Hoekje:"De oase van rust 2019"
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
Amaai; 'k dacht dat ik uit mijn bed ging waaien deze morgen, beukende wind net op het slaapkamerraam.
'k ben maar vlug opgestaan om het te voorkomen
Douche en wat ga ik aandoen ?????
'k ben het moe van altijd maar broeken te moeten dragen om die trieste witte kousen te verbergen
Ja toch maar een verse zwarte broek en dan bovenstuk
'k heb me eens goed kwaadgemaakt en meteen een bloes en twee pulls naar de lappenmand verwezen.
Menu : ?????
Iets met zalm want die staat klaar !
Amaai; 'k dacht dat ik uit mijn bed ging waaien deze morgen, beukende wind net op het slaapkamerraam.
'k ben maar vlug opgestaan om het te voorkomen
Douche en wat ga ik aandoen ?????
'k ben het moe van altijd maar broeken te moeten dragen om die trieste witte kousen te verbergen
Ja toch maar een verse zwarte broek en dan bovenstuk
'k heb me eens goed kwaadgemaakt en meteen een bloes en twee pulls naar de lappenmand verwezen.
Menu : ?????
Iets met zalm want die staat klaar !
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Het Okra Valentijnsfeest was heel in orde. De tafels waren mooi versierd alhoewel ik me weer geërgerd heb dat het opschrift op de tafelnapjes alweer in het Engels was.

We betaalden maar 18€ met één drank naar keuze dus geen wonder dat iedereen tevreden was. De muziek was wat luid maar er werd wel veel gedanst, wie dat graag doet kon zijn hart ophalen en ze zijn toch nog met velen!
Ik ben wel eens benieuwd of er toch wat volk gaat kijken naar de Modelbouwbeurs in de Schouw in Lichtervelde. Misschien zal het winderige weer voor sommigen deze binnenactiviteit gunstig uitvallen?

