Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen !
Heb alles gelezen, en weer genoten van de mooie goede-morgen-prentjes van mémérietje. Ja, jij bent hier altijd de eerste hé, en zo valt het op als het eens zo niet is. Blij dat alles goed is.
Ivette, gelukkig is je verkoudheid bijna genezen, ja kan lang aanslepen en je verder goed verzorgen met een siroopje of druppeltjes doet goed. Ik heb dat ook ondervonden, een goede maand geleden.
Ritavdm, ja ik begrijp je, 't moet lastig zijn, je verkoudheid, en zo zijn we wel, we willen zeker onze familie en vrienden niet aansteken. Gelukkig dat je ook graag leest, om je tijd toch nog nuttig door te brengen.
Corry, hopelijk vind je een goede oplossing voor de revalidatie van Stafke. Ja, ouder worden heeft zo zijn specifieke poroblemen. Zolang we zelfstandig kunnen wonen en leven,kunnen we ons gelukkig voelen.
Ik wens jullie in ieder geval spoedig herstel , dat jullie terug naar buiten kunnen. Een wandeling, lang of kort kan zo goed doen !
Ik heb een afspraak voor mijn 3de prik tegen corona op 24 november. Hopelijk komt er niks tussen dat ik me aan de afspraak kan houden.
Deze namiddag komt mijn kleinzoon Danté samen met zijn vriendin Céleste op bezoek. Ik kijk er echt al naar uit. Die zijn al meer dan twee jaar samen, jonge mensen, 20 jaar jong, mooi toch !
Voor jullie allemaal een mooie dag van 11 november. Voor de kerstversiering wacht ik altijd tot na sinterklaas, dus na 6 december. Ja Rietjes, Sint Maarten , ook wel heel mooi voor de kindjes van de Westhoek.
Groetjes, omadina
Heb alles gelezen, en weer genoten van de mooie goede-morgen-prentjes van mémérietje. Ja, jij bent hier altijd de eerste hé, en zo valt het op als het eens zo niet is. Blij dat alles goed is.
Ivette, gelukkig is je verkoudheid bijna genezen, ja kan lang aanslepen en je verder goed verzorgen met een siroopje of druppeltjes doet goed. Ik heb dat ook ondervonden, een goede maand geleden.
Ritavdm, ja ik begrijp je, 't moet lastig zijn, je verkoudheid, en zo zijn we wel, we willen zeker onze familie en vrienden niet aansteken. Gelukkig dat je ook graag leest, om je tijd toch nog nuttig door te brengen.
Corry, hopelijk vind je een goede oplossing voor de revalidatie van Stafke. Ja, ouder worden heeft zo zijn specifieke poroblemen. Zolang we zelfstandig kunnen wonen en leven,kunnen we ons gelukkig voelen.
Ik wens jullie in ieder geval spoedig herstel , dat jullie terug naar buiten kunnen. Een wandeling, lang of kort kan zo goed doen !
Ik heb een afspraak voor mijn 3de prik tegen corona op 24 november. Hopelijk komt er niks tussen dat ik me aan de afspraak kan houden.
Deze namiddag komt mijn kleinzoon Danté samen met zijn vriendin Céleste op bezoek. Ik kijk er echt al naar uit. Die zijn al meer dan twee jaar samen, jonge mensen, 20 jaar jong, mooi toch !
Voor jullie allemaal een mooie dag van 11 november. Voor de kerstversiering wacht ik altijd tot na sinterklaas, dus na 6 december. Ja Rietjes, Sint Maarten , ook wel heel mooi voor de kindjes van de Westhoek.
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Ik ben er al bijna door van mijn valling. Maar ik ben wel triestig en ongerust, ik durf niet meer naar al die negatieve Corona berichten in het Nieuws luisteren, het gaat weer zo snel achteruit, die cijfers duiken weer elke dag in de diepte. Voor eenzame mensen als ik is de omgang met vrienden heel belangrijk nu even geen bezoek meer!
Oei, nu spelen ze wel "een steen op aarde" van Bram Vermeulen, was er ook op R's begrafenis dus even slikken...
Oei, nu spelen ze wel "een steen op aarde" van Bram Vermeulen, was er ook op R's begrafenis dus even slikken...
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen

Ivette, we luisteren blijkbaar naar dezelfde zender.
