Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

08 dec 2018, 06:50

Goedenavond  :lol: :lol:
Ja ik weet het wel hoor, maar heb vandaag omgedraaid, ga subiet mijn beddeke in  :wink:
Het was me weer wat, de mensen die gefeest hadden waren nog aanwezig en die voor vandaag feest hebben ook al, terwijl ik dan nog eerst moest poetsen. Ja wij hebben de sleutel gekregen dan mogen we de zaal ook gereed zetten kreeg ik als antwoord, ik mijn stoute schoenen aan en heb ze aan de deur gezet ( gelukkig hadden ze wel begrip dat ik ook niet vroeger kon beginnen dan 01u00 omdat de verhuur tot 01u00 is.
Nu verwacht ik de komende uren nog wel telefoon want het afwasmaschien is kapot ( allez werkt nog als je de hoofdschakelaar gebruikt ) ik was het niet hoor  :lol:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

schaffen

08 dec 2018, 07:24

Afbeelding

Goede morgen iedereen 
Het is nog steeds nat en er staat veel wind , geen weer om te wandelen 
Dan mijn kerstkaarten maar schrijven vandaag 
Groetjes en nog een fijne zaterdag
Robert

omadina

08 dec 2018, 09:25

Goede morgen ,

Schaffen, ja ik moest toch hartelijk lachen hoor, met de spreuk over die kledij van 5 jaar geleden, ik dacht dat het resultaat was, dat het terug in de mode was... ja als je iets lang genoeg in de kast hangt is dat ook soms waar !

Corry, dank je, ik wist echt niet dat het zo opvalt, we doen ons best  in ieder geval, heb geleerd "neen" te zeggen, en dat geeft een goed gevoel.

Maatjes, ik kom hier niet over mezelf vertellen, ja misschien één dingetje, vanavond ga ik naar een optreden van Stijn Meuris, "Tirade" heet zijn show, amai, als hij nog het één en ander van de laatste weken er aan toevoegt, zal het wel de moeite worden, ja, 't gaat over de Belgische politiek .... ik ben benieuwd.

Nu eens tot bij de slager, die woont hier dichtbij en de bakker ook,  nog echte middenstanders, die hun klanten in de watten leggen.

Voor jullie allemaal, een mooie zaterdag, hier klaart het op, dus hopen maar dat het deze namiddag ook droog blijft.

Groetjes, voor jullie allemaal !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

schaffen

08 dec 2018, 09:56

Hallo omadina ,

dat lijkt fijn om naar de show van stijn meuris te gaan , maar toch maar oppassen , niet op de eerste rijen gaan zitten en oppassen dat hij je gsm niet afneemt en stuk gooit  :lol:

Veel plezier en geniet er van 

Groetjes

Robert

corry

08 dec 2018, 10:08

Afbeelding
Goede winderige morgen

Op het ogenblik droog, voor hoelang? 

Positieve kant, de lucht is zuiver ! Zo zuiver als het kan.

Als je  het reilen en zeilen van de poletiek volgt , geeft  de indruk dat je naar een soap aan het kijken bent. Hier stond het op, moest wel volgen, op het laatst kwam het konijn uit de hoed, of was het uit de mouw, maakt niet uit, al bij al was het een slechte show. 

Nog een fijne dag , morgen met zen allen naar kleinzoon, zijn kindjes zijn er ook, wij vieren de jarigen Robyn, pluskindje van kleinzoon. 

Groetjes en tot in den draai

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

08 dec 2018, 10:28

goeie morgen iedereen
mooie dag, zonnige dag
deze namiddag ga ik naar een demo, ben benieuwd
anders geen nieuws
alleen de wind waait door de schoorsteen
en dat geeft een knus gevoel binnen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

08 dec 2018, 10:45

Wat een leuk moppenvenster Robert, het ontlokte me direct een flinke glimlach! bedankt!

omadina veel plezier bij Stijn Meuris en kom maar achteraf vertellen hoe het geweest is.

