NACHTUILTJES (1)2020
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Christa heeft vanmorgen een grote zak etenswaar uit de Lidl, binnen gezet. Mijn "vuil" geld wilde ze niet dus ben ik juist terug van de Bank, heb het overgeschreven.
Kleed jullie maar goed als je weggaat. Hier binnen is het warm, mijn veranda deur staat open dus komt er veel verse lucht binnen. Maar, als je hier zit met de verwarming van de zon zou je niet zeggen dat het alweer zo'n koude wind is, ik was blij dat ik mijn muts en sjaal aanhad.
Ik zit hier te blinken van contentement: mijn bloeddruk gemeten en maar 13 4, lang geleden dat die nog zo normaal was!
Ik heb al mijn boven gekuist dus alles in orde in Gits!
Ik heb nog wortels en erwtjes en aardappelen van gisteren dus een klein gehaktbroodje voor mij zal rap klaar zijn maar daar ga ik nu toch aan beginnen.
Allez de ganse dag Belgische muziek op R2, blij dat onze zangers ook eens aan bod komen!
Kleed jullie maar goed als je weggaat. Hier binnen is het warm, mijn veranda deur staat open dus komt er veel verse lucht binnen. Maar, als je hier zit met de verwarming van de zon zou je niet zeggen dat het alweer zo'n koude wind is, ik was blij dat ik mijn muts en sjaal aanhad.
Ik zit hier te blinken van contentement: mijn bloeddruk gemeten en maar 13 4, lang geleden dat die nog zo normaal was!
Ik heb al mijn boven gekuist dus alles in orde in Gits!
Ik heb nog wortels en erwtjes en aardappelen van gisteren dus een klein gehaktbroodje voor mij zal rap klaar zijn maar daar ga ik nu toch aan beginnen.
Allez de ganse dag Belgische muziek op R2, blij dat onze zangers ook eens aan bod komen!
Ivette
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede morgen allen, de zon komt piepen door de wolken

Ivette zal door de corona komen dat ze moeilijk thuis geraken,
veel strengere controle als men van zo een land komt,
dat liedje heb niet gehoord, radio stond af, ik was aan het rusten
ben moe daar ik niemand zie, ga wel naar de winkel maar iedereen blijft op afstand
ik praat tegen de muur en mijn katje
Bekske de operatie die je hebt ondergaan, de genezing is van lange duur
maar je bent moedig ik wens je veel sterkte
Jadi zal belleketrek gaan doen, zie dat je geen emmer water op je hoofd krijgt
anders ben je afgekoeld voor de rest van den dag
Rietjes hopelijk kan je het apart kopen, anders bij de kippen gaan zien
Ik wens aan allen een fijne dag, assa
De zieken en wie pijn heeft wens ik veel sterkte

Ivette zal door de corona komen dat ze moeilijk thuis geraken,
veel strengere controle als men van zo een land komt,
dat liedje heb niet gehoord, radio stond af, ik was aan het rusten
ben moe daar ik niemand zie, ga wel naar de winkel maar iedereen blijft op afstand
ik praat tegen de muur en mijn katje
Bekske de operatie die je hebt ondergaan, de genezing is van lange duur
maar je bent moedig ik wens je veel sterkte
Jadi zal belleketrek gaan doen, zie dat je geen emmer water op je hoofd krijgt
anders ben je afgekoeld voor de rest van den dag
Rietjes hopelijk kan je het apart kopen, anders bij de kippen gaan zien
Ik wens aan allen een fijne dag, assa
De zieken en wie pijn heeft wens ik veel sterkte
Groetjes van assa
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
Ivette, als niemand je "vuil" geld wil, 't is hier welkom hoor.
'k heb ergens al iets gelezen hoe je het virusvrij kunt maken.
Heb eens gegoogeld en gevonden waar ik aan zo'n menghaak kan raken, 'k moet wel geduld hebben tot na de crisis als de winkel weer open is; bestellen en thuis laten leveren is ook een optie maar dan zijn er meer kosten aan dan het gevalletje eigenlijk kost. 'k zal dus maar geduld hebben.
