In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie avond allemaal
voila sè deze namiddag een beetje kleine werkjes gedaan maar voor mij met al mijn mankementen toch weer een beetje lastig , maar soit ik ben er nog niet dood van hé
dadelijk nog eens naar het weerbericht kijken op VTM en dan nog een plons nemen in mijn badje en daarna ga ik mij voor de rest van de avond in mijn zetel placeren want ik voel het al dat ik deze morgen al van 5.45u wakker ben
voor alle Hollandertjes die hier schrijven , bedankt voor de complimentjes over de Belgen en jullie weten ondertussen wel dat jullie hier altijd welkom zijn hé
marietteke dat vind ik leuk zo'n boom voor het terras sè
en neen wij gaan nog geen terrasje doen in Sluis want het is daar al direct veel te druk hebben we gezien op tv
Bertje mooie bloemetjes hoor , dat zijn van die ouderwetse bloemen die vroeger iedereen in zijn tuintje had staan maar de naam die weet ik niet meer
marietteke , ghyra , Bekske , miesje , omadina , jadi , Bertje , Sita , Lenk , Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , An-Wildflower en thijli
nog een gezellige avond verder
en geniet van jullie avond en dat zullen wij ook doen
daaaaag

voila sè deze namiddag een beetje kleine werkjes gedaan maar voor mij met al mijn mankementen toch weer een beetje lastig , maar soit ik ben er nog niet dood van hé
dadelijk nog eens naar het weerbericht kijken op VTM en dan nog een plons nemen in mijn badje en daarna ga ik mij voor de rest van de avond in mijn zetel placeren want ik voel het al dat ik deze morgen al van 5.45u wakker ben
voor alle Hollandertjes die hier schrijven , bedankt voor de complimentjes over de Belgen en jullie weten ondertussen wel dat jullie hier altijd welkom zijn hé
marietteke dat vind ik leuk zo'n boom voor het terras sè
en neen wij gaan nog geen terrasje doen in Sluis want het is daar al direct veel te druk hebben we gezien op tv
Bertje mooie bloemetjes hoor , dat zijn van die ouderwetse bloemen die vroeger iedereen in zijn tuintje had staan maar de naam die weet ik niet meer
marietteke , ghyra , Bekske , miesje , omadina , jadi , Bertje , Sita , Lenk , Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , An-Wildflower en thijli
nog een gezellige avond verder
en geniet van jullie avond en dat zullen wij ook doen
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedenavond allemaal ,
Vandaag gewerkt in de winkel van mijn kennisje ( ik werk daar nog af en toe , als het uit komt of nodig is ).
Maar vooral voor de gezelligheid haha. Ik doe sinds deze maand de maandag of de woensdag .
Marietteke wat een prachtige boom in jouw tuin.
Jadi en zonnebloemetje , ja wij zijn forum vluchtelingen
. We werden opgeheven en gastvrij ontvangen door onze aardige zuiderburen . Of wij volgen allemaal Remie als een zwaan kleef aan
Bert , in de tuinen van de straten rondom ons staan ook de mooiste bloemen hoor .
Men hoeft niet zo ver .
Net op de na-het-eten-wandeling een pad gezien . Heb hem maar niet gekust

marietteke , ghyra , Bekske , miesje , omadina , jadi , Bertje , Sita , Lenk , Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , zonnebloemetje en thijli allemaal een hele fijne avond .
Vandaag gewerkt in de winkel van mijn kennisje ( ik werk daar nog af en toe , als het uit komt of nodig is ).
Maar vooral voor de gezelligheid haha. Ik doe sinds deze maand de maandag of de woensdag .
Marietteke wat een prachtige boom in jouw tuin.
Jadi en zonnebloemetje , ja wij zijn forum vluchtelingen
Bert , in de tuinen van de straten rondom ons staan ook de mooiste bloemen hoor .
Men hoeft niet zo ver .
Net op de na-het-eten-wandeling een pad gezien . Heb hem maar niet gekust

