In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Bert
Goede morgen
papier en karton staat al buiten voor de ophaaldienst.
Deze middag thuis eten en daarna uitgebreid koffie gaan drinken.
Verder niet veel te vertellen, zal het ook eens kort houden.
Als het een beetje meezit, tot later nog eens. Als!
papier en karton staat al buiten voor de ophaaldienst.
Deze middag thuis eten en daarna uitgebreid koffie gaan drinken.
Verder niet veel te vertellen, zal het ook eens kort houden.
Als het een beetje meezit, tot later nog eens. Als!
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen aan jullie allemaal !
En toch wil ik jullie allemaal een gelukkige "Valentijn" wensen. het is natuurlijk een grote commerce, overgewaaid uit de VS, maar ja een mens doet ermee wat je wil hé... een kleine attentie tussen geliefden, vrienden of familie zegt vaak veel meer dan dure cadeaus.
In ieder geval is het weer hier goedgezind, niet zoals gisteren, oei ,oei, verzopen kieken, niet plezant, ik kan ervan meespreken. Nu doe ik altijd wel mijn jas aan met kap, als ik geen paraplu heb kan ik tenminste nog mijn kap opzetten.
Ik hoor hier dat er ook al gefietst wordt... ik had me eigenlijk voorgenomen te wachten tot maart, maar met dit rustige weer,krijg ik er ook wel zin in, eens vragen aan mijne maat als hij ook zin heeft in een fietstochtje ?
Ik zal het ook maar kort houden, wens jullie allemaal een gezellige mooie vrijdag !
omadina
En toch wil ik jullie allemaal een gelukkige "Valentijn" wensen. het is natuurlijk een grote commerce, overgewaaid uit de VS, maar ja een mens doet ermee wat je wil hé... een kleine attentie tussen geliefden, vrienden of familie zegt vaak veel meer dan dure cadeaus.
In ieder geval is het weer hier goedgezind, niet zoals gisteren, oei ,oei, verzopen kieken, niet plezant, ik kan ervan meespreken. Nu doe ik altijd wel mijn jas aan met kap, als ik geen paraplu heb kan ik tenminste nog mijn kap opzetten.
Ik hoor hier dat er ook al gefietst wordt... ik had me eigenlijk voorgenomen te wachten tot maart, maar met dit rustige weer,krijg ik er ook wel zin in, eens vragen aan mijne maat als hij ook zin heeft in een fietstochtje ?
Ik zal het ook maar kort houden, wens jullie allemaal een gezellige mooie vrijdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie morgen iedereen
het is droog buiten en de wind is ook gaan liggen , dus meer moet da nie zij hé
en voor morgen word er ook droog weer voorspeld en voor zondag zal het niet zo erg waaien als de vorige zondag volgens de weerman op VTM
wij gaan voor de middag nog wat boodschappen doen en dan deze middag gaan lunchen op verplaatsing en onze namiddag is ook al volledig bezet
omadina geniet maar van je fietstochtje als het doorgaat en tis er vandaag misschien wel het weer voor
Bertje laat de koffie jullie maar smaken hé deze namiddag en geniet er van
Bekske ook voor jou een leuke vrijdag vandaag
marietteke , ghyra , Sita , Lenk , miesje , jadi ,
ook een goeie morgen
allé ik ga verder doen sè
voor iedereen vandaag nog een leuke Valentijnsdag
en wij zullen er in ieder geval een super gezellige dag van maken
daaaaaag

het is droog buiten en de wind is ook gaan liggen , dus meer moet da nie zij hé
en voor morgen word er ook droog weer voorspeld en voor zondag zal het niet zo erg waaien als de vorige zondag volgens de weerman op VTM
wij gaan voor de middag nog wat boodschappen doen en dan deze middag gaan lunchen op verplaatsing en onze namiddag is ook al volledig bezet
omadina geniet maar van je fietstochtje als het doorgaat en tis er vandaag misschien wel het weer voor
Bertje laat de koffie jullie maar smaken hé deze namiddag en geniet er van
Bekske ook voor jou een leuke vrijdag vandaag
marietteke , ghyra , Sita , Lenk , miesje , jadi ,
ook een goeie morgen
allé ik ga verder doen sè
voor iedereen vandaag nog een leuke Valentijnsdag
en wij zullen er in ieder geval een super gezellige dag van maken
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Sita

Goeiemiddag iedereen,
Of men Valentijn viert of niet, een bloemetje brengt altijd kleur.