'k heb mijn broodje nu met de hand gekneed en in de oven gebakken, 't lukt ook zo; wat meer werk maar 'k heb tijd
Wandelen of fietsen deze namiddag ?
'k ben er nog niet uit ?
Ivette, als niemand je "vuil" geld wil, 't is hier welkom hoor.
'k heb ergens al iets gelezen hoe je het virusvrij kunt maken.
Heb eens gegoogeld en gevonden waar ik aan zo'n menghaak kan raken, 'k moet wel geduld hebben tot na de crisis als de winkel weer open is; bestellen en thuis laten leveren is ook een optie maar dan zijn er meer kosten aan dan het gevalletje eigenlijk kost. 'k zal dus maar geduld hebben.
'k heb mijn broodje nu met de hand gekneed en in de oven gebakken, 't lukt ook zo; wat meer werk maar 'k heb tijd
Wandelen of fietsen deze namiddag ?
'k ben er nog niet uit ?
Oud maar niet Out
-
Vanmorgen deze zeer mooie tekst van mijn zoon gekregen die ik alweer graag met u deel:
Goede morgen iedereen
Hoe zou het nog met de Brexit-onderhandelingen zijn ? En met de rush naar het Witte Huis ?
Hoe zou het de vluchtelingen op de grens van Turkije en Griekenland nog vergaan ? En zwijgen de kanonnen nu in Syrië ?
Sinds het begin van de Corona-crisis zijn tal van hete nieuwsonderwerpen naar de achtergrond verdwenen. De kranten en journaals zijn nu gezwollen van de virologen, de statistieken en de hypotheses over de curve. De uitslagen van voetbal, tennis of wielrennen zijn nu vervangen door het dagelijkse cijfers van besmettingen, opnames in intensieve zorgen en – helaas – overlijdens.
De vindingrijke krantenjournalisten gaan op zoek naar frappante verhalen van hulpverleners en slachtoffers. Verhalen over zoektochten naar mondmaskers, over het tekort aan ademhalingstoestellen in Congo en over Trump die het eindelijk door heeft dat zélfs America voor het virus not too great is.
Hoewel geen enkele sporter nog actief is, beslaat het sportnieuws nog steeds minstens 7 volle bladzijden in de krant, met grote foto’s van renners op rollen en Olympiërs aan het kookfornuis in plaats van aan de brug met ongelijke liggers. Er worden nietszeggende interviews gedaan met zwemmers over hoe jammer ze het vinden dat de Spelen nu pas in 2021 zullen doorgaan, of met Remco Evenepoel hoe geweldig hij het zou gevonden hebben om straks voor de eerste keer Luik-Bastenaken-Luik te rijden.
Over de voetbalcompetitie waarmee men geen blijf weet, over de trainer van Anderlecht die zelfs niet weet waar zijn spelers zich nu allemaal bevinden.
Over Roger Federer die ocharme niet weet of hij het nog tot volgend jaar zal kunnen uithouden.
Gelukkig proberen de diverse media ook een boodschap van hoop door al die miserie te mengen.
Gisteren begon het journaal al met ‘ de curve vlakt af’ en de krant kopt vandaag ‘Piek is in zicht’. Je ziet beelden van medisch personeel dat het V-teken maakt, van twee Franse negentigjarigen die van Corona genezen zijn en van een dorpje in Noord-Italië dat blijkbaar geen enkele besmetting telt.
Mooi om zien hoe over dit monsteronderwerp bericht wordt. We moeten alleen kritisch genoeg blijven en ons niet te veel gebakken lucht laten opdienen.
Hou jullie taai hé
Nik
Goede morgen iedereen
Hoe zou het nog met de Brexit-onderhandelingen zijn ? En met de rush naar het Witte Huis ?
Hoe zou het de vluchtelingen op de grens van Turkije en Griekenland nog vergaan ? En zwijgen de kanonnen nu in Syrië ?
Sinds het begin van de Corona-crisis zijn tal van hete nieuwsonderwerpen naar de achtergrond verdwenen. De kranten en journaals zijn nu gezwollen van de virologen, de statistieken en de hypotheses over de curve. De uitslagen van voetbal, tennis of wielrennen zijn nu vervangen door het dagelijkse cijfers van besmettingen, opnames in intensieve zorgen en – helaas – overlijdens.