marietteke , ghyra , Bekske , miesje , omadina , jadi , Bertje , Sita , Lenk , Remie , Flowers , grootjegerda , puzzel , zonnebloemetje en thijli allemaal een hele fijne avond .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31
An wildflower , ...alle ge had dat toch eens kunnen wagen héNet op de na-het-eten-wandeling een pad gezien . Heb hem maar niet gekust![]()
Remie , haha , tof ,
je hebt me gewoon op mijn muurtje gezet , zalig
hoe je zoiets kan , ...
alle seffens weeral bedtijd
dus slaapwel allemaal

geluk vind je onverwacht
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Hey iedereen
Ik val ook nog eens binnen. Ja lieve nieuwerds het huisje hier geeft een gevoel van welkom en alsof je er altijd toe behoorde. Was ook mijn ervaring.
Ik denk An vroeg naar mijn pensioendatum is 1/9/2022. Vervroegd wegens lange loopbaan. Anders op 67.
Zonnebloempje ik werk nog steeds van thuis. Zal nog effe duren. Niet essentieel op het werk, thuis werken.
Marietteke jij vroeg naar de winkel waar ik werk. Hmmm. Ik ken toch Tanja zelfde werk hè
En onze Remie terug onder de levende. Ik miste het hoedje al. Ben blij dat je beter bent.
Bert nieuwe Corona hobby. Foto’s trekken groot gelijk. Lekker genieten van de natuur. Rustgevend en nog mooi ook.
En de invasie hier vind ik ook heerlijk. Van elkaar leren, huis, tuin en keuken. Verhalen allerlei. Leuk vind ik. Ik ben heel pro Nederland. Ik hou van de wijdse delen van jullie land. Stom, niet ver voor ons, ik weet wel omstreden maar de hedwige polder zo heerlijk rustig om te wandelen
Zo, mijn glas wijn is op, hond ligt te snurken, en ik moet er uit om 6. Werken, telewerken. Maar komt goed. Ik zie het allemaal terug zitten.
Ik val ook nog eens binnen. Ja lieve nieuwerds het huisje hier geeft een gevoel van welkom en alsof je er altijd toe behoorde. Was ook mijn ervaring.
Ik denk An vroeg naar mijn pensioendatum is 1/9/2022. Vervroegd wegens lange loopbaan. Anders op 67.
Zonnebloempje ik werk nog steeds van thuis. Zal nog effe duren. Niet essentieel op het werk, thuis werken.
Marietteke jij vroeg naar de winkel waar ik werk. Hmmm. Ik ken toch Tanja zelfde werk hè
En onze Remie terug onder de levende. Ik miste het hoedje al. Ben blij dat je beter bent.
Bert nieuwe Corona hobby. Foto’s trekken groot gelijk. Lekker genieten van de natuur. Rustgevend en nog mooi ook.
En de invasie hier vind ik ook heerlijk. Van elkaar leren, huis, tuin en keuken. Verhalen allerlei. Leuk vind ik. Ik ben heel pro Nederland. Ik hou van de wijdse delen van jullie land. Stom, niet ver voor ons, ik weet wel omstreden maar de hedwige polder zo heerlijk rustig om te wandelen
Zo, mijn glas wijn is op, hond ligt te snurken, en ik moet er uit om 6. Werken, telewerken. Maar komt goed. Ik zie het allemaal terug zitten.
-
halloooo
ik ben hier ook nog eens in de rapte sè want het zandmannetje is al in aantocht
mijn ogen vallen al bijna toe en ik heb geen slaappilletje nodig zoals mijn ventje
An-Wildflower wij hebben hier in onze tuin ook veel padden zitten en ook kikkers in onze vijver
die beestjes hebben natuurlijk de looks niet mee maar ze kunnen er ook niet aan doen hé
marietteke daar op jou muurtje zou je direct in die boom kunnen klimmen denk ik
Lenk amai zo vroeg uit de veren iedere dag , vroeger deed ik dat ook maar nu zou ik daar niet meer kunnen aan wennen iedere dag en Lenka is ook al aan haar schoonheidsslaapje bezig zo te zien
allé en nu ga ik 14 trapjes hoger sè want ik val bijna om
voor iedereen slaapwel en tot morgen

