Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

rvh1

07 apr 2019, 07:31

Afbeelding

Goede morgen iedereen
Vandaag zal het een dag voor de tv worden denk ik , want de ronde is een koers die ik toch volledig wil zien
Wat je ook doet , geniet er van
Groetjes en nog een fijne zondag
Robert

omadina

07 apr 2019, 09:52

Goede morgen,

Oei, Rietjes, de zon zit vandaag verscholen onder een grijze hemel. We blijven hopen dat ze er in de loop van de dag toch door kan prikken. Ik ben al naar de bakker geweest, en het is niet koud, maar een paraplu komt van pas.
Robert, geniet maar van de Ronde van Vlaanderen, ik ken er nog die daar graag naar kijken, ikzelf hou er niet zo van, de laatste kilometers vind ik wel interessant, en ook als ze mooie landschappen tonen.

Ik kreeg ook een mailtje van Ivette, ja, moest ook weer inloggen op mijn laptop. Op reis had ik mijn i-pad mee, dat was zonder problemen, ik begrijp het ook soms niet goed hoor....
Hopelijk wordt je vlug weer geholpen Yvette, want ja, we missen je hier.

Vévé, mooie foto, amai echt iets om te koesteren. Geniet maar van de paasvakantie en van Eliseke. Mijn kleinkinderen zijn inmiddels al een beetje ouder, Mauro, de jongste is 13, hij had een mooi rapport op school, en de klastitularis zei dat hij een echte doorzetter is. Ik ben trots op hem.
De anderen hadden geen echt rapport met Pasen, het is nu studeren voor eind juni. Het schooljaar gaat zo vlug, ééns dat het eerste trimester voorbij is.

Voor alle maatjes, geniet van de zondag, wat jullie ook doen.... misschien "walking in the rain"...
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

07 apr 2019, 11:33

goeie morgen allemaal
gisteren naar volleybal wedstrijd geweest van Indra in Nazareth
ik begrijp er niks van
maar roep mee met de andere
goed punt, slecht punt, dat zie ik op het scorebord
ze hebben verloren, maar we hebben geroepen just of ze gewonnen hadden
achteraf toen ik thuis kwam heb ik frietjes gemaakt
met krabesla die ik nog in de frigo had
het frietkot was gesloten
Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

07 apr 2019, 19:34

Goeieavond

Geen keelpijn vandaag meme-Rietje van het supporteren ?

Na een slechte nacht toch nog een goeie goed gevulde dag gehad maar de zon die blijkbaar in het binnenland volop aan het werk was hebben wij hier in de westhoek moeten missen.

Vanmorgen om 8u zijn we gestart voor onze zondagswandeling, 8 km zonder verkeerde afslagen te nemen.

Vanmiddag dan was er nog maar eens een etentje ten voordele van .....
en aangezien wij sociaal zijn en meedoen aan alles wat de eigen omgeving betreft waren we daar natuurlijk van de partij.
't was eens geen stoofvlees of kip wat meestal het geval is voor dergelijke benefietetentjes maar steak friet.

Deze namiddag dan voor de buis natuurlijk RVV, mooie koers met verrassende winnaar.
Oud maar niet Out

majoker

07 apr 2019, 22:00

Pff het was een zware dag vandaag, 12m² distels uitgeriekt.
Vroeg en laat op de dag, vanmiddag niet te doen te warm in de tunnel.
de eerste spinnekes zijn ook al uit ,leuk en vlug Afbeelding
Ventje speelt nog op halve kracht, dus het lopen naar de andere serre is voor mij.
Zakken grond in de grondbak ,mengen met turf en planten van tomaatjes
De eerste 2000 voor Bokrijk staan klaar, alleen nog wat groeien;
Jantje is ook aan zoveel pepers en paprika.
Geen wonder dat alles protesteert,knieen van het staan ,schouders handen van het planten, en stijf van de rest.
Paasvakantie zal goed doen, raakt ik bij met alles.
Dieren opdracht is af,een van de geselecteerde:
We noemen hem de Biker
Afbeelding
Knuffel Joke
ken je zelf,deel je kennis.