De vindingrijke krantenjournalisten gaan op zoek naar frappante verhalen van hulpverleners en slachtoffers. Verhalen over zoektochten naar mondmaskers, over het tekort aan ademhalingstoestellen in Congo en over Trump die het eindelijk door heeft dat zélfs America voor het virus not too great is.
Hoewel geen enkele sporter nog actief is, beslaat het sportnieuws nog steeds minstens 7 volle bladzijden in de krant, met grote foto’s van renners op rollen en Olympiërs aan het kookfornuis in plaats van aan de brug met ongelijke liggers. Er worden nietszeggende interviews gedaan met zwemmers over hoe jammer ze het vinden dat de Spelen nu pas in 2021 zullen doorgaan, of met Remco Evenepoel hoe geweldig hij het zou gevonden hebben om straks voor de eerste keer Luik-Bastenaken-Luik te rijden.
Over de voetbalcompetitie waarmee men geen blijf weet, over de trainer van Anderlecht die zelfs niet weet waar zijn spelers zich nu allemaal bevinden.
Over Roger Federer die ocharme niet weet of hij het nog tot volgend jaar zal kunnen uithouden.
Gelukkig proberen de diverse media ook een boodschap van hoop door al die miserie te mengen.
Gisteren begon het journaal al met ‘ de curve vlakt af’ en de krant kopt vandaag ‘Piek is in zicht’. Je ziet beelden van medisch personeel dat het V-teken maakt, van twee Franse negentigjarigen die van Corona genezen zijn en van een dorpje in Noord-Italië dat blijkbaar geen enkele besmetting telt.
Mooi om zien hoe over dit monsteronderwerp bericht wordt. We moeten alleen kritisch genoeg blijven en ons niet te veel gebakken lucht laten opdienen.
Hou jullie taai hé
Nik
Ivette
-
Goeieavond
Ver zijn we niet geraakt vandaag maar toch een gezondheidswandelingetje gemaakt in eigen dorp en beren gespot in het gesloten kasteelpark

Pyjamatijd !
Net nu ik aan mijn laatste Bib-boek begonnen ben kregen we een mailtje van de bib dat we vanaf vrijdag boeken kunnen bestellen en afhalen.
Ga ik meteen doen !
Ver zijn we niet geraakt vandaag maar toch een gezondheidswandelingetje gemaakt in eigen dorp en beren gespot in het gesloten kasteelpark

Pyjamatijd !
Net nu ik aan mijn laatste Bib-boek begonnen ben kregen we een mailtje van de bib dat we vanaf vrijdag boeken kunnen bestellen en afhalen.
Ga ik meteen doen !
Oud maar niet Out
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Geen bijzonder nieuws hier, is goed nieuws tegenwoordig
Rietjes onze burgemeester vraagt voor niet aan de ramen of beertjes te komen tegen besmetting !
Gisteren vroeg hij om zoveel mogelijk binnen te blijven !
Het was hier al stil nu zie je bijna niemand meer.
Gelukkig ben nog bezig aan de grote kuis
Ivette Mooi schrijfsel!!!
Iedereen hier nog gespaard, duimen dat het zo blijft
Hou de moed erin en geniet van de zon
Greetie
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Stafke wandelt, reeds 40 minuten lang.
Met een gordel rond zijn borstkas welke kan aangesnoerd worden is er geen pijn aanwezig.Moet 8 weken dag en nacht aanblijven, slapen is moeilijker.
Ivette , fijn om lezen, bedankt je zoon en een dikke pluim voor zijn moeder
Videogesprek vandaag om 11 u met de “ FLODDERKENS “ whatsapp groepje , van kleinzonen, partners , dochter en wij.
Groetjes het schrijven lukt me niet goed.
Gelukkig niemand besmet,
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
het zonneke schijnt
en dat is het enigste dat ik weet
zorg voor elkaar en zorg voor jezelf

het zonneke schijnt
en dat is het enigste dat ik weet
zorg voor elkaar en zorg voor jezelf

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle dames, ja geniet van de dag
en wees voorzichtig, dag voor dag komen we erdoor
maar het is zeker nog niet voorbij..
en ik zeg dat niet om jullie de hoop te ontnemen
maar je voelt het zo aan je grote teen dat het
nog lang niet gedaan is
Vandaag 1 april, laat je niet vangen...
ik werd wakker vanmorgen door de dakwerkers die
hier rechtover aan een nieuw plat dak aan 't leggen zijn
ze hebben gelukkig goed weer...
Ik wens jullie allen een fijne dag...groetjes,en tot.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Goeie voormiddag
De koude heeft me aangezet nog eens een laatste winterhutsepot te koken; die staat nu zacht te pruttelen en wees maar gerust 't zal smaken. Energie om straks nog een fietsritje te maken.
Terwijl ik dan toch druk in de keuken bezig was heb ik ook cupcakejes gebakken.
Corry : applaus voor Stafke, hij komt er wel en voor jou keert de rust dan ook langzaam terug.
De koude heeft me aangezet nog eens een laatste winterhutsepot te koken; die staat nu zacht te pruttelen en wees maar gerust 't zal smaken. Energie om straks nog een fietsritje te maken.
Terwijl ik dan toch druk in de keuken bezig was heb ik ook cupcakejes gebakken.
Corry : applaus voor Stafke, hij komt er wel en voor jou keert de rust dan ook langzaam terug.
Oud maar niet Out
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Joehoe, goede morgen deze morgen
Blij dat ik er weer mag gezond er bij zijn
De zon schijnt, het wandelingetje tot aan de broeken deed deugd
De vuilbak staat buiten, en een klapke gedaan met onze onderburen
En ja ik ben er ingelopen voor de 1ste april
Wat wil je met een buurman als grapjas.
In de krant stond er dat mondmaskers wel hun nut hebben
Maar dat ze dat verzwegen hebben omdat er een tekort was aan mondmaskers
De reden dat ze het nu bekennen is omdat men in Bulgarije, Oostenrijk en nog enkele landen
zeggen dat mondmaskers moet...!!!!!!
Ivette uw zoon kan heel mooi schrijven.Ik hang aan zijn lippen als ik het lees..
Ook hier niet speciaals, grote kuis Greetie moet ik niet doen want we wonen hier nog maar enkele maanden..Maar ik heb wel al een kast in witte kalkwas geschilderd..Van donker naar witter dus..Komt beter uit in de gang
Een mens vind van alles uit om zich bezig te houden hé.
Rietjes dank voor de mooie foto's van onderweg...doet altijd deugd
Frankje mooi plaatje
Corry geniet van het videogesprek met de Flodderkes. En hou jullie beidjes goed.Traag maar zeker komt Stafke er door. Het is allemaal niet meer zoals we jonger waren, het duurt langer..
Hallo Bekske
Assa ja dat belleke trek, eerlijk gezegd heb ik dit nooit gedaan hoor. Ik was te klein kon aan de bellen niet woeha
Ons paard deed daarnet een rondje galopperen, waarschijnlijk van contentement
En die vele vuile kauwen schijten gans de terras en ramen vol...grrr...
Weet iemand hoe ik die kan weghouden ? Alle tips welkom
Verder weet ik nog niet hoe ik mijn dag zal doorbrengen..Waarschijnlijk met de ramen te kuizen van de living, daar ben ik zeker 3u zoet mee (er zijn drie kanten ramen)
Rietjes ik heb nog een portie voor 2 pp zitten in de diepvries.
Fijne dag allemaal geniet van het zonneke
En als we de weerman mogen geloven kunnen we bbç eten op zondag
toedeloekes
menu: Gentse waterzooi..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Het is er aan te zien dat Nik nu ook veel tijd heeft om in zijn pen te kruipen.
Omdat er weer een heel aangenaam verhaal met een vleugje “geschiedenis” geboren werd deel ik het alweer graag. Ik weet ook niet waar hij het allemaal uithaalt, altijd een plezante noot in al de corona miserie! Geniet er van, net als ik
Groetjes Yvette
Onderwerp: Gamma
Goede morgen iedereen
Sinds de prehistorie is er bij de mensen altijd al wel een rode draad bij de rolverdeling geweest, waarbij de man de jager en beschermer was, en de vrouw eerder de verzorging en opvoeding op haar nam.