De Sint heeft mijn schoorsteen niet gevonden, 'k ben nochtans braaf geweest, meestal dan toch
De tijd dat de eigen kinderen en kleinkinderen erin geloofden is ook hier al lang voorbij, 't waren mooie tijden...
Nu krijgen ze onder het jaar al genoeg, mochten ze langskomen vandaag dan zou er toch wel een extra bankbiljetje zijn maar.... 'k verwacht niemand.
Mijn verkoudheid heeft precies nog niet veel zin om op te hoepelen; 'k verzorg ze zeker te goed
Corry : moed houden en erin geloven dat je met kerst samen thuis kan genieten van een gezellige tijd
Menu : gestoofde groene kool, mosterdsaus en en hammetje.

Ivette, we luisteren blijkbaar naar dezelfde zender.
De Sint heeft mijn schoorsteen niet gevonden, 'k ben nochtans braaf geweest, meestal dan toch
De tijd dat de eigen kinderen en kleinkinderen erin geloofden is ook hier al lang voorbij, 't waren mooie tijden...
Nu krijgen ze onder het jaar al genoeg, mochten ze langskomen vandaag dan zou er toch wel een extra bankbiljetje zijn maar.... 'k verwacht niemand.
Mijn verkoudheid heeft precies nog niet veel zin om op te hoepelen; 'k verzorg ze zeker te goed
Corry : moed houden en erin geloven dat je met kerst samen thuis kan genieten van een gezellige tijd
Menu : gestoofde groene kool, mosterdsaus en en hammetje.
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Corry, een nare tijd voor je ik wou dat ik kon zeggen alles komt goed!
Gisterenavond een telefoon gekregen van een schoonzus, de oudste zus van mijn man met de mededeling dat haar man gestorven was! Hij lag al enkele weken in het ziekenhuis met een herseninfarct en dan heeft hij er nog een hersenbloeding en epilipsieaanvallen bijgekregen en in coma gegaan en uiteindelijk daaraan gestorven hij werd 79!
We hadden niet echt contact met elkaar hooguit eens op een familiefeest, ze hielden trouwens met niemand contact van de familie, maar denk dat daar verandering zal in komen nu haar man gestorven is zal die zus wel weer contact met haar familie opnemen!
Het is hier markt en we gaan er naartoe, tot later daag…

Corry, een nare tijd voor je ik wou dat ik kon zeggen alles komt goed!
Gisterenavond een telefoon gekregen van een schoonzus, de oudste zus van mijn man met de mededeling dat haar man gestorven was! Hij lag al enkele weken in het ziekenhuis met een herseninfarct en dan heeft hij er nog een hersenbloeding en epilipsieaanvallen bijgekregen en in coma gegaan en uiteindelijk daaraan gestorven hij werd 79!
We hadden niet echt contact met elkaar hooguit eens op een familiefeest, ze hielden trouwens met niemand contact van de familie, maar denk dat daar verandering zal in komen nu haar man gestorven is zal die zus wel weer contact met haar familie opnemen!
Het is hier markt en we gaan er naartoe, tot later daag…

You only have one life...live it!
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
speelde bij mijn ventje ook, vind dit een mooi(triestig) liedje
en luister er graag naar jawel met natte ogen
heb deze morgen een half uur gebeld met V.
omdat ik niet gerust ben met al die berichten in de krant over corona
ze werkt in het ziekenhuis en ze zegt dat de regering de mensen onnodig bang maakt
we moeten wel oppassen en veel ons handen wassen en ontsmetten
en overal een masker aan en dan in de vuilbak
dat doe ik allemaal en op het einde van de maand mag ik om mijn derde prik
ze heeft geprobeerd me gerust te stellen maar die angst blijft
want als je alleen bent heb je veel tijd om het te laten spoken in je kopje
heb alles afgezegd en doe weer al mijn boodschappen de vrijdag
bak mijn brood zelf om niet naar de bakker te moeten en de beenhouwer is in de andere straat
zo min mogelijk bazaars
en voor de rest thuis
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
ja meme- rietje we zijn er weer wel mee hé zo'n onrustige, angstige tijd!
Ik krijg juist een telefoontje van mijn vriendinnen dat ze volgende week zondag niet durven meegaan naar het toneel in Lichtervelde. Mijn dochter heeft al die kaarten hier afgegeven maar zij en Luc zijn momenteel in Athene dus kan ik maar woensdag vragen of ze die kaarten kan terugnemen. Ook mijn 2 buren zouden gaan, ik kan nog altijd met hen mee als ze zelf "durven" gaan tenminste, ik zal wel zien!
We zouden met Okra in de oude Melkerij hier in Gits naar de week van de smaak gaan. Ook daar gaan ze niet naartoe, ik zal geen andere chauffeur zoeken en ook maar thuisblijven.
Volgende week vrijdag is er Okra teamvergadering, ook dat staat misschien op de helling want het Roeselaarse AZ ligt vol. Allez, we waren zo gerust na onze vaccinaties en nu plots deze ommekeer!
Natuurlijk mis ik onze Carrefour nu nog meer, we hebben geen enkele winkel meer in Gits en dat is toch rampzalig!
Ik heb naar de boeiende cross gekeken maar het zijn toch lange, sombere dagen!
Ik krijg juist een telefoontje van mijn vriendinnen dat ze volgende week zondag niet durven meegaan naar het toneel in Lichtervelde. Mijn dochter heeft al die kaarten hier afgegeven maar zij en Luc zijn momenteel in Athene dus kan ik maar woensdag vragen of ze die kaarten kan terugnemen. Ook mijn 2 buren zouden gaan, ik kan nog altijd met hen mee als ze zelf "durven" gaan tenminste, ik zal wel zien!
We zouden met Okra in de oude Melkerij hier in Gits naar de week van de smaak gaan. Ook daar gaan ze niet naartoe, ik zal geen andere chauffeur zoeken en ook maar thuisblijven.
Volgende week vrijdag is er Okra teamvergadering, ook dat staat misschien op de helling want het Roeselaarse AZ ligt vol. Allez, we waren zo gerust na onze vaccinaties en nu plots deze ommekeer!
Natuurlijk mis ik onze Carrefour nu nog meer, we hebben geen enkele winkel meer in Gits en dat is toch rampzalig!
Ik heb naar de boeiende cross gekeken maar het zijn toch lange, sombere dagen!
Ivette
-
We mogen ons niet bang laten maken;
gewoon ons gezond verstand gebruiken
doen en laten wat moet
Hier zijn ook alle activiteiten van OKRA voor de maand november al gecanceld.
Deze namiddag zij wij eens een toertje gaan wandelen,
kwestie van weer eens buiten te komen.
Ik ben een lastig mens als ik niet buiten kan
gewoon ons gezond verstand gebruiken
doen en laten wat moet
Hier zijn ook alle activiteiten van OKRA voor de maand november al gecanceld.
Deze namiddag zij wij eens een toertje gaan wandelen,
kwestie van weer eens buiten te komen.
Ik ben een lastig mens als ik niet buiten kan
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Alle dagen naar het ziekenhuis, zou liever overslaan maar het verder verloop wat mijn ventje betreft moet van kortbij bijgehouden worden.
Heb opgeschreven wat hij aan de dokter moet vragen.
Een hoopgevend iets, stapte vandaag zonder zich vast te houden van zijn bed naar de venster. Was wel een eindje, ander bed aan het.raam is niet ingenomen, mag niemand komen liggen wegens besmettingsgevaar..
Uitslag bloedkweek moet uitsluitsel en oplossing brengen
Het stappen vandaag gaf mij hoop.
Ook alle onderzoeken hebben niets aan het licht gebracht wat de reden kan zijn van toestand nu.
Rietepetietje en Ivette ik weet ondertussen hoe het voelt alleen te zijn. Lees veel .
Heb het geluk Staf nog te kunnen bezoeken en hopen lang samen te kunnen zijn.
Nog een mooie avond
Corry
Heb opgeschreven wat hij aan de dokter moet vragen.
Een hoopgevend iets, stapte vandaag zonder zich vast te houden van zijn bed naar de venster. Was wel een eindje, ander bed aan het.raam is niet ingenomen, mag niemand komen liggen wegens besmettingsgevaar..
Uitslag bloedkweek moet uitsluitsel en oplossing brengen
Het stappen vandaag gaf mij hoop.
Ook alle onderzoeken hebben niets aan het licht gebracht wat de reden kan zijn van toestand nu.