Erika1

07 apr 2019, 23:31

majoker schreef:
07 apr 2019, 22:00
Pff het was een zware dag vandaag, 12m² distels uitgeriekt.
Vroeg en laat op de dag, vanmiddag niet te doen te warm in de tunnel.
de eerste spinnekes zijn ook al uit ,leuk en vlug Afbeelding
Ventje speelt nog op halve kracht, dus het lopen naar de andere serre is voor mij.
Zakken grond in de grondbak ,mengen met turf en planten van tomaatjes
De eerste 2000 voor Bokrijk staan klaar, alleen nog wat groeien;
Jantje is ook aan zoveel pepers en paprika.
Geen wonder dat alles protesteert,knieen van het staan ,schouders handen van het planten, en stijf van de rest.
Paasvakantie zal goed doen, raakt ik bij met alles.
Dieren opdracht is af,een van de geselecteerde:
We noemen hem de Biker
Afbeelding
Knuffel Joke

Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

08 apr 2019, 08:58

Afbeelding

Een bloemetje in huis maakt het eens zo gezellig.

Amaai Joke, nog altijd er voluit voor gaan, gelukkig heb je goede genen in kracht en kennis.

Altijd iets om in beeld te brengen, laat maar komen , die spinnen mag je houden.

Hier kabbelt het rustig verder, weet soms niet goed hoe ik mijn leven moet herschikken.

Altijd samen op den draai geweest, nu overwegen wat mogelijk is om beide te doen. Stafke wacht af , ik moet organiseren, blijf soms thuis omdat het teveel wind is voor hem.

Geen geklaag, ik had het ook kunnen hebben.

In de tijd terug met elektrische fiets zou veel opgelost hebben. Lang geleden nog gedaan.

Groetjes en tot later, hoop Ivette te lezen.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

08 apr 2019, 09:23

goeie morgen deze morgen aan iedereen
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

08 apr 2019, 10:42

Helaba, dag maatjes, ik ben hier terug hoor!
Ik zat al de hele tijd te tjolen op registreren maar Sven heeft me geïnformeerd:op aanmelden klikken,gebruikersnaam en wachtwoord, op login klikken en alles is weer in orde!
Alles genoteerd, bedankt Sven, u hebt er hier al veel verder geholpen op ons vernieuwde Seniorennet!

Mijn dochter werd gisteren 59 jaar, ze kan nog genieten van haar laatste 50-jaar want dan krijgt ze een nieuwe voordeur! wat gaat het toch allemaal rap!

Gisteren ook genoten van de Ronde? Schone landschappen gezien , veel volk onderweg!
Wel jammer dat er geen Vlaming op het podium mocht staan maar toch een verdiende winnaar!

Verschrikkelijk dit jaar voor alle Anderlecht supporters die hun ploeg glansloos zien verliezen!

Ik ben blij dat Bas, de zoon van mijn huisdokter nog altijd meespeelt in de Mol!

Gisteren en vandaag erg koel, zelfs geen veranda zonnetje!
Deze namiddag komt mijn poetsvrouw, ik zal haar de ruiten binnen laten kuisen want ik vrees dat de regen de buiten ruiten zal kuisen!

Verder ben ik heel content dat ik hier weer kan komen tateren, ik heb jullie gemist!
Ik bedank al mijn maatjes die me gemaild hebben in een poging me hier weer binnen te loodsen, wat dus weer uiteindelijk aan Sven te danken is.
veel lieve groeten en tot later.
Ivette

Ritavdm

08 apr 2019, 11:23

Goeie voormiddag

JOEPIE, ze is terug binnen ons Ivette :P dank aan Sven !

Joke, ik krijg overal jeuk en kriebels als ik die spinnetjes bezie :mrgreen:

Buiten ziet het er niet te goed uit, grijs, mistig, kil ... is het terug alleen wij hier in de westhoek die uitgesloten worden van de zon ???

Corry, Ja de rust zal vanaf nu wel weer voorbij zijn aan 't zeetje !
Kun je eens de gegevens doorgeven van die site waar je die mooie plaatjes haalt die je hier de laatste tijd gebruikt.

Menu : preischotel (puree, gestoofde prei, losgebakken gehakt en kaassaus), die heb ik vanmorgen vroeg al gemaakt en ga die nu in de oven schuiven voor een lekker krokant korstje.....
Oud maar niet Out

vera-maria

08 apr 2019, 16:05

Goedenamiddag allemaal!
Zijn terug thuis van een 3 daagse uitstap...

Afbeelding
En wat een mooi weer hadden we daar zaterdag en gisteren 20° en nog meer in de zon, we hebben een paar terrasjes gedaan aan het water en dan op de markt van Roermond het was er zalig!
Gisteren zijn we na een fikse wandeling door de stad weer naar ons hotel gereden en waren we iets voor 16u weer op de kamer, mijn man heeft dan naar de koers gekeken in ons hotelkamer, en ik heb me buiten geinstalleerd op het terras van het hotel met een drankje en genoten van de zon in een topje!
En nu draait er weeral een wasje en gaat alles weer zijn gewone gang...en vanaf morgen komt mijn kleindochter hier de paasvakantie doorbrengen!
Yvette blij van jou hier terug te hebben, Corry weer een mooi bloemenplaatje mee en Joke is echt een bezige bij en bij Rietjes zal die preischotel wel gesmaakt hebben! Omadina ook weer terug van vakantie en Robert en Piepje en Meme- rietje zijn hier ook al langgeweest en Erika ook,want die zet de plaatjes recht! En hoe zou het met Michelly zijn?
Zo ik hoor de bel van mijn wasmachine...dus ga een wasje ophangen!
Wens jullie nog een fijn verloop van de rest van deze maandag en tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

08 apr 2019, 19:00

Afbeelding

Dit is wat ik deze namiddag gedaan heb, wel wat meer gekleed want 't was hier frisjes, geen zon gezien.
Oud maar niet Out

Michelly

08 apr 2019, 23:37

Dag maatjes allemaal,
hier ben ik weer en ik weet ook wel dat ik regelmatig verstek laat gaan maar weet ook dat jullie dat allemaal begrijpen. Bij de laatste scan bleek dat de lymfeklieren in mijn buik, die daar niet zouden moeten zitten, weer wat gezwollen waren en de tumormarker wat gestegen was. Niet alarmerend noemt de oncoloog dat en we gaan gewoon met de behandeling voort. Op die manier koopt hij me tijd en meer kunnen ze niet doen.
De bijwerkingen zijn vervelend en de ene dag al vervelender dan de andere. Mijn bloeddruk maakt gekke sprongen en de ene dag is hij 18/10 en de volgende 7/4 en de nodige hoofdpijn. Dat is allebei absoluut niet goed, dus maar weer aan de pillen om dat te normaliseren.
Maar buiten de vermoeidheid gaat het sommige dagen ook "goed". :roll:

Op 3-4-5 mei gaan we met een seniorengroep, waar ik in het bestuur zit, naar Nieuwpoort en maken van daaruit uitstappen met de bus naar Brugge, Damme etc. Kijk er naar uit want ben al sinds eind 2014 niet meer aan zee geweest en de jaren voordien ging ik er minstens 3 à 4 keer per jaar naartoe. Hopelijk hebben we dan goed weer zodat het ook echt genieten wordt. :lol:

Dat Juulke in Shanghai is heb ik reeds verteld, denk ik. Mis haar heel erg. Haar papa, mama en broer vliegen op goede vrijdag voor veertien dagen naar haar toe. Dat zal een feest zijn.
Ben uitverteld en ga wat lezen. Goede nacht allemaal en droom jullie mooiste dromen.
Mich
elly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

rvh1

09 apr 2019, 11:36

Afbeelding

Goede middag iedereen
Voor seffens smakelijk eten en nog een aangename namiddag
Het weer zit hier nog niet echt mee , regelmatig wat regen .
Michelly , die ziekte kan wat met het lichaam doen , er is geen regelmaat meer in , ik wens je veel moed en hoop dat je begin mei een leuk verlof aan zee hebt met mooi weer zodat je er met volle teugen, kan van genieten
Nog een fijne dag voor iedereen
Groetjes
Robert

Ritavdm

09 apr 2019, 11:46

Goeie weeral bijna middag

Koken hoef ik niet te doen, er is nog genoeg over van gisteren, heb dus ff tijd voor jullie.

Het weer : 'k zwijg er liever over :mrgreen:

Michelly, blij je weer eens te lezen ook al is het weer met minder goed nieuws, die verdomde K hé. Blijven vechten en je hebt toch weer iets leuks om naar uit te kijken : het zeetje ! 'k weet dat je daar grote liefhebber van bent, alleen wandelen langs de vloedlijn.....

Ivette wat zit er deze week in je marktwagentje ???
Met wat ga je gasten nu weer trakteren.
'k geloof het nogal dat ze graag komen, steeds mogen aanschuiven aan tafel.
Oud maar niet Out