Zo is het ook bij ons : nu de buitenwereld ineens zoveel gevaarlijker besmettelijker is, neem ik als een echte man de taak op mij om te gaan jagen. In moderne termen vertaald betekent dat : boodschappen doen. Mijn territorium moet ik niet zozeer verdedigen, want er is bijna niemand in onze straat en als je er al één ziet loopt hij meestal in een kringetje om je heen.
Het jachtgebied strekte zich uit van de slager tot Delhaize, en daarna nog naar de drankencentrale. Er waren nog van die jagers zoals ik, die het niet erg gewoon zijn om in een grote winkel zoals Delhaize rond te struinen op zoek naar spelden in hooibergen. Het is een zoektocht hoor, en er ligt zoveel lekkers waar je naast moet kijken ! Je zag debuterende jagers geestdriftig bellen naar het thuisfront om de laatste twijfels over een product uit de weg te ruimen. Zo van “schat, op mijn lijstje staat 600 gram stoofvlees, maar er liggen maar pakjes van 400 of 800 gram !”.
Vroeger, toen er nog écht gejaagd werd, was dat precies hetzelfde. Dan schoot een jager een ree en stelde vast dat het eigenlijk maar een mager beestje was. Mobiele telefonie bestond nog niet, dus stuurde die jager een koerier naar huis om aan moeder de vrouw te vragen of het genoeg was, dan wel of er nog wat bijgeschoten moest worden. Moeder vroeg dan hoe groot en hoe zwaar de geschoten prooi dan wel was, maar gezien er nog geen maten en gewichten bestonden hing het sterk van de verbeelding van de koerier af hoeveel er uiteindelijk ’s middags zou gegeten worden. Er zijn gevallen bekend waar zo’n koerier een keer of acht weg en weer naar de grot is gelopen.
Boodschappenlijstjes heb je nu in alle varianten, geschreven of digitaal. Eigenlijk weet je dus zeer goed waarop je moet jagen. Dat was bij de Neanderthalers ook wel even anders ; als toen een jager thuiskwam met zijn geplukte bessen en twee geschoten rendieren, dan kon je er er donder op zeggen dat hij ananasconfituur of tomatenpuree vergeten was.
Bij het buitenkomen van Delhaize stond ik versteld.
De Gamma was open. Mensen die binnengingen kregen een mondmaskertje en hun handen werden ontsmet, maar de Gamma was open ! Ik had nog wat cement nodig en kan daar tegenwoordig nergens aangeraken, dus ging ik met verbaasde blik het avontuur aan.
Maar niks avontuur hoor, het was gewoon open. Ik heb geen uitleg gevraagd, cement gekocht en ben snel vertrokken, enkele klusjes tegemoet.
Benieuwd hoe lang het gaat duren voor die weer gesloten is….
Groetjes
Nik
Omdat er weer een heel aangenaam verhaal met een vleugje “geschiedenis” geboren werd deel ik het alweer graag. Ik weet ook niet waar hij het allemaal uithaalt, altijd een plezante noot in al de corona miserie! Geniet er van, net als ik
Groetjes Yvette
Onderwerp: Gamma
Goede morgen iedereen
Sinds de prehistorie is er bij de mensen altijd al wel een rode draad bij de rolverdeling geweest, waarbij de man de jager en beschermer was, en de vrouw eerder de verzorging en opvoeding op haar nam.
Zo is het ook bij ons : nu de buitenwereld ineens zoveel gevaarlijker besmettelijker is, neem ik als een echte man de taak op mij om te gaan jagen. In moderne termen vertaald betekent dat : boodschappen doen. Mijn territorium moet ik niet zozeer verdedigen, want er is bijna niemand in onze straat en als je er al één ziet loopt hij meestal in een kringetje om je heen.
Het jachtgebied strekte zich uit van de slager tot Delhaize, en daarna nog naar de drankencentrale. Er waren nog van die jagers zoals ik, die het niet erg gewoon zijn om in een grote winkel zoals Delhaize rond te struinen op zoek naar spelden in hooibergen. Het is een zoektocht hoor, en er ligt zoveel lekkers waar je naast moet kijken ! Je zag debuterende jagers geestdriftig bellen naar het thuisfront om de laatste twijfels over een product uit de weg te ruimen. Zo van “schat, op mijn lijstje staat 600 gram stoofvlees, maar er liggen maar pakjes van 400 of 800 gram !”.
Vroeger, toen er nog écht gejaagd werd, was dat precies hetzelfde. Dan schoot een jager een ree en stelde vast dat het eigenlijk maar een mager beestje was. Mobiele telefonie bestond nog niet, dus stuurde die jager een koerier naar huis om aan moeder de vrouw te vragen of het genoeg was, dan wel of er nog wat bijgeschoten moest worden. Moeder vroeg dan hoe groot en hoe zwaar de geschoten prooi dan wel was, maar gezien er nog geen maten en gewichten bestonden hing het sterk van de verbeelding van de koerier af hoeveel er uiteindelijk ’s middags zou gegeten worden. Er zijn gevallen bekend waar zo’n koerier een keer of acht weg en weer naar de grot is gelopen.
Boodschappenlijstjes heb je nu in alle varianten, geschreven of digitaal. Eigenlijk weet je dus zeer goed waarop je moet jagen. Dat was bij de Neanderthalers ook wel even anders ; als toen een jager thuiskwam met zijn geplukte bessen en twee geschoten rendieren, dan kon je er er donder op zeggen dat hij ananasconfituur of tomatenpuree vergeten was.
Bij het buitenkomen van Delhaize stond ik versteld.
De Gamma was open. Mensen die binnengingen kregen een mondmaskertje en hun handen werden ontsmet, maar de Gamma was open ! Ik had nog wat cement nodig en kan daar tegenwoordig nergens aangeraken, dus ging ik met verbaasde blik het avontuur aan.
Maar niks avontuur hoor, het was gewoon open. Ik heb geen uitleg gevraagd, cement gekocht en ben snel vertrokken, enkele klusjes tegemoet.
Benieuwd hoe lang het gaat duren voor die weer gesloten is….
Groetjes
Nik
Ivette
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede morgen allen
De zon is er maar wel nog zeer koud,
Ivette zal deze namiddag de verhalen van je zoon lezen, eerst even naar het dorp
Jadi wat je tegen kauwen moed zou ik niet weten,
een kat nemen kan de oplossing zijn,
belletje trek deed ik ook niet, was een zeer braaf meisje
Ja nu moeten wij een mondmasker hebben, eerst was het niet nodig
dan moeten ze wel zorgen dat ze te verkrijgen zijn, zelf een maken die beschermt niet genoeg
Yorkske te veel werk, doe het langzaam, wat vandaag niet gedaan is doe je morgen
zo doe ik het, het werk loopt niet weg hoor
vroeger kon ik bergen her zetten, nu zijn het maar molshopen
ik verdeel mijn werk over de ganse week, zo kom ik er ook
Corry sterkte voor stafke en voor jou
Ik ga jullie laten, wens aan allen een fijne dag, assa
De zon is er maar wel nog zeer koud,
Ivette zal deze namiddag de verhalen van je zoon lezen, eerst even naar het dorp
Jadi wat je tegen kauwen moed zou ik niet weten,
een kat nemen kan de oplossing zijn,
belletje trek deed ik ook niet, was een zeer braaf meisje
Ja nu moeten wij een mondmasker hebben, eerst was het niet nodig
dan moeten ze wel zorgen dat ze te verkrijgen zijn, zelf een maken die beschermt niet genoeg
Yorkske te veel werk, doe het langzaam, wat vandaag niet gedaan is doe je morgen
zo doe ik het, het werk loopt niet weg hoor
vroeger kon ik bergen her zetten, nu zijn het maar molshopen
ik verdeel mijn werk over de ganse week, zo kom ik er ook
Corry sterkte voor stafke en voor jou
Ik ga jullie laten, wens aan allen een fijne dag, assa
Groetjes van assa