Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

02 apr 2019, 12:52

Goedemiddag allemaal!
Mijn make is hier heb haar deze voormiddag gehaald...ons papa is vandaag 10 jaar gestorven en ik wou niet dat ze vandaag daar helemaal alleen in haar appartementje zat!
Ze is hier blijven eten en deze namiddag gaan we dan ergens een pannenkoek gaan eten!
Op het menu deze middag: varkenshaasje met een championroomsausje en brocollipuree.
Deze voormiddag heeft het al een flinke bui gedaan maar nu schijnt de zon weer stralend in mijn living! Ik denk dat het voor de rest van de dag wel droog zal blijven!
Corry nog nooit van die ziekte gehoord die je dochter heeft!
Majoker jij bent toch ook een bezige bij amai!
Yvette naar de markt geweest in Roeselare?
Viooltjes ik heb er ook altijd staan, vind het vrolijke bloempjes!
Ik heb ne foto bij van bloemen die hier nu in mijn living staan...
Afbeelding
Zo ga jullie laten nog een fijne dinsdag en tot later daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

02 apr 2019, 15:24

vandaag is het 3jaar
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

02 apr 2019, 16:05

Gisterenavond ben ik nog naar mijn huisarts geweest omdat ik medicatie (vooral voor mijn te hoge bloeddruk) nodig had. Omdat er op maandagmorgen meestal veel patiënten zijn koos ik voor 's avonds maar moest heel lang wachten of: zonder afspraak is het ook niet altijd voordelig. Hij glunderde toen ik hem feliciteerde met de prestatie van zijn zoon Bas in de Mol, terecht vind ik!
Bij de apotheker nadien moest ik diep in mijn geldbeugel tasten of: medicatie is duur maar wij kunnen het ons gelukkig veroorloven en als dat helpt zijn wij weer allang tevreden!
Ik kreeg wel de raad ELKE DAG VOLDOENDE TE BEWEGEN! Amai, waar moet ik dan altijd alleen naartoe?

Dus: goede voornemens of: ik ben alvast naar de markt getrokken spijts de slechte weervoorspelling!
Onderweg op de bus zei ook de chauffeur dat het zeer kalm was. Ook op de markt was er heel weinig volk en in de Koornbloem waren er ook weinig klanten. Begin van de maand, wachtend op hun pree?
Het regende alleen een beetje toen ik van de Koornbloem naar het station wandelde, niet veel, ik had nog geen paraplu nodig!

Morgen komen Jolien en Jonathan een laatste keer eten, dan zal ze al voldoende hersteld zijn om weer zelf hun potje te koken. Ik heb rollen orloff gekocht, hopelijk lukken deze "nieuwe" dingen mij!
Ik weet wel dat het nu niet de tijd voor boontjes is, anders "wacht ik ook hun eetbare tijd af" maar het is de lievelingsgroente van Jolien dus al waren ze nogal duur, ik zal haar blij verrassen! Ik heb al hun kopjes- en staartjes afgesneden want morgen wacht er nog wat werk!

Ik heb een donkergroene vestpull-met kap gekocht, moet wel als gewoonlijk nog de mouwen korten.
Ik draag dat graag om te fietsen of te wandelen.

Nu ga ik fruit eten of ik kom er weer niet toe!
Ivette

Ritavdm

02 apr 2019, 20:17

Goeieavond

'k ben goe bezig geweest !

Gisteren zo'n dikke 50 km gefietst door ons mooie West-Vlaamse Heuvelland en vandaag een hele mooie maar nogal zware wandeling gemaakt om en rond de Kemmelberg.
Mijn fysieke conditie is dus nog steeds goed maar morgen las ik dan toch een rustdagje in hoor.

Enkele sfeerbeelden :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu pyjama een en proberen wakker te blijven :lol: tot voorbij De Noordzee.

Ivette, de raad vd dokter goed opvolgen hé, bewegen doet zo goed !
Oud maar niet Out

meme-rietje

03 apr 2019, 08:50

goeie morgen iedereen
zo die triestige dag is ook weer voorbij
Afbeelding
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

03 apr 2019, 10:59

Goeievoormiddag

Rustdag vandaag :wink:
Ja 't zal nodig zijn want heb me de afgelopen dagen blijkbaar toch een beetje overdaan.
Ik kon maar niet in slaap komen gisterenavond heb om 3u moeten opstaan voor een pijnstiller (zeurende heup- en kniegewrichten); iets wat me (bijna) nooit overkomt. Ik heb niet gekeken maar 'k durf er zelfs om wedden dat die pillen over datum zijn.

Menu : zalm, gestoofde prei, aardappeltjes en een rijsttaartje toe
Oud maar niet Out

vera-maria

03 apr 2019, 11:17

Goedemorgen allemaal!
Hier schijnt een waterzonnetje in mijn living!
Meme-rietje dikke knuf, mijn make mist ons papa ook nog altijd hij was op 2 april 10 jaar van ons heengegaan!
Rietjes aiaia even een beetje rustig doen met je heup en knie!
Er staat niks op het programma vandaag, dus eens rustig thuis alhoewel we dan deze avond naar de cinema gaan ze draaien hier Green Book, het schijnt een mooie film te zijn en heeft een Oscar gewonnen!
Ik ga strijken is niet veel 3 hemden en 2 t-shirts.
Deze middag zijn er groene asperges met gemarineerde kipblokjes.
Tot later daaag...
You only have one life...live it!

piepje

03 apr 2019, 17:47

Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

corry

03 apr 2019, 22:33

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

rvh1

04 apr 2019, 08:37

Afbeelding

Goede morgen iedereen
Fijne donderdag
Hier is het maar grijs vandaag , hopelijk komt de zon er nog door
Geniet van jullie dag
Groetjes
Robert

corry

04 apr 2019, 08:49

Afbeelding

Goedemorgen

Veveke de ziekte welke ons dochter heeft is een syndroom welke gekenmerkt wordt door krampen ( spasmen) Er gaan veel onderzoeken aan vooraf, bedrijfsarts heeft ook haar gegevens , gevolg, kan en mag niet meer de de bus rijden bewegingen van armen , tramdienst minder belastend, een tijdelijke oplossing, elke chauffeur moet beide doen. Zoekt ander werk, examen voor bij de douane gedaan. Wie weet ?

Ivette, bewegen is bevorderend voor lijf en leden, liefst in gezelschap. Ik ga op het ogenblik ook veel alleen. Stafke slentert, ik stap door, mijn rug heeft het laatst het liefst .

Groetjes en tot in den draai, kort of lang als je er maar van genieten kan, moet geen opdracht worden.

Corry

corry

04 apr 2019, 08:50

Wat een toeval, Robert wij hebben dezelfde bloemetjes mee 😜

Ritavdm

04 apr 2019, 10:17

Goeiemorgen

Heerlijk fris zonnig, ideaal om lakens buiten te hangen, dat heb ik dus al gedaan; voor de rest nog niet veel...wel de reklamebladen uit de bus gehaald en doorbladerd.
Ik kan mijn geld weer aan vanalles en nog wat kwijt, nodig of niet :wink: en de kortingen vliegen je om de oren :lol: ; gelukkig maar ben ik niet te lichtgelovig en beïnvloedbaar voor dergelijke zaken.

Menu : heerlijke ouderwetse kippensoep; kippenwit in currysaus met worteltjes
Oud maar niet Out

meme-rietje

04 apr 2019, 10:49

goeie zonnige morgen allemaal
deze namiddag een wandeling met Elckerlyk in de Bergelen
dat is hier niet ver van, bijna aan mijn voordeur
en erna een koffietje met iets :lol:
heb deze morgen lang geslapen
en zag er toen zo uit
Afbeelding