ik ben hier ook nog eens in de rapte sè want het zandmannetje is al in aantocht
mijn ogen vallen al bijna toe en ik heb geen slaappilletje nodig zoals mijn ventje
An-Wildflower wij hebben hier in onze tuin ook veel padden zitten en ook kikkers in onze vijver
die beestjes hebben natuurlijk de looks niet mee maar ze kunnen er ook niet aan doen hé
marietteke daar op jou muurtje zou je direct in die boom kunnen klimmen denk ik
Lenk amai zo vroeg uit de veren iedere dag , vroeger deed ik dat ook maar nu zou ik daar niet meer kunnen aan wennen iedere dag en Lenka is ook al aan haar schoonheidsslaapje bezig zo te zien
allé en nu ga ik 14 trapjes hoger sè want ik val bijna om
voor iedereen slaapwel en tot morgen

puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
gdm, pffff voor de zoveelste keer heb ik slecht geslapen, maar het is alweer donderdag, dus bijna weekend... en de kikkers roepen: puzzeltje jij moet ontwaken, om voor je man een bakske te maken. ...Nou die sliep anders ook niet rustig. Maar we gaan gewoon verder.
Is bij jullie ook de eikenprocessierups volop aanwezig?
Is bij jullie ook de eikenprocessierups volop aanwezig?
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
De mooie foto's hier in ons "Carpe Diem"-hoekje, ik heb ervan genoten. Bloemen en bomen, in de lente zijn die op zijn mooist. Fotograferen is zeker een mooie hobby.
Mijn eerste matchke dinsdag is goed meegevallen, ja een uurtje is zo voorbij. Het is natuurlijk weer wat aanpassen, na twee en een halve maand geen racket meer in de hand te hebben gehad.
Na het uurtje ook onmiddellijk naar huis, want er is nog niks open, ook niet de toiletten. Hoop dat daar toch snel verandering in komt, en dat ze ook de banken terug zetten langs de terreinen, want nu moeten we onze sporttas zomaar op de gravel zetten, proper is anders....
Enfin, genoeg gezaagd zeker, anders denken jullie dat ik een ouwe zaag ben, en dat wil ik niet hoor. Ik ben al lang blij dat ik me nog prima voel, en iedere dag doe ik wel een flinke wandeling of ga ik fietsen .
Nu zullen we wel een jasje mogen aantrekken, want we dachten echt al dat we die Spaanse temperaturen gingen behouden, maar nu is het ook aan zee bewolkt, en kouder, maar geen probleem; voor mij mag er ook eens een regenbui vallen, dan hou ik me bezig met huishoudelijke werkjes en ik heb weer mijn voorraad boeken van de bib, dus vervelen is er niet bij.
Voor alle Belgische en Nederlandse leuterkes, zoals jij ons allemaal noemt, Zonnebloemeke, een heel gezellige dag ! Ik zal geen namen noemen, zo vergeet ik ook niemand hé ! Maar jullie zijn hier allen heel welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugde ! een mooi spreekwoord !
omadina
De mooie foto's hier in ons "Carpe Diem"-hoekje, ik heb ervan genoten. Bloemen en bomen, in de lente zijn die op zijn mooist. Fotograferen is zeker een mooie hobby.
Mijn eerste matchke dinsdag is goed meegevallen, ja een uurtje is zo voorbij. Het is natuurlijk weer wat aanpassen, na twee en een halve maand geen racket meer in de hand te hebben gehad.
