Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Rietjes

06 dec 2018, 12:36

Toen had "straatkinderen" nog een totaal andere betekenis, mooi ! 
Oud maar niet out !

Erika1

06 dec 2018, 15:59

Goeiemiddag,

Corry, wat een nostalgie, goed dat je het erbij gezet hebt wie je bent  :wink:had een ander in gedacht  :lol:

Joke, ben hier aan het zoeken geweest in de oude doos uwe pa heeft heel veel gelijknis met een van mijn onkels. Helaas vind ik het niet terug  :wink:

Rietjes, ben vandaag uitgenodigd voor de Kerst  :wink:

Veve, mag ik mijn schoentje ook zetten  :lol:

Omadina, nog een geluk dat diene sint dat niet gevoeld heeft dat je hem aan flarden hebt gegeten hahaha

Schaffen, te snel geweest hé, kijk eens hoeveel postings   :lol:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ivette

06 dec 2018, 16:24

Joke, moet jij nog naar school om te "leren" fotograferen? Zou je niet zeggen aan je foto's hoor!
Triestig verhaal van uw pa op Sinterklaasdag! Sterkte

Schaffen: hallo!

Omadina: er staat hier ook een man op de markt met allerlei kruiden en soorten olijven maar die lust ik niet!
Wat een mooie foto met Lennert!
Je moet nog heel flink en sterk zijn om tegen mannen te kunnen tennissen, chapeau hoor!
Aan donkere chocolade zou ik zondigen, ik eet alle dagen minstens één stukje (als ik me kan inhouden!)

meme-rietje: uw kleinkinderen hebben chance dat oma zo vaak haar taxi pet opzet, bravo!

Veve, als Elise groot is zal je een schat aan herinneringsfoto's voor haar vergaard hebben!
Hier staat ze zo mooi in zwart-wit dan nog!

over Thuis: ik weet nog zo niet of Dries frank's overvaller gaat zijn: ze legden het er wel dik op met die kap op zijn hoofd en die rugzak! Ook: als het dezelfde is als de overvaller en dief van het geld toen Frank bij die fruitboer leverde dan was Dries er nog niet bij zeker? Ik denk eerder aan die fruitboer of aan de nieuwe chauffeur in de Withoeve, ik ben wel curieus hoe het zal uitdraaien.

Corry wat een mooie klasfoto, ik heb ook nog zo'n strik in mijn haar gedragen, mens wat zijn we toch al oud!

Omdat ik vanmiddag niet moest koken heb ik een hele mand gewassen, is al bijna allemaal droog. Ik wacht nu niet meer tot het gaat om buiten te drogen want dat zal maar heel uitzonderlijk meer kunnen!
Deze namiddag wat gelezen en naar Lieven van Gils gekeken dat ik opgenomen had. Tom Lennaerts heeft toch gedurfd aan die 2 politici gezegd: ge moest beschaamd zijn om samen zo te kibbelen, hij kreeg er zowaar applaus voor van het publiek! Ze zijn met velen hé om samen toch overeen te komen, als de enen wit zeggen willen de anderen het zwart en ze blijven discussiëren, elk geval sleept lang aan!

Wat is het weer een donkere dag, vier uur en het licht moet al aan! Korte dagen zijn dat toch!

Rietjes, iedereen heeft zo zijn gewoontes: ik hang nooit in pyjama rond, kleed me altijd eerst aan 's morgens maar iedereen doet dat naar zijn eigen goesting hoor! Bij jou zal dat ook maar sporadisch zijn daarvoor werk je ook te veel gepland en op vaste tijden!
Goeienavond allemaal!(Erika was ik vergeten, sorry)
Ivette

meme-rietje

07 dec 2018, 06:52

goeie morgen iedereen
ik ben vroeg ja
maar ik moet gaan ontbijten naar Elckerlyc
en om  10h. naar de kiné
en deze namiddag met mijn voetjes

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

schaffen

07 dec 2018, 07:28

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Ik wens jullie allemaal een fijne en aangename vrijdag 

Wat je ook doet , geniet er van 

Groetjes

Robert

veve

07 dec 2018, 09:52

Afbeelding
Nu de Sint weer naar Spanje is...is het tijd voor kerstsfeer in ons huisje!
Goedemorgen lieve mensen!
Ne natte morgen ja, mag van mij vriezen hoor dan heb je meer kerstgevoel dan met dit natte weer vind ik!
Heb gisteren zo een 2 uur werk gehad om mijn kerstboom op te tuigen, gelukkig had ik voor ‘s middags overschot van de dag ervoor want mijne schat werkt nog en ik zorg toch dat ie warm eten heeft op de middag!
Heb dan als ventje weer gaan werken was nog mijn huis gekuist en nog wat kerstversiering gehaald in de suprabazar voor mijn schaal op de eettafel en ook nog naar mijn favoriete bloemenzaak om mijn betonnen boomstam te laten opvullen voor op de salontafel! Enzo ben ik weer heel content :D :D :D
Straks eens uitgebreid in bad, wat eten maken en deze namiddag ons oogappeltje weer van school halen!
Ja en deze avond weer naar de repetitie van ons koor want morgen en zondag brengen we ons kerstconcert!
Ik geniet toch van die kerstsfeer in huis, wat zijn wij toch gelukkige mensen hé!
Wens jullie allen een heel fijn weekend daaaag...
One life...live it !

omadina

07 dec 2018, 10:17

Goede morgen,

Ik heb al mijn best gedaan vandaag, al zeg ik het zelf,  alles blinkt weer, en het stof is weg.

Gisteren heb ik ook mijn best gedaan, ja Vévé, en Yvette, 't is dan toch nog meegevallen, dat dubbeltje, de vrouwen tegen de mannen, al hebben we toch verloren maar dan eervol 4/6 en daarvoor een heel uur gespeeld, dus  waren mijn maatje Monica en ik toch content, en ja de mannen hebben achteraf getracteerd met een drankje.

Majoker, zo een mooie foto van je ouders, ik hou daar ook van van die zwart-wit of bruine foto's van vroeger. Ik heb er niet veel, want die zijn bij mijn oudste broer. Ik zou er eens moeten naar vragen.

Corry, ja, moet lastig zijn voor jou, maar weet dat we je graag hebben. Mooie foto's van je schatjes.  Jij doet zoveel voor hen, en ze zullen je wel dankbaar zijn. Ook een mooie foto uit je jeugd, straatkinderen, ja  dan was het normaal dat we op straat speelden, nu heeft dat een pejoratieve betekenis dat woord... maar we waren soms uren aan het rolschaatsen of fietsen met mijn grote broers en de kinderen uit de buurt, we hadden een uur dat we thuis moesten zijn, dat was gewoon. Nu kan dat natuurlijk niet meer, er is veel veranderd.

Vévé, ja de sint is teerug naar Spanje, en gelijk heeft hij, 't zal daar wel beter weer zijn. Maar Eliseke ziet er heel blij uit met de mooie geschenken. En nu, de kerstversiering, mooi hoor ! 'k Moet toch ook iets sfeervol zetten, zal eens kijken, geen echte boom, zoals vroeger in mijn huis, maar  iets klein met lichtjes.

Rietjes, je geeft me ideeën, schorseren, dat lust ik ook wel, echte winterkost, en met een lekker stukje varkensvlees, dat mag zeker !

Mémérietje, dat heb je goed gedaan, ja van Wevelgem tot De Pinte, dat is toch al een hele rit.

Ook voor onze Limburgse maatjes, Michelly; Viv, Piepje en onze enige mannelijke maat hier, kortom voor iedereen, een leuke dag. Hier grijs bewolkt, maar nog droog, denk dat ik toch nog eens tot in de winkelstraat naar de markt ga, om vis en wat groenten te halen;zal toch maar een paraplu mee nemen.

Groetjes, en hou jullie goed, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

07 dec 2018, 11:40

Voor u ook een mooie dag, Robert!

Veve, uw "huisje" zoals je het zelf altijd noemt kan zo in een boekje terecht, zo schoon.

Jij, Rietjes, Erika en omadina zijn ook mensen die nog echt kunnen genieten van "eigen" werk, arbeidsvreugde na volbracht werk daar kan ik ook echt van genieten!
Ik denk dat dit bij de meeste jongeren een gemis is... zij kopen eenvoudigweg alles!

Woensdag had ik het 1e deel over het leven van Aenne Burda opgenomen en gisteren gekeken. Lang geleden dat ik nog zo'n mooie biografie zag. Met haar tijdschrift Burda heb ik indertijd leren naaien, raderde de patronen uit, veel werk maar ik had er zoveel voldoening van, heb veel mooie, passende kleren genaaid.
De goesting om nieuwe kleren te maken is al een paar jaar verdwenen, zoveel werk en en dan nog de onzekerheid over het resultaat! Ik weet niet of die BURDA nog bestaat, ik vrees ervoor want weinig jonge mensen naaien nog 

Oei mijn buurvrouw is komen babbelen dus dit hier rap doorsturen en dan witloof stoven, daaaaag! 
Ivette

Rietjes

07 dec 2018, 11:41

Goeiemorgen... euh... middag

"Binnen zonder bellen"
lukte hier de hele voormiddag niet, nu dus wel ! 

Ik heb me dan maar in de zetel gezet met mijn boek, 't moest uit  :?
Het was er zo eentje waarvan ik de eerste 50 blz dacht "lees ik wel verder, ' tis precies niet veel zaaks" maar eens daarover werd het steeds interessanter.  Voor de lezers : Ik ben Eleanor Oliphant (met mij gaat alles goed)   Gail Honeyman

Veve, je hebt er echt een handje van weg om sfeer te scheppen, binnenhuisinrichting zou iets voor jou geweest zijn, mooi.

Erika, dan toch uitnodiging voor Kerst gekregen; goed zo.
't is de tijd van het jaar om VREDE hoog in het vaandel te dragen.

Menu : spaghetti bolognese uit de diepvries, het werk is dus al gedaan.
Vanavond naar een toneelvoorstelling met etentje.
Wat ?????  Verassing van buurvrouwtje  :!:
Oud maar niet out !

Erika1

07 dec 2018, 12:57

Goeiemiddag,

Yvette, heb ook gekeken naar Burda, volgende week woensdag vervolg.

Afbeelding

Ze bestaat dus nog  :wink:

Veve, heel mooi jullie versiering, zelf kan ik geen boom meer zetten door die grote zware relax zetel 3,5 zit.
En dan heb ik er ook geen goesting voor om zomaar prullekes te zetten  :(
Rietjes, aan mij zal het niet liggen hoor om vrede te behouden, heb al heel wat moeten slikken om het zo te houden  :roll:

Michelly

07 dec 2018, 13:26

Het is een miezerige trieste grijze dag, maar we zullen het ermee moeten doen. Niet koud, maar wat heeft een mens daaraan als je alleen maar nat wordt. Zal zo nog maar een dutje gaan doen zodat ik wat bijgeslapen ben voor het optreden op 16/12. Durf niet eens vooruit te kijken want weet bij voorbaat dat ik geradbraakt zal zijn. Maar ik laat me niet kennen en ga tot het bittere einde. Ik doe daarna wel een winterslaap.Afbeelding;-) Eerst maandag weer aan de naald , bloedonderzoek, urine-onderzoek en gesprek met de oncoloog hierover en over de scan. Dat is altijd een heel dubbel gevoel. Je bent bang en ongerust en je wilt het niet weten maar dan toch weer wel. Klinkt niet echt duidelijk zeker, maar dat zijn mijn gevoelens hieromtrent ook niet. Maar goed, dat gaat ook weer voorbij en we gooien de handdoek niet. Dus ik kom hier nog wel wat tateren zonder geluid. Fijne vrijdag allemaal en maak het gezellig in een warm huis.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Erika1

07 dec 2018, 14:10

Michelly, je bent een sterke en moedige vrouw, een voorbeeld voor velen .

Hier de evolutie van mijn plantjes na 1 week  :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Rietjes, hoe doet de uwe het?

piepje

07 dec 2018, 15:22

mooie sint feestje
michely xx :wink: :wink:
vroeger kon je nog op straat spelen
joke mooi heb ook nog van die zwart wit trouw f otos
van zussen :lol:
heel mooi veve :lol:
mijn bed verschoond
dadelijk de lakens ophangen :lol:
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

corry

07 dec 2018, 17:59

Goede winderige avond

Veveke, je hebt oog naar het eenvoudige en klasse , mooie kerstversiering.

Omadina, je schrijft heel anders dan vroeger,  vrij in je hoofd, vrij in wat je doet, fijn om te volgen.

Michelly, je moet karakter hebben om door te zetten, nadien in de prullenmand, met de gedachten het was het waard, en dat is het, ook voor diegene welke komen luisteren. 

Kleintje, heeft last met taal, zijn al even bezig met logopedist, word gekeurd er zou een slecht contact zijn via de hersenen, wil zeggen : denken maar niet samen kunnen verwoorden, ook lezen is moeilijk, wiskunde daar speelt ze mee. 

Joke, de foto’s van vroeger waarvan sommige echt kunstwerken zijn, heb er ook nog zelf van mezelf, zo’n 66 jaar geleden. 

Groetjes ook aan Robbe , wij hadden vroeger  een Robbe in ons gezelschap, piepje haar broer.

Toedeloe groetjes van ons moe 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

07 dec 2018, 18:09

Dat witloof stoven zal maar voor morgen zijn, hebben te lang gebabbeld. Had nog een bakje verse bruine champignons, die waren rap klaar met zo van die korte macaroni uit de vriezer die ik rap kon opwarmen.

Deze namiddag heb ik mijn Kerstversiering gezet. Natuurlijk weer met veel herinneringen want mijn man hielp daar zeer graag aan, kocht ook elk jaar nog wat nieuws! Ik bedacht dat hij  2  vrijers van de kleinkinderen niet meer mocht leren kennen, kortom weer een namiddag nostalgie.
Nik en Els brachten nog wat boodschappen binnen en hij heeft mijn steeds opgesmukte kerstboom naar beneden gebracht, het ziet er stemmig uit!

Bedankt Erika voor de info dat Burda nog bestaat.
Leuk dat je die Aenne Burda films ook volgt! maar eerlijk, we moeten ook niet zo boffen met de Duitse programma's hé, ofwel spendeer je tijd in de kliniek of bij thrillers! Vanavond kijk ik wel naar Betty's diagnose, ook wel uit de kliniek maar er is nog wel wat privé geschiedenis rond. Op ARD is er een romantische film en het voordeel daar is dat de films er meestal 's nachts heruitgezonden worden (makkelijk om ze dan op te nemen)

Nu ben ik weg want na Jeroen kijk ik graag naar Blokken!
Ivette