Ik heb wel de tuin meegebracht voor de anemoontjes, zo leven ze langer
Een boeket in een vaas is ook wel mooi en het is de attentie die telt.
Maar ik vind het altijd zo jammer dat ik het na enkele dagen in de GFT container moet gooien
Bert, met een tablet werken lukt snel, hoor. Ik denk dat je ook wel een smartphone zal hebben.
Is ongeveer hetzelfde, alleen is alles wat groter. Op een smartphone heb je makkelijker een verkeerde toets ingedrukt. Apps downloaden heb ik nog niet veel gedaan en ik weet niet of je een android tablet hebt of een iPad. Ik heb een iPad.
Geniet van jullie uitgebreide koffie.
Lenk, ik heb uitleg gekregen en weet nu wat er aan de hand was ...
Omadina, je hebt helemaal gelijk een kleine attentie zegt vaak veel meer dan een duur cadeau.
Het hoeft zelfs helemaal geen cadeau te zijn.
De meesten zullen wel weten hoe ze een geliefde blij kunnen maken, zeker ?
En natuurlijk moet het niet enkel vandaag zijn ...
Bloemeke, zo is dat, er een gezellige dag van maken. Hoe ? Dat moet je zelf invullen.
En bij jullie lijkt dit nooit een probleem
Marietteke, Bloemeke, Lenk, Miesje, Jadi, Ghyra, Bert en Bekske, maak er nog een mooie dag van.
-
Bert
Goede avond allemaal,
super leuke namiddag gehad.
De koffie met (eenmalig) bijhorende zoetigheden hebben ons zeer goed gesmaakt.
Heb nu juist gedaan met het avond eten, een receptje van grootvader die ik super graag eet.
Pilchards (eerst de graat er uit doen) met een fijn gesnipperd ajuintje en wat mayo in de tomatensaus.
Super lekker met een boterham maar men moet het graag eten hé.
En de haan, hij kraaide voort. Geen erg, het beestje kan niets anders.
Bij thuiskomst stond het baasje van de haan buiten, iets wat zelden gebeurt. Die mens ziet men bijna nooit.
Ben een praatje gaan maken. Een vriendelijke gezellige man.
Ik ken er verdorie andere. Als je daarmee probeert te praten, amai mijn voeten.
Kan men goed merken in de wachtzaal bij de dokter. Als men binnen komt en goeie dag zegt
zijn er dan een paar die goeie dag terug zeggen en een paar die doen alsof ze het niet gehoord hebben.
Probeer daar maar eens mee te praten. Een beetje begrip of een beetje vriendelijkheid is gratis.
Maar als ze koppig hun zin blijven doen, tja.....onbegrijpelijk.
Zal aan de opvoeding liggen zeker? Of het gebrek er aan.
Deze voormiddag weer mijn ronde gedaan, elke dag (als ik het niet vergeet) moeten de calorietjes er af.
Morgen al weer weekend!! Wat gaat het allemaal rap. Het is precies alsof het pas maandag is en de week is al weer voorbij.
Allé, nog een leuke avond leutertjes.
super leuke namiddag gehad.
De koffie met (eenmalig) bijhorende zoetigheden hebben ons zeer goed gesmaakt.
Heb nu juist gedaan met het avond eten, een receptje van grootvader die ik super graag eet.
Pilchards (eerst de graat er uit doen) met een fijn gesnipperd ajuintje en wat mayo in de tomatensaus.
Super lekker met een boterham maar men moet het graag eten hé.
En de haan, hij kraaide voort. Geen erg, het beestje kan niets anders.
Bij thuiskomst stond het baasje van de haan buiten, iets wat zelden gebeurt. Die mens ziet men bijna nooit.
Ben een praatje gaan maken. Een vriendelijke gezellige man.
Ik ken er verdorie andere. Als je daarmee probeert te praten, amai mijn voeten.
Kan men goed merken in de wachtzaal bij de dokter. Als men binnen komt en goeie dag zegt
zijn er dan een paar die goeie dag terug zeggen en een paar die doen alsof ze het niet gehoord hebben.
Probeer daar maar eens mee te praten. Een beetje begrip of een beetje vriendelijkheid is gratis.
Maar als ze koppig hun zin blijven doen, tja.....onbegrijpelijk.
Zal aan de opvoeding liggen zeker? Of het gebrek er aan.
Deze voormiddag weer mijn ronde gedaan, elke dag (als ik het niet vergeet) moeten de calorietjes er af.
Morgen al weer weekend!! Wat gaat het allemaal rap. Het is precies alsof het pas maandag is en de week is al weer voorbij.
Allé, nog een leuke avond leutertjes.
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeieavond
amaai ik heb veel moeten bijlezen ,
dat gaat zo als je een dagje over slaat hé
Bertje , ha ha , ze zeggen ook voor niks ,Toen ik nog klein was had de boer die enkele kilometers verder woonde ook een paar zo'n beestjes.
Koppig dat die waren. En ambetant ook. Daar was niets mee aan te vangen.
...'n koppige ezel " hé
Sita , ja ik vind verse snijbloemen ook heel mooi ,
maar zoals ge zegt , zonde dat ze zo vlug verwelken hé
bloemeke , ja 27 februari ,
heb ik afspraak voor mri ,
oei kan niet meer gaan spieken ,
en dat met mijn "gatekaas "
dus wens ik iedereen maar een fijne avond ,
ga eerst naar familie zien ,
ah ja ons Sookie is thuis van vandaag ,
ze is wel wagenziek geweest , en heeft moeten overgeven ,
ik ga ze pas zondag bezoeken , ze moet nu eerst
even tot rust komen hé
geluk vind je onverwacht
-
Bert
Proficiat met kleine Sookie hé Marietteke.marietteke schreef: ↑14 feb 2020, 19:53
ah ja ons Sookie is thuis van vandaag ,
ze is wel wagenziek geweest , en heeft moeten overgeven ,
Volkomen normaal dat een puppie wagenziek is. De meeste kunnen er niet tegen.
Om het diertje te laten wennen aan een auto, regelmatig 5 minuutjes "trainen" in de auto. Eerst stilstaand, later enkele km. rijden en zo langzamerhand opbouwen.
Ook opletten met eventuele verandering van voeding. Het beste is dezelfde voeding geven zoals ze gewoon is en later dan een beetje mengen met de voeding die uw zoon wil geven en tenslotte na enige tijd overschakelen.
Jaja, een puppie is als een baby hé. Goed verzorgen en af en toe een wandelingetje doen om het beestje z'n behoefte te laten doen. Ook zeer belangrijk in het begin. Tot ze het zelf vragen om naar buiten te gaan.
-

het zandmannetje is hier al in aantocht
dus nu rap naar ons warm bedje
tot morgen leutertjes allemaal en slaapwel
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Yes Sookie is thuis bij de liefhebbende baasjes
Tja effe kotsen onderweg niet erg, emoties ook hè weg bij moeder en zusjes, broertjes vreemde omgeving. Alles nieuw het is een baby he. En je zoon zal het wel weten, wat ik lees, komt Sookie niet van een .....fokker.
Mijn mening, wat het zindelijk maken een pup altijd na slapen, plassen, na eten plassen, na spelen plassen. En een hond tot zeker 6 maanden kan de sluitspier niet controleren. Nooit boos zijn op een plasje binnen, opkuisen en zwijgen. Plasje buiten uitvoerig belonen met de stem. Zeker nooit met de neus in de plas duwen. Wel als ze willen gaan zitten om te plassen onmiddellijk oppakken, ze stoppen dan met plassen, buiten zetten, en als ze plassen uitbundig belonen.
Tja effe kotsen onderweg niet erg, emoties ook hè weg bij moeder en zusjes, broertjes vreemde omgeving. Alles nieuw het is een baby he. En je zoon zal het wel weten, wat ik lees, komt Sookie niet van een .....fokker.
Mijn mening, wat het zindelijk maken een pup altijd na slapen, plassen, na eten plassen, na spelen plassen. En een hond tot zeker 6 maanden kan de sluitspier niet controleren. Nooit boos zijn op een plasje binnen, opkuisen en zwijgen. Plasje buiten uitvoerig belonen met de stem. Zeker nooit met de neus in de plas duwen. Wel als ze willen gaan zitten om te plassen onmiddellijk oppakken, ze stoppen dan met plassen, buiten zetten, en als ze plassen uitbundig belonen.
-
Bert
Goede morgen
ben al op maar nog niet helemaal wakker.
Kan ook al eens gebeuren hé. Goed geslapen maar niet wakker worden.
Ik zie er al tegen op. Zaterdag boodschappendag. Te veel ineens en veel te druk in die supermarkten.
Ik doe liever elke dag kleinere boodschappen. En tussenin moet dit toch gedaan worden.
Ik drink geen alcoholische dranken, maar de bovenburen zijn een jong koppel.
Die maken meer ruzie dan wat anders maar hebben toch een huis laten bouwen.
Gisteren zijn ze even langs gekomen om te zeggen dat ze gaan verhuizen. Ze hadden een six pack mee, toch wel Brugse zot zekers. Heb dat al in de garage gezet.
Moet daar niets van hebben. Al was het een mooi gebaar van hen.
De buren boven in de blok zijn twee homo's. Met die mensen zijn er nooit problemen.
Iedereen komt daarmee overeen. Betere buren kan je niet vinden. Steeds hulpvaardig en ze zullen altijd goeie dag zeggen tegen iedereen hier.
Dit zijn vriendelijke mensen, en niks van arrogantie. Ze zijn trouwens nog van vreemde origine ook.
In het begin was bijna iedereen in de blok daar tegen. En waarom dan wel?
Homo haters en racisten zijn niet meer van deze tijd. Daar staan ook straffen op.
Die van hiernaast, dat is een ander paar mouwen. Wat die allemaal uitspoken. Maar het is nooit van hen, ook al heeft gans de blok het gehoord of gezien. Ze zullen wel een zwart schaap vinden om de schuld te geven.
Krijg de kriebels van die mensen!
In de namiddag zijn we weer ribbedebie, zoals gewoonlijk.
Al moet ons wagentje wel eens een poetsbeurt krijgen en ik ga niet graag naar de car wash.
Stofzuigen en grondig kuisen doe ik liever zelf thuis.
Misschien iets voor morgen dan, als het weer het toelaat.
ben al op maar nog niet helemaal wakker.
Kan ook al eens gebeuren hé. Goed geslapen maar niet wakker worden.
Ik zie er al tegen op. Zaterdag boodschappendag. Te veel ineens en veel te druk in die supermarkten.
Ik doe liever elke dag kleinere boodschappen. En tussenin moet dit toch gedaan worden.
Ik drink geen alcoholische dranken, maar de bovenburen zijn een jong koppel.
Die maken meer ruzie dan wat anders maar hebben toch een huis laten bouwen.
Gisteren zijn ze even langs gekomen om te zeggen dat ze gaan verhuizen. Ze hadden een six pack mee, toch wel Brugse zot zekers. Heb dat al in de garage gezet.
Moet daar niets van hebben. Al was het een mooi gebaar van hen.
De buren boven in de blok zijn twee homo's. Met die mensen zijn er nooit problemen.
Iedereen komt daarmee overeen. Betere buren kan je niet vinden. Steeds hulpvaardig en ze zullen altijd goeie dag zeggen tegen iedereen hier.
Dit zijn vriendelijke mensen, en niks van arrogantie. Ze zijn trouwens nog van vreemde origine ook.
In het begin was bijna iedereen in de blok daar tegen. En waarom dan wel?
Homo haters en racisten zijn niet meer van deze tijd. Daar staan ook straffen op.
Die van hiernaast, dat is een ander paar mouwen. Wat die allemaal uitspoken. Maar het is nooit van hen, ook al heeft gans de blok het gehoord of gezien. Ze zullen wel een zwart schaap vinden om de schuld te geven.
Krijg de kriebels van die mensen!
In de namiddag zijn we weer ribbedebie, zoals gewoonlijk.
Al moet ons wagentje wel eens een poetsbeurt krijgen en ik ga niet graag naar de car wash.
Stofzuigen en grondig kuisen doe ik liever zelf thuis.
Misschien iets voor morgen dan, als het weer het toelaat.
-
halloooo een goeie middag allemaal
efkes tussendoor sè want ik ben aan de wasjes bezig en ga dadelijk de vers gewassen zachte flanelle lakentjes weer op ons bed leggen die uit de droogkast komen voor dat ik aan het middageten begin
marietteke proficiat met de nieuwe puppy hoor en je zoon en schoondochter zullen er nog veel plezier aan beleven en van jou zal hij zeker ook graag gezien en vertroeteld worden
Bertje oei boodschappen doen vandaag en de zaterdag is toch wel een drukke dag vind ik
wij moeten vandaag niet meer weg en blijven op 't gemakske eens thuis en in de namiddag eens enkele uurtjes in de zetel voor de tv naar een film kijken en tussenin de rest van de wasjes doen
en ik versta ook niet dat sommige mensen iets tegen homo's hebben , in onze straat wonen er ook en dat zijn mensen zoals een ander en meestal nog veel vriendelijker dan sommige andere mannen en iedereen heeft het recht om zijn leven te leiden zoals hij dat wil en zonder commentaar van een buitenstaander
jadi oei zit jij in een dipje misschien , hopelijk voel je je rap weer beter , kop op hé
Bekske ook een fijn weekend voor jou
Lenk jou Lenka is bij jullie ook met zijn gat in de boter gevallen denk ik
wij hebben ook altijd een hond gehad tot onze Bordercollie in 2004 naar de hondenhemel vertrokken is en we missen hem nog altijd
Sita wij hebben gisteren een leuke Valentijnsdag gehad en het eten op verplaatsing was super lekker want wij kunnen echt van de kleine dingen genieten en meer moet da voor ons niet zijn en voor de tijd dat we hier lopen proberen wij toch in de mate van het mogelijke een beetje van 't leven te profiteren en dat maakt een mens toch gelukkig
omadina , ghyra en miesje
hallooooo
onze menu voor deze middag
frietjes met paarde ogen ( spiegeleieren ) en een trio van sla en tomaten en geraspte worteltjes
mijn ventje had daar eens goesting in en het is al een eeuwigheid geleden dat we dat nog eens gegeten hebben
en voor bij de koffie een stuk lekkere frangipanne
voor iedereen straks SMAKELIJK
daaaaag

efkes tussendoor sè want ik ben aan de wasjes bezig en ga dadelijk de vers gewassen zachte flanelle lakentjes weer op ons bed leggen die uit de droogkast komen voor dat ik aan het middageten begin
marietteke proficiat met de nieuwe puppy hoor en je zoon en schoondochter zullen er nog veel plezier aan beleven en van jou zal hij zeker ook graag gezien en vertroeteld worden
Bertje oei boodschappen doen vandaag en de zaterdag is toch wel een drukke dag vind ik
wij moeten vandaag niet meer weg en blijven op 't gemakske eens thuis en in de namiddag eens enkele uurtjes in de zetel voor de tv naar een film kijken en tussenin de rest van de wasjes doen
en ik versta ook niet dat sommige mensen iets tegen homo's hebben , in onze straat wonen er ook en dat zijn mensen zoals een ander en meestal nog veel vriendelijker dan sommige andere mannen en iedereen heeft het recht om zijn leven te leiden zoals hij dat wil en zonder commentaar van een buitenstaander