Na het uurtje ook onmiddellijk naar huis, want er is nog niks open, ook niet de toiletten. Hoop dat daar toch snel verandering in komt, en dat ze ook de banken terug zetten langs de terreinen, want nu moeten we onze sporttas zomaar op de gravel zetten, proper is anders....
Enfin, genoeg gezaagd zeker, anders denken jullie dat ik een ouwe zaag ben, en dat wil ik niet hoor. Ik ben al lang blij dat ik me nog prima voel, en iedere dag doe ik wel een flinke wandeling of ga ik fietsen .
Nu zullen we wel een jasje mogen aantrekken, want we dachten echt al dat we die Spaanse temperaturen gingen behouden, maar nu is het ook aan zee bewolkt, en kouder, maar geen probleem; voor mij mag er ook eens een regenbui vallen, dan hou ik me bezig met huishoudelijke werkjes en ik heb weer mijn voorraad boeken van de bib, dus vervelen is er niet bij.
Voor alle Belgische en Nederlandse leuterkes, zoals jij ons allemaal noemt, Zonnebloemeke, een heel gezellige dag ! Ik zal geen namen noemen, zo vergeet ik ook niemand hé ! Maar jullie zijn hier allen heel welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugde ! een mooi spreekwoord !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen allemaal, het is een ferm stukske frisser deze morgen hé
Kon het nu eens wat regenen, voor de bloemetjes en de groenten op het veld. En ook het stof zou wat geblust zijn..
Deze morgen al mijn dagelijks toertje gedaan in de badkamer, ventje zijn pyjama aan de haak gehangen. Zijn tandpasta dicht gedraaid.De openstaande kast dicht gedaan.Schoenen in de schoenkast en bed opgemaakt..
Een ritueel dat ik telkens mag herhalen..
Veel meer dan dat weet ik niet te vertellen.
Zo mijn schoenen aan en op wekelijkse boodschappen.
Ik wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: macaroni met kaas en hesp
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
hallooooo een late goeie morgen iedereen
er zijn hier toch al vijf druppels gevallen deze morgen en verder is het droog gebleven maar we hopen dat er toch nog wat regen valt vandaag zodat het stof toch zou weg zijn en de tuin zou er ook goed mee zijn
grootjegerda wat een leuke afbeelding die jij geplaatst hebt
en ook voor jou een fijne donderdag
jadi heb jij jou man niet goed opgevoed
en nog veel winkelplezier
omadina jij bent zeker geen zaag hoor
en al een leuke match gespeeld deze week awel groot gelijk maar tis zoals je zegt dat het ambetant is als er anders niks open is zoals de toiletten en de cafetaria , maar hopelijk komt dat allemaal weer rap in orde
Bekske ook voor jou een leuke dinsdag verder
puzzel oei slecht geslapen zo te zien en die nieuwe huisdiertjes zoals die bij jullie die hebben wij hier nog niet gezien hoor
allé ik ga nu rap verder doen sè en nog voor het middageten mijn boven gaan kuisen
voor alle leutertjes nog een aangename donderdag verder
want hier staan er ons nog nog enkele hectische dagen en veel geloop en gepieker te wachten door mijn schoonmoeder die nu zo rap mogelijk naar dat privé rusthuis wil samen met mijn schoonvader die nu in een ander rusthuis is , en ze moet en ze zal haar gedacht krijgen
daaaaaag

er zijn hier toch al vijf druppels gevallen deze morgen en verder is het droog gebleven maar we hopen dat er toch nog wat regen valt vandaag zodat het stof toch zou weg zijn en de tuin zou er ook goed mee zijn
grootjegerda wat een leuke afbeelding die jij geplaatst hebt
en ook voor jou een fijne donderdag
jadi heb jij jou man niet goed opgevoed
en nog veel winkelplezier
omadina jij bent zeker geen zaag hoor
en al een leuke match gespeeld deze week awel groot gelijk maar tis zoals je zegt dat het ambetant is als er anders niks open is zoals de toiletten en de cafetaria , maar hopelijk komt dat allemaal weer rap in orde
Bekske ook voor jou een leuke dinsdag verder
puzzel oei slecht geslapen zo te zien en die nieuwe huisdiertjes zoals die bij jullie die hebben wij hier nog niet gezien hoor
allé ik ga nu rap verder doen sè en nog voor het middageten mijn boven gaan kuisen
voor alle leutertjes nog een aangename donderdag verder
want hier staan er ons nog nog enkele hectische dagen en veel geloop en gepieker te wachten door mijn schoonmoeder die nu zo rap mogelijk naar dat privé rusthuis wil samen met mijn schoonvader die nu in een ander rusthuis is , en ze moet en ze zal haar gedacht krijgen
daaaaaag

thijli - Lid geworden op: 26 mei 2020, 15:52

Hier ook nog steeds droog.
OmaDina dus jij bent weer sportief geweest,even het luie zweet er uit gesport!
Wij hebben gisteren met de kleinkinderen makkelijk gedaan en patat gebakken,dus vandaag weer normaal,wordt andijvie met een pittige burger voor manlief en een milde burger voor mij,maar wij eten vanavond pas warm.

Vanmiddag lekker aardbeien op brood,

Iedere dag een lach
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Bekske ook voor jou een fijne donderdag!
Omadina, het is inderdaad een stukje kouder, nu maar lekker boeken lezen.
Jadi alweer druk geweest in huis, geniet van je dag.
Zonnebloemetje, dat is inderdaad hectisch, wens jullie veel succes hiermee!
Thijli, geniet lekker van de aardbeitjes.
Zelf ben ik nog niet vooruit te branden, enfin zal nog wel komen.
Allemaal fijne dag verder.
Omadina, het is inderdaad een stukje kouder, nu maar lekker boeken lezen.
Jadi alweer druk geweest in huis, geniet van je dag.
Zonnebloemetje, dat is inderdaad hectisch, wens jullie veel succes hiermee!
Thijli, geniet lekker van de aardbeitjes.
Zelf ben ik nog niet vooruit te branden, enfin zal nog wel komen.
Allemaal fijne dag verder.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemiddag allemaal ,
Heel ander weer dan gisteren . Het regent zowaar een paar druppels . Goed voor de tuin.
Omadina , zagen mag hoor . Hier is mijn zumba les ook in de buitenlucht in het wijkpark gegeven .
U staat hier in het park voor iedereen te kijk haha ( en ik heb al niet zo een goed ritme gevoel ) en moet uw spullen ook op het gras deponeren.
Toch vind ik dat op dit moment veiliger dan in zo'n bedompt sportschoolzaaltje , nu met die discussie van die aerosolen en ventilatie .
Jadi , moet je nou achter je man aan opruimen ? Die zou aan mij een goeie hebben haha
Zonnebloemetje , sterkte met je schoonmoeder .
En bij ons in Noord-Holland betekent leutertjes heel iets anders .......
Fijne donderdag verder aan iedereen .

( mijn pot-Dahlia ).
Heel ander weer dan gisteren . Het regent zowaar een paar druppels . Goed voor de tuin.
Omadina , zagen mag hoor . Hier is mijn zumba les ook in de buitenlucht in het wijkpark gegeven .
U staat hier in het park voor iedereen te kijk haha ( en ik heb al niet zo een goed ritme gevoel ) en moet uw spullen ook op het gras deponeren.
Toch vind ik dat op dit moment veiliger dan in zo'n bedompt sportschoolzaaltje , nu met die discussie van die aerosolen en ventilatie .
Jadi , moet je nou achter je man aan opruimen ? Die zou aan mij een goeie hebben haha
Zonnebloemetje , sterkte met je schoonmoeder .
En bij ons in Noord-Holland betekent leutertjes heel iets anders .......
Fijne donderdag verder aan iedereen .

( mijn pot-Dahlia ).
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'