Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

30 nov 2018, 19:04

Voor mij ook geen probleem met een man in ons midden, wij hebben een verleden en bouwen verder op het heden en daar hoor je bij Robert ( Schaffen ) 

Goede avond

Knieën zijn behandeld met elk een spuit cortisone, schreef bijna silicone 😂😂

Bakte vroeger ook mijn brood zelf, dochter heeft mijn machine, alhoewel brood uit de over veel lekkerder is .

Onze maatjes welke Ieper bezochten haden geluk, hoop  op enkele foto’s . 

Rietjes heb je mijn mail ontvangen aangaande vogelhuisje, het mijne is al geleverd. 

Nog een fijne avond, het nieuws staat op, het gaat er behoorlijk erg aan toe. 

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

Rietjes

30 nov 2018, 20:28

Goeie avond

Leuke, lekkere, gezellige dag gehad in Ieper  met een paar maatjes  :wink:
Dankjewel Erika en meme-RIetje.

Gezellig wat gekeuveld bij mij thuis dan de stad in voor de lunch, voor Erika nogal zout  :lol: maar toch heel lekker.

Dan slenterend door de stad en langs de nog gesloten Kerstmarkt

Afbeelding

Afbeelding

naar Het Nieuwe Zilveren Hoofd voor koffie met ....

Afbeelding

Een aanrader voor wie Ieper weleens aandoet.

Volgende stap : fabrieksverkoop... niet echt wat we ervan verwacht hadden meer voor meme-Rietje heeft het toch al een paar zomerspulletjes opgebracht. Dat het nu dus maar vlug zomer wordt  :roll:.

De dag hebben we afgesloten met een babbel met mijn ventje die ondertussen thuisgekomen was en een boterham vòòr de lange terugweg.

Nu ga ik nog een was in de machine stoppen, mezelf wassen en dan de zetel in want morgen wordt het weer een drukke dag.
Oud maar niet out !

Erika1

30 nov 2018, 22:14

Ben ook weer terug thuis, mijn tomtom ga ik toch moeten gaan vervangen  :roll:
Iedere afrit dat we tegen kwamen zei ie dat ik de afrit moest nemen zowel op de heen alsook de terug weg  :evil: :evil: :evil: het is zoals bij alles zeker een paar jaar doen ze het goed en dan plots...…. nog een geluk dat ik die route bijna uit het hoofd ken. Waarom ik die dan nog gebruik zullen jullie denken? a omdat die mij eraan herinnert als ik te snel rijd of dat er flitspalen zijn maar ook om mij gezelschap te houden en om mij wakker te houden  :lol: :lol:

Robert, de volgende keer eens hard roepen op mij dan zou ik kunnen voorstellen om u mee te nemen zodat ge ook die tatterende dames kan ontmoeten hahahaha  :wink:
Dat geld ook voor de anderen hé, ik ben anders bang dat ik mij teveel opdring  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

01 dec 2018, 08:29

Afbeelding

Goedemorgen

Erikaatje veilig en wel terug in haar straatje, zo te lezen was het gezellig en lekker te Ieper. Ooit gaan wij daar nog eens naartoe, eerst opgekrikt raken.

De Sint is bij onze kindjes geweest, wij gaan wat leesvoer halen, morgen komen ze met 4 naar hier. 

Nog een fijne droge dag , verwacht zon vanuit Brugge.

Corry 

Rietjes

01 dec 2018, 09:52

Goeie morgen

'k zit weeral klaar om op de brats te gaan  :lol:
't kan niet op.
Oud maar niet out !

Ivette

01 dec 2018, 12:04

Gisteren informeerde ik u al over de Adventsshow van Florian Silbereisen van 20u15 tot 23u30 op ARD.
Ik heb nu pas gezien dat zijn vriendin Helene Fischer ook Kerstliederen zingt in de Wiener Hofburg,te zien op ARD om 
23.55u tot 01.25u dus zeker een aanrader om op te nemen. Waarom ze dat zo laat uitgeven is toch een raadsel!Omdat niet iedereen naar de Duitse nachtprogrammatie kijkt laat ik u het toch even weten, er zijn veel liefhebbers van Helene Fischer, het zal de 
moeite zijn om het op te nemen en er later van te genieten!GroetjesIvette
Ivette

meme-rietje

01 dec 2018, 12:22

goeie zaterdag iedereen
heb eerst mijn boodschapjes gedaan
en ben naar de kringloopwinkel geweest
niet gevonden
dan om mijn verlovingsring naar de goudsmid
tja hij was te klein en lag al jaren in de kast 
ga straks eten
vis met worteltjes en puree
anders geen nieuws
jawel het was leuk in Ieper Afbeelding
en het regent hier pijpestelen
goed voor mijn oprit
het is weer voor het stoofke

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

01 dec 2018, 12:47

Goeiemiddag,

Oesje Meme-Rietje, straks moet poetske niet meer komen met al diene regen  :lol:
Weet nog niet waar ik goesting in heb om te eten  :wink:

Afbeelding

Vorige week 2 plantjes gekocht en zie eens de eerste is al ferm aan het groeien hé

omadina

01 dec 2018, 14:48

Goede namiddag,

Ik ben blij dat enkele maatjes zich goed geamuseerd hebben. Rietjes, van mij is het jaren geleden dat ik nog eens in Ieper was, het is een mooie stad. De laatste keer was het met collega's van het werk, ja toch al enkele jaren geleden.
Afgesproken hoor Yvette, volgend voorjaar wil ik er graag ook weer bij zijn.  Ik kijk ook practisch nooit meer naar de Duitse tv, nochtans heb ik Duits gestudeerd, en had het regelmatig nodig voor mijn werk. Nu ik kan kijken wat ik wil zal ik ook eens terug afstemmen op een Duitse zender, want een taal moet je onderhouden hé.

Ja, regenachtig weer vandaag, ik ben vandaag nog niet veel buiten geweest, juist boodschappen gedaan, naar de bakker en de slager, en ook naar de apotheek, nee, gelukkig geen pillen gaan halen, maar een crèmeke voor mijn droge huid.

Mijn radio-tje is nu afgestemd op Radio Klara, ik luister niet zoveel naar klassieke muziek, al kan ik het nu en dan wel smaken. Morgen namiddag ga ik naar een concert, hier in de kerk in het dorp, ik had een kaartje gekocht van een vriendin die in het Davidsfonds is die het organiseren. Ze vroeg ook of ik geen lid wou worden, daar denk ik nu nog over na. Ze organiseren wel toffe dingen, soms ook uitstappen.

Vévé, veel succes met jullie laatste optredens, ja jammer dat het zo ver is, ja de tijd in Meulebeke, het is al 2 jaar dat ik er weg ben, ik heb er wel goede herinneringen aan, heb daar 20 jaar gewoond, maar voelde me toch nog altijd Tieltenaar, mijn geboortestadje.

Robert, voor mij ook geen probleem hoor, vroeger kwamen meer mannen mee, je bent hier zeker welkom, we zijn allemaal vrienden en vriendinnen ondereen.

Corry, Mémérietje, Erika, Joke, Viv,  alle maatjes hier,  nog een mooie namiddag.
Na vier uur komt mijn jongste dochter en haar man en ik denk ook de kinderen, nog langs met een tv-kastje in eik.
Nu staat hier nog zo een glazen ding, die ik nog van G gekregen heb, het stond in zijn berging.  Niet te geloven, hij maakte zich wel boos toen ik het zei, maar daar probeer ik me niet meer druk te maken om zijn nacistische trekjes.

Michelly, ben altijd blij als je hier eens binnenspringt, hoe ging het op de koorrepetities, geniet er maar van maar niet te veel hooi op de vork nemen, ja dat doen we soms wel eens, wie ben ik om dat te zeggen... toi,toi,toi !

Maatjes, nog een gezellige avond,

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

01 dec 2018, 15:06

Afbeelding

Goede avond, heb een nieuw externe schijf gekocht, alle foto's en bewerkingen er naar overgebracht, deze kwam ik tegen, hoeveel jaren geleden piepje dat je broer deze tekst voor je schreef en ik de bewerking erbij zette ?

Nog eentje van toen 
Afbeelding

De bewerking van ons Rietepetietje ter gelegenheid van mijn verjaardag, ik koester zulk iets.

Waar ik bijzonder trots op ben is deze, schrik nog altijd van mijn fantasie en zicht op maken....nu is het van hoe moet dit weer ?

Afbeelding

Veveke herkent haar oogappeltje Elise, waar is de tijd dat ik telkens een bewerking maakte als er iemand jarig was, die heb niet allemaal, misschien jullie nog wel ?

Als iemand me vraagt kan je me helpen altijd bereid het te doen, al moet ik mijn geheugen terug opfrissen. 

De regen  heeft me doen binnen blijven, had graag het zeetje gezien.

Groetjes en tot in den draai

Corry 

piepje

01 dec 2018, 16:24

goede avond
zie dat het  fijn was in ieper
is ook een mooie stad
zijn er eens geweest met de mh
mooi corry is bijna 10 jaar geleden he
ben ook veel vergeten van wat ik leerde
op oefen forum
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Rietjes

01 dec 2018, 21:37

Goeie avond

Ziezo broer is weer een jaartje ouder en dat hebben we goed gevierd; nieuwe afspraak is al gemaakt om weer eens met ons 4 + de partners samen te komen.  We gaan heus niet wachten tot de volgende verjaardag.

Ja Corry, mooie herinneringen en ook al doe je het niet meer zo vaak, ik weet dat je het nog steeds kan en steeds bereid bent te helpen om iets moois te realiseren.

Wie zin heeft om Ieper te bezoeken, ik ben steeds bereid hoor om als gids te fungeren, je zegt maar ! 
Oud maar niet out !

Rietjes

02 dec 2018, 11:58

Goeiemiddag

Ohlala ' tis hier wel heel rustig  :wink:
en alle plaatjes vervangen door kruisjes  :roll:

Mijn ventje heeft gisterenavond gezegd "morgen hoef ik geen eten hoor"
dus heb ik nu echt eens niets voorzien voor deze middag
'k vraag me af hoe lang het gaat duren voor hij ernaar vraagt  :wink:

Menu : NIETS !!!

Als het niet te hard regent zit er voor deze namiddag dan toch een wandeling in hoor.
Oud maar niet out !

Erika1

02 dec 2018, 12:35

Goeiemiddag,

Oef jullie zien ook kruisjes? dacht al dat mijne pc het begon op te geven  :lol:want hij maakt nogal een kabaal van gewelste  :roll:
Yvette zal nog slapen nadat ze naar het nacht program gekeken heeft zeker  :wink:
Voor de rest zou ik ook liefst terug in bed kruipen met zo'n weer  :lol:

meme-rietje

02 dec 2018, 12:36

goeie zondag iedereen
eindelijk weer internet
geen tv en geen pc
triestig hoor niet in verbinding kunnen met iemand
hier grijs weer zonder regen
wat ga ik doen vandaag groot Afbeelding ????
alles mag niks moet, waw
wie had dat gedacht 10 jaar geleden
dat ik hier op mijn luie krent mocht zitten
juist nog efkes naar het wandelpad met Quickie
gisteren belde V.of ik woensdag om Indra wilde gaan naar haar school in de Pinte
zal moeten zoeken en hopelijk zal ik het vinden
normaal gaat ze met de fiets
maar door het weer kan ze nu s'morgens mee met iemand
maar s'middags moet ik erom voor de rest van het jaar

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan