Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

12 feb 2020, 10:28

Rita wat ben jij een straffe madam, ze hebben zeker een heup met een moteurke bij jou ingestoken? Goed zo, ik ben blij voor jou!
Gisteren ben ik mee gereden naar Groenhove in Torhout waar de Okra wandelaars toekwamen om samen een lekker verrassingsbord te eten.
Hopelijk kan ik na mijn onderzoek bij de cardioloog nu maandag binnen 14 dagen weer mee wandelen!

OP ZONDAG 16 FEBRUARI gaat in OC De Schouw, Statiestraat 113 Lichtervelde (GPS adres Tweelindestraat ingeven) van 10 tot 18 een modelbouwtentoonstelling door ingericht door Mini Wheels.
Hier enkele van de vele BUGATTI modelbouwauto's van Nik Levecque., pareltjes van kunde en zeer veel geduld!

Afbeelding

Afbeelding

T59 Leopold III (3).jpg = op schaal gemaakte auto van koning Leopold III

Tot ziens nu zondag in De Schouw in Lichtervelde.
Ivette

Ivette

12 feb 2020, 10:30

Rita wat ben jij een straffe madam, ze hebben zeker een heup met een moteurke bij jou ingestoken? Goed zo, ik ben blij voor jou!
Gisteren ben ik mee gereden naar Groenhove in Torhout waar de Okra wandelaars toekwamen om samen een lekker verrassingsbord te eten.
Hopelijk kan ik na mijn onderzoek bij de cardioloog nu maandag binnen 14 dagen weer mee wandelen!

OP ZONDAG 16 FEBRUARI gaat in OC De Schouw, Statiestraat 113 Lichtervelde (GPS adres Tweelindestraat ingeven) van 10 tot 18 een modelbouwtentoonstelling door ingericht door Mini Wheels.
Hier enkele van de vele BUGATTI modelbouwauto's van Nik Levecque., pareltjes van kunde en zeer veel geduld!

Afbeelding

Afbeelding

T59 Leopold III (3).jpg = op schaal gemaakte auto van koning Leopold III

Tot ziens nu zondag in De Schouw in Lichtervelde.
Ivette

omadina

12 feb 2020, 15:39

Goede middag,

Ik heb alles weer bij gelezen en ben blij voor jou Rietjes, dat je revalidatie zo goed verloopt. Stilletjes aan voel je je weer prima voor te fietsen en te wandelen, en ondertussen, ja lekker koken voor jullie beiden, is toch plezant hé ! Ik lust ook wel een lamskroontje, mmmm !

Corry voor jou en Staf, toch ook goed nieuws ! Dan kunnen jullie weer samen op wandel ! Staf zal zich ook wel opgelucht voelen, want zo in de onzekerheid leven is lastig.

Yvette, veel succes met de tentoonstelling. Je zoon in een "crack" in modelbouw ! Mooi is dat !

En die storm, vandaag is het toch wat kalmer, ik heb al boodschappen gedaan, morgen juist nog eens naar de slager en de bakker, maar dat is maar 5 minuutjes stappen.
Gisteren belde de jongste dochter, die in Izegem woont dat ze ook een beetje schade hadden, maar hun buren nog meer, door een afgewaaide dakkapel in het dak van hun buren , enkele huizen verder.... niet te geloven toch wat die stormwind kan veroorzaken. Gelukkig was het bij hen vlug hersteld.

Mijn kleinzoon Danté, 18 jaar heeft vanmorgen zijn praktische rijproef afgelegd, en hij is geslaagd, dus kan hij zijn rijbewijs gaan afhalen, een zorg minder, of juist een zorg meer, zo zei mijn dochter Ilse. Ja ik herinner me ook nog de dag waarop mijn dochters hun rijbewijs behaalden, alsof het gisteren was. 't Gaat allemaal zo snel hé !

Maatjes, hou jullie allemaal goed en gezond en hopelijk niet meer zo een harde wind, want op de dijk of op het strand wandelen bij zo een weer... is wel mooi, maar dat opwaaiende zand in je ogen, niet te doen !

Tot de volgende en nog een mooie namiddag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

13 feb 2020, 09:23

Corry, ik ben blij voor u en Stafke dat de "restauratiewerken" nog meevallen, veel moed en een goed herstel wens ik u!

ik weet niet of ik zondag in Lichtervelde ga geraken: Christa en Luc zijn op weekend met de mini voetbalclub naar Aardenburg, een goeie, goedkope plek voor groepen waar ze nog zijn geweest. Wel jammer dat het weer niet zal meevallen!
We zien wel!