Awel merci Erika, zware fulltime job was dat, vind ik geen meehelpen meer!

Dat Kat Kerkhofs toch niet als de beste danseres  werd verkozen heeft me verwonderd! hopelijk is ze niet jaloers op haar man Dries Mertens die wel in Napels in de prijzen gevallen is en door Play Sports als Big Belgian geëerd werd.
James Cooke zal wel heel sympathiek overgekomen zijn en... hij heeft goede connecties met Gert die een grote meneer is in showbizzland ! Ze hebben allemaal vreselijk hard getraind , vind dat "Kaat" uit Thuis het meest geleerd heeft. Ook schattig dat haar man Udo haar elke keer kwam aanmoedigen!
Allez dat is dus ook weer voorbij, niet zo laat meer gaan slapen op vrijdagavond zelfs al draaide ik de reclame door!

Nu ga ik wat werken anders raakt mijn witloof weer niet gestoofd (seffens wordt dat nog een vervolgroman)

Hey Viv, erg hé van Club Brugge verliezen tegen de laatste, zullen die blij geweest zijn!
Ik hoop op beter resultaat voor Genk!
Ivette

veve

08 dec 2018, 14:58

Hallo allemaal op deze winderige zaterdag!
Heb dit beeldje meegebracht uit SupraBazar vond het zo liefelijk en schattig, past niet echt in mijn interieur maar zet het ook alleen maar in de kerstperiode hé!
Afbeelding
Gisterenavond was het de laatste repetitie voor ons kerstconcert.
De dirigent had gevraagd of er koorleden wilden solo zingen, ik had mij niet opgegeven, ten eerste omdat ik nog maar sedert augustus bij het koor ben en ten tweede omdat ik niet genoeg naar de repeties kon vanwege het toneel waarin ik meespeelde!
En toch zing ik nu solo op vraag van de dirigent het lied “geen wieg voor een koning” zodus heb ik deze namiddag hier thuis al uit volle borst  het lied meermaals gezongen terwijl mijne schat  de boodschappen deed!
Dus vanavond om 20u en morgen om 16u zingt ons koor en we worden begeleid door de koninklijke stadsharmonie! 
Ventje kijkt naar de koers nu en ik kijk ook een beetje mee!
Lees dat er hier naar Duitsland gekeken word op tv, mijn vader zaliger keek daar ook graag naar die Duitse shows...ik heb het niet zo voor tv al zijn er wel programa’s die me boeien zoals Radio Gaga soms ne keer De slimste mens al is het te zien wie er in de jury zit, hou niet van Jeroom en Wim Helsen! Ook kijk ik graag naar Noorse trillers op Canvas en hou ook van Wallander...ja ieder zijn smaak natuurlijk heb vroeger nog naar Thuis gekeken maar dat volg ik niet meer, ik erger mij nu aan die series dus geef mij maar een goed boek!
Enzo heb ik een heel stuk getypt...
Nu ga ik 2 koffies zetten met een stukje taart erbij mmmm...
Daaag....
One life...live it !

schaffen

09 dec 2018, 07:28

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Het is weer een winderige dag vandaag , maar we mogen nog niet klagen .

Ik wens jullie allemaal een aangename zondag 

Dames , wat jullie allemaal nog doen , respect !! jullie zijn nog allemaal heel actief , ik hoop dat jullie dat allemaal nog lang mogen doen , en met wat een bezieling jullie hier over schrijven , proficiat 

Groetjes

Robert

meme-rietje

09 dec 2018, 09:45

goeie morgen iedereen
gisteren die demo
was een heel gezellige bedoening

Afbeelding

omadina

09 dec 2018, 10:01

Goede morgen,

Eerst en vooral, voor jullie allemaal, een aangename zondag,  hoe jullie die ook doorbrengen. 't Zal maar best zijn gezellig binnen te blijven zeker, grijze lucht en regen, zo is het hier toch momenteel, en daarbij toch nog een krachtige wind.

