Staf weer naast me, hoest veel, heeft iets met zijn hart te maken.
Nog een fijne niet te warme dag, gisteren airco al enkele uren opgestaan. We wonen klein met alle deuren open en ramen toe is het overal fris.
Groetjes
Corry
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede morgen alle uiltjes, hier heeft het
vanmorgen een paar fijne druppeltjes geregend
en veel wind, ik ben opgestaan om de ramen te sluiten
maar het was niks afgekoeld, alles plakt....
en we mogen onweer verwachten
Zorgen dat er niks kan wegwaaien en voorzichtig zijn
meer kunnen we niet.... het is héél zwoel nu
Corry veel sterkte en hopelijk komt Stafke weer als
een nieuwe te
rug naar huis.... en opgelapt is...
Moeilijke periode voor jou...
greetie, bezoek vandaag, van de stadsdienst?
hou je goed en safe...
Assa, sterkte...
Meme-rietje, Rietjes, Rinske, Jadi, Frankje, Yorkske, Ivette, Michelly,
en dank via greetie haar opsomming hopelijk niemand vergeten
Allen een fijne donderdag en tot....
vanmorgen een paar fijne druppeltjes geregend
en veel wind, ik ben opgestaan om de ramen te sluiten
maar het was niks afgekoeld, alles plakt....
en we mogen onweer verwachten
Zorgen dat er niks kan wegwaaien en voorzichtig zijn
meer kunnen we niet.... het is héél zwoel nu
Corry veel sterkte en hopelijk komt Stafke weer als
een nieuwe te
Moeilijke periode voor jou...
greetie, bezoek vandaag, van de stadsdienst?
hou je goed en safe...
Assa, sterkte...
Meme-rietje, Rietjes, Rinske, Jadi, Frankje, Yorkske, Ivette, Michelly,
en dank via greetie haar opsomming hopelijk niemand vergeten
Allen een fijne donderdag en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat"