Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Het ziet er grijs uit buiten, niet echt uitnodigend om naar buiten te gaan maar ik ga toch straks naar de markt om vis! Deze namiddag zangles en anders staat er niets op mijn programma.
We zijn gisterenavond naar de bioscoop geweest hebben de film gezien over het leven van de dikke en de dunne Stan & Ollie, mooi geacteerd, de hoofdrolspelers geleken heel erg op de echte dikke en dunne, was een film vol nostalgie geen spetterende film maar toch mooi...en we zaten maar met 5 mensen in de cinemazaal dus zo populair zal de film wel niet zijn!
Ga richting badkamer, nog een fijne donderdag en tot later daaag...
Het ziet er grijs uit buiten, niet echt uitnodigend om naar buiten te gaan maar ik ga toch straks naar de markt om vis! Deze namiddag zangles en anders staat er niets op mijn programma.
We zijn gisterenavond naar de bioscoop geweest hebben de film gezien over het leven van de dikke en de dunne Stan & Ollie, mooi geacteerd, de hoofdrolspelers geleken heel erg op de echte dikke en dunne, was een film vol nostalgie geen spetterende film maar toch mooi...en we zaten maar met 5 mensen in de cinemazaal dus zo populair zal de film wel niet zijn!
Ga richting badkamer, nog een fijne donderdag en tot later daaag...
You only have one life...live it!
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
we hebben het weer zitten
kan niet slikken met pijnlijke keel
en heb een droge hoest, ook zo pijnlijk
we hebben het weer zitten
kan niet slikken met pijnlijke keel
en heb een droge hoest, ook zo pijnlijk
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-

slaap wel iedereen
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag maatjes allemaal,
ja ik ben er al lang niet meer geweest hé.
Ben van 22/02 tot 08/03 in het ziekenhuis geweest en ik was heel erg ziek. Maag en darmontsteking, blaasinfectie door twee "beestjes" (zo noemde de internist het) volledig uitgedroogd en verzwakt en 39° koorts.
Toen ze me eindelijk wat opgekalefaterd hadden en ik naar huis mocht hebben ze mij de wacht aangezet dat het lang zou duren vooraleer ik weer gerecupereerd zou zijn. Dat heb ik dus ook aan de lijve ondervonden. Erg moe en slap . Ben meer dan een maand niet buiten of ergens naartoe geweest. Nu ging het terug wat beter en verleden zondag was de vreugde weer voorbij. Kreeg heel erg pijn in de maagwand en dat heeft geduurd tot gisterenavond. Is dezelfde pijn als toen ik die verklevingen had en ik was bang dat ik weer terug naar het ziekenhuis moest. Slikte de hele dag buscopan , wat eigenlijk niet echt hielp maar op het ogenblik is het rustig daarbinnen en ik zal hout vasthouden dat het zo blijft. Ik kom dan wel lezen maar kan het niet opbrengen om iets te plaatsen.
Zal me nu wat meer melden zodat jullie ook op de hoogte blijven. Maar ik heb dan zo ellendige boodschappen en dat vind ik natuurlijk niet fijn om mee te delen.
Wens jullie allemaal een gezellige avond en straks een verkwikkende slaap.
Michelly
ja ik ben er al lang niet meer geweest hé.
Ben van 22/02 tot 08/03 in het ziekenhuis geweest en ik was heel erg ziek. Maag en darmontsteking, blaasinfectie door twee "beestjes" (zo noemde de internist het) volledig uitgedroogd en verzwakt en 39° koorts.
Toen ze me eindelijk wat opgekalefaterd hadden en ik naar huis mocht hebben ze mij de wacht aangezet dat het lang zou duren vooraleer ik weer gerecupereerd zou zijn. Dat heb ik dus ook aan de lijve ondervonden. Erg moe en slap . Ben meer dan een maand niet buiten of ergens naartoe geweest. Nu ging het terug wat beter en verleden zondag was de vreugde weer voorbij. Kreeg heel erg pijn in de maagwand en dat heeft geduurd tot gisterenavond. Is dezelfde pijn als toen ik die verklevingen had en ik was bang dat ik weer terug naar het ziekenhuis moest. Slikte de hele dag buscopan , wat eigenlijk niet echt hielp maar op het ogenblik is het rustig daarbinnen en ik zal hout vasthouden dat het zo blijft. Ik kom dan wel lezen maar kan het niet opbrengen om iets te plaatsen.
Zal me nu wat meer melden zodat jullie ook op de hoogte blijven. Maar ik heb dan zo ellendige boodschappen en dat vind ik natuurlijk niet fijn om mee te delen.
Wens jullie allemaal een gezellige avond en straks een verkwikkende slaap.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
goeie morgen iedereen
dag Elly, blij je te horen
vandaag eerst apero in Elckerlyc om 10h.30
en dan met de wagen naar de garage voor jaarlijks onderhoud om 13h.
ben weeral redelijk vroeg uit mijn bed
mijn ribbekast doet pijn van hoesten
ben opgestaan en citroenwater gedronken
siroopke genomen en terug mijn bed in
maar de slaap was gepasseerd en kwam niet terug
dus maar opgestaan en zitten kleuren

dag Elly, blij je te horen
vandaag eerst apero in Elckerlyc om 10h.30
en dan met de wagen naar de garage voor jaarlijks onderhoud om 13h.
ben weeral redelijk vroeg uit mijn bed
mijn ribbekast doet pijn van hoesten
ben opgestaan en citroenwater gedronken
siroopke genomen en terug mijn bed in
maar de slaap was gepasseerd en kwam niet terug
dus maar opgestaan en zitten kleuren

-
rvh1 - Lid geworden op: 14 feb 2019, 10:43

Goede morgen iedereen , fijne vrijdag , en het ziet er al mooi uit buiten
Michelly , ik hoop voor je dat het vlug zal beteren en jij je weer goed in je vel gaat voelen , ook voor jou meme-rietje , dat jij ook vlug beter bent .
Omadina , geniet nog van je verlof op Gran Canaria en voor de rest van de oasekers wens ik een hele aangename vrijdag en een ontspannend weekend
Groetjes
Robert
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen;
Michelly, bedankt voor je schrijven, het zijn geen prettige woorden, terug aansterken ! Lieve groetjes
Rietepetietje, microben weer bij jou zijn thuis gevonden, je komt veel buiten en ook onder de mensen. Toen onze kindjes regelmatig hier waren , brachten hun bacilletjes mee, nooit zoveel verkouden gehad . Humor is je niet vreemd zelfs niet met een ziek hoofd
Veveke, de dikke en den dunne, nostalgie, onze kinderen en hun vader lagen vroeger slap van het lachen bij het kijken op TV . Stafke heeft al voorgesteld naar deze film te gaan zien, mij niet gezien was toen en nu geen fan ervan.
De zon is er de goesting ook, tuintafel en stoelen zijn gisteren buiten gezet, Stafke gaat onze luikjes en vensters schilderen, buurtje vind het zot werk omdat we de gedachten hebben het binnen x tijd te verkopen. Er wordt ook een nieuw dak op verandake gelegd, staat er al 30 jaar, krijgen een beetje water binnen bij storm en regen.
Groetjes en tot in den draai, allen naar buiten !
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede zonnige morgen allemaal!
Ja de zon schijnt volop in mijn living wat fijn!
Michelly blij om jou hier terug te lezen!
Meme-rietje beterschap met je verkoudheid!
Corry wat een mooie bewerking, dat boek en dan dat meisje op de fiets!
Ik heb al mijn bed ververst, het dekbed zit al te draaien in de wasmachine zal het straks kunnen buitenhangen...
Enja heb weer een nieuw dekbed op liggen...

Ik heb eigenlijk 2 nieuwe dekbedovertrekken in wat fellere kleuren gekocht omdat mijn andere 2 dekbedovertrekken in winterkleuren en soberder zijn vandaar! Van die andere dekbedovertrek heb ik al een foto hier getoond...
Ga straks al aan mijn eten beginnen, zoals elke week komen onze zoon en zijn vrouw eten op vrijdagavond, ik maak een visschotel klaar op Italiaanse wijze is eigenlijk een ratatouille die ik eerst maak en dan doe ik er verschillende soorten vaste vis bij en dan in een overschotel om deze avond dan verder af te werken in de oven!
Deze middag eten mijn ventje en ik dan pistolekes met beleg!
En deze namiddag ga ik dan Elise weer afhalen van school, en morgen is het schoolfeest dus we weten weeral waar naartoe in het weekend!
Ik ga aan de slag, wens jullie alllen nog een leuke vrijdag en een heel fijn weekend daag...
Ja de zon schijnt volop in mijn living wat fijn!
Michelly blij om jou hier terug te lezen!
Meme-rietje beterschap met je verkoudheid!
Corry wat een mooie bewerking, dat boek en dan dat meisje op de fiets!
Ik heb al mijn bed ververst, het dekbed zit al te draaien in de wasmachine zal het straks kunnen buitenhangen...
Enja heb weer een nieuw dekbed op liggen...

Ik heb eigenlijk 2 nieuwe dekbedovertrekken in wat fellere kleuren gekocht omdat mijn andere 2 dekbedovertrekken in winterkleuren en soberder zijn vandaar! Van die andere dekbedovertrek heb ik al een foto hier getoond...
Ga straks al aan mijn eten beginnen, zoals elke week komen onze zoon en zijn vrouw eten op vrijdagavond, ik maak een visschotel klaar op Italiaanse wijze is eigenlijk een ratatouille die ik eerst maak en dan doe ik er verschillende soorten vaste vis bij en dan in een overschotel om deze avond dan verder af te werken in de oven!
Deze middag eten mijn ventje en ik dan pistolekes met beleg!
En deze namiddag ga ik dan Elise weer afhalen van school, en morgen is het schoolfeest dus we weten weeral waar naartoe in het weekend!
Ik ga aan de slag, wens jullie alllen nog een leuke vrijdag en een heel fijn weekend daag...
You only have one life...live it!
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Hallo maatjes,
Michelly, ik ben altijd blij als ij iets van jou lees. Kom hier maar binnen als je er zin in hebt.We leven met je mee, hopelijk blijft de pijn weg en sterk je weer wat aan.
In ons landje kondigt de lente zich dus ook aan. Hier is hetvolop lente, gisteren waren er zo rond 18u. veel wolken, maar vanmorgen,heldere hemel en volop zon, met een zachte wind die uit de zee waait. Ik heb er al een flinke wandeling op zitten, en straks gaan we toch een uurtje tennissen op de buitenterreinen, we hebben twee mensen gevonden om mee te spelen.
Maatjes, morgen weer weekend, maar hier zijn alle dagen als weekend, ik probeer er zeker het beste van te maken.
Hou jullie allemaal goed, en danku wel om me een goede vakantie te wensen.
Gisteren was het de verjaardag van Mauro, mijn jongste kleinzoon,hij is ook al 13 j. Het gaat zo snel .
Groeten van op een zonnig eiland , omadina
Michelly, ik ben altijd blij als ij iets van jou lees. Kom hier maar binnen als je er zin in hebt.We leven met je mee, hopelijk blijft de pijn weg en sterk je weer wat aan.
In ons landje kondigt de lente zich dus ook aan. Hier is hetvolop lente, gisteren waren er zo rond 18u. veel wolken, maar vanmorgen,heldere hemel en volop zon, met een zachte wind die uit de zee waait. Ik heb er al een flinke wandeling op zitten, en straks gaan we toch een uurtje tennissen op de buitenterreinen, we hebben twee mensen gevonden om mee te spelen.
Maatjes, morgen weer weekend, maar hier zijn alle dagen als weekend, ik probeer er zeker het beste van te maken.
Hou jullie allemaal goed, en danku wel om me een goede vakantie te wensen.
Gisteren was het de verjaardag van Mauro, mijn jongste kleinzoon,hij is ook al 13 j. Het gaat zo snel .
Groeten van op een zonnig eiland , omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Omadina, ge straalt, we kunnen goed merken dat ge geniet van uw vakantie!
Met uw foto die plat ligt moet ge ook niet inzitten, we leggen die allemaal plat, Erika of Corry zullen die wel recht zetten als ze tijd hebben!
Ik ben blij dat ge precies dezelfde kleur wandelsavatten draagt als ik, ik heb die kleur al vaak vervloekt maar ze zijn oh zo gemakkelijk dat ze de kleur compenseren!
Michelly, ik lees dat ge weer sukkelt met uw slechte gezondheid, we zijn hier altijd angstig en nerveus als ge een tijdje wegblijft en zo blij eindelijk wat van u te lezen ook al is het vaak geen goed nieuws!
Ik wens u heel veel sterkte, volharding en beterschap toe!
Ik had een namiddag met een gouden randje: ik ben naar Brugge gebust! Altijd feest als ik op 't Zand afstap
Natuurlijk waren er veel toeristen met dit zonnige weer. Ik heb vooral veel Engels en Italiaans gehoord
Ik glunder altijd van fierheid als de toeristen ons feeërieke Brugge bewieroken, zou ik ook doen in elke gelijkaardige schone vreemde stad!
Ik was toch verbaasd toen ik in de Gilde op het terras (Oude Burg) maar 2€ moest betalen voor een lekkere koffie met een paaseitje, spotgoedkoop toch!
Krijg juist een telefoon dat Nik en Els op komst zijn en ik moet nog eten, dus doeiiii
Met uw foto die plat ligt moet ge ook niet inzitten, we leggen die allemaal plat, Erika of Corry zullen die wel recht zetten als ze tijd hebben!
Ik ben blij dat ge precies dezelfde kleur wandelsavatten draagt als ik, ik heb die kleur al vaak vervloekt maar ze zijn oh zo gemakkelijk dat ze de kleur compenseren!
Michelly, ik lees dat ge weer sukkelt met uw slechte gezondheid, we zijn hier altijd angstig en nerveus als ge een tijdje wegblijft en zo blij eindelijk wat van u te lezen ook al is het vaak geen goed nieuws!
Ik wens u heel veel sterkte, volharding en beterschap toe!
Ik had een namiddag met een gouden randje: ik ben naar Brugge gebust! Altijd feest als ik op 't Zand afstap
Natuurlijk waren er veel toeristen met dit zonnige weer. Ik heb vooral veel Engels en Italiaans gehoord
Ik glunder altijd van fierheid als de toeristen ons feeërieke Brugge bewieroken, zou ik ook doen in elke gelijkaardige schone vreemde stad!
Ik was toch verbaasd toen ik in de Gilde op het terras (Oude Burg) maar 2€ moest betalen voor een lekkere koffie met een paaseitje, spotgoedkoop toch!
Krijg juist een telefoon dat Nik en Els op komst zijn en ik moet nog eten, dus doeiiii
Ivette
-

-
goeie morgen allemaal
weeral op van 3h.

weeral op van 3h.