Gisteren was de show van Stijn Meuris, zeker te smaken.  De titel is. "Tirade", en inderdaad het werd een tirade tegen de Belgische politiek, en alles er rond . Hij is natuurlijk  rad van tong, en zonder standpunten in te nemen , in een humoristische context,  zo heeft hij alle politieke standpunten van deze regering en ook van de oppositie op de korrel genomen, ja hij heeft natuurlijk wel de laatste evolutie duchtig aangepakt.... hahaha, 't bleef komisch, al is het ook tragisch...  Ja Schaffen, ik zat niet op de eerste rij, en er werd wel in het begin gevraagd aan de mensen hun gsm uit te zetten.... ja dat voorval in dat klaslokaal, ik had daar ook over gelezen.
Achteraf heb ik nog een beetje nagepraat met wat vrienden, je kon aan de bar nog een drankje drinken, en dat was wel gezellig.

Vandaag wordt het dus een kalme dag. Ik ben gevraagd vanmiddag naar de pizzeria, iets te gaan eten met vrienden, en zo moet ik eens niet koken. Gisteren had ik konijn klaargemaakt, lekkere saus met pruimen en dadels, ja, dus vandaag eens "iets kleins",  dat we nog onze kleren kunnen dragen die al 5 jaar in de kast hangen hé...

Vévé, proficiat hoor solo zingen in het koor ! Veel succes, en ja Tielt heeft een goede harmonie, kende daar vroeger enkele mensen, maar die zullen nu ook al wel met pensioen zijn.

Maak er toch maar een gezellige dag van !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

09 dec 2018, 10:03

Goedemorgen

Over het weer geen woord, over de regering....geen woorden waard, over mezelf : lage rugpijn en gedachten naar onze kleinzoon Matthias, wordt vandaag 12 jaar,  3 jaar geleden noch  gezien, aangetekend kaart met geld opgestuurd, nooit een gehoor, alleen zekerheid dat het afgehaald wordt.

Trek me op om wat er nog  is en geniet er dubbel van

Corry 🤓😘
ik tel alleen de zonnige dagen.

Rietjes

09 dec 2018, 11:39

Goeie bijna middag

Hier ben ik dan terug.
Gisteren hele dag in Antwerpen, Kerstmarkt, Meir afgedweild en gisterenavond de licht-show in de Zoo.
Een echte aanrader, heel mooi, alleen spijtig van de regen natuurlijk.

Terwijl ik weg was hebben jullie hier goed doorgedaan, ik scrol er gewoon eens vlug door want als ik alles wil lezen en beantwoorden heeft mijn ventje weer geen eten straks en hij heeft het gisteren al zonder moeten doen, ttz zonder iets dat ik klaargemaakt heb voor hem. Vrijdagavond moest hij ook al zijn plan trekken.
Hij heeft wel goed zijn plan getrokken hoor, is gewoon een portie klaargemaakt gaan afhalen.

Wat mij opvalt bij het scrollen...
Meme-Rietje noem jij dat een demo, ik zou het eerder een scranspartijtje noemen met wat alles wat ik daar op die tafel zie staan.

Menu : zalm, brocolli, aardappel, bearnaise
Oud maar niet out !

meme-rietje

09 dec 2018, 11:55

Rietjes schreef: Wat mij opvalt bij het scrollen...
Meme-Rietje noem jij dat een demo, ik zou het eerder een scranspartijtje noemen met wat alles wat ik daar op die tafel zie staan.
inderdaad en ze had dan nog dessert bordjes gemaakt
heb dat niet allemaal opgegeten hoor was veel te veel
en de demo was in haar grote keuken als je wilde kon je je laten maquilleren

meme-rietje

09 dec 2018, 11:56

Rietjes schreef: Wat mij opvalt bij het scrollen...
inderdaad en ze had dan nog dessert bordjes gemaakt
heb dat niet allemaal opgegeten hoor was veel te veel
en de demo was in haar grote keuken als je wilde kon je je laten maquilleren