Ik ben een mooi boek aan 't lezen dat je ook makkelijk in pauzes kan lezen:hallo liefde van Petra Vollinga. Er zijn enkele hoofdpersonages waarvan telkens een hoofdstuk wordt beschreven en vervolgd, boeiend geschreven en zeer vlot lezend!
Ivette

meme-rietje

13 feb 2020, 11:27

goeie morgen iedereen
ben juist thuis onderzoek in het ziekenhuis
er moeten nog verdere onderzoeken gedaan worden
hij sprak van gekleurde proefinspuiting
moet nog besproken worden met huisarts
gisteren mooi boek uitgelezen door de schrijfster van de zes zussen
"het Italiaanse meisje"
en nu lees ik "de olijfboom" ook van die schrijfster Lucinda Riley
ik lees graag haar boeken
en achter dees boek ga ik het vijfde boek van de zussen lezen "maan"
je ziet ik kan nog een tijdje weg
en ben ook nog bezig aan een puzzel
heb dees week ook twee broeken gekort, ik denk dat ik krimp of mijn broeken zijn gekrompen :lol:
en zo blijven we bezig
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

13 feb 2020, 12:34

Goeiemiddaag

Ook hier is de voormiddag gevuld geweest met ziekenhuis en dokters.
Gelukkig maar met niets dan positieve resultaten.
'k ben goed voor 6 maand
alleen nog de heuprevalidatie
maar dat is maar carrosseriewerk hé :wink:

Straks nog maar eens naar de kine en dan ....
lezen.....

maar goed dat ik me daar kan mee bezig houden.
Oud maar niet Out

meme-rietje

14 feb 2020, 08:52

goeie morgen allemaal
valentijntjes vandaag, vroeger bestond dat niet
ik klap van 50 jaar geleden
wel St. Catharine en daar hoor je nu niks meer van

Afbeelding

omadina

14 feb 2020, 09:33

Goede morgen aan alle Oaserkes !

Het is droog en rustig weer, dus vandaag zeker eens naar buiten ! Zou ik mijn fiets buiten halen, of hou ik me best aan mijn voornemen maar vanaf maart te fietsen, en het nu op wandelen te houden ?

Ik ben blij te lezen dat je revalidatie zo goed verloopt Rietjes, nog eventjes kalmpjes aan, en dan is je "carosserie", zoals je het zelf noemt, weer tip-top in orde !

En vandaag is het dus Valentijn !, ja mémérietjes in onze jonge jaren vierden we dat zeker niet, ook iets dat overgewaaid is van de VS zeker ? ja zeker goed voor de zakenwereld, maar je doet ermee wat je wil hé, een kleine attentie mag zeker eens, op een speciale dag, ook tussen familie en vrienden.

Voor alle maatjes, Yvette, Corry, Viv, Erika, Michelly, mémérietje, Rietjes, Vera-Maria, iedereen dus een mooie Valentijnsdag ! en veel lees- en ander plezier, misschien een lekker etentje, ook altijd leuk.

Groetjes, omadina

vera-maria

14 feb 2020, 10:07

Goedemorgen allemaal!
Hier schijnt de zon in onze living!
Valentijnsdag vandaag, toen wij pas getrouwd waren was dat al in de mode denk ik...ik schreef dan een lief kaartje aan mijn ventje meer moet dat niet zijn!
En nu maak in een mooi kaartje zoals dit hier...
Afbeelding
Onze zoon ging bloemen kopen voor zijn vrouwtje, normaal doet hij niet mee aan al die commerciële dingen maar je ziet wel hij gaat dan toch overstag voor de liefde!
Straks komen ze eten, ik maak verse pizza’s vind dat af en toe wel eens lekker, en deze namiddag dan weer ons oogappeltje van school halen!
Ik ga aan de slag, wens jullie allen nog een heel fijn weekend, daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

14 feb 2020, 14:06

Een Valentijnte vol Liefde voor iedereen die hier komt lezen
want zonder Liefde draait de wereld niet
om het even onder welke vorm, we hebben het nodig.

Liefde is.....

er zijn zoveel gezegden
maar voor mij telt de laatste tijd toch het meest

Liefde is....
alles wat mijn ventje doet voor mij nu ik hulpbehoevend ben.

Gelukkig maar kan ik elke dag weer meer zelf, misschien wat trager maar 't lukt.
Revalidatie vergt ook heel wat tijd vandaar dat ik er nu pas ben.