Rietepetietje en Ivette ik weet ondertussen hoe het voelt alleen te zijn. Lees veel .
Heb het geluk Staf nog te kunnen bezoeken en hopen lang samen te kunnen zijn.
Nog een mooie avond
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Goeie morgen fijne vrijdag ,knufje Corry
ik heb een kriebel in mijn keel
heb een lepelke thijmsiroop genomen
en vandaag een pot citroen water drinken

ik heb een kriebel in mijn keel
heb een lepelke thijmsiroop genomen
en vandaag een pot citroen water drinken

Groetjes van meme-rietje,
-
Corry, ge hebt inderdaad nog chance dat ge Staf "nog kunt bezoeken" ik hoop voor u dat dit nog lang kan, koester uw samenzijn!
Vandaag ben ik toch wat beter geluimd. Ik ben aan 't wassen, de zon schijnt en hopelijk drogen toch minstens de lakens buiten. Ik weet wel het wordt alweer de tijd om binnen te drogen wat ik perfect kan maar ik doe nog altijd met plezier het extra werk om buiten te drogen!
Ze tuut dat ze klaar is ik zal maar voortdoen dus!
Allez meme-rietje, je zal zeker jaloers geweest zijn op mijn keelpijn, ik heb zo'n spuit van de huisarts voorgeschreven, moet dampen, nog siroop nemen, citroenthee is ook goed maar ik moet eerst citroenen kunnen kopen, ik denk dat het al wel zal gaan om dinsdag wat groenten en fruit op de markt te kopen!
Oma c zoals altijd geef je weer wijze raad. Gelukkig hebben wij al geleerd om ons "bezig te houden" thuis waar we het best extra aangenaam voor onszelf maken en doen wat we graag doen, toch een luxe!
Vandaag ben ik toch wat beter geluimd. Ik ben aan 't wassen, de zon schijnt en hopelijk drogen toch minstens de lakens buiten. Ik weet wel het wordt alweer de tijd om binnen te drogen wat ik perfect kan maar ik doe nog altijd met plezier het extra werk om buiten te drogen!
Ze tuut dat ze klaar is ik zal maar voortdoen dus!
Allez meme-rietje, je zal zeker jaloers geweest zijn op mijn keelpijn, ik heb zo'n spuit van de huisarts voorgeschreven, moet dampen, nog siroop nemen, citroenthee is ook goed maar ik moet eerst citroenen kunnen kopen, ik denk dat het al wel zal gaan om dinsdag wat groenten en fruit op de markt te kopen!
Oma c zoals altijd geef je weer wijze raad. Gelukkig hebben wij al geleerd om ons "bezig te houden" thuis waar we het best extra aangenaam voor onszelf maken en doen wat we graag doen, toch een luxe!
Ivette
-
Goeie zonnige morgen
Gezien hoe het er in Gent weeral aan toe ging met hun lichtfestival ?
Als't maar spectaculair is en toeristen lokt.
Coronamaatregelen en energiebesparing.... daar denken ze later wel eens aan... als het te laat is misschien.
Gisteren na de mini-wandeling dan toch ook iets gaan drinken met mondmasker aan en CST in de hand.
Niemand die ernaar omkeek
in tegendeel men bezag ons haast als vreemde wezens.
Oei meme RIetje, hier is't ook begonnen met keelpijn, verzorg je maar goed.
Gezien hoe het er in Gent weeral aan toe ging met hun lichtfestival ?
Als't maar spectaculair is en toeristen lokt.
Coronamaatregelen en energiebesparing.... daar denken ze later wel eens aan... als het te laat is misschien.
Gisteren na de mini-wandeling dan toch ook iets gaan drinken met mondmasker aan en CST in de hand.
Niemand die ernaar omkeek
Oei meme RIetje, hier is't ook begonnen met keelpijn, verzorg je maar goed.
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenavond allemaal!
Niet speciaals gedaan vandaag, gewoon een kleine wandeling naar het centrum en terug, goed voor 4 km!
Hier vragen ze toch in elke horecazaak als je binnen gaat je covidsafepas hoor!
Het word weer erger die Corona, maar ik denk als je je gezond verstand gebruikt met handen wassen, afstand houden en mondmasker op drukke plaatsen je toch niet meer kan doen, ik ga inieder geval mij niet opsluiten hoor!
Deze avond ga ik naar de repetitie van het zangkoor en ik hoop dat ze die dingen weer niet stilleggen als de coronacijfers weer erger worden!
Er waren mooie optredens gepland in verband met de ouderenweek( ik ga daar toch niet naartoe) en dat gaat binnen door en dat is afgelast, de intrede van de Sint gaat wel door omdat dit een buitenactiviteit is!
Er staan enkele concerten in mijn agenda ik hoop dat die kunnen doorgaan hoor!
Ik ga de tafel dekken en een stuurtje eten, tot later daag…
Niet speciaals gedaan vandaag, gewoon een kleine wandeling naar het centrum en terug, goed voor 4 km!
Hier vragen ze toch in elke horecazaak als je binnen gaat je covidsafepas hoor!
Het word weer erger die Corona, maar ik denk als je je gezond verstand gebruikt met handen wassen, afstand houden en mondmasker op drukke plaatsen je toch niet meer kan doen, ik ga inieder geval mij niet opsluiten hoor!
Deze avond ga ik naar de repetitie van het zangkoor en ik hoop dat ze die dingen weer niet stilleggen als de coronacijfers weer erger worden!
Er waren mooie optredens gepland in verband met de ouderenweek( ik ga daar toch niet naartoe) en dat gaat binnen door en dat is afgelast, de intrede van de Sint gaat wel door omdat dit een buitenactiviteit is!
Er staan enkele concerten in mijn agenda ik hoop dat die kunnen doorgaan hoor!
Ik ga de tafel dekken en een stuurtje eten, tot later daag…
You only have one life...live it!
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Eindelijk de behandelende dokter en sociale assistente gesproken.
Uitslag van Staf zijn opname, schimmel in de longen.
Kan iedereen overkomen, hangt in de lucht, zwakke mensen worden ziek , andere lost hun lichaam het op zonder gevolgen.
Komt in de loop van volgende week naar huis, stilaan antibiotica afbouwen, driemaal in de week te voorkomen blijven nemen.
Verpleging om Staf te wassen en tevens dagelijks zijn toestand mee te volgen.
Heeft meegekregen bij koorts dadelijk naar het ziekenhuis te gaan, hoop dat het in zijn horen geknoopt is.
Ga ook een verzorgingstehuis opstarten, niet voor nu maar zijn gezondheid is zo wankelend dat deze een optie kan worden.
Bij ouder worden overkomen je dingen waar je niet op voorbereid bent, aanvaarden en jezelf niet verliezen is de raad die ik hier geef.
Vandaag uit eten met een buurtje, volgende week ook een etentje met juist verhuist buurtje.
Er staat nog een uitje met zeeclubmaatje op het program.
Eerst afwachten hoelang Staf alleen kan zijn.
Ondertussen slaap ik al enkele nachten door, ben een beetje stressvrij
kleinzoon Günther gaat naar zijn bompa, ik ga naar de duinbosjes wandelen.
Corry
Eindelijk de behandelende dokter en sociale assistente gesproken.
Uitslag van Staf zijn opname, schimmel in de longen.
Kan iedereen overkomen, hangt in de lucht, zwakke mensen worden ziek , andere lost hun lichaam het op zonder gevolgen.
Komt in de loop van volgende week naar huis, stilaan antibiotica afbouwen, driemaal in de week te voorkomen blijven nemen.
Verpleging om Staf te wassen en tevens dagelijks zijn toestand mee te volgen.
Heeft meegekregen bij koorts dadelijk naar het ziekenhuis te gaan, hoop dat het in zijn horen geknoopt is.
Ga ook een verzorgingstehuis opstarten, niet voor nu maar zijn gezondheid is zo wankelend dat deze een optie kan worden.
Bij ouder worden overkomen je dingen waar je niet op voorbereid bent, aanvaarden en jezelf niet verliezen is de raad die ik hier geef.
Vandaag uit eten met een buurtje, volgende week ook een etentje met juist verhuist buurtje.
Er staat nog een uitje met zeeclubmaatje op het program.
Eerst afwachten hoelang Staf alleen kan zijn.
Ondertussen slaap ik al enkele nachten door, ben een beetje stressvrij
kleinzoon Günther gaat naar zijn bompa, ik ga naar de duinbosjes wandelen.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.