We betaalden maar 18€ met één drank naar keuze dus geen wonder dat iedereen tevreden was. De muziek was wat luid maar er werd wel veel gedanst, wie dat graag doet kon zijn hart ophalen en ze zijn toch nog met velen!
Ik ben wel eens benieuwd of er toch wat volk gaat kijken naar de Modelbouwbeurs in de Schouw in Lichtervelde. Misschien zal het winderige weer voor sommigen deze binnenactiviteit gunstig uitvallen?
Ivette
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
mijn gebuur heeft een foto doorgestuurd van mijn dak
en mijn zonnepanelen zijn verschoven van die wind
heb de installateur al een berichtje gestuurd met de foto
maar ja het is zondag hé
en mijn zonnepanelen zijn verschoven van die wind
heb de installateur al een berichtje gestuurd met de foto
maar ja het is zondag hé
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag Maatjes allemaal,
de wind raast hier om het huis en de struiken plooien dubbel en laten zien hoe lenig ze zijn. Gelukkig halen de beukenbomen het niet in hun hoofd om daaraan mee te doen. Dan zou ons huis totaal verdwenen zijn. In de voormiddag heeft het ook geregend.Niet lang en niet veel maar daar word je ook nat van hé. Lees me te pletter met dit weer want op de TV is bitter weinig te genieten. Nu en dan iets op Duitsland of Ned.3 Maar gewoonlijk kijk ik alleen maar 's avonds en niet overdag. M. is naar een volleybalmatch aan het kijken op TV. Dat interesseert hem natuurlijk want hij heeft ook 19 jaar in die sport gezeten. Ik heb 6 broers en die speelde allemaal volleybal. Twee hebben meegespeeld met de ploeg die als Mavoc bekend staat. Ben donderdagavond met een schoonzusje naar een optreden geweest van Bernard Degrave. Hij bracht de liedjes van Georges Moustaki. Was zo mooi! Ik heb Moustaki jaren geleden zien optreden in Maaseik en herinner me dat nog steeds erg goed. We hebben genoten en daar komt het toch op aan hé.
Wens iedereen een heel fijne zondag en hopelijk geen schade door de storm.
Michelly[/[/i][/i][/b]
de wind raast hier om het huis en de struiken plooien dubbel en laten zien hoe lenig ze zijn. Gelukkig halen de beukenbomen het niet in hun hoofd om daaraan mee te doen. Dan zou ons huis totaal verdwenen zijn. In de voormiddag heeft het ook geregend.Niet lang en niet veel maar daar word je ook nat van hé. Lees me te pletter met dit weer want op de TV is bitter weinig te genieten. Nu en dan iets op Duitsland of Ned.3 Maar gewoonlijk kijk ik alleen maar 's avonds en niet overdag. M. is naar een volleybalmatch aan het kijken op TV. Dat interesseert hem natuurlijk want hij heeft ook 19 jaar in die sport gezeten. Ik heb 6 broers en die speelde allemaal volleybal. Twee hebben meegespeeld met de ploeg die als Mavoc bekend staat. Ben donderdagavond met een schoonzusje naar een optreden geweest van Bernard Degrave. Hij bracht de liedjes van Georges Moustaki. Was zo mooi! Ik heb Moustaki jaren geleden zien optreden in Maaseik en herinner me dat nog steeds erg goed. We hebben genoten en daar komt het toch op aan hé.
Wens iedereen een heel fijne zondag en hopelijk geen schade door de storm.
Michelly[/[/i][/i][/b]
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
Goeiemorgen
De wind is dan toch wat gaan luwen.
Maandagmorgen = kuismorgen hier.
Samen met mijn ventje geef ik de benedenverdieping eens een goeie beurt vandaag, 't is nodig !
De ruiten die laat ik nog zo want volgens de weerman krijgen die straks nog een extra spoeling.
Elly, Georges Moustaki, inderdaad een van de grootheden in onze jeugd en zulke liedjes worden nu helaas niet meer gemaakt.
'k zal er subiet eens een paar beluisteren, 't zal nog zo aangenaam werken zijn
Menu : iets van bij de traiteur, 'k zal W subiet eens op pad sturen
want 'k moet om half twaalf bij de kine zijn en W moet om 1u vertrekken voor de maandagwandeling.
Vandaag een wandeling die wij tweetjes samen voorbereid hebben door de bossen op de Rode Berg,
helaas zal 't zonder mij zijn
; stappen lukt al heel goed maar toch nog niet om 7 km op drassige bospaadjes te wandelen hoor.
De wind is dan toch wat gaan luwen.
Maandagmorgen = kuismorgen hier.
Samen met mijn ventje geef ik de benedenverdieping eens een goeie beurt vandaag, 't is nodig !
De ruiten die laat ik nog zo want volgens de weerman krijgen die straks nog een extra spoeling.
Elly, Georges Moustaki, inderdaad een van de grootheden in onze jeugd en zulke liedjes worden nu helaas niet meer gemaakt.
'k zal er subiet eens een paar beluisteren, 't zal nog zo aangenaam werken zijn
Menu : iets van bij de traiteur, 'k zal W subiet eens op pad sturen
want 'k moet om half twaalf bij de kine zijn en W moet om 1u vertrekken voor de maandagwandeling.
Vandaag een wandeling die wij tweetjes samen voorbereid hebben door de bossen op de Rode Berg,
helaas zal 't zonder mij zijn
Oud maar niet Out
-
goeie morgen iedereen
de zon schijnt en er is nog een klein windje
maar toch heel veel beter dan gisteren
de zon schijnt en er is nog een klein windje
maar toch heel veel beter dan gisteren
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal.
De zon schijnt in de living, maar zal niet blijven duren zeker...ik ga wandelen deze namiddag met vriendinnen, er staat toch nog een redelijk felle wind hier!
Hier ook kuisdag en dat met Operamuziek van Jonas Kaufmann en andere wereldsterren op dat gebied oa. Anna Netrobko en Eline Garança, het gaat er luid aantoe als ik dan ook nog eens mijn keel openzet
Maar met muziek op gaat het kuisen nog zo rap vooruit!
Doet deugd te lezen dat het redelijk goed met je gaat Michelly!
En Rita jij revalideert ook heel snel, amai wat fijn voor je!
Oei Meme-rietje je zonnepanelen verschoven, heb er ook maar heb nog niet gekeken of ze nog mooi op hun plaats liggen!
Yvette en is er veel volk komen kijken naar die modelbouwbeurs?
Omadina haarlak word nog het meest gebruikt door de oudere generatie denk ik, ik spuit het elke dag en kan zo mijn haar een ganse week goed houden!
Ja ik zou beter voortmaken ons huis gaat zich niet vanzelf poetsen...
Wens jullie nog een gezellige maandag daag...
De zon schijnt in de living, maar zal niet blijven duren zeker...ik ga wandelen deze namiddag met vriendinnen, er staat toch nog een redelijk felle wind hier!
Hier ook kuisdag en dat met Operamuziek van Jonas Kaufmann en andere wereldsterren op dat gebied oa. Anna Netrobko en Eline Garança, het gaat er luid aantoe als ik dan ook nog eens mijn keel openzet
Maar met muziek op gaat het kuisen nog zo rap vooruit!
Doet deugd te lezen dat het redelijk goed met je gaat Michelly!
En Rita jij revalideert ook heel snel, amai wat fijn voor je!
Oei Meme-rietje je zonnepanelen verschoven, heb er ook maar heb nog niet gekeken of ze nog mooi op hun plaats liggen!
Yvette en is er veel volk komen kijken naar die modelbouwbeurs?
Omadina haarlak word nog het meest gebruikt door de oudere generatie denk ik, ik spuit het elke dag en kan zo mijn haar een ganse week goed houden!
Ja ik zou beter voortmaken ons huis gaat zich niet vanzelf poetsen...
Wens jullie nog een gezellige maandag daag...
You only have one life...live it!
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Hier is de zon, de wind... geen regen. Heb een ruit gekuist, is diegene waar Staf zijn uitkijk heeft.
Michelly, vele groeten en dikke duim voor je ingesteldheid en voor wat te toekomst betreft.
Zaterdag een dag met ? Het was OK heb mijn best gedaan om de sfeer optimaal te laten verlopen.
Verjaardag kleinzoon Gunther en Ineke, ook papa en oma van onze kleinzonen aanwezig. Kleinzoon papa van onze kindjes wil geen contact meer zijn papa. Teveel om uit te leggen, was in zijn jeugd al moeilijk, wij hebben het van dichtbij meegemaakt. Wij kunnen met hen nog door een deur, deze heeft veel respect voor wat wij voor zijn zonen hebben gedaan. Het is overal wel wat maar bij ons is het wel in overdreven trap.
Och al bij al heb al genoeg zorgen met wat hier gebeurt.
Groetjes en geniet zoals het komt, vele dingen kan je toch niet omdraaien.
Corry
Michelly, vele groeten en dikke duim voor je ingesteldheid en voor wat te toekomst betreft.
Zaterdag een dag met ? Het was OK heb mijn best gedaan om de sfeer optimaal te laten verlopen.
Verjaardag kleinzoon Gunther en Ineke, ook papa en oma van onze kleinzonen aanwezig. Kleinzoon papa van onze kindjes wil geen contact meer zijn papa. Teveel om uit te leggen, was in zijn jeugd al moeilijk, wij hebben het van dichtbij meegemaakt. Wij kunnen met hen nog door een deur, deze heeft veel respect voor wat wij voor zijn zonen hebben gedaan. Het is overal wel wat maar bij ons is het wel in overdreven trap.
Och al bij al heb al genoeg zorgen met wat hier gebeurt.
Groetjes en geniet zoals het komt, vele dingen kan je toch niet omdraaien.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Jawel, Nik was toch content gisteren, er werden naar andere modelbouwclubs uitnodigingen gestuurd en toen ze zagen dat mijn zoon meedeed zijn ze toch afgekomen.
Hij was vooral trots met zijn laatste Leopold III autootje. Hij heeft aan de kenners uitvoerig uitleg gegeven wat hij aan de standaard doos allemaal toegevoegd en veranderd heeft en dat is natuurlijk "zijne wikkel" zoals wij het hier zeggen!
Hij heeft heel wat bekenden weergezien en dat is toch veel waard!
Vanmorgen ben ik dus naar de kliniek geweest op onderzoek bij de cardioloog.
Gisteren stond mijn bloed weer meer dan 18 en ben ik de hele avond bang en ongerust geweest dus was ik content om vanmorgen meer te horen van de cardioloog.
Ik moet donderdag 27 februari een bloeddrukmeter die 24 uur zal meten halen naar de kliniek.
Op vrijdag 6 maart moet ik nuchter binnen en zal de cardioloog kijken of mijn kransslagaders nog vrij zijn anders wordt het weer een stent steken en moet ik één nacht in de kliniek blijven.
Het is beter zo, de Dr is er nu ook niet gerust op, mijn bloeddruk schommelt te veel!
Ik zal veel geruster zijn als ik weet wat er scheelt, misschien kan een verandering van mijn medicatie al volstaan, afwachten!
Nu ik ben op een leeftijd dat er wat restauratiewerken opduiken en dan moet ik nog zeggen als het maar dat is want ergere ziektes moet men er ook bijnemen!
Hij was vooral trots met zijn laatste Leopold III autootje. Hij heeft aan de kenners uitvoerig uitleg gegeven wat hij aan de standaard doos allemaal toegevoegd en veranderd heeft en dat is natuurlijk "zijne wikkel" zoals wij het hier zeggen!
Hij heeft heel wat bekenden weergezien en dat is toch veel waard!
Vanmorgen ben ik dus naar de kliniek geweest op onderzoek bij de cardioloog.
Gisteren stond mijn bloed weer meer dan 18 en ben ik de hele avond bang en ongerust geweest dus was ik content om vanmorgen meer te horen van de cardioloog.
Ik moet donderdag 27 februari een bloeddrukmeter die 24 uur zal meten halen naar de kliniek.
Op vrijdag 6 maart moet ik nuchter binnen en zal de cardioloog kijken of mijn kransslagaders nog vrij zijn anders wordt het weer een stent steken en moet ik één nacht in de kliniek blijven.
Het is beter zo, de Dr is er nu ook niet gerust op, mijn bloeddruk schommelt te veel!
Ik zal veel geruster zijn als ik weet wat er scheelt, misschien kan een verandering van mijn medicatie al volstaan, afwachten!
Nu ik ben op een leeftijd dat er wat restauratiewerken opduiken en dan moet ik nog zeggen als het maar dat is want ergere ziektes moet men er ook bijnemen!
Ivette
-
Goeiemorgen morgen goeiedag
blij dat ik weer leven mag ......
De zon is er en hopelijk blijft ze de hele dag op post.
Als het zo blijft waag ik me deze namiddag aan een kleine wandeling.
Tijd om mijn bovenverdieping een beurt te geven maar onder het bed zal W toch moeten stofzuigen, 'k moet er te diep voor gaan; voor de rest lukt alles al.
Menu : lengfilet met tomaatjes en gebakken aardappel.
blij dat ik weer leven mag ......
De zon is er en hopelijk blijft ze de hele dag op post.
Als het zo blijft waag ik me deze namiddag aan een kleine wandeling.
Tijd om mijn bovenverdieping een beurt te geven maar onder het bed zal W toch moeten stofzuigen, 'k moet er te diep voor gaan; voor de rest lukt alles al.
Menu : lengfilet met tomaatjes en gebakken aardappel.
Oud maar niet Out
-
majoker - Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:48
Goedemorgen allemaal

Eerste beurs gehad op zaterdag , het was gezellig .
Eerste peperplantjes komen uit .
Eerste tenniselleboog betert niet.
Tweede storm hier zwaarder dan eerste.
Enkel een gesneuvelde pruimenboom ,die de kippen gebruiken als opstapje om te ontsnappen aan hun zwempoel.
k'Heb geleerd de dingen te nemen hoe ze komen ,veranderen doe ze je toch niet .
Medische ingrepen , er zijn locaties voor speciale ingrepen.
Cardiokliniek in Hasselt voor onze streek. Jan gaat daar ooit een Ablatie moeten laten doen.

groetjes Joke

Eerste beurs gehad op zaterdag , het was gezellig .
Eerste peperplantjes komen uit .
Eerste tenniselleboog betert niet.
Tweede storm hier zwaarder dan eerste.
Enkel een gesneuvelde pruimenboom ,die de kippen gebruiken als opstapje om te ontsnappen aan hun zwempoel.
k'Heb geleerd de dingen te nemen hoe ze komen ,veranderen doe ze je toch niet .
Medische ingrepen , er zijn locaties voor speciale ingrepen.
Cardiokliniek in Hasselt voor onze streek. Jan gaat daar ooit een Ablatie moeten laten doen.

groetjes Joke
ken je zelf,deel je kennis.
-
goeie morgen allemaal
joke alles ziet er lekker uit
donderdag komen ze de zonnepanelen weer op hun plaats zetten
dat moet nogal ne wind geweest zijn om die te verzetten
hij begrijpt het ook niet met die gewichten die er op staan
ben wel blij dat ze er niet afgewaaid zijn of bij de geburen geland zijn
gisterennamiddag een vervang poetske gekregen
een lief en vriendelijk vrouwke en deed alles wat ik vroeg
maar niks is beter dan je eigen poetske
de mijne had een ingreep aan haar ogen gehad
en mocht zich niet buigen of zware dingen effen
deze namiddag ga ik voor de eerste keer dit jaar weer naar een kook les van Ferm
wat een naam Ferm, we zullen eens kijken hoe Ferm we zijn
las juist in de gazet er zijn nog twee stormen in aantocht

joke alles ziet er lekker uit
donderdag komen ze de zonnepanelen weer op hun plaats zetten
dat moet nogal ne wind geweest zijn om die te verzetten
hij begrijpt het ook niet met die gewichten die er op staan
ben wel blij dat ze er niet afgewaaid zijn of bij de geburen geland zijn
gisterennamiddag een vervang poetske gekregen
een lief en vriendelijk vrouwke en deed alles wat ik vroeg
maar niks is beter dan je eigen poetske
de mijne had een ingreep aan haar ogen gehad
en mocht zich niet buigen of zware dingen effen
deze namiddag ga ik voor de eerste keer dit jaar weer naar een kook les van Ferm
wat een naam Ferm, we zullen eens kijken hoe Ferm we zijn
las juist in de gazet er zijn nog twee stormen in aantocht

-
Goeie vooravond
Een wandeling is er niet gekomen.
Het plan was er wel maar we zijn bij zus langs geweest en daar blijven hangen, tja ze had groot nieuws : ze gaan hun huis na meer dan 50 jaar verkopen om in een appartement te gaan.
Gelijk hebben ze, de tuin en het huis zijn veel te groot voor hun tweetjes en zo zullen ze ook dichter bij alles zijn wat toch heel interessant is op 75 jaar denk ik.
Nadien zijn we nog inkopen gaan doen want morgen is het Zw....dag en daar wil ik hen weer eens verwennen met oma's lekkere preischotel zoals Mauricke het noemt.
Menu vandaag hier thuis : Lengfilet met mosterdsausje, aardappel en tomaat en een vanilleflanneke als toetje.
Nu nog ff een kwartiertje op de hometrainer.
Een wandeling is er niet gekomen.
Het plan was er wel maar we zijn bij zus langs geweest en daar blijven hangen, tja ze had groot nieuws : ze gaan hun huis na meer dan 50 jaar verkopen om in een appartement te gaan.
Gelijk hebben ze, de tuin en het huis zijn veel te groot voor hun tweetjes en zo zullen ze ook dichter bij alles zijn wat toch heel interessant is op 75 jaar denk ik.
Nadien zijn we nog inkopen gaan doen want morgen is het Zw....dag en daar wil ik hen weer eens verwennen met oma's lekkere preischotel zoals Mauricke het noemt.
Menu vandaag hier thuis : Lengfilet met mosterdsausje, aardappel en tomaat en een vanilleflanneke als toetje.
Nu nog ff een kwartiertje op de hometrainer.
Oud maar niet Out
-
goeie morgen iedereen
zonneke schijnt met een beetje waai
koffietje is uit
broodje is aan het draaien
poesjes lopen in en uit
Quickie slaapt nog
en voor de rest alles rustig
zal weer een lees dag worden

zonneke schijnt met een beetje waai