jadi oei zit jij in een dipje misschien , hopelijk voel je je rap weer beter , kop op hé
Bekske ook een fijn weekend voor jou
Lenk jou Lenka is bij jullie ook met zijn gat in de boter gevallen denk ik
wij hebben ook altijd een hond gehad tot onze Bordercollie in 2004 naar de hondenhemel vertrokken is en we missen hem nog altijd
Sita wij hebben gisteren een leuke Valentijnsdag gehad en het eten op verplaatsing was super lekker want wij kunnen echt van de kleine dingen genieten en meer moet da voor ons niet zijn en voor de tijd dat we hier lopen proberen wij toch in de mate van het mogelijke een beetje van 't leven te profiteren en dat maakt een mens toch gelukkig
omadina , ghyra en miesje
hallooooo
onze menu voor deze middag
frietjes met paarde ogen ( spiegeleieren ) en een trio van sla en tomaten en geraspte worteltjes
mijn ventje had daar eens goesting in en het is al een eeuwigheid geleden dat we dat nog eens gegeten hebben
en voor bij de koffie een stuk lekkere frangipanne
voor iedereen straks SMAKELIJK
daaaaag

Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Hey goede namiddag allemaal
Bloemeke hier ook wasjes aan het draaien en morgen ook nog. Deze namiddag pas aan de was kunnen beginnen. Als ik van huis ben laat ik geen machine draaien. Ben daar niet gerust in.
En ja ons bruintje is een beetje (veel) verwend. Maar ze verdient het ze is zo een braaf beest. Kan ik best geloven dat jullie je border nog steeds mits.
Jadi is niet in hare babbel, komt wel weer terug. Hoop is toch want ik lees graag je verhalen.
Bertje en jij op boodschappen. Ik kom op zaterdag niet graag in winkels of winkelstraten. Veel te druk.
Deze ochtend meststoffen en potgrond en bubbelfolie gaan halen, zodat we onze serre in orde kunnen brengen. Ze moet eerst nog met detol gereinigd worden.
Marietteke morgen puppy knuffel. Ben benieuwd hoor.
Heb voor bij de thee straks eens een carré confituur meegebracht. Dat is jaren gelden dat ik dat gegeten heb.
Marietteke, Bloemeke, Sita, Omadina, Miesje, Jadi, Ghyra, Bert en Bekske nog een fijne zaterdag
Bloemeke hier ook wasjes aan het draaien en morgen ook nog. Deze namiddag pas aan de was kunnen beginnen. Als ik van huis ben laat ik geen machine draaien. Ben daar niet gerust in.
En ja ons bruintje is een beetje (veel) verwend. Maar ze verdient het ze is zo een braaf beest. Kan ik best geloven dat jullie je border nog steeds mits.
Jadi is niet in hare babbel, komt wel weer terug. Hoop is toch want ik lees graag je verhalen.
Bertje en jij op boodschappen. Ik kom op zaterdag niet graag in winkels of winkelstraten. Veel te druk.
Deze ochtend meststoffen en potgrond en bubbelfolie gaan halen, zodat we onze serre in orde kunnen brengen. Ze moet eerst nog met detol gereinigd worden.
Marietteke morgen puppy knuffel. Ben benieuwd hoor.
Heb voor bij de thee straks eens een carré confituur meegebracht. Dat is jaren gelden dat ik dat gegeten heb.
Marietteke, Bloemeke, Sita, Omadina, Miesje, Jadi, Ghyra, Bert en Bekske nog een fijne zaterdag
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeiemiddag ,
lenk ..sita ...bloemeke Bertje
Ja morgen ga ik ze dus voor de eerste keer live kunnen knuffelen ,
ze hebben hun handen vol , met het leren van haar "piske " te doen ,
mijn zoon zegt , ...ze piept efkens , en dan krijg je juist geteld ,
2 seconden om ze buiten te zeteen , ha,ha ,
Ja ze krijgen veel tips hoor , er komt ook iemand aan huis ,
om vanalles bij te leren , hoe je zo'n pup kan opvoeden ,
allee vanmorgen al naar de bakker geweest en de delhaize ,
ook al wat gepoetst en gestreken ,