Veve, mooi je valentijnscollage, de liefde spat er zo vanaf.

Meme-Rietje, inderdaad vroeger (toen wij tieners waren) stuurde men kaarten voor St.Catherine.
Was dat eigenlijk in het hele land zo of enkel in de grensstreek, iets dat overgewaaid was uit Frankrijk ?

Menu : ossobuco van kalkoen
Oud maar niet Out

meme-rietje

15 feb 2020, 10:30

Ritavdm schreef:
14 feb 2020, 14:06
Meme-Rietje, inderdaad vroeger (toen wij tieners waren) stuurde men kaarten voor St.Catherine.
Was dat eigenlijk in het hele land zo of enkel in de grensstreek, iets dat overgewaaid was uit Frankrijk ?
ik heb dat leren kennen op mijn werk in Aalbeke
er waren er toen veel van Moeskroen die frans was
leuke tijd, iedere jonkvrouw bracht toen snoep mee, ik ook
en ieder trakteerde aan iedereen
je kwam toe met een zak snoep en ging naar huis met een hele zak gekregen snoep
lang geleden maar was een leuke tijd

goeie zaterdagske morgen allemaal
is grijs buiten
gaan straks een broodje bakken
en de naai of strijk kamer eens opkuisen
oude kleren in zaken steken
menu deze middag: ga eens kijken in de diepvries

Afbeelding

Ritavdm

15 feb 2020, 17:05

Goeie late namiddag

Niets te vertellen maar toch eens langskomen...
het moet :roll: (van mezelf)

Men u : stoofvlees met frietjes en witloofslaatje

en dan nu de hometrainer op want zaterdag = geen kine dus zelf zorgen voor beweging

Meme-Rietje, veel plaats gemaakt voor nieuw :wink: ; weldra lente-shopping !
Oud maar niet Out

vera-maria

15 feb 2020, 18:22

Goedenavond allemaal!
Kom hier ook eens langs, de reden...ventje is naar het veldrijden gaan kijken in Middelkerke en is nog niet thuis, ik ben deze namiddag heel lui geweest heb dus niet veel gedaan, wat gefotoshopt en voor de rest in een boek gelezen!
Deze voormiddag ben ik in jou buurt geweest Rita, ik ben met mijn mama naar Ieper geweest naar een begrafenis het was bij “uitvaartdienst Leo” onze laatste nonkel is gestorven hij zou volgende maand 91 worden! Is een uur rijden naar Ieper en er was geen koffietafel, dus ben ik dan samen met mijn mama iets gaan eten dicht in de buurt van haar woonplaats, ik was rond 13u30 weer thuis en heb dan een middagdutje gedaan!
Van die St Cathérine waar jullie het over hadden heb ik nog nooit gehoord, zal dus echt wel iets van tegen de Franse grens zijn!
Amai het begint hier serieus te waaien rondom ons huis, de wind zoeft....
Ga mijn rolluiken naar beneden doen want ja het is al donker nu, tot later daag....
You only have one life...live it!

meme-rietje

16 feb 2020, 08:48

goeie morgen allemaal
er is hier nog altijd veel waai
hier loopt gewoon alles zijn gangetje
anders geen nieuws
en wat gaan we doen vandaag
een beetje dit en een beetje dat
en veel lezen
Afbeelding

omadina

16 feb 2020, 09:44

Goede morgen Oase-maatjes,

Ik kom hier ook nog maar eens binnen, 't wordt hier echt het "lezershoekje", ja daar sluit ik me zeker graag bij aan. Gisteren namiddag ben ik naar de bib geweest, was er druk bezet, en er waren ook veel mensen die daar de krant, op papier, op digitaal zaten te lezen. Ik heb dat nog nooit gedaan, maar vind het wel een aangenaam hoekje dat daarvoor ingericht is. Zal het ook eens moeten proberen, als ik er tijd voor kan maken...

Vandaag staat er niet veel op het programma, met dit winderige weer en de regendruppels die ik hier toch op de ruiten zie, zal het geen grote wandeling worden, vrees ik. Ik moet wel nog eens tot aan de bakker, dat is maar 5 minuten stappen,en ja de paraplu bij zoveel wind ?, op mijn kap opzetten, dat kan ook. Natuurlijk, dat haar hé.... maar met dit weer is het moeilijk en de tijd van haarlak is voorbij, ja als ik dat bedenk wat we vroeger allemaal deden om ons haar mooi in de plooi te houden...

Maatjes, hou jullie allemaal veilig en gezond, een gezellige zondag !
omadina
...